[PC] Championship Manager 4 - [deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39

Sherlock

No Shit

YouKnow schreef op 11 november 2003 @ 20:46:
Ik heb jullie reacties gelezen. Het is mij echter wel gelukt om met scouten goed werk te verrichten, ik heb net voor €40.000.000 2 spelers verkocht, door goed scouten voor in totaal €3.800.000 gekocht. Ik zie in dat ik een beetje weinig heb gezegd, ik heb het gequote omdat ik het met alles eens was :)

Ik speel zelf ook erg veel CM4, ik klim van onderen op (Veendam bijvoorbeeld) en dan moet je scouten. Ook kan je zo die talentjes niet kopen, en als je wel zo'n vermogen hebt dat je ze in principe zou kunnen kopen staat Man Utd., Ajax, Real Madrid, Deportivo of Arsenal bijvoorbeeld in de rij voor hem, dan lukt het niet ze met AZ aan te trekken.

Het is zeker niet slecht wat jullie doen, maar je kan ook met zo'n lage club beginnen dat je al je opgebouwde kennis niet overboord hoeft te zetten, omdat je er simpelweg nog niets aan hebt. Als je met een derde divisieclub in Spanje begint en je zelf opwerkt tot bondscoach van Italië om maar iets te zeggen, dan vind ik je echt goed. Zelf ben ik ook niet goed, zoiets heb ik immers nog niet bereikt.
Oké, zo is het inderdaad wat dudelijker. En uiteraard heb je gelijk, net zoals Ziggy007.

Kijk, ik ben het zeker wel met jullie eens dat het moeilijkste en tegelijkertijd knapste element van het spel is dat je met een of ander Schots derde divisie part time clubje na 10 jaar de CL wint. Ik zal eerlijk zeggen dat ik dit best een aantal keer geprobeert heb, en niet verder kwam dat de Schotse premier league. Oftewel: zo goed ben ik niet dat ik dat kan, en ik kan erg slecht tegen mijn verlies. Vandaar dat ik het sowieso in Nederland wilde proberen, en omdat ik normaal met Ajax speel wilde ik eens een stapje lager.

Zodoende kwam ik dus uit bij NEC, omdat ik wist (uit voorgaande spellen) dat die ploeg behoorlijk veel potentie had. Als je dan bij zo'n club zit dan haal je toch wat je kunt halen? Zoals Japser ook al zei; na enkele seizoenen heb je al te maken met regenerated players en gaat dus het verhaal van de bekende talenten niet meer op. Tot slot: met NEC is het inderdaad iets lastiger om de bekende spelers binnen te halen: Kallstrom zit al bij Villa, Ponzio krijg ik niet weg bij Newell's etc.

Maar dan het huidige spel:
Ben doorgedrongen tot de kwartfinale van de CL! In de achtste finale was Arsenal de tegenstander, die thuis in De Goffert met 2-0 werden verslagen. Uit werd het nog even spannend nadat Vieira Arsenal op 1-1 had gezet, maar vervolgens counterde ik vrolijk naar de 1-3, zodat AS Roma in de volgende ronde mijn tegenstander is.
De eerste wedstrijd speel ik uit in Rome, en wordt door twee verdedigingsfouten met 2-1 verloren. Het doelpunt kwam van Demouge: een prachtig lobje toen hij oog in oog met Pelizolli Pelizzoli de keeper stond.

De competitie gaat een stuk minder, ik moet weer eens aan mijn tactiek gaan sleutelen ben ik bang. Ondetussen sta ik 6 punten achter op psv, en nog maar 3 voor op Ajax, wat opgeklommen is naar de derde plaats. Wael Reyad blijft een bron van ergernis door zijn extreme aantal gele kaarten en dus schorsingen, maar tegelijkertijd kan ik dit creatieve brein ook weer niet missen.

Het is nu hopen dat we Ax kunnen verkopen voor een leuk bedragje, zodat we er wat versterking voor het middenveld voor kunnen halen. En dan specifiek voor de AM C positie, vanwege Reyad. Op MC heb ik Keizer, Dudu Cearense, Conticchio, Adu en Dielke van Eeuwijk. Wie? Ja, Dielke van Eeuwijk heeft zich zo goed ontwikkelt dat hij nu in de belangstelling staat van Glasgow Rangers.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JerryH schreef op 12 november 2003 @ 08:43:
[...]

Oké, zo is het inderdaad wat dudelijker. En uiteraard heb je gelijk, net zoals Ziggy007.

Kijk, ik ben het zeker wel met jullie eens dat het moeilijkste en tegelijkertijd knapste element van het spel is dat je met een of ander Schots derde divisie part time clubje na 10 jaar de CL wint. Ik zal eerlijk zeggen dat ik dit best een aantal keer geprobeert heb, en niet verder kwam dat de Schotse premier league. Oftewel: zo goed ben ik niet dat ik dat kan, en ik kan erg slecht tegen mijn verlies. Vandaar dat ik het sowieso in Nederland wilde proberen, en omdat ik normaal met Ajax speel wilde ik eens een stapje lager.
Heb met vorige cm versie schotse clubje Morton naar Premier league gebracht door elk jaar kampioen te worden en 2e jaar in Premier kampioen te worden :7. Werd toen overigens wel uitgeschakeld door Real in kwartfinale van CL :/
Ja dat waren leuke tijden met allemaal onbekende talentjes zoals m'n super spits Mellor :P. Maar toen kwam cm4 dus ben ik daar begonnen, heb savegame nog wel geloof ik :D

Ohja en voor goede amc, bruno van gremio, deed het toen ook heel goed bij Morton, kan em nu helaas niet krijgen bij Millwall :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Borut Semler is een superspits! Hij is te halen bij Deportivo, en hoewel z'n stats niet super zijn, heeft hij er bij mij 27 in 10 duels inhangen, als enkele spits bij AZ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike-man
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 07:05
YouKnow schreef op 12 november 2003 @ 14:23:
Borut Semler is een superspits! Hij is te halen bij Deportivo, en hoewel z'n stats niet super zijn, heeft hij er bij mij 27 in 10 duels inhangen, als enkele spits bij AZ!
vreemd, in mijn potje speelt hij bij Bayern Munchen. Nou ja speelt, hij zit voor het tweede seizoen op de bank. Over zijn kwaliteiten kan ik dus nog weinig zeggen.

Scorito: FC Bal op ons dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och ik ben begonnen bij Roda JC...dat is ook een middelmatige ploeg, kampioen geworden ben ik er niet mee helaas. Wel een keertje tweede en de beker gewonnen. Genoeg prestaties blijkbaar om na 3 seizoenen naar PSV te kunnen overstappen, waarmee ik 2 keer de dubbel won en 2 keer de supercup, halve finale CL, finale UEFA cup (niet gewonnen)...dat was weer genoeg om naar Real te kunnen in de winterstop van mijn derde PSV seizoen. Met Real 2 keer de spaanse beker, 1 keer de supercup en de UEFA cup gewonnen (kampioen worden in Spanje is MOEILIJK!). De UEFA cup finale won ik met 3-1 van Liverpool, die me meteen daarna een contract aanbood :) aangezien ik ook al weer 3 seizoenen bij Real zat heb ik dat aangenomen!

