Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Message-id = bl1qr1$5d8$1@newsbin.cistron.nl
[het zoveelste "yes wat cool" bericht :D]
Omg wat cool, had wel wat vragen, maargoed, ze waren allemaal al beantwoord dus
heb nu 2048/512 @ demon, hehe dit is echt cool! kan ik mooi porject gotham 2 Nog bter online doen :-p
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
Ik had net voor de aankondiging door BBNed een upgrade van 2048/512 naar 8192/1024 aangevraagd. Ze waren nog met die upgrade bezig toen de aankondiging kwam.
Op de zelfservice pagina van Demon stond echter nog steeds 2048. Vanmorgen even met Demon gebeld, ik blijk dus reeds op het nieuwe pakket te zijn gezet, dus 8/1mbit voor €65 per maand!!
Erg netjes van ze, ze hadden met net zo goed nog een maand of twee (tot de werkelijke upgrades voor iedereen) op €99 kunnen zetten.
[ Voor 15% gewijzigd door SambalBij op 03-10-2003 11:16 ]
Wat mooi klote is voor bestaande klanten trouwens, beetje een naai-aktie
Exact expert nodig?
https://services.nl.demon...XEA-Support-01-Login.php4
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
demon helpdesk: 43.12 minuten (ECHT gemeten)MSalters schreef op 04 oktober 2003 @ 01:07:
Cistron 1024 wordt 10 euro duurder dan Demon; de 2048 wordt 4 euro duurder. 8M wordt weer 14 euro duurder. Bovendien zijn de aansluitkosten hoger bij Cistron, en hebben ze geen 512 abbo meer, waar Demo dat voor 19,95 heeft. De Cistron datalimieten zijn 20/35/100, terwijl Demon een FUP heeft. Is dat het prijsverschil waard?
cistron helpdek: onder de 15 secs (zonder wachtdeuntje).
voor mij.. zekers waard.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
sure tis misschien ietsje duurder dan demon, maar kwaliteit ligt wel zeer hoog.
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Toen ik half augustus mijn modem ontving en door een verkeerde firmware moest bellen met de Demon helpdesk, had ik ze binnen 10 minuten aan de lijn.n00bs schreef op 05 oktober 2003 @ 17:45:
Zekers de laatste tijd Demon helpdesk, niet te harden. Gelukkig is t een gratis nr. Maar die lange wachttijden zijn sinds aankondigingen van de upgrades
De verhoogde wachttijd ligt volgens mij gewoon aan al die telefoontjes over de verhoging, waar de helpdesk toch geen antwoord op kan geven.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Je vergeet wat concreets....hoeveel mensen zijn in deze periode wel niet overgestapt naar DemonKarreMania schreef op 04 October 2003 @ 01:12:
[...]
demon helpdesk: 43.12 minuten (ECHT gemeten)
cistron helpdek: onder de 15 secs (zonder wachtdeuntje).
voor mij.. zekers waard.
Hoeveel van die bellers zijn van tweakers.net & co die lopen te vragen wanneer de snelheidsverhoging ingaat en of ze die snelheid gaan halen
Kom op zeg, Demon heeft het momenteel heel erg druk en een helpdesk breid je niet van de één op andere dag uit. Ik heb 1.5 maand geleden (LEES: voor snelheids verhoging) ook gebeld en toen was ik binnen 3 minuten geholpen door een Demon medewerker. Vind het persoonlijk heel laag om nu te gaan lopen fitten terwijl Demon gewoon momenteel de drukte niet aankan debet aan hun prijsstunt. Half tweaker wereld stapt zowat over naar Demon.
Als cistron nou ook es een goeie news server neer zetten dan hebben we helemaal nix te klagen
De volgende dingen staan gepland, niet perse in deze volgorde:
- betere usenet service (meer groepen, betere retentie)
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Is simpel het probleem van demon. Cistron ging ook iedereen bellen, maar ze hebben _duidelijk_ aangegeven op de website dat je niet hoeft te bellen naar de helpdesk voor de upgrade, omdat ze et gewoonweg niet wisten. Kleine info, grote impact.
het gaat hier trouwens niet om de "gewone' klanten service, maar over die technische helpdesk.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Helemaal mee eens, toen ik aangesloten ben werkte de verbinding niet goed. Kreeg direct iemand aan de lijn waarmee ik een uur aan de lijn heb gehangen, uiteindelijk bleek de NIC van mijn Laptop de boosdoener, alle andere NIC's werkte wel prima samen met het modem. Bovendien is de technische kennis van de mederwerkers top, dat ze nu problemen hebben met de grote toestroom vind ik niet zo vreemd. Ik adviseer vrienden, kennissen en famillie nog steeds DemonMiki schreef op 05 oktober 2003 @ 17:52:
[...]
Je vergeet wat concreets....hoeveel mensen zijn in deze periode wel niet overgestapt naar Demon![]()
Hoeveel van die bellers zijn van tweakers.net & co die lopen te vragen wanneer de snelheidsverhoging ingaat en of ze die snelheid gaan halen![]()
Kom op zeg, Demon heeft het momenteel heel erg druk en een helpdesk breid je niet van de één op andere dag uit. Ik heb 1.5 maand geleden (LEES: voor snelheids verhoging) ook gebeld en toen was ik binnen 3 minuten geholpen door een Demon medewerker. Vind het persoonlijk heel laag om nu te gaan lopen fitten terwijl Demon gewoon momenteel de drukte niet aankan debet aan hun prijsstunt. Half tweaker wereld stapt zowat over naar Demon.
Van demon site:KarreMania schreef op 05 October 2003 @ 19:06:
[...]
Is simpel het probleem van demon. Cistron ging ook iedereen bellen, maar ze hebben _duidelijk_ aangegeven op de website dat je niet hoeft te bellen naar de helpdesk voor de upgrade, omdat ze et gewoonweg niet wisten. Kleine info, grote impact.
het gaat hier trouwens niet om de "gewone' klanten service, maar over die technische helpdesk.
Vind ik toch redelijk duidelijk.Voor verdere informatie vragen we u de volgende mededeling van Demon af te wachten. Onze medewerkers van sales, support en customer-service hebben geen additionele informatie.
snelheid".
http://www.planet.nl/planet/show/id=63735
Dus dat wordt de datum voor Planet mensen
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
wat een gezeur ook over de limieten, kwam een bericht tegen van iemand die ze aan gesproken hadden op zijn download gedrag meer dan 300gb !!! in een maand, wat doet die jongen met 300gb? hij was woedend er over
En het meeste wat ik hier lees is ook gezeur, krijgt iedereen een verdubbeling van hun snelheid breekt er paniek uit
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpiefox op 13-10-2003 03:00 ]
The first casualty in war is always the truth...
300 gb (ik gok dat je GB bedoelt) is 10 gig per dag, daar kom ik soms ook wel aan, als je een server draait is het zelfs heel goed haalbaar...carpin schreef op 13 oktober 2003 @ 01:33:
Wat ben ik blij dat ik niet bij de helpdesk werk zeggrootste probleem zijn de mensen zelf door hun gebrek aan kennis
wat een gezeur ook over de limieten, kwam een bericht tegen van iemand die ze aan gesproken hadden op zijn download gedrag meer dan 300gb !!! in een maand, wat doet die jongen met 300gb? hij was woedend er overvan mij mogen ze hem gewoon een 56k lijntje geven.
