Browser bedienen met alleen keyboard

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 22:10

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Ik wil graag de film trailers van oa apple op mijn tv bekijken, deze site is goed geschikt voor 800x600 en zit vrij simpel in elkaar. ik wil alleen geen muis gebruiken. Wat ik wil is dat ik met de cursor toetsen van mijn afstandsbediening ik kan switchen tussen de links op de pagina, zoals in een menu bij een dvd.

Als dit met een keyboard te realiseren is kan ik er zelf wel voor zorgen dat ik het met mijn afstandsbediening kan.

http://myhtpc.net/pub/simpleBrowser/
komt al dicht in de buurt. alleen zou ik graag willen dat ik niet de muis over het hele scherm kan bedienen met de pijltjes maar dat ik gewoon van link naar link kan springen.

http://developer.msntv.com/Tools/WebTVVwr.asp
bij deze webtv viewer zie je het best wat ik wil, maar dit is alleen een emulator voor een web tv apparaat dat je op je tv aanstuit.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Dus?

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ik zoek dus een browser of uitbreiding voor een bekende browser die dit kan realiseren

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 21:54

Xenan

Tree-of-life

Ik snap niet helemaal wat je wilt, maar onder Windows kun je met F6 en Tab naar elk element op een web pagina springen. Met F6 kies je het frame, met Tab de link. <shift> ervoor voor andersom springen.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
hmm, tab werkt iid nog best goed, had ik niet aan gedacht

wat wel handiger zou zijn is als je niet op taborder hoeft te gaan maar gewoon naar links rechts boven en onder kan gaan.

ook kan je met tab niet op de link komen om een trailer te starten :(
quicktime is dan al geladen en je moet dan in het vak klikken om te beginnen met spelen. dat wordt denk ik nog vrij lastig.

verder is het kader van een geselecteerd item niet echt goed te zien, zeker niet op tv.

[ Voor 11% gewijzigd door cosmoOo op 13-09-2003 23:39 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt met mozilla of firebird de linknaam intoetsen, en dan op enter rammen. Dan kun je direct naar een link gaan.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

hint: opera :)

Chriet Titulaer is de man

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Je kunt ook Lynx gebruikken, ik weet alleen niet of die onder Windows een makkelijke manier biedt om films in de juiste applicatie te openen.
In Lynx kun je in ieder geval makkleijk van link naar link navigeren.

Zoef

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Oh, en als je er met een alternative browser niet uit komt (idd probeer Opera), kijk dan eens in (WinXP) Control Panel -> Accesibility Options -> Mouse -> [X] Use MouseKeys. Zet in de settings van deze optie de acceleratie en max snelheid beide op max, anders word je niet vrolijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Zpottr op 13-09-2003 23:51 ]

Zoef

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 14:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

MSIE is standaard gebouwd zodat alle functies via het toetsenbord kunnen worden uitgevoerd. Vrijwel alle andere browsers kunnen dit ook. Alleen embedded objecten zoals Flash en ActiveX componenten en sommige JavaScripts hebben de muis nodig voor besturing, maar dat is dan de keuze van de webdesigner.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 15:38

Krul

Holodoc

Ja, met opera kan dit gemakkelijk shift+pijltjes-toetsen, werkt echt fantastisch.
Pagina: 1