Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:33
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 23:27:
volkomen nutteloos een versterker voor zo'n laagohmige koptelefoon 8)7
het is ook bedoeld om de koptelefoon aan te sluiten op een 5.1 apparaat dat niet een pc is, dus een dvd speler b.v

persoonlijk vind ik die zalman vreselijk klinken in muziek maar dat zal wel komen omdat ik een wat "duurdere" koptelefoon gewend ben.

[ Voor 4% gewijzigd door _Drake_ op 08-05-2004 02:28 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb er zelf 1 al een tijdje en vind hem echt super klinken ook met muziek. :) en heb ook nog een dure set staan ok dat klinkt wel beter maar vind dat je dat niet met elkaar moet gaan vergelijken zit totaal niet in de zelfde prijs klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Dat is ook idd een interessant punt wat jullie aanstippen. Wat is men gewend voordat men deze koptelefoon kocht/probeerde...

Ik heb zelf een Philips koptelefoon (SBC-HP840, 50euro bij media markt) en die heeft zon vette bass erin zitten (range begint bij 8hz >:) ). Verder zijn de sounds crystal clear icm mn onboard Nvidia Soundstorm. Ik hoef persoonlijk geen andere!

Ik heb deze koptelefoon wel een x getest, maar was niet onder de indruk van zowel de kwaliteit als het surround gevoel...

[ Voor 4% gewijzigd door aramdin op 08-05-2004 11:30 . Reden: Aanvullende info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb die Zalman 5.1 koptelefoon nu een halfjaar. Zit in me pc geplugd in me Creative 5.1 digital. Ik ben er best tevreden over, werkt goed, mooi geluidje voor een aardige prijs (50 euro) Ach, je kan geen senheiser kwaliteit verwachten, maar toch heb ik eigenlijk helemaal niets te klagen over die Zalman. Hij ziet er misschien wat groot uit, en dat zorgt voor leuke reacties op LAN-party's, maar daar moet je dan maar mee leven.

-Jezus wat een ding zeg.
-Wil je even proberen?
-Oh, klinkt toch wel cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is iedreen zo blij met zen senheisser,

Ik blijf trouw bij men beyerdynamic DT770 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:05
zo, even met interesse dit topic doogelezen.
ga zometeen zelf een nieuwe pc kopen. en deze koptelefoon lijkt me tof.
ik zit met 1 vraag:
de geluidskaarten die je nu kan kopen zijn bijna allemaal 6.1 of 7.1 en hebben veel meer uitgangen dan de drie die de zalman gebruikt (front, center en rear).

zorgt dit voor kwaliteitsverlies of kan je gewoon tegen je geluidskaart "zeggen" bek houe je bent een 5.1 en nu niet meer zeuren ?

ik heb namelijk geen ervaring met de creative achtige dingen, ik hou me nog krampachtig vast aan aureal :), maar tsja ik zal tocjh eens over moeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op 19 maart 2004 @ 09:40:
Wat ik graag zou wilen weten is of er ook een 5.1 koptelefoon is met microfoon.
Ik zou graag zo'n 5.1 ding willen hebben maar hoe kan ik met die van Zalman nou gebruik maken van teamspeak ???

Weet iemand misschien een hele goede koptelefoon (liefst 5.1 met mic) ???
Ik heb een half jaar geleden of zo een zgn Medusa Speedlink 5.1 surround gehaald, met mike, bij de mediaMarkt

80 euro, maar tot nu toe het geld bijzonder waard!

Linkje: http://tinyurl.com/5fgtv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:30

GieltjE

Niks te zien...

Ik heb zo'n zalman 5.1 ding al een half jaartje ofzo in mijn bezit, ik vind het zeer lekker gamen.
Het is een aanrader voor mensen die willen gamen, maar geen 5.1 speakerset willen/kunnen. (vooral 's avonds en op lan party's).
Schel vind ik het niet echt maar dat kan komen omdat ik nooit van die €250,- senheiser dingen heb gehad:p.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Zijn er nog goede 5.1 koptelefoons van andere merken op de markt eigenlijke, zoja welke type nrs?

En hou sluit je die aan op een DD/DTS versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GieltjE schreef op 18 juli 2004 @ 21:50:
Schel vind ik het niet echt maar dat kan komen omdat ik nooit van die €250,- senheiser dingen heb gehad:p.
Mijn Senheiser van destijds 100 gulden gaf nog beter geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

OK, ik ben komende zaterdag ook de trotse eigenaar van deze koptelefoon. Dit voornamelijk om te gamen.

Nu ben ik mezelf alvast aan het voor te bereiden op het aansluiten van de Zalman op mijn Asus A7N8X-Deluxe maar loop ik tegen het volgende aan.

In eerdere versies van de NVidia Soundmixer kon je functies toewijzen aan de poorten. Zodoende kon je de uitgangen configureren voor de 3 aansluitingen.

Nu heb ik gisteren de laatste UDP van NVidia gedownload en geinstalleerd, maar kan ik die opties nergens vinden! :{

Iemand er ervaring mee en enig hoe dit aan te pakken is?

Audio driver version: 4.31

/edit:
http://www.nvidia.com/object/nvswap_1.0.html :*)

[ Voor 5% gewijzigd door MrJ op 28-07-2004 23:12 ]

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HKS-Skyline schreef op 01 februari 2004 @ 02:09:
het enige nadeel dat ik heb ondervonden is dat ik helemaal nix hoor van wat er om me heen gebeurd, als ik lekker in het rond loop te knallen in Desert Combat en me moeder komt binnen, schrik ik me meestal wezenloos als ze me op mijn schouder klopt. want ik hoor helemaal nix behalve mijn spelletje.
en bij films zijn sommige dialogen niet zo goed te verstaan, maar dat neem ik dan maar voor lief. die ene keer dat ik een film kijk met een koptelefoon....
haha grappig om te lezen Heb ik ook altijd Ik heb mijn vreinding ook al instructies gegeven om eerst hard te roepen als ze thuis komt
Ik krijg ook altijd een hartverzwakking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

50hz??? Is best lachwekkend... En plantronics koop ik niet...een beetje vergelijkbaar met yoko. 5.1 uit een koptelefoon zal er wel ooit komen maar voorlopig kun je je geld beter besten aan een goede Sennheiser of een echt 5.1 speakersysteem....

Zet er ook nog een goeie 5.1 receiver voor en je hebt echt geluid...
WiXX schreef op 01 februari 2004 @ 01:54:
Kheb net deze zalman gekocht en moet zeggen dat hij beter geluid levert als de plantronics dsp500 (als mensen de zalman scherp geluid vinden geven, dan mag je eens een dsp500 gebruiken dat is pas schel geluid).

Het dolby effect komt ook goed tot zijn recht in bv halo (ik hoor nu duidelijk waar de auto's rijden enzo).

Ik vind het een goede aankoop en de bass is erug goed ook al gaat hij maar vanaf 50hz.

Hij is niet duur en je kan zeggen wat je wilt maar het ding is het zeker 7x waard voor ze geld. In vergelijking met een sennheiser is de sennheiser natuurlijk 1.5x beter ofzo maar daar betaal je wel 6x meer voor.

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Ik heb hem nu ruim 2 maanden en heb alle soorten muziek en games erop gespeeld. Hij is echt GOED met games (qua waar komt het geluid vandaan) en redelijk goed met muziek.

Een Sennheiser blijft natuurlijk beter, maar die is dan ook stukje duurder en voor muziek gemaakt.

Laatst heb ik een Bass Test gedraaid op mijn zalmanntje, en dat was echt niet slecht! :) Zit echt een zeer redelijke bass in voor dat geld.

Conclusie: het is een ZEER Goede GameHeadSet, en een redelijke koptelefoon voor muziek/film etc.

Aanrader.. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Maarten L op 18-11-2004 23:33 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:52

justifire

Shut up and squat !!

Heb sinds 2 weken de Prolink Medusa 5.1
Ben er erg tevreden over !!
Je moet hem wel ff goed instellen maar dan is het genieten geblazen :D
Surround werkt, ja het is niet helemaal hetzelfde als een normale setup.
Het zit simpelweg alemaal iets te dicht bij mekaar.
Als er uit alle boxen tegelijk geluid komt, dan is het wel lastig om nog te vertellen wat nou waar vandaan kwam.
Maar als het niet zo chaotisch is dan kan je wel duidelijk horen wat van voren/midden en achter komt.
Dvd's klinken ook erg goed.
Als je niet oplet dan trilt hij bijna van je kop door de bas.
Dankzij de versterker kan hij hard zat.
Gewone muziek (cd) klinkt ook erg goed en ik vind zelf persoonlijk dat het veel beter klinkt dan door een 'normale' koptelefoon.
Gewoon kopen dus dat ding!!
Lees de reviews erop na.
De Zalman, Trust en Gainward worden allemaal verslagen door dit fantastische apparaat.
Je krijgt er een hele bos kabels bij zodat je meerdere apparaten aan kan sluiten.
Heb hem trouwens bij www.caseking.de gekocht voor 83 euro inc verzendkosten.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet toegeven dat er in die zalman behoorlijk wat bass zit, en ik vind het een vind het vooral knap dat ze de hoofdtelefoon nog zo licht hebben gehouden, maar ik vind (1 van de weinigen hier geloof ik), dat er echt bagger geluid uit komt, ik moet mijn winamp equalizertje de middentonen en hoge tonen omhoog gooien voordat er fatsoenlijk geluid uitkomt, en het klinkt hardstikke hol naar mijn id, dat is natuurlijk voor een groot deel te verhelpen met een (winamp of bijgeleverde) equalizer, maar het geluid klinkt toch onrealistisch hol naar mijn id. Zeker in vergelijking met een gelijk geprijsde stereo hoofdtelefoon (van een redelijk merk)

Natuurlijk de Zalman wel goed af te stellen, maar ik had toch iets meer verwacht,
en mijn voorkeur blijff dus gewoon een stereo hoofdtelefoon uitgaan (in dit budget)

(p.s. hij zit op een Creative SB Live! 5.1 digital).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 01:56:
Ik moet toegeven dat er in die zalman behoorlijk wat bass zit, en ik vind het een vind het vooral knap dat ze de hoofdtelefoon nog zo licht hebben gehouden, maar ik vind (1 van de weinigen hier geloof ik), dat er echt bagger geluid uit komt, ik moet mijn winamp equalizertje de middentonen en hoge tonen omhoog gooien voordat er fatsoenlijk geluid uitkomt, en het klinkt hardstikke hol naar mijn id.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog liever een gelijk geprijsde philips stereo hoofdtelefoon op me hoofd heb...

Natuurlijk is de Zalman wel goed af te stellen, maar ik had toch iets meer verwacht.

(p.s. hij zit op een Creative SB Live! 5.1 digital).
Mjah dat is dus mijn hoofdtelefoon...

Ik ben het er totaal niet mee eens en vindt dus dat elmo zeurt.
Geef toe dat het in het begin een beetje wennen was, maar dat is bij alles zo.
Ik heb ook een creative SB Live! 5.1 digital en heb hem standaart op bass=80% en treble=70% staan, daarnaast nog de balans iets meer naar rear toe.
Er komt gewoon heerlijk geluid uit (en houden je oren lekker warm :))

Het nadeel ligt em niet bij zijn technische specificaties maar bij zijn vormgeving. Na een uurtje of 2 hoofdtelefoon op gehad te hebben zit hij niet comfortabel meer (maar kan aan mij liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Savage schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 02:12:
[...]

Mjah dat is dus mijn hoofdtelefoon...

Ik ben het er totaal niet mee eens en vindt dus dat elmo zeurt.
Geef toe dat het in het begin een beetje wennen was, maar dat is bij alles zo.
Ik heb ook een creative SB Live! 5.1 digital en heb hem standaart op bass=80% en treble=70% staan, daarnaast nog de balans iets meer naar rear toe.
Er komt gewoon heerlijk geluid uit (en houden je oren lekker warm :))

Het nadeel ligt em niet bij zijn technische specificaties maar bij zijn vormgeving. Na een uurtje of 2 hoofdtelefoon op gehad te hebben zit hij niet comfortabel meer (maar kan aan mij liggen).
En dat is dus wat ik niet bedoelde ;).
Jij vindt hij prettig klinken, omdat je er (misschien) al zo lang naar luistert, en hem met je equalizer hebt ingesteld naar jouw eisen, maar ik vind dat een hoofdtelefoon standaard al gewoon redelijk neutraal moet zijn, en een transparant geluid moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde koptelefoon ook al een tijdje op een SB Digital 5.1 hangen, net als Elmo. Het standaardgeluid is idd bagger. Echter als je hem op alle kanalen aanzet (met winamp plugin) klinkt het al stukken beter. Dan nog is het geluid niet zo geweldig. Echter voor die 3 tientjes die ik er voor heb moeten betalen hoor je mij er niet over zeuren (was een heele tijd terug, en t was een showmodel). Een goede stereo koptelefoon kost al snel het dubbele. Qua price/performance vind ik het toch een leuk ding.

Ik kijk ook aardig wat films met de koptelefoon op, en dan klinkt het toch stukken beter dan met wat muziek luisteren. Zelfs na enkele uren zit ie nog redelijk lekker. Zeker aangezien ik een nogal dikke kop heb. T snoertje is ook aardig lang, dat scheelt wel als ik eens flink onderuit ga liggen filmpje kijken.

Het enige nadeel is de bass. Ik ben meer gewend uit mijn Sony oordopjes en wellicht wat bevooroordeelt met mijn JBL sub. Die geven een wat hardere en zuiverdere bass. Toch moet ik toegeven dat er meer bass in zit dan ik verwacht had voor zo'n goedkoop ding. Toch zou het geluid van mij wel wat harder mogen gaan zonder vervorming. Het gaat mij niet zo snel te hard.

PS, op een AC'97 onboard ding klonk het ding werkelijk nergens naar

Mijn oordeel: Wil je gewoon muziek luisteren, koop dan een fatsoenlijke stereo koptelefoon. Wil je er ook wat films/games mee spelen, dan is het een aanrader.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoihoi, Ik heb nu ook de zalman 5.1 Theatre.

Alleen heb ik een probleem hiermee.

Elke keer als de koptelefoon geluid wilt produceren, hoor ik een kort "geknetter". Ik weet niet hoe je het precies moet omschrijven. Maar tis zwaar irritant. Met Counter strike, bijvoorbeeld bij elke voetstap. *knetter* voetstap...*knetter* voetstap...

Ik gebruik het op mijn audigy 2 Notebook op mijn laptop.

Iemand ook deze probleem gehad of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Zalman lijkt mij wel mooi, maar er is een leuke inkoopactie of IA.net.

http://www.inkoopacties.net/ia/m242pm1y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 00:14
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 15:43:
Hoihoi, Ik heb nu ook de zalman 5.1 Theatre.

Alleen heb ik een probleem hiermee.

Elke keer als de koptelefoon geluid wilt produceren, hoor ik een kort "geknetter". Ik weet niet hoe je het precies moet omschrijven. Maar tis zwaar irritant. Met Counter strike, bijvoorbeeld bij elke voetstap. *knetter* voetstap...*knetter* voetstap...

Ik gebruik het op mijn audigy 2 Notebook op mijn laptop.

Iemand ook deze probleem gehad of oplossing?
Op welke instellingen staat je energiebeheer? Als het op Draagbaar/Laptop staat probeer het dan eens op Thuis/Kantoor te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_wave schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:26:
[...]

Op welke instellingen staat je energiebeheer? Als het op Draagbaar/Laptop staat probeer het dan eens op Thuis/Kantoor te zetten
Hoi,

Ik heb het op speedswitchXP staan. is een andere energiebeheer programma.
Maar ik heb nu getest met de instellingen op stereo ipv 5.1. Dan heb ik er geen last van :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameraad
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 15:13
Nou was ik aan het overwegen om een zalman koptelefoon te halen maar ik zat toch met een probleem waar ik verder niemand over gehoord heb.

ik heb mn pc aangesloten op mn stereo toren via de 'normale' line out op mn onboard geluidskaartje.
(Realtek ALC850 Audio AC'97, Gigabyte K8NF-9 moederbord)
stel ik ga hier mijn zalman headset aanhangen moet ik de stekker van mn stereo eruit halen. en andersom al ben ik klaar met mn spelletje CS. dit lijkt mij erg onhandig... op internet vind ik alleen een audio switch voor stereo. en de zalman versterker voor deze headset ondersteunt volgens mij ook geen enkele minijack voor mn doodnormale stereo geluid..

ik was benieuwd hoe alle zalman headset gebruikers dit doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is jouw stereo toren dolby surround? Want dan heeft die 3 uitgangen (rear, front en center). En in stereotorens gaan vaak van die grote tulppluggen. Dan moet je ff een verloopstukje kopen die van jack naar tulp gaan. Endan ben je toch klaar?
Pagina: 1 2 Laatste