[PC] Championship Manager 4 - [deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39

Sherlock

No Shit

Ben net opnieuw begonnen omdat het spel met Ajax een beetje begon te vervelen, en heb vanwege een aantal goede jonge spelers een spel met NEC opgestart.

De supporters waren er uiteraard niet zo blij mee, maar dat veranderde vrij snel toen ik Batistuta haalde :) Ook Frank Leboeuf is in de nadagen van zijn carriere nog een waardevolle kracht, helaas had ik voor Effenberg :o geen geld meer...

Moraal van het verhaal: Kijk eens in Qatar, de VAE en dat soort landjes voor goedkope spelers die al wel wat ouder zijn... Maar bijv. Batistuta ging van 100.000 per week naar 12.250 bij NEC, en hij was er nog blij mee ook!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 08:51:
Heb de training van ZaMoRaNo toegepast bij Porstmouth, maar heb na een week of 3/4 meer rode pijltjes dan groene (kortom de spelers worden slechter). Kan het misschien overbelasting zijn ofzo? Omdat in de first division meer wedstrijden gespeeld worden, of is je training mischien toch niet zo goed als je zelf denkt?

Verder iemand nog tips voor training, voor Portsmouth (En, 1e divison) ?
LOL ja misschien idd overbelasting, maar ook het niveau, type spelers en taktiek van Portsmouth is anders dan dat van Real Madrid natuurlijk (de enige club waar ik het op toegepast heb).Overbelasting zou een factor kunnen zijn.
Bij mij zie ik meestal maar enkele rode pijltjes in een groep van +-25 spelers.

En nog belangrijker, de spelers lijken op het veld gewoon beter in hun rol te komen, misschien gaan ze er op achteruit bij bepaalde zaken maar de taken die ik wil dat ze uitvoeren doen ze beter en daarmee verbeter je wel het spel van je team. De resultaten zijn er bij mij iig en die waren er minder voordat ik op deze manier trainde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik weet niet of jullie hem al hebben gevonden, maar dit is een verbeterde Beckham!

Leonardo Ponzio, van Newell's in Argentinië... Een supermiddelvelder, waarvoor ook nog eens weinig interesse van andere clubs is. Hij tekent zelfs bij AZ _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door YouKnow op 07-10-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie een goeie assistant manager zoekt , Jan Gaasbeek is your man, alles 20 behalve adaptability is 10, maar je kan hem voor een prikkie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

YouKnow schreef op 07 oktober 2003 @ 17:52:
Ik weet niet of jullie hem al hebben gevonden, maar dit is een verbeterde Beckham!

Leonardo Ponzio, van Newell's in Argentinië... Een supermiddelvelder, waarvoor ook nog eens weinig interesse van andere clubs is. Hij tekent zelfs bij AZ _/-\o_
Ja, die had ik met Ajax ook gekocht, hij kostte me wel 10 miljoen! Na een seizoen wilde heel europa hem al hebben, terwijl hij niet eens een vaste basiskracht was bij mij :D

Ik ben benieuwd of ik hem naar NEC kan halen als ik komend seizoen weer europees voetbal ga halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
JerryH schreef op 08 October 2003 @ 08:37:
[...]

Ja, die had ik met Ajax ook gekocht, hij kostte me wel 10 miljoen! Na een seizoen wilde heel europa hem al hebben, terwijl hij niet eens een vaste basiskracht was bij mij :D

Ik ben benieuwd of ik hem naar NEC kan halen als ik komend seizoen weer europees voetbal ga halen...
Ik heb hem een maandsalaris van €90.000 aangeboden en hij accepteert het gewoon, terwijl het niet eens zeker is dat ik Europees voetbal haal. Ik had hem in de winterstop moeten krijgen, maar toen had ik een tonnetje op het transferbedrag van 3,8 miljoen (Kan nog oplopen met 10,5 miljoen) tekort. Dus nu kan ie volgend seizoen pas komen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Oei, zoveel kan ik hem niet aanbieden ben ik bang. Heb Batistuta, Zonneveld en Leboeuf allemaal op max zitten, en dat is 12.500 per week. Wellicht dat dat enigszins veranderd als ik dit seizoen goed presteer (ben nog maar net begonnen).

Maar dat ik hem graag wil hebben dat is duidelijk! Het zou echt een wereldspeler zijn voor mijn team, Govedarica is tot nu toe alleen nuttig gebleken in het doorkoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41

Japser

Jeej!

Pfff...jullie hebben allemaal veels te grote transferbudgetten. Ik heb maar 500.000 euro ongeveer, ik krijg niks verkocht (omdat ze allemaal kut zijn) en daar sta je dan met al je ambities. Volgend seizoen gaat heel moeilijk worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ach, ik begon het seizoen met NEC met 1.300.000, dus dat is niet gek veel meer, als je bedenkt dat NEC in de HCE speelt...

En met dat geld heb ik 4 spelers gekocht: Ivan Bosnjak, Gabriel Batistuta, Franc Leboeuf en Ionel Zuco. De duurste was nog wel de meest onbekende: Zuco; die kostte me 700.000.

Betekent dus dat ik de overige drie voor 600.000 heb gekocht, daar had je er dus twee van kunnen kopen :)

Het is me tot dusverre alleen gelukt om een speler uit de reserves naar Galatassaray te laten vertrekken, maar die boden maar iets van 200.000. (Kreeg ik pas binnen na de transfers van de eerste 4)

Verder had ik al belangstelling van Feyenoord voor Zonneveld, maar dat is nu net één van de spelers die ik absoluut niet kwijt wil. Ik heb dan ook zijn contract verlengd en opgehoogd, en de min. fee release clause flink opgeschroefd...

[ Voor 35% gewijzigd door Sherlock op 08-10-2003 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japser schreef op 08 oktober 2003 @ 13:52:
(...) ik krijg niks verkocht (...)
Dit vind ik over het algemeen genomen toch een stuk moeilijker dan in voorgaande CM's. Ik heb vaak dat mijn spelers ergens in de belangstelling staan, en als ik ze dan aanbiedt wil niemand ze hebben :? Vreemde zaak.

Een speler als John de Jong kreeg ik bijvoorbeeld aan de straatstenen niet kwijt, die is met 'Free Transfer' vertrokken en een paar maanden later stond-ie bij ADO te ballen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JerryH schreef op 08 October 2003 @ 13:56:
Ach, ik begon het seizoen met NEC met 1.300.000, dus dat is niet gek veel meer, als je bedenkt dat NEC in de HCE speelt...
De Graafschap speelde vorig seizoen ook nog in de HCE, dus ok in cm4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Niet als je een update gebruikt... :)

Ja, ik bedoel natuurlijk ook een data update ;)
Maaruh, is dat een beetje te doen met de graafschap in de eredivisie? Oftewel; ben je erin gebleven?

