Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd

Je kunt wel leuk zeggen dat je eerst 6 of 8 mbps hebt gehaald en nu niet meer, maar dat gaat er bij mij niet in!
Heb je wel enig idee waar je het over hebt! Het is natuurlijk onzin dat @home nu 50% van haar klanten gaat verliezen!dan verliezen ze zeker zon 30% tot 50% van hun klanten

Ze gaan toch geen nieuwe abbonement aanbieden op een lagere snelheid omdat ze nu even met het netwerk bezig zijnwat natuurlijk ook kan is dat de snelhijd omlaag is gegooit omdat ze aan het netwerk bezig zijn
Precies, en zo staat dit hele topic vol met mensen die heel graag even kwijt willen hoe 'slecht' @home wel niet is! Alsjeblieft zeg.. Vergelijk @home eens met elke andere Nederlandse kabelinternet aanbieder. Je vindt echt geen betere hoor! Ga maar lekker naar Demon! Ik heb een film 2x zo snel binnen als mensen met Demon van €55,- Misschien krijgen we straks wel bericht dat de upload van @home omhoog gaat naar 1mbps, dan baal je toch wel ff dat je nu bij Demon zitNou dit geloof ik dus echt niet, ik vind dat je nu een beetje te ver gaat.
Een helpdesker zal echt niet alles weten maar de meeste mensen die internet gebruiken weten toch echt wel welke snelheden de providers momenteel bieden en zeker een helpdesker.
Beetje Popie Jopie verhaaltje van jou.
sorry, moest er ff uit!
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Jan 22 2003 om 14:19:23 UTC+0100)
Download : 1,312.1 KByte/sec
Upload : 14.7 KByte/sec
Connection : 508.0 Conn/min
Ping test Nederland : 13.0 ms
Dat was begin dit jaar, ik ga nu zo werken (en ben vandaag jarig
Da's een onzin-resultaat.SuperPaddo schreef op 27 september 2003 @ 09:51:
Ok, om ff te onderbouwen dat het hier echt sneller is:
(Overgenomen op Wed Jan 22 2003 om 14:19:23 UTC+0100)
Download : 1,312.1 KByte/sec
Upload : 14.7 KByte/sec
Connection : 508.0 Conn/min
Ping test Nederland : 13.0 ms
Dat was begin dit jaar, ik ga nu zo werken (en ben vandaag jarig), maar post vanavond ff pics die ik ooit heb gemaakt (moet ze eerst ff vinden).
Zelfs de Motorola-modems zijn 'slechts' 10 Mbit, oftewel maximaal 1.25 MB/sec. 1.31 MB/sec kan dus nooit, ook niet met Motorola.
Virussen? Scan ze hier!
1
2
3
4
5
6
7
| Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Sat Sep 27 2003 om 10:45:46 UTC+0200) Download : 157.2 KByte/sec Upload : 13.5 KByte/sec Connection : 400.0 Conn/min Ping test Nederland : 32.0 ms |
Com21 , Enschede

Ik vond het ook maar vaag, want het hangt ook nog aan een 10 mbit routerwildhagen schreef op 27 september 2003 @ 09:58:
[...]
Da's een onzin-resultaat.
Zelfs de Motorola-modems zijn 'slechts' 10 Mbit, oftewel maximaal 1.25 MB/sec. 1.31 MB/sec kan dus nooit, ook niet met Motorola.
* SuperPaddo gaat nu werken, als ik terug ben screens (als ik ze nog heb..)
(Overgenomen op Sat Sep 27 2003 om 11:47:53 UTC+0200)
Download : 270.1 KByte/sec
Upload : 9.5 KByte/sec
Connection : 423.0 Conn/min
Ping test Nederland : 33.0 ms
Ook een com21 modem, Bunde (Limburg)
Download komt hier meestal wel tot 320, maar upload deugd niet. Helaas zit ik erg ver van de ADSL-centrale af, dus dat zal ook niet super worden
Niet zozeer over de snelheid, maar weer een goed voorbeeld van hoe het gaat bij essent

/edit: Ik ga er van uit dat het hier wel over @home gaat. @work is natuurlijk ook een optie.
[ Voor 18% gewijzigd door Bolk op 27-09-2003 11:56 ]
Download : 316.0 KByte/sec
Upload : 15.0 KByte/sec
Connection : 376.0 Conn/min
Ping test Nederland : 31.0 ms
Modem : Com 21
[ Voor 15% gewijzigd door You-Suk op 27-09-2003 16:04 ]
Download: 478.3 kB/sec
Upload: 13.9 kB/sec
Connection: 631.0 Conn/min
Ping: 17.0 ms
Modem: Motorola SB4200E.
