Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Verwijderd
Heb een poll bij troubles@home gezet:
http://www.troublesathome.../868/4092.html?1064427483
Kan een mod de topictitel niet wijzigen in [@Home] Yes! Verlaging downloadsnelheid is een feit!

[ Voor 18% gewijzigd door Kippenijzer op 26-09-2003 14:14 ]
ADSL here i come.GraveR schreef op 26 september 2003 @ 12:43:
Volgens dit topic op troubles@home wordt dit de 'aanbieding'
Juich maar niet te vroeg(Ervanuitgaande dat deze posting op waarheid berust)
[...]
Dit is echt te stom voor woorden, nu is ADSL dus EN sneller, EN goedkoper. Zie geen reden meer om @home te houden eigenlijk. Mijn ouders klagen nu toch al dat mail versturen zo lang duurt, mooie reden om op ADSL over te stappen, met een hogere upload.
Ze hebben daar bij @home trouwens wel een enorme plaat voor hun kop als ze precies het tegenovergestelde van de rest van de markt doen.
PSN: DutchTrickle PVoutput
dit was het antwoord:
Wat betreft uw vraag over de downloadsnelheid kunnen wij u het volgende melden. De gemiddelde snelheden liggen gemeten over de totale dag op 1 a 2 megabit per seconde. Het kan dus zijn dat u op bepaalde tijden hogere of lagere snelheden behaald.
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.
edit , oeps.. Het stond al op de andere subpagina'ser komt een nieuw abbonement van 69,95 met de download van nu en een hogere
upload. de download die er nu is voor het huidige breedband abbonement gaat
omlaag naar 1280 kbit/s
speciaal voor de huidige abbonee's krijg je het nieuwe modem dat bij het
nieuwe abbonement hoor gratis ipv dat je het hoeft te kopen...
@Home heeft nu trouwens blijkbaar al een snelheidscap toegepast: momenteel
lijkt niemand meer hoger te kunnen dan 320 kilobyte/sec (2560 kbps, het
dubbele van de nieuwe vorm van het huidige abonnement). Ik haal normaal
gesproken rond dit tijdstip van de dag altijd zo'n 450 kilobyte/sec, nu zit
ik tegen die 320 kilobyte/sec. Op T@H is al aangegeven dat ze van veel
mensen dit hebben gehoord... ze zitten nu dus al stiekem te cappen.
Als het gerucht dus waar is krijg je straks:
Een 2560 kbps / vermoedelijk 256kbps verbinding voor 69,95 p/m;
Een 1280 kbps / 128 kbps verbinding voor 47,95 p/m;
En dan nog de Basis en Budget abbo's.
[ Voor 4% gewijzigd door 4POX op 26-09-2003 14:21 ]
Verwijderd
Ze hopen hiermee de grootverbruikers 'weg te pesten'. Kost hun naar verhouding natuurlijk veel geld en zullen ze ook niet missen.
Mensen die overblijven zijn veelal mensen die geen verstand van zaken hebben van wat er zich op de markt afspeelt en de mensen die het allemaal wel oke vinden zolang ze maar internet hebben.
De groep die overblijft, daar zullen natuurlijk ook gebruikers in zitten die niet weten om de upload met bv kazaa te limiteren en daarom allemaal meer geld betalen voor minder snelheid
Het ZUIGT maar goed zo zou ik het denk ik ook wel doen als ik @home was
Verwijderd
65 p/m een 8192/1024 verbinding voor adsl4POX schreef op 26 September 2003 @ 14:19:
Uit een betrouwbare bron :
[...]
edit , oeps.. Het stond al op de andere subpagina's
69,95 p/m Een 2560 kbps / 256kbps verbinding voor @home
ik wist het dan wel

Geachte heer/mevrouw,
Sinds dit weekend blijkt de downloadstream van @home breedband gecapt te zijn op 320 kB/s. Dit is zonder overleg of aankondiging gebeurd. Inmiddels is er onder de breedband gebruikers op grote nederlandse websites als www.troublesathome.nl en http://gathering.tweakers.net grote onrust/ontevredenheid ontstaan over deze actie.
Aangezien er voor huidige breedband-abbonnement gebruikers geen enkele verbetering tegenover de beperking van de downloadsnelheid staat ( ik noem een verbetering van de newsservers, verhoging uploadsnelheid) vraag ik mij af met hoeveel euro per maand het abbonnement verlaagt gaat worden.
Op deze manier gaat @home veel klanten verliezen, in plaats van meer voor minder, waar ADSL providers mee adverteren kost @home steeds meer voor minder!
Hoogachtend
$Username
i think they are gonna lose some costumersKippenijzer schreef op 26 September 2003 @ 14:11:
Er staat inmiddels idd netjes op hun site vermeld dat de download van het breedband abo op 2560kbit ligt... Wat een "humor" hebben ze toch...
Kan een mod de topictitel niet wijzigen in [@Home] Yes! Verlaging downloadsnelheid is een feit!

