crisp: hmm, dat is eigenlijk geen fan art, maar een WIP (een post scriptum WIP, maar een WIP nonetheless

)
NEway, los van het feit dat we in een nare bloedige revolutie darkX moeten afzetten als ie loopt te fokken (onder het motto "cartoon sequences for the people") en ik hoop dat ie de hint snapt alhier en we er niet over moeten muggeziften wil ik wel even reageren op dark Blue;
Ik ben namelijk ook de mening toegedaan dat Muzzi16 misschien nog een beetje moet oefenen, maar gelukkig heeft ie nog een week dus is het zaak dat we hem met zijn allen een beetje helpen, nietwaar. Welnu,
Ik vind eerlijk waar dat je wel degelijk talent hebt, maar dat je je tools nog niet helemaal onder de knie hebt, en het fijne daarvan is dat je dat kan leren en dat je al een heel end op weg bent.
Als eerste je lijnenwerk; ik weet niet of je eerst op papier schetst of meteen in de computer, maar je let niet goed op. Let eens op

dit plaatje. Het geweer van Nyx loopt achter zijn schouder langs, dat kan niet goed zijn. Misschien is het verstandig om eens te kijken of je lichamen, of anatomie van foto's kunt natekenen. Gewoon je playboy of ELLE pakken en swimsuit en/of naakte wijven zoeken.
Nou de grote truck is dat je ze ondersteboven natekend. Op die manier voorkom je namelijk dat je 'lui' gaat tekenen. Dat betekend dat je lijnen zet die je ergens verwacht in plaats van lijnen tekent die er ook echt staan. Dat luie tekenen doe je bijvoorbeeld bij de benen van beide figuren (don't worry iedereen doet het hoor, vooral bij handen en gezichten, maar het is iets wat je wil afleren) Als je ze 1-op-1 vergelijkt met het plaatje zie je vooral dat je er bij nyx erg naast zit. Het origineel 'springt' de plaat binnen, terwijl Nyx juist weg lijkt te rennen uit de plaat.
Natuurlijk hoeft de stijl die je volgt niet meteen die te zijn van de cover-maker van Quake3 te zijn, maar als je dergelijke fan art maakt dan horen dat soort dingen er eigenlijk wel bij.
Tekenen leer je alleen door te oefenen. Oefen de 2 characters dus gewoon een paar keer; er zijn al genoeg voorbeelden gegeven en zo moeilijk zijn ze niet.
Hieronder in mijn sheet staan wat handige hulplijnen voor de twee (hebben ze eigenlijk al benen? nee! ze zweven)
Anyway, als je dus goed kijkt zie je dat het 2 bolletjes zijn, met daarop wat ogen.
Nou is het goed te bedenken dat het 3dimensionale figuurtjes zijn, probeer dus te bedenken hoe de oogleden over de oogbol heenvallen en hoe ze wegronden in de hoek dat jij ze tekent. Dat geld natuurlijk ook voor de lichamen en de hoek waarop bijvoorbeeld meerdere ogen achter elkaar staan
Nou dan nog over shading; de shading die jij gebruikt, met selecties en dan fillen met gradienten geeft je een soort 'beveled' effect. Dat kan mooi zijn, maar ik zie je niets anders doen, dus ik denk dat je niet goed weet hoe het anders kan. Nou als voorbeeld heb ik een cylinder gebruikt, het grijze vlak is ongeveer de selectie die ik erin gemaakt heb. Daarna ga ik met een kwast die eigenlijk groter is dan mijn slectie de shade erin 'verven'. Op die manier houdt ik ook vrijheid om hoeken en lichtval te corrigeren. Terwijl de selectie aanstaat kun je de shade er ook weer uit gummen, of met meerdere kleuren werken. Ook kun je het wegblurren of weet ik veel.
Nou goed, absolutely no flame intended natuurlijk, maar wel nog wat oefening

enne, houdt het leuk.
dark blue: als je iemand vind die onder je niveau zit of waarvan je dat denkt dan help je hem verder, dat is namelijk wat niveau is; de mogelijkheid tot leren of iemand iets te leren.
* XangadiX deelt koekjes uit aan mozzi16, dark Blue, darkX, crisp en iedereen van de sequence en rookt daarna een dikke vredespijp
edit: ow en waarschijnlijk kan iedereen hier je wijzen naar degelijke tutorials, maar ik heb even geen zin om te zoeken
[
Voor 98% gewijzigd door
XangadiX op 21-09-2003 22:23
]