Wlan mini pci kaart, uit gewone pci kaart.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Hallo,

Ik heb weer eens wat leuks bedacht... Heb een laptopje liggen Toshiba Satellite 1410-304, hierin zit een Mini Pci aansluiting voor een Wlan kaartje.
Echter als ik dit ding via Toshiba zelf koop kost hij me €212,- ex btw 8)7 .
Kom ik het volgende tegen op internet.
Afbeeldingslocatie: http://www.loneguard.de/images/wlan/gl2422vp/gl2422vp_zerlegt_klein.jpg
Is dit effe lachen is de eerste gedachte die in me opkomt :)
Had al een keer in me Linksys router gekeken en zag daar tot me verbasing dat er daar ook 1 inzit. Het hieruit halen is dan geen optie meer want dan heb ik geen Wlan meer thuis. En dat ding kost €150,- dus dat was dan te duur.
Maar goed terug komende op de pci kaart....
Als ik deze koop:
Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/producten/1048668376.jpg
Dan ga ik me afvragen of hier ook een mini pci kaartje in zit.... als dat namelijk zo is ben ik voor een goeie €83,90 de man B)
Druk het kaartje erin...
Afbeeldingslocatie: http://www.loneguard.de/images/wlan/gl2422vp/gl2422mp_dell_klein.jpg

1: Nu dus de vraag... is er iemand die zon kaart heeft en hem alleens van dichterbij dan de buitenkant heeft bekeken ????
2: En als ik het ding erin stop zegt me flapper dan vrolijk tegen mij "WMP54G gevonden" ik druk de drivers erin en klaar ???

Als dit alles iets word zijn er meer mensen bij gebaat, kost weinig en is een leuke oplossing voor de dure uitbreidings optie.

[ Voor 5% gewijzigd door motormuisje op 07-09-2003 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41
en waarom niet gewoon een pcmcia kaartje?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
heb ik al een tijdje maar door met het ding veel te sjouwen word hij zwak (kunstof antenne ding breekt bijna af) .... dus intern een goeie oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door motormuisje op 07-09-2003 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Driek schreef op 07 September 2003 @ 23:36:
en waarom niet gewoon een pcmcia kaartje?
Mini-pci kun je gewoon laten zitten, die hoef je niet iedere keer te verwijderen, plus dat de antenne dan in je beeldscherm zit.
Hoeft bij pcmcia ook niet, maar lijkt me wel iets bevordelijker voor de gezondheid van je laptop en pcmcia-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:44

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb in mijn Toshiba laptop ook een Mini PCI kaartje zitten. Moet zeggen dat dat perfect werkt. Bovendien heb je doordat je antenne bijna zo groot is als je hele beeldscherm een gigantisch bereik.
Ik werk trouwens in een winkel waar we van die WLAN-PCI kaartjes verkopen. Zal morgen eens ff kijken of ik er stiekum eentje open kan slopen, en of daar ook Mini PCI kaartjes in zitten. Zou voor mij ook een mooie en goedkope upgrade zijn naar 54 Mb/s

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Kijk, now we are talking.
Dit hoor ik graag :)

Hoor het morgen dan wel of er 1 in zit.

* motormuisje werkt ook bij een tent waar ze die dingen verkopen, maar mijn baas zal het niet waarderen om een nieuwe open te maken :)

[ Voor 42% gewijzigd door motormuisje op 08-09-2003 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02
Drake meld zich hier met zijn Sattelite pro2100 :p

dit zou een goedkope en goede oplossing zijn want om nu 200 euro te gaan betalen bij toshiba..... nee

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Hmm... kwam net via google een discussiegroep tegen waar iemand meldde dat de 11mbps versie een mini pci kaartje heeft, zal dat ook gelden voor de 54mbps? Denk het wel...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb net ff in de pricewatch gekeken, en de goedkoopste met een 54 Mb/s PCI WiFi kaartje is Mycom. Het is een SMC kaartje, en deze kost € 69,-. Zijn er nog mensen die bij Mycom werken aanwezig die er eentje zou willen bestuderen? Op de foto lijkt het er op dat er een connector op zit waar een Mini PCI kaartje in zou kunnen zitten. Als iemand dit zou kunnen bevestiggen, dan haal ik desnoods vanmiddag een kaartje bij Mycom om hem ff open te slopen. (Mycom zit bij mij verderop in de straat).
Afbeeldingslocatie: http://e-vix.ath.cx/got/smc54g.jpg
Klik op plaatje voor een grotere versie. Dit is de kaart die ze bij Mycom zouden verkopen.

Ik ga om 12:00 naar mijn werk toe. Zal daar ook ff kijken naar de kaartjes die wij verkopen. Zal het jullie vanavond even laten weten hoe of wat.

[ Voor 7% gewijzigd door E-Vix op 08-09-2003 11:33 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Ik heb net op het werk een 54 Mbit Linkszs in handen gehad... Kan hem helaas niet open slopen gezien de nieuw staat.
Aan de achterkant kan je wel duidelijk zien dat het gaat om 1 rij wat lijkt op Mini Pci.
Heb Linksys nog aan de telefoon gehad en het verhaal uitgelegt :)
Hun woorden waren " dit soort informatie kunnen we niet verstrekken" Voor mij is dit een positieve bevestiging van mijn vermoeden.

Ik ga overigens gewoon de Linksys 54 Mbit pci halen bij Gistron.... Van mij hoor je het in de loop van deze week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Vix schreef op 08 September 2003 @ 11:31:
Ik heb net ff in de pricewatch gekeken, en de goedkoopste met een 54 Mb/s PCI WiFi kaartje is Mycom. Het is een SMC kaartje, en deze kost € 69,-. Zijn er nog mensen die bij Mycom werken aanwezig die er eentje zou willen bestuderen? Op de foto lijkt het er op dat er een connector op zit waar een Mini PCI kaartje in zou kunnen zitten. Als iemand dit zou kunnen bevestiggen, dan haal ik desnoods vanmiddag een kaartje bij Mycom om hem ff open te slopen. (Mycom zit bij mij verderop in de straat).
[afbeelding]
Klik op plaatje voor een grotere versie. Dit is de kaart die ze bij Mycom zouden verkopen.

Ik ga om 12:00 naar mijn werk toe. Zal daar ook ff kijken naar de kaartjes die wij verkopen. Zal het jullie vanavond even laten weten hoe of wat.
als je goed kijkt zie je het mini pci slot al zitten :P ja ook mini_pci aansluiting dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
ik vind dit nu toch ook wel interessant worden
alleen weet ik niet of mijn laptop een mini-pci slot heeft
daarom hier wat pics (beetje brak, zijn gemaakt met mijn Nokia 3650)

foto waar nu mijn modem inzit
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~r.vanderkolk2/Foto(48).jpg
modem losgehaald, aansluiting zichtbaar
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~r.vanderkolk2/Foto(49).jpg

graag hoor ik of ik geluk heb of niet

[ Voor 10% gewijzigd door Driek op 08-09-2003 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Kun je met google niets opzoeken (op typenaam ed) of er in je laptop een minipci aansluiting zit?

[ Voor 10% gewijzigd door Krypt op 08-09-2003 14:06 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 10:50

Neus

www.zenaconsult.com

Je hebt helaas geen geluk: dit is geen Mini-PCI aansluiting... Het moet lijken op een S0-DIMM aansluiting...

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
dan houdt t op :(
dan maar via usb of pcmcia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Al iemand 1 gekocht ??? Anders ben ik vanavond de eerste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
motormuisje schreef op 08 september 2003 @ 15:08:
Al iemand 1 gekocht ??? Anders ben ik vanavond de eerste :)
feli je bent de eerste :+

ik krijg pas morgen me sp2100 uit de reparatie terug :'( (harde schijf was kapot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nada

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Verwijderd schreef op 08 september 2003 @ 16:20:
hoi ik heb hier nog een aantal minipci wlan kaartje met agere chipset
zijn 49 euro per stuk

geinsteresseerde kunnen reageren op systeem30@hotmail.com
11 of 54 Mbit?

Ik ben nu op mijn werk, en heb even gekeken. Zowel Belkin als Sitecom werken helaas niet met een Mini-PCI kaartje. Ik loop zometeen nog even langs Mycom voor zo'n 54 Mbit kaartje (zodra ik even weg mag van de baas ;)).

Herstel... Bij nader inzien blijkt er in de kaart van Sitecom ook een Mini PCI kaartje te zitten... Ik was scheel. De deksel dient alleen wel losgesoldeerd te worden.

[ Voor 16% gewijzigd door E-Vix op 08-09-2003 22:05 . Reden: foutje... bedankt... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 16:20:
zijn 49 euro per stuk

aub volgende keer dit melden op Vraag en Aanbod op de frontpage.

dit wordt namenlijk beschouwd als spam ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Drake schreef op 08 september 2003 @ 18:08:
[...]

aub volgende keer dit melden op Vraag en Aanbod op de frontpage.

dit wordt namenlijk beschouwd als spam ;) .
yup :)
E-Vix schreef op 08 September 2003 @ 16:59:
[...]

11 of 54 Mbit?

Ik ben nu op mijn werk, en heb even gekeken. Zowel Belkin als Sitecom werken helaas niet met een Mini-PCI kaartje. Ik loop zometeen nog even langs Mycom voor zo'n 54 Mbit kaartje (zodra ik even weg mag van de baas ;)).
G00gle :Y)
Meteen alles van Agere

[ Voor 48% gewijzigd door Roberto op 08-09-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:47
Ik heb net ff gekeken in mijn laptop, en daar zit dus ook een mini-pci aansluiting op :) . Maar wat ik me nu af vraag.. Er zit toch niet standaard een antenne enzo in laptops ingebouwd of wel. Of werkt zo'n kaartje ook al zonder antenne? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1234
  • Laatst online: 25-11-2014
_Hades_ schreef op 08 September 2003 @ 18:28:
Ik heb net ff gekeken in mijn laptop, en daar zit dus ook een mini-pci aansluiting op :) . Maar wat ik me nu af vraag.. Er zit toch niet standaard een antenne enzo in laptops ingebouwd of wel. Of werkt zo'n kaartje ook al zonder antenne? :)
Waarom denk je dat ze op de gewone PCI kaarten (wat dat inwendig ook is) zo'n bigass antenne hebben zitten? Waarom denk je dat er aan een pcmcia kaartje een antenne zit (of zo'n uitstekend blokje iig, dat fungeert als antenne)? Waarom denk je dat er op (zo ver ik weet) op iedere AP een antenne zit?

Met andere woorden: het zal misschien wel werken :)

zolang je tegen de accesspoint aan zit, en er niks tussen hebt liggen enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
Verschilt per laptop, ik heb meer laptops gezien waarbij de antenne standaard al is ingebouwd, als jij als klant een upgrade wil doen omdat dat mogelijk is dan moet het kunnen. Vertel ff welke laptop je hebt misschien ken ik hem wel van binnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Bij die van mij zit hij standaard door het scherm heen.
Ik heb net de Linksys gekocht en ga hem zo slopen, heb even in de winkel onder het dekseltje gekeken en het ziet er goed uit..

Word vervolgt.

Nieuwe hardware gevonden :)

Iemand die webspace beschikbaar heeft voor paar foto's ????

[ Voor 20% gewijzigd door motormuisje op 08-09-2003 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:47
Ik heb een HP Omnibook XE3 GF (dat GF weet ik niet zeker, maar geloof van wel). Met een pentium3 1066mhz proc. Volgens mij kan je dit type ook met wlan krijgen. Maar dat weet ik niet zeker. Zal ik ff nakijken

[ Voor 17% gewijzigd door _Hades_ op 08-09-2003 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:09

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

motormuisje schreef op 08 September 2003 @ 18:46:

Nieuwe hardware gevonden :)

Iemand die webspace beschikbaar heeft voor paar foto's ????
Tuurlijk!, mail de pix maar even, dan gooi ik ze wel ff online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Hmm die aansluiting is wel erg verwarrend :)
Zitten in me laptop 2 kleine draadjes die uiteindelijk de antenne moet worden. Er zitten kleine stekkers op die ik natuurlijk zo moet demonteren dat bij een eventueel garantie verzoek alles weer origineel is.....
De grote vraag is nu zijn dit 2 aderige kabeltjes of 1 aderig ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

motormuisje schreef op 08 September 2003 @ 19:22:
Hmm die aansluiting is wel erg verwarrend :)
Zitten in me laptop 2 kleine draadjes die uiteindelijk de antenne moet worden. Er zitten kleine stekkers op die ik natuurlijk zo moet demonteren dat bij een eventueel garantie verzoek alles weer origineel is.....
De grote vraag is nu zijn dit 2 aderige kabeltjes of 1 aderig ????
Je had toch ook een Toshiba?
Bij mij leek het er in ieder geval op dat ze 2 aderig waren (Satelite Pro 2100). Als je op je netwerkkaartje maar 1 aansluiting hebt, dan hoef je alleen het witte kabeltje aan te sluiten. (tenminste, dat is mij ooit door iemand verteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Je hebt wit en zwart nodig, 1 is verzenden ander is ontvangen, ze zijn alle bei 1 aderig, met een mantel eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
fleppuhstein ... Ik heb nu 1 aangesloten op het binnenste gedeelte en 1 op het buitenste gedeelte. Ontvangst heb ik gezien regen niet echt kunnen testen, het werkt al wel : )

Foto's heb ik gemailt naar Tweak_Freak, hoop dar snel wat van te horen.