Mijn totaalplaatje:
3 x Amstel Cup (1 * Roda, 2 * PSV)
2 x Johan Fruitschaal (PSV)
2 x Landskampioen (PSV)
2 x Spaanse beker (Real Madrid)
1 x Spaanse supercup (Real Madrid)
1 x UEFA Cup (Real Madrid)
1 x Community Shield (Liverpool)

Ik heb vier competities, Nederland, Duitsland, Engeland en Spanje...dus over 3 seizoenen moet ik nog een Duitse club doen...en dan terug naar Nederland, bondscoach worden en het WK in 2018 winnen ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41

Japser

Jeej!

Ok ff wat plaatjes zoals beloofd :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.klunder/Champion.JPG

Kampioenen, spreekt voor zich

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.klunder/CL.JPG

Champions League 1/2 finale Loting

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.klunder/Topspits.JPG

Mijn topspits, hij's goed :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.klunder/Thrilled.JPG

De mening van mn board...nog nooit gezien deze!!!

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.klunder/Tactics.JPG

Mijn winnende tactiek, simpel doch briljant :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.klunder/Serie.JPG

gewoon ff een leuke serie van mij...verliezen :? wasda :? (behalve tegen Ajax :P )

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.klunder/Landmarks.JPG

Erelijstje tot nu toe

[ Voor 9% gewijzigd door Japser op 12-11-2003 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

WAAA!!!! WOEI!!! ik word helemaal gek!!! 3-2 voor in de first leg semi final van de CL tegen AC Milan !!!

Nog 14 minuten te spelen!!

Edit: Gewonnen!!! Wat een sensatie !!

0-1
1-1
2-1
2-2
3-2 !!

Werelds...nu uit ff vol op de aanval en we pakken ze in!

[ Voor 33% gewijzigd door Japser op 12-11-2003 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na eerst 4 seizoenen met Ajax gespeeld te hebben, en CM4 een beetje verkend te hebben, en ook alles gewonnen wat er te winnen valt.

Ben ik nu begonnen met NAC, het transferbudget is echter haast nihil (110.000 ofzo) dus heb maar wat spelers gehuurd. (Galetti, Crusat en Reguiero)

De eerste paar wedstrijden verloren, maar momenteel sta ik in het eerste jaar (2002) al 1ste, boven Ajax en NEC, na 30 wedstrijden :*)

In de UEFA-cup sta ik in de vierde ronde, moet nu alleen tegen Liverpool en dat is een zware kluif. Heb uit 2-2 gespeeld.

Is het mogelijk het thuis zo dicht te gooien dat het 0-0 blijft? Wat is dan de beste tactiek?

Btw. Een vriend van me zij dat Arne Slot heel goed word, iemand ervaringen?
stel nu meestal Engelaar en Peto op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Mja als je mijn tactiek bekijkt, en je kijkt naar de stand en het aantal tegengoals, zou ik zeggen 4-4-2 opstelling, 2 dc's, een ervan op ultradefensive en man marking en de ander op defensive en zonal. Dat werkt wel degelijk, ook een goeie keeper is handug.

Trouwens, opzich wel goed met NAC in je eerste seizoen op 1 staan. Ik kwam nooit verder dan een tweede plaats, en eindklassering 4de of 5de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ok ... dit suckz0rt :(

5-0 geklopt uit bij AC Milan...totaal geen kans, Todorov na 5 minuten eruit wegens blessure, geen redelijke aanval gezien van mijn kant...echt driewerf bagger! Maarja, volgend seizoen beter, als ik teminste mijn team bij elkaar kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tijdje al geen Championship Manager 4 gedaan! Is het nog steeds verslavend? En is het waar om het weer eens te installen?

Zo ja! Waar kan ik dan EP5 vinden? Dan moet ik toch met data nemen? als je nog geen updates hebt geïnstalled.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem geïnstalleerd en maak nu een nieuwe competitie aan om met Ajax te spelen _/-\o_

Ik heb nu een Editor gedownload en Ajax precies nagemaakt van dit seizoen dus:

Weg:
Christian Chivu --> Roma
Andy v/d Meyde --> Internazionale
David Mendes da Silva --> Sparta, was verhuurd
Aron Winter --> Gestopt
Richard Witschge --> Ado '20
Joey Didulica --> Austria Wien

Gekomen:
Wesley Sonck <-- van Genk
Zdenek Grygera <-- Sparta Praag
Julien Escudé <-- Stade Rennes
Sander Boschker <-- FC Twente
Anthony Obodai <-- GB Antwerpen

Edit:

Hmm de voorbereiding niet goed begonnen.

Ajax - Levski 2-2 [Vriendschappelijk]
Ajax - PSV 1-3 [Johann Cruijff Schaal] 3x Kezman

Nu maar :Z :z en hoop morgen op een goed competitie start ;(

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Zozo, dat was weer een spannend avondje! We begonnen met een thuiswedstrijd tegen AS Roma in de kwartfinale van de CL. Eerste helft heb ik wat kleine kansen, maar verder gebeurt er niet veel. Dan, in de 60e minuut, scoort Demouge 1-0! NEC staat virtueel in de halve finale, na de 2-1 uitnederlaag. Uiteraard zet Roma even aan en is het binnen 3 mnuten weer 1-1, maar het idee was leuk! ;)

Vervolgens speel ik uit bij Ajax (mijn directe concurrent voor de 2e plaats) voor de competitie, waar ik met 2-0 win. Nu sta ik weer 6 punten los van Ajax, dus de tweede plaats is voorlopig van mij. De volgende wedstrijd is dan de thuiswedstrijd tegen psv in de halve finale van de amstel cup, en die win ik na een bloedeloze 0-0 op penalty's.

In de competitie verspeelt psv punten tegen willem II, waardoor ik ook nog maar 3 punten achter sta. Hee, nu is opeens alles nog mogelijk! Als ik dan naar de komende tegenstanders kijk, dan zakt de moed mij weer in de schoenen. Cambuur, Groningen en Heerenveen zijn de tegenstanders die psv punten afhandig moeten maken, dat gaat natuurlijk nooit lukken. Alhoewel ik hoop dat Jason Oost (ondertussen international en spelend voor Groningen) weer eens een goede dag heeft en wat leuks doet tegen psv, maar dat blijkt achteraf ijdele hoop. Totdat ik ineens verrast werd door een doordeweekse wedstrijd, psv had uit bij Cambuur met 2-0 verloren! Ik stond gelijk in verliespunten, maar met een veel beter doelsaldo! Ik win de inhaalwedstrijd tegen NAC, waardoor ik bovenaan sta.

Het vervolg is al wat afgezaagd, we winnen allebei onze laatste wedstrijden (alhoewel ik enorm veel moeite had met... Groningen, terwijl ik Cambuur met 6-0 afgedroogd had) en ik ben kampioen op doelsaldo. In de hele competitie heb ik slechts 10 tegentreffers moeten incasseren, best knap voor een 3-mans verdediging!

Wat volgt is de Amstel cup finale tegen Ajax, maar die is nog niet gespeeld, dus daar kan ik niks over zeggen ;)

Wat wel vreemd is trouwens, ik ben nu net klaar met het seizoen 2005/2006, maar mijn sponsorcontract is afgelopen in 2005. Ik had al lang een nieuw en verbeterd contract verwacht, maar tot op heden heb ik niks :( Wel een beetje vreemd voor een club die "al" 2 jaar Champions League speelt, twee keer kampioen is geworden en twee keer de beker heeft gewonnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JerryH > Mooi verhaal! Heb je wat screenshots van het seizoen 2005-2006? _/-\o_

Ik ga nu beginnen met Ajax in het eerste seizoen en heb 3 mensen bij Ajax gezet.

