[Cartoon Sequence 2] Life On Zenox

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.404 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/2483seq2/intro.gif

First cycle finished, standing by...

Omdat het vorige topic nog niet zo soepel liep als men zou willen (het was dan ook de eerste keer) en omdat het ondanks dat een behoorlijk succes was lijkt mij een tweede cartoon sequence op z'n plaats. Voor diegene voor wie niet in het vorige cartoon sequence topic geweest is: de bedoeling van dit topic is om 'met z'n allen' een strip te maken. Een beetje als het "maak het verhaal af" topic wat met enige regelmaat in de HK opduikt, maar dan met plaatjes en -hoop ik- een iets samenhangender verhaal.

De Regels
Goed lezen voor je meedoet

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/2483seq2/arrow.gif Je hoeft geen 1337e super tekenaar te zijn die een dikke baan bij Marvel heeft, maar zorg wel dat je iets op het scherm krijgt. Dit mag ingescanned, met een wacom, gepixeld, gerenderd, gefotoshopped of gefotografeerd zijn, elke stijl is feitelijk welkom, maar opmerkingen als "ik kan niet tekenen maar heb nog twee dagen om het te leren" gaan net iets te ver. Hoe 'goed' je verder bent is niet zo interessant, zolang je tenminste aandacht aan je werk besteed. Zorg dat je een nette, mooi afgewerkte strip maakt in fatsoenlijk nederlands.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/2483seq2/arrow.gif Deelname maak je bekend door een e-mail te sturen naar [url=mailto:rschreurs@home.nl?subject=CS_deelname]rschreurs@home.nl[/url] met je nickname, en een plaatje met het thema "zonnebrillen zijn cool". De driekoppige Cartoon Politie (capo's) bestaande uit BaN5Hee, DarkX en ezchaos zal de inzendingen beoordelen om te testen of je genoeg inzet toont. Skills zijn hierbij niet belangrijk, het is gewoon een manier om de toegewijde cartoonisten van het kriebelende schorum te filteren :P Doe dus je best en kom niet met een 10 sec paint prutsding aanzetten.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/2483seq2/arrow.gif Een inschrijvingsstop zal op inzicht van de capo's ingesteld worden, hetzij omdat het storm loopt en daardoor de lijst te lang wordt, hetzij omdat het verhaal goed opgang is en het niet handig is om nog mensen toe te laten.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/2483seq2/arrow.gif Per keer is het toegestaan om 1 tot 3 plaatjes te posten. Het is dus niet VERPLICHT om 3 plaatjes te posten, zit je wat krapper in tijd dan mag je gerust 1 of 2 plaatjes posten.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/2483seq2/arrow.gif Probeer er zoveel mogelijk een logisch verhaal van te maken. Hoewel het voor jezelf leuker is om zoveel mogelijk grappen en plotwendingen in je korte stripje te verwerken is het voor het geheel van de strip niet zo prettig. Lees wat er al gebeurd is, bedenk dan waar het verhaal volgens jou heengaat, en schrijf daar naar toe. Net als in een goede film wordt naar een goede plotwending toegewerkt, en niet spontaan het roer omgegooid. Onderdruk je ego even ten bate van het verhaal ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/2483seq2/arrow.gif Nieuwe karakters toevoegen mag uiteraard, maar met mate. Probeer het star trek "weird alien of the day" effect een beetje te vermijden. Zorg ervoor dat je bestaande karakters uit het verhaal zo herkenbaar mogelijk overneemt. Artistieke vrijheid is mooi, maar maak van een schele gorilla met een bandana niet ineens een eenogige slang met sproeten :) Zorg er ook voor dat je karakters origineel zijn, en niet 'geleend' zijn van andere strips/tv/film/anders, dat verhoogt de originaliteit van de strip in het geheel.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/2483seq2/arrow.gif De afbeelding(en) moet(en) 300x300 pixels groot zijn, dan zijn ze goed samen te vatten op de site. Stuur je plaatjes naar [url=mailto:rschreurs@home.nl;berrieschoots@hccnet.nl;aurik.fj@multiweb.nl;cj.aurik@das.nl?subject=CS_inzending]Capos[/url]. Hierna zullen de capo's ASAP bekijken of de strip in de verhaallijn past, waarna de volgende op de lijst een e-mail krijgt dat hij aan de beurt is. Wanneer je een snelle beoordeling wilt kun je voordat je aan de tekening begint een schets of script sturen zodat we de continuiteit alvast kunnen beoordelen. Is deze goed, en zijn je tekeningen van dezelfde kwaliteit als je inschrijving, dan kan hij in principe zo geplaatst worden. Word je strip niet goedgekeurd krijg je eenmalig nog een kans.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/2483seq2/arrow.gif Wanneer je een e-mail ontvangt dat je aan de beurt bent heb je 24 uur de tijd om hierop te reageren, anders gaat de beurt door naar de volgende. Je hebt tot 48 uur nadat je de mail ontvangen hebt de tijd om iets in te leveren, anders gaat de beurt eveneens door naar de volgende. Mocht je uitstel nodig hebben, meld dit tijdig, het liefst in je eerste e-mail.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/2483seq2/arrow.gif Om de tijd te doden tot je aan de beurt bent is er in het vorige topic een geinige traditie ontstaan die wat mij betreft gewoon doorgevoerd wordt. Met de karakters zoals ze zich in de strip ontwikkelen kan er fanart worden ingeleverd, bijvoorbeeld parodien op filmposters, gameboxes of cdcovers. Mochten er meer suggesties zijn of nieuwe ideeen, ik hoor ze graag. Hiervoor wordt ook een site ingericht.

