Toon posts:

Raad bij Visual Basic

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Voor een eindwerk moet ik een programma op punt zetten, die het aantal bouten, dakconstructie, klein materiaal, enz., berekent van een serre door een aantal ingegeven informatie. ( 100-tal gegevens )
Deze is nu gemaakt in Excel, graag zou ik zelf een een nieuw programma programmeren met Visual Basic.
Mijn vraag tot jullie is, of dit mogelijk, realistisch is. Visual basic, heb ik al eens grof doornomen en bestudeert. Het aanschaffen van een boek, zou dit me enige zin helpen?? Heb je nog andere tips

groeten

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je, dat is mogelijk. Aangezien je eerst Excel hebt gebruikt, lijkt me dit ook niet zo een enorm probleem voor VB.
Echter, wat is nu concreet je vraag?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten natuurlijk nog problemen in het programma die het aantalbouten, enz. verkeerd berekent. Maar dit doet er nu niet toe.
Ik zou dus graag, volledig los van Excel een programma ontwikkel waar het mogelijk is, om de gegevens in te vullen, en zo het aantal bouten, enz. te kunnen berekenen.
Nu mijn vraag is, of je een goeie nederlands-talig boek kent, die visual basic in deze opzicht behandelt.

Verwijderd

P&W FAQ

staan vast wel wat nuttige tips in (en boeken)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 20:40 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Waarop baseer je de keuze voor deze taal? Het lijkt alsof dit zomaar uit de lucht gegrepen is. Als dit een van je eerste programmeerervaringen gaat worden zou ik voor een taal als PHP kiezen. Of moet het stand-alone worden? Verder staan boeken in de FAQ van /14.

edit:
damn, 2de keer te laat in 5 min :'(

[ Voor 10% gewijzigd door djluc op 15-09-2003 20:41 ]

• gorgi_19

gorgi_19

djluc schreef op 15 September 2003 @ 20:40:
Waarop baseer je de keuze voor deze taal? Het lijkt alsof dit zomaar uit de lucht gegrepen is. Als dit een van je eerste programmeerervaringen gaat worden zou ik voor een taal als PHP kiezen. Of moet het stand-alone worden? Verder staan boeken in de FAQ van /14.
PHP zonder webomgeving wordt lastig. :)
Er is nergens gezegd dat dit een webomgeving moet zijn, namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 15-09-2003 20:41 ]

Verwijderd

djluc schreef op 15 September 2003 @ 20:40:

edit:
damn, 2de keer te laat in 5 min :'(
en waarom raad je PHP aan dan, daar ben ik nou wel nieuwschierig na

• djluc
gorgi_19 schreef op 15 September 2003 @ 20:41:
[...]

PHP zonder webomgeving wordt lastig. :)
PHP kan ook vanuit de console hoor, daar heb je geen webomgeving voor nodig. Je hoeft alleen maar PHP te installeren. Overigens staat nergens dat er geen webomgeving mag zijn ;)

edit:
wow, dit topic gaat wel heel erg snel, allemaal tyweakers met tiepcursus zeker? :)
PHP is een taal die eenvoudig is om mee te beginnen. Je hoeft geen ingewikkelde dingen te doen als je maar iets eenvoudigs wilt. Overigens is ook een taal als Perl vrij eenvoudig wat dat betreft. PHP is echter rond deze tijd naar mijn idee een populaire taal waar veel mensen actief mee bezig zijn. De hoeveelheid ondersteuning is dan ook vrij groot heb ik het idee.

[ Voor 41% gewijzigd door djluc op 15-09-2003 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het probleem is dat ik niet veel ervaring heb met programmeren. Maar het zou uitstekend zijn voor mijn eindwerk.
Wat is het gebruiksvriendelijkst, het meest liggend van mijn opdracht

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 20:44 ]

• gorgi_19

gorgi_19

djluc schreef op 15 September 2003 @ 20:42:
[...]

PHP kan ook vanuit de console hoor, daar heb je geen webomgeving voor nodig. Je hoeft alleen maar PHP te installeren. Overigens staat nergens dat er geen webomgeving mag zijn ;)
Op een of andere manier heb ik het idee dat het wat lastig wordt als je in een console applicatie een 100-tal gegevens moet kunnen invoeren. :)

Het gebruik van een muis is in dit geval wel zo eenvoudig.

Verwijderd

Bouten en Basic? Nee daar zul je geen boek over vinden, hier zijn juist speciaal spreadsheets voor ontworpen. Als je het om wilt zetten in een programma wat maar een paar waardes nodig heeft dan zet je gewoon een form vol met textboxes en één knopje. Dingetjes uitrekenen is dan wel het simpelste wat je met VB kunt doen...

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar deze moet dan ook zelf later kunnen uitgewerkt worden door de firma. Dit voor andere soorten serre's. Dus zou ik ook nog een menu moeten maken, die dit mogelijk maakt

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 15 september 2003 @ 20:46:
Klopt, maar deze moet dan ook zelf later kunnen uitgewerkt worden door de firma. Dit voor andere soorten serre's. Dus zou ik ook nog een menu moeten maken, die dit mogelijk maakt
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat het realistisch is dat je zo iets gaat maken op korte termijn, zonder enige kennis van vb of programmeren in het algemeen. Ondanks dat je een boek hebt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ook kan doen, is Visual Basic, maximaal toepassen op excel

edit:
Webomgeving mag.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 20:50 ]

• djluc

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 20:49:
Wat ik ook kan doen, is Visual Basic, maximaal toepassen op excel
Ik zou dan toch voor vba gaan.. :+

'simuleer' een soort GUI met Excel en blijf gewoon Excel hanteren. Dit kan je goed. Hoewel andere oplossingen te prefereren zullen zijn, denk ik dat deze namelijk niet realistisch zijn.

Dit is veruit de makkelijkste oplossing; maak evt. een aantal extra knopjes en geeft deze events mbv vba.

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 15-09-2003 20:51 ]

Verwijderd

Waarvoor hou je het niet gewoon in Excel?
Je kan een en ander met VBA aanvullen, dus de wat meer complexe functies/formules etc.
Invoer / Uitvoer en de diverse soorten serre's kan je mooi in Excel opslaan,
anders zit je ook nog 's tegen het werken met een database aan te hikken.

Naderhand kan je dan eventueel die formules/functies die je in VBA gemaakt heb vrij makkelijk overzetten naar VisualBasic (ik denk bijna 1 op 1 eigenlijk).

Of heb je al een en ander in VBA gemaakt voor de opzet die je nu hebt?

• djluc
Ik zou er echt voor kiezen om een goed db ontwerp te maken zodat je de gegevens in ieders geval weer kunt gebruiken als je een nieuwe applicatie gaat maken als deze niet meer aan de behoeften voldoet.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik denk dat Dreetn eerst maar eens wat concreet onderzoek moet gaan doen naar de inhoud van sommige talen en in wel bereik ze het beste toe te passen zijn.
Als je die voor/nadelen voor bepaalde talen uitgezocht hebt, dan kun je gaan denken aan het kopen van een boek voor het beheersen van een taal. Wij kunnen hier in iedergeval niets met zo'n topic behalve "PHP", "C++" of "Java!!" te roepen :)

Het berekenen van iets kan in elke taal; hoe, hoe mooi en hoe uitbreidbaar dat is een ander verhaal :)

Succes ermee :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.