Hey gaat om de spelers : Jeffrey Willems (ik), Tom Krouwel, Elmar van den Ouden! (2 goede vrienden)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik kan nog wel wat screenshots maken, zit tenslotte nog in dit seizoen. Als ik vanavond thuis kom (zit nu @ work) zal ik er eens een zootje screens opgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook eens met NEC begonnen. Wel leuk maar totaal onrealistisch zeg. sta na 26 wedstrijden 21 punten voor op de nummer 2 PSV en heb een doelsaldo van 98 -10. 25 gewonnen , één gelijk. Demouge en AX houden Bosnjak uit de basis, verder is de opstelling ongeveer. Ik krijg ajax en PSV nog thuis, uit heb ik van ze geonnen en v Marwijk is al ontslagen na zn tweede verlies tegen NEC;-)

Gentenaar
Yakubu/Wielaart --- Said/Wisgerhof --- Hesp---Leiwakabessy
v Rijswijk/Filipe (huurling)--- Giohane (huur)/Govedarica--- Hersi --- Zonneveld
----- Demouge -- Ax---

Idee was een blok beton achterin en in het midden, veel snelheid op de vleugels en voorin. De backs komen soms mee naar voren, maar liever niet, de centrale middenvelders staan op defensief en snoeihard tacklen, en verder counteren we er lustig op los.

Volgend seizoen wordt lastiger met europese avonturen, vermoeide spelers, onregelmatige schema's, dus minder trainen etc.
Verder heb ik in dit spel de braziliaanse competetie draaien en mijn scouts vinden het ene na ht andere talent. Ultieme doel van dit spel is dat in 2010 of zo het gehele braziliaanse elftal bij NEC speelt;-)
Oh ja, ik heb die todorov ook maar ff gehaald, leuke speler, snel en sterk in de lucht, ideale aangever voor Ax, maar die is wel veel gebleseerd.

Nou ja, hopelijk is het nieuwe spel wat realistischer hoewel dit erg leuk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Damn! In je eerste seizoen 21 punten voor op de nummer twee? Dat is echt niet normaal hoor. Wel gaaf natuurlijk :P

Wie is trouwens die Giohane? En hoe heb je Yakubu gehaald? Die krijg ik echt niet los bij Ajax, willen er iets van 10 miljoen voor hebben ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Niemand reageert op mn screenies !! :( Doe ze es checken! Jullie vroegen er notabene om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GEWELDIG! Tja had het niet gezien omdat het op de vorige pagina stond. :D en ik verw88 ze gewoon als nieuwe post!! Prachtig!! En hoe is die Todorov? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

btw hoe heb jij die logo van de graafschap erin gezet? Als ik het mag vragen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yakubu is gehuurd van ajax voor t seizoen. die ghiohane (of zoiets) komt op huurbasis van ik meen Kiev. Hij heeft geen hoge ratings in mijn wedstrijden, maar heeft iets van 7 intercepties per wedstrijd, is snel en sterk. Het is mijn sloper op het middenveld die menig vijandelijke aanval in de kiem smoort.

Enige nadeel aan mijn stijl is dat ik noodgedwongen veel moet roteren want ik grossier in gele kaarten, bijna iedere wedstrijd zijn er wel 2 spelers geschorst.. Och, zo krijgen de jonkies ook een kans ;-)

Ik ga voor komed seizoen eigenlijk in de breedte versterking zoeken, een goede LB erbij want ik wil Zonneveld links midden houden, en een RB want Wielaert lijkt me net te licht voor Europa. Hesp kan denk ik nog wel een jaartje met zijn ervaring. Als ik yakubu en Thiona niet nog een jaar kan huren (voor 0 euro...) dan moet ik ook een DMC erbij hebben)
Ik zal dan vooral letten op snelheid, teamworrk en determination want het moeten allemaal slopers zijn, ik speel een soort anti-voetbal;-)

Maar geld is er niet, heb alleen hristov verkocht voor n magere 900.000, de nooier (altijd een 9 in de reserves;-) ) wil niemand hebben....

Misschien moet Bosnjak maar eens in de basis om zijn waarde op te vijzelen want die kan dan verkocht, ik vind het eigenlijk een beetje cheaten dat ik hem heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

uhm....dr is ergens een CM superpack die rondwaard op het i-net. Is zo rond de 230 mb groot en bevat bijna alle pics van spelers, alle clublogo's, alle competitielogo's e.d. Is wel leuk hebbeding, alleen de laadtijd duurt alleen wat langer van een spel.

En fijn dat de screens u bevallen :) Ben er trots op. En mja, hoe is die Todorov?? Nou hij eindigde het seizoen bij mij met 60 goals en 13 assists en 21 mom verkiezingen en hij won de gouden schoen ! Need I say more? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Japser op 14-11-2003 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dan weet ik genoeg heb hem gelijk gekocht voor 825.000€,naar Ajax. Maar waar is dat hebbedingetje dan te downloaden? Wilhem wel hebben :P

Heb trouwens nog iets erg gehad!

Moest mijn 2e wedstrijd in de nieuwe seizoen uit tegen Feyenoord. kreeg in de eerste helft 3 rode kaarten (Sneijder, vd Vaart en E van den Ouden) en stond 3-0 achter. Dus ik ging meer verdedigen om niet van het veld gespeeld te worden. En opeens speel ik in de laatste kwartier zo goed dat het nog 3-3 werd :D Echt geniaal gelachen hiero! :Y)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ja, je screenies waren wel gaaf, vooral die logo's e.d. vind ik cool ;)
Nee hoor, je prestaties met de superboeren spreken me meer aan, halve finale CL is vooral erg stoer!

Ik vind trouwens dat de laadtijd van een spel toch een beetje overdreven is hoor; ik speel op een XP1700+ met 512 MB, dat moet toch voldoende zijn om een spel enigzins normaal te kunnen laden (en opslaan trouwens, want dat duurt ook super lang). En nee, ik heb "save compressed" niet aanstaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japser schreef op 14 november 2003 @ 11:55:
uhm....dr is ergens een CM superpack die rondwaard op het i-net. Is zo rond de 230 mb groot en bevat bijna alle pics van spelers, alle clublogo's, alle competitielogo's e.d. Is wel leuk hebbeding, alleen de laadtijd duurt alleen wat langer van een spel.

