Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heeft er al iemand ervaringen met de nieuwe zalman koptelefoon? Ik zag op www.xxlcases.nl opeens dat er een nieuw soort product van ze uit was en was wel benieuwd :)

http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM-RS6F.htm

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Wel een groot ding zeg. Maar zal wel mooi geluidje uit komen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
hoe krijg je het voor elkaar om in 1 kant van een headset meerdere speakertjes te krijgen?
en als ik het formaat zie zijn het dan kleinere speakertjes.

betekent dat niet juist dat het geluid brakker is?

en hoe zit dat met de .1?
de subwoofer zit in het midden? :+

/sceptisch

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
hmmzz ik vind zoiets als 5.1 koptelefoon een beetje onzin. Je kan beter een goede stereo kopen dan zon ding, is mijn mening. Spaar gewoon ff door voor een mooie sennheiser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi beste Gotters,

Ik heb hier een hoofdtelefoon, eentje van Philips. Deze hoofdtelefoon heb ik al een jaar. Deze hoofdtelefoon is ook compleet surround, ookal ben ik geen audiofiel ik vind de kwaliteit van deze hoofdtelefoon zeer goed. Ik zal vanavond even opzoeken om welke hoofdtelefoon het hier precies gaat want dat weet ik niet uit mijn hoofd.

tot vanavond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb zelf een Sennheiser HD25-13 t.w.v. 250 piekies en ik durf te wedden dat die een beter geluid produceert dan die Zalman.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

bedoelen jullie deze (link is review)? lijkt me wel een geinig dingetje, voor 60 eurie. En voor de mensen die lopen te harren over de geluidskwali -> daar gaat het niet om, het gaat om het surround in een koptelefoon. En ik denk ook dat ze het beter 5.0 kunnen noemen...

Nog een shop die em aanbied

[ Voor 63% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 09-09-2003 17:26 ]

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loran
  • Laatst online: 25-08 14:53
hij ziet er niet erg brak uit, en de kwaliteit, tsja, zalman heeft niet echt slechte dingen toch.
de speakertjes lijken me niet zo heel klein, het lijkt alsof het een redelijk grote koptelefoon is
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0311/ZM-RS6F/b2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0311/ZM-RS6F/b1.gif

conclusie van hardware-pacers (link van K1n9_N01z3)

Conclusion:

While we always thought of surround sound as having bunch of satellites around the room, however Zalman gave us an opportunity to enjoy movies and music quietly in our room without disturbing the neighbors. Thought we still could always enjoy music and movies with the standard headphones, however these headphones added a little more to it with three more separate channels. With the price of 60 USD, these headphones would be a perfect addition to those who do not have any sort of 5.1 surround sound speakers.

Pros:

Very comfortable

Good price for the quality

Cons:

Was not easy to distinguish rear channels during AC3 test

Sound quality still could be a little better

Design: 9.5

Features: 7.5

Performance: 7.5

Price: 9.0

Hardware Pacers - Overall Rating: 8.4/10

[ Voor 58% gewijzigd door Loran op 09-09-2003 17:24 . Reden: toev ]

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

Kheb zelf een Sennheiser HD25-13 t.w.v. 250 piekies en ik durf te wedden dat die een beter geluid produceert dan die Zalman.
zal vast beter geluid geven, maar beter surround ben ik nog niet helemaal zeker over, omdat zover al mijn kennis gaat dat een koptelefoon is die 5.1 genereerd en dus geen echte 5.1 geeft..

ik had dit speeltje 2 dagen geleden besteld, maar de levering duurde wat lang (20 september) dus die heb ik maar afgezegd.

ff een internet zaak vinden die m op voorraad heefd...

hij staat trouwens ook in de pricewatch..

greetz Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 06-09 03:57
Ok, ik heb dus dat ding wel (paar dagen al trouwens :) ) en hijs echt ronduit GEWELDIG! surround doet het echt goed, zeker in spellen merk je gewoon drastisch verschil. Het is niet zo dat je het zo verschrikkelijk goed hoort als de weetikhoedure jvc set van me broer, maar dah komt omdat dit zo dicht op je kop zit... in games doetiet trouwens wel weer beter
hij lijkt een stuk kleiner in het echt, maar hij zit echt als gegoten, dit ding kan je gewoon uren op je kop hebben :) perfect geluid, kheb het ook nog nie voor elkaar gekregen hem te laten vervormen (bassen oid). hij blijft gewoon netjes geluid geven

nadeel vinnik wel dat er geen volume knop op zit en je dat dus met sys. volume moet doen
maar das ook echt alles :) zit 3 meter snoer aan, lang zat dus :)

hijs gewoon super, nix dan lof, kheb echt geen spijt voor die 55 pleuro die ik er voor betaald.

enne... mijn andere koptelefoon is een profi philips. dus kheb echt wel vergelijk materiaal :)
maar tis gewoon mooi geluid, en hij kan niet zo hard, maar dat went na een kwartier, tenzij je ECHT doof bent, maar hij staat eig. nie eens op vol volume (mijn sys. volume staat nu op 50% of zow, met koptelefoon :) )

owjah, dat ik vind dat ie op de plaatjes groter LIJKT wil natuurlijk nix zeggen over interpretatie van anderen, tis nog steeds best groot ding :) maar niet TE

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 09-09-2003 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
oe thx, denk dat ik em binnenkort (lees: wanneer loon gestort is ;) ) ga bestellen.

Hoe zit het trouwens met de basweergave van deze koptelefoon? Mn jvc koptelefoon die ik nu heb heeft scherpe treble, maar zuigende bass, mn bro heeft een sony koptelefoon met scherpe bass.

Daarnaast heb ik een sennheiser koptelefoon, draadloos (ir), maar die produceert teveel ruis bij pc gebruik...:(

[ Voor 67% gewijzigd door aramdin op 09-09-2003 22:06 . Reden: typo ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Euh .. oke... Best leuk hoor een surround hoofdtel ... maarre ... we hebben toch maar 2 oren?

Ik wil daarmee zeggen, ons gehoor werkt samen met die warme brei in ons hoofd, verschil tussen links en rechts kunnen we direct waarnemen, we horen het links of we horen het rechts. Recht voor ons en recht achter ons word een probleem. Onze warme brei weet soms niet dat het recht voor -of- achter of zelfs boven ons zit. Daarom laat onze warme brei ons hoofd ietsie draaien zodat we kunnen ontdekken waar het geluid vandaan komt. de rest is "ervaring" van de brei.

Wat wil ik hier nou mee zeggen? Hetvolgende:
Die hoofdtel zit aan ons hoofd vast. Als we dus op de rear speakers wat horen, kan het makkelijk zo zijn dat het helemaal niet uit de rear komt, maar uit de fronts. We DENKEN dat het uit de rears komt. We kunnen er ook niet achter komen door ons hoofd wat te draaien, want die hoofdtel draait vrolijk met ons mee...
Goed het is al laat, maar volgens mij zet ik hier toch een aardig statement neer?

Test het zelf maar eens, samen met iemand anders die niet weet of je recht voor of recht achter hem geluid maakt. Laat hem vooral zijn hoofd NIET verdraaien. Ik weet zeker dat hij echt moet gokken, maar niets zeker weet...

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

> remco_k:

Zo simpel is het niet. De frequentiegevoeligheid van ons oor is sterk afhankelijk van de hoek waar het geluid vandaan komt. Die geweldige lauwe brei kan deze extra informatie gebuiken om een veel beter beeld te geven van wat er aan de hand is dan alleen links-rechts.

Er zijn slimme geluidsprocessingalgoritmes (volgens mij gebruikt Philips dit in een van zijn "surround" hoofdtelefoons (misschien die van Yawgie?)) die dit benutten om met twee goed en vast gepositioneerde speakers (a.k.a. hoofdtelefoon) een veel betere 3d-weegave te bereiken dan alleen maar stereo. Psychoacoustiek in actie.

Zoef

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 22:27
Ik zal het straks testen, ik denk namelijk dat je het verschil tussen een geluid dat recht van voren of recht van achter komt wel kunt horen.

• Stuff
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Ik heb hem besteld, omdat het wel leuk leek om eens mee te exerimenteren. De prijs is aardig en zeker niet duur IMHO.

Een review op Hardwarezoom: http://www.hardwarezoom.com/viewcontent.jsp?ReviewID=160.

In de pricewatch:
HiFi & Video apparatuur / Zalman Surround Sound Headphones RS-6F
pricewatch: Zalman Theatre 6 (ZM-RS6F)

Overclocking, Cooling & Mods / Zalman Surround Sound Headphones RS-6F
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/55

[ Voor 63% gewijzigd door Stuff op 11-09-2003 03:10 ]

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• aramdin
En hoe zit het met de "stevigheid" van het materiaal? Niet dat ie bij frequent gebruik na een maand uit elkaar valt :/ Qua opvouwsysteem lijkt de koptelefoon een beetje op de Sony MDR serie (die DJ koptelefoons), ik had de MDR-V500, maar die is gestolen :( Bassweergave van die was ultiem en isoleerde erg goed.

Instagram / YouTube

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

remco_k schreef op 09 September 2003 @ 23:37:

[..]

Test het zelf maar eens, samen met iemand anders die niet weet of je recht voor of recht achter hem geluid maakt. Laat hem vooral zijn hoofd NIET verdraaien. Ik weet zeker dat hij echt moet gokken, maar niets zeker weet...
Nope. Iemand met een fatsoenlijk gehoor zal geen problemen hebben om die geluiden te localiseren zonder het hoofd te verdraaien.

BTW, Iemand nog meer persoonlijke ervaringen met deze hoofdtelefoon? Ik kijk best wel veel films met AC3 dus het lijkt me wel leuk om dit te hebben. De prijs valt iig wel mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 11-09-2003 13:56 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bigfoot
  • Laatst online: 11-09 11:23
IS dit dan Dolby Prologic, omdat er maar 3 aanslutingen op zitten?

http://www.zalman.co.kr/images/0311/ZM-RS6F/b3.gif

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is een hoofdtelefoon mono omdat er maar een aansluiting op zit? En 5.1 pc speakers dan? Die hebben ook maar 3 aansluitingen... Zijn die ook maar drie kanaals?

(nee dus, het zijn stereo aansluitingen)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

ik heb een Sennheiser HD590 en ik weet zeker dat die stukken beter is dan deze zalman, leuk verzonnen hoor 5.1 uit 2 oorschelpen, maar ik spendeer liever mn geld aan duurzame producten.
het argument: "het is zalman, dus t zal wel goed zijn" slaat trouwens echt als een lul op een drumstel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 14:09 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 14:08:
ik heb een Sennheiser HD590 en ik weet zeker dat die stukken beter is dan deze zalman, leuk verzonnen hoor 5.1 uit 2 oorschelpen, maar ik spendeer liever mn geld aan duurzame producten.
Kijk eens beter. Er zitten meerdere speakertjes in die Zalman hoofdtelefoon.

Daarnaast gaat het bij deze hoofdtelefoon meer om de surround dan om superieure geluidskwaliteit.

Kijk, ik heb zelf een Sennheiser HD570, natuurlijk weet ik dat die qua geluidskwaliteit beter zal zijn dan die Zalman. Dat mag ook wel, gezien het prijsverschil. Maar die Zalman geeft gegarandeerd een beter surround-gevoel dan de stereo-only Sennheiser.

(alhoewel ik soms de Dolby Headphone techniek van PowerDVD XP gebruik, maar dat is nog steeds simulatie middels psycho-acoustische modellen)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb er toch maar gauw eentje besteld bij Space Promotion. Voor dat geld vind ik het wel goed.

Wat nu wel raar is: orderbevestiging gekregen voor één hoofdtelefoon, maar bij de bestelstatus op de website staat bij mijn order dat er twee zouden zijn verstuurd... :?

Afijn... ik laat wel weten hoe het ding bevalt als ik 'm uiteindelijk heb.

• xentar
  • Laatst online: 26-08 11:00
Hoe sluit je die dan aan op een SB Live platinum 5.1 soundkaartje? Want voor zover ik weet, heeft die alleen maar een front/rear ofwel digital uitgang. Of zie ik iets over het hoofd?

http://www.zelan.be

• aramdin
dat wil ik ook wel weten...Welke soundcard heeft 3 (bruikbare) uitgangen? Ik heb een sblive 1024ve, met een front en rear en daarnaast nog een mic en aux ingang.

Instagram / YouTube

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik moet zelf voor m'n GameTheater XP een verloopkabeltje halen. Er zitten wel 3.5mm stereo jackplugs op voor de front- en rear-kanalen, maar geen aparte uitgang voor center. Dus dan moet ik het center-kanaal aftappen van de cinch-uitgang...

• Stuff
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Welke soundcard heeft 3 (bruikbare) uitgangen?
Terratec Aureon 5.1 Sky heeft bijvoorbeeld zo'n aansluiting. Kijk maar eens op de Terratec website: http://www.terratec.com.

Of direct naar een van de betreffende geluidskaarten: http://productsen.terrate...=article&sid=148&menu=107

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• SaiBork
  • Laatst online: 02-11-2023
aramdin schreef op 11 September 2003 @ 17:13:
dat wil ik ook wel weten...Welke soundcard heeft 3 (bruikbare) uitgangen? Ik heb een sblive 1024ve, met een front en rear en daarnaast nog een mic en aux ingang.
audigy 1 en audigy 2 hebben dat. jouw sblive is gemaakt voor 4.1 en niet 5.1 ;)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SaiBork schreef op 11 September 2003 @ 20:03:

[...]

audigy 1 en audigy 2 hebben dat. jouw sblive is gemaakt voor 4.1 en niet 5.1 ;)
En vergeet niet, de meeste standaard on-board geluidskaartjes hebben ook gewoon een front, rear en center uitgang... :)

Ik heb dus helaas een GameTheater XP... die heeft alleen maar een front- en rear-output in 3.5mm jackplug formaat... ik moet dus voor het center-kanaal de cinch-uitgang voor center gebruiken middels een verloopkabeltje.

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik heb m vanmiddag binnengekregen en het is echt een topding =D
lekker geluid, muziek klinkt goed spellen klinken beter films klinken super :D
echt voor iedereen aan te raden dit ding, zeker als je een frequent lanparty bezoeker bent mag dit niet aan je collectie ontbreken...

greetz Sven

[ Voor 11% gewijzigd door HKS-Skyline op 11-09-2003 20:42 ]

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
Hoe klinkt muziek hierop? kies uit slecht/redelijk/goed :)

En hoe sluit je zoiets aan op je versterker?

[ Voor 30% gewijzigd door ViolatoR op 11-09-2003 20:51 ]

fotoblog

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

HKS-Skyline schreef op 11 September 2003 @ 20:41:
ik heb m vanmiddag binnengekregen en het is echt een topding =D
lekker geluid, muziek klinkt goed spellen klinken beter films klinken super :D
echt voor iedereen aan te raden dit ding, zeker als je een frequent lanparty bezoeker bent mag dit niet aan je collectie ontbreken...

greetz Sven
De bestelstatus op de site van Space Promotion is "verzonden", dus hopelijk komt 'ie morgen hier aan... :)

Ik ben erg benieuwd. Ik kijk best wel veel films (ja, ik geef toe - gedownload) met AC3 als audiostream, dus die Zalman zou dan wel goed werk moeten kunnen leveren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zojuist is de postbode geweest met de hoofdtelefoon... kan 'm alleen nog niet testen, m'n GameTheater XP heeft geen 3.5mm jackplug uitgang voor center, alleen voor front en rear.

Moet dus nog een cinch -> 3.5mm adaptertje gaan halen.

--edit--

Ik heb al wel 4.0 geprobeerd, het surround-gevoel is idd best wel goed.

Maar drie dingen vallen -negatief- op:

1) Er is altijd wat achtergrond-gebrom van de PC. Zelfs als schakel ik alles uit bij volumebeheer. Raar, want m'n Sennheiser HD570 heeft daar geen last van. Tijdens een film valt het alleen op tijdens erg rustige momenten.

2) De kwaliteit van de 3.5mm jackpluggen is niet echt al te best te noemen. Erg gevoelig voor aanraking, dwz soms valt gewoon een van de kanalen weg. Is er misschien iemand in Tilburg die zelf jackpluggen zou kunnen bevestigen aan die kabel? Ipv dat ik het ding weer een paar dagen kwijt ben?

3) Met een bril is het niet 100%...

[ Voor 65% gewijzigd door Wildfire op 12-09-2003 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Iemand enig idee?

Ik heb nu m'n Realtek ALC650 on-board geluidskaartje erbij geïnstalleerd, naast m'n GameTheater XP. De Realtek heb ik als standaardgeluidskaart voor Windows ingesteld.

Drivers op 5.1 geluid gezet. PowerDVD XP op 5.1 geluid gezet... resultaat: geen centerkanaal en dus geen spraak. Tenminste, ik heb wel een center maar die zo ontzettend laag volume dat ik alleen gedurende rustige scène's iets hoor - en dan nog zacht ook...

Zelfde probleem in AVI met AC3... AC3Filter staat op 3/2 + SW 5.1 (maar 3/2 5 channel maakt ook niet uit) - stemmen vaak gewoonweg niet te horen of superzacht. Alleen als ik 'm op 2/2 + SW 4.1 quadro zet krijg ik goede centergeluiden... (logisch, want dan wordt het center-kanaal doorgesluisd naar het front-kanaal)

Komt het omdat de Realtek center/sub op dezelfde aansluiting heeft zitten?

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 12-09-2003 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Wildfire schreef op 12 September 2003 @ 17:40:
Komt het omdat de Realtek center/sub op dezelfde aansluiting heeft zitten?
Ik denk dat je sub en center eens moet omwisselen. Waarschijnlijk zit je center nu je sub-kanaal af te spelen >:)

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Varienaja schreef op 12 September 2003 @ 17:47:
[...]

Ik denk dat je sub en center eens moet omwisselen. Waarschijnlijk zit je center nu je sub-kanaal af te spelen >:)
Nope. Als ik dat doe valt spraak helemaal weg.

--update--

Ook het achterkanaal heeft een superlaag volume...

Ik heb getest, het ligt niet aan de pluggen van de hoofdtelefoon zelf. Als ik bv. de jackplug van het frontkanaal (welke perfect werkt) in rear of center doe, dan blijft het volume hartstikke laag.

In volumebeheer staat alles voluit. In AC3Filter ook. In Windows staat aangegeven dat het een 5.1 geluidsinstallatie betreft (staat ook in handleiding van de Zalman). En AC3Filter/PowerDVD XP zijn ook geconfigureerd voor 5.1

Waarom is het volume op het achter- en centerkanaal zo ontzettend laag???

Aangezien dit geen probleem van de hoofdtelefoon lijkt te zijn, maar van mijn on-board geluidskaart (Realtek ALC650 dus) zal ik maar een apart topic openen mocht ik geen nadere info op GoT vinden over dit weird probleem...

[ Voor 65% gewijzigd door Wildfire op 12-09-2003 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Wildfire schreef op 12 September 2003 @ 17:58:
Waarom is het volume op het achter- en centerkanaal zo ontzettend laag???
Oh, ik heb een 5.1-installatie met normale speakers, maar zovaak komt er geen geluid van achter hoor. Zelfs bij stoere actiefilms hoor je alleen maar af en toe wat kogels fluiten aan de achterkant.

Center is wel normaal, ik kan in ieder geval de stemmen altijd erg goed horen.

AC3-Filter heeft toch ook een vu-meter, waarop je kunt zien hoe hard ieder kanaal is? Dan weet je meteen of de geluidsniveaus erg veel afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Varienaja schreef op 12 september 2003 @ 18:27:
[...]

Oh, ik heb een 5.1-installatie met normale speakers, maar zovaak komt er geen geluid van achter hoor. Zelfs bij stoere actiefilms hoor je alleen maar af en toe wat kogels fluiten aan de achterkant.

Center is wel normaal, ik kan in ieder geval de stemmen altijd erg goed horen.

AC3-Filter heeft toch ook een vu-meter, waarop je kunt zien hoe hard ieder kanaal is? Dan weet je meteen of de geluidsniveaus erg veel afwijken.
Op momenten dat center en rear flink geluid zouden moeten spuien valt er bijna niets te horen.

Zullen we verdergaan in Realtec onboard geen geluid uit achterspeakers. ?

Ik las daar dat iemand een paar maanden terug met dezelfde Realtek chipset exact hetzelfde probleem had. Kunnen we in dat topic verder discussiëren over dit rare probleem.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmz ik zit er ook over tedenken om hem te halen. Ik heb een soundblaster Live 5.1 dus dat is verder geen probleem maar ben echt benieuwd naar kwaliteit van het geluid. ik luister echt ontzettend veel muziek en speel ook geregeld spellen...

Maar goed die vergelijken met senneheiser zijn imho gewoon flauwekul daar hebben we het op moment niet over. Nog maar even over nadenken

EDIT:

heb er genoeg over gelezen heb hem besteld bij Space promotions en heb even getest of ik wel een 5.1 heb en die heb ik dus :) ben benieuwd.

[ Voor 17% gewijzigd door WeAreLegion op 13-09-2003 13:18 ]

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mensen dit is onzin!
Juist een koptelefoon heeft voor surround geluid slechts 2 speakers nodig, zie bijvoorbeeld een bepaalde surround koptelefoon van sennheiser...

Geloof je dit niet, lees je dan even in over het menselijke gehoor, en zie een hoop oude threads op GoT...

Een koptelefoon met 5.1 speakers == troep!

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• WeAreLegion
  • Niet online
kan maar zo zijn :) maar geluid is geluid en gaat mij er om of er gewoon delgelijk geluid uitkomt ik heb geen zin om 200 euro neer te leggen voor een senneheiser of wta dan ook :) dus ik merk het vanzelf wel

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

reviewtje: http://www.hardwarezoom.c...jsp?ReviewID=160&PageNo=1

Het komt er op neer dat de reviewers het wel een goede deal vonden voor de prijs, maar dat het geluid niet echt alles was. Bovendien is 50Hz een veel te hoge cutoff voor bass, en bij andere bronnen staat zelfs 150Hz.
WeAreLegion schreef op 13 september 2003 @ 14:44:
kan maar zo zijn :) maar geluid is geluid en gaat mij er om of er gewoon delgelijk geluid uitkomt ik heb geen zin om 200 euro neer te leggen voor een senneheiser of wta dan ook :) dus ik merk het vanzelf wel
Die zijn er ook veel goedkoper. Voor minder dan 100 euro heb je een goed klinkende hoofdtelefoon.

[ Voor 43% gewijzigd door CyBeR op 13-09-2003 15:35 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

terrapin schreef op 13 September 2003 @ 13:34:
Mensen dit is onzin!
Juist een koptelefoon heeft voor surround geluid slechts 2 speakers nodig, zie bijvoorbeeld een bepaalde surround koptelefoon van sennheiser...

Geloof je dit niet, lees je dan even in over het menselijke gehoor, en zie een hoop oude threads op GoT...

Een koptelefoon met 5.1 speakers == troep!
dit is het zelfde als een 5.1 boxenset alleen dan staan de "boxjes" ietsje dichter bij elkaar ! Wat jij zegt kan heel goed waar zijn, maar 5.0 koptelefoon is toch echt wel effectief !

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

K1n9_N01z3 schreef op 13 September 2003 @ 15:50:
[...]

dit is het zelfde als een 5.1 boxenset alleen dan staan de "boxjes" ietsje dichter bij elkaar ! Wat jij zegt kan heel goed waar zijn, maar 5.0 koptelefoon is toch echt wel effectief !
lang niet zo effectief als meerdere speakers. Perceptie van geluid ligt niet meer aan weerkaatsingen en het met een zeer klein verschil in tijd ontvangen van geluiden. Dit kun je wel simuleren, maar niet op deze manier. Een systeem als Dolby Headphone is volgens mij veel effectiever. Bij dit soort dingen mis je die weerkaatsingen en tijdverschillen.

Overigens is 5.1 hoofdtelefoon idd fout. Zowiezo is dat subwoofer kanaal er niet, en die phone gaat gewoon niet laag genoeg om te rechtvaardigen dat het toch genoemd wordt.

• WeAreLegion
  • Niet online
CyBeR schreef op 13 September 2003 @ 15:33:
reviewtje: http://www.hardwarezoom.c...jsp?ReviewID=160&PageNo=1

Het komt er op neer dat de reviewers het wel een goede deal vonden voor de prijs, maar dat het geluid niet echt alles was. Bovendien is 50Hz een veel te hoge cutoff voor bass, en bij andere bronnen staat zelfs 150Hz.

[...]

Die zijn er ook veel goedkoper. Voor minder dan 100 euro heb je een goed klinkende hoofdtelefoon.
jah ok weet maar bedoel echt een goeie :) maar ik zie het wel ik denk dat het een prima koptelefoon is voor zijn geld of er nou dolby wat dan ook op zit of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
CyBeR schreef op 13 September 2003 @ 16:02:
[...]

lang niet zo effectief als meerdere speakers. Perceptie van geluid ligt niet meer aan weerkaatsingen en het met een zeer klein verschil in tijd ontvangen van geluiden. Dit kun je wel simuleren, maar niet op deze manier. Een systeem als Dolby Headphone is volgens mij veel effectiever. Bij dit soort dingen mis je die weerkaatsingen en tijdverschillen.

Overigens is 5.1 hoofdtelefoon idd fout. Zowiezo is dat subwoofer kanaal er niet, en die phone gaat gewoon niet laag genoeg om te rechtvaardigen dat het toch genoemd wordt.
ik denk dat de subaansluiting in zoverre effectief is dat je totaal geen bas hoort wanneer je hem niet aansluit en je hebt de subwoofer actief staan op je geluidskaart. Je zult het via de zogenaamde 'front hoofdtelefoon speakers' kunnen compenseren door in je geluidskaart instellingen de sub uit te zetten, maar die mogelijkheid heb ik niet op mijn geluidskaart. bovendien is een surround opname waarbij je een echte subwoofer aansluit veel beter als zonder sub, dat merk ik vooral met dts opnames. er wordt niet gegoocheld naar de frontspeakers. in dit opzicht is zo'n sub aansluiting op de koptelefoon zeerzeker effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb hem binnen ! :)

En ik moet zeggen heb paar films gekeken , MOHAA en UT2003 gedaan en geluid is echt geweldig. Ik vind de bass ook goed (ik luister veel metal black en death dus dat is vrij zwaar en het klinkt allemaal even goed). Ik vind het echt een aanrader.

Bij spellen hoor je echt dingen die achter je zijn en langs je neen komen echt een gewaarwording. Ik heb verder weinig last van dat de speakers achter zachtjes zijn zijn zowat even hard als voor. Ik heb het getest op een SB Live 5.1 en werkt dus prima echt goeie aankoop gedaan.

Heb hem gekocht bij spacepromotions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan wel allemaal mooi en aardig zijn en goed geluid, probleem is gewoon dat je niet je hoofd mag draaien, want dan komen geluiden die oorspronkelijk van linksachter kwamen nu opeens van linksvoor, foute boel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
ik weet niet hoe jij achter pc zit hoor .. maar ik draai me kop nooit ik kijk naar me beeldscherm als ik wat aan kijken ben of aan spelenben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 17:18:

:P
250 piek voor een kwalteitskoptelefoon. Maar dan nog altijd heb je een koptelefoon terwijl je voor dat geld ook twee Mission-speakers ofzo kon krijgen.

Tenzij je echt een feeks als buurvrouw hebt natuurlijk.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hehe idd.. en ik vind het een beetje loos om dit met sennheiser te vergelijken. Ik ben verder ontzettend tevreden en het dolby werkt gewoon echt je moet het oren om te oordelen en mijn oordeel is gewoon uitermate positief.

En ik heb geen feeks van een buurvrouw gelukkig. Maar me pc staat in de woon kamer is voor me vriendin ook wel zo lekker als beetje rustig is :) ipv dat het lijkt of we in WW3 beland zijn :)

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

GG85

.......

Is het een beetje zijn geld waard om hem naast mijn 2.0 stereo set te gebruiken voor films en games?

• Makkelijk
  • Laatst online: 11-09 20:05
Als je niet het geld uit wilt geven voor speakers, en een réden hebt om geen speakers te gebruiken (je kunt namenlijk ook het goedkoopste logitech 5.1 setje kopen ;)) dan lijkt dit me een heel goed alternatief :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

goh, wat een mooie modebewuste koptelefoon is dat.

Ik weet nog wel een jaar of 2 terug met me sennheiser hd580 en A3D 2.0. Daarbij valt een DTS THX 12.1 set qua plaatsing nog in het niets.

Dus wat spellen betreft, laat ze maar eens wat betere audio software ontwikkelen. En nee...als je nooit een sq2500/3500 of mx300 kaart heb gehad met een vergelijkbare koptelefoon heb je geen idee wat je hebt gemist. Dan had je voorproefje van de toekomst gehad. :)

nou ja, als het voor 59 euro werkt is het wel ok..i guess. Het kan alleen zoveel beter.

Kom zo wel betweterig over maar dat komt ook omdat ik gelijk heb...sorry. :P

dag heh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

op zich heb je wel gelijk, zonde dat creative niets met de a3d technologie heeft gedaan.
Ik denk dat ik hem wel ga kopen, puur omdat ik geen 5.1 setje hier neer kan zetten en ik al een leuk 2.0 setje heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Captain Pervert schreef op 16 September 2003 @ 15:27:
[...]

250 piek voor een kwalteitskoptelefoon. Maar dan nog altijd heb je een koptelefoon terwijl je voor dat geld ook twee Mission-speakers ofzo kon krijgen.

Tenzij je echt een feeks als buurvrouw hebt natuurlijk.
Dat had wel gekund ja. Alleen zouden die geluid produceren dat slechter klinkt dan een scheet van de buurman. Goede hoofdtelefoons produceren over het algemeen geluid dat beter is dan speakers die 10x zo veel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ach ja als deze niet bevalt neem je toch gewoon deze?

http://www.akg.com/produc...pid,731,_language,EN.html

Kost maar 1300 euro'tjes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Ooohhhhh, is dat alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Tjah ik heb hem nu een weekje ongeveer zowat. En hij bevalt me echt uitstekend geluid is gewoon super. En ook in spellen en films is het geluid echt fenomenaal. Lijkt net of je bios zit. Nou moeten jullie niet komen met van blabla er zijn betere er is altijd iets beter als jij autokoopt een ford ga ik toch ook niet zeggen maar jah een ferarri is beter. Hij is gewoon goed en meer dan ze geld waard. Dus mocht iemand nog twijfelen gewoon aanschafen die handel ik verzeker je dat je er geen spijt van zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

De surround-ervaring van het ding is inderdaad best wel goed. Maar het geluid op zich klinkt te schel, dwz teveel hoge tonen. In veel games klinkt het geluid gewoon tè scherp.

Voor de bebrilden onder ons: met een bril zit dit ding ècht niet lekker. Hij drukt flink tegen de poten van je bril aan en zit dan gewoonweg niet goed. Erg jammer... want mijn Sennheiser HD-570 zit perfect, dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Hm, nu loop ik denk ik het risico om een domme opmerking te maken, maar ze hebben het erover dat je deze ook op je dvdspeler e.d. aan kan sluiten.
Nu gebruik ik mijn xbox of ps2 om mijn dvd's te kijken, en daar heb ik of 2 composiet uitgangen op voor geluid of een digitale uitgang, hoe doen ze dat doen, via converters oid ?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooge
  • Laatst online: 25-10-2022
ik heb die koptelefoon ook al een aantal weken (had hem meteen bestelt toen ik hem ergens op zo'n nieuws site zag staan) en hij bevalt me prima het geluid is best goed (ookal is een goeie stereoset natuurlijk beter) er zit ook een heel acceptabele bass in (vergeleken met van die kleine oordingetjes die bv bij je discman enzo zitte)
alleen die twee 'centers' en 'rear' speakertjes hoor je echt maar superzacht als ik ze appart test hoor ik ze bijna niet kun je dit misschien nog verandere (sterker signaal sturen vergeleken met de 'fronts') want nu is het surround effect maar minimaal merkbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ooge schreef op 22 September 2003 @ 11:59:

alleen die twee 'centers' en 'rear' speakertjes hoor je echt maar superzacht als ik ze appart test hoor ik ze bijna niet kun je dit misschien nog verandere (sterker signaal sturen vergeleken met de 'fronts') want nu is het surround effect maar minimaal merkbaar :(
Center en rear zijn bij mij zo goed als onhoorbaar als ik de hoofdtelefoon gebruik met m'n Realtek on-board geluidskaart. Gebruik ik de kaart echter met m'n GameTheater XP, dan doet het rear-kanaal het wel goed... (de GT XP heeft echter geen center-uitgang dus dat kan ik nog niet testen)

Lijkt me dus een probleem met je geluidskaart. Zelf heb ik dus het probleem dat je bij de Realtek niets kunt instellen betreffende het achterkanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie veel mensen die zeggen dat het geluid zo ruimtelijk zou zijn, maar ik ben van mening dat goeie/dure sennheisers veel transparanter/ruimtelijker klinken ook al zijn ze stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 16:59:
ik zie veel mensen die zeggen dat het geluid zo ruimtelijk zou zijn, maar ik ben van mening dat goeie/dure sennheisers veel transparanter/ruimtelijker klinken ook al zijn ze stereo.
Heb je er allicht weleens mee geluisterd voor je oordeelt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Wildfire schreef op 21 september 2003 @ 11:16:
De surround-ervaring van het ding is inderdaad best wel goed. Maar het geluid op zich klinkt te schel, dwz teveel hoge tonen. In veel games klinkt het geluid gewoon tè scherp.

Voor de bebrilden onder ons: met een bril zit dit ding ècht niet lekker. Hij drukt flink tegen de poten van je bril aan en zit dan gewoonweg niet goed. Erg jammer... want mijn Sennheiser HD-570 zit perfect, dus het kan wel.
Een beetje zicvhzelf respecterende 5.1 geluidskaart kan EAX aan, en met EAX kun je EQ's maken... En een beetje nette drivers geven sowieso treble/bass opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 21:32:
goh, wat een mooie modebewuste koptelefoon is dat.

Ik weet nog wel een jaar of 2 terug met me sennheiser hd580 en A3D 2.0. Daarbij valt een DTS THX 12.1 set qua plaatsing nog in het niets.

Dus wat spellen betreft, laat ze maar eens wat betere audio software ontwikkelen. En nee...als je nooit een sq2500/3500 of mx300 kaart heb gehad met een vergelijkbare koptelefoon heb je geen idee wat je hebt gemist. Dan had je voorproefje van de toekomst gehad. :)

nou ja, als het voor 59 euro werkt is het wel ok..i guess. Het kan alleen zoveel beter.

Kom zo wel betweterig over maar dat komt ook omdat ik gelijk heb...sorry. :P

dag heh
True, natuurlijk is A3D prachtig.. maar voor de mensen zoals ik die wel interesse hiervoor hebben ivm het kijken van films is het ook weer niet zo belangrijk, aangezien technieken als A3D en EAX puur voor de games zijn ;)

edit:
Jezus douwe gebruik in godsnaam het edit knopje |:( 8{

[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 22-09-2003 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
ooge schreef op 22 September 2003 @ 11:59:
ik heb die koptelefoon ook al een aantal weken (had hem meteen bestelt toen ik hem ergens op zo'n nieuws site zag staan) en hij bevalt me prima het geluid is best goed (ookal is een goeie stereoset natuurlijk beter) er zit ook een heel acceptabele bass in (vergeleken met van die kleine oordingetjes die bv bij je discman enzo zitte)
Oh daar heb ik geen last van als ik een film kijken of een spel speel. dan hoor ik het geluid echt gewoon goed. Ok center is soms iets te zachter maar het is nog verstaan baar welke geluidskaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooge
  • Laatst online: 25-10-2022
WeAreLegion schreef op 22 September 2003 @ 20:45:
[...]

Oh daar heb ik geen last van als ik een film kijken of een spel speel. dan hoor ik het geluid echt gewoon goed. Ok center is soms iets te zachter maar het is nog verstaan baar welke geluidskaart heb je?
ik heb hem aangesloten op onbaord geloof dat er een realtek 6 channel chip op zit. ben van plan dan tog maar een sb live! 5.1 te nemen voor zo'n 30€ alleen ik dacht altijd dat dat niet eens zoveel beter is als een onbaord als je al die speciale mixing recording en andere prof audio edit shit niet gebruikt.

Verwijderd

Der is nou ook een review op casejunkies verschenen !
Voor de gene die het nog niet wisten , hier kan je hem bekijken/lezen.
http://www.casejunkies.co...php?upn=020001&hl_id=1319

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

OMG.. Als ik dit 2 maanden eerder wist.. dan zat ik nu fijn met een 5.1 headset op mn kop :D

Maar hij ziet er idd errug flex uit.. En op case junkies staat ie al een hele tijd hor :)

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Het lag dus aan me brakke powerdvd installatie, met nieuwe installatie is het al verholpen :)

Heb er wel ook last van dat me center goed zacht is, zijn er nog geen mogelijkheden om dit aan te passen, desnoods met een geluidskaart met aparte break-out box oid ?

[ Voor 127% gewijzigd door dapluiz op 25-09-2003 23:01 ]

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Ik heb m'n geluidkaart nu aangesloten op mijn 2.0 stereo installatie, is het een beetje de moeite om deze hooftelefoon te kopen of voegt ie niet echt iets toe aan 5.1 games en fims tov. 2.0 (eigenlijk 2.1, panasonic sa-ak28 met ingebouwde sub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
BMW_M3 schreef op 09 September 2003 @ 17:05:
Wel een groot ding zeg. Maar zal wel mooi geluidje uit komen.
Hoe kun je dat nou zeggen. 5.1 is niet For Instance goed! Het lijkt me eerder onpraktisch en niet realiseerbaar. 5.1 kun je in princiepe alleen in een ruimte organiseren en niet met twee doppen rond je hoofd.

Een Sennheiser 490 of een HD-25 of mijn eigen V700, dat zijnvkoptelefoons waar je geld voor moet wegleggen. Dan heb je helder en duidelijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er vandaag een gekocht en ik moet zeggen dat hij vies tegen viel. Normaal gebruik ik een Sennheiser HD 475 maar die was kapot gegaan. Maar in vergelijking met de goedkopere Sennheiser geeft die Zalman geweldig blikkerig geluid.

Het pascomfort is ook niet geweldig terwijl ik echt geen grote kop heb :/

Last en least, het 3d geluid viel zwaar tegen. Geen heldere en duidelijke positionering. Alles klinkt erg hol.

Ter info, ik heb hem aangesloten op mijn Soundstorm en diverse instellingen geprobeerd. Morgen gaat het onding terug en ga ik mijn Sennheiser proberen te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk worden mijn vermoedens bevestigd door iemand met een kritisch oor :)
natuurlijk zijn er veel mensen tevreden over deze koptelefoon, maar die mensen zijn gewoon niet bepaald audiofiel ingesteld.
voor deze prijs kun je gewoon geen hifi koptelefoon maken en zeker als je totaal geen ervaring hebt op audiogebied als zalman.

neemt neemt niet weg dat ik de mensen die wel tevreden zijn respecteer hoor. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffff, mensen die dit goed vinden hebben vast ook een Yoko set thuis staan. Of die hebben de mentaliteit dat wanneer iets hard kan het ook wel goed zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Staat er nu serieus op de Zalman site dat deze koptelefoon maar tot 50Hz gaat? De meest simpele oordopjes, maar vooral ook duurdere Sennheisers gaan toch doodleuk tot 20Hz?

die .1 kunnen ze wel weglaten dus.. Pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Varienaja schreef op 10 October 2003 @ 10:42:
Staat er nu serieus op de Zalman site dat deze koptelefoon maar tot 50Hz gaat? De meest simpele oordopjes, maar vooral ook duurdere Sennheisers gaan toch doodleuk tot 20Hz?

op xxxlcases.nl staat ie inderdaad beschreven als :

-en ik citeer-
Frequentiebereik: 50Hz tot 20Khz
dus lage bassen niet mogelijk ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-12-2024

RdR

Ik ben nu de trotse bezitter van de ZM-RS6F koptelefoon. Ik kan hem echter maar gedeeltelijk aansluiten op mijn 4-kanaals Hercules Gamesurround Fortissimo II.

Wat me wel opvalt is dat het vermogen van de front/rear aansluiting onvoldoende is voor deze koptelefoon. Op vol volume komt er nog nauwelijks geluid uit :'(. Niet verwonderlijk op zich, want het zijn 'line out' aansluitingen.

Voordat ik een nieuwe geluidskaart aanschaf. Biedt bijvoorbeeld de Creative Audigy 2 voldoende vermogen om deze koptelefoon rechtstreeks aan te sluiten? Heeft iemand ervaring met de Gamesurround Fortissimo III?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check de documentatie van je geluidskaart effe, er zit op die hercules kaart een jumper om een onboard hoofdtelefoonversterker aan te zetten, dat wil nog wel eens helpen. :9

deze zalman is maar 16 ohm! mijn sennheiser is 300 ohm en mijn Audigy 2 redt het nog. zoek dus die jumper eens :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-12-2024

RdR

Ik heb geen jumper kunnen vinden... Heb wel even een SB Live! 5.1 kunnen lenen en heb de koptelefoon hiermee uitgeprobeerd.

Het resultaat: teleurstellend. Het 3D effect (eigenlijk 2D...) is wel enigszins aanwezig, maar de ontbrekende bass en het wat doffe geluid maken me niet echt vrolijk.

Ik denk dat ik maar weer terug ga naar mijn Philips SBC HP615 koptelefoon. Iemand belangstelling voor een Zalman 5.1 koptelefoon? z.g.a.n. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Laatst online: 26-06 11:35
Is dit nou een zalman cloon, ze lijken namelijk wel erg veel op elkaar.?

http://www.mmgear.com/

[ Voor 11% gewijzigd door digital8 op 18-10-2003 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Varienaja schreef op 10 October 2003 @ 10:42:

tja, die maffe sennheisers wel, daarom klinkt geluid op een sennheiser ook heel anders dan op andere systemen, over het algemeen mooier.. de ultra-lage tonen worden te hard versterkt.. Doe mij maar mn Sony V700DJ.. en sparen voor V900 hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Als topicstarter ben ik van de aanschaf van dit product afgestapt. Ik was laatst op Netgamez 2003b LAN (fotos op homepage, zie sig) en daar hadden ze bij een stand de koptelefoon aangesloten met Terminator 3 als demo. Geluid was blikkerig en zacht :( En de "surround" vond ik ook wel tegenvallen.

Beter een andere koptelefoon aanschaffen...

[ Voor 7% gewijzigd door aramdin op 18-10-2003 11:34 . Reden: missing info :) ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:24

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Volgens mij kunnen mensen om je heen nog meegenieten, want ik heb zo'n id dat de extra surround speakers buiten de oorschelpen zitten (of ligt dat nu aan mij)
Ik heb laatst een Technics koptelefoon gekocht van 40 euro of zo bij de mediamarkt. en die vond ik helderdere hoge tonen hebben dan die sennheiser van 250 piek. Alleen de bassen van de sennheiser waren vet strak. mag ook wel voor zo'n prijs.

Bij ons is trouwens een sennheiser freesound HDR-4 op de grond gevallen -> kaputt. Hijs gebroken en hij ontvangt alleen nog maar FM zenders....

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, maar met goeie sennheisers heb je ook dat je omgeving ervan mee geniet... omdat ze open oorschelpen hebben.
maareh, die koptelefoon uit de post van digital8 is identiek idd omdat zalman die koptelefoon ook maar van een extern befrijf koopt en dan hun naam erop plakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

hmmm is deze headset nou compitable met mijn Sb audigy player?

(ja toch :P? twijfel twijfel)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRaZy_MaRK schreef op 20 October 2003 @ 22:29:
hmmm is deze headset nou compitable met mijn Sb audigy player?

(ja toch :P? twijfel twijfel)
als je het over het 5.1 geluid hebt, ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

mooi.. ik ken dus die ding (bedoelt voor lan's) gewoon probleemloos aansluiten dmv de 3 stekkertjes :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Kheb net deze zalman gekocht en moet zeggen dat hij beter geluid levert als de plantronics dsp500 (als mensen de zalman scherp geluid vinden geven, dan mag je eens een dsp500 gebruiken dat is pas schel geluid).

Het dolby effect komt ook goed tot zijn recht in bv halo (ik hoor nu duidelijk waar de auto's rijden enzo).

Ik vind het een goede aankoop en de bass is erug goed ook al gaat hij maar vanaf 50hz.

Hij is niet duur en je kan zeggen wat je wilt maar het ding is het zeker 7x waard voor ze geld. In vergelijking met een sennheiser is de sennheiser natuurlijk 1.5x beter ofzo maar daar betaal je wel 6x meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

het enige nadeel dat ik heb ondervonden is dat ik helemaal nix hoor van wat er om me heen gebeurd, als ik lekker in het rond loop te knallen in Desert Combat en me moeder komt binnen, schrik ik me meestal wezenloos als ze me op mijn schouder klopt. want ik hoor helemaal nix behalve mijn spelletje.
en bij films zijn sommige dialogen niet zo goed te verstaan, maar dat neem ik dan maar voor lief. die ene keer dat ik een film kijk met een koptelefoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Dat met het front kanaal heb ik totaal geen last van ik hoor gewoon alles goed op een audigy 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 06-09 10:54
Wat ik graag zou wilen weten is of er ook een 5.1 koptelefoon is met microfoon.
Ik zou graag zo'n 5.1 ding willen hebben maar hoe kan ik met die van Zalman nou gebruik maken van teamspeak ???

Weet iemand misschien een hele goede koptelefoon (liefst 5.1 met mic) ???

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
  • Laatst online: 27-08 20:44
Ff een vraagje. Ik heb dit ding net gekocht (voor 45 pleuro kon ik hem niet laten liggen :P) Maar nu werkt alleen mijn rechter-voor kanaal niet. Aangezien rechtsachter wel werkt, lijkt het me niet aan de instellingen te liggen, en ik heb ze goed aangesloten (kep een audigy2 platinum).

Is het toch iets wat ingesteld kan worden, of is dit ding gewoon kapot ?

best ergerlijk eigelijk als je iets koopt en het werkt niet :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:35

ThaHandy

Discovery Channel

ff bij volume regeling (audioHQ) een soundtest doen?
dat weet je zeker waar het aan kan liggen :)

[ Voor 29% gewijzigd door ThaHandy op 07-05-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor iedereen die interesse heeft in de Zalman, maar hem nog niet heeft: ik heb zelf sinds gisteren de Trust variant hierop en ik ben er zeer tevreden mee. Linkje naar de website: http://www.trust.nl/products/product.htm?artnr=13960

Na alle verhalen over zwakke bas moeten jullie echt de Trust proberen :) Dit trilt gewoon van je hoofd af, echt helemaal super! Gelukkig kun je hem direct afregelen via drie volumeregelingen in de draad, wat mij betreft stukken logischer dan de Zalman constructie. Ook het 3d gevoel is prima aanwezig. Heb een heel stuk van U-571 zitten kijken en het klinkt echt super, de sfeer in de onderzeëer komt perfect tot z'n recht (en dat terwijl ik een zeer goede hometheater in de woonkamer heb staan ;) )

Ook LOTR2 klonk prima, heb diverse games geprobeerd en ook die klonken lekker, al zit de koptelefoon nu even tijdelijk via m'n onboard sound geschakeld en da's funest voor de fps... (had hiervoor een Live Player met 4-speaker uitgang, dus dat is niet handig met deze koptelefoon). Ben van plan de komende week een nforce2 mobo te gaan halen met soundstorm, dat zou nog een extra flinke boost qua geluidskwaliteit moeten betekenen.

Overigens wordt ook muziek goed weergegeven, heb zo'n twee uur naar diverse stukken uit m'n muziekcollectie geluisterd en door de volumeregelaars kun je alles bijna altijd naar wens instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
  • Laatst online: 27-08 20:44
ThaHandy schreef op 07 mei 2004 @ 20:14:
ff bij volume regeling (audioHQ) een soundtest doen?
dat weet je zeker waar het aan kan liggen :)
pardon ? bedoel je die diagnostics ? ( kep nederlandse drivers, dont ask :{ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

이 페이지를 찾을 수 없습니다.
찾고 있는 페이지가 삭제되었거나 이름이 변경되었거나 일시적으로 사용할 수 없습니다.

--------------------------------------------------------------------------------

다음을 시도해 보십시오.

주소 표시줄에 페이지 주소를 입력했다면 주소를 정확히 입력했는지 확인해 보십시오.

www.zalman.co.kr 홈 페이지를 연 다음 원하는 정보에 대한 링크를 찾으십시오.
뒤로 단추를 클릭하여 다른 링크를 시도해 보십시오.
HTTP 404 - 파일을 찾을 수 없음
Internet Information Services

--------------------------------------------------------------------------------

기술 정보(지원 인력용)

자세한 정보:
Microsoft 기술 지원

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Kweet niet wat voor post het hierboven is, maja...

Blijkt dus dat Zalman een aanvulling op haar koptelefoon heeft gedaan met een zgn. amplifier.

Klik: http://test.zalman.co.kr/english/product/ZM-RSA.htm

Er is ook al een review van @ Bit-tech.
Lees de review : http://www.bit-tech.net/review/316/

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volkomen nutteloos een versterker voor zo'n laagohmige koptelefoon 8)7
Pagina: 1 2 Laatste