Help!!!! schreef op 10 januari 2004 @ 10:26:
[...]
Dat van die partitieindeling weet ik niet maar bij mij is C: 20gig en D:50gig. Verder had ik voor het runnen mijn mcafee virusschield uitgezet. misschien scheelt dat.
Verder maakt het misschien wel uit hoe vol en gedefragmenteeerd je partitie is?
Ik heb 8 om 25 om 20 om "wat er over is" (4x dus). Nog niet gedefragmenteerd, misschien dat ik dat nog eens test.
Standaard staat in het bios "32bit Data Transfer" op disabled. Volgens de biosguide van
www.rojakpot.com moet je dit enablen voor betere prestaties.
Heej, die stond uit. Daarna nog eens gebenched. Geen verschil...
Qua chipsetdrivers heb ik de meest recente inteldrivers geinstalleerd, v5.02.1003.
Hmm. Niet up to date. Na ook dit te hebben gedaan:
maw: lichte verbetering in schrijfsnelheden.
edit (nieuw plaatje) Nee: een behoorlijke verbetering die richting fysiek maximum gaat. Met name op het gebied van de reads.
Dank voor de tips!

Ook valt me op dat, bij meerdere runs van ATTO de resultaten licht verschillen. In alle runs, stuk of 5 waren mijn resultaten echter duidelijk beter dan de door jou gepost.
De partitie grootte kan misschien meespelen + fragmentatie. Maar ik zie soms dermate opvallende verschillen in de metingen dat ik bang ben dat dit meer over ATTO zegt dan over mijn systeem.
Ook heb ik nog een Hitachi 7k250 120gig getest en daar kwam de zowel de read als de write op zo'n 48 terecht.
Dat lijkt mij een prima resultaat.
[
Voor 7% gewijzigd door
Q op 10-01-2004 13:34
]