Cartoon Sequence Rules v2.20. Regels kunnen aan wijzigingen onderheven zijn. Evt. commentaar of suggesties kunnen in het topic gemeld worden, of gemailed naar [url=mailto:rschreurs@home.nl?subject=CS_comment]rschreurs@home.nl[/url]

Deelnamelijst

01 DarkX
02 ChiMero
03 Vlot
04 prinsesje
05 XangadiX
06 alienfruit
07 Rapzar
08 ezchaoz
09 PatrickPietens
10 Muzzi16
11 BaRF
12 Senzuboon
13 IndigoDelFuego
14 BaN5Hee
15 Jellyshock
16 AapOpFiets
17 Megaspast
18 RashMatash
19 zeekoe
20 Lex_van_H
21 inquestos
22 cHeMMie
23 drf4
24 Dark Blue

Kickoff! De eerste strip

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/cartoon/darkx1.gif
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/cartoon/darkx2.gif
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/cartoon/darkx3.gif

[ Voor 35% gewijzigd door DarkX op 04-11-2003 20:32 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sorry, maar ik moet ff reageren: damn its looking good :9~ . Zowel de startpost als de kick-off

Ook dit topic ga ik op de voet volgen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Mijn mailtje is verstuurd... ik doe deze ronde ook mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4364

uh.. zie ik daar micheal jackson in het groen? linksboven.. die een beetje scheel kijkt?

edit:

heb wel net een mailtje verstuurd, maar zonder de nieuwe regel. stuur een zonnebril plaatje. om mee te doen. ugh kan men ook oordelen of je mee mag doen.
nav. een vorige inzending?

[edit2]
(laat maar.. domme opmerking van mij..)
En de regels lezen.. mensen!
[/edit2]

[ Voor 120% gewijzigd door Anoniem: 4364 op 07-09-2003 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Om de tijd te doden tot je aan de beurt bent is er in het vorige topic een geinige traditie ontstaan die wat mij betreft gewoon doorgevoerd wordt. Met de karakters zoals ze zich in de strip ontwikkelen kan er fanart worden ingeleverd, bijvoorbeeld parodien op filmposters, gameboxes of cdcovers. Mochten er meer suggesties zijn of nieuwe ideeen, ik hoor ze graag. Hiervoor wordt ook een site ingericht.
euh zeker een domme vraag, ik ben zelf niet zo'n superverhalen-man, maar een parodie op de strip maken vind ik wel leuk en vreet niet zoveel tijd. (net als vorige keer de filmposters)

maar moet ik daarvoor ook die opdr8 opsturen of :*)

edit:
Ja is michael jackson, maar die zal op Zenox vast anders heten :p

[ Voor 7% gewijzigd door flashin op 06-09-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66118

Capo Ezchaoz meldt zich voor active duty :P

ik heeft me toch een partij zin om te tekenen... dusse, consider mijn mailtje ook al bijna als verstuurd, ik ga ook even een leuk plaatje fixen.. enne peoples, laat zien wat je kan.. this edition should kick even more asses than the last one!! :*)

enne, een sunglasses plaatje.. hmm.. eens kijken wat voor leuks ik daarvan kan maken... DarkX, ik hoop dat je mailbox een beetje is voorbereid op deze acties ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 66118 op 06-09-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2984
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-06 11:39
Zorg dat je een nette, mooi afgewerkte strip maakt in fatsoenlijk nederlands.
En dat juist Nederlands in deze zin fout wordt geschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4364

tja.. na al die replys... worden de regels aangescherpt.. (hoe dan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28813

Anoniem: 66118 schreef op 06 september 2003 @ 19:41:
DarkX, ik hoop dat je mailbox een beetje is voorbereid op deze acties ;)
If not, misschien kunnen de capo's dan een Horde-account'je krijgen van t.net voor deze actie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Sorry mensen, ik ga geen uitzonderingspositie instellen voor mensen die eerder meegedaan hebben. Mocht je geen zin hebben om een zonnebril plaatje te maken, so be it, maar je doet niet mee, punt. Okay, je mag dat thema lam vinden, maar dat is toch niet het punt? Je mag het zo creatief interpreteren als je wilt. Of je zonnebrillen daadwerkelijk koel vind of niet staat totaal buiten de discussie. Vind je ze niet koel, maak dan een enorm sarcastische reply op dat thema ofzo, het gaat gewoon ff om te kijken of je geinteresseerd bent. En wil je echt geen plaat maken om mee te doen dan is het ook simpel, dan doe je niet mee.