[ Voor 7% gewijzigd door Gekkenhuis op 26-09-2003 14:29 ]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Maar ik hoor niemand klagen als die de boodschappen bij Albert hein doet.Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 14:22:
[...]
65 p/m een 8192/1024 verbinding voor adsl
69,95 p/m Een 2560 kbps / 256kbps verbinding voor @home
ik wist het dan wel@home
Verwijderd
Verwijderd
wat heeft ah nou met internet te maken4POX schreef op 26 September 2003 @ 14:25:
[...]
Maar ik hoor niemand klagen als die de boodschappen bij Albert hein doet.

[ Voor 89% gewijzigd door Gekkenhuis op 26-09-2003 14:28 ]
Verwijderd
ADSL Extreme 8192/1024 Kbps voor 59,95 p.m.
Verwijderd
Ik weet toch zeker, dat toen ik een aantal jaren geleden het contract afsloot ze het hadden over die 3,8Mbit down!.Kippenijzer schreef op 26 September 2003 @ 14:11:
Er staat inmiddels idd netjes op hun site vermeld dat de download van het breedband abo op 2560kbit ligt... Wat een "humor" hebben ze toch...
Is ff kijken of ik dat contract nog kan vinden of daar wat op staat, heeft niemand anders wat oud tekst materiaal hierover?
ik haal ook nog gewoon 479KB/s als maximum (newsservers bijvoorbeeld...)
[ Voor 16% gewijzigd door LiquidSmoke op 26-09-2003 14:37 ]
Verwijderd
Als ik het zo hier en daar lees, blijkt dus dat alles gecapped is nu, ook de oude abonnementen.LiquidSmoke schreef op 26 september 2003 @ 14:36:
toen er een paar jaar geleden 3,8 Mbit werdt gezegd is dat ook gegeven, met die nieuwe aboonementsvormen wordt die snelheid niet meer gegeven geloof ik, maar alle oude abbonementen blijven hetzelfde in snelheid.
Denk het niet. Ik zit hier in den bosch al sinds de test op het netwerk van @home.LiquidSmoke schreef op 26 September 2003 @ 14:36:
toen er een paar jaar geleden 3,8 Mbit werdt gezegd is dat ook gegeven, met die nieuwe aboonementsvormen wordt die snelheid niet meer gegeven geloof ik, maar alle oude abbonementen blijven hetzelfde in snelheid.
ik haal ook nog gewoon 479KB/s als maximum (newsservers bijvoorbeeld...)
Ook ik ben begrenst op 2.5 Mbit, ondanks dat ik dus al ruim 4 jaar een abbo heb.
@home moet goed zo doorgaan, ze gooien zo hun eigen glazen in.
Het is dat ik tegen een verhuizing aanzit en nu dus geen jaarcontract bij Demon kan afsluiten, anders was ik al over geweest.
kon dit weekend nog met 500kb/s downloaden kwam sinds gister nie meer boven de 320
Verwijderd
De nieuwe snelheid van 2560 kbps is geen verlaging maar een verhoging, het was namelijk 2048 kbps! De oude abbonees behouden gewoon hun contract snelheid van 3800 kbps. Daar ben ik er ook één van, ik wil jullie graag even laten zien dat ik dus wel sneller dan 2560 kbps download!
DU Meter:

Dus als ik het goed heb dan is er voor nieuwe abbonees nu 512 kbps extra download snelheid! En woensdag zal het officiele persbericht betreft upload verhoging komen.
Ik ben verder overigens erg tevreden over @Home. In drie jaar nooit een ander IP adres gekregen (behalve bij toen ik ging verhuizen), ik ping tweakers.net met gemiddeld 11ms! Internet valt vrijwel nooit weg en is altijd stabiel en snel! En ik download zonder problemen zo'n 80 GB per maand. Het enige minpuntje is de upload snelheid, maar ik verwacht dat voor kerst verbetering is
Verwijderd
ik heb dezelfde ervaringen dus ik hoop maar dat je gelijk krijgt met die upload verhoging!!!!Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 14:48:
Ik hoop dat ik het onderstaande goed zeg, anders verbeter me maar
De nieuwe snelheid van 2560 kbps is geen verlaging maar een verhoging, het was namelijk 2048 kbps! De oude abbonees behouden gewoon hun contract snelheid van 3800 kbps. Daar ben ik er ook één van, ik wil jullie graag even laten zien dat ik dus wel sneller dan 2560 kbps download!
DU Meter:
[afbeelding]
Dus als ik het goed heb dan is er voor nieuwe abbonees nu 512 kbps extra download snelheid! En woensdag zal het officiele persbericht betreft upload verhoging komen.