En fijn dat de screens u bevallen :) Ben er trots op. En mja, hoe is die Todorov?? Nou hij eindigde het seizoen bij mij met 60 goals en 13 assists en 21 mom verkiezingen en hij won de gouden schoen ! Need I say more? :)
Nou Japser, ik had er nog niet op gereageerd maar met een collega van me hebben we ze gisteren wel even zitten bekijken...hij speelt ook met de Graafschap namelijk :) maar hij is niet verder gekomen dan de vierde plaats. En dat vond ik al goed! Het is erg moeilijk om met een kleine club zo op te klimmen. De doelpunten et all zeggen me niks, ik heb altijd productievere spitsen gehad... Torma/Yalcin bij Roda, Kezza bij PSV, Raul bij Real en nu Owen bij Liverpool. Raul's topscore was 84 doelpunte, 37 assists....best ziek eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Hier kan je even kijken voor de CM Superpack!

http://www.cmagazine.dk/english/cm4/grafik/andet/

Added:

BACKGROUNDS
302 stadiums
267 defaults
232 players
119 clubs
50 competitions
13 screens

LOGOS/FACES
10,777 players
2, 983 clubs
251 competitions
21 screens

MISC.
1 skin
1 training shedule (the updated heading shedule that was left out of EP5)
ARSE

[ Voor 57% gewijzigd door Japser op 14-11-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Trouwens, zo moeilijk is die Nederlandse competiitie niet meer na 4 seizoenen. Dit dus door een bug, waardoor de clubs nauwelijks topspelers aantrekken. Ik heb t iig nog niet gezien in mijn game dat PSV of Ajax nieuwe topspelers kocht. Alleen Feyenoord koopt in, en nog slecht ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japser schreef op 14 november 2003 @ 13:19:
Trouwens, zo moeilijk is die Nederlandse competiitie niet meer na 4 seizoenen. Dit dus door een bug, waardoor de clubs nauwelijks topspelers aantrekken. Ik heb t iig nog niet gezien in mijn game dat PSV of Ajax nieuwe topspelers kocht. Alleen Feyenoord koopt in, en nog slecht ook :)
Wel een realistisch spel dat Feyenoord slecht inkoopt :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Hmm, ik gooide mijn foto's / plaatjes altijd bij pbase, maar daar moet je nu betalen geloof ik, dus tenzij ik ze naar iemand kan mailen voorlopig geen plaatjes van mij, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 18:11:
[...]

Wel een realistisch spel dat Feyenoord slecht inkoopt :7
De virtuele Rob Baan hebben ze erg nauwkeuring in t spel gezet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

CM 2003/2004 is nu uit :) ik ben benieuwd naar de actualiteit van de selecties en evt nieuwe opties

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
There are 6 days, 12 hours, 48 minutes till CM 03/04 is released!
volgens sigames.com :)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 22:22:
Na eerst 4 seizoenen met Ajax gespeeld te hebben, en CM4 een beetje verkend te hebben, en ook alles gewonnen wat er te winnen valt.

Ben ik nu begonnen met NAC, het transferbudget is echter haast nihil (110.000 ofzo) dus heb maar wat spelers gehuurd. (Galetti, Crusat en Reguiero)

.....
.
Ik was ook met ajax begonnen en na 4 jaar werd ik ontslagen omdat ik een ultimatum had gesteld. Ik had alles gewonnen met ajax: Uefa Cup, Champions League, amstel cup etc. Toen werd ik bondscoach van zuid-korea maar werd op WK al in de 1ste ronde uitgeschakeld ondertussen was ik coach geworden van Feyenoord maar naar een maanden werd ik gevraagd door NAC en ging de uitdaging aan. Tegelijk werd ik ook gevraagd voor het Nederlands elftal en ben daarmee Europees kampioen geworden in een bizarre finale tegen Italie. Ik kwam 1-0 achter, toen werd het 1-3 voor mij, toen 4-3 voor Italie, 4-4 en in de verlenging won ik met 4-5. Nac was al een paar seizoenen daarvoor gedegradeerd en stond 16de in de GGD. Ik ben uiteindelijk 3de geworden en via de na-competitie weer in de Ere divsie gekomen. Dat seizoen had ik niks gekocht en ben uiteindelijk 5de geworden. Ik zit nu in het jaar 2008/2009 en heb marc overmars, heitinga, frank de boer aangetrokken. Ik heb ook Reyad aangetrokken van ajax (had hem toen gekocht). Ik heb ze allemaal op een free transfer. Ik ga dit seizoen voor het kampioenschap en met het Nederlands elftal moet ik me kwalificeren voor het WK :) Een makkie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japser schreef op 14 november 2003 @ 13:19:
Ja ze gaan allemaal hun jeugdspelers gebruike :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Poghi En nu in het echt! Ga ff solliciteren bij de KNVB man! En zeg wat jij allemaal kan! _/-\o_ WE LOVE U POGHI WE DO!!. OOoo POGHI YES WE DO!! _/-\o_

slijm,slijm
maar het gaat om het idee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Justice schreef op 14 november 2003 @ 21:45:
There are 6 days, 12 hours, 48 minutes till CM 03/04 is released!
volgens sigames.com :)
jah in Nederland.. maar ik zal ff screenies posten dit weekend :)

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
CM 03-04 Goes Gold - Demo now available! - 05/11/2003
Eidos and Sports Interactive announce that Championship Manager: Season 03/04 has ?gone gold? and will be released on 21st November. For those who can?t wait to feed their addiction the ?half-season? playable demo will be available today from this website

sigames.com
Niet in Nederland dus, wereldwijd is ie nog niet uit, alleen de demo.
Heeft iemand trouwens een mirror van de demo? BitTorrent vind ik niet lekker werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Justice op 15-11-2003 11:22 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

ok dan geloof je me niet.. anyway ik probeer morgen even screens te posten :)

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is via de minder legale wegen al verkrijgbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29

jOzh

Sweet dude!

Is het de bedoeling dat we in dit topic verder gaan over CM 03-04 of is daar een apart topic voor?

Ik heb de nieuwe nu een paar uurtjes gespeeld, de kleine missertjes uit CM4 zijn er wel uit nu gelukkig maar bij mij loopt ie traaaaaag! Is dat anderen ook al opgevallen?

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jOzh Er is een nieuwe topic over 03/04. :Y) Ga daar maar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Zo, ben weer een paar weekjes verder, en heb meteen maar ff de Amstel Cup gewonnen :)
1-1 na 90 minuten, 2-1 na 92 minuten door wie anders dan Demouge... Tegenstander was Ajax trouwens.

Heb een braziliaan (Helder) gehaald van Gremio om het aanstaande vertrek van Mads Jorgensen (die alleen speelde als Schuurman geblesseerd/geschorst was) op te vangen. Jon Dahl Tomasson komt volgend seizoen bij mij op de bank zitten ipv bij AC Milan. Omdat Bergkamp 36 is en hij niet meer zo goed speelde heeft hij geen nieuw contract gekregen, en was ik dus op zoek naar een vervanger voor Reyad, als hij weer eens geschorst was. Tomasson was transfervrij, maar hij accpeteerde het bod pas toen hij ook daadwerkelijk niet meer bij Milan zat. Toen hij nog wel bij Milan zat met een aflopend contract wilde hij van een overgang naar NEC niks weten :?
Verder heb ik eindelijk Patrick Ax (2 miljoen, ik wilde er echt vanaf) kunnen verkopen, maar dat viel niet zo goed bij Aghahowa. NB toen ik Aghahowa kocht, was Ax unhappy omdat hij te weinig speeltijd zou krijgen! Nu alleen Bosnjak (of Lua-Lua) nog zien te verkopen, want Bosnjak speelt nu in de reserves (en dat doet hij erg goed) en daar komt hij voorlopig niet uit, met Demouge, Aghahowa, Tomasson en Lua-Lua.

Ik heb wel eindelijk een nieuw sponsorcontract, 5 jaar 4,3 miljoen, dus daar was ik wel tevreden over. Helaas had ik weer maar 4 miljoen om uit te geven aan versterkingen :(

Ik word hier wel een beetje pissed over: ik sla aanbiedingen van alle topploegen uit heel de wereld (excl. Italië overigens) af, om vervolgens slechts 4 miljoen transfergeld te krijgen... Terwijl er echt heel wat op de bank staat ondertussen, mede dankzij de met mij behaalde resultaten.

Leuk detail trouwens; na het wk van 2006 werd ik gevraagd om manager te worden van het nederlands elftal. Omdat ik het nooit slechter kan doen dan Dickie heb ik maar geaccepteerd, ben benieuwd of het wat wordt met de nieuwe lichting :)

Nog één ding: ik heb scouts over heel de wereld zitten, maar ze vinden allemaal fantastische centrale verdedigers; juist de positie die bij mij al voldoende is bezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ik kan alleen niet begrijpen waarom je Bosnjak zou willen verkopen en een duurbetaalde Tomasson op de bank te laten plaatsnemen...Bosnjak is klasse joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Tomasson is niet duurbetaald hoor! Hij is sowieso maar 1,9 miljoen waard, en hij zit voor iets van 15.000 per week op de bank. Dat is alleen maar omdat Reyad het afgelopen seizoen geweldig was, als Tomasson goed/beter speelt dan staat hij uiteraard in de basis.

Het probleem met Bosnjak is dat hij niet zo goed op de positie van AM C uit de voeten kan. Zoals gezegd heb ik met Demouge en Aghahowa mijn 2 vaste spitsen al genoemd, en met Lua-Lua heb ik ook al een goede vervanger. Wellicht dat, nu Ax weg is, Bosnjak nog een kans krijgt. Pakt hij die niet dan is Tomasson 4e spits, en 2e AM C.

Maaruh, bij jou speelt hij toch ook niet? Ik zag in elk geval Anatoli Todorov en Toy Bago Emanuel staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ik moest em, al vroeg in mn spel, wel verkopen aan AC Milan, voor maar 7.5 miljoen :( Hij kreeg een aanbieding en zo'n club kan ik niet tegenop. Daar zit ie trouwens helemaal weg te pieteren op de bank, maar een loan zit er niet eens in....

Die Emanuel is trouwens een speler uit mn eigen jeugd...echt waar...een toffe ervaring dat ik die jongen een kans heb gegeven en dat ie die pakt...ik heb zn progressie vanaf t begin mee mogen maken en da's leuk :)

ps...bijna 03/04 binnen :) Dat wordt fijn!!!!

[ Voor 16% gewijzigd door Japser op 17-11-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Nou vooruit, ik zal hem nog eens een kans geven als spits dan. Moet hij wel eerst 10 wedstrijden spelen, dan kan ik hem daarna weer een nieuw contract aanbieden, anders accepteert hij het nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Je moet es kijken als je wilt of die Emanuel ook in jou spel zit.....zoja...wat kost ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Hehe, daar had ik al naar gekeken, na jouw eerdere lovende recensies :) Hij zit nog steeds bij De Graafschap, speelt eigenlijk alleen maar in de reserves en kost (dus) een paar ton. Ik zal hem eens scouten.

Bosnjak was me nog niet zo beu als ik dacht, heb hem twee oefenwedstrijden laten spelen en hij tekende gelijk een nieuw contract.

Die oefenwedstrijd heeft me trouwens nogal wat gekost: Dudu Cearense heeft een gebroken been en is 5 maanden uitgeschakeld, en Adu en Schuurman hebben een liesblessure waardoor ze twee maanden niet mee kunnen doen.

De eerste kwalificatiewedstrijd met het Nederlands elftal verliep "een beetje stroef", totdat ik een half uur voor tijd met drie spitsen ging spelen (Hersi, Van Nistelrooy (ingevallen voor Demouge) en Timon van Leeuwen). In de minuut na mijn wissel trok Van Nistelrooy de hoek in om hem panklaar te leggen voor debutant Van Leeuwen, die meteen scoorde! Griekenland had nog geen kans gehad, dus dat was binnen. Althans, je raadt het al, zo dacht ik. 4 minuten voor tijd scoort Basinas (die is trouwens wel goed!) van enorme afstand de 1-1. Dat moet een blunder van Steekelenburg zijn geweest, want het was bijna vanaf de middenlijn. Dat betekent dus dat (mijn eigen ;) ) Gentenaar de volgende wedstrijd international wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ik kan je wel vertellen, mijn verhaal gaat nu verder in de Gouden Gids Divisie in de CM 03/04 thread :)
CM4 was tof, verslavend en wat al niet meer, maar t is tijd voor een nieuwe uitdaging :)

:w CM4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik wacht nog eventjes af hoe het dit seizoen gaat, en dan ga ik wel eens kijken naar CM 03/04.

Het "leuke" is dat ik ook FIFA2004 heb liggen, maar dat spel heb ik nog niet eens geinstalleerd omdat ik heel de tijd CM opstart :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JerryH schreef op 18 november 2003 @ 13:13:
Ik wacht nog eventjes af hoe het dit seizoen gaat, en dan ga ik wel eens kijken naar CM 03/04.

Het "leuke" is dat ik ook FIFA2004 heb liggen, maar dat spel heb ik nog niet eens geinstalleerd omdat ik heel de tijd CM opstart :x
Oh ik dacht omdat PES3 gewoon veel beter is...maar dat is een andere thread.

Ik ben dus intussen aan mijn vierde job als manager begonnen bij Liverpool, net 1ste seizoen achter de rug wat een MEUK seizoen was...ik heb NIKS gewonnen en als vierde geindigd dus daar baal ik wel een beetje van. Ik had wel een hele leuke 10-1 overwinning in de premier league, en het mooiste was dat tot en met de 8-1 elke goal door een ander was gescoord, waarna Owen een hattrick volmaakte.

Maar goed, tweede seizoen wil ik dus weer wat winnen dus ik ben vrij heftig aan het ingrijpen, elke speler die onder de 7 average scoort moet oprotten (behalve jeugdspelers)...en dat waren er wel een paar...zelfs bij 7.12 enzo denk ik nog na, ik ga uit van een 7.5 gemiddelde minimaal :( stelletje lapzwanzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet aan de lopende band van die berichten dat b.v. trainer Louis van Gaal van Arsenal zijn spits Henry de hemel inprijst en dat zijn laatste optreden een goed standaard zou zijn voor zijn team.
Nou speel ik met Man Utd (met Ronaldo, van Nistelrooy en Mido , op de bank zit Makaay)
Mido speelt echt geweldig. Tegen Rosenburg in de ChampionsLeague had hij 6 keer gescoord!!!! Dus nu wil ik hem ook wel even de hemel in prijzen...
maar HOE MOET DAT ?????? :'( :? :'(

B.V:
Celta Manager Miguel Angel Lotina has moved his praise to midfielder Alexander Mostovoi, saying that his recent performance had been a good standard and that if the players followed his example, Real Club Celta de Vigo SAD wouldn't be in the league position they currently find themselves.

Hoe moet je dat ooit doen???

Kan iemand me alsjeblieft helpen??
Alvast heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

in cm 03-04 kun je met de rechtermuisknop op een speler drukken, dan 'release media story'

en dan 'praise recent performances' of 'criticise recent performances'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

ik heb Championshipmanager 4.0.1 en daar kan het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

dan is het dus niet mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan het niet op een andere manier denk je?
Misschien bij notes of wat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat er bij mij staat is:

Profile
Information
History

Isue a warning
Isue 1 Wks wages
Isue 2 Wks wages

Release of a fee
Offer to clubs
Set transfer Status

Senior Squad
B-team / reserve-squad
C-team / under 19's

Compare with
Get psycho report
Get coach report
View notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolfvanzanten: Hanteer eens de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Dan zullen de makers naar mensen als jou geluisterd hebben en hebben ze het nu opgenomen in de nieuwste CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepie ...
daar heb ik nu niets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 14:32:
[...]

Dit vind ik over het algemeen genomen toch een stuk moeilijker dan in voorgaande CM's. Ik heb vaak dat mijn spelers ergens in de belangstelling staan, en als ik ze dan aanbiedt wil niemand ze hebben :? Vreemde zaak.

Een speler als John de Jong kreeg ik bijvoorbeeld aan de straatstenen niet kwijt, die is met 'Free Transfer' vertrokken en een paar maanden later stond-ie bij ADO te ballen...
Dat zal best. Maar dat kan ook komen omdat de clubs die daar dan staan en interesse zouden hebben daar ook al sinds een jaar staan.
Dan hebben ze een jaar geleden een scoutje gestuurd.
Scouts zijn sowieso niet bepaald nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

How do I praise or criticise my players?
This was supposed to be one of the key features of the new game, but I must confess to being more than a bit disappointed at how the 'increased' interaction between players, managers and the media has turned out - though maybe that's just me. Anyway, the option to big-up or rubbish members of your squad wasn't included in the off-the-shelf copies but can be found in the first Enhancement Pack for the game which you'd be well advised to download if possible. Once you've done that, simply go to the 'Actions' menu on one of your player's profiles, select the Release Media Story option and decide what you want to do.

aldus The North Stand - CM4 FAQs
Maar welke exchangepack bedoelen ze nou?
Er zijn er zoveel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enhancement Pack 1 moest ik hebben:

How do I praise or criticise my players?
This was supposed to be one of the key features of the new game, but I must confess to being more than a bit disappointed at how the 'increased' interaction between players, managers and the media has turned out - though maybe that's just me. Anyway, the option to big-up or rubbish members of your squad wasn't included in the off-the-shelf copies but can be found in the first Enhancement Pack for the game which you'd be well advised to download if possible. Once you've done that, simply go to the 'Actions' menu on one of your player's profiles, select the Release Media Story option and decide what you want to do.
dat stond op The North Stand. Dus ik heb nu die Enhancement Pack 1 gedownload en ik zag een screenshot waarbij je dus inderdaad een speler kon prijzen in de media en dat was bij versie 4.0.3
Nu is Enhancement Pack 1 ook versie 4.0.3
Ik heb dat programma dus uitgevoerd en alles maar ik heb nog steeds versie 4.0.1 en geen verschil.
Wat nu?
..........Iemand????
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

rolfvanzanten, je kan je bericht ook editten Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif, zoals de mod al zei.....

waarom dl je niet een nieuwere enh.pack ? daar zitten de updates van 1 ook in
hier staan ze wel: http://www.thedugout.net/download.php?cmv=9&cat=1

der staat duidelijk bij: Updates your Championship Manager 4 game to 4.05. als voorbeeld

misschien doe je iets verkeerd ? lees de readme eens door ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

ff kort vraagje.

Sommige spelers hebben een sterretje achter hun naam ( * dus) en ik kan maar niet vinden wat dat betekent? Anyone? :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whuzz schreef op 15 december 2003 @ 22:10:
ff kort vraagje.

Sommige spelers hebben een sterretje achter hun naam ( * dus) en ik kan maar niet vinden wat dat betekent? Anyone? :)
Handleiding? :P

Een sterretje achter de naam wil zeggen dat die speler een bepalende speler in je elftal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ook wel STERspeler genoemd :*) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

* Sherlock checkt topic
* Sherlock ziet laatste poster: Japser
* Sherlock hoopt op mooi verhaaltje over De Graafschap
* Sherlock druipt af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand nog een goede verdediger?

Bedankt.

voor CM4 natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die Anatoli Todorov is ook een toppertje!!

Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL40/1728202/3321826/40742300.jpg
^ Na 12 wedstrijden in Holland Casino Eredivisie.

Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL40/1728202/3321826/40742295.jpg
^ De statistieken zijn niet zo hoog! Maar het is een toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 22:26:
Weet iemand nog een goede verdediger?

Bedankt.

voor CM4 natuurlijk
Ibrahim Said (zit bij Al Ahly...met quick search wel te vinden), Igor Mitresky ook een leuke...een Macedoniër, weet zo niet meer waar ik hem vandaan had. In Engeland barst het van de jonge en goede verdedigers...John Welsh (Liverpool) of Darren Purse (Birmingham)...errr Christanval kan ook nog, in het B elftal van Barca te vinden. En uiteraard Philippe Mexés :) blijft een favoriet. Toekomstige toppers (denk ik) ook nog: Traore (FC Kopenhagen) of Fernando Miguel (Cruzeiro).

Fuck, ik bedenk me nu dat ik dit uit m'n hoofd intype...ben ik nu ziek bezig :?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor je hulp...

Ga even gelijk kijken!

_/-\o_ Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet trouwens niet meer wie hier Weal Reyad noemde als goede aankoop, maar ik ben overnieuw begonnen (met NEC deze keer) en heb Reyad gekocht, die speelt bij mij op rechts en hij is geweldig! na 2 competitie wedstrijden al 3 goals en 5 assists...de dreiging druipt echt van hem af. :D

[edit]
dit is mijn opstelling met NEC trouwens:
GK: Gentenaar (vd sleen)
DR: Wielaert (Owusu)
DC: Hesp
DC: Wisgerhof (Wegh)
DL: Zonneveld (Leiwakabessy)
MC: Govedarica (Schuurman)
MC: Simr (Rossen)
AMR: Reyad (Rijswijk)
AML: Ax (zonneveld -> Leiwakabessy wordt dan DL)
AMC: Hersi (De Nooijer)
FC: Hristov (Demouge)

Geen geld voor verdere aankopen dus hier moet ik het maar mee doen, en dat lukt prima. Ik heb Adu en Blonk intussen in de jeugd rondlopen om te trainen. Ik heb ook nieuwe trainingsschema's die vrij..erm...overdreven zijn :) bijna alleen maar overloading, 5-a-side (large pitch) en Pig in the middle....maar de stats vliegen omhoog! (Moet je wel goede trainers halen, met heel belangrijk: ene hoog getal 17+ voor motivation).

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Japser schreef op 12 november 2003 @ 21:23:
Ok ff wat plaatjes zoals beloofd :)

[afbeelding]

Kampioenen, spreekt voor zich

[afbeelding]

Champions League 1/2 finale Loting

[afbeelding]

Mijn topspits, hij's goed :)

[afbeelding]

De mening van mn board...nog nooit gezien deze!!!

[afbeelding]

Mijn winnende tactiek, simpel doch briljant :)

[afbeelding]

gewoon ff een leuke serie van mij...verliezen :? wasda :? (behalve tegen Ajax :P )

[afbeelding]

Erelijstje tot nu toe
Hoe krijg(t) jij (hij) deze icoontjes boven aan de screenies?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is zon mod. Kweet niet waar hij die vandaan heeft! Maar schijnt mooi te zijn! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Moet je maar eens zoeken op CM superpack, dan vind je hem wel. Op de fora van SI is het tegenwoordig trouwens "verboden" om er naar te vragen, of er naar te linken. Je moet dan even een mailtje sturen naar de auteur (Caleyjag).

Hier kun je hem vinden trouwens.
*Let op* Dit bestand is groot: > 100MB

[ Voor 11% gewijzigd door Sherlock op 23-12-2003 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Sherlock schreef op 23 december 2003 @ 08:37:
Moet je maar eens zoeken op CM superpack, dan vind je hem wel. Op de fora van SI is het tegenwoordig trouwens "verboden" om er naar te vragen, of er naar te linken. Je moet dan even een mailtje sturen naar de auteur (Caleyjag).

Hier kun je hem vinden trouwens.
Goed man! Tnx!
Scheelt mij weer zoeken, maar dat had ik zeker gedaan. Tlijkt me ook de moeite wwaard, tis flink groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Oeps, vergeten erbij te zeggen dat het inderdaad meer dan 100 MB is!

[ Voor 3% gewijzigd door Sherlock op 23-12-2003 10:39 . Reden: mb!= MB ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 00:50:
Die Anatoli Todorov is ook een toppertje!!

[afbeelding]
^ Na 12 wedstrijden in Holland Casino Eredivisie.

[afbeelding]
^ De statistieken zijn niet zo hoog! Maar het is een toppertje.
Die Nederlandse taal voor CM ziet er niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sherlock schreef op 23 december 2003 @ 10:37:
Oeps, vergeten erbij te zeggen dat het inderdaad meer dan 100 MB is!
247MB zul je bedoelen :Y)
Vos schreef op 23 december 2003 @ 11:16:
[...]

Die Nederlandse taal voor CM ziet er niet uit :)
Voor mij is het wel handing. Mijn Engels is namelijk niet zo goed!

__

Hebben jullie eens een "dood been" blessure gehad :?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Tsja, ik wist dat het veel was!
Voor mij is het wel handing. Mijn Engels is namelijk niet zo goed!
Ik speel juist alleen in het engels, nooit anders gewild ook :) * Sherlock is ook half engels, dus dat helpt wel eens ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Sherlock op 23-12-2003 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Sherlock schreef op 23 december 2003 @ 11:30:
[...]
Tsja, ik wist dat het veel was!

[...]

Ik speel juist alleen in het engels, nooit anders gewild ook :) * Sherlock is ook half engels, dus dat helpt wel eens ;)

[...]

offtopic:
psssssssst, verander dat is eens in eens
Ten tijde van CM2 heb ik EENS met de nederlandse versie gewerkt. Ik werd er niet zo vrolijk van, vooral niet vanwege de balken met tekst tijdens de wedstrijd.
Ik speel sindsdien alles in het engels (ik meen zelfs dat ik bijna alle spellen in het engels doe).
Ik kan me voorstellen dat als je nederlands niet goed is, dat het goed uitkomt, maar draai het eens om:
Pak een EN-NL woordenboek erbij, en speel in het engels, en zoek elk woord op wat je niet kent! Moet jij eens kijken hoelang het duuurt voordat je een voldoende voor engels haalt (worked fine for me with Police Quest 1 though)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

456 schreef op 23 december 2003 @ 11:34:
[...]

Ten tijde van CM2 heb ik EENS met de nederlandse versie gewerkt. Ik werd er niet zo vrolijk van, vooral niet vanwege de balken met tekst tijdens de wedstrijd.
Ik speel sindsdien alles in het engels (ik meen zelfs dat ik bijna alle spellen in het engels doe).
Ik kan me voorstellen dat als je nederlands niet goed is, dat het goed uitkomt, maar draai het eens om:
Pak een EN-NL woordenboek erbij, en speel in het engels, en zoek elk woord op wat je niet kent! Moet jij eens kijken hoelang het duuurt voordat je een voldoende voor engels haalt (worked fine for me with Police Quest 1 though)
idd je Engels kan er alleen maar op vooruit gaan :)

Ik zal hem eens op Spaans gooien, dat vlot nie zo in me studie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Vos schreef op 23 december 2003 @ 11:42:
[...]

idd je Engels kan er alleen maar op vooruit gaan :)

Ik zal hem eens op Spaans gooien, dat vlot nie zo in me studie ;)
Ik ben in het arabisch bezig :P

Oke, toch een trainings vraag, ik word er moe van:
Waarom schiet de 'concurrent' de ballen in 1 vloeiende streep (ogenschijnlijk) laag over de grond zo mijn goal in (een strak schot zogezegd) en vliegen bij mij veel ballen over het doel, ver naast, etc.

Ook de verdedigers staan niet op plaatsen waar ze moeten staan.

Nu ben ik al van theorie verandert: Van een gedegen gewogen training, naar een extreme training: Veel van het zelfde trainen, 2-3 weken lang en dan omschakelen naar iets anders. Een enkeling daargelaten, die in het huidige schema al vooruit ging (voor def/mid/aanvallers alles anders).

Kan ik ergens echt een goede theorie vinden over de te volgen strategie wat betreft trainen?

Het gaat overigens niet slecht, ik sta in mijn 2e seizoen met FcDenBosch 10e, en heb net thuis Ajax op 0-0 gehouden. Eerste seizoenshelft in de Eerste divisie stond ik nog 13e!
In paniek in de zomer veel spelers bij spaanse b elftallen geleend (geld om te kopen hebben fred van de hoorn (technisch manager) en ik niet) dus dat wordt anderen dit seizoen speelminuten gunnen (jonge jongens, Dirk vd Eng is hot prospect en natuurlijk Koen vd Laak en Derk Schut) en hopen dat ze komend jr er rijp voor zijn.
Ondertussen wel wat spelers aan het verkopen, om de financiele druk te verlichten.

Als iemand nog een goede speler op rechts zoekt: Ekakia. Sleept hoop ballen voor de pot! (F RC)

PS... Ik ben verslaafd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet je wat ik nooit heb gesnapt?

Als ik Anatoili Todorov , Wesley Sneijder , Wesley Sonck , Rafael van der Vaart & Freddy Adu opstel, en een paar wedstrijden achter elkaar laat spelen, dan krijg ik telkens na de wedstrijd het verslag dat ze allemaal moeten rusten :(

Dus ik laat ze een paar wedstrijden niet meedoen, en dan na 2 á 3 wedstrijden stel ik ze weer op en jawel, weer hetzelfde verhaal!

Wat kan ik eraan doen! ;(

Edit:

Heerlijke muziek als je de mod van 256MB installeert :Y)
CL song - en de titel nr van FIFA 98. (hoe heet ie ook alweer?)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 11:59:
Weet je wat ik nooit heb gesnapt?

Als ik Anatoili Todorov , Wesley Sneijder , Wesley Sonck , Rafael van der Vaart & Freddy Adu opstel, en een paar wedstrijden achter elkaar laat spelen, dan krijg ik telkens na de wedstrijd het verslag dat ze allemaal moeten rusten :(

Dus ik laat ze een paar wedstrijden niet meedoen, en dan na 2 á 3 wedstrijden stel ik ze weer op en jawel, weer hetzelfde verhaal!

Wat kan ik eraan doen! ;(
Paar dagen met training op 'Resting' zetten... eventueel een simpele pot aan de kant laten.. kunnen ze weer ff vooruit. In ieder geval NIET negeren. Heb ik ook gedaan, Sonck was er voor een jaar uit met een injury

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 12:07:
[...]