Ik heb nu al enkele replies binnen zonder plaatje, maar die neem ik zelf niet mee voor deelname. Sorry dudes, maar als jullie een regelement lezen en zoiets hebben van schijt, dat geldt niet voor mij.... Mja. Those are the rules, ik heb die dingen niet voor jan lul geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarkX schreef op 06 September 2003 @ 22:01:
Sorry mensen, ik ga geen uitzonderingspositie instellen voor mensen die eerder meegedaan hebben. Mocht je geen zin hebben om een zonnebril plaatje te maken, so be it, maar je doet niet mee, punt. Okay, je mag dat thema lam vinden, maar dat is toch niet het punt? Je mag het zo creatief interpreteren als je wilt. Of je zonnebrillen daadwerkelijk koel vind of niet staat totaal buiten de discussie. Vind je ze niet koel, maak dan een enorm sarcastische reply op dat thema ofzo, het gaat gewoon ff om te kijken of je geinteresseerd bent. En wil je echt geen plaat maken om mee te doen dan is het ook simpel, dan doe je niet mee.

Ik heb nu al enkele replies binnen zonder plaatje, maar die neem ik zelf niet mee voor deelname. Sorry dudes, maar als jullie een regelement lezen en zoiets hebben van schijt, dat geldt niet voor mij.... Mja. Those are the rules, ik heb die dingen niet voor jan lul geschreven.
hierin steun ik darkX zeker.. we hebben het er in het vorige topic ook al is over gehad dat het zo jammer was dat er mensen "er niet voor gingen" om te tekenen, en niets meer van zich lieten horen.. door een plaatje te maken van iets wat met dat thema te maken, laat je zien dat je mee wilt doen.. dat je ervoor wilt gaan.. ik heb ook meegedaan in het vorige topic, ben nu CAPO ( dat blijft zo koel klinken.. :P) maar heb net ook een uur of wat geleden mijn inzending gedaan.. das wel het eerlijkste voor iedereen die bijvoorbeeld nieuw meedoet.. die niet de kans hadden om in de vorige sequence mee te doen... iedereen laat zien wat ze kunnen met hun potlood/wacom en weet ik wat nog meer... :9 .. en als je dat 1 plaatje kost over een zonnebril.. damn' that should be a peace of cake.. toch!? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Nou, mijn inzending is verstuurd, nu maar wachten op de uitslag. :) Ik hoop dat deze sequence net zo gaaf wordt als de vorige. Die heb ik net als vele andere op de voet gevolgd.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 17:26

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Damn, ik heb ws pas morgen een pc mét Photoshop ...

hmm, met een beetje geluk mag ik aan deze pc Fotosjoppen. Moet ik wel van zeggen dat dit nou niet echt mijn eigen pc is en ik niet echt handig ben met andermans PS en muis... :'(

* Dark Blue ziet haar inschrijving de mist in gaan Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/nooo.gif

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 20-06 13:55
* Willem vraagt zich af wat bovenstaande precies toevoegt aan het topic....

Afgezien van het feit dat ik ook even wilde melden dat de topicstart zeer zeker goed verzorgd is en de organisatie hulde verdient ;)

Mijn zonnebrillen-zijn-cool is commin' up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik denk alleen dat je wel even beter een tussenpoze had kunnen inlassen. Anders krijg je nu het een na het andere "samen spelen" topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58336

* Anoniem: 58336 is natuurlijk weer van de parij

Ik heb morgen wel tijd voor mn solicitatie plaatje. Hoop dat het naar wens is...
( ben eigenlijk wel blij dat het iets professioneler aangepakt wordt )

ps worden de solicitatie plaatjes ook nog zichtbaar voor het ganse volk ?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 58336 op 07-09-2003 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Anoniem: 14124 schreef op 07 September 2003 @ 00:05:
Ik denk alleen dat je wel even beter een tussenpoze had kunnen inlassen. Anders krijg je nu het een na het andere "samen spelen" topic :)
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt :? Please eleborate :)

En idd, uiteindelijk verzamel ik de plaatjes op een page, maar ik denk pas als de inschrijving sluit. Anders krijg je jatwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-12-2024

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Als het meezit ben ik ook weer van de partij!
Complimenten trouwens voor de nieuwe opzet. Hou het streng doch rechtvaardig zou ik zeggen.

aAarGhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap wat gordijnstok bedoeld.
Hij denkt dat het enthousiasme afneemt omdat de twee projecten elkaar zo snel opvolgen.
Ik denk eigenlijk dat het niet erg is, want voor een groot aantal mensen zit er al een pauze tussen. Ik was bijvoorbeeld deelnemer 3 aan het vorige project.. Ik heb dus al een tijd moeten wachten voordat ik weer aan de slag kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Nah, en er zat wel degelijk een behoorlijke pauze tussen. 2 en halve week sinds vorige strip af was :) Daarbij zullen er wel mensen meedoen die nieuw zijn, en is het voor de meeste langer geleden.

