Oké, zo is het inderdaad wat dudelijker. En uiteraard heb je gelijk, net zoals Ziggy007.YouKnow schreef op 11 november 2003 @ 20:46:
Ik heb jullie reacties gelezen. Het is mij echter wel gelukt om met scouten goed werk te verrichten, ik heb net voor €40.000.000 2 spelers verkocht, door goed scouten voor in totaal €3.800.000 gekocht. Ik zie in dat ik een beetje weinig heb gezegd, ik heb het gequote omdat ik het met alles eens was
Ik speel zelf ook erg veel CM4, ik klim van onderen op (Veendam bijvoorbeeld) en dan moet je scouten. Ook kan je zo die talentjes niet kopen, en als je wel zo'n vermogen hebt dat je ze in principe zou kunnen kopen staat Man Utd., Ajax, Real Madrid, Deportivo of Arsenal bijvoorbeeld in de rij voor hem, dan lukt het niet ze met AZ aan te trekken.
Het is zeker niet slecht wat jullie doen, maar je kan ook met zo'n lage club beginnen dat je al je opgebouwde kennis niet overboord hoeft te zetten, omdat je er simpelweg nog niets aan hebt. Als je met een derde divisieclub in Spanje begint en je zelf opwerkt tot bondscoach van Italië om maar iets te zeggen, dan vind ik je echt goed. Zelf ben ik ook niet goed, zoiets heb ik immers nog niet bereikt.
Kijk, ik ben het zeker wel met jullie eens dat het moeilijkste en tegelijkertijd knapste element van het spel is dat je met een of ander Schots derde divisie part time clubje na 10 jaar de CL wint. Ik zal eerlijk zeggen dat ik dit best een aantal keer geprobeert heb, en niet verder kwam dat de Schotse premier league. Oftewel: zo goed ben ik niet dat ik dat kan, en ik kan erg slecht tegen mijn verlies. Vandaar dat ik het sowieso in Nederland wilde proberen, en omdat ik normaal met Ajax speel wilde ik eens een stapje lager.
Zodoende kwam ik dus uit bij NEC, omdat ik wist (uit voorgaande spellen) dat die ploeg behoorlijk veel potentie had. Als je dan bij zo'n club zit dan haal je toch wat je kunt halen? Zoals Japser ook al zei; na enkele seizoenen heb je al te maken met regenerated players en gaat dus het verhaal van de bekende talenten niet meer op. Tot slot: met NEC is het inderdaad iets lastiger om de bekende spelers binnen te halen: Kallstrom zit al bij Villa, Ponzio krijg ik niet weg bij Newell's etc.
Maar dan het huidige spel:
Ben doorgedrongen tot de kwartfinale van de CL! In de achtste finale was Arsenal de tegenstander, die thuis in De Goffert met 2-0 werden verslagen. Uit werd het nog even spannend nadat Vieira Arsenal op 1-1 had gezet, maar vervolgens counterde ik vrolijk naar de 1-3, zodat AS Roma in de volgende ronde mijn tegenstander is.
De eerste wedstrijd speel ik uit in Rome, en wordt door twee verdedigingsfouten met 2-1 verloren. Het doelpunt kwam van Demouge: een prachtig lobje toen hij oog in oog met Pelizolli Pelizzoli de keeper stond.
De competitie gaat een stuk minder, ik moet weer eens aan mijn tactiek gaan sleutelen ben ik bang. Ondetussen sta ik 6 punten achter op psv, en nog maar 3 voor op Ajax, wat opgeklommen is naar de derde plaats. Wael Reyad blijft een bron van ergernis door zijn extreme aantal gele kaarten en dus schorsingen, maar tegelijkertijd kan ik dit creatieve brein ook weer niet missen.
Het is nu hopen dat we Ax kunnen verkopen voor een leuk bedragje, zodat we er wat versterking voor het middenveld voor kunnen halen. En dan specifiek voor de AM C positie, vanwege Reyad. Op MC heb ik Keizer, Dudu Cearense, Conticchio, Adu en Dielke van Eeuwijk. Wie? Ja, Dielke van Eeuwijk heeft zich zo goed ontwikkelt dat hij nu in de belangstelling staat van Glasgow Rangers.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.