[PC] Het Steam-platform topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.108 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/novagamer/steam.jpg
Steam Basics
Steam is een product van VALVe Software. De jongens die een van de beste en meest gespeelde game in de wereld, Half-Life, schreven.

Wat kan je met Steam?
De nieuwste mods downloaden en spelen ('direct-content publishing'), serverbrowsen, cheatvrij online gamen, automatische games updaten (geen patches meer downloaden), makkelijk met je vrienden/clanmates gamen dmv een friends systeem, gebaseerd op een instand messenger.

Hoe kom ik op Steam?
Iedereen die Half-Life, Counter-Strike of Day of Defeat Retail, of een van de andere combinatie packs van Half-Life heeft aangeschaft kan door middel van zijn CD key zich registreren op Steam. Ten eerste is de Steam-tool nodig. Dit is het programma zelf. Deze is te downloaden op www.steampowered.com, als deze down is kan je onderaan deze post bij links een mirror vinden.

Is Steam echt gratis?
Ja, wanneer je in het bezit bent van een werkende online CDKEY (van Half-Life of een van de andere retail producten die bij Half-Life horen).

Wat zijn de minimum systeemeisen?
Steam (het programma) zelf, vereist bijna niets van je computer. Om de games te spelen die via Steam worden aangeboden (op de Half-Life engine) word je aangeraden minimaal aan de volgende systeemeisen te voldoen:
Windows 98, ME, 2000 or XP
64 MB RAM
400 Mhz processor
1GB HD space (aangeraden)
Breedband verbinding (aangeraden)
Dit zijn de systeemeisen volgens de website. Toen Steam nog in beta fase was stonden de systeemeisen nog op 1000Mhz afgesteld.

Ben ik verplicht om Steam te gebruiken om Half-Life en mods online te spelen?
Nog niet, maar zodra het Steam netwerk vlekkeloos werkt is het niet meer mogelijk via WON (het oude systeem) online te spelen.

Gaat Half-Life 2 ook met het Steam-platform werken?
Ja, ook de singleplayer dus! Het is dan dus niet mogelijk om met een illegaal kopie Half-Life 2 singleplayer te kunnen spelen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mrherman/blank.gif

Technische FAQ
Welke poorten gebruikt Steam?
De volgende poorten moeten open staan:
UDP 1200
UDP 27000 tot 27015
TCP 27030 tot 27039

Steam doet niets als ik een game wil starten
Het sleutelwoord bij Steam (in de begin periode vooral) is geduld. Kill de processen hl.exe en steam.exe en start opnieuw als het echt te lang duurt. Het meest verstandige is om Steam even te laten lopen en wat anders te gaan doen.

Ik krijg de melding 'This game is currently unavailable'
Kijk op de status pagina van Steam om te kijken of het Steam netwerk operationeel is. Als dit wel zo is, zijn er waarschijnlijk werkzaamheden aan het Steam netwerk. Probeer het later nog eens.

Ik krijg de melding 'Ticket expired', wat bedoelen ze hier mee?
De gebruikersnaam en wachtwoord worden maar een bepaalde tijd opgeslagen om eventueel misbruik te voorkomen. Na een bepaalde tijd moeten dus de inloggegevens opnieuw ingevoert worden.

Ik krijg telkens 'error loading security module', wat te doen?
Als dit probleem heel veel voor komt is de router vrijwel altijd de boosdoener. Draytek Vigor routers en alle andere routers moeten worden geupdate naar de laatste firmware versies en er kan weer vlekkenloos gespeelt worden. Voor meer informatie over het upgraden van de firmware van je router kan je kijken op de website van de fabrikant van je router.

Ik heb gelezen dat Steam persoonlijke informatie over mijn identiteit en mijn bestanden op mijn harde schijf verzamelt, wat is hier van waar?
Hier is niets van waar. Steam is strikt alleen voor online gaming. Van deze geruchten is niets waar.

Moet ik altijd verbonden zijn met internet?
Wanneer je een game via het Steam platform wil spelen, moet je account, computer en installatie gecheckt worden door de Steam servers. Hiervoor is dus een verbinding met internet nodig. Ook in de singleplayer mode en op een LAN-party.

Een wat snellere manier van hulp:
Voor snelle hulp, via een wat snellere manier dan een forum, kun je terrecht bij #Steam-Help.nl op het QuakeNet IRC netwerk. Hiervoor is een irc-client nodig, mIRC is een daarvan. Deze is te vinden op mIRC.nl.

Steam in combo met Counter-Strike 1.6
In Counter-Strike 1.6 krijg ik vreemde namen
Omdat de versie die je van Steam hebt gedownload een retail versie is van Counter-Strike mag VALVe de echte namen van de wapens niet gebruiken vanwege copyright wetten. Daarom zijn deze vervangen door fantasie namen.

Om de oude namen terug te krijgen moet je dit bestandje downloaden en deze in je steam/cstrike dir gooien.

Veranderen van sprites/models/sounds in 1.6
Met dank aan http://www.counter-strike.nl

Ga naar de cstrike map waar je steam geinstalled hebt. Het zal er als volgt uitzien:
C:\Program Files\Steam\SteamApps\\counter-strike\cstrike
In deze map zie je niet de bekende dirs staan die je gewend bent van 1.5. Je zult er zelf 4 moeten bijmaken en dan zal steam de files in de betreffende dirs gaan gebruiken. Maak 4 maps aan zoals op het voorbeeld hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.counter-strike.nl/i/p/906.jpg

Maps folder
Plaats een willekeurige .bsp map in deze folder en steam zal hem accepteren.

Models folder
Plaats je models in deze folder. De oude vertrouwde 1.5 manier van gewoon renamen v_m4a1_r.mdl naar v_m4a1.mdl werkt niet meer. Je kunt ze gewoon replacen en dan moet het goedgaan.
Voor player models zul je in de map "models" een nieuwe map moeten aamkane genaamd "player" en in die map weer subfolders genaamd:
arctic, gign, gsg9, guerilla, leet, sas, terror, urban en vip
Dus als je een arctic model wilt toevoegen plaats je hem in de folder cstrike\models\player\arctic

Sprites folder
Plaats hier gewoon je sprites en steam zal ze oppakken.

Sounds folder
Plaats hier de custom sounds en steam zal ze gebruiken. Dit wordt tevens de folder die steam zal gebruiken om gedownloade sounds van servers neer te zetten.

