Toon posts:

[2 AGP sloten op een moederbord] Wanneer beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger:
Ooit, in een lang en ver weg verleden werd ons beloofd dat we met een toekomstige AGP standaard, toen nog met de niets zeggende code 8x aangeduid, maar liefts 2 AGP sloten in ons system konden hebben.

Heden:
AGP 8x is al weer bijna achterhaald, maar een moederboard met 2 AGP sloten is er nooit gekomen. Toen AGP 8x net uit (in de tijd dat eigenlijk nix er mee werkte), heb ik wel eens een concrete aankondiging gezien. Weet iemand hoe dit zit?

PS
De reden dat ik het vraag is dat ik naast een sterke, moderne VGA kaart die (natuurlijk) alleen in AGP bestaat (bv Radeon 9800), een nogal speciale 2de kaart wil gebruiken die helaas ook alleen in AGP gemaakt wordt. Een normale kaart met dual of zelf tripple head, of een oud PCI kaartje erbij is dus geen oplossing voor mij.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het is idd tegenwoordig wel mogelijk, maar van concrete plannen om het ook uit te voeren weet ik niets.

+ titelfix en move van VB --> PMG :)

[ Voor 17% gewijzigd door Pollewob op 11-09-2003 21:17 ]

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:02
Volgens mij blijft dual-AGP een droom, want de P in AGP staat voor Port. AGP is een point-to-point verbinding. Je moet dan 2 northbridges hebben, wil je 2 AGP porten hebben...
(PCI is een bus-structuur. Je kan hier dus meerdere apparaten aan dezelfde bus hangen en ze delen gewoon de totale capaciteit...)

BTW, om welke speciale videokaart gaat het dan ?? Zo speciaal zijn ze toch allemaal niet meer en je kan desnoods die kaart in een 2e PC prikken, toch ??

[ Voor 17% gewijzigd door GarBaGe op 11-09-2003 21:17 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

GarBaGe schreef op 11 September 2003 @ 21:16:
Volgens mij blijft dual-AGP een droom, want de P in AGP staat voor Port. AGP is een point-to-point verbinding. Je moet dan 2 northbridges hebben, wil je 2 AGP porten hebben...
(PCI is een bus-structuur. Je kan hier dus meerdere apparaten aan dezelfde bus hangen en ze delen gewoon de totale capaciteit...)

BTW, om welke speciale videokaart gaat het dan ?? Zo speciaal zijn ze toch allemaal niet meer en je kan desnoods die kaart in een 2e PC prikken, toch ??
als ik het goed begrijp is AGP8x, 2 AGP4x poorten parallel, waardoor het technisch mogelijk moet zijn om 2 AGP kaarten tegelijk te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
BTW, om welke speciale videokaart gaat het dan ?? Zo speciaal zijn ze toch allemaal niet meer
Het is een super speciale videokaart die je niet gewoon in de winkel kan kopen maar alleen kan bestellen bij een bepaalde site. Het gaat om de ultimarc ArcadeVGA kaart. Zie www.ultimarc.com . Deze kaart heeft een enorm goede TV out (RGB-SCART en true 320*240), maar is practisch niet als normale VGA kaart te gebruiken. De VGA uitgang is namelijk alleen 640*480 op 50hz (!)
en je kan desnoods die kaart in een 2e PC prikken, toch ??
Das waar, en als al het andere niet lukt zal ik ook dat doen. Toch vind ik het veel makkelijker om alles gewoon vanaf 1 pc te doen. Komt tevens nog bij dat ik eigenlijk geen geld heb voor een 2de PC.
als ik het goed begrijp is AGP8x, 2 AGP4x poorten parallel, waardoor het technisch mogelijk moet zijn om 2 AGP kaarten tegelijk te gebruiken.
Dat was dus ook precies de belofte die bij de allereerste aankondiging (op de intel site) gedaan werd. Er was zelfs sprake van een keuze: Met 1 kaart erin had je 8x voor de ene kaart, en met 2 kaarten 4x per kaart.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 21:51 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 21:34:
[...]