[ Voor 68% gewijzigd door Sherlock op 08-10-2003 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ik heb 4.08 update geinstalld nadat ik al was begonnen, dus ik zat nog in de HCE. Maar goed, het blijft wel een vet spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik wil ook weer is beginnen, maar ik heb nog Championship Manager 4 Final Store, geen patches niks, wat moet ik er nu opgooien en in welke volgorde, want ik zie allemaal Enhancement Packs, Patches, Data Updates

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Jup, nu ook Christanvall en Lua-Lua binnen! Allebei met free transfer, Christanvall met trial, dus die betaal ik nu maar €15.000 per maand. Lua-Lua krijgt zo'n beetje €100.000 per maand. Verder Dieter Reynaert erbij, Nelisse verkocht. Ook Choy aangetrokken.

Nu nog een transferbudget van 5,25 miljoen, dus ik kan nog even door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Laatst online: 22:29

jOzh

Sweet dude!

Pff, net een mooie bug ontdekt. Ik (Sparta) krijg een corner, maar net daarvoor heb ik op sparta tactics gedrukt omdat ik wilde wisselen. Goed, ik wissel dus m'n rechteraanvaller (die net klaarstond om de corner te nemen). Hij loopt met bal en al naar de zijlijn om gewisseld te worden, en ja hoor, hij loopt met de bal over de zijlijn en 't is een throw in =P

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
jOzh schreef op 08 October 2003 @ 18:24:
Pff, net een mooie bug ontdekt. Ik (Sparta) krijg een corner, maar net daarvoor heb ik op sparta tactics gedrukt omdat ik wilde wisselen. Goed, ik wissel dus m'n rechteraanvaller (die net klaarstond om de corner te nemen). Hij loopt met bal en al naar de zijlijn om gewisseld te worden, en ja hoor, hij loopt met de bal over de zijlijn en 't is een throw in =P
He, die heb ik ook gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat niemand een probleem met CM4.
Ik wil het spel spelen alleen het blijft telkens na een paar minuten hangen,
Ik ben erachter gekomen op het sigames forum dat meestal mensen met een amd proc het hebben.
heeft iemand dit probleem ook gehad zoja is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GandalfTheGrey schreef op 08 October 2003 @ 17:40:
Ik wil ook weer is beginnen, maar ik heb nog Championship Manager 4 Final Store, geen patches niks, wat moet ik er nu opgooien en in welke volgorde, want ik zie allemaal Enhancement Packs, Patches, Data Updates
"The final EP for CM4 users, makes a number of enhancements and refinements to your copy of the game. If you have never downloaded an Enhancement Pack for CM4 before ... this is all you'll need."

http://www.sigames.com/downloads_view.php?id=318

Volgens mij kan je dan aan de slag, tenzij ik iets over het hoofd zie }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Met AZ heb ik UEFA-cup voetbal gehaald, maar m'n reputatie stijgt niet echt zo hard meer, een topclub ligt zo niet echt in 't bereik :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft niet te wachten tot je wordt gevraagd om ergens coach te worden, je kunt ook "apply for job" aanklikken bij een beschikbare club...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 14:45:
Je hoeft niet te wachten tot je wordt gevraagd om ergens coach te worden, je kunt ook "apply for job" aanklikken bij een beschikbare club...
Dat weet ik ook, maar ik wordt niet 'gekozen' als ik heb geapplied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

YouKnow schreef op 10 October 2003 @ 14:56:
[...] Dat weet ik ook, maar ik wordt niet 'gekozen' als ik heb geapplied...
Is de optie om bij AZ te blijven niet leuk? Ik moet zeggen dat het met NEC wel gaaf is, alhoewel ik in de UEFA-cup uitgeschakeld ben door Hajduk. Thuis met 3-1 gewonnen, tegendoelpunt viel in de laatste minuut. Uit stond ik 2-0 achter, maar in de 90ste minuut scoorde ik de 2-1. Helaas viel op onverklaarbare wijze ook nog de 3-1 dus gingen we verlengen... 2 minuten voor het einde van de verlenging scoorden zij natuurlijk de 4-1. Ach ja, ik zat in elk geval in de 2e ronde :)
De druiven waren echter wel zuur toen de volgende tegenstander van Hajduk bekend werd: Barcelona. Dat had een mooie financiële injectie geweest, een thuiswedstrijd in de derde ronde UEFA cup tegen Barca! Maar helaas, het heeft niet zo mogen zijn, volgend seizoen hopelijk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
AZ is wel leuk, zeker met mijn aankopen erbij! Maar 't zou ook wel leuk zijn Ajax/Feyenoord/PSV manager te worden :) Dan kan ik Adu, Ponzio en Lua-Lua met me meenemen :) De UEFA cup komt er aan, tegen wie ik spelen moet weet ik niet. Ik heb weer eens het amper-scoren-syndroom. Alles gaat goed, ik krijg steeds betere spelers, maar zelfs tegen Twente die door 2 rode kaarten met 9 man speelde, kon ik geen vuist maken, het werd slechts 2-0 voor AZ. Stadionuitbreiding zit er niet echt in, dus ik krijg maximaal €200.000 per wedstrijd. Zo zijn de kosten er niet echt goed uit te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Als iemand nog een technisch vaardige jongeling zoekt moet die eens kijken bij Utrecht, ene Nick van der Hof (oid), mentaal niet de sterkste maar technisch zeer sterk. En dat voor maar €275.000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ooit een keer een stadions uitbreiding gehad???

zelf omgevraagd toen bij het bestuur??

bij mij zeggen ze dat ze bouwplannen hebben en dat het over een paar weken gaat beginnen....alleen 3 jaar later nog steeds 29.000 in gelredome....|:(|:(|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Damn, m'n game crasht nu constant bij dezelfde datum, namelijk 23 januari 2003. En 't ging juist zo lekker ;( On Holiday gaan helpt helaas ook niet.
Door dit soort bugs heb ik meteen maanden geen zin meer in CM4, echt zwaar frustrerend.
't Zal wel aan de onofficiele data-update liggen die ik geinstalleerd heb.
Iemand een oplossing toevallig?