Virussen? Scan ze hier!
ik heb nooit meer dan 350 kb/s gehaald
nog wel ja, maar dat gaat zeker veranderen. Ik heb helaas geen keus, ja, kpn, maar dat is helemaal niks, anders was het bbned voor mij(ff afwachten wat het wordt, maar beter wordt het niet)[b][message=18850453,noline]Precies, en zo staat dit hele topic vol met mensen die heel graag even kwijt willen hoe 'slecht' @home wel niet is! Alsjeblieft zeg.. Vergelijk @home eens met elke andere Nederlandse kabelinternet aanbieder. Je vindt echt geen betere hoor! Ga maar lekker naar Demon! Ik heb een film 2x zo snel binnen als mensen met Demon van €55,- Misschien krijgen we straks wel bericht dat de upload van @home omhoog gaat naar 1mbps, dan baal je toch wel ff dat je nu bij Demon zitLangzamer en duurder
sorry, moest er ff uit!
Ik wacht nog ff tot 1 oktober en dan neem ik wel een besluit, maar.........
* You-Suk heeft ff gezocht en een paar leuke adsl aanbiedingen gevonden
(Overgenomen op Sat Sep 27 2003 om 17:38:30 UTC+0200)
Download : 335.4 KByte/sec
Upload : 14.5 KByte/sec
Connection : 457.0 Conn/min
Ping test Nederland : 32.0 ms
in goirle (centrale van Tilburg)
com21
Ik was de 4e aansluiting hier in goirle en heb geloof ik nu bijna 4 jaar internet bij @home
Als ik een programma als dap gebruik haal ik makkelijk 500/600 constant
Ik zeg alleen wat ik heb gehoort toen ik ze belde... en ik ben het helemaal met je eens... ik heb ook nooit problemen met @home, alleen de prijzen van ADSL worden nu wel heel erg laag vandaar.... die helpdesk medewerker is gewoon heel dom, dat betekend nog niet dat @home slecht is... alleen die gastVerwijderd schreef op 27 September 2003 @ 02:08:
Precies, en zo staat dit hele topic vol met mensen die heel graag even kwijt willen hoe 'slecht' @home wel niet is! Alsjeblieft zeg.. Vergelijk @home eens met elke andere Nederlandse kabelinternet aanbieder. Je vindt echt geen betere hoor! Ga maar lekker naar Demon! Ik heb een film 2x zo snel binnen als mensen met Demon van €55,- Misschien krijgen we straks wel bericht dat de upload van @home omhoog gaat naar 1mbps, dan baal je toch wel ff dat je nu bij Demon zitLangzamer en duurder
sorry, moest er ff uit!

www.debrasserie.nl
Verwijderd
Volgens de specificaties van de Surfboard SB4200E kan de modem een downstream snelheid van 51 mbps halen. Dus ruim 6 megabyte per secondeZelfs de Motorola-modems zijn 'slechts' 10 Mbit, oftewel maximaal 1.25 MB/sec. 1.31 MB/sec kan dus nooit, ook niet met Motorola.
http://broadband.motorola.com/modem/SB4200E.pdf
Dan waren die speeds van mij dus wel echt mogelijkVerwijderd schreef op 27 september 2003 @ 18:59:
[...]
Volgens de specificaties van de Surfboard SB4200E kan de modem een downstream snelheid van 51 mbps halen. Dus ruim 6 megabyte per seconde
@home laat verder weer niks van zich horen behalve die standaard mail

Ik hoop dat er binnenkort meer info over de uploadverhoging is die misschien komt
Spreek je nu jezelf niet tegen?SuperPaddo schreef op 27 September 2003 @ 19:53:
[...]
Dan waren die speeds van mij dus wel echt mogelijk.
SuperPaddo schreef op 27 September 2003 @ 11:44:
[...]
Ik vond het ook maar vaag, want het hangt ook nog aan een 10 mbit router.