Ik ben verder overigens erg tevreden over @Home. In drie jaar nooit een ander IP adres gekregen (behalve bij toen ik ging verhuizen), ik ping tweakers.net met gemiddeld 11ms! Internet valt vrijwel nooit weg en is altijd stabiel en snel! En ik download zonder problemen zo'n 80 GB per maand. Het enige minpuntje is de upload snelheid, maar ik verwacht dat voor kerst verbetering is
ps. ik woon 300 meter van het hoofdkantoor van essent af in zuid limburg (hemelsbreedte nog geen 200 meter) dus als ze me download gaan cappen dan ga ik met me auto bij hun voor de poort staan, dan weten hun zich ook eens hoe wij ons voelen
Ik ben ook al een flinke tijd abonee (ook idd wel 3 jaar, zo niet meer) en ik heb ook nog zo'n "gave" extreem grote Com21 (nee, niet eens die 2e versie, die compacte, maar echt die huge ass) en ik kom sinds kort niet meer boven de 2560kbit uit, waar ik voorheen weldegelijk piekte boven de 3500kbit... Groningen zit ik verder, en dit is een van de gebieden met de minste problemen mbt @home, maar dit vind ik toch wel een "probleem", terwijl ze het zelf bewust (en onaangekondigd) hebben gecreert...Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 14:48:
DU Meter:
[afbeelding]
Verwijderd
Downloaden jullie nu precies met 320 KB/s ? Of is het gewoon een stuk langzamer geworden?
't probleem is dat @home die 3,8 Mbit nóóit zelf heeft genoemd/gegarandeerd.. Zoals ik al eerder heb gepost in dit topic was dat slechts een praktijk-maximumwaarde gemeten door gebruikers, @home heeft er niet mee geadverteerd en het staat ook niet hard op hard in het contract. Wat dat betreft kun je ze daarop niet aanklagen lijkt me (ik ben geen rechtenstudent
Hoe dan ook blijft het een erg zwakke actie
#
Nou, ik haal max 320, maar zit eerder op 220-260 dan op 300, en ik DL momenteel rechtstreeks van de newsserversVerwijderd schreef op 26 September 2003 @ 15:11:
Voor de mensen die sinds kort een verbinding van 2560 kbps halen:
Downloaden jullie nu precies met 320 KB/s ? Of is het gewoon een stuk langzamer geworden?
edit: bron @home nieuwsbrief
[ Voor 7% gewijzigd door byontik op 26-09-2003 15:18 ]
Ik blijf op 'magische wijze' hangen op ongeveer 2.6mbit/s sinds een tijdje. Dus er is wel degelijk iets aan de hand...Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 15:11:
Voor de mensen die sinds kort een verbinding van 2560 kbps halen:
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Hmm, zoveelste geval van 'lees de draad voor je blaat'..byontik schreef op 26 September 2003 @ 15:16:
Op 1 november houdt @Home een sensationele actie speciaal voor haar abonnees. Wil jij de snelheid van @Home in het echt ervaren? Kijk dan op 1 oktober vanaf 10.00 uur op de portal bij @Home Extra's en lees wat wij van plan zijn. Houd 1 november vast vrij in je agenda want deze sensatie wil jij niet missen!

#
Verwijderd
Volgens mij hebben mensen die waarde van 3,8 mbps uit het cap-bestandje van de TFTP server weten te halen. Maar inderdaad je kunt ze niets maken als die snelheid verminderd wordt.'t probleem is dat @home die 3,8 Mbit nóóit zelf heeft genoemd/gegarandeerd.. Zoals ik al eerder heb gepost in dit topic was dat slechts een praktijk-maximumwaarde gemeten door gebruikers, @home heeft er niet mee geadverteerd en het staat ook niet hard op hard in het contract. Wat dat betreft kun je ze daarop niet aanklagen lijkt me (ik ben geen rechtenstudent ) en kunnen ze je alles flikken.
Ik ben sinds december 1999 abonnee van @Home, sinds het prille begin dat het hier in Tilburg beschikbaar was. En ik zit nu bij alles op een maximum van 320 kilobyte/sec. Ik ben dus gewoon gecapped.Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 14:48:
Is dat in Landgraaf? in de buurt van Pinkpop camping B?Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 14:56:
[...]
ik heb dezelfde ervaringen dus ik hoop maar dat je gelijk krijgt met die upload verhoging!!!!
ps. ik woon 300 meter van het hoofdkantoor van essent af in zuid limburg (hemelsbreedte nog geen 200 meter) dus als ze me download gaan cappen dan ga ik met me auto bij hun voor de poort staan, dan weten hun zich ook eens hoe wij ons voelenmet gelijke munt betalen noemen ze dat!! WHOEHAHAHAHAHAHA mijn wraak zal zoet zijn!!
Zo ja, dan kan ik je teleurstellen, daar zit namelijk @Home niet.
Er is alleen voor stroom en gas een en ander.
Er is wel een serverpark, maar dat is alleen voor Essent intern.
Nothing to see here
Verwijderd
Feit blijft natuurlijk dat onaangekondigd download cappen niet echt door de beugel kan natuurlijk.
Ze zullen zich er waarschijnlijk toch wel onderuit kunnen lullen...
Leuk en aardig, ik betaal toch voor die snelheid? Prima dat ie omlaag gaat, maar dan wil ik daar wel graag iets tegenover zien.... En welke problemen met @home, heb hier nooit echt ergens last van, behalve dan de brakke newsserversVerwijderd schreef op 26 September 2003 @ 15:26:
Wat een gezeik allemaal. De gewone gebruiker merkt er geen fuck van en mij zou het ook niet opvallen. Lijkt erop dat diegenen die klagen toch ook diegenen zijn die ervoor zorgen dat er zoveel problemen zijn met @home dmv constant downloaden.
Feit blijft natuurlijk dat onaangekondigd download cappen niet echt door de beugel kan natuurlijk.
Ze zullen zich er waarschijnlijk toch wel onderuit kunnen lullen...
Verwijderd
Beetje onzinnig, ik download niet constant, wel regelmatig. Daarvoor betaal ik ook € 47,95 per maand. Dus als de snelheid ineens verlaagt wordt zonder aankondiging vind ik dat wel triest ja.Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 15:26:
Wat een gezeik allemaal. De gewone gebruiker merkt er geen fuck van en mij zou het ook niet opvallen. Lijkt erop dat diegenen die klagen toch ook diegenen zijn die ervoor zorgen dat er zoveel problemen zijn met @home dmv constant downloaden.
Ik heb er hier (buchten, regio Geleen) nog geen last van, Grabit tikt netjes aan 411KB
Edit
Met een com21 modempje btw ...
[ Voor 12% gewijzigd door Sine op 26-09-2003 15:37 ]
Zal vanavond eens kijken of m'n snelheid ook gecapped is, heb het tot nu
toe nog niet gemerkt
Maar als dit wel zo is vind ik het een @#@$%# streek van @home vooral omdat
ze dit dus zonder voraankondiging gedaan hebben.
* You-Suk gaat eens kijken of ADSL beschikbaar is
Fast EUR 86,10 down-1536 Kbit p/s up-256 Kbit p/s
Dat wordt dus dan echt wachten totdat demon zijn goddelijke macht aanroept en bij mij beschikbaar zal zijn.
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Ik merk al langer dat de snelheden langzamer zijn, ik denk ongeveer een dikke maand.
Gemiddeld 320k/sec op de brakke nieuwsservers van hun (worden met de dag slechter heb ik het idee).
En net zoals iedereen hier meld ben ik der ook niet mee eens, met die "eerst-doen-en-niet-vragen" acties van Edhome. Hopen dat hier ook daadwerkelijk een vervolg op komt, iets in de zin van upload verhoging of ... uhm gratis pr0n
Helaas geen alternatieven voor mij in de vorm van ADSL
[ Voor 8% gewijzigd door Dukey op 26-09-2003 15:52 ]
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Zoals in de nieuwsbrief stond... ik wacht tot 1 okt. ben benieuwd wat ze te bieden hebben.
Als het niks is... is * Mr.CeeJay naar ADSL wide open
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Verwijderd
down 435kb/sec. (maastricht)
Maar als ze de upload verhogen is toch net goedkoper voor hun want dan als iemand met kazaa of weet ik het wat voor k*t p2p proggy een film of mp3's download.
En mensen met ook @home hebben het geshared staan wordt het dus gedownload van ook mensen met @home dus niet van mensen uit de US en andere landen.
En voor die bandbreedte moet @home net betalen, data dat over hun eigen netwerk gaat kost hun veel minder.
De topic is begonnen met een enthusiastische (optimistische) mailtje van de TS naar @home waarop @home reageerde dat er (waarschijnlijk, mischien, eventueel) binnenkoort een uploadverhoging gerealiseerd zou worden. Pas recent is er sprake van downloadsnelheid verlaging.Mr.CeeJay schreef op 26 september 2003 @ 15:51:
Beetje kromme topictitel.... uploadverhoging ??? download verlaging zul je bedoelen
Zoals in de nieuwsbrief stond... ik wacht tot 1 okt. ben benieuwd wat ze te bieden hebben.
Als het niks is... is * Mr.CeeJay naar ADSL wide open
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
@Home is niet echt computer enthousiast vriendelijk. Toko's zoals Xs4all (helaas te duur) en Demon spreken mij in ieder geval een stuk meer aan. Dat gezeik van geen server draaien, of geen meerdere machines aan het netwerk hangen zijn ook niet echt van de tijd...
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Upload : 13.1 KByte/sec
Ik als 'oud' abonnee heb hier in Groningen (Com21) nog steeds de oude verbinding
Maar als ze die upload wat omhoog gooien mogen ze mij best 'cappen' op 320Kb.
We wachten dus maar op 1 oktober.