[ Voor 18% gewijzigd door motormuisje op 08-09-2003 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
eh

Sloop project als volgt :)

De in nieuw staat verkerende pci kaart.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.pieters6/pics/motormuis/Nieuw_Boven.jpg

Aan de achterkant kunnen we zien dat er een rechte lijn aan pinnen zit, dit deed me vermoeden dat er een mini pci zat.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.pieters6/pics/motormuis/Onderkant_Mini_pci_print.jpg

En na het open maken zien we wat we al voorheen vermoede
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.pieters6/pics/motormuis/Los.jpg

De grappenmakers van Linksys hebben het kaartje vast gesoldeert :P
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.pieters6/pics/motormuis/Dichtbij.jpg

Helaas ook dit weerhoud mij niet van mijn vernielzucht 8)
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.pieters6/pics/motormuis/Helemaal_los.jpg

De open ruimte in de laptop.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.pieters6/pics/motormuis/Laptop_space.jpg

Opvullen })
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.pieters6/pics/motormuis/In_Laptop.jpg

Na het verhaal van nieuwe hardware gevonden.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.pieters6/pics/motormuis/Het_werkt.jpg

En dan het verhaal, gevolgt door een vraag.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.pieters6/pics/motormuis/Draadjes_op_zijn_plaats.jpg

Kloppen die draden zo ???? het werkt maar nog niet lekker, de externe deed het een stuk stabieler en kon ik echt verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel een mooi verhaal en m'n complimenten voor de uitvoering en het feit dat je het hebt aangedurfd die zooi te slopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

motormuisje schreef op 08 September 2003 @ 21:52:
Kloppen die draden zo ???? het werkt maar nog niet lekker, de externe deed het een stuk stabieler en kon ik echt verder mee.
Nee. Je kabeltjes hebben als het goed is een kern en een mantel. De kern (van het witte draadje) moet je op de plek vastsolderen waar je het zwarte kabeltje vanaf hebt gehaald. De mantel soldeer je op de plek waar je nu het andere kabeltje op hebt zitten.
Het zwarte draadje doe je precies op de zelfde manier, maar dan op het 2e aansluitpunt.

[ Voor 26% gewijzigd door E-Vix op 08-09-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
_O_
tweakers to the max

echt geweldig dit topic.
een tweaker komt met een id, word onderbouwt, vervolgens is er 1 die de stap aan durft en het werkt :) (gedeeltelijk)
scheelt dus 175,= ... :9~

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 16:20:
zijn 49 euro per stuk

Dit mag niet. Daar is V&A voor.
Daarnaast, je loopt ons nog op te lichten ook. In wat grotere aantallen zijn deze kaartjes voor een geeltje te krijgen. (802.11b that is)

Let op: Statische electriciteit. Toevallig ken ik iemand die deze minipci kaartjes verkoopt, en bijna 50% komt/kwam stuk als doa. Allemaal overleden als gevolg van een hoge, statische stoot stroom.
Als je met deze dingen speelt, let dan op dat je echt nooit enige vorm van contactpunt aanraakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Goed ik heb de kabels zoals E-Vix zei aangesloten... heb het met 1 kabel getest en de verbinding was gemeten met netstumbler een stuk stabieler en ik kon weer een aardig eind van huis af.
Na het aansluiten van de tweede kabel was de accu leeg, dus morgen weer verder.
Voor zover vind ik het een succes en kan ik het mensen aanraden eens lekker met een soldeer bout in je laptop te knoeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
motormuisje schreef op 08 september 2003 @ 23:15:
Goed ik heb de kabels zoals E-Vix zei aangesloten... heb het met 1 kabel getest en de verbinding was gemeten met netstumbler een stuk stabieler en ik kon weer een aardig eind van huis af.
Na het aansluiten van de tweede kabel was de accu leeg, dus morgen weer verder.
Voor zover vind ik het een succes en kan ik het mensen aanraden eens lekker met een soldeer bout in je laptop te knoeien :)
Bah ik wil dit graag doen maar ik heb nog 3 jaar garantie op me toshiba en ik ben niet van plan ook maar een draadje te gaan solderen in de laptop (je snapt natuurlijk wel waarom ;) )

maargoed ziet er erg goed uit zeker voor de prijs :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

je kan natuurlijk ook gewoon een connector op die mini-pci kaart solderen. die zijn vast wel ergens te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Mijn lapper is 2 maanden oud, als ze bij Toshiba moeilijk doen om 2 draadjes ....
Kan me niet voorstellen maar voor het geval dan maak ik hem wel weer in originele staat.

Het verhaal word anders als de boel door mijn toedoen defect raak, dan heb ik een probleem. Maar tot nu toe is dit niet het geval :)

[ Voor 29% gewijzigd door motormuisje op 08-09-2003 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Heeft iemand dit geintje al geprobeerd bij een Toshiba Satellite Pro 4600?

Ik heb alle klepjes op de onderkant open gehad, behalve het modem en een vierkant klepje ernaat; deze zitten dicht met irritante sterschroefjes met een stiftje in het midden. Is het vierkante klepje voor de mini-PCI kaart? Zo'n aansluiting moet er nl. wel opzitten volgens de manual... en bovenstaande klinkt wel erg aantrekkelijk.

[Update] De TS van Uitbreidingsslot op laptop - waar is het voor? is zo dapper geweest het ding open te wrikken en inderdaad: mini-PCI.

[ Voor 31% gewijzigd door Zpottr op 09-09-2003 00:24 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Zpottr schreef op 08 september 2003 @ 23:54:
Heeft iemand dit geintje al geprobeerd bij een Toshiba Satellite Pro 4600?