En het meeste wat ik hier lees is ook gezeur, krijgt iedereen een verdubbeling van hun snelheid breekt er paniek uit
Inderdaad, als je de nieuwsgroepen van de betreffende providers leest, is diep treurig eigenlijk al dat gezeur over een speedbump.carpin schreef op 13 October 2003 @ 01:33:
Wat ben ik blij dat ik niet bij de helpdesk werk zeggrootste probleem zijn de mensen zelf door hun gebrek aan kennis
wat een gezeur ook over de limieten, kwam een bericht tegen van iemand die ze aan gesproken hadden op zijn download gedrag meer dan 300gb !!! in een maand, wat doet die jongen met 300gb? hij was woedend er overvan mij mogen ze hem gewoon een 56k lijntje geven.
Mja en zo'n gast met zoveel dataverkeer gaat dan nog eens tekeer tegen supportmedewerkers, als je zoveel dataverkeer hebt neem dan een business aansluiting en niet een consumenten abo.
Inderdaad, een dure XS4all verbinding geeft je recht op 150GB in de maand, Cistron bied je 100GB per maand. Dan kun je zelf toch wel verzinnen, dat je met goedkopere aansluitingen gemiddeld daaronder 'moet' blijven. Dat sommige providers niet zo streng zijn is nog geen reden om grof misbruik ervan te maken, en een grote mond erover heb je echt eendolby schreef op 13 October 2003 @ 09:40:
[...]
Inderdaad, als je de nieuwsgroepen van de betreffende providers leest, is diep treurig eigenlijk al dat gezeur over een speedbump.
Mja en zo'n gast met zoveel dataverkeer gaat dan nog eens tekeer tegen supportmedewerkers, als je zoveel dataverkeer hebt neem dan een business aansluiting en niet een consumenten abo.

Wat voor server zou je dan moeten draaien om 300GB/maand te halen? Alleen met illegale meuk die je zelf niet eens nodig hebt. Puur voor handel/uitwisseling van andere illegale meuk dus.johnnyv.nl schreef op 13 October 2003 @ 09:27:
[...]
300 gb (ik gok dat je GB bedoelt) is 10 gig per dag, daar kom ik soms ook wel aan, als je een server draait is het zelfs heel goed haalbaar...
Heb ik het helemaal fout, dan hoor ik graag waar je anders 300GB/maand aan dataverkeer mee haalt, waar geen commercie bij komt kijken. (Anders had je wel SDSL of zo genomen...)
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Echt ik begrijp echt niet wat jullie allemaal doen met je verbinding... maar als ik 10GIG per maand erdoorheen pomp vind ik het al redelijk veel.
Vergeet de 1:25 overbooking niet.Alpha-xp schreef op 13 October 2003 @ 02:59:
met 8mbit/1mbit con is dat niet zo super veel hoor....men neemt niet zomaar een high speed con =)
De islam kan uw vrijheid schaden
Anoniem: 91933
Door deze mensen die iedere maand + 200/300 gig trekken komen de providers strax met limieten ipv fup's. Nu is het allemaal leuk en aardig maar hoe meer ''misbruik'' ipv gebruik er van gemaakt wordt hoe eerderjohnnyv.nl schreef op 13 oktober 2003 @ 09:27:
[...]
300 gb (ik gok dat je GB bedoelt) is 10 gig per dag, daar kom ik soms ook wel aan, als je een server draait is het zelfs heel goed haalbaar...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 91933 op 13-10-2003 11:39 ]
Live concerten bijvoorbeeld van bands die het geen probleem vinden wanneer fans concerten uitwisselen. Om maar eens wat te noemen. Niet iedereen pompt alleen maar grote hoeveelheden illegaal materiaal over...Swerfer schreef op 13 oktober 2003 @ 10:12:
Wat voor server zou je dan moeten draaien om 300GB/maand te halen? Alleen met illegale meuk die je zelf niet eens nodig hebt. Puur voor handel/uitwisseling van andere illegale meuk dus.
En tjah, is 300Gb misbruik maken van een FUP? Dan moeten ze maar duidelijk maken wat zij onder fair verstaan.
Exact expert nodig?
het voordeel dus bij cistron, schijnbaar hebben zij dit al voorzien er er al harde data-limieten ingegooid. (maxx abbo 100gb). Denk dat er een aantal spoedig zullen volgen.Anoniem: 91933 schreef op 13 October 2003 @ 11:36:
[...]
Door deze mensen die iedere maand + 200/300 gig trekken komen de providers strax met limieten ipv fup's. Nu is het allemaal leuk en aardig maar hoe meer ''misbruik'' ipv gebruik er van gemaakt wordt hoe eerder. Jammer maar de waarheid.

Anoniem: 94148
[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 94148 op 14-10-2003 14:15 . Reden: antwoord was er al ]
Overduidelijk is in ieder geval dat er tussen je Terabytes aan data geen goede spellingscontrole zit.Alpha-xp schreef op 13 October 2003 @ 14:42:
filmpies meerendeel illi der zijn legaale
I don't like facts. They have a liberal bias.
Liever een post met spellingsfouten dan een post dat geen waarde aan het topic toevoegd...
===========
@ Genea ^^ Demon internet
[ Voor 21% gewijzigd door Jumpiefox op 15-10-2003 03:15 ]
Dat heet een limiet.Crazy D schreef op 13 October 2003 @ 14:04:
[...]
En tjah, is 300Gb misbruik maken van een FUP? Dan moeten ze maar duidelijk maken wat zij onder fair verstaan.
Fair = eerlijk, en iedereen die gewoon even nadenkt kan bedenken dat 300GB per maand niet eerlijk is. Als je voor een maandje een keer 100GB+ haalt, zou zelf niet weten hoe maar goed, daar is een FUP voor. Maar om structureel 100GB+ te gebruiken is asociaal.
Kap es met die idiote punten, ga leren spellen en bovenal: 150 gig per maand is bezopen, nee ronduit asociaal met een 2mb lijn. Ik voorspel je echter dat zoiets niet lang goed zal gaanAlpha-xp schreef op 15 October 2003 @ 03:05:
...Heb het gewoon getyped zoals ik het zeg.....tjah films..filmpies vind ik leuker klinken..maare ga eens ergens anders mieren neuken ok"SIGH" niks beters te doen dan elke post te doorzoeken op spellingsfouten
....
Liever een post met spellingsfouten dan een post dat geen waarde aan het topic toevoegd...
===========
@ Genea ^^ Demon internet
De islam kan uw vrijheid schaden
Nou weet ik toevallig dat die 100Gb limiet van Cistron niet zomaar uit hun duim is gezogen en gebaseerd is op wat je zou kunnen downloaden zonder dat iedereen zwaar last heeft van de overboeking, maar de grap is nou juist, dat "eerlijk" niet een vastomlijnt iets is (net zoals "goede muziek" zo subjectief is als de pest). En dat 100+ misschien volgens velen unfair is, dat zou op zich wel duidelijk kunnen zijn, maar het is ook gebeurt dat de discussie niet ging over 100b, maar over 10 of 20Gb.Waslijn schreef op 15 October 2003 @ 12:21:
Fair = eerlijk, en iedereen die gewoon even nadenkt kan bedenken dat 300GB per maand niet eerlijk is. Als je voor een maandje een keer 100GB+ haalt, zou zelf niet weten hoe maar goed, daar is een FUP voor. Maar om structureel 100GB+ te gebruiken is asociaal.
Mjah ook de isp's met fup zullen vanzelf over gaan naar een harde limiet als teveel mensen overlast veroorzaken.
Exact expert nodig?
Sorry hoor maar 100/150 gb vind ik nog steeds acosciaal veelAlpha-xp schreef op 13 oktober 2003 @ 14:42:
Gooi er nu ongeveer per maand 100-150 gig doorheen (2mbit/0.5mbit) dus die overboeking valt wel mee....tuurlijk zitten er een paar gig filmpies bij maar het meerendeel is unlicensed stuff! Dus 300gig hoeft niet perse puur illi zooi te zijnder zijn genoeg legaale dingen die die 300gig kunnen vullen =)
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Jij mag 100gig+ wel asociaal vinden maar zolang demon er niks van zegt vinden ze het blijkbaar ok?
