Toon posts:

aankoop home cinema onderdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een budget van rond de 900€ en ik dacht daarmee hetvolgende te kopen:

- SONY receiver STR-DE 585

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/aquila/s1.jpg

- SONY DVP-NS 430

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/aquila/s2.jpg

en dan nu twijfel ik nog over de boxen : ofwel deze
-SONY SAVE345

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/aquila/s3.jpg

ofwel deze :
-SONY SS-FCR450

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/aquila/s4.jpg

iemand een idee welke de beste boxen zijn en moeten er nog onderdelen vervangen worden die jullie denken dat beter zijn

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Puur op gevoel zou ik voor de 2e set speakers gaan. De meeste sub/sat systemen vind ik niet zo geweldig, al zitten er best aardige tussen. Heb je de mogelijkheid om te luisteren?

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Neem de 2e, de eerste set is echt SLECHT. Ik zou persoonlijk adviseren te beginnen met versterker, dvd speler & fronts, en dan uit te breiden naar 5.1 / 6.1. Verder zou ik liever speakers van een echte luidspreker fabrikant kopen. 2e hands is altijd nog een optie als je een beperkt budget hebt. Upgraden is dan makkelijker omdat je het spul vaal tegen dezelfde prijs kan doorverkopen.

Orange & Red

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Sony ? :r
Zal wel persoonlijk zijn hoor, maar ik vind Sony dus helemaal niets. Heb diverse audio-apparaten gehad van Sony, maar nooit meer. Kan misschien liggen dat ik vroeger niet het duurste van het duurste kocht, maar ik vind als je het volume zacht heb, en je hebt een volle bass, dat als je hem harder zet, de bass niet in de juiste verhouding mee gaat. Je blijft dus afstellen van je bass/trebbles cq equalizer.
Het oogt opzich niet verkeerd, nu meer hopen dat het ook goed klinkt >:)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
welk merk van boxen is dan beter?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 14:22:
welk merk van boxen is dan beter?
B&B

Verwijderd

Dit gaat helaas nergens tot komen. Het blijft te persoonlijk om via een topic tot een goede beslissing te komen.

Handiger is om je goed in te lezen in de materie (Got wel uitermate geschikt voor) en vervolgens reviews te lezen en veel winkels afgaan zodat je weet wat er te koop is en voor welke prijs. Wedden dat als je daar wat tijd voor uittrekt dat je over een week iets anders in gedachte hebt ;)

Soms is het beter om je set in kleinere stappen op te bouwen zodat je wat meer geld voor de individuele onderdelen hebt. Voor ongeveer 500/600 euro heb je al een erg lekkere versterker met DVD speler. Dan gebruik je de overige 300/400 om 2 goede zuilen aan te schaffen welke je dan later aanvult met een center en rears.

Verwijderd

Gezien je budget: Tannoy MX, mission M7x, Mordaunt Short 90x
Ik zou die sony speakers links laten liggen.
Als je graag een sony receiver wilt dan zou ik kijken of je QS serie receiver op de kop kan tikken.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:10
Ik moet me aansluiten bij de reply van Play. Het geeft ongetwijfeld aan fijn gevoel als een paar mensen zeggen dat speakerset X beter is dan Y, maar helaas voor jou heeft dat totaal geen waarde en heb je aan dat advies vrij weinig. Het kan namelijk maar zo zijn dat jij zelf speakerset Y gewoon beter vindt. Bijvoorbeeld omdat deze door de subwoofer wat lagere tonen kan produceren wat een toevoeging is bij films. Echter de andere speakerset heeft een wat soepeler geluid welke meer helder overkomt, wat fijn kan zijn voor muziek. Of misschien luister veel rock muziek waar de ene speakerset goed mee overweg kan, of wellicht enkel Jazz waar de andere weer geschikt voor is. En wat als ik je nou zou vertellen dat beide speakers mij persoonlijk _helemaal_ niks lijken?

Iedereen heeft dus weer een andere mening. Het beste is om je eigen mening te gaan vormen op basis van je eigen ervaringen. Met andere woorden, stap eens een winkel binnen met je eigen samengestelde CD, neem ruim de tijd om eens naar een sloot speakers te luisteren. Vergelijk verschillende merken/modellen met elkaar, ook die van fabrikanten waar je nog nooit van had gehoord (blijf niet enkel bij Sony hangen omdat de dvd speler en receiver van sony zijn, die zijn niet speciaal op elkaar afgestemd ofzo). En neem ook meteen wat uitgebreidere winkels mee (dus niet enkel megapool e.d.) welke een groot hifi aanbod hebben.

Met al deze nieuwe kennis van het luisteren krijg je een veel beter idee van wat er in luidsprekerland te krijgen valt. Dan krijg je vanzelf ook een beetje inzicht in wat je globaal kunt verwachten van speakers. Daarnaast zou je nog hier op GoT wat ouderere topics kunnen doornemen over speakersets (kijk even met de zoekfunctie), zo is daar bijv het oude maar goude HT topic: link

Schrijf gerust wat typenummers en prijzen op in de winkel. Wanneer je genoeg sets hebt beluisterd mag je gerust (graag zelfs) hier verslag doen van je bevindingen en eventueel nogmaals wat opties ter discussie stellen. Als het maar een beetje inhoud heeft :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.