Ik heb alle klepjes op de onderkant open gehad, behalve het modem en een vierkant klepje ernaat; deze zitten dicht met irritante sterschroefjes met een stiftje in het midden. Is het vierkante klepje voor de mini-PCI kaart? Zo'n aansluiting moet er nl. wel opzitten volgens de manual... en bovenstaande klinkt wel erg aantrekkelijk.

[Update] De TS van Uitbreidingsslot op laptop - waar is het voor? is zo dapper geweest het ding open te wrikken en inderdaad: mini-PCI.
Ja, de 4600 heb ik hier ook. Inderdaad het vierkante klepje :)
(Bij mij zit er nog een sticker op met gegevens als chipset en mac adres etc)

[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 09-09-2003 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Cutebritney schreef op 09 september 2003 @ 07:06:
[...]

Ja, de 4600 heb ik hier ook. Inderdaad het vierkante klepje :)
(Bij mij zit er nog een sticker op met gegevens als chipset en mac adres etc)
Houd er rekening mee dat je ook een antenne aansluiting moet hebben voor een wlan kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

De kaart van SMC die bij Microsoft verkocht wordt heeft geen Mini PCI kaartje er in zitten. De kaarten zijn veranderd naar een echte PCI kaart. Hoogstens als je ergens een 'oude' versie op de kop kunt tikken dat je mazzel hebt.
Heb er net eentje gekocht, en na het openen van de verpakking zag ik het al direct dat het niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik kan zien lijkt het erop dat de Dlink ook een mini-PCI gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DWL-G520.jpg

[Edit] Het gaat hier om de DLINK DWL-G520

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
motormuisje schreef op 08 September 2003 @ 23:40:
Mijn lapper is 2 maanden oud, als ze bij Toshiba moeilijk doen om 2 draadjes ....
Kan me niet voorstellen maar voor het geval dan maak ik hem wel weer in originele staat.

Het verhaal word anders als de boel door mijn toedoen defect raak, dan heb ik een probleem. Maar tot nu toe is dit niet het geval :)
Het leuke is : Als jij een laptop aanbied ter reparatie wordt er gezegd ga maar die service partner, die repareerd dan jou laptop, met geluk doet toshiba het zelf, als er een connctor ontbreekt dan zal je moeten dokken en ik meen dat het antenne setje waar die kabels aan vast zitten een euro of 60 kost. je had allebei de kabels op de aparte aansluitingen moeten doen en niet samen op 1 moeten solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Misschien is het handig als er een klein overzichtje gemaakt wordt...

MerkTypeSnelheid (Mbps)Mini-PCI
BelkinF5D700054Nee
D-LinkDWL-G52054onbekend. Waarschijnlijk wel.
LinksysWMP54G54Ja
LinksysWMP1111Ja (kan per model verschillen)
SitecomWL-110b54Ja
SMCSMC2802W54Nee, oude versie misschien wel
SMCSMC2402W11Ja

Dit overzicht is as-is. Klopt deze informatie niet, dan ben ik niet aansprakelijk. Vraag in de winkel altijd even of je de kaart mag zien voordat je hem koopt. Fabrikanten willen nog wel eens van hardware wisselen.

[ Voor 28% gewijzigd door E-Vix op 09-09-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
fleppuhstein schreef op 09 September 2003 @ 18:26:
[...]

Het leuke is : Als jij een laptop aanbied ter reparatie wordt er gezegd ga maar die service partner, die repareerd dan jou laptop, met geluk doet toshiba het zelf, als er een connctor ontbreekt dan zal je moeten dokken en ik meen dat het antenne setje waar die kabels aan vast zitten een euro of 60 kost. je had allebei de kabels op de aparte aansluitingen moeten doen en niet samen op 1 moeten solderen.
ik heb em naar de raf gebracht en die repareerde hem zelf, voordeel van de raf is dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is.Ik wist van te voren al dat me harde schijf kapot is en ik melde dat ook, ze hebben ook alleen de harde schijf vervangen en voor de rest nergens naar gekeken dus ik had die draadjes zo kunnen verbouwen maar dat doe ik liever niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

DukeBox

loves wheat smoothies

never mind..

[ Voor 93% gewijzigd door DukeBox op 09-09-2003 19:26 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
E-Vix
De WMP11 van Linksys mag er ook bij.

fleppuhstein
je had allebei de kabels op de aparte aansluitingen moeten doen en niet samen op 1 moeten solderen

Na het rondlopen door de buurt ben ik erachter gekomen dat het verkeert zat, heb de draden netjes gesplitst en goed vast zitten, inmiddels is het bereik van deze kaart veel beter als die van me pcmcia kaart :)
Kan vanaf de achterkant van het huis (waar de router onder het raam aan de vernsterbank vast zit) ruim 150 meter lopen.
Veel verder ga ik niet gezien het feit ik dan op de snelweg loopt :P

Al met al vind ik het een geslaagt projectje.. wie volgt ??

[ Voor 5% gewijzigd door motormuisje op 09-09-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
motormuisje schreef op 09 September 2003 @ 20:39:
E-Vix
De WMP11 van Linksys mag er ook bij.

fleppuhstein
je had allebei de kabels op de aparte aansluitingen moeten doen en niet samen op 1 moeten solderen

Na het rondlopen door de buurt ben ik erachter gekomen dat het verkeert zat, heb de draden netjes gesplitst en goed vast zitten, inmiddels is het bereik van deze kaart veel beter als die van me pcmcia kaart :)
kan je een foto'tje neerzetten van waar de kabels nu precies zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Ehm zo dichtbij kan me webcam helaas niet komen.
Kan het je wel zeggen.

Zwarte kabel is een 2 aderige kabel:
1 Buiten mantel
1 Binnen kabeltje

Buiten mantel op het grootste deel van print gesoldeert, iets wat op aarde lijkt. Binnen draadje op kleinste puntje vast gezet.

Wit idem alleen op andere punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39
Linksys WMP11 11 Ja
Van de WMP11 zijn verschillende modellen. Het model met n Intersil chipset heeft naar mijn weten GEEN Mini-PCI kaartje. Het model met Broadcom chipset (volgens mij zijn er maar 2 modellen), zou dus wel n Mini-PCI kaartje kunnen hebben. Het Intersil model wordt al lang niet meer verkocht.

If it ain't broken, tweak it!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 10:50

Neus

www.zenaconsult.com

Voor de mensen die een Toshiba Satellite Pro 6100 hebben, er is ook plaats voor een Mini-PCI kaartje echter NIET onder een klepje... Je moet de hele laptop mollen om er bij te kunnen.

(een monteur is met de mijne bezig de fan te vervangen en hij ligt nu mooi open en bloot op tafel...)

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• -Mous-
  • Laatst online: 04-08 12:44
Hier nog een foto van de D-link DWL-520+, bijna zeker Mini-PCI dus. Ik ga em alleen niet open maken, dat durf ik niet aan.

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~mmansour/rommel/d-link.JPG

[edit]
Kan zo'n Mini-PCI kaart eigenlijk ook in een Powerbook? Dat zou namelijk een stuk goedkoper zijn dan een Airport Extreme kaartje. Enige probleem is dan nog de driver, maar er zullen toch wel PCI kaartjes zijn met Mac drivers?

[ Voor 43% gewijzigd door -Mous- op 10-09-2003 10:50 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
motormuisje schreef op 08 September 2003 @ 21:52:

En dan het verhaal, gevolgt door een vraag.
[afbeelding]

Het lijkt mij dat dat de draden niet op de zelfde aansluiting horen.
Denk nl dat de antenna in 2 stukken is gedeeld en dat je beide aan sluitingen dient te gebruiken.
Mogelijk moet hier voor een weerstand te worden verplaatst

Grutte Pier fansels

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Kan je niet aan de originele kaart zien waar de 2 antenne draden op moeten?
Waarschijnlijk is de zwarte gewoon een aarde en de witte het signaal die ook via het mini-PCI kaartje op de grote PCI kaart zal uitkomen.
Als je gewoon dat spoor volgt, dan kom je vanzelf op het juiste aansluitpunt uit.

Senile! Senile Oekaki

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Weet iemand welke van deze kaarten 2 (pigtail) koppelingen heeft.
De bovenste kaart heeft er in ieder geval een heb ik gezien, scheelt weer solderen.

Grutte Pier fansels

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:31
Weet iemand of er in de nieuwe US Robotics WLAN 100 Mbit PCI kaarten ook een mini-PCI kaartje zit ?

http://www.usr-emea.com/p...-5416&page=specs&loc=emea

[ Voor 36% gewijzigd door Absolut op 10-09-2003 15:10 ]

• Xandrios
hessel schreef op 10 September 2003 @ 14:34:
Weet iemand welke van deze kaarten 2 (pigtail) koppelingen heeft.
De bovenste kaart heeft er in ieder geval een heb ik gezien, scheelt weer solderen.
Als het goed is, hebben ze dat allemaal. Het zijn dan echter geen gewone lucent pigtails, maar die aansluitingen met kleine 'dopjes' van 12 mm.

Hier wel een beetje te zien: http://wireless.nova.edu/images/minipci_card.jpg

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Iemand trouwens een idee of bitjes voor die schroeven waarmee het mini-PCI-vakje dicht zit, ergens te koop zijn? Ik kan ze vast open krijgen, maar onbeschadigd is beter :)

Ze lijken op torx met een pinnetje, maar zijn toch anders.

Zoef

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Zpottr schreef op 10 September 2003 @ 19:32:
Iemand trouwens een idee of bitjes voor die schroeven waarmee het mini-PCI-vakje dicht zit, ergens te koop zijn? Ik kan ze vast open krijgen, maar onbeschadigd is beter :)

Ze lijken op torx met een pinnetje, maar zijn toch anders.
Ze zijn te koop ja. Ik heb ze toen ik op vakantie was in Frankrijk bij de lokale supermarkt zien liggen. Nou denk ik alleen niet dat je zin hebt om ff naar Frankrijk op en neer te rijden voor zo'n setje... Probeer het eens bij een electroboer, of bij een auto speciaalzaak (niet een Halfords ofzo, maar een echte auto speciaalzaak).

Over welke kaart heb je het trouwens?

Een alternatief is om een normale schroevendraaier te nemen die er net in zou passen als het pinnetje er niet in zou zitten, en dan met een dremel, of een ijzerzaagje er een sleuf in de zagen (in de schroevendraaier) die dan precies over het pinnetje heen valt. Die schroeven zitten meestal niet al te vast, en zijn zonder veel moeite lost te draaien.
Als laatste zou je ook een passend bitje kunnen kopen, en er zelf een gaatje in boren. Je hebt echter dan wel een zeer vaste hand nodig.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Ik vind dit een strak project. En ben nu ook zeker van plan om zelf nu dit ook te gaan doen. Maar welke mini pci werkt samen met netstumbler ?

Kan ik ook die kl*te sweex pcmcia in de prullebak gooien

AKA Rinkel weblog

• motormuisje
Die ik ingebouwt heb werkt erg fijn met netstumbler....

Verwijderd

even mijn 2 cent:

als je een normale mini-pci wlan wil kopen moet je gewoon naar de dell site gaat.

Daar bestel je een dell truemobile 1300, da's een 54 mbps wlan kaartje van broadcom met je juiste antenne connectoren, dan ben je voor 75 euro klaar incl. verzendkosten.

http://dellware.euro.dell...91&brand=Latitude+D+Range

• motormuisje
Die prijzen zijn netjes :)
Maaaarrr hebben die net als Toshiba dezelfde mooie kleine stekker ??? en zitten ze zo dicht bij elkaar ? kan geen plaatje vinden over het product.
Doet hij het met Netstumbler ? Voor mij wel iets belangrijks.

[ Voor 16% gewijzigd door motormuisje op 10-09-2003 23:44 ]

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

E-Vix schreef op 10 September 2003 @ 20:25:
Ze zijn te koop ja. Ik heb ze toen ik op vakantie was in Frankrijk bij de lokale supermarkt zien liggen. Nou denk ik alleen niet dat je zin hebt om ff naar Frankrijk op en neer te rijden voor zo'n setje... Probeer het eens bij een electroboer, of bij een auto speciaalzaak (niet een Halfords ofzo, maar een echte auto speciaalzaak).
Bedankt voor de tip.
Over welke kaart heb je het trouwens?
Ik heb het (nog :) ) niet over een kaart, maar over mijn Tosh SP 4600 laptop.
Een alternatief is om een normale schroevendraaier te nemen die er net in zou passen als het pinnetje er niet in zou zitten, en dan met een dremel, of een ijzerzaagje er een sleuf in de zagen (in de schroevendraaier) die dan precies over het pinnetje heen valt. Die schroeven zitten meestal niet al te vast, en zijn zonder veel moeite lost te draaien.
Dat is ook een erg goed idee.
Als laatste zou je ook een passend bitje kunnen kopen, en er zelf een gaatje in boren. Je hebt echter dan wel een zeer vaste hand nodig.
De buitenkant van het benodigde bitje is al erg vreemd, maar ik zal eens gaan zoeken. Zoals gezegd, het is geen torx maar heeft diepere, smallere sleuven.