Kleiner lettertype
Velen vinden de nieuwe lettergrootte van de Steam-games te groot. Hier kan je een fix downloaden.
Voor nog kleinere lettertjes kan je deze fix downen.
Thx 2 Pierre-Oord voor deze post.

Skins voor Steam
Op deze website kun je skins voor Steam vinden. Ook een handleiding voor het zelf maken van skins voor Steam.

http://steamskinners.jbdubbs.com/

[table border=1 width=30][tr align=center]
[td align=center bgcolor="#4C5844"]Links[/td]
[/tr][tr][td]Vorige topics:
Steam + CS1.6 gold today
[rml][ PC] Het Steam-platform topic[/rml]

Steam websites:
Steam website
Valve

Steamclient:
Filefront
FilePlanet
FileShack
ComputerGames.ro

Full Steam Installer: (723.4 MB)
FilePlanet
Fileshack
HalfLife2Files.com
Game-Fusion.net

Counter-Strike Steam Installer: (379.4 MB)
FilePlanet
FTP van QuickNet.nl
FTP van Extreme-Players.de
FTP van XLR-8.org
ClanBase.com
FTP van FreeNet.de
ShackNet.nu
FTP van UTTwente.nl

Half-Life Steam Installer: (211.6 MB)
FilePlanet
Fileshack
HalfLife2Files
Game-Fusion

Opposing Force Steam Installer: (289.8 MB)
FilePlanet
Fileshack
HalfLife2Files
Game-Fusion

Day of Defeat Steam Installer: (396.2 MB)
FilePlanet
Fileshack
HalfLife2Files
Game-Fusion

Team Fortress Classic Steam Installer: (272.3 MB)
FilePlanet
Fileshack
HalfLife2Files
Game-Fusion

Deathmatch Classic Steam Installer: (23.7 MB)
FilePlanet
Fileshack
HalfLife2Files
Game-Fusion

Ricochet Steam Installer: (15.5 MB)
FilePlanet
Fileshack
HalfLife2Files
Game-Fusion

Mededelingen:
Dit topic is er om Steam te bespreken en er over te discussieren, NIET om Steam af te kraken met HK-achtige pics en reply's.

Voor alle topics op GoT, en dus ook deze, geldt de FAQ van GoT. De FAQ over het forumgedrag is hier te vinden: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mrherman/blank.gif[/][/]
Steam FAQ/Startpost 1.0.8 door Novah
Spelvauten, opmerkingen, links, plaatje voor bovenin? Mailen kan altijd!

[ Voor 49% gewijzigd door Novah op 04-06-2004 17:38 . Reden: _update_ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 12:57

BioHazard

*\o/*

Goede startpost! Maja de problemen zijn bij mij nu erg afgenomen. Het lijkt stabiel te worden :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Bi0Hazard schreef op 15 september 2003 @ 18:10:
Goede startpost! Maja de problemen zijn bij mij nu erg afgenomen. Het lijkt stabiel te worden :) !
Ik zal in de loop van de tijd nog meer toevoegen aan de startpost, ik heb deze snel gemaakt omdat het andere draadje echt aan zijn limit zat.

Overigens loopt Steam bij mij ook steeds beter en beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:10
Maar hoe zat het dan dat steam gegevens opsloeg van je pc...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Rddr schreef op 15 September 2003 @ 18:13:
Maar hoe zat het dan dat steam gegevens opsloeg van je pc...??
Je hebt het over woorden als Kazaa en mp3?
Why is there non-Steam information in my Steam cache files? Is Steam Spyware?

Some users have seen non-Steam related information (like names of private files on their computer) show up inside their Steam cache files, raising privacy concerns. This is actually a result of the way Windows handles files. The cache file gets created on the client using the Windows CreateFile() command. This command will create the file but not initialize it. Due to the large size of the file, the Steam client does not initialize the empty data blocks in it as this can take an appreciable amount of time. On NTFS machines, files created with this method happen to have the property of appearing empty (initialized to zero) but for FAT32 machines, it shows up as whatever old data was sitting on drive in the sectors that just got allocated for the cache. This data is never uploaded or even read by the Steam client. Eventually, as Steam downloads more data, the old data is overwritten.
Ik zal het even vertalen en in de FAQ zetten. Dit is de verklaring van Valve dus. Ik vertrouw het wel maar je hebt van die paranoia mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53
bij mij zijn nog wat problemen met imloggen, soms wel, soms niet
of ik start Steam en hij staat wel bij "processen" maar komt niet naar de voorgrond

het systeem is erg mooi, alleen nog erg buggy

edit:
hmmm...Steam springt net naar de voorgrond, zo'n 5 min na het starten

[ Voor 20% gewijzigd door Bramster op 15-09-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
Kan je TFC net als CS ook gewoon van een HTTP/FTP server downlaoden?

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

maybe nog de IRC channel erbij quakenet #steam-help.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
The_Dud3 schreef op 15 September 2003 @ 18:20:
Niet officieel, je kan wel bij website cache files downloaden maar die hebben bij geen van mijn twee pc's gewerkt. Op de FTP server van UT Twente kan je ze vinden.
ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/games/halflife/steam/win32/

Je kan het altijd proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Ik zit nog in het stadium van even wachten bij het opstarten van steam. Ik wacht nog wel een paar dagen voordat ik me er echt mee bezig ga houden. Het wachten drukt nogal de pret op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47289

client nog niet geinstalled... ik wacht totdat de eerste drukte echt weg is... ik heb een leuk systeem maar een kut-internet verbinding, en ik haat wachten. Dus wacht ik even, zodat mijn internet het ook bij kan houden en dan kan ik gewoon spelen (hoop ik :x )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 20:53
The_Dud3 schreef op 15 September 2003 @ 18:20:
TFC ging via steam lekker snel bij mij, 1,5Mbits/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Bij mij werkt steam nu ook prima. Ik vind het wel een goed programma, vooral omdat je nu HL2 MOET kopen om te kunnen spelen.. er zal vast wel wat op gevonden worden, maar dat terzijde ;) . Maar als je HL2 wel wilt spelen maar niet wilt betalen ben je sowieso niet goed bezig, want dat spel is elke cent waard. En elke keer als je moet stoppen met spelen, kijk je toch maar ff mooi naar die orginele doos, en je cd-key :P

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 12:26
De nieuwste bug: gisterenavond - na een dag van alleen maar problemen - een uurtje zonder problemen kunnen spelen. Steam werkte voorbeeldig!
Computer afgezet en pitten.