Verwijderd
Je mag bij @home wel meedere machines aan de verbinding hangen. Maar je krijgt maar 1 IP wat eigenlijk logisch is. Ze vinden het natuurlijk minder als je de verbinding met je buren en rest van de straat gaat delen.OMX2000 schreef op 26 September 2003 @ 15:57:
of geen meerdere machines aan het netwerk hangen zijn ook niet echt van de tijd...
Dat niet alleen, niet alleen de verlaging zonder bericht, maar ook gewoon je 47,95 laten betalen voor iets wat het gewoon niet waard is vind ik triest. Je krijgt gewoon geen waar voor je geld.Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 15:28:
[...]
Beetje onzinnig, ik download niet constant, wel regelmatig. Daarvoor betaal ik ook € 47,95 per maand. Dus als de snelheid ineens verlaagt wordt zonder aankondiging vind ik dat wel triest ja.
Verwijderd
Mmm sinds wanneer is die verlaging dan?Phantomastique schreef op 26 September 2003 @ 16:07:
[...]
Dat niet alleen, niet alleen de verlaging zonder bericht, maar ook gewoon je 47,95 laten betalen voor iets wat het gewoon niet waard is vind ik triest. Je krijgt gewoon geen waar voor je geld.
Overal? want ik heb nog gewoon een download van 450kb/s
(geen zin om deze hele draad door te spitten)
Ze hebben nu zelfs een actie lopen dat je met korting een draadloze router kunt kopen...Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 16:02:
[...]
Je mag bij @home wel meedere machines aan de verbinding hangen.
Op T@H gaven veel mensen aan opeens beperkt te zijn tot zo'n 320 kilobyte/sec. Ik denk dat @Home nu gefaseerd die downloadcap aan het invoeren is.Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 16:10:
[...]
Mmm sinds wanneer is die verlaging dan?
Overal? want ik heb nog gewoon een download van 450kb/s
(geen zin om deze hele draad door te spitten)
[ Voor 44% gewijzigd door Wildfire op 26-09-2003 16:11 ]
Dat laatste mag zelfs niet eens, staat in de Algemene Voorwaarden. En terecht natuurlijk, kan je je eigen ISP beginnen: vrijwel geen kosten (alleen abbo), en je kan de hele straat van inet voorzien. Zal @home terecht geen zin in hebben.Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 16:02:
[...]
Je mag bij @home wel meedere machines aan de verbinding hangen. Maar je krijgt maar 1 IP wat eigenlijk logisch is. Ze vinden het natuurlijk minder als je de verbinding met je buren en rest van de straat gaat delen.
Netwerken zijn tegenwoordig toegestaan, worden alleen niet ondersteund. Logisch, @Home kan niet weten hoe jij je netwerk hebt ingericht.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
dan is dat dan deste jammer voor die werknemers daar!its_me schreef op 26 September 2003 @ 15:22:
[...]
Is dat in Landgraaf? in de buurt van Pinkpop camping B?
Zo ja, dan kan ik je teleurstellen, daar zit namelijk @Home niet.
Er is alleen voor stroom en gas een en ander.
Er is wel een serverpark, maar dat is alleen voor Essent intern.
Verwijderd
Dat bedoelde ik toch ookwildhagen schreef op 26 September 2003 @ 16:11:
[...]
Dat laatste mag zelfs niet eens, staat in de Algemene Voorwaarden. En terecht natuurlijk, kan je je eigen ISP beginnen: vrijwel geen kosten (alleen abbo), en je kan de hele straat van inet voorzien. Zal @home terecht geen zin in hebben.
Netwerken zijn tegenwoordig toegestaan, worden alleen niet ondersteund. Logisch, @Home kan niet weten hoe jij je netwerk hebt ingericht.

Verwijderd
Deze in de gaten houden denk ik:Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 09:41:
Dr was laatst met die algemene voorwaarden oid toch ook zo dat iemand ruim van te voren de url al 'geraden' hadmisschien staat het er nu ook al op, ff proberen
http://www.home.nl/abonnee/extra/sensatie/
Zou best eens kunnen, je komt iig op een gewoon werkende site uit. Probeer je iets anders, bv. klotezooi ipv sensatie dan kom je op een 404-site uit...Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 17:38:
[...]
Deze in de gaten houden denk ik:
http://www.home.nl/abonnee/extra/sensatie/
Want ik heb geloof ik alleen contract voor de TV, alleen moet ik dat ff checken.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
@Home kan worden opgezegd met ingang van een maand, met een termijn van minimaal vier weken.SgtStrider schreef op 26 september 2003 @ 17:42:
Ehm, ff gedeeltelijk offtopic, maar kan je @Home ook direct opzeggen net zoals Casema ?
Want ik heb geloof ik alleen contract voor de TV, alleen moet ik dat ff checken.
Wil je je bv. per 1 oktober opzeggen dan heb je pech... had je uiterlijk 1 september moeten aanvragen en in dit geval gaat de opzegging dan pas per 1 november in.