Zoef

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 23:40:
even mijn 2 cent:

als je een normale mini-pci wlan wil kopen moet je gewoon naar de dell site gaat.

Daar bestel je een dell truemobile 1300, da's een 54 mbps wlan kaartje van broadcom met je juiste antenne connectoren, dan ben je voor 75 euro klaar incl. verzendkosten.

Wat is het verschil dan met deze, want qua prijs scheelt het namelijk nog wel wat?!

http://dellware.euro.dell...del=D10601&brand=Inspiron

[Edit] Laatmaar, kzie zojuist dat die alleen 802.11b ondersteund... toch raar dat het dan ook een 1300 is :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 11:20 ]

• [RNMC] Viper
  • Laatst online: 22:40

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

ff zaterdag een dlink 520+ halen

zit echter nog met 1 probleem ik zie niet zo snel een antenne zitten wel heb ik een heel ijzere body onder het plastic zitten iemand enig id?

gaat om een acer aspire 1400

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

motormuisje schreef op 10 september 2003 @ 23:43:
Die prijzen zijn netjes :)
Maaaarrr hebben die net als Toshiba dezelfde mooie kleine stekker ??? en zitten ze zo dicht bij elkaar ? kan geen plaatje vinden over het product.
Doet hij het met Netstumbler ? Voor mij wel iets belangrijks.
Netstumbler weet ik niet, maar die antenne connectoren zijn zo'n beetje standaard voor ieder mini-pci kaartje.

Ik heb het kaartje zelf, als je wil kan ik proberen of netstumbler het doet.
Waar haal ik dat vandaan ????

P.S. Dit is precies hetzelfde kaartje als gebruikt wordt op de bovengenoemde pci kaarten. alleen nu wel met stekker verbindingen en niet gesoldeerd. (het kaartje zit n.l. ook in m'n linksys wrt-54g en sitecom ap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
www.netstumbler.com :)

en inderdaad in de routers zitten de kaartjes met aansluiting... alleen voelde ik niet zo heel veel om een router van €150,- te slopen :P

• Absolut
Ik heb net een U.S. Robotics PCI Card gekocht en de Mini PCI eruit gehaald en in men laptop gestoken ... Het werkt, maar ik weet niet hoe ik de antennes moet aansluiten, help plz :-)

Thx

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~geerdi1/wlan.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~geerdi1/wlan2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~geerdi1/wlan3.jpg

• Xandrios
Precies op dezelfde manier als dat ze aangesloten waren op de PCI kaart ?

• motormuisje
1 draadje bevat 2 draden, 1 buitenmantel en 1 binnen draad. Strip voorzichtig het draadje en haal de 2 uit elkaar.... soldeer de buitenmantel voorzichtig op het pleekje waar de in de pci kaart buitenmatel zat, soldeer het binnen draadje op dezelfde manier op het kaatje. Draad 2 doe je op dezelfde manier alleen op de andere plaats (als het goed is heb je 2 plekken voor draadjes :)

• Absolut
OK, ik begin door te krijgen hoe ik alles moet aansluiten...
FF pics ter verduidelijking :

1. Het kaartje ingebouwd in laptop
2. De kabel die origineel aan het kaartje hing, maar een beetje gestriped ;)
3. De kabels (2) die in men laptop klaarzitten
4. Aansluiting op het kaartje

Op foto 4 staat een chip in het midden, en links en rechts zijn 3 aansluitingen. Volgens mij zou er dus aan iedere zijde zo'n ingebouwde "antenne" aangesloten moeten worden? MAAR, er zijn maar 2 draadjes in zo'n kabel en er zijn 3 aansluitpunten :?

De originele antenne zit aan gesloten op de eerste 2 punten, maar maakt het uit of ik de 2 draadjes die in de kabel zitten switch ?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Hoe zat dat ook alweer.. Je hebt toch geen 54Mbit nodig om een beetje normaal te internetten. Dus 11Mbit is voldoende. Maar als ik nu met een 11Mbit laptop bij een 54Mbit hotspot kom. Gaat dan de snelheid op het hele terras naar 11Mbit ?

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

4POX schreef op 13 September 2003 @ 12:40:
Hoe zat dat ook alweer.. Je hebt toch geen 54Mbit nodig om een beetje normaal te internetten. Dus 11Mbit is voldoende. Maar als ik nu met een 11Mbit laptop bij een 54Mbit hotspot kom. Gaat dan de snelheid op het hele terras naar 11Mbit ?
ja, zo is het protocol. maar ik neem aan dat de meeste 54mbit hotspots ook wel een 11mbit AP hebben staan om dat probleem af te vangen?

• FatalError
Nee, dat is niet zo, maar de snelheid zal, vooral voor de 54mbit klanten behoorlijk in elkaar zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Gister dus ff zon dlink dwl 520+ gehaald.

En ja hoor gewoon werken dat minipci kaartje erg netjes.
Zat met 1 nadeel antenne is gesoldeerd klein en ik kan geen antenne aansluiting zo vinden.

Voorlopige oplossing is een lang draadje van een utp kabel eraan gemaakt en dat levert gelukkig voldoende op. Ik zit nu bij de AP rond de 70 a 80% signal en door het huis heen rond de 50% signal ongeveer net zo goed als het pcmcia kaartje wat voorheen erin zat.

Iemand enig id hoe dit beter zou kunnen of andere tips? (het is een acer aspire 1400)

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Als je geen antenne in je laptop hebt (standaard) heb je bij mijn weten een probleem, dan zou je zelf door je scherm een kabel/antennen moeten trekken. Lijkt me niethandig maar is een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

:) leuk probleem ja

trouwens leuke optie denk dat ik dat maar ff probeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DuckMan1978, TNX!
Ik zat al te zoeken naar deze kaartjes, dat is nog goedkoper dan het ombouwen van een PCI kaartje!!
Heb er gelijk 2 besteld....
Grtz Dell_Prutser
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Kleine schop. Weet iemand of de nieuwe trust kaartjes ook voorzien zijn van mini-pci?