Vanmiddag zet ik mn computer aan, klik op de icon, en wat denk je: hij kan steam.exe niet meer vinden!

En jawel, op mijn computer nergens mee een Steam.exe te vinden. De hele steamdirectory is zo te zien verder in orde, maar geen .exe meer

wtf :?

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 15-09-2003 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66664

Ik wacht ook nog even tot de drukte voorbij is. Al wel de beta gespeeld, die zag er wel mooi uit.
Ik vind het wel irritant dat je zelfs voor een LAN internet nodig hebt. Dan kun je ook nie meer met meerdere keys spelen, die je bijv. geeft aan de mensen die het spel anders toch nooit (online) spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Models folder
Plaats je models in deze folder. De oude vertrouwde 1.5 manier van gewoon renamen v_m4a1_r.mdl naar v_m4a1.mdl werkt niet meer. Je kunt ze gewoon replacen en dan moet het goedgaan.
dit snap ik niet helemaal

als ik models erin zet, maakt ie ze automatisch lefthanded
hoe fix ik dat?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50739

sjonge jonge, wat een poep zooi, normaal heb ik 100fps, maar nu schiet het altijd naar 50...
en dan zulle jullie misschien zeggen na 60fps zie je geen verschil meer... maar dat is echt niet waar, 't speelt voor geen meter :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30743

Kan het originele halflife nu van je hard disk af dan en je map met mods
Want de steam map is ook opeens 624mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
  • Laatst online: 03-05 18:18
Kan je nu ook niet meer HL op LAN spelen met 1 CD-key?

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Dud3, je moet es ff beter naar info zoeken, en niet direct gaan vragen na 10sec zoeken :S, zostrax vroeg je ook al iets waar je zo achter kon komen..

zijn er trouwens meer mensen met lage fps problemen..
ik heb eax uit gezet, cl_weather op 0 en voor de rest gewoon alles het zelfde zoals ik het met 1.5 ook had..

steam crashed ookv erdome vaak, net zo vaak als toen ie nog beta was:| 'k snap nie waarom ze het nu dan final noemen, 'k heb tlkens deze error:
Error:Steam error: SteamGetSubscriptionStats(0x216fd00,0x216fd0c) failed with error 1: Steam is busy, please try again later

Function trace:
CFileSystem_Steam::Mount()

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 50739 op 15-09-2003 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
neej, hij loopt bij mij erg strak (als ie het doet), minstens zo geod als CS1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 13:06

Masterfvz

AKA Freakazoid

*wis wis* sorry ik had niet gelezen dat je zelf de mappen moest aanmaken |:(

[ Voor 75% gewijzigd door Masterfvz op 15-09-2003 19:06 ]

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Het probleem met steam is de capaciteit van de servers. Ten tijde van grote releases, zoals nu is het netwerk gewoon niet in staat de enorme stortvloed van gebruikers aan te kunnen.

Dit had je normaal gesproken al met CS patches, maar dan waren het gewoon volle download servers, wat op zich nog niet zo erg is, omdat je daar snel genoeg mirrors voor hebt.

Het wordt wel vervelend wanneer je dagenlang niet lekker kunt spelen omdat het steam netwerk gruwelijk traag is.
Als Valve het niet voor elkaar krijgt steam vlekkeloos (oftewel, COMPLEET lagloos) te draaien zullen gebruikers blijven klagen.
En terecht, waarom zou je minuten moeten wachten om een Singleplayer te kunnen spelen?
Of waarom zou je opeens minutenlang moeten wachten om een Multiplayer game te spelen?

Omdat de heren van Valve zo graag een extra centje willen verdienen?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 13:06

Masterfvz

AKA Freakazoid

nu zegtie dat ik me wachtwoord of e-mail verkeerd heb ingevuld. Dat betekend gewoon: "we zijn overvol, onze servers kunnen het niet aan, maar jij kan niet typen!"....

of nie?

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ze hadden gewoon direct apparte patches voor de eerste keer moeten maken... daar kwamen ze nu wel erg laat mee..
dat had ons een hoop ellende bespaard, en voor valve trouwens ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
-=BoKKiE=- schreef op 15 September 2003 @ 18:42:
[...]

dit snap ik niet helemaal

als ik models erin zet, maakt ie ze automatisch lefthanded
hoe fix ik dat?
In het commandmenu kan je makkelijk right handed selecteren. Check je controlls aan welke key dit menutje gebind is, meestal aan h of g dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67363

Elke keer als ik steam probeer op te starten krijg ik deze melding
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edepi/cool/steamsux.jpg
heb steam als 3x opnieuw geinstalleerd

Ik vind het maar ubervervelend dit geef mij maar HL zonder steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

ik heb hetzelfde probleem nu, misschien zijn ze even aan het updaten.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Anoniem: 67363 schreef op 15 September 2003 @ 19:26:
[afbeelding]

in het begin ging het nog wel, maar begin me steeds meer te ergeren

krijg nu alleen nog maar dit

CsComm Session Sep-15-2003 19:27:27.369 [3324] ReconnectThread (3324) Starting
CsComm Session Sep-15-2003 19:27:27.369 [3324] reconnect thread started
CsComm Session Sep-15-2003 19:27:30.582 [3392] CreateSession(***accountnaam***,0,0)=0 attempt 1
CsComm ConnectionPool Sep-15-2003 19:27:49.660 [3392] Did not find an existing connection, attempting new connection 0,203.17.15.134:27030 for 0:0:37678
CsComm Connection Sep-15-2003 19:27:49.672 [3392] {Cnx=0,0,203.17.15.134:27030} : Attempting new connection
CsComm ConnectionPool Sep-15-2003 19:27:53.787 [3392] connection attempt failed: CConnection::BlockingConnect WSAConnect() failed, WinSock Error 10061 "Connection refused"
CsComm ConnectionPool Sep-15-2003 19:27:53.788 [3392] Did not find an existing connection, attempting new connection 1,216.228.115.68:27030 for 0:0:37678
CsComm Connection Sep-15-2003 19:27:53.789 [3392] {Cnx=1,0,216.228.115.68:27030} : Attempting new connection
CsComm Connection Sep-15-2003 19:27:53.789 [3772] Recv Worker (3772) Finished called without ever being started
CsComm ConnectionPool Sep-15-2003 19:27:54.151 [3392] connection attempt failed: Connection Reset, WinSock Error 10054 "Connection reset by peer"
CsComm ConnectionPool Sep-15-2003 19:27:54.152 [3392] Did not find an existing connection, attempting new connection 2,216.144.226.197:27030 for 0:0:37678
CsComm Connection Sep-15-2003 19:27:54.152 [3392] {Cnx=2,0,216.144.226.197:27030} : Attempting new connection
CsComm Connection Sep-15-2003 19:27:54.152 [3896] Recv Worker (3896) Finished called without ever being started
CsComm Connection Sep-15-2003 19:27:54.770 [3392] {Cnx=2,0,216.144.226.197:27030} : connected
CsComm Connection Sep-15-2003 19:27:54.781 [3900] Recv Worker (3900) Starting
CsComm Connection Sep-15-2003 19:27:54.786 [3392] {Cnx=2,1,216.144.226.197:27030} : Adding session 0
CsComm Connection Sep-15-2003 19:27:55.113 [3900] {Cnx=2,1,216.144.226.197:27030} : Aborting on error: Receive Failure, WinSock Error 10054 "Connection reset by peer"
CsComm Session Sep-15-2003 19:27:55.113 [3900] {Cnx=2,Ssn=0,App=0} : HandleConnectionFailed: Receive Failure, WinSock Error 10054 "Connection reset by peer"
CsComm ConnectionPool Sep-15-2003 19:27:55.138 [3392] Disconnect(2)
CsComm Connection Sep-15-2003 19:27:55.138 [3900] Recv Worker (3900) Told to exit

sorry voor de layout verneuking

maar hij wil gewoon niet connecten, ze hadden gewoon veeeeeeel meer content servers moeten maken en deze moeten verspreiden over de wereld

tuurlijk kost dat centen, maar ze willen gvd zelf zon distributie netwerk en daar heb je BW voor nodig, maar sommige mensen schijnen nogal snel te vergeten dat europa best wel groot is :/

en dan dat godganse kut bericht van "that game is currently not available, plesae try again at a later time"

FUCK toch of man, het staat goddome op me HD investeer gewoon in meer fucking bandbreedte en verspreide servers, dan heb je dit gezeik niet

[ Voor 7% gewijzigd door Bokkie op 15-09-2003 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Anoniem: 67363 schreef op 15 September 2003 @ 19:26:
[afbeelding]

Aangezien jouw internetverbinding het wel doet (anders kon je dit niet posten 8)7) kan het dus zijn dat Steam even plat ligt. Of alleen bij de server waar jij op zit. Even wachten kan misschien helpen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 14:29
de servers raken steeds minder overbelast, goede zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geduld is een schone zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

T7D_Sneezy schreef op 15 September 2003 @ 19:32:
de servers raken steeds minder overbelast, goede zaak!
merk er nog weinig van :/

iemand ook dat probleem met dat winsock verhaal gehad?

kan nergens terugvinden of dat lokaal is of remote,

denk zelf remote, maar ik snap er geen hol van :/

steampowered forums is ook niet door te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

#steam-help.nl @quakenet maybe dat een op het weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 22:41
Jep die error heb ik nu ook.

Maar, als steam werkt werkt t ook echt goed. Handig en snel :). Buddies adden door middel van de scorelijst in een server, soundbug is eruit, window mode werkt perfect :) (als ik dood ben ff surfen :P), die galil is ook goed vind ik, famas niet daarentegen, rook is mooier, schild is lache :P, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mithrandir
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11-2024

_Mithrandir

tOOt TooT

Ik heb het net geinstalleerd. Alleen als ik een account probeer aan te maken dan krijg ik een fout melding. Iets met connection reset by peer. Zal ff kijken of ik een screnie kan maken

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/j.hartog14/reset.bmp

[ Voor 16% gewijzigd door _Mithrandir op 15-09-2003 19:50 ]

At dawn on the fifth day look to the east

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

remote Bokkie ... heb het hier ook ... terwijl als de STEAM content server gewoon draaien ik nergens last van heb ... :/ 't is weer wachten en wachten.... toch blijf ik het een beschamende zaak vinden, vooral als je bedenkt dat het hier over s-werelds populairste mod hebt.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik zei het al eerder: internet is nog niet berekend op dit soort distributie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67363

MaRc0 schreef op 15 September 2003 @ 19:31:
[...]

Aangezien jouw internetverbinding het wel doet (anders kon je dit niet posten 8)7) kan het dus zijn dat Steam even plat ligt. Of alleen bij de server waar jij op zit. Even wachten kan misschien helpen ;)
Ik probeer al te connecten sinds 09:00 :r (zat op school)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

stefijn schreef op 15 september 2003 @ 19:40:
Ik zei het al eerder: internet is nog niet berekend op dit soort distributie.
verklaar je nader ... als je met internet doelt op het protocol Internet (TCP/IP) dan heb je ongelijk, maar als je doelt om het begrip "internet" denk ik wel dat je gelijk hebt.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Buddies adden door middel van de scorelijst in een server,
euh hoe doe je dat?? ik kan helemaal niets met het score bord :| ik kan ook geen mensen meer muten wat erg KUT is, als er iemand irritant aan het doen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
't is gewoon oebervaag, hij doet er ook gewoon al 5 minuten over (als tie het al doet) om alleen al bij het login scherm te komen... Dat heeft naar mijn weten nog niet eens iets met een of andere content server te maken... En vervolgens... Gister heb ik doodleuk nog even kunnen spelen... En vandaag heb ik eindelijk een keer ingelogd, vind ie het nodig om mij even mede te delen dat m'n counter-strike niet geinstalled staat :( Okee, ik denk, ik heb hem toch met cache files en al, ik klik install... Voor de rest iets doen??? Ho Maar...

Ik denk dat valve hier een grote misstap heeft gemaakt...

edit: wiew, kep poort 1200 open gezet, nu doet ie er niet 5 minuten maar 10 seconden over om me de error "Couldn't connect to Steam Network" te geven \o/

[ Voor 13% gewijzigd door Wussie op 15-09-2003 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50739 schreef op 15 september 2003 @ 19:42:
[...]

euh hoe doe je dat?? ik kan helemaal niets met het score bord :| ik kan ook geen mensen meer muten wat erg KUT is, als er iemand irritant aan het doen is
door ingame op esc te drukken dan naar je friends gaan , doe nu add en dan staan je medespelers erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dat wist ik... maar hij zei via het score bord......