Cartoon dictator, beter >:)

[ Voor 20% gewijzigd door DarkX op 07-09-2003 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05-2021

Mobie

Little Idiot

Toen ik de openingspost zag moest ik gelijk hieraan denken :+

Afbeeldingslocatie: http://www.3drealms.com/keen1/images/keen11.jpg

screen uit keen1 ja

[ Voor 13% gewijzigd door Mobie op 07-09-2003 12:23 ]

Songbird | She's a little violet in my mind Singing songs she loves to pass the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08-2020
Commander Keen!!! Hij kwam mij ook al bekend voor :D ... Ik heb mijn tekening ingestuurd, en ik hoop ook zeker weer van de partij te zijn in deel 2. Ik denk dat er heel wat insparatie gaat komen uit oude SF films, Starwars, Startrek en natuurlijk Roger Wilco in Space Quest! Ben echt benieuwd welke weg de strip op zal gaan, in ieder geval thumbs up voor darkx! Is er al een website waar de plaatjes gehost kunnen worden? Ik heb nog wel ruimte beschikbaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Fuck, nu je het zegt :) Totaal niet aan gedacht though. Welke Keen is dat? 1?

Lees de startpost dude :) Onder handige linkjes, eerste linkje :)

[ Voor 70% gewijzigd door DarkX op 07-09-2003 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27983

Frustrerend genoeg geen tijd vandaag voor een 'zonnenbrillen zijn cool' plaatje, noch een mailtje, maar verwacht er in de aankomende dagen ook een van mij zou ik zeggen.

Dit keer met Flash, aangezien ik denk dat ik dan wat beter in de cartoon-sferen kan tekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarkX wat is de uiterlijke inzendings datum voor de solicitatie plaatjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Nah, Is er eigenlijk niet. Zoals ik al zei, inzending wordt gestopt als het verhaal beetje aan de gang is en het niet meer erg handig is om nog mensen toe te laten. Maar neem rustig de tijd hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Laatst online: 18-06 08:20
misschien is het handig om te vermelden welk lettertype je gebruikt voor je tekstballonnen zodat andere mensen hetzelfde lettertype kunnen gebruiken

voor de rest ziet het er erg goed uit!

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Hier staan veel geschikte fonts, ikzelf gebruik daarvan ACME Explosive.

Okay, over de aliens: ze zijn geinspireerd door de walgelijke groene en paarse monsters uit slechte SF films, maar niet door een bepaald beest in particular. Aangezien er meer zijn die zich daardoor laten inspireren, zullen ze best wel erges op lijken, maar ik had geen speciaal beest in gedachte :) Ow, de hittentitten horen ook een beetje bij die inspiratie :)

[ Voor 56% gewijzigd door DarkX op 07-09-2003 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 16:14
ik vind Nyx wel op een Spathi lijken, uit StarControl 2

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een suggestie, ik weet niet of het door iedereen wordt gewaardeerd,
maar ik heb een kort profiel voor beide karakters gemaakt. ;)
Dit heb ik gedaan aan de hand van de info die ik uit de opening van DarkX kon halen. Natuurlijk kunnen de karakters zich ontwikkelen gaande weg het verhaal vordert, maar het leek me handig om hier aan het begin rekening mee te houden, en zodoende de eenheid te bewaren.

here it goes :7 :
nyx | is het leiders type, de touwtrekker, het avontuurlijke type, de intelligentste van de twee.
kwok | is de dommige side kick, loopt achter nyx aan, vindt het allemaal (nog) wel best.

ik zou nog veel verder kunnen gaan, maar dan begin ik zelf dingen te verzinnen.. dat is natuurlijk niet de bedoeling, want dat gaan we met zn allen doen ;)

uiteraard is het aan de CAPO's om te beoordelen of deze schets ergens op slaat en of het een richtlijn wordt...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 58336 op 07-09-2003 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Richtlijnen wil ik niet maken eigenlijk, maar als dat je interpretatie is van de karakters dan is mijn taak iig redelijk gelukt :)

Mijn eigen profielschets (zoals ik zei, je hoeft je er niks van aan te trekken, maar probeer het wel consistent met de startstrip te houden en maak kwok niet ineens hyperintelligent zonder rede :)):

Nyx: Leider, meest intelligent (minst dom?), behoorlijke droogkloot, ietwat nors
Kwok: Volgzaam, sidekick, domste, nodeloos enthousiast over alles, beetje happy happy joy joy tiepje.

Is nogal een klassieke opzet (laurel & hardy, ernie & bert, ren & stimpy), maar if it ain't broke, don't fix it :)

Inmiddels zijn alienfruit, senzuboon, jellyshock, muzzi16, PatrickPietens en vlot toegelaten. Ze hebben hier inmiddels mail over ontvangen. Gefeliciteerd!