Paar dagen met training op 'Resting' zetten... eventueel een simpele pot aan de kant laten.. kunnen ze weer ff vooruit. In ieder geval NIET negeren. Heb ik ook gedaan, Sonck was er voor een jaar uit met een injury
Ik negeer het wel en krijg geen injuries (cm-03/04). Ik snap dat punt niet helemaal, want het zijn altijd dezelfde spelers. En het niet zijn de spelers met de slechtste condities....

edit: ik was het woordje niet vergeten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 23-12-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Vos schreef op 23 december 2003 @ 12:15:
[...]

Ik negeer het wel en krijg geen injuries (cm-03/04). Ik snap dat punt niet helemaal, want het zijn altijd dezelfde spelers. En het zijn de spelers met de slechtste condities....
In de rustweken veel op cross country training zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

456 schreef op 23 december 2003 @ 12:19:
[...]

In de rustweken veel op cross country training zetten?
Cross Country moet je helemaal niet gebruiken...spelers hebben er een hekel aan en dus krijg je veel rooie pijltjes en een slechte moraal. Je kan veel beter 5-a-side (Large Pitch) gebruiken...dat geeft net zo'n goede conditie maar is wel een spelvorm. Ik train alleen maar met overloading, 5-a-side, pig in the middle als basis...ik heb GEEN spelers onder de drie sterren, en een stuk of 12 met 5 sterren.

Ik krijg nu heel af en toe een speler die moe is...een jonge speler meestal die alles speelt, en als je dan net 3 wedstrijden in een week hebt wil ie wel eens een weekje rust. Ik zet dan de training op none, stel hem niet op voor twee wedstrijden (of het moet een heel belangrijke zijn)...werkt prima.

Ik ben nu met NEC iig herfstkampioen :) in mijn eerste seizoen! WOEI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 11:59:
Heerlijke muziek als je de mod van 256MB installeert :Y)
CL song - en de titel nr van FIFA 98. (hoe heet ie ook alweer?)
Die van FIFA 98 is toch van Blur? Song 2 als ik het goed heb.

Je probleem met vermoeide spelers heb ik ook regelmatig, meestal laat ik ze dan 2 à 3 wedstrijden rusten en dan heb ik er een tijd geen last meer van. Laat ik ze 1 wedstrijd rusten dan lopen ze na'1 gespeelde wedstrijd al weer te klagen. Wat ik ook veel doe is in de rust wisselen, of na 60 minuten als ik de wedstrijd al heb gewonnen. Momenteel zit ik zo ruim in de spelers dat ik er niet echt slechter op word, dus is het voor mij geen probleem :)

BTW: hebben we het hier nog over CM4 of over CM 03/04 (waar een apart topic over gemaakt is?)

[ Voor 7% gewijzigd door Sherlock op 23-12-2003 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Sherlock schreef op 23 december 2003 @ 14:03:
[...]
...
BTW: hebben we het hier nog over CM4 of over CM 03/04 (waar een apart topic over gemaakt is?)
Ik heb zelf ook cm03/04 maar ik vind dit het uber cm topic momenteel (vergelijk het als met Flight sim topic. Weliswaar is de nieuwste fs2004, maar hoop zitten er nog met fs2002. Dat botst elkaar niet).
Kennis moet bij elkaar blijven is mijn mening.
Daarbij, wat verschilt cm03/04 wezenlijk van cm4? Is volgens mij enkel de geupdate datapack en ep's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Tsja, mij maakt het niet uit. Ik heb ze allebei gespeeld, en alhoewel je wel verschillen hebt (zoals de vele ballen die over gaan) zijn er veel dingen hetzelfde. "Ze" hebben besloten dat er twee aparte topics bestaansrecht hebben, dus ik wilde alleen even weten over welke versie we het nu hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Waar ik me GROEN en GEEL aan erger, is het affluiten voor buitenspel, terwijl de speler niet eens deelneemt aan het spel.
Het welbekende teruglopen van een spits aan de linkerkant (En dus idd buitenspel staat) terwijl de bal naar rechts gaat naar een andere speler, die NIET buiten spel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

456 schreef op 27 december 2003 @ 12:58:
Waar ik me GROEN en GEEL aan erger, is het affluiten voor buitenspel, terwijl de speler niet eens deelneemt aan het spel.
Het welbekende teruglopen van een spits aan de linkerkant (En dus idd buitenspel staat) terwijl de bal naar rechts gaat naar een andere speler, die NIET buiten spel staat.
Yep, das een erg irritante fout, hoewel ik er intussen allang gewend aan ben. Valt me ook op dat hoe beter je team op elkaar is ingespeeld des te minder dat soort situaties voorkomen, maar dat het irritant is is zeker waar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon het niet laten DIT even te posten :D

Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.nl/mc/cm4.jpg

In mijn eerste seizoen werd ik (met maar 1 aankoop: Reyad!) tweede achter PSV (met 1 punt verschil) en verloor ik de bekerfinale. In mijn tweede seizoen had ik wederom maar 1 aankoop aan het begin van het seizoen (Said als vervanger van Hesp), maar nadat ik Zonneveld voor 10 miljoen had verkocht heb ik in de winterstop Jorge Wagner aangetrokken...die heeft nu 3 wedstrijden gespeeld als AMC met 5 goals en 2 assists :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 12:07:
[...]

Je moet je spelers in de westrijd wisselen als ze qua conditie onder de 55% zitten, anders heb je een hele grote kans op blessure's en anders blijft je die berichten krijgen. De training hoef je alleen te veranderen als dat invloed heeft op hun moraal (dat kun je zien bij de training, als je dan klikt bij rating krijg je een coach comments).
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05-2024
*schopje*

Een speler uit mijn elftal staat immer in de basis, heeft een doorlopend contract en nooit gezeurd en ineens krijg ik de mededeling dat 'ie mij niet mag vanwege onbegrip van mijn kant en dat 'ie weg wil. :\ Hoe dat zo?

Verder; Hoe goed mijn spelers ook zijn, andere clubs hebben nagenoeg nooit interesse in ze. Alleen in mijn afdankertjes, die ik dan voor een bodemprijs van de hand moet doen. Iemand nog tips om een goeie transfer te bewerkstelligen?

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ilyc schreef op 03 juli 2004 @ 16:16:

Verder; Hoe goed mijn spelers ook zijn, andere clubs hebben nagenoeg nooit interesse in ze. Alleen in mijn afdankertjes, die ik dan voor een bodemprijs van de hand moet doen. Iemand nog tips om een goeie transfer te bewerkstelligen?

Dank.
Ja verkopen gaat idd heel stroef in CM4/CM 03/04
en dat irriteerd me vaak
en als ze een speler vaak willen kopen dan willen ze hem vaak ruilen voor een ouwe zak

Verwijderd

IK CM altijd op school :) Zal morgen us wa screens maken. Als je geld hebt, koop Robben en na 2 seizoenen kan je hem verkopen voor 30.000.000 :)

Verwijderd

heb de laatste pagina's effe doorgenomen maar er niets over gelezen. de beta demo van football manager is beschikbaar.
is te downloaden van sigames.com en thedugout.net

ziet er heel goed uit moet ik zeggen. alles is heel makkelijk te vinden. je kan de 2d view versnellen _/-\o_ en nog een paar andere dingen.

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Voor de nieuwere versies dan CM4 zijn al een tijdje topics geopend:
[rml][ PC-CDROM] Championship Manager 2003-2004[/rml]
[rml][ PC] Football Manager 2005[/rml]

[ Voor 55% gewijzigd door Sherlock op 30-09-2004 11:04 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste