No shit sherlockVerwijderd schreef op 01 October 2003 @ 10:31:
De upload verhogen? Wat ze nu sinds kort gedaan hebben is de breedband snelheid verlagen. Zie http://www.troublesathome...n=nieuws&page=item&id=436
Lees en huiver. Nu is de geboden snelheid nog wel oké maar het geeft wel te denken.
Mischien toch maar een TweakDSL abootje gaan nemen?
Dat niet alleen, het is waarschijnlijk zo dat SixFlags sluit voor het publiek op 31 oktober, winterstop enzo, hierdoor kan @home het lekker goedkoop een dagje afhuren...MUSTIS schreef op 01 October 2003 @ 10:36:
tis idd berekoud. in de zomer was et natuurlijk te duur.
best weer een tegenvaller dit. ze weten donders goed dat iedereen die up hoger wil, en dan zon actie.
iemand nog zin aan een overheerlijke hotdog
Maar het zou idd geinig zijn als er helemaal niemand op deze actie reageerde, hoewel de kans daarop erg klein is.
ok, er is nooit beloofd dat je 3.8mbit zou krijgen, maar dan nog... ik heb het wel bijna 4 jaar gehad! en dan om na 4 jaar ineens 33% minder voor hetzelfde geld (=meer dan in 't begin) te gaan leveren... niet echt netjes. Als je nu naar de supermarkt gaat en daar ineens 33% minder cola in je fles krijgt -voor hetzelfde geld-, aangegeven of niet; daar ga je toch ook niet mee akkoord?
[ Voor 6% gewijzigd door oCe op 01-10-2003 10:49 ]
-I am Jack's wasted life.
denk je nou echt dat @home zich er iets van aantrekt als wij ons abo opzeggen? wij zijn misschien 0,5-1% van de abonnees die ze hebben, of nog minder. Ze zullen eerder blij zijn dat grootverbruikers weg gaan
'Normale' internetters interesseert de upload toch weinig, en die vinden zon kaartjes voor 6flags geweldig
Gelukkig bestaat er in de NL wetgeving zoiets als 'gewoonterecht'. Door jarenlang 3.8 megabit/sec te leveren is @Home nu niet gerechtigd zomaar opeens, zonder berichtgeving, naar een lagere snelheid over te stappen.oCe schreef op 01 October 2003 @ 10:48:
ok, er is nooit beloofd dat je 3.8mbit zou krijgen, maar dan nog... ik heb het wel bijna 4 jaar gehad! en dan om na 4 jaar ineens 33% minder voor hetzelfde geld (=meer dan in 't begin) te gaan leveren... niet echt netjes. Als je nu naar de supermarkt gaat en daar ineens 33% minder cola in je fles krijgt -voor hetzelfde geld-, aangegeven of niet; daar ga je toch ook niet mee akkoord?
Het probleem is alleen dat iemand een rechtszaak aan zou moeten spannen hierover... want @Home zal wel niet luisteren als we ze hierop wijzen.
omg,
hier ben ik niet zo blij mee, maar zag het eerlijk gezegt al aankomen. Lame actie, ik ga vandaag toch nog even de optie bekijken om over te stappen op ADSL
hier ben ik niet zo blij mee, maar zag het eerlijk gezegt al aankomen. Lame actie, ik ga vandaag toch nog even de optie bekijken om over te stappen op ADSL
Dat is dan een mooie taak voor t@h dacht ik zo. Dat is nier voor niets een gebruikersvereniging.Wildfire schreef op 01 October 2003 @ 11:07:
[...]
Gelukkig bestaat er in de NL wetgeving zoiets als 'gewoonterecht'. Door jarenlang 3.8 megabit/sec te leveren is @Home nu niet gerechtigd zomaar opeens, zonder berichtgeving, naar een lagere snelheid over te stappen.
Het probleem is alleen dat iemand een rechtszaak aan zou moeten spannen hierover... want @Home zal wel niet luisteren als we ze hierop wijzen.
Hiet ligt een mooie taak voor Troubles@Home lijkt me... Zij hebben de huidige situatie overigens al aangekaart bij @Home, maar echte inhoudelijke reacties zijn er nog niet gekomen van @Home... (figures)Wildfire schreef op 01 October 2003 @ 11:07:
Gelukkig bestaat er in de NL wetgeving zoiets als 'gewoonterecht'. Door jarenlang 3.8 megabit/sec te leveren is @Home nu niet gerechtigd zomaar opeens, zonder berichtgeving, naar een lagere snelheid over te stappen.
je bent net weer 1 week ofzo aangesloten op @homeDaTommy schreef op 01 October 2003 @ 11:10:
omg,
maargoed, ik ga me pa hier vandaag nog op wijzen en hopelijk vandaag nog annulering @Home en aanmelding Demon.
[ Voor 3% gewijzigd door Gekkenhuis op 01-10-2003 11:14 . Reden: tiepvauten :P ]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
WOOOTTT, gratis six flags kaarten COOLThe.Joker schreef op 01 October 2003 @ 10:46:
[...]
Dat niet alleen, het is waarschijnlijk zo dat SixFlags sluit voor het publiek op 31 oktober, winterstop enzo, hierdoor kan @home het lekker goedkoop een dagje afhuren...
Maar het zou idd geinig zijn als er helemaal niemand op deze actie reageerde, hoewel de kans daarop erg klein is.

Heb inmiddels stuk van troubles @home op meerdere fora (is dat het meervoud van forum?) geplaatst om anderen (onwetenden) attent te maken op deze 'diefstal' van snelheid.
