Ten eerste wil ik duidelijk stellen dat dit slechts een mening is!
Ik heb niets tegen mensen die van een religie zijn en ik doe al helemaal niet aan discriminatie! Ik laat iedereen leven zoals die persoon dat wil, dat is ieder zijn recht.
Dus ga niet roepen dat ik een racist ben of mensen met geloof niet respecteer want dat is niet zo!
Laat dit stukje eerst eens inzinken, lees het desnoods nog een keer!
Het volgende zijn enkel mijn gedachten aangaande religie in het algemeen.
"Ik vind dat religie verboden zou moeten worden."
De reden is de volgende.
Door de geschiedenis van de mensheid heen is religie een grote bron van dood en verderf geweest.
Ik noem enkele beknopte voorbeelden:
Ja, de paus in z'n pausmobiel; duizenden religieuze fanaten komen op dit zicht af.
Maar dat is niet eens om het geloof, dat is om de persoon. En dat kan ook nog eens makkelijk zat geëvenaard worden door een popconcert.
Ik heb er al maanden/jaren over nagedacht en kan mij geen enkel goed ding bedenken aan religie dat op globaal niveau gebeurt.
Nou vraag ik jullie, zijn jullie het met me eens? Zo niet, waarom?
En voor degenen die het niet met mij eens zijn en willen aankomen met het argument "Vrijheid van geloof wordt gegarandeerd in de grondwet"; doe dat alsjeblieft niet!
De grondwet heeft niets met geloof te maken, breng mij reden uit het geloof zelf waarom het geloof nog zou moeten worden toegestaan.
En om nog even te zorgen dat mensen niet het verkeerde gaan denken:
Ik wil duidelijk stellen dat dit slechts een mening is!
Ik heb niets tegen mensen die van een religie zijn en ik doe al helemaal niet aan discriminatie! Ik laat iedereen leven zoals die persoon dat wil, dat is ieder zijn recht.
Dus ga niet roepen dat ik een racist ben of mensen met geloof niet respecteer want dat is niet zo!
Laat dit stukje eerst eens inzinken en lees het desnoods nog een keer voordat je hierop antwoord. Niemand heeft er wat aan als je in een kwaaie bui een rare reactie plaatst.
Laat dit stukje eerst eens inzinken, lees het desnoods nog een keer!
Het volgende zijn enkel mijn gedachten aangaande religie in het algemeen.
"Ik vind dat religie verboden zou moeten worden."
De reden is de volgende.
Door de geschiedenis van de mensheid heen is religie een grote bron van dood en verderf geweest.
Ik noem enkele beknopte voorbeelden:
Dit zijn voorbeelden van wat geloof op globale schaal doet, juist alleen maar slechte dingen. Nou zullen veel mensen zeggen; "Ja ho eens even, geloof brengt ook goede dingen voort!"Noord Ierland/IRA
Wie kent het niet, protestanten tegen katholieken. Honderden, zo niet duizenden doden over de jaren heen.
Ambon
Nog zo'n plaats waar twee geloven in tweestrijd zijn/waren, protestanten en islamieten.
Klu Klux Klan
Wie kent die mannen in witte gewaden nou niet? Ze denken dat ze superieur zijn omdat het in de bijbel zou staan en dat alle andere mensen maar ff moeten opzouten.
Die lama vent.
De Dailla Lama, of hoe die ook mag heten, uit z'n land gevlucht omdat z'n geloof niet werd getolereerd. Terugkeer betekend de doodstraf.
Israëlieten en Palestijnen.
Ze willen allebei hetzelfde stukkie grond en er een gebouw van hun eigen geloof erop bouwen.
De Nieuwe Wereld
Dat was wat zeg, nieuw land en vol met 'stomkoppen'. "Die moeten we maar even converteren naar ons geloof!" Ik heb het natuurlijk over de ontdekking van Amerika en het christelijk geloof dat meteen daar verspreid moest worden onder de lokale bevolking.
Slavenarbeid
Waarom noem ik dit nou in dit rijtje? Nou, de blanke man dacht dat die superieur was aan de zwarte man omdat dat in de bijbel zou staan en daarom maakten ze maar slaven van de zwarte man (en vrouw)
De Spaanse inquisitie
Okay, hier ben ik niet zeker van of ’t een geloofsding was maar als ik mij niet vergis ging het wel degelijk om geloof en was het zeer bloederig.
11 September
Ja, zelfs dit had te maken met geloof. Moslim extremisten (?) die een paar vliegtuigen kapen en twee ervan in het WTC boren.
Ja, de paus in z'n pausmobiel; duizenden religieuze fanaten komen op dit zicht af.
Maar dat is niet eens om het geloof, dat is om de persoon. En dat kan ook nog eens makkelijk zat geëvenaard worden door een popconcert.
Ik heb er al maanden/jaren over nagedacht en kan mij geen enkel goed ding bedenken aan religie dat op globaal niveau gebeurt.
Nou vraag ik jullie, zijn jullie het met me eens? Zo niet, waarom?
En voor degenen die het niet met mij eens zijn en willen aankomen met het argument "Vrijheid van geloof wordt gegarandeerd in de grondwet"; doe dat alsjeblieft niet!
De grondwet heeft niets met geloof te maken, breng mij reden uit het geloof zelf waarom het geloof nog zou moeten worden toegestaan.
En om nog even te zorgen dat mensen niet het verkeerde gaan denken:
Ik wil duidelijk stellen dat dit slechts een mening is!
Laat dit stukje eerst eens inzinken en lees het desnoods nog een keer voordat je hierop antwoord. Niemand heeft er wat aan als je in een kwaaie bui een rare reactie plaatst.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry