Wlan mini pci kaart, uit gewone pci kaart.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Notehoutelade schreef op 23 november 2003 @ 20:48:
Dus als ik dit hele verhaal goed volg, ben ik uiteindelijk het beste af, door bij dell voor een 32 euro en nog wat centen een minipci wireless kaartje te kopen, en die in mijn Toshiba a10 met ingebouwde antenne te steken :)

http://dellware.euro.dell...del=D10601&brand=Inspiron

Hoe komt Toshiba dan ooit aan hun 200 zoveel euro??

Waar ligt hem dan dat enorme prijsverschil in :? :?
Dat is best wel goedkoop :| Ik heb een Jewel met minipci....
en der draden zitten er al, alleen kosten ze bij jewel 80 euro....
mij een beetje te gortig zou die dell werken ??...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperTPR schreef op 28 november 2003 @ 22:15:
beter maar uhm hoe duur en wat zijn de specs van de antenne? en door welk bedrijf?
bedrijf is: http://www.icr-ltd.co.uk/

prijs: 6,75 UK pound p/s + 25 UK Pound verzend
specs: geen idee

Als ik ze al neem doe ik het meer omdat ze org. zijn, die kaart werkt namelijk ook prima zonder antennes bij mij in de keuken, router staat in me hobbiekamer beneden.

vind die verzendk. eigenlijk te gek voor woorden aangezien in vaak via ebay US koop en dan maar $1.60 verzend betaal vanuit US of CA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Pas op voor revisie 4 van de LinkSys Wireless PCI-kaart (802.11B), aan de onderkant van de kaart is al te zien dat deze geen miniPCI-kaart meer gebruikt intern.

Erger nog, er wordt aan de windows-drivers op het CD'tje te zien zelfs geen Prism-chip meer gebruikt... die gaat dus morgen terug omdat ik er zelfs als gewone kaart niets aan heb zo.
Wie weet er nog een gemakkelijk verkrijgbare kaart, 802.11B (gaat om cadeautje voor onder de kerstboom, geen G-kaarten in het aangegeven budget)?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Weer zo'n Broadcom onding! Weer native PCI design, terwijl op de print-onderzijde speciaal nog miniPCI-connectors ge-etst zijn om je te pesten.

Nooit geen LinkSys hardware meer, dat is duidelijk. Blijf er vandaan.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
T-Blizzard schreef op 28 november 2003 @ 22:23:
[...]

Dat is best wel goedkoop :| Ik heb een Jewel met minipci....
en der draden zitten er al, alleen kosten ze bij jewel 80 euro....
mij een beetje te gortig zou die dell werken ??...
Ik heb dus gisteren eindelijk dat kaartje van dell gekregen. Na 1 maand wachten ongeveer..

maar voor slechts 30 euro, want icm zo'n actie vielen de bezorgkosten weg :)

En ik moet zeggen dat het echt gewoon perfect werkt :). Ik heb dan een ingebouwde antenne in die a10, en het signaal is zelfs 2 verdiepingen lager dan de router nog zeer goed, en 1 verdieping lager is het signaal uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Tony Vroon schreef op 23 december 2003 @ 15:26:
.......de print-onderzijde speciaal nog miniPCI-connectors ge-etst zijn om je te pesten.
Nee dat zie je verkeerd. Ze hebben gewoon van een miniPCI kaart een volledige PCI kaart gemaakt, door de banen door te trekken . Zaag de rand die er zo extra om heen ontstaat maar eens om heen weg. En je hebt een miniPCI kaart.

Grutte Pier fansels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
De USR5416 kaart heeft ook een mini pci en werkt op dit moment perect in mijn Targa Visionary XP (Lidl) Notebook. Ontvangst met de ingebouwde antenne is beter als van de PCI kaart.

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 21:22:
[...]

bedrijf is: http://www.icr-ltd.co.uk/

prijs: 6,75 UK pound p/s + 25 UK Pound verzend
specs: geen idee

Als ik ze al neem doe ik het meer omdat ze org. zijn, die kaart werkt namelijk ook prima zonder antennes bij mij in de keuken, router staat in me hobbiekamer beneden.

vind die verzendk. eigenlijk te gek voor woorden aangezien in vaak via ebay US koop en dan maar $1.60 verzend betaal vanuit US of CA.
idd 25pond is een beetje te gek voor zon draadje

op dit moment hem ik gestript utp kabel erin hangen en werkt perfect voor die prijs/kwali klasse

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 14:24

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Probleem:

Ik ben sinds kort in het bezit van een HP Pavilion ze4407ea laptop, deze heeft netjes een Mini PCI slot, waar ik zo een USR Kaartje in geprikt heb. De kaart zelf werkt onder windows perfect. Echter deze laptop heeft geen ingebouwde WiFi antenne... Wat kan ik nou het best doen/maken om als antene te gebruiken op die kaart. Het moet dus in dat minipci slot passen, en hoewel daar nog redelijk wat ruimte over is, past er logischer wijs geen pringles can in... ;)

In times of war the law falls silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 15:24
Sorry dat ik zo'n oud topic kick, maar dit leek me toch echt de handigste plaats.

Ik heb een compaq evo N1020V, en wilde ook op deze manier een mini-pci w-lan kaart plaatsen. Alleen tot mijn verbijstering zat deze er dus al in toen ik het klepje opende B) . Of het moet natuurlijk een ander kaartje zijn, maar door het kabeltje dat eraan zit denk ik toch echt dat het een 802.11b module is. Ik krijg alleen dat ding niet aan de gang. In windows vind hij hem niet ofzo. Zal het een dummy achtig iets zijn, of helemaal geen w-lan module. 'k heb er even een foto voor de duidelijkheid bij gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/t.hulsman/fotos/kevin/wlan.jpg

Somewhere in Europe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

scenic20 schreef op 02 februari 2004 @ 19:34:
Sorry dat ik zo'n oud topic kick, maar dit leek me toch echt de handigste plaats.

Ik heb een compaq evo N1020V, en wilde ook op deze manier een mini-pci w-lan kaart plaatsen. Alleen tot mijn verbijstering zat deze er dus al in toen ik het klepje opende B) . Of het moet natuurlijk een ander kaartje zijn, maar door het kabeltje dat eraan zit denk ik toch echt dat het een 802.11b module is. Ik krijg alleen dat ding niet aan de gang. In windows vind hij hem niet ofzo. Zal het een dummy achtig iets zijn, of helemaal geen w-lan module. 'k heb er even een foto voor de duidelijkheid bij gedaan.

[afbeelding]
Volgens mij is dat je gewone modem. Werkt die reeks compaqs niet met een multiport aansluiting achterop je scherm waarje soort van usb wlan kaart plat op je scherm kan op monteren.

Kijk ff op de hp/compaq site staat volgens mij wel in de specs.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:48

MaNdM

1000-dingen-doekje

Tomsworld schreef op 02 februari 2004 @ 19:41:
[...]

Volgens mij is dat je gewone modem. Werkt die reeks compaqs niet met een multiport aansluiting achterop je scherm waarje soort van usb wlan kaart plat op je scherm kan op monteren.

Kijk ff op de hp/compaq site staat volgens mij wel in de specs.
Dat is idd de modem. Desalniettemin is dit een minipci slot en kan hier wel een wireless lan kaartje in, ook kan deze in de klep gemaakt worden.

* MaNdM heeft de EVO N800v

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 15:24
Dat is idd de modem. Desalniettemin is dit een minipci slot en kan hier wel een wireless lan kaartje in, ook kan deze in de klep gemaakt worden.
Ahh, maar als ik daar dus zo'n mini pci netwerkkaartje indruk dan ben ik mijn moden functionaliteit kwijt. Das nou net niet de bedoeling die word dagelijks gebruikt. :( Ga ik even bij compaq op bezoek voor zo'n multiport. Is dat 'draadje' aan het modem eigenlijk een antennedraad voor w-lan of niet?

Somewhere in Europe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:48

MaNdM

1000-dingen-doekje

Nee dat is het niet, dat draadje gaat naar je modem-poort achterop je laptop. Beetje lelijke manier van maken vind ik maar het is niet anders. Ik gebruik de modem zelf niet dus heb ik het ding eruit gehaald. Die multiport-modules zullen overigens behoorlijk prijzig zijn.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer

Skimmer

Skimmer schreef op 02 februari 2004 @ 16:26:
Probleem:

Ik ben sinds kort in het bezit van een HP Pavilion ze4407ea laptop, deze heeft netjes een Mini PCI slot, waar ik zo een USR Kaartje in geprikt heb. De kaart zelf werkt onder windows perfect. Echter deze laptop heeft geen ingebouwde WiFi antenne... Wat kan ik nou het best doen/maken om als antene te gebruiken op die kaart. Het moet dus in dat minipci slot passen, en hoewel daar nog redelijk wat ruimte over is, past er logischer wijs geen pringles can in... ;)
Zo oud was het topic anders nog niet... ;)

Iemand nog een idee voor een Antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Ruthger schreef op 22 januari 2004 @ 00:27:
De USR5416 kaart heeft ook een mini pci en werkt op dit moment perect in mijn Targa Visionary XP (Lidl) Notebook. Ontvangst met de ingebouwde antenne is beter als van de PCI kaart.
Deze kaart is ook beter dan de standaard wlan card? Ik overweeg al een tijdje om deze te vervangen. Weet alleen niet zo goed met wat.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Schorre, kan je me nog even die foto's mailen. Ik heb nl. het probleem dat ik een mooi kaartje voor mijn Dell heb kunnen bemachtigen maar nu het kaartje en mijn PC antenne aan elkaar moet hangen. Hele connectoren zijn dit, 1mm of zo. Ik ben eigenlijk op zoek naar zo'n connector. Weet jij soms waar ik deze kan krijgen? Of wordt het solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer

Skimmer

Subtiel schopje. O-)

Ik ben dus op zoek naar een (tweaker) oplossing voor een miniPCI kaart zonder ingebouwde antenne...

Ik heb momenteel gewoon een stukje draad met een uiteinde op die kaart gesoldeerd... Er zit dus niets op het aansluitpunt voor de mantel. De ontvangst is momenteel erg slecht, en dit moet m.i. een stuk beter kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Skimmer schreef op 09 februari 2004 @ 14:30:
Subtiel schopje. O-)

Ik ben dus op zoek naar een (tweaker) oplossing voor een miniPCI kaart zonder ingebouwde antenne...

Ik heb momenteel gewoon een stukje draad met een uiteinde op die kaart gesoldeerd... Er zit dus niets op het aansluitpunt voor de mantel. De ontvangst is momenteel erg slecht, en dit moet m.i. een stuk beter kunnen....
M'n pa heeft een ZE4417, waar ook een minipci slot in zit zonder antenne. Antennekit van HP kost de halve wereld, dus als iemand een antennekit weet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Hoe zit het nu met het energie beheer.. In mijn Toshiba 1410-304 zit een knopje aan de zijkant om de wlan in en uit te schakelen. Maar als je geen officiele toshiba wlan mini pci kaartje gebruikt kun je dat knopje niet gebruiken. Dus dat zou betekenen dat de wlan altijd aan staat wat dus niet gunstig is voor mijn accu. Wlan heb ik nu eenmaal niet altijd nodig.

Of is dit nu onzin ? En is het energie verbruik van zo'n wlan pci kaart nu verwaarloosbaar ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 19:17

MaDLiVe

.-Observer-.

4POX schreef op 10 februari 2004 @ 11:57:
Hoe zit het nu met het energie beheer.. In mijn Toshiba 1410-304 zit een knopje aan de zijkant om de wlan in en uit te schakelen. Maar als je geen officiele toshiba wlan mini pci kaartje gebruikt kun je dat knopje niet gebruiken. Dus dat zou betekenen dat de wlan altijd aan staat wat dus niet gunstig is voor mijn accu. Wlan heb ik nu eenmaal niet altijd nodig.

Of is dit nu onzin ? En is het energie verbruik van zo'n wlan pci kaart nu verwaarloosbaar ?
Wlan gebruikt wel veel power. Maar je kunt het wan apparaat gewoon uitschakelen in windows.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
4POX schreef op 10 februari 2004 @ 11:57:
Maar als je geen officiele toshiba wlan mini pci kaartje gebruikt kun je dat knopje niet gebruiken.
Dat vroeg ik me nou dus ook af... Ik wil een DWL-G520 openbreken en de mini-pcicard inbouwen in mijn Acer TravelMate 803LMi. Deze heeft ook een wlan-knopje en ik maak daar toch zeer regelmatig gebruik van...

Je kan trouwens wel de antenne uitschakelen in:
Configuratiescherm > Systeem > Hardware > Apparaatbeheer > Netwerkadapters > 'wireless adapter' > Geavanceerd => Draadloos apparaat uit (radio uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben ik helemaal lekker gemaakt door jullie hier, zo'n US Robotics Turbo Adapter aangeschaft. Mini-pci van de pci-kaart gehaald, laptop opengeschroeft,
gesoldeerd, dichtgeschroefd, opgestart en krijg voor dat windows ook maar
enigsinds opstart de text:

"unauthorised network card detected"

M'n IBM Thinkpad T40 start dus niet op met dit kaartje erin (die het dus wel in die van de aldi zou doen). Nu dus maar dit kaartje eruit gegooid. Hopend dat iemand nog een tip of truc heeft hier om het wel aan de praat te krijgen... 70 euro naar de %3$@35, geen wifi en dan ook nog een toets half afgebroken bij het openmaken...

hoop dat iemand me een beetje kan opvrolijken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 21:14:
Nou ben ik helemaal lekker gemaakt door jullie hier, zo'n US Robotics Turbo Adapter aangeschaft. Mini-pci van de pci-kaart gehaald, laptop opengeschroeft,
gesoldeerd, dichtgeschroefd, opgestart en krijg voor dat windows ook maar
enigsinds opstart de text:

"unauthorised network card detected"

M'n IBM Thinkpad T40 start dus niet op met dit kaartje erin (die het dus wel in die van de aldi zou doen). Nu dus maar dit kaartje eruit gegooid. Hopend dat iemand nog een tip of truc heeft hier om het wel aan de praat te krijgen... 70 euro naar de %3$@35, geen wifi en dan ook nog een toets half afgebroken bij het openmaken...

hoop dat iemand me een beetje kan opvrolijken :'(
Nee, IBm heeft hardware check ingebouwd. Deze ijkt voor het booten wat erin zit. En aan de hand daarvan start ie op, of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een lan-kaart wil nemen die niet uitsteekt kun je een 3com 3CRPAG175 nemen. Die heeft een inschuifbare antenne. Als de antenne ingeschoven is staat de radio uit en kan je de kaart dus niet gebruiken (handig tijdens vervoer enzo, hoef je hem niet eruit te halen). En als je hem wil gebruiken hoef je alleen de antenne uit te schuiven en de kaart staat aan!!
Een heel handig ding met een goed bereik en ondersteuning voor alle 3 standaarden!! (Ik heb hem zelf ook en hij is echt ideaal!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest op het werk ASAP een mini kaartje hebben dus heb ik een Sweex 54G router (zwart kastje) gesloopt en dat kaartje in een Toshiba geprikt en MSI drivers geinstalleerd en klaar ws Sam :) en de router gebruik ik nu zelf als DHCP server :) maar als ik wifi inschakel loopt het kastje vast :) maarja is ook niet zo gek he zonder dat kaartje, Maarja zo is mn klant blij met zn mini kaartje en heb ik een werkende router voor nop. :Y)

Op eigen risico!!!

Het kastje http://www.sweex.nl/product.asp?pid=288
De Drivers http://download.msi.com.t...exe/MSI_WLAN_Software.exe

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 18:46 . Reden: linkjes erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, maar is er dan geen manier om deze hardware check van ibm te omzeilen of te kraken??

Over die 3com 3CRPAG175 PCMCIA-kaart, werkt deze ook op Turbo mode (108Mbit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Laatst online: 14:55
op Laupro ben ik een animocheck begonnen voor wireless Minipci kaartjes.

De kaarten zijn de truemobile 1300 (54Mbps) en de truemobile 1150 (11Mbps).
Ook de truemobile 1400 (802.11A/B/G) heb ik toegevoegd.

[ Voor 13% gewijzigd door PROnline op 10-03-2004 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die dus een beetje lui zijn en alsnog een mini-pci 11B/G kaartje willen staat daar deze link. Het is een Intel 2200 Wlan kaart Centrino Certified (dus 802.11G van intel!!) voor iets minder dan €55,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Ik heb een D-link DWL-G520+ gekocht, maar daar zit toch geen mini-pci op geprikt jammergenoeg :)

KA2DWLG520PLUS
hardwareversie A2
firmwareversie 1.0.11
made in Taiwan

Jammer dat HardwareDiscount die Intel mini-pcikaarten niet op voorraad heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Nieuwe aanbieder gevonden:

www.actiecom.nl
(Netwerk > wireless > helemaal onderaan Intel 2200 Wireless kit)
€34,25 (incl. btw en verzendkosten)

Ik had gister al een bestelling verzonden (toen kostte de kit nog 47nogwat) en vandaag is de prijs aangepast. Ik hoop dat ze naast een snelle levering ook het prijsverschil rap terugstorten. Gisteren stond namelijk de voorraad op 0 en vandaag ook! Lijkt me logisch dat ik dan tegen de nieuwe prijs geleverd krijg...

-edit:
Net weer de prijs gecheckt en wat schetst mijn verbazing?? De kit staat nu voor 60,67 (incl. btw en verzendkosten) in de lijst :S

[ Voor 15% gewijzigd door BAUKstEr op 30-03-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
BAUKstEr schreef op 30 maart 2004 @ 19:34:
Nieuwe aanbieder gevonden:

www.actiecom.nl
(Netwerk > wireless > helemaal onderaan Intel 2200 Wireless kit)
€34,25 (incl. btw en verzendkosten)

Ik had gister al een bestelling verzonden (toen kostte de kit nog 47nogwat) en vandaag is de prijs aangepast. Ik hoop dat ze naast een snelle levering ook het prijsverschil rap terugstorten. Gisteren stond namelijk de voorraad op 0 en vandaag ook! Lijkt me logisch dat ik dan tegen de nieuwe prijs geleverd krijg...
Ik ben net ff op onderzoek uitgeweest in mijn HP ze4400 en ik heb dus ook nog een mini-pci slot over, ik ga dus ws ook over tot aanschaf van een kaartje maar toch nog een vraagje :P

Ik heb zoals vele onder ons dus geen antenne bij mijn mini-pci slot Plaatje
Ondanks dat heb ik al wel een LED lampje aan de voorkant van mijn laptop zitten, deze is voor wireless netwerk bedoeld (bekeken bij mijn buurjongen die nagenoeg dezelfde laptop heeft)

Als ik deze laptop bij HP zou neerleggen worden dan die antenne ergens vandaan getoverd of word deze dan aangelegd? Ik haal liever geen dingen uit elkaar als ze goed werken, zeker laptops zijn niet mijn favo :P

-edit-
Ik probeer ondertussen ook nog contact te leggen met HP maarja op dit uur word dat weer eens lastig :P

-edit2-
Vanochtend gebeld met HP, de medewerker was op de hoogte van dit topic, bespaarde me een hoop uitleg :P

Hij kon mij helaas niet vertellen of ik een ingebouwde atenne in mijn ze4417EA heb zitten, ik zie zelf geen draadjes lopen rondom mijn m-pci slot dus ik vrees dat het er niet in zit. Ik probeer de hele ochtend al contact te krijgen met de lokale pc boer maar ze nemen niet meer op 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door sPENKMAN op 31-03-2004 10:59 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Eindelijk telefonisch contact gehad. Ik krijg hem voor de prijs zoals bij de bestelling vermeld geleverd :D

-edit:
En daar ik de hele dag niet thuis was, kwam ik er net pas achter dat de kaart al geleverd is :)
Gelijk ingebouwd. Originele Intel drivers (met ProSet) gedownload van http://www.chemusa.com/pub/html/general_05.htm
Eerste indrukken:
-ontvangst is stukken beter dan met de 2100-kaart
-de fan in mijn TravelMate 803LMi gaat vaker aan en dan ook gelijk op 100%
-het wlan-ledje in het frame brandt feller dan eerder
-de WLAN-aan/uit-knop op het frame werkt niet correct via de Acer-software (ik ga nog wel wat rommelen in het .inf-bestand); de knop schakelt wel netjes de antenne uit, maar de Acer-software herkent geen interne wireless netwerkkaart

[ Voor 91% gewijzigd door BAUKstEr op 02-04-2004 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

http://home.zonnet.nl/harrowifi/

Deze meneer adverteerd al enige tijd op marktplaats met wlan kaarten. Hij heeft 2 nieuwe modellen liggen

* Dell TrueMobile 1150 (Nieuw)

* ORiNOCO MiniPCI Card (Nieuw)

Ik twijfel welke van de twee ik wil bestellen. Ik gebruik wireless best veel en wil graag meteen een goede kaart bestellen. Dus iemand advies waar ik het beste voor kan kiezen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik denk er over om deze vakantie te gebruiken om mijn laptop helemaal opnieuw interichten omdat windows trager en trager wordt. Dus wil ik meteen gebruik gaan maken van een interne wlan kaart. Alleen ik weet nog niet welke ik het beste kan nemen.

De types staan een posting hoger.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer

Skimmer

sPENKMAN schreef op 30 maart 2004 @ 21:48:
[...]

Ik ben net ff op onderzoek uitgeweest in mijn HP ze4400 en ik heb dus ook nog een mini-pci slot over, ik ga dus ws ook over tot aanschaf van een kaartje maar toch nog een vraagje :P

Ik heb zoals vele onder ons dus geen antenne bij mijn mini-pci slot Plaatje
Ondanks dat heb ik al wel een LED lampje aan de voorkant van mijn laptop zitten, deze is voor wireless netwerk bedoeld (bekeken bij mijn buurjongen die nagenoeg dezelfde laptop heeft)

Als ik deze laptop bij HP zou neerleggen worden dan die antenne ergens vandaan getoverd of word deze dan aangelegd? Ik haal liever geen dingen uit elkaar als ze goed werken, zeker laptops zijn niet mijn favo :P

-edit-
Ik probeer ondertussen ook nog contact te leggen met HP maarja op dit uur word dat weer eens lastig :P

-edit2-
Vanochtend gebeld met HP, de medewerker was op de hoogte van dit topic, bespaarde me een hoop uitleg :P

Hij kon mij helaas niet vertellen of ik een ingebouwde atenne in mijn ze4417EA heb zitten, ik zie zelf geen draadjes lopen rondom mijn m-pci slot dus ik vrees dat het er niet in zit. Ik probeer de hele ochtend al contact te krijgen met de lokale pc boer maar ze nemen niet meer op 8)7
sPENKMAN, nog verder gekomen met zoeken naar een oplossing? Ik zelf ben nog niet helemaal tevreden over die de ontvangst in de laptop.

Ik heb de zelfde laptop als jij, deze heb ik helemaal uit elkaar gehad, maar er zit bij mijn weten nergens een antenne draad. Ook de led aan de voorkant gaat bij mij niet branden, dit zou echter kunnen liggen aan het type kaart dat ik gebruikt heb (USR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je iets zoekt zoals dit http://www.skycross.com/wirelessdataantennas.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esmit
  • Laatst online: 21-08 22:44
T-Blizzard, ik heb vandaag bij Jewel in Zwanenburg voor 30 euro de interne antenne van de Jewel 2785 erin laten zetten en ze hebben hem gelijk aangesloten op de Dell 54Mbit-kaart van 34,81 van jouw linkje en het werkt als een zonnetje. Ik kan zelfs met het meest rechter knopje (rechts van de powerknop) het kaartje aan en uit zetten.

*sig*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Skimmer schreef op 04 mei 2004 @ 14:11:
sPENKMAN, nog verder gekomen met zoeken naar een oplossing? Ik zelf ben nog niet helemaal tevreden over die de ontvangst in de laptop.

Ik heb de zelfde laptop als jij, deze heb ik helemaal uit elkaar gehad, maar er zit bij mijn weten nergens een antenne draad. Ook de led aan de voorkant gaat bij mij niet branden, dit zou echter kunnen liggen aan het type kaart dat ik gebruikt heb (USR).
Ik heb mede doordat er geen attenne aanwezig is toch maar besloten te wachten met aanschaf, als ik het doe, laat ik het door een HP service point doen. Dan heb ik en me garantie nog en een attenne, want een draadje die langs me scherm loopt (aan de buitenkant) zie ik eigenlijk toch niet zo zitten :)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

4POX schreef op 27 april 2004 @ 20:19:
http://home.zonnet.nl/harrowifi/

Deze meneer adverteerd al enige tijd op marktplaats met wlan kaarten. Hij heeft 2 nieuwe modellen liggen

* Dell TrueMobile 1150 (Nieuw)

* ORiNOCO MiniPCI Card (Nieuw)

Ik twijfel welke van de twee ik wil bestellen. Ik gebruik wireless best veel en wil graag meteen een goede kaart bestellen. Dus iemand advies waar ik het beste voor kan kiezen.
De Dell TrueMobile 1150 is een ORiNOCO gebaseerde kaart. De kaarten zijn dus gewoon hetzelfde. Alleen Dell geeft Dell in je apparaatbeheer en ORiNOCO dus ORiNOCO. Als je dus geen Dell laptop hebt, zou ik voor de ORiNOCO gaan, vanwege de optische melding in het apparaatbeheer. (Heb je onder Linux geen last van, maar dat is een ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Zijn er igg al A/B/G mini-pci kaartjes? Ik heb wat gezocht, maar ik heb tot nu toe alleen maar de Dell 1400 gevonden, en die wil dell dus niet aan mij verkopen...

En hp, maar die zeggen dat hij niet zou werken in mijn Acer Travelmate 800CLi (Nu denk ik natuurlijk van wel, maar goed...)

Ik heb nu dus een Intel 2100 3B mini pci tekoop, en een Ambit A/B mini pci kaartje tekoop :+

[ Voor 17% gewijzigd door Roberto op 15-05-2004 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de Senao MiniPCI kaartjes ? Heb net eentje besteld
met B/G, 200 mW voor in een HP nc4010, ben benieuwd of dat wat wordt...

(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dus, alle HP laptops (nieuw) accepteren geen niet-HP kaartjes... teruggestuurd, nu PCMCIA kaartje van Senao besteld, wil toch graag
die extra mW's... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer

Skimmer

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 10:51:
Nee dus, alle HP laptops (nieuw) accepteren geen niet-HP kaartjes... teruggestuurd, nu PCMCIA kaartje van Senao besteld, wil toch graag
die extra mW's... :'(
Hoe nieuw moet dat dan zijn? Mijn HP laptop is van januari, en het USRobotic (miniPCI) kaartje dat ik er in heb geprikt doet het gewoon hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Ben dit http://www.hd.nl/product_...WM3B2200BGMWWB&prod_name= nog tegengekomen....
Lijkt me ook wel goedkoop, en geen soldeerwerk B)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dodge_911 schreef op 21 juni 2004 @ 01:54:
Ben dit http://www.hd.nl/product_...WM3B2200BGMWWB&prod_name= nog tegengekomen....
Lijkt me ook wel goedkoop, en geen soldeerwerk B)
Actiecom nog steeds goedkoper....
http://www.actiecom.nl/pr...ers_id=15&products_id=849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe nieuw moet dat dan zijn? Mijn HP laptop is van januari, en het USRobotic (miniPCI) kaartje dat ik er in heb geprikt doet het gewoon hoor...
Welke type laptop heb je ?
'k Heb het gisteren geprobeerd met een HP/Compaq NC8000 (van februari of april dit jaar) en een USR kaartje en kreeg volgende melding: '104 Unsupported wireless device detected' :(
Updaten naar de nieuwste firmware hielp ook niet, misschien dat ik beter een downgrade had gedaan aangezien het erop lijkt dat dit probleem voorkomt met recente modellen / firmwares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer

Skimmer

Welke type laptop heb je ?
HP Pavillion Ze4xxx (exacte weet ik niet zo uit mijn hoofd)

[ Voor 70% gewijzigd door Skimmer op 05-07-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skimmer schreef op 05 juli 2004 @ 15:27:
[...]

HP Pavillion Ze4xxx (exacte weet ik niet zo uit mijn hoofd)
Misschien wel even opletten met een firmware update, het zou wel eens kunnen dat het dan niet meer gaat. De link hieronder gaat wel over een Compaq maar aangezien dat nu toch hetzelfde is.

http://calvinmartini.homeunix.org/index.php?m=2004

HP is blijkbaar ook niet van plan om dit in de toekomst wel toe te laten.
Volgende opmerking stond ook nog op een ander forum (opmerking van een HP medewerker):

Even though the BG2200 chipset is supported, if the card wasn't the HP/Compaq-specific version, it won't work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Als iemand geintreseerd is in een minipci wireless lan kaartje (uit een toshiba 8200), wil ik deze best ruilen met een wireless acces point (geen adsl of zo, alleen lan).
geintreseerd, mail naar bigdeal@zonnet.nl

mvg, woenderik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Laatst online: 10-06 17:45
De Origo WLAN 54Mbps is geen miniPCI, wordt gemaakt door Wellcom en de kaart zuigt gewoon aars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:18
Heb dit topic net door gelezen want ik heb wel intresse in een mini -pci wlan in mijn targa(lidl) visionary pro.
Die intel wlan op de actiecom site is niet duur. Alleen ben niet zo held met solderen
Uit de manual van me laptop staat dat ik een aansluiting heb voor mini-pci wlan, dus als het goed is heb ik antenne draadjes in me schermzitten.
Helaas werken de foto's niet meer. heeft iemand nog een foto met de draadjes op de wlancard aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Mja
Intel & msi minipci kaartjes worden los verkocht.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 16:25
Heb net even mijn laptop opgeschoeft (Asus L3800S) En heb men mini-pci slot gevonden. Alleen ik zie nergens een antenne kabel liggen terwijl deze wel al wlan ready is.. hoe ziet die kabel eruit??

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 16:25
Hmm ja ik weet nu hoe die 2 draadjes eruit zien. Maarja ik krijg ze zelf niet gevonden :'( :(

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IS er al iemand die de 2200BG heeft besteld en ingebouwd in z'n laptop? Voor 35 euro (ex verzendkosten) lijkt me die niet duur, zit er over te denken om'm in m'n 2100 te vervangen door deze in me'n Asus M6000. Zie http://www.actiecom.nl/pr...ath=5_38&products_id=1916

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik zie dat dit topic nog steeds actief gebruikt word :)

Wat de betreft de laatste post, Intel kan je weinig aan miskopem .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

motormuisje schreef op 20 augustus 2004 @ 12:31:
Ik zie dat dit topic nog steeds actief gebruikt word :)

Wat de betreft de laatste post, Intel kan je weinig aan miskopem .....
Lijkt me ook inderdaad, maar ik vind het verdacht goedkoop. Vandaar dat ik benieuwd ben of het allemaal gewoon werkt...
edit:
en de plugjes passen en zo

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 22:07
Heeft er iemand al ervaring met een Toshiba Satellite 5200-801 ?
Hier zit dus schijnbaar ook een MiniPCI slot in en een ingebouwde antenne in de kap.

Er moet iig een 54Mbit kaartje in komen alleen weet ik nog niet welke. Mijn 2 opties zijn:

Intel ProWireless 2200 (? mW)
Senao 5354MPA (200 mW)

Iemand die mijn misschien kan helpen in het maken van de juiste keuze ?
Ik wil uiteraard ook dat mijn fn + f8 (aan en uit zetten wireless antenne) ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 12:23:
IS er al iemand die de 2200BG heeft besteld en ingebouwd in z'n laptop? Voor 35 euro (ex verzendkosten) lijkt me die niet duur, zit er over te denken om'm in m'n 2100 te vervangen door deze in me'n Asus M6000. Zie http://www.actiecom.nl/pr...ath=5_38&products_id=1916
*steekt hand op*
Werkt prima! (vergeet niet vooraf drivers voor de 2200BG te downloaden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BAUKstEr schreef op 28 augustus 2004 @ 00:22:
[...]

*steekt hand op*
Werkt prima! (vergeet niet vooraf drivers voor de 2200BG te downloaden ;))
Ok, dank voor de tip en je reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 12:26
Ja, me too. Heb hem bij actiecom nog voor de "verkeerde" prijs gehad (27). Sympatieke vent overigens. Ik heb wel flink moeten zoeken naar de goede drivers, maar toch gelukt. Ik begrijp de reaktie van Tito niet over solderen in combinatie met Intel 2200BG. Als je antenne al in je laptop zit, wat moet je dan nog solderen?

[ Voor 3% gewijzigd door sjonie100 op 28-08-2004 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjonie100 schreef op 28 augustus 2004 @ 10:58:
Ja, me too. Heb hem bij actiecom nog voor de "verkeerde" prijs gehad (27). Sympatieke vent overigens. Ik heb wel flink moeten zoeken naar de goede drivers, maar toch gelukt. Ik begrijp de reaktie van Tito niet over solderen in combinatie met Intel 2200BG. Als je antenne al in je laptop zit, wat moet je dan nog solderen?
Hmmm, nog mooier prijsje inderdaad... maar goed ik vind de 35 nog niet duur. Alleen is er helaas geen voorraad op dit moment.
Solderen lijkt me ook niet nodig. Ik heb wel begrepen dat het kleine lastige pluggen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paulus4ever schreef op 27 augustus 2004 @ 09:59:
Hier zit dus schijnbaar ook een MiniPCI slot in en een ingebouwde antenne in de kap.

Er moet iig een 54Mbit kaartje in komen alleen weet ik nog niet welke. Mijn 2 opties zijn:

Senao 5354MPA (200 mW)

Ik wil uiteraard ook dat mijn fn + f8 (aan en uit zetten wireless antenne) ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paulus4ever schreef op 27 augustus 2004 @ 09:59:

Senao 5354MPA (200 mW)

sorry moet nog even wennen nieuw hier 8)7

De 5354MPA is 100mW je bedoelt de
Product: Senao 11g wireless mini-PCI (200 mW)
Art. Code: 3054MP+

Senao Draadloos, Accessoires
Senao 11g + 11a wireless mini-PCI (100 mW)
Art. code: 5354MPA

zie site fabriekant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een Aspire 1703SM. Volgens acer kan daar geen wlan meer in.
Heb gekeken en onder de minipci modem verstopt ligt een los kabeltje met twee van die mini antenne aansluitingen. Het kabeltje verdwijnt in het scherm.

Heeft iemand hier al eens een mini wlan kaartje op aangesloten?
is dit een 3a of 3b aansluiting?

Ga het binnenkort proberen, weer een kabel weg.( gebruik de lan aansluiting )

grtz Skars

Verwijderd

Ik ben van plan ook dit te doen, en dan het lieft met een 54mbit linksys, alleen zit ik nog met een paar vragen.

Ik heb een Toshiba Satellite pro A10, en deze heeft een vrij mini slot, met 2 kabeltjes (zwart en wit). Kan ik hierop gewoon een 54mbit kaartje in plaatsen, of moet het een 11mbit zijn?
En als je die linksys loskrijgt, moet je dan die kabeltjes erop solderen, of kan je ze er gewoon opklikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

linksys is toch op dit moment toch maar 16 mW ?? Dat is nog minder dan de meeste merken die op 30 mW zitten

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF! Ik heb vandaag een linksys wmp54G kaart gekocht, blijkt er geen mini-pci in te zitten! En jullie geven aan dat die er wel in zit!

Lekker genaait, nou heb ik er niks meer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 18:47:
WTF! Ik heb vandaag een linksys wmp54G kaart gekocht, blijkt er geen mini-pci in te zitten! En jullie geven aan dat die er wel in zit!

Lekker genaait, nou heb ik er niks meer aan!
Dat komt omdat fabrikanten hun product blijven vernieuwen (lees : goedkoper willen maken) .

Linksys is hier erg goed in. Van hun producten bestaan wel 5 verschillende uitvoeringen. Neem als voorbeeld de wap11 access point. De v2.2 is weer totaal anders dan de v2.6. Maar toch spreken we over hetzelfde product.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb ook een l3800s en deze net open gemaakt. Wel een mini pci maar ook geen draad. Is het mogelijk dat ze die ergens verstopt hebben? Of zit er dan helemaal geen antenne in?

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Def_P schreef op 05 september 2004 @ 08:26:
Ik heb ook een l3800s en deze net open gemaakt. Wel een mini pci maar ook geen draad. Is het mogelijk dat ze die ergens verstopt hebben? Of zit er dan helemaal geen antenne in?
zonder antenne zou je bereik en centimeter of 20 zijn :P

maar zie je wel de contactpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Je bedoelt de minipc aansluiting? Ja die zie ik, en er zit een microfoontje vlakbij.

Ik heb er al over na gedacht, is het niet mogelijk om gewoon die antenne van de kaart te ontmantelen, en die ergens in de body van de laptop te laten? En hoe is het dan met het bereik?
Deze laptop is dus als het goed is wel voorbereid, er zit een lampje voor verzenden en ontvangen op enzow. Maar wie weet heeft ome asus er wel weer een paar cent op bespaard door de antenne der uit te laten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Hmm ik heb bedacht dat ik gewoon zo'n kaart haal, met antenne. En dan die antenne ergens in de laptop verstop. Haal natuurlijk wel al het overbodig plastic eraf.

Welke kaart kan ik goed daarvoor kopen? Liefst dus geen losse antenne met een draad eraan. Maar zo'n opschroef ding. Welke kaarten zijn zoizo met minipc kaart? Kan ik dit misschien ook zien aan de driver en wat zijn anders dingen waar ik op moet letten?

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik zag op ebay.com en ebay.nl dat je daar speciale antennekabels kan bestellen voor Mini PCI Wireless Lan kaartjes voor in laptops.. ik heb er zelf geen ervaring mee, en weet ook niet welke antenne in welke laptop past.

Maar hier zijn 2 resultaten die ik vond: (gezocht op "Mini PCI antenna" en "antenne laptop")

http://search.ebay.com/mi...orderZ1QQsosortpropertyZ3

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...=32900&sspagename=rvi:1:1

Ik heb zelf een Sky A3731, zelfde behuizing als een Jewel 2780, maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik deze antenne in de behuizing zou moeten laten. Daarom gebruik ik nu een PCMCIA kaartje. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Hmm ik ga via mijn werk proberen er aan te komen, als t iets is dan laat ik t wel weten.
Heb het nu zo op gelost:
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/mjt.bakker/Dsc00219.jpg

Edit: Normaal zitten de antennes meestal in t scherm, in de lijst erlangs iig.

[ Voor 19% gewijzigd door Def_P op 10-09-2004 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Ah okee.. die koperkleurige antenne die je nu in je behuizing hebt zitten, is dus eigenlijk de kabel die in de plastic behuizing van de antenne van een normale PCI-kaart zat toch? :9~ Cool, dat ziet er op zich wel goed uit.

Welke PCI kaart heb je eigenlijk gekocht voor die antenne? En zat daar ook een Mini PCI kaartje in? (als je er nu 2 hebt, dan kun je die andere verkopen :9 ).

En hoe is de ontvangst nu bij jou met die gestripte antenne?

Ik ben trouwens wel geïnteresseerd in deze antenne:
2dBi ANTENNA - MINI-PCI Wireless Card 802.11b 802.11g voor 9.99 US Dollars.
http://cgi.ebay.com/ws/eB...5000&item=5719255359&rd=1

Er staat dat deze een dipool 2dBi omni antenne is, en volgens deze webpagina:
http://www.lapwing.nl/producten/wireless_distances.htm
komt dat dus overeen met een ongeveer een bereik van 50m.

Maar ik lees nu ook op dit forum dat het bereik ook afhangt van het aantal mw dat de Wireless Card afgeeft. Zo geven die Senao Mini PCI kaarten hoge mws af, zoals 100mw en zelfs 200mw, en dat schijnt goed te zijn voor het bereik. Nu zij die Senao Mini PCI kaartje vrij duur. Alternatieven die ik hier in dit topic vond zijn: die Dell Truemobile kaart of die Intel 2200BG Mini PCI kaart. Ik heb gezocht naar het aantal mws van die 2 kaartjes, maar ik heb die niet kunnen vinden. Heeft iemand die informatie wel?

[ Voor 71% gewijzigd door guillaumemay op 10-09-2004 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
I heb een usrobitcs turbo kaart gekocht. Hier zat ook die antenne bij. T slopen was wel ff lastig, omdat ik de antenne in het plastic niet wou beschadigen. Maar dat ging op zich aardig. T bereik is minder als ik gehoopt had. Daarom wil ik een antenne zien te bemachtigen die normaal in laptops word gezet.
Als ik nu in de woonkamer zit heb ik 70 tot 80 % bereik, en als ik op de slaapkamer ernaast ga zitten(1 muur verder, 1 meter verder) heb ik helemaal geen bereik meer. Maar mijn pcmcia kaartje viel daar ook veel weg. Dit kan misschien ook aan mijn wlan router liggen, die loopt nu ook iedere keer vast enzo. Die wordt maandag vervangen door een usr turbo router. Dan eens kijken hoe t werkt.

Ik heb ff gezocht dat wlan router ding dat ik wil kopen is tot 100mw in te stellen.
Bij de pci kaart staat bij output: +16 to 18 dBm maar wat dat in houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 06:17
Is er iemand die mij kan vertellen of ik een INTEL PROWIRELESS LAN2200B PCI 802.11BG 54MBPS mini-pci kaartje kan gebruiken in een amd-mobile notebook? De voorbereiding qua antenne ligt er al maar mijn twijfels zijn er nog over de compatibiliteit tussen intel en amd. Iemand hier ervaring mee? Draai btw XPsp2 dus verw8 dat die de boel wel zou moeten herkennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:26

FireFlash

need a light?

falconz schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:55:
Is er iemand die mij kan vertellen of ik een INTEL PROWIRELESS LAN2200B PCI 802.11BG 54MBPS mini-pci kaartje kan gebruiken in een amd-mobile notebook? De voorbereiding qua antenne ligt er al maar mijn twijfels zijn er nog over de compatibiliteit tussen intel en amd. Iemand hier ervaring mee? Draai btw XPsp2 dus verw8 dat die de boel wel zou moeten herkennen...
Lijkt me geen probleem, als je gewoon een Mini-PCI type III slotje hebt moet hij gewoon naar behoren kunnen werken. Ik spreek niet uit eigen ervaring maar ik kan me niet voorstellen dat AMD een Intel netwerk kaart hardwarematig zou blokkeren >:)

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Pagina: 1 2 Laatste