Dit is gewoon nep, een zoethoudertje, mensen moeten vergeten dat de verbinding gaar is!
ik voel me gecopuleerd!
Ze luisteren bij @home dus echt NIET naar hun klanten!
Wie heeft dat in godsnaam bedacht....zal wel zoiets zijn van...hmmm de klanten willen snelheid, maar een netwerk aanpassen, cq verbeteren kost veel geld, kunnen we ze geen andere snelheid geven...zo dat ze toch @home met snelheid verbinden.....wat dacht je van een 8baan!
Ik word stront ziek van @home!
ik voel me gecopuleerd!
Ze luisteren bij @home dus echt NIET naar hun klanten!
Wie heeft dat in godsnaam bedacht....zal wel zoiets zijn van...hmmm de klanten willen snelheid, maar een netwerk aanpassen, cq verbeteren kost veel geld, kunnen we ze geen andere snelheid geven...zo dat ze toch @home met snelheid verbinden.....wat dacht je van een 8baan!

Ik word stront ziek van @home!
adr opleidingen en meer adr opleidingen
met z`n allen mailtje naar @homo sturen ??, ik zit hier met een verbinding die er om de haverklap uitligt en geen keuze voor adsl aangezien dit in mijn omgeving niet beschikbaar is...... (alleen bij kpn aangesloten ISP`s en die zijn stervensduur) ik baal van @home
Veel mensen die ik ken stellen hun eigen startpagina in en zullen dit niet eens lezen dus....The.Joker schreef op 01 October 2003 @ 10:46:
[...]
Dat niet alleen, het is waarschijnlijk zo dat SixFlags sluit voor het publiek op 31 oktober, winterstop enzo, hierdoor kan @home het lekker goedkoop een dagje afhuren...
[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]
Acties bedenken is leuk, maar het belangrijkste is dat een actie GEZAMENLIJK wordt gedaan...
Destijds heb ik een actie opgezet voor de regio Den Bosch. Als dat niet was gebeurd, waren de problemen er nu waarschijnlijk nog steeds. Dit komt puur door het feit dat @Home problemen pas erkend als er x klachten zijn die exact hetzelfde zijn. Bovendien duurt het daarna nog een hele tijd voor er daadwerkelijk actie wordt ondernomen...
Dus denk er goed over na voordat er acties worden genomen, zorg dat er een groot aantal gebruikers is dat de acties ondersteunt...
Destijds heb ik een actie opgezet voor de regio Den Bosch. Als dat niet was gebeurd, waren de problemen er nu waarschijnlijk nog steeds. Dit komt puur door het feit dat @Home problemen pas erkend als er x klachten zijn die exact hetzelfde zijn. Bovendien duurt het daarna nog een hele tijd voor er daadwerkelijk actie wordt ondernomen...
Dus denk er goed over na voordat er acties worden genomen, zorg dat er een groot aantal gebruikers is dat de acties ondersteunt...
[ Voor 5% gewijzigd door Tackleberry op 01-10-2003 11:39 ]
Sander ik ben bang dat jij hier een ontzettend treffende opmerking maakt...ik denk dat je gelijk hebt. Het boeit @home waarschijnlijk geen hol.sander815 schreef op 01 October 2003 @ 11:03:
denk je nou echt dat @home zich er iets van aantrekt als wij ons abo opzeggen? wij zijn misschien 0,5-1% van de abonnees die ze hebben, of nog minder. Ze zullen eerder blij zijn dat grootverbruikers weg gaan'Normale' internetters interesseert de upload toch weinig, en die vinden zon kaartjes voor 6flags geweldig
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Nah omdat ik het toch niet kon laten, net maar even onderstaand mailtje verstuurd.. Over de opzegging moet ik nog even overleggen met wat huisgenoten 
Mag ik jullie uitermate bedanken voor deze enorme sensatie, met zelfs als titel "Beleef de snelheid"..
Nou jarenlang heb ik die fijne snelheid beleefd hoor.. 3,8mbit. Welliswaar niet officieel, maar als je het 3 jaar lang gebruikt.. Dan lijkt het zowaar op een gebruiksrecht natuurlijk. (De test van PCM mag uiteraard wel gewoon blijven staan...) En natuurlijk hebben jullie het recht om die snelheid te begrenzen... Maar wat staat er tegenover? Een lagere prijs? Een (ander) gunstiger abonnement..
Terwijl de concurrentie de snelheden keer op keer verhoogt, verlaagt @home de downloadsnheid.. En wordt dat gecorrigeerd met de absurd lage uploadsnelheid van 128kb. Voor de prijs van maarliefst €48,- Omgerekend al bijna 20% duurder dan toen ik het aanschafte, minder snelheid dan toen en veel betere alternatieven....
Wellicht wordt het tijd voor enkele (sensationele) acties van abonnees?
At 26-9-2003 02:20, you wrote:
Op 1 november houdt @Home een sensationele actie speciaal voor haar abonnees. Wil jij de snelheid van @Home in het echt ervaren? Kijk dan op 1 oktober vanaf 10.00 uur op de portal bij @Home Extra's en lees wat wij van plan zijn. Houd 1 november vast vrij in je agenda want deze sensatie wil jij niet missen!
Misschien een idee voor T@H om een standaard e-mail formulier op te stellen voor deze snelheidsvermindering. Op die manier komen er allemaal dezelfde klachten mailtjes binnen bij @home
Hmmm, ik weet nog niet, eigenlijk wel en dat is dat @home de deur uitgaat, maar ik wacht nog even af wat de toekomst ons zal brengen. Adsl is snel, goed en goedkoop, daarnaast is iswitch nog bezig, ik heb nog stiekem een beetje hoop, en belooft @home dat ze in de toekomst met 10mbit internet komen, en dan zullen ze snel met meer informatie moet komen. Ik stel mijn keuze even uit tot december, simpelweg omdat ik momenteel geen problemen heb. Maar mijn neefje heeft zijn keus al gemaakt, demon adsl, 1024/512. Kost goedkoper, en is gemiddeld over de dag gezien sneller, zijn @home verbinding viel er om de haverklap uit.
Ik ben voor een actie! Kunnen we niet met zijn allen de mailserver van @home bombarderen...(oh nee die is al brak)Tackleberry schreef op 01 October 2003 @ 11:37:
Acties bedenken is leuk, maar het belangrijkste is dat een actie GEZAMENLIJK wordt gedaan...
kunnen we niet met zijn allen...ja k*t wat kunnen wij doen??? Ik weet het niet...lijkt mij niet mogelijk om @home te 'straffen' met niks downloaden voor een dag.. of de helpdesk bombarderen, kost jezelf geld.....
wat is de beste ADSL aanbieder momneteel tussen de €35 en €50???
Dat zou ik niet doen, dan worden die namelijk allemaal standaard gedelete of ergens anders gedumpt waar niemand ze leest.xzoticate schreef op 01 October 2003 @ 11:42:
Misschien een idee voor T@H om een standaard e-mail formulier op te stellen voor deze snelheidsvermindering. Op die manier komen er allemaal dezelfde klachten mailtjes binnen bij @home
Ik vindt wel dat iedereen met @home een mail naar @home moet sturen om zich te beklagen over de gang van zaken.
Zojuist dit mailtje ook naar @home gestuurdMadMurdock schreef op 01 oktober 2003 @ 11:41:
Nah omdat ik het toch niet kon laten, net maar even onderstaand mailtje verstuurd.. Over de opzegging moet ik nog even overleggen met wat huisgenoten
[...]
eens ff kijken wat ze daar op te zeggen hebben als iedereen dit gaat doen
Begin volgend jaar komt toch dat "Ethernet To The Home". Ik blijf nog even bij @home denk ik
Met een CC aan de consumentenbond of andere consumententoko.Klaus_1250 schreef op 01 oktober 2003 @ 11:49:
[...]
Dat zou ik niet doen, dan worden die namelijk allemaal standaard gedelete of ergens anders gedumpt waar niemand ze leest.
Ik vindt wel dat iedereen met @home een mail naar @home moet sturen om zich te beklagen over de gang van zaken.
hmm heb je een mail adress naar de consumentenbond, ik stuur graag nog een 2e mailtje met een cc naar de consumentenbond
zooo
ook ff een mailtje met een CC'tje naar de consumentenbond...
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Tijd voor %RADAR% van de TROS...
mail adres???party42 schreef op 01 October 2003 @ 11:53:
zooo
komop jongens, unite! We moeten wat doen! 
pikken we dit? NEEEEEEEE!
gaan we er wat aan doen? JAAAAAAAAAA!
pikken we dit? NEEEEEEEE!
gaan we er wat aan doen? JAAAAAAAAAA!
offtopic:
edit:
ik wil ook een poll
edit:
ik wil ook een poll
[ Voor 63% gewijzigd door Rambo op 01-10-2003 11:59 ]
klantenservice@consumentenbond.nl
of
kassa@vara.nl
of
kassa@vara.nl
[ Voor 23% gewijzigd door wisselwerking op 01-10-2003 12:03 ]
thnx, ff een 2e mailtje naar @home sturen, ook een vanuit mijn Essent email 
/edit
zojuist het 2e mailtje verstuurd met een cc naar de consumentenbond
/edit
reactie op bericht hieronder:
Sorry ik bedoelde het mail adres van de consumentenbond
/edit
zojuist het 2e mailtje verstuurd met een cc naar de consumentenbond
/edit
reactie op bericht hieronder:
Sorry ik bedoelde het mail adres van de consumentenbond
[ Voor 59% gewijzigd door maddog_rvo op 01-10-2003 12:09 ]
radar@tros.nl
Het probleem is eigenlijk dat @home nog niet slecht genoeg is voor Radar en de Consumentenbond. Die hebben ht nog altijd te druk met UPC of Chello ;-(
@home emailen met een virus of 5 erin :-)
Wel doen als je opgezegd hebt natuurlijk :-)
Wel doen als je opgezegd hebt natuurlijk :-)
[ Voor 37% gewijzigd door Dafjedavid op 01-10-2003 12:07 ]
Who Needs Windows...
daar heb ik geen boodschap aan. De consumentenbond is er voor elke consument en niet alleen voor UPC of Chello gebruikers. Let wel dat hier een overtreding wordt gemaakt. Het eerder genoemde "gewoonterecht" is een recht waarop we beroep kunnen doen.Klaus_1250 schreef op 01 October 2003 @ 12:05:
Het probleem is eigenlijk dat @home nog niet slecht genoeg is voor Radar en de Consumentenbond. Die hebben ht nog altijd te druk met UPC of Chello ;-(
radar@tros.nl stond in ieder geval bij mij in de CC. Indien gewenst kan ik hier mijn brief wel even posten?
@party42, graag..... dan kunnen we allemaal zo`n bericht gaan versturen en misschien merkt @home dan wel dat we het menen en er beslist niet blij mee zijn, de reden dat ik graag een grote actie richting @home zie is dat ik geen andere mogelijkheid heb op een snelle internet verbinding... (ik woon in drunen en daar hebben we geen BBned)
En waarom kan ik niet bij DEMON ADSL aanvragen (volgens de postcodecheck) en volgens de postcodecheck bij andere ADSL-aanbieders (Zonnet/XS4All enz.) wel? 