(hij == knarfyboy)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 50739 op 15-09-2003 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Vraagje; Als ik op steam.exe klik en het duurt echt 5 minute voordat dat ding opgestart is, heeft dat dan ook met het internet te maken? Lijkt mij iig niet, want waarom zou je alleen voor het laden van het proggie internet nodig hebben. :?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Repeat schreef op 15 September 2003 @ 19:55:
Vraagje; Als ik op steam.exe klik en het duurt echt 5 minute voordat dat ding opgestart is, heeft dat dan ook met het internet te maken? Lijkt mij iig niet, want waarom zou je alleen voor het laden van het proggie internet nodig hebben. :?
heeft te maken met connectie maken, kijk de steamlog er maar op na
krijg je net zoiets als ik net gepost heb

kijk nu werkt het an 45 mins proberen
en als het draait dan is het super en geweldig en ik speel graag, maar de moeite die je ervoor moet doen :/

[ Voor 62% gewijzigd door Bokkie op 15-09-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ligt steam plat ofzo... de site werkt hier nie, ik kan ine meer inloggen en als ik ingelogt ben kan ik nie spelen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 23:00
Gaar programma dat steam!

ik heb een SMC Barricade 7401 BRA modem van cistron.nl
en met dat ding kan ik dus mooi geen port ranges open zetten alleen maar
specifieke porten en maximum 20 porten!!!

ben ik dus mooi genaaid mee kan nu dus steam draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 06:20

b3ta

Hallo

Over 3 dagen beloven ze dat steam weer goed draait W8 gewoon 3 dagen en test het dan weer! :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58670

Simpel buyscriptje te vinden op http://users.skynet.be/Pikachu/

Have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 18:33
Morph666 schreef op 15 September 2003 @ 20:05:
Gaar programma dat steam!

ik heb een SMC Barricade 7401 BRA modem van cistron.nl
en met dat ding kan ik dus mooi geen port ranges open zetten alleen maar
specifieke porten en maximum 20 porten!!!

ben ik dus mooi genaaid mee kan nu dus steam draaien.
Errrrr, je hoeft geen poorten open te zetten om te kunnen stomen hoor; das alleen handig als je een firewall hebt die naar buiten ook veel poorten blockt, maar aangezien 99% van de huis-tuin-keuken routers van binnen naar buiten alles doorlaten lijjk mij het sterk dat door die router jouw steam niet werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Paar dagen geleden was het onmogelijk om een potje TFC te doen, maar ik moet zeggen dat Steam het nu prima doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72626

bij mij doet steam het wel, maar hij werkt maar half om half ( steam laat niet eens zien dat ie ACTIEF IS ) en het proggie heeft meer startup tijd nodig dan GTA3 :), maar bij cs 1.6 beta doet ie vaag :(

Via steam CS opstarten -->>quick refresh voor 5 secs, willekeurige niet-volle server bezoeken -->> " loading game servers " punt punt punt......

*BOEM*

"iets not validated" ??????

Heeft iemand dit probleem ook? btw weet niet eens wat me steam nummer is

EDIT:

Wacht , laat maar...... ik HAAT steam :( :( :( :( :( :(

wtf is dat "childrennotregistered" error ???? :( :( :( alsof ik een of ander kinderporno-provider ben |:( |:( |:(

ik wacht nog wel ff met steam hoor ( net sloot ie zichzelf af terwijl hij als tray icon zichtbaar is 8)7 8)7 8)7 )

ik uninstall deze next gen software totdat ze me duidelijk kunnen uitleggen wat dat "childrennotregistered" shit is, want dat soort errors duidt op meer troep dan BSOD >:) >:) >:)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 72626 op 15-09-2003 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
geen enkel moment krijg ik verbinding met Steam :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 18:01
Hoelang duurt het opstarten gemiddeld bij jullie? Gisteren deed hij het wel maar nu is hij na het openen van het programma al meer dan een minuut bezig. In de taskmaanger staat hij wel maar niet in mijn balkje :(

edit/ na op het "verstuur bericht" knoppie te hebben geklikt springt hij plots tevoorschijn :)

[ Voor 19% gewijzigd door vacuumcleaner op 15-09-2003 20:38 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vacuumcleaner, ik denk dat steam startup iets met je eigen ul/dl te maken heeft

bij mij werkt steam zo :

je start steam op : "steam checking for updates" ( flop weg, en verder laat ie NIETS meer van zichzelf zien )
ondertussen zit je gewoon rustig te surfen/leechen/chatten/sharen en PLOTS komt steam terug na een kwartier "iets doen"

potje cs waarbij ik bijna direct online kan gamen > steam stopbord |:( |:( |:(

weet iemand wat steam doet in die kwartier, update zoeken doet ie in no time, maar wtf doet ie ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
dat gaat jou helemaal niks aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Wil even zeggen dat ik de startpost bijzonder op prijs stel! Heb het allemaal niet zo gevolgd omdat ik al iets van 2½ jaar geen CS/TFC meer speel maar nu HL2 er aan komt is het handig om te weten. Dus bedankt Novah voor de mooie startpost.

* Dyxtra zal zelf eens Steam installeren en kijken hoe slecht het werkelijk is :P

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

d3 join the club en post je ervaringen maar :) ik denk negatief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als steam in die kwartier me hd aan het rondsnuffelen is naar kinderporno of bollywood materiaal en/of me hd aan het volproppen is met allerlei troep, dan gaat het mij wel aan :/ :/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ja ik sluit me daarbij aan, het is een programma wat in theorie heel snel en licht kan zijn, maar het is volgens mij weer lekker stront gecodeerd waardoor het zo traag is als stroop en slecht werkt.

Ik klik op het icoontje en 3 minuten later pas heb ik een icon in de systray waarna ik kan spelen.

Ik kan nu niet inloggen trouwens, is het Steamnetwerk plat :?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

b3ta schreef op 15 September 2003 @ 20:57:
d3 join the club en post je ervaringen maar :) ik denk negatief :P
Hehe, begint al goed :P

1) Registreren: Steam - Create Account Failed
2) Nog een keer proberen: e-mail already used (blijkbaar wel doorgekomen dus)
3) Inloggen: Network down

Kan er wel om lachen ;)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13169

Tegen de avond als heel damn America Steam gaat gebruiken liggen wij er godverdomme weer uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

D³ schreef op 15 september 2003 @ 21:19:
[...]

Kan er wel om lachen ;)
Gelukkig maar! _/-\o_ ik heb respect voor je want ik kan er dus echt niet meer om lachen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deze error is echt niet te geloven ( van cs.nl gepikt :+ )

Afbeeldingslocatie: http://forum.counter-strike.nl/download.php?id=4653

ik ben dus niet de enige :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaatZ
  • Laatst online: 08-04 06:41

BaatZ

Prullenbakker :?

klagers: denk je wel ff in dat steam pas een paar dagen nieuw is, dat daarom de hele wereld het moet downloaden, en dat ze allemaal moeten reggen op 1 centrale server! das geen pis, natuurlijk wil iedereen het zo snel mogelijk maar dat gaat nu eenmaal gewoon niet, probeer het gewoon iets later nog eens als het na vaak proberen nog steeds niet lukt.

Die van mij gaat trouwens wel goed, dus het is niet allemaal klote (maar wel veel geef ik toe, de beta was ook 1 en al klote, en het draait idd vrij zwaar...).

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
b3ta schreef op 15 September 2003 @ 20:07:
Over 3 dagen beloven ze dat steam weer goed draait W8 gewoon 3 dagen en test het dan weer! :Z
Was daar niet een half jaar lang een beta voor? :{
Anoniem: 72626 schreef op 15 September 2003 @ 21:28:
deze error is echt niet te geloven ( van cs.nl gepikt :+ )

[afbeelding]

ik ben dus niet de enige :P
Nee die heb ik ook heel vaak.

[ Voor 39% gewijzigd door Captain Pervert op 15-09-2003 21:31 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BaatZ schreef op 15 september 2003 @ 21:28:
klagers: denk je wel ff in dat steam pas een paar dagen nieuw is, dat daarom de hele wereld het moet downloaden, en dat ze allemaal moeten reggen op 1 centrale server! das geen pis, natuurlijk wil iedereen het zo snel mogelijk maar dat gaat nu eenmaal gewoon niet, probeer het gewoon iets later nog eens als het na vaak proberen nog steeds niet lukt.

Die van mij gaat trouwens wel goed, dus het is niet allemaal klote (maar wel veel geef ik toe, de beta was ook 1 en al klote, en het draait idd vrij zwaar...).
als ze gewoon direct die steam+cs installer gereleased hadden was er nie zoveel aan de hand geweest... en als ze steam zelf uitvoerig hadden getest waren die bugs die er nu zijn ook nie mer geweest :| dit is verreweg van een goeie final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33687

//N00B//

Wat is zo geweldig aan Steam? Elke keer dat je je (bv) Half Life 2 eraf kieperd mag je gezellig alle updates weer binnen halen. :?

Kortom, weer een hele leuke oplossing voor de kabel gasten maar de Dail uppers zitten weer met de gebakken peren zonder losse patches. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 16-05 12:40
is steam weer es plat of komen jullie er wel op ?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Laatst online: 00:24

Nobby

Nuts!

Weet iemand al hoe je de fonts kleiner maakt in 1.6? ik gebruik altijd " net_graph" om te zien wat m'n ping etc is, maar nu is dat behoorlijk onduidelijk :|
het welbekende BIG FONT probleempje @ et groene info text

voorbeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/fontbig.jpg
:o

men selecteren een skin (niet de default) openen in \skin\<skin>\resource\TrackerScheme.res

en zoeken dit stukkie op:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
        "CreditsFont"
        {
            "1"
            {
                "name"      "Trebuchet MS"
                "tall"      "18"
                "weight"    "600"
                "antialias" "1"
            }

men veranderd tall = 18 naar 12 en men heeft de normale grote weer :Y)

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/fontsmall.jpg

_/-\o_ Thnx ThaHandy & Tentacle1 voor het wijzen erop _/-\o_

[ Voor 82% gewijzigd door Nobby op 15-09-2003 22:06 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

DAlchemist schreef op 15 september 2003 @ 21:55:
Weet iemand al hoe je de fonts kleiner maakt in 1.6? ik gebruik altijd " net_graph" om te zien wat m'n ping etc is, maar nu is dat behoorlijk onduidelijk :|
ThaHandy in "Steam + CS1.6 gold today"

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het connecten naar de centrale server ( 1 steam server maar :? ? ) is maar een klein gedeelte van het probleem en we hebben het hier alleen nog maar over steam zelf. ( niet eens cs1.6 )

Een ander probleem is dat steam geen BETA meer is, maar FINAL steam 1.0 en wat verwacht men van een final versie ?

juist, minimaal tot geen bugs en/of errors in het geheel. En als er dan nog problemen erin zitten, kleine 'ongeziene' pakketjes versturen om zulke problemen op te lossen.

Je kan natuurlijk beargumenteren dat steam gerushed ( = te snel uit brengen ) is en gerushed moet worden, vanwege :

- hl cs 1.6
- hl cs:cz (1.6)
- hl 2
- fanbase ( cs 1.6 beta testers hebben bijna geen nieuwe problemen meer gevonden dus hoppa steam EN 1.6 uitbrengen voor fans door fans BS :P )

maar waarom zou je een half-product uitbrengen omdat je beloofd het op een vaste datum dit uit te brengen ?

Kijk bv ( okay geen goed voorbeeld :P ) naar Blizzard

de nieuwe warcraft 3 werd ( RoC en TFT ) beta getest en bij beide beta's werd er uitgelegd hoe je bepaalde errors zelf kan oplossen of het werd gepatched. De fans schreeuwden naar nieuwe patches om voor verschillende redenens en als Blizzard het noodzakelijk vond, dan zal het probleem verholpen worden door een patch.

en niet vergeten D2X 1.10 beta :+
je wil niet weten hoeveel fans vragen om een nieuwe patch of gewoon 1.10 final en ze willen het nu of nooit.

En wat doet Blizzard ? ze zijn nog steeds bezig met debuggen om ervoor te zorgen dat veel 1.09 problemen door deze 1.10 patch verholpen zou kunnen worden. Waarom beloven op een uitgeprikte datum terwijl het nog niet klaar is?

En tot nu toe heeft valve alleen toegegeven dat de steam-server overladen is, maar wat is hun feedback op al die rare errors? "standard username = children is not registered" of zoiets ? :? :? :?

ik wil niet zeggen dat steam een gaar programma is of juist heel goed, als het een "final" is moet ie zonder errors kunnen werken of direct binnen een week gepatched worden omdat sommige errors nogal makkelijk te reproduceren zijn, maar niet handmatig door de gamer opgelost kan worden

(groot post, no ? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77587

Zonet nog wat content kunne update en nu kan ik er ook niet meer op. Dubbelklik op steam en duurt 5 minuten dat ie wat doet. Dan doet ie nog niet veel want dan krijg je zon vage no children error idd. Klik op negeren. KLik nog es op GAMES button. Doet nog nix, ach jawel na een tijdje komt nog een error message......... Dan blijft ie helemaal hangen en kan door taak beheer afgeschoten worden. Echt, dit is het domste stuk software ooit (voor of na windows....). Die beta deed het stukken beter als deze zogenaamde final, waar nog steeds dezelfde dombo fouten inzitten als in de voorgaande beta, vooral die text size is ZOOO irri, alsof je met 640x480 aan het spelen bent, nergens een menuutje of button waar je dat kan veranderen, en dan class configs, hoppa gelijk maar overbord gegooid. Misschien dat de oplettende lezer kan merken dat ik niet helemaal euforisch kan worden over dat steam.
STEAM, HET IS GEWOON EEN ZOOI GEBAKKEN LUCHT.
Gelukkig dat mijn oude HL + mods er nog opstaan, dat doet het gewoon.
AAAAAARRRrrrrrrGGGGHhhhhhHHHHHH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26283

D³ schreef op 15 September 2003 @ 21:19:
[...]

Kan er wel om lachen ;)
Ik heb dus precies hetzelfde.
En als je dan eindelijk doorkomt zegt ie dat je password fout is of je account niet bestaat.
Maak je dan nieuw account aan met zelfde e-mail adres zegt ie dat je account al bestaat. WTF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 20:38

Nakebod

Nope.

Ik kan ook nog steeds niet inloggen, al paar dagen niet.
Het aanmaken van accoun ging niet zo soepel als voor de 1.6 final.. :)
Maar, er zijn nogal wat servers down van steam, aldus http://www.steampowered.com/status.html welke zelf ook geregeld down is, of erg traag.. of het ligt aan hier

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

mischien kunnen sommige mensen wel in loggen omdat hun server wel draait en andere niet omdat hun account toevallig op een server zit die DOWN is!!

Helaas maar het duurt vast niet lang meer voor alles draait ,,,,, Hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Is iemand er al achter hoe je customsprays kunt activeren voor CS1.6?

BTW
In Counter-Strike 1.6 krijg ik vreemde namen
Omdat de versie die je van Steam hebt gedownload een retail versie is van Counter-Strike mag VALVe de echte namen van de wapens niet gebruiken vanwege copyright wetten. Daarom zijn deze vervangen door fantasie namen.

Om de oude namen terug te krijgen moet je dit bestandje downloaden en deze in je steam/cstrike dir gooien.
Uit de startpost, dit lijkt niet te werken? Dat tekstbestand moet gewoon de dir waar ook bijv. de config.cfg staat? Ik merk geen verschil (maar ik zou graag die shitty namen weg willen)

[ Voor 81% gewijzigd door Stefke op 15-09-2003 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

stefijn schreef op 15 September 2003 @ 22:28:
(maar ik zou graag die shitty namen weg willen)
En ik zou graag eens een potje 1.6 willen spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204

ik heb een heel vaag probleem kon laatst eindelijk een x connecten met steam, hup server lijst, join, iedere x als ik een game join en ik mijn team selecteer sta ik binnen 10sec terug in mijn serverlijst welke server ik ook probeer, ook als ik een eigen game maak iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou start ie wel op, en alle games zijn ghosted... WTF ik heb net heledag zitten downloaden, HL en TFC opgestart en nu wil dat stuk softshit mij vertellen dat ik die hele pleuris zooi weer kan downloaden?!?!?!?!
Dit kan zo de vuilnisbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik hoopte dat deze bug gefixt zou zijn in de final, maar helaas...
Als ik in CS op CTRL+Q druk (bukken en HE selecteren) minimized het hele spel naar de taabalk :(
Weet iemand of ik die shortcut ook uit kan zetten per programma?
Er staat me iets van bij dat het kon, maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-05 10:42

7th

Weet iemand waar steam de favorite server list gegevens in opslaat? File name?
In cs 1.5 was dat favsvrs.dat in de HL dir.

Ik heb een mooie favorite server list gemaakt die ik aan mijn clan mates wil geven maar ik weet niet waar steam die info opslaat

Thy will see the light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 06-06 22:11
7th schreef op 15 September 2003 @ 23:09:
Weet iemand waar steam de favorite server list gegevens in opslaat? File name?
In cs 1.5 was dat favsvrs.dat in de HL dir.

Ik heb een mooie favorite server list gemaakt die ik aan mijn clan mates wil geven maar ik weet niet waar steam die info opslaat
Ik denk dat je dan in de config map van Steam moet zijn. Welk bestand je dan precies moet hebben weet ik niet, aangezien ik zelf nog geen favorite servers heb :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 13:05

aKra

Intentionally left blank.

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~nander/cs_italy.jpg

Shield powerrr :) :+

Verder, "81.23.234.130:27015" Countar-Strike 1.6 public :) voor de mensen die geinteresseerd zijn! :)

(12 Players, meestal de_aztec/de_dust2/de_dust/achtig iets.)

[ Voor 95% gewijzigd door aKra op 15-09-2003 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

aKra schreef op 15 September 2003 @ 23:34:
[afbeelding]

&

[afbeelding]

:+

Verder, "81.23.234.130:27015" Countar-Strike 1.6 public :)
ha ha ha :O
uit de startpost:

Mededelingen:
Dit topic is er om Steam te bespreken en er over te discussieren, NIET om Steam af te kraken met HK-achtige pics en reply's.

Voor alle topics op GoT, en dus ook deze, geldt de FAQ van GoT. De FAQ over het forumgedrag is hier te vinden: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Trouwens, half life 2 moet ook door mensen zonder internet gespeeld kunnen worden, dus ik denk dat er gewoon een stand-alone uitkomt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 13:05

aKra

Rustig hoor... We moeten elkaar al direct weer afkraken... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1545

heb net de hele avond zitten 1.6 cs'en.
maar net liep de hele handel inneens vast, zo bruut
dat ik gewoon de reset knop moest indrukken :(
wazige shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
gladiool schreef op 15 September 2003 @ 23:46:
Trouwens, half life 2 moet ook door mensen zonder internet gespeeld kunnen worden, dus ik denk dat er gewoon een stand-alone uitkomt.
Ik had ergens iets gelezen over dat er later inderdaad een standalone update komt, maar ik weet niet meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 24-04 22:07
gladiool schreef op 15 September 2003 @ 23:46:
Het is verdomme wel te hopen ja, maar ook voor de normale lan games. Ik zit namelijk vaak genoeg op lan partys waar geen internet is en dan wil je natuurlijk wel kunnen gamen. Ik begrijp het hele gedoe van Valve wel om illegaliteit te voorkomen en dat het op papier goed zou moeten werken tegen cheaters, maar er zitten toch een hoop haken en ogen aan. Doe dan een soort activaty dat je eenmalig op internet moet zitten of zoiets om em te registreren onder jou account, mja zal wel te lastig zijn om dat te laten werken :| :|

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
tip : zet de prioriteit van steam FF op realtime als hij aan het opstarten is, gaat een stuk sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonet opposing forces aan de gang gekregen. Maar als dit een single player experience zou moeten worden.............. Duurt eeuwen voordat ie opgestart wordt met die verviying resources mumbo jumbo en dan komt intro "filmpje" wat om de 10 sec begint te schokken omdat er wat gedownload of geverifieerd moet worden...... Dit lijkt echt nergens meer op.
Als HL2 dat soort "geintjes" uithaalt dan kun je de "experience" wel vergeten en constant koffie zetten dat dat &*$# steam de content erbij moet laden, dan maakt het dus ook geen reet uit dat je een Ati 20000pro in je bak hebt zitten want Valve zorgt er wel voor dat we qua gaming weer terug gecatapulteerd worden naar 1995, toen schokkende pc-filmpjes etc nog heel gewoon waren. Errug slecht gedaan. Belachelijk dat zelfs een singleplayer game op die manier om zeep geholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NEWS FLASH!

Bron:http://www.steampowered.com/news

Status Update; New Installers to be Released Tomorrow
September 15, 2003, 5:18 pm · Greg Coomer

Well, the release process last week and over the weekend was pretty rocky. The community managed to get 500,000 accounts created and are currently seeing about 15,000 people playing Counter-Strike 1.6 at any given time. We know that the conversion process has been anything but smooth for many of our users. We're going to get this fixed. We've done our best to support the Half-Life community over the past 5 years, and we're still committed to doing whatever it takes to make the community happy. We've listened to the response, and we'll be repairing the problems with Steam until it performs the way we all want it to.

Tomorrow we will release new installers which include the cache files for all of the games available via Steam (Day of Defeat, Team Fortress Classic, the dedicated server, etc). If you haven't already done so, please use the installer that includes Counter-Strike and Half-Life.

Here's what's going on at Steam HQ:

We ran into some pretty serious bandwidth and server limitations after the release last week, which has caused several other problems like long wait times and UI unresponsiveness. The load is starting to die down now and we're getting a more content servers lined up, so these problems are becoming less frequent. As more people begin using the new installers which include the game caches, their experience using Steam will improve greatly. If you're having problems connecting to Steam or launching Counter-Strike, please download the latest version of the installer and give it a try.
Some other Steam problems -- "JIT" error messages, expired ticket errors, etc -- will be fixed with a Steam update this week.
Other stuff:

Counter-Strike 1.5 is still available, and will be for a couple of weeks. After we're confident that the Steam authentication servers are functioning as they should (and not before), we'll be turning off the WON servers and migrating everyone over to the new system.
There have been some reports of the Conversion Wizard failing during account creation. If this happens for you, please try downloading and installing the most recent version of the Steam client from one of the mirrors listed on this site.
We're preparing a new installer on CD for cyber-cafe owners. Contact biz@steampowered.com if you're interested in receiving this.
We've heard from several people who are having trouble getting their MODs working with Steam. We've updated our FAQ with new information about this. Check it out and then email us if you're still having trouble.

Feel free to get in touch with us you're having difficulty, or for whatever reason. Thanks for hanging in there with us through these first few days.

Ze moeten Jomanda ingehuurd hebben om te weten te komen dat het niet helemaal in orde was! Ongeloofelijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Hey guys het werkt bij mij!

Ik weet nu op welke server mijn account staat als die down is kan ik dus niet spelen! kijk op http://www.steampowered.com/status voor welke server online staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:40

Arfman

Drome!

BaatZ schreef op 15 September 2003 @ 21:28:

Dat is een argument voor de eerste 2 dagen (maximaal), daarna moet het gewoon stabiel draaien. Was er niet al een half jaar een beta ? Vraag me af wat die voor nut heeft gehad .. :/

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Arfman schreef op 16 September 2003 @ 09:03:
[...]

Dat is een argument voor de eerste 2 dagen (maximaal), daarna moet het gewoon stabiel draaien. Was er niet al een half jaar een beta ? Vraag me af wat die voor nut heeft gehad .. :/
er waren niet zoveel mensen die de beta hadden als de mensen die het nu gebruiken! en de beta was om het programma goed te maken, niet de server capaciteit

de eerste dagen is de server last gewoon het grootst. Ze hebben de capaciteit denk ik berekend op normaal gebruik. kan me ook voorstellen dat ze geen 10 extra servers gaan neerzetten die eerste 5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 05-06 22:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zit zelf een beetje vreemd te kijken naar die poorten die open moeten staan. Ik neem aan dat het om inkomende connecties gaat en deze zouden dus moeten worden geforward aangezien ik een pc achter de router heb. Maar dit betekent ook dat ik deze poorten maar naar 1 computer kan doorverwijzen en ik dus thuis maar op 1 computer iets van valve kan spelen. Nu is dat in de thuissituatie nog te overzien (wordt wel lastig, maar dan maar de dhcp lease flink omhoog en CS en HL2 alleen op mijn eigen nieuwe pc) maar op een lan is dat probleem veel groter. Ik neem niet aan dat hiervoor ff een class C network range wordt gereserveerd......

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Om te spelen hoef je volgens mij geen enkele poort te forwarden :?

Forwarden zal nodig zijn als je een server draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
b3ta schreef op 16 september 2003 @ 08:59:
Hey guys het werkt bij mij!

Ik weet nu op welke server mijn account staat als die down is kan ik dus niet spelen! kijk op http://www.steampowered.com/status voor welke server online staan
Hoe kan je dan zien op welke server je account staat?

Verder, mooie startpost :) en Steam draait hier sinds gisteravond een heel stuk beter.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.