Oh, nog even voor de duidelijkheid:
Het nieuws over een nieuwe, duurdere abonnementsvorm en een lagere snelheid voor het huidige breedband-abonnement is dus een GERUCHT, niets minder en niets meer dan dat. Alle berichten hier die teruggrijpen op dat gerucht zijn dus slechts SPECULATIE.
[ Voor 22% gewijzigd door Wildfire op 26-09-2003 17:47 ]
Verwijderd
als we nu ff wat namen bedenken voor het eventuele produkt, komen we daar misschien ook achter we hebben nu:P.K. schreef op 26 September 2003 @ 17:42:
toont maar weer eens aan dat ut nie echt de slimsten zijn![]()
??????????: http://www.home.nl/producten/kabelinternet/?????????
BreedBand: http://www.home.nl/producten/kabelinternet/breedband
Basis : http://www.home.nl/producten/kabelinternet/basis
Budget : http://www.home.nl/producten/kabelinternet/budget
Dat van die download had ik niet eens in de gaten, maar ik zie nu ook het verschil bij Speedtest. Zoals al op de vorige pagina is gesteld, @Home gaat dik klanten verliezen als ze niet snel prijzen/snelheden veranderen...
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
Dat ze het gaan veranderen is zowat zeker, alleen niet in het voordeel van de gebruikerSgtStrider schreef op 26 September 2003 @ 17:47:
Bedankt, hoofdreden voor mij is de pauperupload, mails gaan zo traag.
Dat van die download had ik niet eens in de gaten, maar ik zie nu ook het verschil bij Speedtest. Zoals al op de vorige pagina is gesteld, @Home gaat dik klanten verliezen als ze niet snel prijzen/snelheden veranderen...
Zou het wat te betekenen hebben?Op 1 november houdt @Home een sensationele actie speciaal voor haar abonnees. Wil jij de snelheid van @Home in het echt ervaren? Kijk dan op 1 oktober vanaf 10.00 uur op de portal bij @Home Extra's en lees wat wij van plan zijn. Houd 1 november vast vrij in je agenda want deze sensatie wil jij niet missen!
Oke spuit 11
[ Voor 4% gewijzigd door Sebje op 26-09-2003 18:03 ]
Ja, dat heeft iets te betekenen: dat je eerst het topic moet lezen ipv meteen als een gek op Post Reply te rammen als een waanzinnige.Sebje schreef op 26 September 2003 @ 18:01:
krijg vanmiddag een nieuwsbrief met daarin hetvolgende:
[...]
Zou het wat te betekenen hebben?
Dit mailtje is namelijk al MINSTENS 10-12 keer gepost hier.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 18:06 ]
Oftewel; de prijs is inderdaad door de jaren omhoog gegaan van 89 gulden/maand naar 48 euro/maand (=106 gulden/maand) en dan wordt je na 4 jaar even geknepen, mag je EEN DERDE (!!!) van je download-snelheid in gaan leveren, voor hetzeflde bedrag... je reinste beflikkerij imho! Ik wacht zelf ook even af op de nieuwe abo-vorm waar ze mee gaan komen, maar gezien het verleden en deze actie... mag pittige nieuwe variant tegen over komen te staan, anders ben ook ik weg naar ADSL.
-I am Jack's wasted life.
Als het gebeurt dan merken we het vanzelf wel, maar nu loopt iedereen te freaken terwijl er niets bevestigd is.
Ik wacht het nog even af, maar mochten ze dit toch doorvoeren dan ben ik weg.
Er zal vast wel ergens een provider zijn die betere tarieven heeft en die zijn klanten wel serieus neemt.En dan vooral met betrekking tot de mail-web- en newsservers..Die downloadsnelheid is lullig maar de service in het algemeen vind ik een veel kwalijkere zaak. Dat halfuurtje extra om een isootje te downen kan ik nog wel mee leven.
Excuse me, maar de aankondiging is op 1 oktober. En die "sensationele actie" begint per 1 november. Heb je dus mooi een maand vantevoren bericht... wel erg strak volgens de regels. Als je op 2 oktober zegt vanwege die wijzigingen geen abbo meer te willen, dan heb je al pech en zit je er een maand langer aan vast.White Russian schreef op 26 september 2003 @ 18:37:
En waarom de aankondiging op 1 november? Inderdaad, zo strikken ze met hun opzegtermijn weer heel wat mensen (lees: tweakers) i.i.g. nog een maandje langer! Jerks...
Verwijderd
Ik denk dat de meeste wel kunnen leven met dat 1/2 uurtje, het feit dat dit onaangekondigd doorgevoert wordt is natuurlijk vrij van de asociale van @home.Fantomas schreef op 26 September 2003 @ 18:39:
Ik vind dat we allemaal een beetje te snel conclusies trekken.Ik trek hier ook nog met gemak 490 kB/s met mijn Com21 antieke model.
Als het gebeurt dan merken we het vanzelf wel, maar nu loopt iedereen te freaken terwijl er niets bevestigd is.