Heb nu al bijna een jaar demon dus tjah...ze zijn dus best "relaxt" als het om datagebruik gaat.
Geloof je nu zelf ook werkelijk wat je zegt ?Alpha-xp schreef op 13 October 2003 @ 14:42:
Gooi er nu ongeveer per maand 100-150 gig doorheen (2mbit/0.5mbit) dus die overboeking valt wel mee....tuurlijk zitten er een paar gig filmpies bij maar het meerendeel is unlicensed stuff! Dus 300gig hoeft niet perse puur illi zooi te zijnder zijn genoeg legaale dingen die die 300gig kunnen vullen =)
Dat gaat wel heerlijk offtopic, maar 100+Gb per maand wil niet per definitie zeggen dat het alleen maar illegaal spul is. Dat iedereen dat meteen denkt zegt meer over de personen die dat denken, dan degenen die veel dataverkeer verstoken. (zoals bv live concerten van de Grateful Dead, en geloof me, dat loopt in de (tientallen) terrabytes als je die allemaal wil verzamelen, en is hartstikke legaal. En zo zijn er nog tig bands die dat geen enkel probleem vinden).
Exact expert nodig?
Idd wat een offtopic geouwehoer zeg, mensen zit hier te wachten op info over het BETREFFENDE onderwerp. Maar altijd in deze topics zie je die mannetjes terug komen die persé moeten vertellen hoeveel ze wel niet downloaden, zijn ze niet stoer? Dus jij moet nodig zeggen zeikerds....Alpha-xp schreef op 15 October 2003 @ 14:17:
Weet je laat ook maar....stelletje Zeikerds hier.
Jij mag 100gig+ wel asociaal vinden maar zolang demon er niks van zegt vinden ze het blijkbaar ok?
Heb nu al bijna een jaar demon dus tjah...ze zijn dus best "relaxt" als het om datagebruik gaat.
[ Voor 5% gewijzigd door Beamer op 15-10-2003 16:34 ]
20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd
Beamer schreef op 15 October 2003 @ 16:33:
Maar altijd in deze topics zie je die mannetjes terug komen die persé moeten vertellen hoeveel ze wel niet downloaden, zijn ze niet stoer?
Exact expert nodig?
Anoniem: 68278
Wat een geleuter hiero.. Inderdaad, Demon doet absoluut niet moeilijk over 100GB+ downloaden per maand. Ik heb ze hier al een keer over gesproken en volgens Niels Raaijer zit de 2Gbit AMS-IX pijp die ze hebben, op de piekuren maar voor 30/40% vol. Ok, de transits e.d. zijn natuurlijk minder groot, maar ook deze zijn nog lang niet op maximale capaciteit. Dus men hoeft niet bang te zijn dat Demon hier moeilijk over gaat lopen doen. Het neemt natuurlijk niet weg, dat asociaal veel downloaden, gewoon asociaal blijft, wat de capaciteit van Demon ook is.
Anoniem: 68278
Yup, helemaal mee eens. Ik hou dit topic in de gaten, in de hoop dat er weer wat meer info beschikbaar is over de planning bij Demon. Ik heb helemaal geen zin om te horen hoeveel iemand download oid.Beamer schreef op 15 October 2003 @ 16:33:
[...]
Idd wat een offtopic geouwehoer zeg, mensen zit hier te wachten op info over het BETREFFENDE onderwerp. Maar altijd in deze topics zie je die mannetjes terug komen die persé moeten vertellen hoeveel ze wel niet downloaden, zijn ze niet stoer? Dus jij moet nodig zeggen zeikerds....
Vandaar ook mijn vorige post "omg, wat een geleuter..."