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jOzh schreef op 13 October 2003 @ 19:22:
Damn, m'n game crasht nu constant bij dezelfde datum, namelijk 23 januari 2003. En 't ging juist zo lekker ;( On Holiday gaan helpt helaas ook niet.
Door dit soort bugs heb ik meteen maanden geen zin meer in CM4, echt zwaar frustrerend.
't Zal wel aan de onofficiele data-update liggen die ik geinstalleerd heb.
Iemand een oplossing toevallig?
een officiele data-update misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 20:40:
heeft iemand ooit een keer een stadions uitbreiding gehad???

zelf omgevraagd toen bij het bestuur??

bij mij zeggen ze dat ze bouwplannen hebben en dat het over een paar weken gaat beginnen....alleen 3 jaar later nog steeds 29.000 in gelredome....|:(|:(|:(
Dit probleem had ik ook. M'n training ground verbetert wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Toen ik met Fenerbahce speelde kreeg ik na 't 1e seizoen Under-Soil heating. En ik had niet eens geklaagd over spelers met kouwe tenen. :D

En ja hoor vlak voor t seizoen weer begon was t klaar.
Maar zitplaatsen uitbreiding heb ik nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 00:04:
een officiele data-update misschien?
Die is alweer vrij oud, ik wilde de nieuwste transfers.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is toch ook zoiets als een editor? Weliswaar unofficial, maar dat mag de pret van het zelf bijhouden niet drukken...
http://www.sigames.com/downloads_view.php?version=13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Grrr...toch blijft het verdomde frustrerend als je aansluting wil halen met de Europese subtop (ja met de Graafschap is dat zelfs mogelijk in CM4 :) )maar je maar een transferbudget heb van E 250.000 en geen enkele speler kan/wil verkopen (aangezien het niet genoeg oplevert). En verder is het wel balen dat je niet meer zelf de loting kan doen voor de diverse cups. Ik kreeg altijd wel een kick daarvan :)

En oja, waarom kan vite$$e alles maar kopen wat ze willen?? :( Ben t daar niet mee eens.

[ Voor 11% gewijzigd door Japser op 14-10-2003 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Ik moest met AZ heel hard saneren, ik heb al het gros van m'n reservespelers verkocht, tot €0 omdat hun salaris te hoog was. Wat moet je met 3 aanvallers als je 4-4-2 wilt spelen? Ook heb ik veel spelers verhuurd tegen hun salarisprijzen. Zo kon ik uiteindelijk quite gaan draaien (ik had toen al een negatief saldo van 3,5 miljoen, zo hard liep 't geld terug). Moens begon erg goed te spelen, die wilde Feyenoord wel hebben voor 3,5 miljoen, Nelisse kon ik kwijt voor 3 miljoen. Zo had ik weer wat geld, nu draai ik het jaar weer quite maar wel met een positief saldo van 4 miljoen... Als het goed is, komt Kim Källstrom zelfs over over een half jaartje. Dus het kan wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Daar ben ik dus ook mee bezig met NEC, Dennis de Nooijer, René van Rijswijk, Jarda Simr en nog een tiental reservespelers verlaten binnenkort de club.
Het elftal bouw ik verder rond Gentenaar, Wisgerhof, Zonneveld, Ax en Demouge. Die gaan voorlopig niet weg, wat er ook geboden wordt. Geld voor aankopen is er voorlopig niet, dus ik hoop op een gunstig sponsorcontract. Met nog 8 wedstrijden te gaan in mijn eerste seizoen sta ik op de 3e plaats, achter PSV en Feyenoord. Utrecht is 4e en Ajax staat 5e. Ik zit ook in de halve finale van de beker, waarin ik tegen ADO uitkom; Europees voetbal ligt dus binnen handbereik! Voor de tweede helft van het seizoen heb ik behoorlijk ingeleend (zonder salaris te betalen overigens) : Vignal (Liverpool), Mista (Valencia), Gavilán (Newcastle), Otxoa (Bilbao geloof ik) en nog een spaanse rechtsback. Vooral Vignal en Otxoa waren nodig, omdat Leiwakabessy eigenlijk de enige fatsoenlijke linksback in de NEC selectie is. Had ik eerder op in moeten spelen eigenlijk, maar goed, zo is het ook opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JerryH schreef op 15 October 2003 @ 08:28:
Vooral Vignal en Otxoa waren nodig, omdat Leiwakabessy eigenlijk de enige fatsoenlijke linksback in de NEC selectie is. Had ik eerder op in moeten spelen eigenlijk, maar goed, zo is het ook opgelost :)
Als je je back ook veelvuldig op laat komen kun je er ook voor kiezen om Zonneveld linksback te zetten. Ik heb in een vorige CM tenminste Zonneveld wel eens naar PSV gehaald en hem linksback gezet....binnen een jaar was ie de vaste linksback van Oranje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ja dat weet ik, heb ik ook al eens gedaan, maar de linkshalf plaats is ook al zo slecht bezet. Bovendien heeft Zonneveld al iets van 17 assists op zijn naam staan, vandaar dat ik hem daar wil laten staan :)
Demouge is trouwens al twee keer opgeroepen voor oranje, hij heeft alleen nog niet gespeeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Toen ik nog bij Sparta trainde, heb ik Hosé in het Nederlands elftal gespeeld, samen met Mendes Da Silva en Hersi. Met AZ zijn er nog geen mensen opgeroepen... Welke opstelling spelen jullie nu? Ik heb zelf vaak te weinig aanvallende impulsen, en erg goed krijg ik het niet gedaan, ik speel nu 4-4-2 met afwisselend aanvallend ingestelde buitenspelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik speel altijd 4-4-2 met de buitenspelers die forward runs maken.
Passing is short, en Closing Down staat afwisselend op Own Half en Always. Verder staat de mentality vrijwel altijd op Attacking, ook al wordt dat door heel wat mensen afgeraden in diverse fora.

Het is hierbij heel belangrijk dat je verdedigers goed kunnen koppen, zodat de lange bal onderschept wordt. Ik had het tegen Vitesse bijvoorbeeld erg lastig doordat Peeters alle kopduels won. Gelukkig ben ik in 9 van de 10 wedstrijden wél sterker in de lucht. (Demouge knikt er ook nogal eens wat binnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huidige opstelling

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
                    Raul 
               (Agonzo/Portillo)

Solari              Totti             Elias
(Cachorro)          (Deco)           (Ruben Baraja)

Vicente  Tejero
               (Zidane) (Cambiasso)

R.Carlos       Pavon   Mexes       Michel Salgado
(Raul bravo)   (Buys)  (Pablo Amo) (Mancini)

Casillas
                     (Rubinho)