[ Voor 14% gewijzigd door DarkX op 07-09-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

Ik heb net ook een mailtje gestuurd :) Maybe trouwens wel een leuk id om de zonnebrillen art hier ook te posten?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
BaRF schreef op 07 september 2003 @ 15:02:
Ik heb net ook een mailtje gestuurd :) Maybe trouwens wel een leuk id om de zonnebrillen art hier ook te posten?
DarkX schreef op 07 September 2003 @ 10:40:
En idd, uiteindelijk verzamel ik de plaatjes op een page, maar ik denk pas als de inschrijving sluit. Anders krijg je jatwerk :)
B)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/stick.gif

[ Voor 28% gewijzigd door DarkX op 07-09-2003 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2021
En ook ik doe natuurlijk ook weer mee. Ga vanavond aan m'n zonnebrilletje beginnen, alsie af is gooi ik em in je mailbox.

Welkom iedereen btw en good luck!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54377

interssant.. ik zal eens checken of ik wat toe kan gaan voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Chimero en BaRF mogen zich nu ook tot de deelnemers rekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

DarkX schreef op 07 September 2003 @ 17:13:
Update dan je startpost even daar staat zo'n mooi deelnemerslijstje :p

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Nee, want ze zijn nog niet ingeroosterd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

DarkX schreef op 07 September 2003 @ 17:13:
olé :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tnx voor de snell reactie. :Y)

Ben trouwens erg benieuwd naar wat de rest heeft ingezonden. Ik zou ze graag willen zien. Ik weet dat jullie het willen bewaren ivb jatwerk, maar dan duurt het dus nog extreem lang, omdat iedereen tijdens de comic zijn solicitaties in mag leveren.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlot
  • Laatst online: 16-06-2020

Vlot

Totdat ik wakker word...

Tja... Maar om nou een inlog er op te zetten... En dan die alleen aan de genen te geven die al zijn 'uitverkoren'...

_--=||LiVe And LeT sMoKe||=--_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Vlot schreef op 07 september 2003 @ 19:40:
Tja... Maar om nou een inlog er op te zetten... En dan die alleen aan de genen te geven die al zijn 'uitverkoren'...
je kunt maybe gewoon een paginaatje online zetten en dan alleen mailen aan de
deelnemers die bekend zijn? Wij lullen die link niet door hoor ;) Ben ook benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89645

Ik doe jammer genoeg niet mee, heb het momenteel druk zat met andere tekenbezigheden, maar ik kon het toch niet laten om even een schetsje voor het 'toelatingsplaatje' te maken, misschien kan het nog als inspiratie dienen voor anderen die wel willen meedoen ;)

Leuk onderwerp trouwens, ik zal deze thread zeker met veel plezier gaan volgen, veel plezier en succes allen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fletwerk.nl/treminator/temp/bril.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 89645 schreef op 07 september 2003 @ 19:55:
Ik doe jammer genoeg niet mee, heb het momenteel druk zat met andere tekenbezigheden, maar ik kon het toch niet laten om even een schetsje voor het 'toelatingsplaatje' te maken, misschien kan het nog als inspiratie dienen voor anderen die wel willen meedoen ;)

Leuk onderwerp trouwens, ik zal deze thread zeker met veel plezier gaan volgen, veel plezier en succes allen.

[afbeelding]
coole 'zonnebril' 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cmon Estupendo,
doe gewoon mee :)
ik denk dat dit al genoeg is om aangenomen te worden.
En desnoods laat je jezelf later inroosteren zodat je meer tijd hebt...
would love 2 c some of your work in this story. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

coole 'zonnebril' 8)
Zo zie je maar weer, als ik wél had willen meedoen, dan was ik gediskwalificeerd, omdat ik de regels niet goed had gelezen. :P

Maar ja, speciaal voor jou dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.fletwerk.nl/treminator/temp/bril2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 20-06 17:26

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

*mail stuurt*

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 89645 schreef op 07 September 2003 @ 20:21:
[...]

Zo zie je maar weer, als ik wél had willen meedoen, dan was ik gediskwalificeerd, omdat ik de regels niet goed had gelezen. :P

Maar ja, speciaal voor jou dan:

[afbeelding]
_O_ doe gewoon mee :D Je hebt in elk geval een coole stijl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shit, zit ik vanmiddag nog te zeggen tegen onzer dictator dat ik het wel gaaf vind als er wat van de mensen meedoen die ook in het handgetekend topic rondhangen zoals estupendo.. krijg ik dit nieuws.. nouwe, als official CAPO eis ik dat je tekent :P.. of is dat machtmisbruik?! :) kom op man.. je hebt de skills.. nog niet genoeg mensen horen smeken? je hoeft niet perse direct ingeroosterd te worden....... c'mon... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 15:49

dawuss

gadgeteer

Ik wil wel graag meedoen, eens kijken wanneer ik tijd kan vinden om een plaatje te brouwen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
Anoniem: 66118 schreef op 07 September 2003 @ 22:17:
[...]

als official CAPO eis ik dat je tekent :P.. of is dat machtmisbruik?! :) kom op man..
Hou jij em vast? Dan duw ik een potlood in z´n handen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Count me in. Ik wil ook een bijdrage leveren!

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 13:07

CoRrRan

Don't Panic!!!