Nee, het is één poort. Alleen is het mogelijk er een soort van switch/fanout tussen te zetten waardoor twee master devices isochroon van dezelfde poort gebruik kunnen maken (zeg maar heel snel om de beurt) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

semi-offtopic
je kunt misschien zoeken naar een PCI-> AGP converter.
moet je kaartje egienlijk wel low profile zijn om te werken, maar je kunt de kast natuurlijk ook een beetje modden.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 11 September 2003 @ 21:57:
semi-offtopic
je kunt misschien zoeken naar een PCI-> AGP converter.
ehum in welk droomland woon jij :?

dat het niet op de markt komt is omdat er gewoon domweg heeeeeel weinig behoefte aan een moederbord met dubbele AGP poort, dus je kan nog wel 3 jaartjes wachten denk ik, op zn minst dan he

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Met huidige technieken is het niet mogelijk. Enige mogelijkheid die ik zie is als PCI-Express uitkomt; dan kan je een kaart in elk slot steken (verschillende sloten kunnen verschillende snelheden hebben van wat ik begrepen heb).

Dit betekend wel natuurlijk 'geen AGP', dus een echt antwoord is het ook weer niet.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 22:24:
ehum in welk droomland woon jij :?
In het droomland van de rijzende zon misschien?

Niet dat het nuttig is, want dan kun je net zo goed een PCI videokaart kopen, maar ok.

Ik vraag me wel een beetje af waarom die speciale videokaart niet gewoon PCI is eigenlijk... Dat zou veel gedoe schelen.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, en dat is al best lang geleden. Het is alleen jammer dat zoiets een beetje moeilijk te bestellen is. Ook is er helemaal nix over te vinden kwa reviews of ervaringen, dus of zoiets gaat werken is ook maar de vraag.
Niet dat het nuttig is, want dan kun je net zo goed een PCI videokaart kopen, maar ok.
Het punt is dat heel veel kaarten niet in PCI gemaakt worden. Eerlijk gezegd wordt er bijna helemaal nix meer in gemaakt, en de meeste shops stocken ook geen PCI VGA kaarten meer. Over korte tijd is 'ff een pci kaartje kopen' meer een kwestie van veilings sites doorpluizen. Twee nieuwe moderne kaarten naast elkaar is sowiezo al uitgesloten. Wat was het laatste dat er ooit in PCI uitkwam? Volgens mij Radeon 7x00, Matrox G450 (niet eens de 550), en ik dacht de Gforce2MX.
Ik vraag me wel een beetje af waarom die speciale videokaart niet gewoon PCI is eigenlijk... Dat zou veel gedoe schelen.
Dat zou inderdaad enorm veel schelen. Heb erover gepost in het speciale forum hierover op mameworld, maar de maker ervan reageerde nogal lafjes, iets in de trend van 'koop er maar gewoon een aparte PC voor'...

Verwijderd

Afgezien daarvan, zijn er zat goedkope alternatieven. voor max.640*480 TV-uit kun je beter een PCI GF2/3 of Matrox kaart enaast nemen. Of een Radeon 7500. T'is nu niet bepaals een prestatie probleem op die resolutie...

Volgens mij is die maker zo onaardig omdat hij zich dat ook realiseert.

Verwijderd

Topicstarter
Afgezien daarvan, zijn er zat goedkope alternatieven. voor max.640*480 TV-uit kun je beter een PCI GF2/3 of Matrox kaart enaast nemen.
Grapjas :+

Waar het me nu nou net om gaat is een kaart die 15Khz RGB 320*240 non-interlaced kan leveren. De matrox heeft dan wel een RGB signaal, maar de 240 lijnen worden gescaled naar 480 en dan interlaced displayed. Dit terwijl het oh zo makkelijk is om de lijnen van het even en oneven field precies over elkaar heen te laten vallen en zo een '240p' mode krijgt.

Deze technique wordt onder andere gebruikt door alle consoles (al vanaf de NES, tot aan de GameCube en Xbox), de Amiga, Atari, VCD spelers, goede DVD spelers (voor VCD disks), set top boxen, On Screen Displays, etc, etc... kortom alles wat ook maar van een digitale bron op een TV scherm displayed, behalve... alle gangbare PC TV-OUTs.