Ik had eigenlijk Baraja gehaald voor de rechterkant, en Elias als reserve maar Elias is zo verdomde goed dat het nu net andersom is :) Rubinho zal binnenkort wel eerste keeper worden...nog jong, maar zeer getalenteerd. Cachorro viel tegen voor de linkerkant dus die houdt ik niet denk ik. Es kijken of ik v/d Vaart kan losweken....elk jaar een megaster is Real stijl he :) 1ste seizoen haalde ik Totti, 2de seizoen Vicente...van Valencia notabene!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ik zoek eigenlijk nog een zeer goede betrouwebare stabiele DC , en ik heb rond de 900.000 euro te besteden (jaja, ondertussen heb ik toch wat weten te verkopen en een acceptabel budget bij mekaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Je zou Ibrahim Said kunnen proberen van Al-Ahly, speelt bij mij al vier jaar in de basis bij vitesse, hij is 2 benig wat ook wel handig is. Destijds gekocht voor 450.000. Ben inmiddels voor de 3e keer op rij landskampioen geworden, en heb voor het eerst ook de beker weten te winnen. Ben ook halverwege het seizoen gevraagd voor het Nederlands elftal waarmee ik wereldkampioen probeer te worden, heb net 3-1 van Duitsland gewonnen in de 2e ronde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Hmm..t gaat nu en slecht EN goed. Heb mn topspits Ivan Bosnjak verkocht voor 7.500.000 euro, maar dat was dus echt een koopje voor AC Milan, ik had een 7.500.000 clausule in zn contract gepleurt. Dom dom dom, maar nu ff een wereldvervanger kopen voor 9.000.000 euro :) Nog tips? Ik ga nu ff naar die Said kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

En ik heb Said al binnen voor 250.000 euro :) Koopje, nu ff kijken naar een superspits van het niveau Bosnjak, en ik heb dus nu een bod geplaatst op Kaka van Sao Paulovan een lief sommetje van E 8.500.000. Alleen nu zal t probleem wel weer zitten in het te bieden contract. Ik kan namelijk niet meer dan 65.000 euro p/m betalen aan key players, ivm een taai bestuur wat niet ingaat op mn requests.

[ Voor 57% gewijzigd door Japser op 16-10-2003 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Japser schreef op 16 oktober 2003 @ 22:21:
Heb mn topspits Ivan Bosnjak verkocht voor 7.500.000 euro, maar dat was dus echt een koopje voor AC Milan, ik had een 7.500.000 clausule in zn contract gepleurt.
Heb ik toch beter gedaan, 25 mln naar barca..
Je zou Aghahowa kunnen proberen te kopen, van Shaktar. Anders kan je nog een keer langs bij Al-Ahly voor Wael Reyad, is al vier jaar de beste speler die ik heb, voor slechts 150.000 gehaald. Het is geen echte spits maar dat is Bosnjak ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Hehehe, ja ik was ff in de war met die stomme minimal release clausule. Maarrem, we gaan es ff kijken weer in Egypte. Toch leuk, boodschappies doen met 8.5 miljoen euro op zak :) Trouwens, hoe doe jij dat met salarissen als je een topspeler binnenhaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Godsgloeiende...dit wordt vervelend, Agahowa mag in contractbspreking, Kaka ook, Gentil van Palmeiras ook en Escude en allemaal hebben ze een kutsalaris, maar nee, ze moeten bij mij meteen weer 100.000 p/m hebben en dat kan ik dus niet betalen...mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

tja, ik heb alleen maar jonge spelers gehaald die voor weinig tekende in het begin. Inmiddels kan ik met 50 mln op mijn rekening wat meer uitgeven aan salarissen, probeer wel altijd een zolang mogelijk contract te regelen als je zeker weet dat de speler goed is. Zwaar onderhandelen kan vaak prima, zodat je rustig 50.000 per maand minder kan betalen uiteindelijk dan de speler eerst wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Said wilde bij mij niet komen. Ik sta nu 11e in de competitie na 15 wedstrijden met slechts 6 punten achterstand op de nummer 3. Ik ben wel door de 3e ronde van het UEFA-cup toernooi gekomen. Nog even afwachten en uitkijken naar een betere club :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Dat is mij ook opgevallen ja, vroeger moest je eem speler biden wat hij vroeg, maar nu kun je veel meer onderhandelen!

Heb gisteravond trouwens mijn eerste seizoen met NEC afgemaakt, ben uiteindelijk 5e geworden, dus nog net europees voetbal gehaald. PSV was met een enorme afstand kampioen, feyenoord was 2, groningen 3 (!!), utrecht 4 en ajax 6. Ajax heeft wel europees voetbal, omdat ze van mij hebben gewonnen in de finale van de amstel cup.

Het bestuur is "delighted" met me, ook al zit ik ruim over mijn salarisbudget. Mijn sponsorcontract loopt dit jaar af, dus ik verwacht een betere aanbeiding.

Wat er binnenkort aan free transfer binnenkomt:
*Mihajlo Pjanovic _/-\o_
en nog drie anderen, die ik er nog wel eens in zal editten, maar ik weet de namen ff niet meer :(
edit:
*Abdelkarim El Hadrioui
*Mads Jorgensen
*Arjan Ebbinge (transfer stond al vast aan het begin van het spel)

Ik hoop nu nog dat Batistuta wil vertrekken, en Leboeuf ook, die twee drukken nogal op mijn salarisbudget en de vervangers die ik heb zijn eigenlijk beter. (Ax en Wisgerhof)

Edit @ Japser:
Heb je Tim Bakens al eens geprobeerd? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sherlock op 17-10-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Tim Bakens? Neuh, die is tweede keus na Rene Bot. Maarrem die Pjanovic, is die goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Oh, in mijn spel met Ajax is hij naar feyenoord gegaan, en in mijn spel met NEC zit hij al bij NAC. Hij is dus wel geliefd!

Van Pjanovic verwacht ik veel, mede dankzij zijn prestaties in voorgaande versies van CM. Vooral bij PSV was hij geweldig, soms was het gewoon lastig om van ze te winnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Nouja ondertussen gaat t weer stukje beter, en Europa Cup voetbal moet haalbaar zijn. Truwens wel saillant detail, NEC wint uit in de halve finale van de UEFA cup bij Barcelona met 0-1 :? Vaaaag, goed terug naar mn eigen zorgen en dat is best een grote, want mn sterspeler Agahowa heeft verdomme heimwee. Hij vind het moeilijk om zich te settelen :? Kan ik wel begrijpen, een Nigeriaan in Doetinchem :+ Maar vraag is nu, hoe maak ik hem weer blij en hou ik hem toch hier bij mijn team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Japser schreef op 17 October 2003 @ 21:47:
Nouja ondertussen gaat t weer stukje beter, en Europa Cup voetbal moet haalbaar zijn. Truwens wel saillant detail, NEC wint uit in de halve finale van de UEFA cup bij Barcelona met 0-1 :? Vaaaag, goed terug naar mn eigen zorgen en dat is best een grote, want mn sterspeler Agahowa heeft verdomme heimwee. Hij vind het moeilijk om zich te settelen :? Kan ik wel begrijpen, een Nigeriaan in Doetinchem :+ Maar vraag is nu, hoe maak ik hem weer blij en hou ik hem toch hier bij mijn team.
Nog 1 of 2 Nigerianen halen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Serieus, zou dat helpen ?? Kan t me niet voorstellen, omdat het spel geen player-player relaties bijhoudt om t maar zo te zeggen.

[ Voor 68% gewijzigd door Japser op 17-10-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zegt ie toch? Heb ik ook gedaan en opeens vond ie het weer leuk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Hmmmm....ok, dan gaat deze manager ff op zoek naar een goede en goedkope nigeriaan...tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:30
Japser schreef op 17 October 2003 @ 21:59:
Hmmmm....ok, dan gaat deze manager ff op zoek naar een goede en goedkope nigeriaan...tips? :)
Taribo West :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Meer spelers van dezelfde nationaliteit helpt inderdaad. Dus ook koop ook liever 3 goede Argentijnen dan 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japser schreef op 17 oktober 2003 @ 21:52:
Serieus, zou dat helpen ?? Kan t me niet voorstellen, omdat het spel geen player-player relaties bijhoudt om t maar zo te zeggen.
Ik kan me uit de script sources nog zinnetjes herinneren als "<$player> is happy thanks to the presence of fellow<$country_in> player <$player2>"

Dus zeg maar "Diego is happy thanks to the presence of fellow-Brazilian player Robinho"

oid in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Hmm..vreemd dat ze dan in de featurelist voor CM03/04 het volgende zeggen:

Player to player relationships (i.e. indication of players and their relationships to other players) <-- dit dus

Improved media module, the game now gives you more feedback than ever before
Improved match engine (areas such as offside greatly enhanced as well as the inclusion of visual status indicators)
Goal of the month (and season) awards
Pitches now show the effects of weather and this can affect your teams performances
Past meetings information screen
Live Cup draws
More intuitive training system
Effects of training now visually indicated on player profile screen
In-game printing
B & U21 International Caps
Improved scout reports (both player and team)
Improved injury news as well as an updated rehabilitation system
Create nicknames for players and managers
New Alternative Skin
Cup Tree View
Coaches now give their own player rankings

Ik ging er dus vanuit dat het niet in deze versie zat...maar ach, ik heb nu een Egyptische speler gekocht, en die spreekt ook Arabisch, net als Agahowa, dus misschien dat dat ook wel helpt.

[ Voor 10% gewijzigd door Japser op 18-10-2003 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Volgens mij zat dit zelfs al in enige mate in de CM3 engine.

Er zaten iig wel attributes voor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ok..ander vraagje, ik heb Geovani overgenomen via een free transfer van Barca. Nou staat ie dus bij mij in mn selectie, maar hij geeft geen waarde achter zn naam. Ooka ls ik die handmatig aanpas naar bijv. E 7.500.000 komt er niks achter te staan. Waarom isda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japser schreef op 18 October 2003 @ 19:56:
Ok..ander vraagje, ik heb Geovani overgenomen via een free transfer van Barca. Nou staat ie dus bij mij in mn selectie, maar hij geeft geen waarde achter zn naam. Ooka ls ik die handmatig aanpas naar bijv. E 7.500.000 komt er niks achter te staan. Waarom isda?
had ik eerst ook bij aghahowa maar toen had ik een minimale onsnappings vedrag ingesteld in een nieuw contract en toen had die in 1 keer wel waren....want anders is die speler weer zo weg...beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Die minimal fee clausule staat bij mij op 120.000.000 euro :) Mja je kan het mij niet verwijten dat ik wat voorzichtiger ben geworden na mijn fout met het contract van Ivan Bosnjak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Hoge minimal fee clausule heeft ook nadelen wanneer je die speler wilt gaan lozen omdat hij bijvoorbeeld unhappy geworden is nadat je de andere sterspeler verkocht hebt :+

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46

Christiano007

Ich bin der champion

Valt het ook anderen op dat als je coach van een nationaal team bent, dat spontaan spelers eruit worden gezet omdat ze ''geblesseerd' zijn terwijl ze niets hebben?
En dan kun je ze ook nog niet terug oproepen om 1 of andere reden.
:'(

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Mijn reputatie is uiteindelijk very good geworden, nu ik AZ met een 5-0 winst door de 4e ronde van het UEFA-cup toernooi heb geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Even een update over mijn veroveringen met N.E.C.

Pjanovic is gekomen, evenals Mads Jorgensen en El Hadrioui. Pjanovic heeft Ax al vrij snel uit de basis gespeeld, omdat hij wat doelgerichter is dan Ax (lees: hij scoort vaker). De grootste stunt tot nu toe is Cees Keizer, die in januari mijn ploegje komt versterken, als rots in de branding op het middenveld. Hij had een half jaarcontract getekend bij Ajax, en hij wilde iegenlijk niet naar mij toe komen, maar mijn laatste (en hoogst mogelijke) bod haalden hem toch over. Nu maar hopen dat er niks tussen komt, want iedereen die een paar seizoenen gespeeld heeft weet wat een talent het is!

Verder komt Vratislav Gresko over van Blackburn Rover voor 140.000 euro, om de linkerkant te versterken. Nadat alle geleende spelers van vorig seizoen vertrokken waren hield ik weinig over, dus ben ik opnieuw maar aan het lenen geslagen. Youssouf Hersi heb ik niet nog een jaar kunnen lenen, maar daarvoor in de plaats heb ik Marquinho van PSV geleend, dat is absoluut geen verzwakking en naar het zich laat aanzien zelfs een versterking!

Het gedegradeerde NAC had Tim Bakens al gekocht van De Graafschap, maar omdat ze degradeerden waren alle spelers opeens erg betaalbaar voor mij, Tim Bakens is dus overgekomen van NAC. Helaas had Lecce meer geld voor Babos dan ik (1.100.000). Verder heb ik Bojan Djordjic van Manchester United geleend, en Walker voor het tweede seizoen van Ajax geleend, beiden zijn puur voor de breedte van de selectie.

Batistuta heb ik overigens voor niets laten vertrekken naar Sporting, weer 13.250 in de week minder aan salaris :) Ook Van Rijswijk is eindelijk vertrokken, en wel naar Twente.

Min sponsorcontract is opgehoogd naar iets meer dan 2 miljoen, dus daar kan ik ook al iets meer mee, maar ik denk dat ik toch heel hard moet sparen of wachten op een financiele klapper voordat ik echt spelers aan kan trekken. Kim Kallstrom staat uiteraard heel hoog op mijn lijstje, evenals Ponzio. Beiden zijn echter nog niet te betalen voor mij, dus ik hoop op goede resultaten in de UEFA cup dit jaar.

De eerste ronde ging ook wel goed, zonder problemen Puchov verslagen, maar nu stuit ik in de tweede ronde op Betis, en dat gaat wel wat zwaarder worden vrees ik!

Tot slot de competitie en de beker: ik moest om de één of andere reden poulewedstrijden spelen voor de beker, die heb ik allemaal gewonnen. De competitie is ook vrij aardig begonnen, een 1-1 gelijkspel uit bij Feyenoord. Daarna 4 wedstrijden op rij gewonnen, onder andere thuis tegen Ajax (3-2; magistrale lob van Pjanovic). De wedstrijd die erop volgde was Willem II uit, waar ik niet verder kwam dan 1-1. Tot zover sta ik 2e achter PSV, wat mijn volgende wedstrijd wordt. Gelukkig heb ik dan de traditionele top drie al gehad, zodat ik daarna weer verder kan gaan met winnen ;)

I'll keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bah
waarom is Ajax toch altijd zo kansloos tegen europeese clubs?
net 4-0 van valencia verloren in de halve finale uefa cup

en als iemand een goede rechtse/centrale verdediger zoekt koop dan eddie pope die kerel haalt bijna iedere wedstrijd een 8 of een 9

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben verdomme al 5 seizoenen achter elkaar met Ajax 1e geworden in de competitie. Dit met een ruime voorsprong op de #2.
Toch wil het mij niet lukken om het ver te schoppen in de Champions League. |:( Pas dit seizoen ben ik voorbij de 2e ronde gekomen. Thuis 1-0 gewonnen van Valencia en de uitwedstrijd gewonnen met 4-0. We zullen zien wat ze er in de volgende ronde van bakken. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Hmm...vreemd dat het met Ajax niet lukt in europa.Met NEC kennelijk wel, want in mijn spel werden die zelfs UEFA Cup winnaar 2003/2004. Totaal onrealistisch als je het mij vraagt en ik erger me daar gruwelijk hard aan, ik bedoel die club is gewoon middelmaat, maar goed, mijn team wint thuis ook met 5-2 van Schalke 04 (en iedereen weet dat ik met de Graafschap speel , zie je t voor je :) )

Verder zijn bijna al mijn spelers perikelen opgelost, alleen die Aghahowa blijft een etterbak eerste klas door unhappy te blijven. Maargoed, hij blijft produceren (8 gespeeld, 6 goals en 6 assists) dus hij blijft maar lekker mekkeren, voor minder dan 57.500.000 gaat ie niet weg.

Trouwens nog een aanradertje voor de mensen die zoeken naar een DC, Matei Mirel Radoi van Steaua Boekarest is mijns inziens de opvolger van Chivu, en een koopje voor 2.700.000 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Japser op 20-10-2003 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japser schreef op 20 October 2003 @ 20:35:
Hmm...vreemd dat het met Ajax niet lukt in europa.Met NEC kennelijk wel, want in mijn spel werden die zelfs UEFA Cup winnaar 2003/2004. Totaal onrealistisch als je het mij vraagt en ik erger me daar gruwelijk hard aan, ik bedoel die club is gewoon middelmaat, maar goed, mijn team wint thuis ook met 5-2 van Schalke 04 (en iedereen weet dat ik met de Graafschap speel , zie je t voor je :) )

Verder zijn bijna al mijn spelers perikelen opgelost, alleen die Aghahowa blijft een etterbak eerste klas door unhappy te blijven. Maargoed, hij blijft produceren (8 gespeeld, 6 goals en 6 assists) dus hij blijft maar lekker mekkeren, voor minder dan 57.500.000 gaat ie niet weg.

Trouwens nog een aanradertje voor de mensen die zoeken naar een DC, Matei Mirel Radoi van Steaua Boekarest is mijns inziens de opvolger van Chivu, en een koopje voor 2.700.000 euro.
heb jij wel een enhancement pack geinstalleert :?
want zonder ehancement pack is het verdomd makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

EP5 geinstalld...maar wat is verdomd makkelijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Trouwens, klein tactisch vraagje betreffende DC's. Hoe laten jullie ze altijd verdedigen? In de zone of man op man? Want in die 2d modus ziet alles er zo sukkelig uit, als je close down doet lopen er constant 2 2 tegenstanders vrij, doe je zonal, lopen ze constant achter de feiten aan, en doe je man marking komt er bij mij altijd wel een mannetje van de tegenpartij compleet vrij te staan??? Ik speel 4-4-2 trouwens, met Hermans-Mexes-Said-Bakens/Yakubu en ik heb zo'n idee dat t zo lek is als een mandje, maar wat ik ook probeer t helpt allemaal niks lijkt t wel (vooral in 2d modus, die toch al zuigt omdat de spelers soms de meest idiote beslissingen nemen, compleet de verkeerde kant ophuppelen e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik speel meestal 1tje in de mandekking en 1 in de zone bij 4-4-2 of 4-2-3-1

Mandekker op Ultra-Defensive en de rest Defensive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook maar eens met NEC begonnen
1e 2 wedstrijden van de competitie gewonnen
2-0 van excelsior en net 4-0 van willem 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

-oeps-

[ Voor 99% gewijzigd door Japser op 21-10-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
hoe oud is ie? het ligt niet aan het spel, als iemand onder de 18 is kan je 'm wel een duur contract aanbieden, maar dan is hij nog steeds jeugdspeler.. zoek de fout maar bij jezelf.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

-foutje van mijn zijde-

Ik heb t probleem al opgelost :) Min. Releae Fee , als die op 0 staat is de speler dus in principe gratis af te halen, ff gauw aangepast :)

[ Voor 189% gewijzigd door Japser op 21-10-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft u problemen met scoren???

Bel Jhon van de BEUKERING!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

HIJ IS GEWOON BRILJANT BIJ MIJ

nu zit ik in maart 2008 heeftie 22 wedstrijden gespeeld in de competitie heeft ie slegts 48 keer gescoord....nummero 2 is zlatan van ajax met 16 goals....ff voor de duidelijkheid!!! :):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had nog een leuke pic van tijdje terug :7 . Was met de Spurs, speelde goed maar bleef bij 1-0 steken. Zag ik op een gegeven moment dat ik 2 keepers had :D

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbalster/hahahaah.GIF

Zo kon ik de nul wel houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Even een update:
Ik heb Betis verslagen in de 2e ronde van de UEFA cup, de thuiswedstrijd had ik onterecht met 2-0 gewonnen. Betis had legio kansen maar Gentenaar was in vorm. Ax mocht weer eens spelen van me en scoorde in de laatste 5 minuten 2 keer, waardoor ik een vrij gunstige uitgangspositie had voor de return. Die return verloor ik met 2-1, maar dat ene uitdoelpunt was dus wel genoeg om door te gaan naar de volgende ronde!

In de volgende ronde was Rangers de tegenstander: weer een sterke opponent! Uit stond ik binnen no time met 2-0 voor, waarna er ook nog een speler van hun werd uitgestuurd. In een gekke slotfase werd het uiteindelijk 4-3 voor mij, maar het was dus nog niet gespeeld. De thuiswedstrijd begon ik met een doelpunt van Govedarica na 2 minuten, wat ook de eindstand was. NEC in de vierde ronde van de UEFA cup!

De volgende tegenstander wordt Ajax, wat ik erg jammer vind. Ook al staan ze 5 punten achter mij in de competitie schat ik ze toch hoger in. Ik sta trouwens 2e, op 6 punten van koploper PSV.

Ik zit nu in de winterstop, Leboeuf is vertrokken naar L'OM (had ik voor niks aangeboden) zodat ik qua salaris weer wat speelruimte heb. Gresko en Keizer zijn inmiddels al binnen, maar we hebben nog geen wedstrijd gespeeld in de tussentijd.

Voorin heb ik een enorm luxeprobleem: Demouge is voor mij vaste keus, maar voor de overige plaats heb ik Ax, Pjanovic en Bosnjak. Ax heeft het altijd al goed gedaan, maar mag/moet nog iets meer scoren. Pjanovic begon goed, heeft toen een dipje gehad maar is nu weer helemaal terug. Bosnjak wordt voorlopig de partner van Demouge, in zijn tweede seizoen bij NEC is hij bezig om alles wat in de buurt komt van de goal tot doelpunt te promoveren. Hopelijk houdt hij dat even vast!

De toekomst ziet er rooskleurig uit: alle contracten van belangrijke spelers zijn verlengd en ontdaan van min. fee release clauses, behalve die van Cees Keizer, maar dat komt na een paar maanden spelen wel :)
Adu speelt de sterren van de hemel bij de reserves, maar daar blijft hij totdat hij een contract heeft kunnen tekenen, zodat hij niet al te bekend wordt. Althans, daar hoop ik op.

Verder kunnen Gentenaar, Wielaart, Wisgerhof, Leiwakabessy, Zonneveld, Keizer, Jorgensen, Demouge, Bosnjak, Ax en Pjanovic nog jaren mee :)
Het enige wat mij ontbreekt is een opvolger van Danny Hesp en een centrale middenvelder die het vertrek van Marquinho aan het einde van het seizoen op gaat vullen...

[ Voor 1% gewijzigd door Sherlock op 22-10-2003 14:27 . Reden: nog 1 plaats over ipv 3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoedjevanpapier
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 16:17

hoedjevanpapier

1, 2, 3, 4 .....

Ik weet niet hoe uitgebreid je database is, maar:

VC: Vallas (ergens in Griekenland)
VC: Kouloucheris (Olympiakos)

AML: Castillo(Olympiakos)

Hoop dat je deze spelers kan pakken, het zijn echt groeibriljantjes.
Vooral Castillo, is een briljante dribbelaar.

[ Voor 4% gewijzigd door hoedjevanpapier op 22-10-2003 14:59 . Reden: word change ]

Tweevoudig GoT cup winnaar met HvP's XI tal(143980)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Hmm, dan ga ik eens in Griekenland shoppen! Helaas heb ik nog steeds weinig tot geen geld om te shoppen, dus ben ik hard op zoek naar aardige spelers met aflopende contracten. Misschien dat ik Mormon en Paymans wel over laat komen uit de jeugd/reserves...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 21:23:
Had nog een leuke pic van tijdje terug :7 . Was met de Spurs, speelde goed maar bleef bij 1-0 steken. Zag ik op een gegeven moment dat ik 2 keepers had :D

Zo kon ik de nul wel houden :+
haha Peter_o leuk plaatje !! :+ Ik speelde ooit is met Middlesbrough en toen ben ik gedegradeerd |:(, zal er vast aan gelegen hebben dat ik maar één keeper in het doel had staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Jaaaaaa!!!! Ik ben los van Ajax, Groningen, NEC en PSV. Ik sta nu bovenaan de ranglijst, 5 punten voor op de nummer 2 Groningen, en PSV die 5de staat heeft al 12 punten achterstand t.o.v. mij :) Nog 7 wedstrijden te gaan, en ik moet op de laatste speeldag tegen Ajax, dus ik moet echt voor die tijd de titel op zak hebben. Nu helpt t wel dat zij net verloren hebben van PSV en dus met een wedstrijd minder op 55 punten staan , dus die kunnen nog op 58 punten komen en dan sta ik nog 4 punten op ze voor. Alleen de komende wedstrijden zullen niet de gemakkelijkste worden: Feyenoord, Willem 2 en Heerenveen en Ajax uit en thuis tegen ADO, Vitesse en AZ.

Wish me luck, ik hou jullie op de hoogte :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.klunder/Kampioenen.JPG

KAMPIOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 11% gewijzigd door Japser op 22-10-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Gefeliciteerd! Het grote geld van de Champions league gaat naar Doetinchem! :) Post je opstelling eens als je wil? Ik ben wel benieuwd naar je spelers.

Ik sta nu op de helft van de competitie 2e, dus ik hoop ook nog steeds op het behalen van de (voorronde van de) Champions League. Dan krijg je pas echt een transferbedrag!

In mijn spel heeft Ajax trouwens net Sonck aan Chelsea verkocht, voor 9.75 miljoen! Dat is dus echt drie keer niks voor een spits van dat kaliber! Ach ja, nu is Demouge echt de beste spits in de Eredivisie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Nou, daar ben ik niet zo zeker van, of Demouge de beste spits is. Bij de jeugd van de Graafschap zit een echt groeibriljantje, genaamd Toy Bago Emanuel. Die gast heeft er in 19 wedstrijden zo'n 26 ingeschopt meen ik. Ik zal straks ff mn opstelling/ tactiek posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Trouwens, ik meende dat in CM01/02 je geld kreeg als je kapioen werd. Da's dus eruit gesloopt meen ik? Levert de CL wel iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik heb het ook over "mijn" spel, waarin de graafschap nog steeds in de eerste divisie hangt ;) Maar ik zal eens naar die vent kijken, kan nooit kwaad om er zo'n mannetje bij te hebben :)

Ik dacht dat je nog altijd geld kreeg aan het einde van de competitie trouwens hoor, maar dan was het TV-geld ozo? Ik weet het even niet meer, en omdat ik niet aan het spelen ben (werk enzo :( ) kan ik het ook niet nakijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ok, zoals beloofd mijn opstelling. Wel ff het volgende, hier ontbreekt Aghahowa die wel in t kampioenselftal zat. Hij is verkocht aan Everton.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.klunder/Opstelling.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Hoe kom je ooit aan zoveel geld met De Graafschap?? Ik bedoel: Aghahowa, Mexes, Farnerud, Said, Geovanni. Die laatste kan wel op free transfer zijn gekomen, maar voor de rest heb je toch wel moeten betalen??

En die Reyad, is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Da's heel simpel, dit is een globaal overzicht, beetje doormekaar gehusseld dat wel:

-Bosnjak gekocht voor 50.000, verkocht voor 7.500.000
-Miguel Angel Mercado gekocht voor 230.000 euro, verkocht voor 3.200.000
-Julius Aghahowa gekocht voor 8.500.000 en verkocht voor 22.500.000

-Milan Berck Beelenkamp verkocht voor 1.300.000
-Zafarin voor 1.000.000 verkocht aan Willem 2
-van Leerdam voor 1.300.000 verkocht aan Vite$$e
-Valeev voor 3.000.000 verkocht aan Feyenoord

-Alexander Farnerud gekocht voor 375.000 euro
-Freddy Adu gekocht voor 450.000 euro
-Geovanni gekocht via free transfer
-Matei Mirel Radoi gekocht voor 2.700.000
-Ibrahim Said gekocht voor 240.000
-Wael Reyad gekocht voor 80.000, is aardige voetballer idd.

Philippe Mexes is nu al 4 seizoenen bij me op huurbasis :)

Daarnaast nog enkele reserverelftal spelers verkocht voor bedragen van 825.000, 675.000 en 500.000

Kwestie van slim zakendoen.

Verder heb ik trouwens nog 2 seizoenen Marqhuinho gehad op huurbasis.

IK heb trouwens wel de basis gelegd met de transfers van Bosnjak (die trouwens gewoon TE goed is) en Mercado en Valeev. Dan heb je toch al 13.500.000 binen en als je nog eens positief op de balans staat heb je 100% transfer budget. Dus zo kom je er wel. Alleen nu zit ik dus in een dip, voor seizoen 2005-2006, want ik ga iedereen kwijtraken, maar er is geen kwaliteit aanwezig om de klappen op te vangen.

[ Voor 32% gewijzigd door Japser op 23-10-2003 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Aha, ik snap het. Tsja, ik ben op zich wel op dezelfde manier bezig, behalve dan dat ik nog geen aanbiedingen heb gehad op mijn spelers, behalve dan 3 miljoen voor Zonneveld van Feyenoord.

Maar Mexes kun je dus gewoon huren? Dat is grappig! Marquinho is trouwens ook _echt_ goed, die heb ik nu voor het eerste jaar, hoop hem wel wat langer te kunnen huren.

Ach ja, als ik mijn tweede plaats in de competitie vast kan houden dan zit er CL geld aan te komen, en waarschijnlijk zal ik dan wel wat behoorlijke aanbiedingen voor spelers krijgen ook.

Het gaat nu gewoon om geld, ik wil meer! Meer! Uiteraard allemaal in het belang van de club ;)

Wat vind je trouwens van Farnerud? Toen ik hem naar Ajax had gehaald viel hij echt tegen, maar misschien dat hij bij NEC meer uit kan richten?

Over kwaliteit trouwens: heb je in dit topic al over Leonardo Ponzio gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Tip: eerst saven voordat je ultimatums gaat stellen :/ Werd op staande voet eruit getiefd door het bestuur nadat ik had geeist dat men meer geld voor lonen beschikbaar zou maken .... snel ff een savegame geload :) Ik zal straks f reageren op je post...eerst chinees halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

JerryH schreef op 23 October 2003 @ 16:39:
Aha, ik snap het. Tsja, ik ben op zich wel op dezelfde manier bezig, behalve dan dat ik nog geen aanbiedingen heb gehad op mijn spelers, behalve dan 3 miljoen voor Zonneveld van Feyenoord.

Maar Mexes kun je dus gewoon huren? Dat is grappig! Marquinho is trouwens ook _echt_ goed, die heb ik nu voor het eerste jaar, hoop hem wel wat langer te kunnen huren.

Ach ja, als ik mijn tweede plaats in de competitie vast kan houden dan zit er CL geld aan te komen, en waarschijnlijk zal ik dan wel wat behoorlijke aanbiedingen voor spelers krijgen ook.

Het gaat nu gewoon om geld, ik wil meer! Meer! Uiteraard allemaal in het belang van de club ;)

Wat vind je trouwens van Farnerud? Toen ik hem naar Ajax had gehaald viel hij echt tegen, maar misschien dat hij bij NEC meer uit kan richten?

Over kwaliteit trouwens: heb je in dit topic al over Leonardo Ponzio gelezen?
Champions League geld is lekker!!! 4.000.000 euro startgeld en dan nog eens die gate receipts! Dat kan best lekker oplopen :9

Die Farnerud, mja ik weet t niet hoor wat ik van hem moet vinden. Middelmaat tot goed, maar zeker niet top. Alhoewel men er wel grof geld voor over heeft...42.000.000 is al geboden!! Maar ik heb t geweigerd. Je moet trouwens gewoon je spelers zelf aanbieden, dat werkte namelijk best goed in mijn geval dus.

BTW: die Ponzio, die moet ik hebben!!! Die heeft vet goeie stats...ik heb nu een offer van 7,5 miljoen neergelegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Japser op 23-10-2003 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Voor de spitszoekenden onder ons: Anatoli Todorov...briljantje! en dat voor maar heel weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Ligt het aan mij of is het spel veel makkelijker met een large database? Eerst speelde ik op medium en met feyenoord verloor ik aan de lopende band, en met large/excelsior win ik :? Ik doe wel meer dingen anders, dus waarschijnlijk niet maar ik vond het vrij vreemd.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Kan me niet voorstellen dat een spel makkelijker is met large database. Denk dat t iets anders is.

Trouwes..f een request: ik ben op zoek naar een menubar en een vette background van de Graafschap. Misschien dat iemand em es voorbij heeft zien gaan ergens, graag ff info! :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste