Steam Basics Steam is een product van VALVe Software. De jongens die een van de beste en meest gespeelde game in de wereld, Half-Life, schreven. Wat kan je met Steam? De nieuwste mods downloaden en spelen ('direct-content publishing'), serverbrowsen, cheatvrij online gamen, automatische games updaten (geen patches meer downloaden), makkelijk met je vrienden/clanmates gamen dmv een friends systeem, gebaseerd op een instand messenger. Hoe kom ik op Steam? Iedereen die Half-Life, Counter-Strike of Day of Defeat Retail, of een van de andere combinatie packs van Half-Life heeft aangeschaft kan door middel van zijn CD key zich registreren op Steam. Ten eerste is de Steam-tool nodig. Dit is het programma zelf. Deze is te downloaden op www.steampowered.com, als deze down is kan je onderaan deze post bij links een mirror vinden. Is Steam echt gratis? Ja, wanneer je in het bezit bent van een werkende online CDKEY (van Half-Life of een van de andere retail producten die bij Half-Life horen). Wat zijn de minimum systeemeisen? Steam (het programma) zelf, vereist bijna niets van je computer. Om de games te spelen die via Steam worden aangeboden (op de Half-Life engine) word je aangeraden minimaal aan de volgende systeemeisen te voldoen: Dit zijn de systeemeisen volgens de website. Toen Steam nog in beta fase was stonden de systeemeisen nog op 1000Mhz afgesteld. Ben ik verplicht om Steam te gebruiken om Half-Life en mods online te spelen? Nog niet, maar zodra het Steam netwerk vlekkeloos werkt is het niet meer mogelijk via WON (het oude systeem) online te spelen. Gaat Half-Life 2 ook met het Steam-platform werken? Ja, ook de singleplayer dus! Het is dan dus niet mogelijk om met een illegaal kopie Half-Life 2 singleplayer te kunnen spelen. ![]() |
Technische FAQ |
Welke poorten gebruikt Steam? De volgende poorten moeten open staan: UDP 1200 UDP 27000 tot 27015 TCP 27030 tot 27039 Steam doet niets als ik een game wil starten Het sleutelwoord bij Steam (in de begin periode vooral) is geduld. Kill de processen hl.exe en steam.exe en start opnieuw als het echt te lang duurt. Het meest verstandige is om Steam even te laten lopen en wat anders te gaan doen. Ik krijg de melding 'This game is currently unavailable' Kijk op de status pagina van Steam om te kijken of het Steam netwerk operationeel is. Als dit wel zo is, zijn er waarschijnlijk werkzaamheden aan het Steam netwerk. Probeer het later nog eens. Ik krijg de melding 'Ticket expired', wat bedoelen ze hier mee? De gebruikersnaam en wachtwoord worden maar een bepaalde tijd opgeslagen om eventueel misbruik te voorkomen. Na een bepaalde tijd moeten dus de inloggegevens opnieuw ingevoert worden. Ik krijg telkens 'error loading security module', wat te doen? Als dit probleem heel veel voor komt is de router vrijwel altijd de boosdoener. Draytek Vigor routers en alle andere routers moeten worden geupdate naar de laatste firmware versies en er kan weer vlekkenloos gespeelt worden. Voor meer informatie over het upgraden van de firmware van je router kan je kijken op de website van de fabrikant van je router. Ik heb gelezen dat Steam persoonlijke informatie over mijn identiteit en mijn bestanden op mijn harde schijf verzamelt, wat is hier van waar? Hier is niets van waar. Steam is strikt alleen voor online gaming. Van deze geruchten is niets waar. Moet ik altijd verbonden zijn met internet? Wanneer je een game via het Steam platform wil spelen, moet je account, computer en installatie gecheckt worden door de Steam servers. Hiervoor is dus een verbinding met internet nodig. Ook in de singleplayer mode en op een LAN-party. Een wat snellere manier van hulp: Voor snelle hulp, via een wat snellere manier dan een forum, kun je terrecht bij #Steam-Help.nl op het QuakeNet IRC netwerk. Hiervoor is een irc-client nodig, mIRC is een daarvan. Deze is te vinden op mIRC.nl. ![]() |
Steam in combo met Counter-Strike 1.6 |
In Counter-Strike 1.6 krijg ik vreemde namen Omdat de versie die je van Steam hebt gedownload een retail versie is van Counter-Strike mag VALVe de echte namen van de wapens niet gebruiken vanwege copyright wetten. Daarom zijn deze vervangen door fantasie namen. Om de oude namen terug te krijgen moet je dit bestandje downloaden en deze in je steam/cstrike dir gooien. Veranderen van sprites/models/sounds in 1.6 Met dank aan http://www.counter-strike.nl Ga naar de cstrike map waar je steam geinstalled hebt. Het zal er als volgt uitzien: C:\Program Files\Steam\SteamApps\\counter-strike\cstrike In deze map zie je niet de bekende dirs staan die je gewend bent van 1.5. Je zult er zelf 4 moeten bijmaken en dan zal steam de files in de betreffende dirs gaan gebruiken. Maak 4 maps aan zoals op het voorbeeld hieronder: ![]() Maps folder Plaats een willekeurige .bsp map in deze folder en steam zal hem accepteren. Models folder Plaats je models in deze folder. De oude vertrouwde 1.5 manier van gewoon renamen v_m4a1_r.mdl naar v_m4a1.mdl werkt niet meer. Je kunt ze gewoon replacen en dan moet het goedgaan. Voor player models zul je in de map "models" een nieuwe map moeten aamkane genaamd "player" en in die map weer subfolders genaamd: arctic, gign, gsg9, guerilla, leet, sas, terror, urban en vip Dus als je een arctic model wilt toevoegen plaats je hem in de folder cstrike\models\player\arctic Sprites folder Plaats hier gewoon je sprites en steam zal ze oppakken. Sounds folder Plaats hier de custom sounds en steam zal ze gebruiken. Dit wordt tevens de folder die steam zal gebruiken om gedownloade sounds van servers neer te zetten. Kleiner lettertype Velen vinden de nieuwe lettergrootte van de Steam-games te groot. Hier kan je een fix downloaden. Voor nog kleinere lettertjes kan je deze fix downen. Thx 2 Pierre-Oord voor deze post. Skins voor Steam Op deze website kun je skins voor Steam vinden. Ook een handleiding voor het zelf maken van skins voor Steam. http://steamskinners.jbdubbs.com/ ![]() |
[table border=1 width=30][tr align=center]
[td align=center bgcolor="#4C5844"]Links[/td]
[/tr][tr][td]Vorige topics:
• Steam + CS1.6 gold today
• [rml][ PC] Het Steam-platform topic[/rml]
Steam websites:
• Steam website
• Valve
Steamclient:
• Filefront
• FilePlanet
• FileShack
• ComputerGames.ro
Full Steam Installer: (723.4 MB)
• FilePlanet
• Fileshack
• HalfLife2Files.com
• Game-Fusion.net
Counter-Strike Steam Installer: (379.4 MB)
• FilePlanet
• FTP van QuickNet.nl
• FTP van Extreme-Players.de
• FTP van XLR-8.org
• ClanBase.com
FTP van FreeNet.de
• ShackNet.nu
• FTP van UTTwente.nl
Half-Life Steam Installer: (211.6 MB)
• FilePlanet
• Fileshack
• HalfLife2Files
• Game-Fusion
Opposing Force Steam Installer: (289.8 MB)
• FilePlanet
• Fileshack
• HalfLife2Files
• Game-Fusion
Day of Defeat Steam Installer: (396.2 MB)
• FilePlanet
• Fileshack
• HalfLife2Files
• Game-Fusion
Team Fortress Classic Steam Installer: (272.3 MB)
• FilePlanet
• Fileshack
• HalfLife2Files
• Game-Fusion
Deathmatch Classic Steam Installer: (23.7 MB)
• FilePlanet
• Fileshack
• HalfLife2Files
• Game-Fusion
Ricochet Steam Installer: (15.5 MB)
• FilePlanet
• Fileshack
• HalfLife2Files
• Game-Fusion
Mededelingen:
Dit topic is er om Steam te bespreken en er over te discussieren, NIET om Steam af te kraken met HK-achtige pics en reply's.
Voor alle topics op GoT, en dus ook deze, geldt de FAQ van GoT. De FAQ over het forumgedrag is hier te vinden: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Steam FAQ/Startpost 1.0.8 door Novah
Spelvauten, opmerkingen, links, plaatje voor bovenin? Mailen kan altijd!
[ Voor 49% gewijzigd door Novah op 04-06-2004 17:38 . Reden: _update_ ]