Er zal vast wel ergens een provider zijn die betere tarieven heeft en die zijn klanten wel serieus neemt.En dan vooral met betrekking tot de mail-web- en newsservers..Die downloadsnelheid is lullig maar de service in het algemeen vind ik een veel kwalijkere zaak. Dat halfuurtje extra om een isootje te downen kan ik nog wel mee leven.
nou, ik schreeuw momenteel wel; ik ben beroofd van 160 kb download-snelheid per seconde! En dat kan dan in de praktijk voor een bepaalde ISO misschien een half uurtje zijn, maar 160 kb/sec is wel een derde van de snelheid die ik vorige week nog haalde! (490 kb/sec t.o.v. 320 kb/sec nu). En inderdaad, de mail-server, webspace-server en news-server zijn ook al niet om over naar huis te schrijven... maar goed, ik vind een derde van mijn snelheid inleveren (ookal is er niet bekend wat daar tegenover komt te staan, vermoedelijk niets) wel kwalijk; na 4 jaar de dienst veranderen voor hetzelfde geld... uh uh!Fantomas schreef op 26 september 2003 @ 18:39:
Ik vind dat we allemaal een beetje te snel conclusies trekken.Ik trek hier ook nog met gemak 490 kB/s met mijn Com21 antieke model.
-I am Jack's wasted life.
Agreed, maar tot op heden heb ik nog niets van die cap gemerkt, en ik ben dan ook wel benieuwd of ze deze allleen op de nieuwe abbo's zetten (zou wel aardig zijn) of dat we allemaal de Sjaak zijn.Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 18:44:
[...]
Ik denk dat de meeste wel kunnen leven met dat 1/2 uurtje, het feit dat dit onaangekondigd doorgevoert wordt is natuurlijk vrij van de asociale van @home.
Als het inderdaad waar is zullen ze behoorlijk wat klanten verliezen.En het zijn dan wel prutsers daar, maar in een tijd waar zo gestunt wordt met de prijzen ga je je goed betalende klanten toch niet zonder waarschuwing cappen?
Ik weet ook wel dat ze alle schiijn tegen hebben, maar vooralsnog wacht ik nog even af en hoop op een goede afloop.
Zijn er trouwens al mensen die met support gemaild hebben, en daar een noemenswaardig antwoord gekregen hebben met betrekking tot dit verhaal?
Je hebt gelijk...my bet. Laat onverlet dat je wel tering snel moet reageren! Maar, we zullen zien wat het brengt...Wildfire schreef op 26 September 2003 @ 18:39:
[...]
Excuse me, maar de aankondiging is op 1 oktober. En die "sensationele actie" begint per 1 november. Heb je dus mooi een maand vantevoren bericht... wel erg strak volgens de regels. Als je op 2 oktober zegt vanwege die wijzigingen geen abbo meer te willen, dan heb je al pech en zit je er een maand langer aan vast.
ja tilburg is gecappedWildfire schreef op 26 September 2003 @ 15:20:
[...]Ik ben sinds december 1999 abonnee van @Home, sinds het prille begin dat het hier in Tilburg beschikbaar was. En ik zit nu bij alles op een maximum van 320 kilobyte/sec. Ik ben dus gewoon gecapped.
grr, ik wil mijn 475kbyte terug (haalde ik zonder problemen op download.xs4all.nl)
ik kom nu amper boven de 300kbyte uit
als de upload niet snel omhoog gaat ga ik ook over op adsl
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Ik ga ze maar eens bellen, zal wel niks nuttigs uitkomen, maar ja
SRK35ZS-W
lol, de upload van members.home.nl lijkt ook wel gecappedScooper schreef op 26 September 2003 @ 19:46:
Ook hier in Zwolle wordt de snelheid extra geknepen. Haalde poosje terug nog gewoon 500Kbyte/s nu een miezerige 64% daarvan: 320Kbyte/s.
[afbeelding]
Ik ga ze maar eens bellen, zal wel niks nuttigs uitkomen, maar ja
plaatje doet er bijna een minuut over om te laden...
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Je kunt natuurlijk de helpdesk bellen, maar die lui weten daar toch niets. (Betwijfel ook erg vaak of die mensen uberhaupt weten wat een 'modem' is...)
Anyway, zomaar een cap instaleren lijkt me vreemd. Daar kunnen ze veel gezeik mee krijgen (mensen die naar kassa mailen of consumentenbond etc) daar zullen ze denk ik geen zin in hebben.
toch staat het er "Tot 2560kbit downloaden"kixor schreef op 26 September 2003 @ 19:58:
Het lullige is dat je het niet te weten komt of er een cap gekomen is. Feitelijk mogen ze dat niet zomaar doen, maar goed... er mag dan zoveel niet.
Je kunt natuurlijk de helpdesk bellen, maar die lui weten daar toch niets. (Betwijfel ook erg vaak of die mensen uberhaupt weten wat een 'modem' is...)