Wat ik eigenlijk zoek is een kaartje wat ik rechtstreeks kan gebruiken met de antenne connectoren. Ik heb een Dell Inspiron 8200 en daar zit standaard dus ook al de analsuiting e.d. in. Zou dus het mooiste zijn om zo een mini-pci uit een goedkope kaart rechtstraaks te kunnen plaatsen. Zonder veel gedoe.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 23:40:
even mijn 2 cent:

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Zijn die antenne's eigenlijk ook redelijk goedkoop los te koop / zelf te maken? Ik wil namelijk misschien binnenkort een Jewel 2780 of 2785 aanschaffen, en deze worden voor zover ik weet alleen met antenne geleverd als je er ook meteen een MiniPCI WLAN dingie (89 euro voor 11Mbit) bij besteld...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik heb net m'n Compaq Presario 700 geopend, het modem zit zoals verwacht in een MiniPCI-slot, maar dit heeft twee extra pennetjes voor de phone-jack (ik ben gewend dat dit met los kabeltje loopt, maar dat wordt in deze laptop dus anders gedaan), ik vraag me af of het kaartje dan nog steeds zal passen. Hoe zien jullie slots eruit, is daar gewoon ongebruikte ruimte van ongeveer 3mm aan de linkerzijde in de connector?
edit:
Aan de hand van een plaatje eerder in de topic: dat hebben die kaartjes gelukkig ook, het zal in mijn geval passen :)

Verder vroeg ik me af hoe de zelfbouw-antenne van ViperTPR eerder in het topic nu werkt (nog steeds naar wens, kaartje nog heel?), en wat voor draadlengte je hebt gekozen voor je "stukje UTP draad".
Heb je dat een beetje gegokt, of heb je uitgerekend wat het beste zou zijn?

Verder over de HP OmniBook XE3, daar heb ik hier ook eentje van liggen, die heeft een MiniPCI-modem, het kaartje moet daar ook passen, het slot ziet er hetzelfde uit. Ik heb geen WLAN-antennekabels gezien (als ik ze wel gezien had dan had ik ze in de Compaq gemod). Die laptop heeft een defect scherm(aansturingsgedeelte op het mainboard) en is dus meer een pluk-ding voor interessante onderdelen geworden.

Verder vroeg ik me af wat de chipsets zijn van de kaartjes die jullie gebruikt hebben. Ik wil het liefste een 802.11G kaartje plaatsen, maar het moet wel een Atheros-chipset hebben (andere kaartjes weigert men in Linux te ondersteunen, en aangezien ik niets anders draai...).

[ Voor 65% gewijzigd door Tony Vroon op 09-10-2003 14:38 . Reden: Atheros-vraagstuk ]

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Laatst online: 21-03 14:36
Tony Vroon schreef op 09 October 2003 @ 14:05:

Verder over de HP OmniBook XE3, daar heb ik hier ook eentje van liggen, die heeft een MiniPCI-modem, het kaartje moet daar ook passen, het slot ziet er hetzelfde uit. Ik heb geen WLAN-antennekabels gezien (als ik ze wel gezien had dan had ik ze in de Compaq gemod). Die laptop heeft een defect scherm(aansturingsgedeelte op het mainboard) en is dus meer een pluk-ding voor interessante onderdelen geworden..
Ik heb uit een kapotte XE3 het Wlan kaartje gehaald. Hieronder afgebeeld. Als ik deze in een ander type laptop zet wordt het kaartje niet herkent bij het opstarten. De Xe3 drivers maken het kaartje ook niet werkend.

Nu zit er wel 1 connector op zoals je ziet (linksboven) Maar ik weet niet wat dat voor connector is. In de Xe3 zaten hier twee draadjes op aangesloten. Ook weet ik niet hoe het zit met aansluitingen voor de antenne. Misschien is het daar wel voor. Iemand ervaring of ideeën ?

Voor info over het kaartje : http://www.ambitmicro.com...0Modem%20Combo%20Card.htm

[ Voor 4% gewijzigd door GenetiX op 29-03-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Tony Vroon: Voor Prism GT zijn al langer linux drivers, en voor de Broadcom G chip set zijn sinds kort ook linux drivers beschikbaar.
Neem niet weg dat ik ook de Atheros zou nemen, naar mijn idee de beste van de 3.
Bovendien komt Atheros binnenkort met n nieuwe chip die veel gevoeliger is dan de gemiddelde chip: grotere afstanden zonder (illegaal) het vermogen te verhogen.

[ Voor 3% gewijzigd door FatalError op 15-10-2003 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperTPR schreef op 14 september 2003 @ 21:26:
Gister dus ff zon dlink dwl 520+ gehaald.

En ja hoor gewoon werken dat minipci kaartje erg netjes.
Zat met 1 nadeel antenne is gesoldeerd klein en ik kan geen antenne aansluiting zo vinden.

Voorlopige oplossing is een lang draadje van een utp kabel eraan gemaakt en dat levert gelukkig voldoende op. Ik zit nu bij de AP rond de 70 a 80% signal en door het huis heen rond de 50% signal ongeveer net zo goed als het pcmcia kaartje wat voorheen erin zat.

Iemand enig id hoe dit beter zou kunnen of andere tips? (het is een acer aspire 1400)
Heb je nog een oplossing gevonden voor het antenneprobleem?
Heb zelf ook de 1400 en volgens mij zit er hoewel er een wifi switch aan de zijkant zit helemaal geen antenne in.

Laat het even weten of je er iets op gevonden hebt.

groeten,

Satai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Uhm jazeker ik heb een leuke oplossing gevonden. Was wat aan het kloten met een draadje en toen kreeg ik het id dat het ontvangst beter werd. Nu heb ik de laptop zo ver mogelijk opengemaakt aan de onderkant en een draad van een lan kabel erin gelegt en de uiteinde vast gesoldeerd op de mini pci kaart waar het draadje van oorsprong vast aan zat.

En met suc6 want ik heb dichtbij ~90% en door het huis heen en buiten aflopend naar ~50% en dat is zo ongeveer hetzelfde a meer dan dat ik met me pcmcia had.

Je moet trouwens maar ff kijken want volgens mij heeft trust ook een kaartje met een mini erop kreeg ik het id en die is ffies goedkoper.

1 probleem nog, vanuit de fabriek zit er een knop op om je wlan aan/uit te schakelen it werkt dus niet. Nog nix op gevonden maar het boeit mij ook niet zo.

[ Voor 24% gewijzigd door [RNMC] Viper op 17-11-2003 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 19:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Die knop heb ik wel maar ik gebruik em dus nooit (icm default wlan card). Heb zelf nu een 11mbit kaartje maar wil eigelijk kaan upgraden (ook omdat de card die er standaard inzit helemaal niet zo geweldig is).

[ Voor 49% gewijzigd door MaDLiVe op 16-11-2003 21:44 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperTPR schreef op 16 november 2003 @ 15:09:
Uhm jazeker ik heb een leuke oplossing gevonden. Was wat aan het kloten met een draadje en toen kreeg ik het id dat het ontvangst beter werd. Nu heb ik de laptop zo ver mogelijk opengemaakt aan de onderkant en een draad van een lan kabel erin gelegt en de uiteinde vast gesoldeerd op de mini pci kaart waar het draadje van oorsprong vast aan zat.
Heb de technische handleiding even gedownload
http://www.acersupport.com/library/as1400sg.pdf
Daar staan de orginele onderdelen nummers in en ook hoe je dat ding tot op het laatste schroefje uit elkaar draait.

Acer gebeld, en kreeg te horen dat ze geen ond. verkopen, reseller gebeld die zei dat alleen acer zelf die dingen levert, acer weer gebeld en een half uur in de wacht gestaan tegen gsm tarief en het maar opgegeven.
Ond. wordt allen verkocht in UK maar dat bedrijf leverd niet internationaal.

denk dat ik het ook maar probeer met een losse kabel in de behuizing en wat betreft die switch, denk dat die alleen werkt met een "org" gemtek kaart aangezen daarvan de drivers op hun ftp server staan of misschien dat hij allen de specifice software van het wifi gebeuren manipuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 01:13:
[...]

Heb de technische handleiding even gedownload
http://www.acersupport.com/library/as1400sg.pdf
Daar staan de orginele onderdelen nummers in en ook hoe je dat ding tot op het laatste schroefje uit elkaar draait.

Acer gebeld, en kreeg te horen dat ze geen ond. verkopen, reseller gebeld die zei dat alleen acer zelf die dingen levert, acer weer gebeld en een half uur in de wacht gestaan tegen gsm tarief en het maar opgegeven.
Ond. wordt allen verkocht in UK maar dat bedrijf leverd niet internationaal.

denk dat ik het ook maar probeer met een losse kabel in de behuizing en wat betreft die switch, denk dat die alleen werkt met een "org" gemtek kaart aangezen daarvan de drivers op hun ftp server staan of misschien dat hij allen de specifice software van het wifi gebeuren manipuleerd.
Tegen dit probleem liep ik dus ook Acer levert ze niet en de reseller zei dat ie wel wat had maar ik kon geen specs krijgen en hij was ook erg duur(ruim €200) dus een goedkopere oplossing is een beetje zelf kloten met een mini pci kaartje uit een wlan pci kaartje zoals die dlink kaart. Ik heb echter nog niet naar die originele drivers gekeken en nu dat ik dit lees het kan best zo zijn dat die knop aan die drivers gekoppeld zijn. ik zal straks is ff kijken of ik eventueel iets kan met die drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Ik zag net op www.marktplaats.nl een aanbieding van mini-pci WLAN netwerkkaartjes voor 20 euro per stuk...ben je gelijk klaar.

http://www.marktplaats.nl.../34838.htm?zoek=draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperTPR schreef op 21 november 2003 @ 12:39:
[...]

Ik heb echter nog niet naar die originele drivers gekeken en nu dat ik dit lees het kan best zo zijn dat die knop aan die drivers gekoppeld zijn. ik zal straks is ff kijken of ik eventueel iets kan met die drivers.
Heb net een trust kaartje gekocht blijkt inderdaad een mini pci in te zitten maar hij heeft slechts 1 antenne aansluiting, denk dat ik er toch 2 kabels op ga solderen (parallel [aangesloten) hmm ff over dat utp draadje dat jij eraan hebt zitten, als het goed is zijn dat toch koperen draadjes???? volgens mij oxideren die sneller dan andere kabels dus ik probeer het denk ik maar met 2 IDE kabel aders die zijn volgens mij niet van koper en ook iets stugger dodat ik ze lekker makkelijk kan buigen.

Daarna zal ik ook eens naar die switch kijken hoop dat hij echt de driver aan en uit schakeld. (betekend dit dan ook dat hij de accu spaart aangezien die kaart volgens mij een "keep alive" signaal uitzend ???)

Ik laat nog even weten hoe het allemaal gegaan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb alles nu lopen, ontvangst is zeer goed geeft hij aan, alleen verliest hij af en toe even het signaal van me router.

Dat met die switch gaat denk ik niet lukken aangezien de software specifieke hardware wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

ik ben ook ff met die switch bezig geweest idd gaat om bepaalde hardware wat ie wil zien en die drivers die erbij zitten werken alleen op prism intersil chippies en die zit net niet op deze natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dus als ik dit hele verhaal goed volg, ben ik uiteindelijk het beste af, door bij dell voor een 32 euro en nog wat centen een minipci wireless kaartje te kopen, en die in mijn Toshiba a10 met ingebouwde antenne te steken :)

http://dellware.euro.dell...del=D10601&brand=Inspiron

Hoe komt Toshiba dan ooit aan hun 200 zoveel euro??

Waar ligt hem dan dat enorme prijsverschil in :? :?

[ Voor 24% gewijzigd door Notehoutelade op 23-11-2003 20:50 ]

Verwijderd

ViperTPR schreef op 23 november 2003 @ 20:19:
ik ben ook ff met die switch bezig geweest idd gaat om bepaalde hardware wat ie wil zien en die drivers die erbij zitten werken alleen op prism intersil chippies en die zit net niet op deze natuurlijk.
Hey Viper,

Als je nog interesse hebt bij die antennes laat het me dan even weten, heb net een email gekregen van een bedrijf die ze nog kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

beter maar uhm hoe duur en wat zijn de specs van de antenne? en door welk bedrijf?

[ Voor 21% gewijzigd door [RNMC] Viper op 28-11-2003 22:18 ]

Pagina: 1 2 Laatste