GF2/3 is natuurlijk helemaal een grap! :+ :+ :+ Die hebben nog niets eens RGB uit. Alleen maar s-video en composite, wat beiden niet echt mooi is.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Eeh, die arcadevga is een doodnormale ati radeon 7000....

Al die resoluties kan je voor zover ik weet bij elke ati kaart vrijschakelen, meestal staan ze uit aangezien het geen standaard windows resoluties zijn.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Ik weet niet of je er wat aan hebt?
http://www.primagraphics.net/ds/sentgrab.html
rofl :P
http://niga.sytes.net/at/rage_tv.html

en anders..
HEEFT http://www.3dlabs.com er geen oplossing voor?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 23:58:
Wat was het laatste dat er ooit in PCI uitkwam? Volgens mij Radeon 7x00, Matrox G450 (niet eens de 550), en ik dacht de Gforce2MX.
Er zijn anders ook GeForce 4 mx440 en Radeon 9000 kaartjes in PCI uitvoering verkrijgbaar hoor.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 11:00

Swerfer

Hmm...

640*480 op 50hz (!)
Leuk, een NTSC resolutie... Voor een PAL TV heb je geen 480 maar 575 zichtbare beeldlijnen nodig, en om een echt TV signaal te hebben moet je zelfs 625 beeldlijnen hebben. Of je moet natuurlijk over een NTSC TV beschikken...

Alleen snap ik die 50Hz niet helemaal... NTSC werkt toch niet met 50HZ?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Abbadon
Zullen we de resoluties en refreshrates maar laten zitten? Anders kan ik het topic weer terug naar V&B stuiteren :+ Borden met twee AGP sloten kun je, hoewel het technisch zeker kan, wel op je buik schrijven ben ik bang. Ik heb er nog niks van gehoord en het lijkt me dat de vraag te klein is om hier een hele productielijn voor op te zetten.

Verwijderd

Overigens is non-interlaced 50/60 Hz dus niet een TV of Analoog video signaal..
Waarom stop je er niet gewoon een TFT scherm op?
Najah, misschien moet deze idd. maar naar V&B. Ik denk dat je daar misschien beter eerst kunt bespreken wat je er mee wil, want ik geloof niet dat dit zo nut heeft.

;)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 22:24:
[...]

dat het niet op de markt komt is omdat er gewoon domweg heeeeeel weinig behoefte aan een moederbord met dubbele AGP poort, dus je kan nog wel 3 jaartjes wachten denk ik, op zn minst dan he
In de professionele CAD & 3D branche is er wel degelijk een markt voor dit soort borden, maar daar worden ze ook niet geproduceerd...helaas...ik zou haast een moord doen om in m'n workstation 2x een 3DLabs Oxygen GVX420 te kunnen proppen voor 4 stuks high res-high detail-realtime accelerated viewports op losse monitoren. Ook erg handig voor demo's en simulaties.

Financieel is het op 't moment nog even toekomstmuziek, maar ik zou wel al graag zo'n bord in huis willen hebben...al is 't maar ff met 2x GF4ti4200 ofzo. Zal ook een AMD based (of dual/quad xeon 3) bord moeten worden, aangezien de GVX420 niet compatible is met de P4 series processoren

[ Voor 22% gewijzigd door MissingDog op 12-09-2003 23:24 ]

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 18:29
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 23:12:
Overigens is non-interlaced 50/60 Hz dus niet een TV of Analoog video signaal..
;)
Wat henk hierboven probeerd te vertellen is dat ie 320*240 wil, en dat is WEL een non-interlaced rez op TV en analoog. Wij kennen die res vooral vanuit de spelletjes computer wereld. Het zal me dan ook niet verbazen als het voor emulators bedoeld is.
Hij wil het ook nog eens in RGB, en ik kan jullie vertellen dat dat inderdaad veel mooier is.

Ik zelf ben ook eens wezen kijken naar wat er te krijgen is, maar de ArcadeVGA lijkt toch wel de enigste oplossing, en daarvoor heb je dus dan weer dat 2de AGP slot nodig.

(sorry meneer de moderator dat het weer over refreshes gaat, maar dit topic heeft in allebei de forums raak vlakken; het geneuzel over de refreshes is eigenlijk een verklaring waarom een 2de AGP slot toch echt wel nodig is)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• flowerp
Vorlon schreef op 12 september 2003 @ 17:11:
Eeh, die arcadevga is een doodnormale ati radeon 7000....

Al die resoluties kan je voor zover ik weet bij elke ati kaart vrijschakelen, meestal staan ze uit aangezien het geen standaard windows resoluties zijn.
Met powerstrip bv :) Maar dan moet je er wel voor zorgen dat je powerstrip 100% vertrouwd voor je je mooie TV'tje aanzet. Stel nou dat ie zegt dat je kaartje op 15khz draaid maar toch stiekum er boven zit? Ik denk dat je TV dat dan niet erg leuk vindt! :'(

Een vriend van me is hier ook erg mee bezig en volgens hem werkt dat rez tweaking het beste in DOS en met 1 kaart... als je 2 of meer kaarten wil en in windows werkt, wat dan?

Vraag me af of het echt een doornormale is... iniedergeval de bios is anders... op de onderste poort kan nooit wat anders komen dan 15khz....

@hierboven... las net ook eventjes de pagina-tje's op de ultimarc site, maar die bovenste uitgang (de 640*480@50hz) is een VGA uitgang... niks dus NTSC op 50hz...

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Verwijderd

flowerp schreef op 13 September 2003 @ 13:16:

@hierboven... las net ook eventjes de pagina-tje's op de ultimarc site, maar die bovenste uitgang (de 640*480@50hz) is een VGA uitgang... niks dus NTSC op 50hz...
Vandaar dat het mijns inziens ook zo weinig zin heeft.

Gewoon een kaartje nemen met twee VGA uitgangen en een TV-uit of Video uit. Wat is daar nu zo moeilijk aan ..

Zelf heb ik tijden met een Matrox MG200 Marvel gewerkt. Ook voor die kaart is de Video out op 320*240 te zetten, wat altijd non-interlaced is. (Die heeft geen TV-uit met under/overscan, maar een composiet volbeeld video uit.)

Maar misschien is het probleem :

- de amiga blitter chip. dit is de 'betere' 320x240 game console chip, die er niet is voor de PC.

- niet alle VGA monitoren vinden 50 Hz. prettig. Als je 25 Hz output, want dat is dan dus de frekwentie waarmee de beeldjes worden vertoond, naar noninterlaced wil omzetten krijg je dus 50Hz. non interlaced.......

Maar nogmaals, waarom zou je zo meilijk doen voor op de PC....?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 15:15 ]

• MissingDog
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 14:04:
[...]

- niet alle VGA monitoren winden 50 Hz. prettig. Als je 25 Hz , want dat is dan dus de frekwentie waarmee de beeldjes worden vertoond, output naar noninterlaced wil omzetten krijg je dus 50Hz. non interlaced.......

Maar nogmaals, waarom zou je zo meilijk doen voor op de PC....?
Het is ook geen kaart voor aansluiting op een gewone VGA monitor, maar voor een Arcade-beeldbuis...uit zo'n speelkast...bij mijn weten :)

[ Voor 35% gewijzigd door MissingDog op 13-09-2003 15:06 ]

Verwijderd

;) Precies, en dat is waar ze nu juist meestal een Amiga in stopten vroeger.

Ik denk dus dattie beter uit is met een Ati PCI kaart met de Theater chip er op, of de AGP kaart vervangen door een Matrox Parhelia en maar 1 kaart gebruiken dus.

Voor de PC is er mu eenmaal geen kaart en/of software voor de Amiga (Bliiter?) video chip.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 15:18 ]

• flowerp
Zelf heb ik tijden met een Matrox MG200 Marvel gewerkt. Ook voor die kaart is de Video out op 320*240 te zetten, wat altijd non-interlaced is. (Die heeft geen TV-uit met under/overscan, maar een composiet volbeeld video uit.)
Volgens een draadje op de Matrox forums is dat dus niet zo. De moderator daar stelt dat ELKE TV out resolutie altijd interlaced is. Dwz...

- 320*240 wordt eerst (intern) gescaled naar 320*480.
- dit gescalede beeld wordt interlaced displayed. Dus eerst de 240 even lijnen en dan de 240 oneven lijnen die er bij ge-interpoleerd zijn.

Mischien dat jij *dacht* dat het echt 320*240 NI is. De video mode list geeft dat namelijk wel aan. Maar dat wordt dan toch weer als 480 interlaced weergegeven, iniedergeval volgens de meneer van Matrox dus.
- de amiga blitter chip. dit is de 'betere' 320x240 game console chip, die er niet is voor de PC.
*lol* De amiga blitter chip copieerd alleen blokken geheugen (is samentrekking van BLock Image Transferrer). Wat jij bedoelt is de Denise video chip, en dan helemaal de ECS versie hiervan of de AGA (die een andere naam had). :) Good ol' times!
- niet alle VGA monitoren vinden 50 Hz. prettig. Als je 25 Hz output, want dat is dan dus de frekwentie waarmee de beeldjes worden vertoond, naar noninterlaced wil omzetten krijg je dus 50Hz. non interlaced.......
Je haalt twee dingen door elkaar:

De ArcadeVGA kaart heeft 2 uitgangen:

1) 'normale' VGA uitgang, maar synced iets onder de 31Khz, namelijk 640*480@50hz non interlaced = 480 * 1.08 * 50 = 26Khz. Veel VGA monitoren halen dit niet. Dus heb je niet veel aan.

2) De uitgang waar het allemaal om gaat: 15Khz RGB uitgang. Heeft modes als 640*480@60Hz interlaced, of 640*240@60 non interlaced, 320*240@60hz non interlaced, maar ook heel veel andere modes. Waar het henk (en mij, en nog vele anderen) om gaat zijn de non-interlaced modes met 240 of 288 lijnen.

Wat het hele punt is, is dat je het beeld van een arcade of console game gewoon 1:1 wilt displayen. Geen scalen, geen compressie op het signaal. Gewoon precies zo uitputten als de originele machine het destijds deed: 15khz 320*240 non interlaced RGB. Als je het dan op een arcade monitor of RGB SCART TV aansluit, heb je een identiek en authentiek beeld. Alle filters ten spijt (2*sai, of bi.lin.interp. bv) is dat nog steeds het allermooiste.

[ Voor 90% gewijzigd door flowerp op 13-09-2003 15:49 ]

• flowerp
MissingDog schreef op 13 September 2003 @ 15:05:
[...]
Het is ook geen kaart voor aansluiting op een gewone VGA monitor, maar voor een Arcade-beeldbuis...uit zo'n speelkast...bij mijn weten :)
Klopt! Maar tevens bedoelt voor RGB SCART TVs. Staat ook op de site. Een arcade monitor (std res.) en RGB SCART TV is ook bijna hetzelfde. Hoe ik dit allemaal weet? Lees de ArcadeVGA faq :)

Verwijderd

Da, precies, de AGA chip. Ik heb zelf geen Amiga gehad, alleen een broer en wat vrienden.. :+

Ik bedoel ook niet een input van een TV die non-interlaced is, die zijn er niet.

Alleen eh, lukt dat nooit op een PC. Die AGA chip zit er niet op, ook niet op die kaart. Het zal denk ik er nooit het zelfde uitzien, ook niet met de 'goede' refresh rate en beeldresolutie.

Je zal toch een Amiga (Of super-Amiga, zo'n Draco :) ) moeten hebben vrees ik .. ?

Heb je al eens geprobeerd de DV-uit te gebruiken en dat op een breedbeeld Hi-res TV of HDTV ?

(Volgens mij kun je die Marvel ook op niet standaard video settings gebruiken. Ik heb mijn TV wel eens zien wegtrekken omdat ik een 50Hz 768x576 noninterlaced double-field aanbood. Flauw voor de TV, omdat dit een 100 Hz. signaal is.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 19:48 ]

• MissingDog
  • Niet online
*small notice*
Is dit nou een topic over 2 AGP sloten of kan dit beter een rename krijgen "Al uw antwoorden op ArcadeVGA vragen" ?
*end small notice*

• flowerp
Alleen eh, lukt dat nooit op een PC. Die AGA chip zit er niet op, ook niet op die kaart. Het zal denk ik er nooit het zelfde uitzien, ook niet met de 'goede' refresh rate en beeldresolutie.
Hoe cool de ECS en AGA chip sets toen ook waren, moet ik je toch uit je droompjes helpen :) Als je de goede res hebt en refresh ziet het er exact hetzelfde uit. Technisch is het niet moeilijk, maar moderne video chips besteden gewoon geen aandacht aan low clock modes. Sommige zijn ook niet zo flexibel kwa vrije programmeerbaarheid van modes. (de denise in de amiga juist wel!), maar de radeon ook, met wat aanpassingen.

Vandaar dat we toch die 2de AGP port nodig hebben!

• flowerp
MissingDog schreef op 13 September 2003 @ 20:39:
*small notice*
Is dit nou een topic over 2 AGP sloten of kan dit beter een rename krijgen "Al uw antwoorden op ArcadeVGA vragen" ?
*end small notice*
Goed gezegd gozer!

Nou, back on topic iedereen :)

Mischien eens interesant of iemand weet waarom 2 AGP sloten nou eerst beloofd werden en toen nooit kwamen? Mijn theorie, en het klinkt stom, maar zouden de fabrikanten het gewoon simpel weg vergeten zijn dat het in de specs stond?

Dit komt btw vaker voor. Het DVD consortium was bv gewoon domweg vergeten dat PAL bestond toen ze de progresive spec opstelden. (hebben ze pas verbeterd, maar toch...)

Verwijderd

Waarom 2 agp poorten als je er ook een pci videokaartje naast kan zetten?

• Abbadon
Verwijderd schreef op 13 september 2003 @ 21:08:
Waarom 2 agp poorten als je er ook een pci videokaartje naast kan zetten?
Bravo Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/smilies/klap_smilie.gif Jij hebt het topic ook écht doorgenomen hè.

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Abbadon schreef op 13 September 2003 @ 21:11:
[...]

Bravo [afbeelding] Jij hebt het topic ook écht doorgenomen hè.
whehe lol :P

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

:P Kee, ontopic weer.

Het AGP skot twee keer op 1 bord, er is gewoon te weinig vraag naar.

PCI uitvoeringen van een Radeon ?
http://www.dealtimeshoppi...uters1/ati_radeon_pci.htm

Je komt alleen niet verder dan de 7500 9000 9100 zo te zien.

Als de 8500 er nu ooit in PCI was geweest...

PS Stomme craag misschien, maar waarom dan niet als hoofd-kaart voor die PC een Radeon nemen.... :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 21:51 ]

• flowerp
PS Stomme craag misschien, maar waarom dan niet als hoofd-kaart voor die PC een Radeon nemen...
Een ArcadeVGA als AGP (dat bedoel je toch met radeon als hoofd kaart?) en dan de main VGA in PC zou kunnen. Maar zoals je zelf als zegt is dat toch weer beperkend. Waar is de 9800pro in PCI?

Dat Henk een ArcadeVGA wil i.c.m een moderne kaart (ik neem aan iets als de 9800pro of FX 5900), en MissingDog 2 x een 3DLabs Oxygen GVX420 wil, maakt mischien voor deze thread niet zo veel uit. Het gaat er om dat je 2 kaarten wilt gebruiken die er alleen in AGP zijn en eigenlijk geen consessies wil doen.

Vanaf de aankondiging van agp 8x werd ond dual AGP beloofd. Zo waar blijft het en waarom is het er nog niet? Wat is de officiele verklaring over het uitblijven (of mischien wel afschaffen) ervan.
Dat de markt te klein? Is die in het jaar tussen aankondiging en implementatie van AGP 8x dan zo veranderd? Volgens mij is die alleen maar groter geworden omdat 1.5 jaar geleden (ofzo) er nog veel meer PCI kaarten waren in vergelijking met vandaag de dag.

Pagina: 1