Vind 't eigenlijk wel genoeg geweest met @Home. Maar er moet natuurlijk wel een relatief goedkoop alternatief zijn

Vind 't eigenlijk wel genoeg geweest met @Home. Maar er moet natuurlijk wel een relatief goedkoop alternatief zijn
demon werkt via bbned, zonnet en xs4all werken via kpn
ok
ps. mailtje is gebasseerd op eerder geschreven mailtje in dit topic.
Wel een aardig mailtje toch? Moet toch eerlijk zijn, ik was ook erg tevreden over @home. Nooit wat te klagen gehad. Echter nu wel...To: Support@home.nl
CC: radar@tros.nl
Geachte heer / mevrouw,
Sinds enkele jaren maak ik naar volle tevredenheid gebruik van het @home
netwerk. Buiten de uitstekenende bereikbaarheid was ook de snelheid reden
genoeg voor mij om abonnee te worden van jullie netwerk.
Echter, ik vraag me af waar de nu lopende actie "Beleef de snelheid" over gaat. Juist nadat @home de snelheden van het breedband abonnement naar beneden heeft gebracht tot 2560 mbit. Vroeger lag deze snelheid rond de 3800 mbit. Met andere woorden, waar ik toen nog regelmatig met een snelheid van +/- 450 kb per
seconde over het net surfde, kom ik nu niet hoger dan 320 kb per sec. Precies de eerder genoemde verlaging.
Terwijl bij de concurrentie de snelheden keer op keer worden verhoogt, verlaagt u de downloadsnheid. Dit wordt mijns inziens op geen enkele wijze gecorrigeerd. Feit blijft dat de uploadsnelheid blijft steken op 128kbps en dat de totaalprijs onaangepast op € 48,- staat.
Niet alleen het feit dat u eerder genoemde actie niet aangekondigd hebt, maar
ook het feit dat u een jarenlang aangeboden goed ineens wegneemt c.q. verminderd ontstemt mij ten zeerste.
En gezien de actieve discussies op het internet omtrend dit onderwerp ben ik niet de enige.
Wellicht kunt u inzicht geven in de gekozen beleidsbeslissing.
In afwachting van uw reactie!
Met vriendelijke groet,
<insert your name here>
ps. mailtje is gebasseerd op eerder geschreven mailtje in dit topic.
[ Voor 4% gewijzigd door party42 op 01-10-2003 12:23 ]
Nee, dat komt niet. Ze gaan in 2004 links en rechts wat testen met die verbinding, maar eer het daadwerkelijk beschikbaar komt zijn we alweer in 2005 of 2006 beland.lordsnow schreef op 01 oktober 2003 @ 11:51:
Begin volgend jaar komt toch dat "Ethernet To The Home". Ik blijf nog even bij @home denk ik
you gotta be kidding? en daarnaast, hoe weet je dat?
zal best, door mensen die hier niet komen...Batman2k schreef op 01 October 2003 @ 12:24:
en toch zijn er al 2000 kaarten besteld
als je het tegen mij hebt, je kan het aantal zien op www.home.nl rechtsboven in
Ze hebben zelf aangegeven in 2004 te gaan testen. Ze gaan dan echt niet in hetzelfde jaar het al invoeren... om zoiets goed testen gaan echt vele maanden overheen.party42 schreef op 01 October 2003 @ 12:25:
you gotta be kidding? en daarnaast, hoe weet je dat?
oops
lol, sorry, ik reageerde op
maar dank voor de uitleg....
lol, sorry, ik reageerde op
en toch zijn er al 2000 kaarten besteld
maar dank voor de uitleg....
overigens, het is ook al eerder genoemd. In het artikel wat @home quote op hun website staat:
edit:
maar even een 2e brief erachteraan...
Ze hebben het dus daadwerkelijk over 3800 kbps.. stelletje @#$%Computer Idee testte de snelheid van toonaangevende breedbandaanbieders met de meetsoftware van Nuria (www.nuria.nl). @Home Breedband Kabelinternet wist daar zelfs een maximum downloadsnelheid van maarliefst 3800 kbps te halen tegenover 1536 kbps van Chello.
edit:
maar even een 2e brief erachteraan...
Geachte heer / mevrouw,
ter aanvulling op mijn eerder verstuurde mailtje (Wed 01/10/2003 12:27). Op jullie eigen website adverteren jullie met een test uit de ComputerIdee.
Ik citeer:
Computer Idee testte de snelheid van toonaangevende breedbandaanbieders met de meetsoftware van Nuria (www.nuria.nl). @Home Breedband Kabelinternet wist daar zelfs een maximum downloadsnelheid van maarliefst 3800 kbps te halen tegenover 1536 kbps van Chello.Wederom een sterk bewijs dat @Home Kabelinternet toch echt de snelste internetverbinding is die je kunt krijgen.
Technisch gezien zou deze test niet kunnen kloppen, aangezien de snelheid begrenst is op 2560 kbps.
Graag uw reactie.
Met vriendelijke groet,
[ Voor 49% gewijzigd door party42 op 01-10-2003 12:39 ]
Ik heb ook mijn reactie even online gezet...
Mail @home in txt vorm
cc naar zowel Consumentenbond, Kassa als TROS Radar....
Mail @home in txt vorm
cc naar zowel Consumentenbond, Kassa als TROS Radar....
in je text document staat het verkeerde email adres van kassa. Ik hoop dat het in je mailtje wel goed stond?
Ik heb ook een mail gestuurd en ze ontkennen het keihard.. ze zeggen dat het binnen de marges is en 3,8Mbit nog steeds haalbaar is..terwijl ik dat normaal altijd haalde 's nachts en nu echt niet boven de 320kb/s uitkom
Verwijderd
hoe moet je die kbps uitrekenen tot kb
zwaar schandalig wat @home doet, upload verhogen ammehoela? lekker sixflags jowpie
NOt done natuurlijk
zwaar schandalig wat @home doet, upload verhogen ammehoela? lekker sixflags jowpie
NOt done natuurlijk
ff delen door 8...
dus kbps / 8 = kb
dus kbps / 8 = kb
Verwijderd
overigens ik heb ook die @home txt bestand opgestuurd naar de instantie kassa, radar , consumentenbond en natuurlijk mijn geliefde vriend @home
230 kbs is dus 1840 wel fuckud op
230 kbs is dus 1840 wel fuckud op
Hmmm, foutje dus... Ik wacht wel af of er een reactie op komt (of een error mailtje).party42 schreef op 01 October 2003 @ 12:38:
in je text document staat het verkeerde email adres van kassa. Ik hoop dat het in je mailtje wel goed stond?
Verwijderd
http://www.nuria.nl/abo.php volgens deze site zouden wij met 1 mb per seconden moeten kunnen downloaden!!!
Home Basis 400 96
@Home Breedband 8192 128
@Home Budget 96 96
Home Basis 400 96
@Home Breedband 8192 128
@Home Budget 96 96
Hmmm, gratis SixFlags-kaarten maar je moet wel drie euro per kaart betalen en die krijg je terug in de vorm van KIX-geld?
. Leuke actie, want dat KIX geneuzel wil ik gewoon helemaal niet. Ik word steeds meer argwaner tegenover @Home
.

Dat verhogen van de upload is hier in dit topic ook wel aardig opgeblazen, meer gehyped.
Maarja, nu @home ook daadwerkelijk veel verbindingen voor @home Breedband hebben gecapped tot 2560kbps, is het wel steeds verleidelijker om over te stappen.
Ik had zelf Demon in gedachten, maar eens even kijken, ik heb deze maand nog op om te zeggen.
Maarja, nu @home ook daadwerkelijk veel verbindingen voor @home Breedband hebben gecapped tot 2560kbps, is het wel steeds verleidelijker om over te stappen.
Ik had zelf Demon in gedachten, maar eens even kijken, ik heb deze maand nog op om te zeggen.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
thanx.maddog_rvo schreef op 01 October 2003 @ 12:19:
demon werkt via bbned, zonnet en xs4all werken via kpn
zat me al af te vragen waarom Demon niet in het rijtje van ADSL-aanbieders op de KPN-site voorkomt, maar dit is dus de verklaring
maar bij de ADSL-aanbieders via KPN is dus niet zo'n goedkope als Demon te vinden? Die zijn - qua up en downstream - echt wel de goedkoopste als ik dat zo snel ff zie.
Hmmm, de webmail is zo nu en dan opmerkelijk traag bij mij... Is iedereen nu aan het mailen met @home (en Kassa / Consumentenbond / Radar) ??? 
Ik ben vooral benieuwd naar de reacties van de instanties, de reactie van @home zal niet bijster veel voorstellen denk ik...
Ik ben vooral benieuwd naar de reacties van de instanties, de reactie van @home zal niet bijster veel voorstellen denk ik...
whaha idd ja... ik heb iig al wa mailtje weg gedaan...Tackleberry schreef op 01 October 2003 @ 13:10:
Hmmm, de webmail is zo nu en dan opmerkelijk traag bij mij... Is iedereen nu aan het mailen met @home (en Kassa / Consumentenbond / Radar) ???
sjonge jonge voor deze prijs die we nu betalen moeten we maar wa snellers krijgen en niets trager...
iedereen wil over stappe op ADSL... da zou mij goed uitkomen want wij kunnen geen ADSL... we hebben geen vaste telefoon dus..
maar als jullie nou allemaal adsl nemen krijg ik misschien wat meer snelheid
AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq
Je krijgt niet meer snelheid aangezien deze gecapped is op 320
Verwijderd
Hehehe, leuke actie @home
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Oct 1 2003 om 14:00:50 UTC+0200)
Download : 325.9 KByte/sec
Upload : 14.8 KByte/sec
Connection : 368.0 Conn/min
Ping test Nederland : 30.0 ms
Best netjes toch ?
Best netjes toch ?
mja, maximaal ja. maargoed, tot een week geleden zat je dus +/- 100 kb hoger (download gezien)
Zelfde als overal toch? Die 325 zegt niet zo veel. Speedtest zit er echt gigantisch vaak naast met een paar of veel KBVerwijderd schreef op 01 October 2003 @ 13:57:
Hehehe, leuke actie @home![]()
Best netjes toch ?
[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 01-10-2003 14:01 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Wat is daar nu netjes aan dan?? Omdat je iets boven de 320 uitkomt? Tenzij je natuurlijk het allergoedkoopste abbo hebt dan zou ik willen zeggenVerwijderd schreef op 01 October 2003 @ 13:57:
Hehehe, leuke actie @home![]()
Best netjes toch ?
dat kan ik dan ookVerwijderd schreef op 01 October 2003 @ 12:56:
http://www.nuria.nl/abo.php volgens deze site zouden wij met 1 mb per seconden moeten kunnen downloaden!!!
Home Basis 400 96
@Home Breedband 8192 128
@Home Budget 96 96
Maar goed, de vraag is & blijft: Wanneer krijgen we meer upload snelheid
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Ik ga mijn zinnen zetten op Iswitch, draadloos en goedkoper. Voor alle geinteresseerden, www.iswitch.nl/index.php . Mag eigenlijk niet maar anders krijgen we om drie uur misschien een 404 bij de site anders wel bij de aanmeldingen.
Au revoir @home en fijne dag bij SixFlags.
[ Voor 10% gewijzigd door Iblies op 01-10-2003 14:34 ]
vertel? hier kom ik namelijk niet op...
hmm, jammergenoeg kan dat hier nog niet... vooraanmelding kan wel maarja. dat duurt waarschijnlijk nog jaaaaaaaaaren....Iblies schreef op 01 oktober 2003 @ 14:34:
Ik ga mijn zinnen zetten op Iswitch, draadloos en goedkoper. Voor alle geinteresseerden, www.iswitch.nl/index.php . Mag eigenlijk niet maar anders krijgen we om drie uur misschien een 404 bij de site anders wel bij de aanmeldingen.
Nee hoor, 125 aanmeldingen en een antenne op een of ander dak. Het enigste waar je dan zorgen om moet maken is een eventuele vergunning.
Verwijderd
eigenlijk ben ik al blij met @home.
mijn test van net :
(Overgenomen op Wed Oct 1 2003 om 14:44:46 UTC+0200)
Download : 283.1 KByte/sec
Upload : 14.9 KByte/sec
Connection : 249.0 Conn/min
Ping test Nederland : 32.0 ms
ik kan der lekker mee downloaden, kan goed online gamen.
btw : toch best wel een goede snelheid voor de prijs, we roepen hier allemaal 8mbit adsl maakt gehakt van @home Bla bla, maar BBned moet wel beschikbaar zijn dan. tegenover KPN Adsl is @home toch echt wel breedband
mijn test van net :
btw : toch best wel een goede snelheid voor de prijs, we roepen hier allemaal 8mbit adsl maakt gehakt van @home Bla bla, maar BBned moet wel beschikbaar zijn dan. tegenover KPN Adsl is @home toch echt wel breedband
Ik ben ook helemaal zat van @home, de verbinding is gewoon brak.
Die upload is echt te laag.
En de snelheid met downloaden...
In het begin haalde ik 500Kbyte/sec, maar nu mag ik blij zijn als ik de 300 haal...
En de webspace...... om te huilen...
ik vind @home niks meer, ik ben eigenlijk al opzoek naar een goede ADSL verbinding, betere upload, en de download snelheid is bij @home toch niet hoog meer...
Die upload is echt te laag.
En de snelheid met downloaden...
In het begin haalde ik 500Kbyte/sec, maar nu mag ik blij zijn als ik de 300 haal...
En de webspace...... om te huilen...
ik vind @home niks meer, ik ben eigenlijk al opzoek naar een goede ADSL verbinding, betere upload, en de download snelheid is bij @home toch niet hoog meer...
[ Voor 3% gewijzigd door Tije op 01-10-2003 14:49 ]
dat is hier helaas (nog) niet het geval

(en KPN ADSL vind ik niet de moeite qua kosten e.d.)
lolIblies schreef op 01 October 2003 @ 14:42:
Nee hoor, 125 aanmeldingen en een antenne op een of ander dak. Het enigste waar je dan zorgen om moet maken is een eventuele vergunning.
nou, ik woon in een historisch pandje in hartje zwolle (zonder dolluh), dus ik vrees het ergste...
Ik zit in een pitoresk uithoekje van den bosch maar in de wijk naast ons is er al gebruik te maken van iswitch. Eens even kijken, dat consumer abbotje lijkt me wel leuk.
.
29.95 euro in de maand! Eens kijken of ik een signaal krijgdownload snelheid (max) : 512-5500 Kbps
upload snelheid (max) :512-5500 Kbps
overboeking : 1:25
homespace (MB) : 15
email-adressen : 2
aantal IP adressen : 1
beveiliging : VPN (IP-SEC)
toegangscontrole : Radius
[ Voor 8% gewijzigd door Domino op 01-10-2003 15:04 ]
betatest 5-2002 3.8Mbit
betatest 7-2002 andere modem (moterolla) 5Mbit , dat was wel ff snel
normaal 9-2002 3Mbit en nu nog steeds

~380kb/s
hm..0.2Mbit meer zie ik das nieuw
default 2.9
mwa ik zie wel enzow
ik heb er (nog) geen last van 
bbnet is hier nog niet (bitstream lijnen
)
betatest 7-2002 andere modem (moterolla) 5Mbit , dat was wel ff snel
normaal 9-2002 3Mbit en nu nog steeds

~380kb/s
hm..0.2Mbit meer zie ik das nieuw
mwa ik zie wel enzow

bbnet is hier nog niet (bitstream lijnen
[ Voor 5% gewijzigd door ThaHandy op 01-10-2003 15:22 ]
als je nu nog steeds meer dan 320 kB/sec. download haalt... dan moet het in jouw regio nog ingevoerd worden. Zie ook http://www.troublesathome...n=nieuws&page=item&id=436
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Sinds een jaar ofzo test @home ook met 10Mbit abo's en sommige mensen mogen meedoen aan de test en downloaden via @home met 600/700Kbyte
Nog wel 128Kbit upload trouwens
Dat heeft niets met een test te maken..Sir_Killalot schreef op 01 October 2003 @ 15:36:
[...]
Sinds een jaar ofzo test @home ook met 10Mbit abo's en sommige mensen mogen meedoen aan de test en downloaden via @home met 600/700Kbyte
De 3,8 Mbit cap was er enkel voor het COM21 platform.
[ Voor 7% gewijzigd door Zap op 01-10-2003 15:44 ]
#
?? ik haal dit met speedtestVerwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 14:47:
eigenlijk ben ik al blij met @home.
mijn test van net :
(Overgenomen op Wed Oct 1 2003 om 15:42:37 UTC+0200)
Download : 651.0 KByte/sec
Connection : 801.0 Conn/min
Ping Test Nederland : 34.0 ms
bij mij kan ik ook goed online gamen, maar de upload is om te janken
en de @home sensatie....... een paar sixflags kaartjes
De wijzen komen uit het Oosten!
Heeft iemand al @home gemaild met de vraag wanneer de upload omhoog gaat?
Misschien hebben ze er al ideeen over
Volgens mij word je dan flink belazerd: met een 128Kbit upload kan je volgens mij geen 10Mbit download halen (TCP dan).Sir_Killalot schreef op 01 October 2003 @ 15:36:
[...]
Volgens mij wel want 1 iemand die ik ken werd gebeld door @home of ze mee wou doen en een paar dagen/weken later stond er een monteur voor de deurZap schreef op 01 oktober 2003 @ 15:43:
[...]
Dat heeft niets met een test te maken..Op het Motorola DOCSIS platform waren deze snelheden tot 10 Mbit down idd te halen (er was gewoon geen downstream cap), maar nu is er dus die nieuwe 2,5 Mbit cap..
De 3,8 Mbit cap was er enkel voor het COM21 platform.
Ken 2 mensen die het gehaald hebbenKlaus_1250 schreef op 01 oktober 2003 @ 15:49:
[...]
Volgens mij word je dan flink belazerd: met een 128Kbit upload kan je volgens mij geen 10Mbit download halen (TCP dan).
Wel met de nieuwe Motorola SB4200 DOCSIS modem
Jah ik dacht dat ze me gingen vertellen dat ik 64 KByte/s upload kreegNoepZor schreef op 01 October 2003 @ 15:44:
[...]
en de @home sensatie....... een paar sixflags kaartjes

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
speed test
@home webspace bij jullie ook zo traag:'(Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Oct 1 2003 om 16:36:47 UTC+0200)
Download : 319.0 KByte/sec
Upload : 12.8 KByte/sec
Connection : 306.0 Conn/min
Ping test Nederland : 37.0 ms
[ Voor 11% gewijzigd door Animal op 01-10-2003 16:45 ]
de ideeën van @home gaan niet verder dan een pretparkM0rpheus schreef op 01 October 2003 @ 15:47:
Heeft iemand al @home gemaild met de vraag wanneer de upload omhoog gaat?

Ik ben benieuwd wat er op 1 november dan gaat veranderen. Kan me niet voorstellen dat het bij deze domme SixFlags-dag blijft.
idd de overhead zit in de wegKlaus_1250 schreef op 01 October 2003 @ 15:49:
[...]
Volgens mij word je dan flink belazerd: met een 128Kbit upload kan je volgens mij geen 10Mbit download halen (TCP dan).
gewoon een zipfile DAPpen @ 600kb/s neemt ~15kb/s upload en sneller zal die dan nietmeer gaan
toen ik ff 5mbit had haalde ik net et max ~4.6Mbit, downloaden zonder overhead 4,94Mbit en is de upload d8 ik 5kb/s
Verwijderd
(Overgenomen op Wed Oct 1 2003 om 17:13:31 UTC+0200)
Download : 260.4 KByte/sec
Upload : 14.3 KByte/sec
Connection : 412.0 Conn/min
Ping test Nederland : 31.0 ms
En ik heb @home breedband, ik wil hogere upload ffs

Ik ga weg bij @home, ga naar Demon denk ik
Vanaaf ff over hebben met mijn vader
@home succes met sixflags!
:x
Download : 260.4 KByte/sec
Upload : 14.3 KByte/sec
Connection : 412.0 Conn/min
Ping test Nederland : 31.0 ms
En ik heb @home breedband, ik wil hogere upload ffs
Ik ga weg bij @home, ga naar Demon denk ik
Vanaaf ff over hebben met mijn vader
@home succes met sixflags!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 17:22 ]
ooitchromeeh schreef op 01 October 2003 @ 14:30:
Maar goed, de vraag is & blijft: Wanneer krijgen we meer upload snelheid![]()
Ik denk dat we gewoon een actie met veel mensen moeten gaan houden. @home moet er niet eens zo omheen draaien. Laat ze eens luisteren naar ons...
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Ik dacht dat het aan Chello lag, maar sinds een paar weken kan ik maar met +/- 12KB/s van een @home webspees downloaden, beetje irri als er veel pics in een topic staan die gehost zijn bij @homeAnimal schreef op 01 October 2003 @ 16:44:
speed test
[...]
@home webspace bij jullie ook zo traag:'(
Verwijderd
Wordt ook eens tijd voor een betere retentie op newsservers..
das echt huilen met de pet op bij @home..
das echt huilen met de pet op bij @home..
Verwijderd
Kwam eerst ook ruim boven die 320 uit, maar sinds een week ofzo is het echt sneu...
(Overgenomen op Wed Oct 1 2003 om 17:33:01 UTC+0200)
Download : 278.9 KByte/sec
Upload : 14.6 KByte/sec
Connection : 443.0 Conn/min
Ping test Nederland : 28.0 ms
Mijn ping in games is trouwens ook steeds hoger. Zit steeds rond de 70 ipv de 50 die ik eerst altijd had.
Echt een zware tegenvaller als die upload speed niet omhoog gaat. Bijna elke adsl provider heeft meer, dan wil je toch ook geen @home meer als max download 320 is en vaak rond de 200~250 zit. Zit er sterk aan te denken om een elcheapo adsl abbo te nemen met flinke upload. Als ik grote demo's wil hebben wacht ik maar wat langer of ik download ze op de uni wel.
(Overgenomen op Wed Oct 1 2003 om 17:33:01 UTC+0200)
Download : 278.9 KByte/sec
Upload : 14.6 KByte/sec
Connection : 443.0 Conn/min
Ping test Nederland : 28.0 ms
Mijn ping in games is trouwens ook steeds hoger. Zit steeds rond de 70 ipv de 50 die ik eerst altijd had.
Echt een zware tegenvaller als die upload speed niet omhoog gaat. Bijna elke adsl provider heeft meer, dan wil je toch ook geen @home meer als max download 320 is en vaak rond de 200~250 zit. Zit er sterk aan te denken om een elcheapo adsl abbo te nemen met flinke upload. Als ik grote demo's wil hebben wacht ik maar wat langer of ik download ze op de uni wel.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 17:35 ]
Ik heb ook zo'n modem, en ik zie bij speedstest ook wel eens getallen richting 10Mb/s maar das altijd maar kort. Ik kan me niet voorstellen dat je bv. 100MB kan binnenhalen op 10Mb/s met een 128Kb/s upload via TCP.Sir_Killalot schreef op 01 October 2003 @ 16:01:
[...]
Ken 2 mensen die het gehaald hebben
Wel met de nieuwe Motorola SB4200 DOCSIS modem
Onderstaande heb ik op Fok! geplaatst.
Ik weet niet hoeveel mensen hier hun account zelf betalen, maar als je het zelf betaald dan moet je je wel genaaid voelen...
Ik weet niet hoeveel mensen hier hun account zelf betalen, maar als je het zelf betaald dan moet je je wel genaaid voelen...
En die "meet" in de laatste zin kan dus ook een Fok/T/T@H/alle @Home klanten/etc. meet zijn...Ongelooflijk wat een vieze naaistreek:
van 486 kB/s dl. voor Fl 89,- / mnd
naar 320 kB/s dl. voor EUR 47,45 /mnd (FL 104,57)
Dus een snelheidsverlaging van 34% en tegelijkertijd een prijsverhoging van 17,5% over dezelfde periode.
BAH!
edit: aanvulling:
Als het gerucht wat Loedertje heeft gepost waar is, krijgen we:
van 486 kB/s dl. voor Fl 89,- / mnd
naar 160!! kB/s dl. voor EUR 47,45 /mnd (FL 104,57)
Dat is dan een snelheidsverlaging van maar liefst 67% en een prijsverhoging van 17,5%.
Als dat laatste gerucht waar is, stel ik voor een "Fok!meet" te houden voor het hoofdkantoor van @Home in Amsterdam.....
Als we overstappen naar ADSLchromeeh schreef op 01 October 2003 @ 14:30:
Maar goed, de vraag is & blijft: Wanneer krijgen we meer upload snelheid![]()
Okay, volgens de @Home voorwaarden:
[edit]
Ah, toch nog gevonden:
Dat wil dus zeggen dat ik het tot en met vrijdag nog op kan zeggen per 1-11 (en dan tegen die tijd hopelijk Demon). Probleem is alleen dat er hier nergens een adres (email of post) staat waarheen ik mijn opzegging moet richten. Iemand enig idee ??21.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor de periode van één jaar, tenzij in het Aanvraagformulier en/of de Overeenkomst een afwijkende looptijd van de Overeenkomst tussen Essent Kabelcom en de Abonnee is bepaald. De Overeenkomst wordt na verloop van de eerste periode stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd. Essent Kabelcom en/of de Abonnee kunnen de Overeenkomst per reguliere post of per E-mail opzeggen met ingang van de eerste dag van een kalendermaand en met in achtneming van een opzeggingstermijn van tenminste vier weken. Opzegging conform het hiervoor bepaalde gedurende het eerste jaar van de looptijd van de overeenkomst kan slechts geschieden tegen het einde van dat jaar.
[edit]
Ah, toch nog gevonden:
Bye, bye @HomeWil je je abonnement op @Home opzeggen? Je kunt ons dit telefonisch of per e-mail laten weten. Het e-mailadres is opzegging@home.nl. Voor de telefonische contactgegevens: zie Helpdesk. Voor meer informatie over de voorwaarden en de procedure raden we je aan de Online Help even te lezen:
[ Voor 16% gewijzigd door Mark op 01-10-2003 18:27 ]
Verwijderd
[quotevan 486 kB/s dl. voor Fl 89,- / mnd
naar 320 kB/s dl. voor EUR 47,45 /mnd (FL 104,57)[/quote]
?
waar haal je die info vandaan?
naar 320 kB/s dl. voor EUR 47,45 /mnd (FL 104,57)[/quote]
?
waar haal je die info vandaan?
Helaas hebben veelteveel mensen m'n modbreak niet gelezen en is dit topic behoorlijk vervuild met allemaal speedtest-resultaten, geblaat over dat het nog x seconden duurt voordat het oktober is, en weet ik veel wat nog meer.
Wie zich geroepen voelt om een nieuw topic te openen mag eerst contact opnemen met itmods@tweakers.{vul TLD zelf maar in} ( spam-proof
).
Wie zich geroepen voelt om een nieuw topic te openen mag eerst contact opnemen met itmods@tweakers.{vul TLD zelf maar in} ( spam-proof
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Dit topic is gesloten.