TV-Out Nvidia vs ATI

Pagina: 1
Acties:

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 10:15
Vrij duidelijk dacht ik. In een helehoop reviews wordt de tv-out functie niet nader getest en dat is voor mij toch een van de belangrijkste features van een videokaart.

Wie kan mij een goed idee geven mbt deze functie van beide video kaarten, maw welke ik zou moeten kiezen.

Linkjes naar (recente..) testen mbt tv-out zijn ook zeer welkom.

PS. heb de faq gelezen en ben tot weinig nuttige info gekomen...

[ Voor 9% gewijzigd door NightMare op 16-09-2003 15:26 ]

Verwijderd

Mijn persoonlijke ervaring is dat een Radeon 9500 mooier beeld heeft dan een Geforce4 FXTi

2D en TV-out kwaliteit van nieuwe ATi's?
Beste TV-OUT
Wat is de BESTE video-kaart voor de tv-out
Ati 9000/9100/9500(pro)/9600/9700/9800 vs nvidia kaarten ?

Je hebt er ook verloopjes voor:
Afbeeldingslocatie: http://mirror.ati.com/designpartners/media/images/thumbnails/hdtv-VGA_Dongle.jpg
http://mirror.ati.com/products/hdtvadapter/index.html
Ik heb alleen (nog) geen flauw idee of het een directe kabelverloop is of dat er actieve componenten in het convertertje zitten. Als het een passief verloop is kun je inderdaad je eigen verloop maken door een VGA <> Tulp/Chinch 1 op 1 (rood > rood/Pr, blauw > blauw/Pb, groen > groen/Y) te solderen.

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 07:53 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
TV-Outs van nieuwe videokaarten zijn vrijwel nooit meer brak te noemen, zelfs bij de goedkoopste Geforce 4 MX heb je nog een redelijke TV out. Wel zijn er veel mensen erover eens dat ATI meestal wat betere 2D kwaliteit geeft en ook een wat betere TV-Out kwaliteit geeft.
Misschien zijn ATI kaarten wat moeilijker te configureren of worden ze meer gebruikt voor TV-out ;)

En er bestaan geen Geforce 4 FX kaarten hoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 16-09-2003 16:08 ]

The devil is in the details.

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

want ATI had vroeger strenger beleid. en ATI maakt zelf de kaarten. dus de fabrikant kant niet meer veel toevoegen.

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Verwijderd

Voor ATI heb je tevens nog de mogelijkheid een YCbCr adapter te kopen. Deze is helaas niet in Europa te krijgen, en het is ook niet eens zeker of deze wel werkt in combinatie met Europese Radeons. Het is echter absoluut de moeite waard, want het beeld wat je met een dergelijke kabel kunt krijgen is niet 10 keer mooier maar wel 100 keer!

Overigens had Matrox op de G400, G450 en G500 een RGB uitgang voor de TV OUT. Deze is nog een tikje mooier/beter (hoewel het verschil tussen YCbCr (ATI) en RGB (Matrox) bijna niet of helemaal niet te zien is).

De maker van TVtool heeft belooft binnen kort schema's te publiceren om zelf een RGB aansluiting op je Nvidea kaart te solderen. De huidige TVtool (versie 7) biedt hier zelfs al support voor. Deze combinatie geeft ook super mooi beeld, mits de mod goed wordt gedaan natuurlijk. Voor solderen op je kaartje moet je ook niet bang zijn, of anders laten doen...