De kleuren komen ook overeen met:

"Day of the Tentacle"

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~slablans/misc/dott1.jpg

Verschil: de intelligentie van de characters is overgesprongen van paars naar groen. (Leuke twist natuurlijk... kan ik nog wel een aantal verhaallijntjes bij verzinnen... maar tekenen kan ik niet, dus probeer ik het ook niet.)

Succes in ieder geval. Ik heb met veel plezier deel 1 (het .pdf-bestand dan) gelezen. Echt heel knap gedaan, petje af!

[ Voor 3% gewijzigd door CoRrRan op 08-09-2003 13:02 . Reden: Layout-change ]

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31231

De eerste sequence vond ik echt super gaaf....deze keer ga ik zeker 'sollicitatie' doen alleen deze week erg druk....dus hopelijk is darkx zijn brievenbusje nog een weekje open O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
CoRrRan schreef op 08 september 2003 @ 13:00:
De kleuren komen ook overeen met:

"Day of the Tentacle"

[afbeelding]

Verschil: de intelligentie van de characters is overgesprongen van paars naar groen. (Leuke twist natuurlijk... kan ik nog wel een aantal verhaallijntjes bij verzinnen... maar tekenen kan ik niet, dus probeer ik het ook niet.)

Succes in ieder geval. Ik heb met veel plezier deel 1 (het .pdf-bestand dan) gelezen. Echt heel knap gedaan, petje af!
Jah, nu zoek je wel heel ver :) Groen en paars zijn gewoon de traditionele kleuren voor bug-eyed aliens :) Laten we nu gewoon met deze karakters verder gaan, zonder er allerlei shit bij te slepen :) Wanneer de inschrijving sluit zal ik dat trouwens echt wel paar daagjes van tevoren melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Bevestigde deelnemers

Dark Blue
RashMatash
Rapzar
Xangadix
ezchaoz
alienfruit
Senzuboon
jellyshock
muzzi16
PatrickPietens
Vlot
BaRF
ChiMero

Deze lijst is nog op een nonspecifieke volgorde :) Wanneer er rond de 15/20 deelnemers zijn, zet ik ze in een vaste volgorde (waarschijnlijk random bepaalt) die de volgorde van tekenen gaat bepalen. Dat is tevens het moment dat de volgende tekenaar van start kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

zeg, herr ubersturmbahnfuherer darkX mogen we niet met alle bevestigde deelnemers stemmen over het thema, misschien vind de meerderheid wel dat 2 aliens uit Keen 1 niet echt een leuk onderwerp zijn ;)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Hmmm. Staat daarboven Minister President van de Republiek der Cartoon Sequence? Nee, volgens mij staat daar Cartoon Dictator >:) En 20 stokslagen voor deze anarchistische opmerkingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

kijk dat dacht ik al; daar is natuurlijk niet meer over te praten :p

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47289

maak tog nix uit als je die aliens niet leuk vind? her-introduceer je de hulk uit CS1 :D (owneh, word afgezaagd... kan me ook iets herrineren ala DBZ in de vorige CS1 ... dat was machtig rot :x )

edit:

dat hierboven klinkt onaardig, ik heb natuurlijk nix tegen diegene die krillin introduceerde... ik vind DBZ nou niet echt zo :x

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 47289 op 08-09-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

[mierenn**kmodus]

Het is: Senzuboon... ;)

[/mierenn**kmodus]

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Indigo> Dat is dus niet de bedoeling :) Bestaande figuren mogen niet volges de regels (lezen!), net zomin als figuren uit het vorige topic. Plus dat het de bedoeling is om continuiteit te bewaren, en de hoofdpersonen negeren is daar geen goeie manier voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, het was meer als grap bedoeld... ik vind de hoofdpersonen zoals ze zijn uber :D echt retro-aliens zoals al gezegd :P

maar daarom, ik begin gelijk te zeuren over DBZ... wat ben ik ook een sieleg viguurtje soms :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Indigo> Trouwens, je bent je attachment vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
Ik heb mijn inzending ook opgestuurd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73593

Bah, ik wil ook meedoen, en ik heb een zonnebrillenschets gemaakt, maar het fatsoenlijk en netjes op de computer halen wil niet zo lukken.. de lijnen overtrekken lukt voor geen meter in illustrator, photoshop of wat dan ook.. maarja ik kloot nog ff aan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Dude, een potloodtekening mag ook hoor. Het hoeft niet digitaal gemaakt te zijn, als je potloodskillz wel koel zijn itt tot je digiskillz bijv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja nou, het was maar een schets en die schets was behoorlijk slordig enzo, heb hem nu zo goed en kwaad als het kon overgetrokken (ben wel tevreden hoor :)) en ik zal hem eens die kant op gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-06 21:37
ik zal morgen es kijken of ik er ook iets van kan brouwen, desnoods alleen iets in de trant van "zonnebrillen zijn cool" (heb ik namelijk een m8ig id van :P) en voor het verhaal heb ik ook al een id (ja ik weet het het verhaal is nog niet (echt) begonnen)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Voor de mensen die voor het eerst meedoen: verhaalideeen kun je overboord gooien, elke deelnemer kan het een volledig andere richting opgooien. Ik zou niet weten wat je van tevoren al kan bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58336 schreef op 07 September 2003 @ 20:20:
cmon Estupendo,
doe gewoon mee :)
ik denk dat dit al genoeg is om aangenomen te worden.
En desnoods laat je jezelf later inroosteren zodat je meer tijd hebt...
would love 2 c some of your work in this story. 8)
Ik vind het leuk dat iedereen zo'n vertrouwen in mijn tekenwerk heeft :) , maar ik heb helaas écht geen tijd om mee te doen. Maar er zal vast ook nog wel een CS-3 komen en wie weet heb ik dan iets meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:30

Pelle

🚴‍♂️

Dames en heren, graag uw aandacht voor het volgende:
Onzinreplies in dit topic worden niet op prijs gesteld. Oneliners en andere nutteloze crap zullen worden getrashed. Het is heel gezellig natuurlijk zo'n topic, maar het is hier geen HK. Als iedereen dit even in z'n achterhoofd houdt, dan wordt dit zeker weten net zo'n geslaagd topic als dat van Stickman & Co :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Hey DarkX, ja kan me dus ook in het lijstje toevoegen he.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Nozzman schreef op 09 September 2003 @ 13:39:
Hey DarkX, ja kan me dus ook in het lijstje toevoegen he.
RTFR! :)

Heb ik een mail van je gehad? Heb jij een mail teruggehad?

Bevestigde deelnemers

Dark Blue
RashMatash
Rapzar
Xangadix
ezchaoz
alienfruit
Senzuboon
jellyshock
muzzi16
PatrickPietens
Vlot
BaRF
ChiMero
Megaspast
BaN5Hee

[ Voor 47% gewijzigd door DarkX op 09-09-2003 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 22:44
ik heb ook een poging gedaan :)
mailtje verstuurd.. hope you like it :)

sorry.. had het nog niet gelezen :X valt ook niet op die mooie blauwe letters :X

[ Voor 38% gewijzigd door LordMithril op 09-09-2003 14:07 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Hee, even in navolging van Pelle's modbreak:

/me Het is niet echt nodig om te melden dat je een mailtje verstuurd hebt, dat je het een leuk idee vind, dat de vorige sequence koel was of meer van dit soort weinig toevoegende onelines. Het is allemaal heel leuk en aardig, maar het vervuilt het topic een beetje, en dat is jammer. Ik dank u vriendelijk als u zich aan dit verzoek wilt houden :) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
  • Laatst online: 06-05 08:09
Anoniem: 73593 schreef op 08 September 2003 @ 22:40:
...ik heb een zonnebrillenschets gemaakt, maar het fatsoenlijk en netjes op de computer halen wil niet zo lukken.. de lijnen overtrekken lukt voor geen meter ...
Anoniem: 73593 schreef op 08 September 2003 @ 23:33:
...heb hem nu zo goed en kwaad als het kon overgetrokken...
Wat bedoel je met overtrekken? schets op je wacom-tablet en dan met de pen erover, of eerst inscannen en verder processen? Als het dat eerste is....nou ja, iig een grappig idee, maar uit nood geboren zeker?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

potlood / papier, maar ik had lijnen van 1 cm dik omdat ik geen gum gebruik (das voor mietjes)
beetje met photoshop met brightness/contrast enzo klooien werkte ook niet goed, dan toch maar met de pen tool gedaan, ergerde me behoorlijk aan de behavior maarja, daar verander je ook niet veel aan :)

en ik had gisteren die email nog verstuurd maar @home vindt het dus niet fijn als ik vanaf mn eigen mailservertje jou ga spammen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlot

Vlot

Totdat ik wakker word...

Je kunt het natuurlijk ook met een zwarte fineliner overtrekken op zelfde papier, dan uitgummen en dan op zw/w scannen en dan inkleuren op pc? Werkt erg goed hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27983

Mag ik trouwens vragen of de submissions voor de 'zonnenbrillen zijn cool' ook in te zien zijn? En of ze een plaatsje naast de echte cartoon krijgen? (net als de 'fan-art' vorige keer)

Want wat 'inspiratie' zou makkelijk zijn, en natuurlijk is het altijd vermakelijk om te kijken naar doodles over coole zonnenbrillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Ja en nee. Nee, ze zijn niet beschikbaar, en nee, je gaat er geen inspiratie opdoen >:) Ja, ze worden wel zichtbaar naast de strip, net zoals de fanart vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
M'n eerste fanart in Sequence 2. Had al in sequence 1 een beetje fanart gepost van kwok, maar hier dus m'n officiele eerste fanart ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/aurik.fj/seq2/zenox.jpg

• Rapzar
zeg, DarkX, je weet toch dat je zelf nog niet op de lijst van bevestigde deelnemers staat he?
Is dat niet raar, als je dan wel de eerste 3 plaatjes doet?

• DarkX
Ow, nja. Dat is het werklijstje dat ik dadelijk randomizeer zodat de deelnamevolgorde bekend is. Daar sta ik dus niet op, anders zou ik veel te snel weer aan de beurt komen :)

• Rapzar
om er een beetje in te komen

Afbeeldingslocatie: http://www.poolside-productions.com/images/zenox.png

keb al wel mail gehad dat ik mee mag doen, alleen sta ik nog niet in het lijstje... kun je me er bijzetten voor je me vergeet mee te randomizen plz? :>

• DarkX
Ik heb besloten dat ik vandaag de strip start :) ChiMero is de eerste die een reactie mag plaatsen op mijn bescheiden opening :P

De inschrijvingen gaan gewoon door, je wordt vanaf nu echter achteraan de lijst geplaatst. Maar blijf zonnebrillenplaatjes posten, er kunnen er nog goed een stijl bij!

Deelnamelijst

01 DarkX
02 ChiMero
03 Vlot
04 prinsesje
05 XangadiX
06 alienfruit
07 Rapzar
08 ezchaoz
09 PatrickPietens
10 Muzzi16
11 BaRF
12 Senzuboon
13 Dark Blue
14 IndigoDelFuego
15 BaN5Hee
16 Jellyshock
17 RashMatash
18 AapOpFiets
19 Megaspast

[ Voor 46% gewijzigd door DarkX op 10-09-2003 12:34 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:30

Pelle

🚴‍♂️

Ik post 'm nog één keer:
Pelle schreef op 09 September 2003 @ 13:15:
Dames en heren, graag uw aandacht voor het volgende:
Onzinreplies in dit topic worden niet op prijs gesteld.

Oneliners en andere nutteloze crap zullen worden getrashed.

Het is heel gezellig natuurlijk zo'n topic, maar het is hier geen HK. Als iedereen dit even in z'n achterhoofd houdt, dan wordt dit zeker weten net zo'n geslaagd topic als dat van Stickman & Co :)
Net weer 3 reacties getrashed, de volgende heeft minder geluk.

dit is geen oneliner, maar een post om aan te geven dat ik het heb gelezen en aan mn inzending ga beginnen.. :)
ik heb 48 uur geloof ik.. dus tot vrijdag 12-09 12:30 ? klopt dat

*ps heb m ook gemaild ;)
*ps2 jou entry in de openingspost is down...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 58336 op 10-09-2003 17:04 ]

• DarkX
Correct! En dat is idd geen oneline, jou post bevat informatie en een vraag, en is per definitie dus niet nutteloos :)

Normaal is trouwens het idee dat je het ff bevestigd door de mail te replien, maar nu zie ik het ook dus laat maar hangen :)

• XangadiX

XangadiX

[ argh... hele domme nonsense hier getikt, excuus, ik ga nu beter lezen 8)7 8)7 ]

[ Voor 79% gewijzigd door XangadiX op 10-09-2003 19:26 ]

Stoer; Marduq

Waarom randomizen en niet gewoon wie het eerst komt die het eerst tekent?
Straks kom ik bovenaan :X

• XangadiX

XangadiX

omdat darkX al een opening af heeft?

Stoer; Marduq

• DarkX
Aapopfiets> je staat 18 :) Niet mekkeren.

En randomizen doe ik omdat met de nieuwe inschrijving dat allemaal nogal naast elkaar door loopt met beoordelen enzo, dus dat is nogal lastig te doen. En het maakt toch niet zoveel uit wanneer je tekent :?

ik vind het wel prima gedaan DarkX.
Alhoewel ik nu wel een beetje moeite heb om een vervolg te bedenken. De vorige keer had ik zijne genius himzelf voor me ;)
Maar het komt goed. Jullie kunnen mijn werk vrijdag middag verwachten.

• Rapzar
Rapzar is erg happy met plaats 7, komt t verhaal net een beetje op gang...

DarkX, als je nog inzendingen accepteert, tot hoe veel wil je dan doorgaan? met 20 mensen duurt t al snel een week of 5 voor je weer aan de beurt bent, en (als de lengte van 'stickman' iets zegt) mazzel je als je een 3de keer aan de beurt komt.

misschien kun je als er erg veel animo is de regel naar 1 of 2 plaatjes pp zetten (maar dat is natuurlijk helemaal aan jou)

• DarkX
Mja, dilemma is natuurlijk dat je aan de ene kant zo snel mogelijk doorwilt, terwijl je aan de andere kant zo min mogelijk mensen nee wilt verkopen. Ben nog aan het dubben, denk dat ik niet echt over de 30 wil gaan, nog even kijken hoe het loopt.

Anoniem: 24622

kijk nou wat er in de krant stond :)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/famflipse/zenoxkrant.gif

• Vlot

Vlot

Totdat ik wakker word...

Lijkt mij niet dat het erom gaat dat je meerdere keren kunt gaan, maar dat het een leuke strips wordt, dus zoveel mogelijk mensen natuurlijk!

[ Voor 4% gewijzigd door Vlot op 11-09-2003 12:39 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.