#
https://wren.co/join/Devian
Verwijderd
zou ik voor die paar euro extra toch demon pakken, lijkt me wat safer.You-Suk schreef op 27 September 2003 @ 21:15:
Dit lijkt me nu een leuk alternatief voor @home
http://www.fast-xs.nl/
Voor betrouwbare speedtest resultaten moet je ingeloged zijn!
je ontvangt en verzendt dan meer data en krijgt dus een betrouwbaardere uitkomst !
vb:
zonder ingeloged te zijn
(Overgenomen op Sat Sep 27 2003 om 21:19:26 UTC+0200)
Download : 679.8 KByte/sec
Upload : 14.9 KByte/sec
Connection : 1,653.0 Conn/min
Ping test Nederland : 24.0 ms
wel ingeloged
(Overgenomen op Sat Sep 27 2003 om 21:20:26 UTC+0200)
Download : 260.4 KByte/sec
Upload : 9.7 KByte/sec
Connection : 1,435.0 Conn/min
Ping test Nederland : 27.0 ms
[ Voor 60% gewijzigd door ernst op 27-09-2003 21:22 ]
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
klopt maar dat is geloof ik de DOCSIS 2.0 standaard, die (nog) niet gebruikt wordVerwijderd schreef op 27 September 2003 @ 18:59:
[...]
Volgens de specificaties van de Surfboard SB4200E kan de modem een downstream snelheid van 51 mbps halen. Dus ruim 6 megabyte per seconde
Dat zou ik graag willen. Alleen als ik de postcode check doe, geeft Demon aan dat ie nog niet beschikbaar isVerwijderd schreef op 27 September 2003 @ 21:16:
[...]
zou ik voor die paar euro extra toch demon pakken, lijkt me wat safer.
Weet iemand hoe het met de newsservers van Fast-XS staat? Of hebben ze die niet?You-Suk schreef op 27 September 2003 @ 21:15:
Die van demon waren toch juist heel goed?
SRK35ZS-W
Verwijderd
euh, Demon gaat over BBNed, net als fast-xs dus dat zou hetzelfde moeten zijn.You-Suk schreef op 27 september 2003 @ 21:35:
[...]
Dat zou ik graag willen. Alleen als ik de postcode check doe, geeft Demon aan dat ie nog niet beschikbaar is
Anders moet je 's ff bellen met Demon hoe dat kan
ok, ben eens wezen kijken op de website van bbned:Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 22:23:
[...]
euh, Demon gaat over BBNed, net als fast-xs dus dat zou hetzelfde moeten zijn.
Anders moet je 's ff bellen met Demon hoe dat kan
-
DSL is beschikbaar in uw regio!
Uit de postcode-check is gebleken dat de telefooncentrale in uw buurt gebruikt maakt van bitstream lijnen. Dit zijn ingekochte lijnen met een hogere prijsstelling, waardoor ze met name geschikt zijn voor zakelijk gebruik. Consumenten kunnen eventueel gebruik maken van de bitstream lijnen, echter meestal is dit vanwege de prijsstelling niet interessant. Het is nog niet bekend of en wanneer bbned eigen lijnen op uw locatie zal activeren, maar de komende maanden zal dit niet het geval zijn.
ok, 2e check gedaan
Hartelijk dank voor uw belangstelling!
DSL van bbned zal vanaf Augustus 2003 in uw regio beschikbaar zijn.
Aan de gegevens in deze postcode tool kunnen geen rechten worden ontleend
Het komt er dus aan
[ Voor 13% gewijzigd door You-Suk op 28-09-2003 11:43 ]
Verwijderd
Ik denk iedere keer YES nieuws om er vervolgens achter te komen dat dit het zoveelste ASDL topic is geworden.
Iets in de trend van : @Home houdt klanten aan het lijntje met (valse?) beloftes
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
beloven ze iets dan?SgtStrider schreef op 28 september 2003 @ 02:49:
Kan die topictitel niet veranderd worden ?
Iets in de trend van : @Home houdt klanten aan het lijntje met (valse?) beloftes
ze hebben mij niks beloofd hoor
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
en 3 weken geleden een upload snelheid die omhoog zou gaan, waar nu waarschijnlijk van terecht gaat komen.
Nee hoor, dat hebben ze nooit beloofd. Ze hebben een snelheid tussen de 2 en dde 8 Mbit beloofd, waar 2560 dus keurig in valt. Dat het altijd 3800 kbit was wil niet zeggen dat dat dan ook maar meteen een belofte is.P.K. schreef op 28 September 2003 @ 09:31:
mij wel, eerst een download snelheid tot 3800kbit/s, die nu weg is.
Ook dat is slechts een gerucht.en 3 weken geleden een upload snelheid die omhoog zou gaan, waar nu waarschijnlijk van terecht gaat komen.
[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 28-09-2003 09:47 ]
Virussen? Scan ze hier!
Hoe zat dat 3 of 4 jaar geleden eigenlijk? Volgens mij beloofde ze toen wel nog 3.8 Mbit, of zit ik nu verkeerd?wildhagen schreef op 28 September 2003 @ 09:47:
[...]
Nee hoor, dat hebben ze nooit beloofd. Ze hebben een snelheid tussen de 2 en dde 8 Mbit beloofd, waar 2560 dus keurig in valt. Dat het altijd 3800 kbit was wil niet zeggen dat dat dan ook maar meteen een belofte is.
dat het toevallig bij mij (en bij jou) 3800kbit was (=3.71mbit) was gewoon toeval, de meeste mensen haalde het niet eens, terwijl er andere waren die meer rond de 4800kbit zaten
Ah, ok. Ik dacht me nog iets te kunnen herinneren dat ze dat in de begin periode wel beloofden, maar dat zal dan wel nietJimbolino schreef op 28 september 2003 @ 10:07:
ze hebben nooit een getal beloofd, ze hebben zoiets beloofd als: internet wat 10maal sneller was dan isdn
dat het toevallig bij mij (en bij jou) 3800kbit was (=3.71mbit) was gewoon toeval, de meeste mensen haalde het niet eens, terwijl er andere waren die meer rond de 4800kbit zaten
Verwijderd
als max natuurlijk
testje @httpp://speedtest.cistron.nl
Your current bandwidth reading is:
5.70 Mbps (ATM line rate)
which means you can download at 635.24 KB/sec. from our servers.
Mijn downloadsnelheid is rond de 560 KBYTES/s gemiddeld.
Nou vind ik het dus super kut dat zie die zooi naar beneden gaan halen want zoals het lijtk kan ik beter overstappen op adsl maaar misschien dat ik hier in dit gehucht een gelukje heb aangezien er hier bijna geen mensen op de kabel zitten te internetten. Misschien houd ik dus een aardige snelheid over...................................................................!?
Martijn
AMD Athlon 3200,Nvidia 7800GS AGP,1024mb 400mhz, WinXP
(Overgenomen op Sun Sep 28 2003 om 17:18:20 UTC+0200)
Download : 325.1 KByte/sec
Upload : 12.2 KByte/sec
Connection : 306.0 Conn/min
Ping test Nederland : 48.0 ms
* terwijl Kazaa (...) en DC++ aanstaan
Het doel van het reizen is niet het doel maar het reizen - Sun Tzu
OGR-25 stats
Verwijderd
(Overgenomen op Sun Sep 28 2003 om 21:04:00 UTC+0200)
Download : 40.7 KByte/sec

Upload : 5.0 KByte/sec
Connection : 139.0 Conn/min
Ping test Nederland : 51.0 ms
Ik zit op het @home breedband abo ( € 47,95 p/mnd ) regio landgraaf dus jullie begrijpen zeker wel dat deze jongen langzaam maar zeker de overstap naar adsl wil maken.
Ik bekijk nog ff wat ze woensdag te melden hebben, maar hoge verwachtingen heb ik niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 21:15 ]
40KB/sVerwijderd schreef op 28 September 2003 @ 21:10:
Ingelogged en wel bij speedtest nl en geen enkel proggie actief dat gebruik maakt van i-net:
(Overgenomen op Sun Sep 28 2003 om 21:04:00 UTC+0200)
Download : 40.7 KByte/sec![]()
Upload : 5.0 KByte/sec![]()
Connection : 139.0 Conn/min
Ping test Nederland : 51.0 ms
Ik zit op het @home breedband abo ( € 47,95 p/mnd ) regio landgraaf dus jullie begrijpen zeker wel dat deze jongen langzaam maar zeker de overstap naar adsl wil maken.
Ik bekijk nog ff wat ze woensdag te melden hebben, maar hoge verwachtingen heb ik niet.
Heb je niet per ongeluk een basis abbo? Dáár hoort 39KB/s bij
Anders zou ik iig naar het basisabbo overstappen. De snelheid gaat dan toch niet omlaag
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Ik wil dit topic graag open houden tot woensdag 1 oktober
Heb jij hoge verwachtingen van @home dan ???Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 21:22:
Zullen we geen snelheids testresultaten hier posten a.u.b.
Ik wil dit topic graag open houden tot woensdag 1 oktober
Ik denk dat er weinig zal veranderen, ja er komt een nieuw abonnement met een hogere down en upload.
Maar ik denk dat er, voor de rest van ons, niks zal veranderen
Dus, als de download snelheid verlaagt wordt naar 320kB/s en je haalt dat ook echt, dan verlies je niet veel. Als je daarvoor een upload van 64kB/s terug krijgt...
[ Voor 11% gewijzigd door lordsnow op 28-09-2003 23:53 ]
Waar staat er dat je daar 64KB/s upload voor terugkrijgt?lordsnow schreef op 28 September 2003 @ 23:52:
Dus, als de download snelheid verlaagt wordt naar 320kB/s en je haalt dat ook echt, dan verlies je niet veel. Als je daarvoor een upload van 64kB/s terug krijgt...
Volgens mij krijgen we er niks voor terug. Die "sensatie" op 1 oktober/november zal er wel uit bestaan dat je een extra e-mail adres of 5MB extra webspace krijgt oid. Of misschien kan je de Ultra versie van de trailer van Revolutions van "de sensationeel snelle @home servers" downloaden oid, en is dat dan de sensatie.
Upload betekend voor 50% van de gebruikers niet bijster veel. Die downloaden alleen maar. Voor de meeste anderen bestaat uploaden alleen maar uit zo nu en dan een attachment bij de e-mail. Ik ben bang dat een versnelling daarin moeilijk als "sensatie" is te brengen naar de meeste gebruikers.
Ik lees trouwens hier : [rml]Sebje in "[ @Home] Yes! Verhoging uploadsnelheid ko"[/rml]
Dat je 1 november "in je agenda vrij moet houden". Ze zullen dus wel echt iets gaan organiseren ergens. Een meeting van alle @home gebruikers met een 100mbit lijn ter plekke?
[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 29-09-2003 01:23 ]

[ Voor 36% gewijzigd door JeroenT op 29-09-2003 03:55 ]
Nergens. Het was ook gewoon maar een stelling van mijn kant... *als* je er nou (bijvoorbeeld!) 64kB/s upload in ruil krijgt voor een iets mindere download snelheid is dat helemaal niet zo erg.W3ird_N3rd schreef op 29 September 2003 @ 01:22:
[...]
Waar staat er dat je daar 64KB/s upload voor terugkrijgt?
Of mischien kan iedere @home klant gratis een eigen domein laten reggen. En natuurlijk een webspace van 100MB, met ondersteuning van PHP etc etc.Die "sensatie" op 1 oktober/november zal er wel uit bestaan dat je een extra e-mail adres of 5MB extra webspace krijgt oid.
Ik denk wel 90% niet.Upload betekend voor 50% van de gebruikers niet bijster veel. Die downloaden alleen maar.
Maar goed, ik denk toch dat de gemiddelde download snelheid niet zoveel zakt als het verlagen van de maximum zou doen vermoeden.
idd... een hogere upload zou leuk zijn, maar is geen sensatie.Voor de meeste anderen bestaat uploaden alleen maar uit zo nu en dan een attachment bij de e-mail. Ik ben bang dat een versnelling daarin moeilijk als "sensatie" is te brengen naar de meeste gebruikers.
En iedereen met kartonnen doosjes van de Postbank 1 minuut "shoppend" door het serverpark van @home mogen rennen?Ik lees trouwens hier : [rml]Sebje in "[ @Home] Yes! Verhoging uploadsnelheid ko"[/rml]
Dat je 1 november "in je agenda vrij moet houden". Ze zullen dus wel echt iets gaan organiseren ergens. Een meeting van alle @home gebruikers met een 100mbit lijn ter plekke?
Maar goed.. ik ben al wel nieuwsgierig wat ze nou van pan zijn!
[ Voor 3% gewijzigd door lordsnow op 29-09-2003 05:04 ]
nu krijg ik deze reactie. Ik weet niet of die hier al staat, volgens mij niet
Hieruit zou toch blijken dat @home breedband NIET wijzigt
@home breedband wordt NIET geknepen staat er zo mooi
althans, dat zal na 1 oktober dan toch wel wijzigen, alszijnde de SENSATIE...............
Geachte heer Kerkhoff,
Naar aanleiding van uw e-mail betreffende de gewijzigde informatie
betreffende @Home Breedband op de portal van @Home kunnen wij u het
volgende mededelen.
Sinds enige tijd biedt @Home 3 verschillende producten aan , te weten
@Home Budget, @Home Basis en @Home Breedband. Het belangrijkste verschil
tussen deze producten is de download snelheid. Tot voor kort werden er
op de portal verschillende manieren gebruikt om de snelheid aan te
geven, zo werden bij een aantal producten de maximale snelheid gegeven
en bij anderen de gemiddelde gemeten download snelheid. Om het
verschil tussen onze producten duidelijker te maken vermelden wij nu
voor alle producten een maximale snelheid en voor @home Breedband een
maximale snelheid die is gebaseerd op de maximale snelheid die onder
normale omstandigheden op ons netwerk behaald kan worden.
Het is dus voor @Home Breedband mogelijk dat u onder bepaalde
omstandigheden hogere snelheden haalt en blijft halen. @Home Breedband
wordt namelijk niet ?geknepen? of anderzijds gewijzigd, de snelheden en
garanties daaromtrent blijven gelijk. Wij hopen dat op deze manier het
verschil tussen de producten wat duidelijker is voor onze abonnees.
Mochten productspecificaties worden gewijzigd dan zult u hier via de
@Home Nieuwsbrief en de portal over worden geïnformeerd.
Wij hopen dat u voldoende bent geïnformeerd.
Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help
http://help.home.nl
Met vriendelijke groet,
@Home
Afdeling Klachtafhandeling
Original Message Follows:
-------------------------
Geachte heer/mevrouw,
Sinds dit weekend blijkt de downloadstream van @home breedband gecapt te
zijn op 320 kB/s. Dit is zonder overleg of aankondiging gebeurd.
Inmiddels is er onder de breedband gebruikers op grote nederlandse
websites als www.troublesathome.nl en http://gathering.tweakers.net
grote onrust/ontevredenheid ontstaan over deze actie.
Aangezien er voor huidige breedband-abbonnement gebruikers geen enkele
verbetering tegenover de beperking van de downloadsnelheid staat ( ik
noem een verbetering van de newsservers, verhoging uploadsnelheid) vraag
ik mij af met hoeveel euro per maand het abbonnement verlaagt gaat
worden.
Op deze manier gaat @home veel klanten verliezen, in plaats van meer
voor minder, waar ADSL providers mee adverteren kost @home steeds meer
voor minder!
Hoogachtend
sander kerkhoff
Verwijderd
Goh, precies dezelfde kreeg ik ook.sander815 schreef op 29 September 2003 @ 12:05:
vorige week een klacht hieromtrent gemaild naar @home:
nu krijg ik deze reactie. Ik weet niet of die hier al staat, volgens mij niet
Hieruit zou toch blijken dat @home breedband NIET wijzigt
@home breedband wordt NIET geknepen staat er zo mooi
althans, dat zal na 1 oktober dan toch wel wijzigen, alszijnde de SENSATIE...............
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Dat is slordige 160kb/s minder. Als mijn abo nu ook met 1/3 naar beneden ging was het geen probleem.
Ben al drie jaar een redelijk tevreden klant bij @home, maar de verschillen met adsl worden nu toch echt groot.
Ik wacht met spanning af.....
[ Voor 12% gewijzigd door ultimateharry op 29-09-2003 14:39 ]
Verwijderd
heeft iemand ervaring hiermee, ik vind het wel een heel erg goed alternatiefYou-Suk schreef op 27 september 2003 @ 21:15:
Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]
Fast-XS Ervaringen??krozzzkabouter schreef op 29 September 2003 @ 14:51:
[...]
heeft iemand ervaring hiermee, ik vind het wel een heel erg goed alternatief![]()
Lees en huiver...
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Nu is het de hele tijd constant 300-350KB/s.
metingen zullen wel niet 100% betrouwbaar zijn, maar geven een indicatie
jij bent dus ook gewoon gecapt op 320kb/sKillerB schreef op 29 september 2003 @ 15:19:
Mijn snelheid is ook behoorlijk naar beneden gegaan. Ik zit hier in een wijk met weinig aansluitingen en kon de 500KB/s eigenlijk altijd wel halen, en tot een paar weken geleden zelfs nog tegen de 600KB/s.
Nu is het de hele tijd constant 300-350KB/s.
metingen zullen wel niet 100% betrouwbaar zijn, maar geven een indicatie
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
ze ontkennen het ook nog eens dat er een download cap is
Als ik niu van die zelfde ftp download stopt tie bij 320 kb/s
stelletje afzetters
En die upload mag ook wel eens omhoog , @home blijft achter nu .
zelfde met je upload: 16kByte/s: in de practijk upload je met 15.75kByte/s
ik denk dus dat we op 325 of 330 zijn gecapped (misschien in het vervolg beter weer te geven als: ~320kB/s)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Ik heb even 10minuten gemeten met Du-meter en zat gemiddeld op 325KB/s en wel uitschieters naar de 360KB/s. Net als dat ik eerder uitschieters naar de 600 had, maar das nogal een verschilxzoticate schreef op 29 September 2003 @ 16:25:
Ik haal nog wel snelheden boven de 320kB/s. Maar ik merk wel dat het nu toch echt beduidend langzamer gaat. Gemiddeld rond de 350/360.

Verwijderd
Nou als dat waar is adverteren ze heus niet met sensatie hoor
het mag niet eens, 1 mbit ligt onder 2 mbit wat ons beloofd is. Dus dan zal dat gepaard moeten gaat met kostenverlagingen
Klopt, maar de oudere versie van Motorola, de SB4100E had diezelfde 51Mbit downstream en 10Mbit upstream in z'n specs staan.Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 21:30:
[...]
klopt maar dat is geloof ik de DOCSIS 2.0 standaard, die (nog) niet gebruikt word
bla?
Verwijderd
ftp.surfnet.nl is inderdaad maar 305kb/s
Eerst was hij altijd "dik 450kb/s" (niet overdreven, hij zat altijd tussen 450 en 470kb/s)
Wat haalt hier iemand met 8-mbit ADSL?
ftp://ftp.surfnet.nl/pub/...ckware/slackware-9.0-iso/
ftp://ftp.surfnet.nl/pub/...slackware-9.0-install.iso
320KB/s is niet bepaald onder de 1mbit, maar wel wat ze aangeven bij het producten overzicht op de website van @home "2,5mbit max"Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 16:35:
Denk je nou echt dat ze zomaar de downloadsnelheid zullen gaan halveren?
Nou als dat waar is adverteren ze heus niet met sensatie hoor
het mag niet eens, 1 mbit ligt onder 2 mbit wat ons beloofd is. Dus dan zal dat gepaard moeten gaat met kostenverlagingen
Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home.
De sensatie heeft niet wijzigingen in de verbinding te maken. Voor meer
info kunt u op 1 oktober terecht op onze portal.
Wij hopen dat u voldoende bent geïnformeerd.
Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help
http://help.home.nl
Met vriendelijke groet,
@Home
Afdeling Klachtafhandeling
Wat me nou opviel is dat ik vroeger nog best 14~15KB/s upload haalde, en nu zelfs geen 12KB/s upload meer haal (en dan upload ik naar crew.tweakers.net, zeg niet dat het aan de server lag)
Zouden ze dan de upload gecapt hebben? Dat je bij 12KB/s upload nog 320 down haalt
Qua berekening klopt het aardig... Ik haalde eerst 450KB/s down, nu 320KB/s.
450/16=28,125
28,125*12=337,5
337,5 = ongeveer 320?
Nou haal ik geen 12... Maar de getallen kloppen wel ongeveer. Halen andere @home gebruikers met cap nog wel 14~15KB/s upload
[ Voor 35% gewijzigd door Mentalist op 29-09-2003 19:21 ]
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Verwijderd
Resultaten van http://www.speedtest.nlW3ird_N3rd schreef op 29 september 2003 @ 19:18:
Ik heb ook 'ns gelezen dat als je full-speed download je ook je hele upload nodig hebt. Dus wanneer je ~500KB/s download er 16KB/s upload nodig zou zijn.
Wat me nou opviel is dat ik vroeger nog best 14~15KB/s upload haalde, en nu zelfs geen 12KB/s upload meer haal (en dan upload ik naar crew.tweakers.net, zeg niet dat het aan de server lag)
Zouden ze dan de upload gecapt hebben? Dat je bij 12KB/s upload nog 320 down haalt
Qua berekening klopt het aardig... Ik haalde eerst 450KB/s down, nu 320KB/s.
450/16=28,125
28,125*12=337,5
337,5 = ongeveer 320?
Nou haal ik geen 12... Maar de getallen kloppen wel ongeveer. Halen andere @home gebruikers met cap nog wel 14~15KB/s upload
(Overgenomen op Mon Sep 29 2003 om 19:36:20 UTC+0200)
Download : 293.1 KByte/sec
Upload : 14.5 KByte/sec
Connection : 258.0 Conn/min
Ping test Nederland : 35.0 ms
bij mij is de upload stabieler dan anders nu
heb wel eens gehad dat het ongeveer het zelfde was als nu maar dan met 8kB/s upload.
btw : dit is een test onder windows XP, een linux heeft meer Connection

wel rond de 500-700 Conn/min
average download speed: 2207 kbits/s
average upload speed: 66 kbit/s
Verwijderd
zit nu lekker met grabbit wat stuf te erm downen
en dat gaat lekker met 8 treats tegelijk
waar iedereen die ik ken op een @home verbinding dit altijd max met 3 kon
dit klopt bij :
16:480 (kB/s)
128:3800 (kb/s)
en de huidige:
10,6:320 (kB/s)
85:2550 (kb/s)
Ik ben hier in ieder geval de laatste week niet boven die 85 kbit upload gemiddeld meer uitgekomen.
[ Voor 10% gewijzigd door Scooper op 29-09-2003 20:04 ]
SRK35ZS-W
Mijn modem is ooit een keer kapot gegaan (COM21) en toen is er een nieuwe gekomen en dan kun je de eerste dag altijd zo enorm ruig downloaden (vraag me niet waarom
Dus die verhouding lijkt me dan niet helemaal te kloppen wat hierboven geschetst wordt.
Verwijderd
maar met 1 server maer ik gaat hier nu al zon 40 min @ 8 treathsScooper schreef op 29 September 2003 @ 20:02:
klopt, ik kan ook maar 3 threads tegelijk gebruiken. Gebruik jij alle servers tegelijk? je mag namelijk 3 threads pér server.
1
| Transferred 1 file totaling 1.000.000 bytes in 01:08 (14,44 KB/Sec) |
dit is nog normaal, dus mensen: niet lullen dat ze de upload ook verlaagd hebben, want zo stom zullen ze wel niet zijn
Gemiddelde van 350?xzoticate schreef op 29 september 2003 @ 16:25:
Ik haal nog wel snelheden boven de 320kB/s. Maar ik merk wel dat het nu toch echt beduidend langzamer gaat. Gemiddeld rond de 350/360.
Helaas maar @Home heeft vorige week zaterdag de snelheid teruggeschroefd naar 2.560 mbit. Dat mensen met DU meter hogere snelheden behalen heeft met DU meter te maken. Je gemiddelde zal nooit hoger dan 320 liggen. 350 Haal je idd wel eens maar dat duurt nooit langer dan een paar ms.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Inderdaad, vergelijk de snelheid met DU meter maar eens met een andere meting. DU komt hier altijd veel hoger uit (dan bv netlimiter oid).The Dolf schreef op 29 September 2003 @ 20:23:
[...]
Gemiddelde van 350?
Helaas maar @Home heeft vorige week zaterdag de snelheid teruggeschroefd naar 2.560 mbit. Dat mensen met DU meter hogere snelheden behalen heeft met DU meter te maken. Je gemiddelde zal nooit hoger dan 320 liggen. 350 Haal je idd wel eens maar dat duurt nooit langer dan een paar ms.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Volgensmij telt DU-meter een evt. overhead ook mee (dus wat er RAW verzonden wordt, inclusief foutcorrectie oidBor_de_Wollef schreef op 29 september 2003 @ 20:29:
[...]
Inderdaad, vergelijk de snelheid met DU meter maar eens met een andere meting. DU komt hier altijd veel hoger uit (dan bv netlimiter oid).
Bovendien zie je als je PC direct aan het kabelmodem hangt ook een lichte downstream door broadcasts van andere systemen op hetzelfde subnet (op een drukke gateway zoals hier kan dat al gauw een constante downstream van 1 KB/s betekenen zonder dat je zelf verkeer veroorzaakt..)
#
Verwijderd
(Overgenomen op Mon Sep 29 2003 om 20:52:45 UTC+0200)
Download : 266.8 KByte/sec
Upload : 7.8 KByte/sec
Connection : 201.0 Conn/min
Ping test Nederland : 53.0 ms
Moet je nagaan dit is in Lemmer, eerst altijd supertevreden met 465 KByte/s en 14,2 KByte/s upload.
En na dit klotebericht + topic allemaal een verotte zooi daro bij @Home, overstappen op een andere provider is er niet bij want geen 1 (KPN) ADSL provider hier levert zoveel voor zo weinig (download).
Als BBneD komt ben ik over

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 20:58 . Reden: poepinjehoofd ]
Dat is weinig veelbelovendsander815 schreef op 29 September 2003 @ 17:28:
De sensatie heeft niet wijzigingen in de verbinding te maken. Voor meer
info kunt u op 1 oktober terecht op onze portal.
Het ziet eruit dat ik mijn twinner telefoonabonnement toch maar weer ga overzetten naar een kpn-budget abbo (zijn daar eigenlijk aansluitkosten voor?) en bij 'vriend' demon ga kijken

Verwijderd
Ik ga nu naare Demon ADSL Express 1024/512
is 39 euri
scheelt dus ook een stuk op de 47 euri van @home,
alleen de download is langzamer van 300kb/s naar 128 kb/s
maar upload gaat omhoog van 16 naare 64 kb/s
Dit topic is gesloten.