Anyway, zomaar een cap instaleren lijkt me vreemd. Daar kunnen ze veel gezeik mee krijgen (mensen die naar kassa mailen of consumentenbond etc) daar zullen ze denk ik geen zin in hebben.
Nouja, ze doen maar bij @home..
* JeroenT zit op een 11mbit wlan leased line
[ Voor 13% gewijzigd door JeroenT op 26-09-2003 20:17 ]
wahahha idd.kixor schreef op 26 september 2003 @ 19:58:
ik heb vanmiddag de helpdesk gebelt om te vragen wat ze binnen kort gaan doen en dat ik serieus zit te overwegen om naar ADSL tegaan voor het zelfde geld met een hogere download en upload snelheid... zegt die gast in eens van @home helpdesk "maar meneer heeft u nog nooit de kabels vergeleken, de tv kabel is veel dikker dan de telefoon kabel, dus ADSL kan nooit sneller zijn"

Ow... damn. heee... doe normaal.... dit is toch erg.... nou geef mij dan maar het langzaamste accountje via een super dunne glasvezel kabel want dat is toch veel trager...

ik had echt medelijden met die gast
www.debrasserie.nl
ROFLMAO!!!!esvier schreef op 26 September 2003 @ 21:13:
[...]
"maar meneer heeft u nog nooit de kabels vergeleken, de tv kabel is veel dikker dan de telefoon kabel, dus ADSL kan nooit sneller zijn"![]()
![]()
ok dat moest ff
het zal toch niet waar zijn, een serieuze overweging om maar eens een 8mbit adsl abbonementje te nemen.
dan maar wat meer betalen !
Verwijderd
Nou dit geloof ik dus echt niet, ik vind dat je nu een beetje te ver gaat.esvier schreef op 26 september 2003 @ 21:13:
[...]
wahahha idd.
ik heb vanmiddag de helpdesk gebelt om te vragen wat ze binnen kort gaan doen en dat ik serieus zit te overwegen om naar ADSL tegaan voor het zelfde geld met een hogere download en upload snelheid... zegt die gast in eens van @home helpdesk "maar meneer heeft u nog nooit de kabels vergeleken, de tv kabel is veel dikker dan de telefoon kabel, dus ADSL kan nooit sneller zijn"![]()
![]()
![]()
Ow... damn. heee... doe normaal.... dit is toch erg.... nou geef mij dan maar het langzaamste accountje via een super dunne glasvezel kabel want dat is toch veel trager...
![]()
![]()
![]()
ik had echt medelijden met die gast
Een helpdesker zal echt niet alles weten maar de meeste mensen die internet gebruiken weten toch echt wel welke snelheden de providers momenteel bieden en zeker een helpdesker.
Beetje Popie Jopie verhaaltje van jou.
Ik wilde @home aanhouden tot mijn nieuwbouw huisje klaar is (eind 2004), maar nu stap ik al eerder over op ADSL.
@home heeft altijd veruit de beste prijs/snelheid verhouding gehad, nu beginnen ze die echt kwijt te raken
Het enige juiste wat ze nu kunnen doen is een 10mbit powerabbo aankondigen.
/me Danfoss droomt lekker verder
http://www.speedtest.nl/d...Byte%2Fsec&CountryCode=nl
Deasalniettemin heb ikzelf wel het idee dat ook mijn verbinding trager is geworden.
hier staat toch echt dat het abbo Downloaden tot 2560 kbit/s is dus. 320 kB/s
Helaas is dit het einde van de snelle verbinding..
Demon abbo is al aangevraagt.
Erg jammer..
en ik geloof graag dat het strax naar 1Mbit gaat.. dus voor mij is het over..
als er dan niets verandert is stap ik over op SpeedXL
10 euro duurder per maand voor 8mbit/512kbit
one more thing...
Verwijderd
Met hier ADSL en bij mijn ouders moet de VPN tussen beide locaties ook een stuk sneller gaan (512 yeah
rm -r *
Verwijderd

al helemaal niet voor die prijs
zou ook niet echt nuttig zijn of wel
dan verliezen ze zeker zon 30% tot 50% van hun klanten
wat natuurlijk ook kan is dat de snelhijd omlaag is gegooit omdat ze aan het netwerk bezig zijn
en op deze manier de trafic een beetje laag proberen te houden om bvb te testen
ik weet wel dat als ik op het werk wat dingen op de servers moet testen bvb bij de overstap van 10 naar 100 mbit en van 100 naar een gigabit
heb ik alles ffe gecapt naar 100 kbs
het beste is natuurlijk om alles af te sluiten maar dat kunnen ze natuurlijk helemaal niet maken of wel
dus ik zou eerst eens wachten tot er meer info komt
aangezien ze vast een regen aan mail + telefoontjes krijgen zullen ze wel weer een mailtje rond sturen met de hoe en wat
Hans van Zijl
Dit topic is gesloten.