Welke voeding heb ik nodig? Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.424 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 21:48:
[...]

Nou het is een best oude kast. Maar er staat op de zijkant: "Power output: 235W", maar als dit nou stabiel loopt, is het dan misschien niet een 300 watt? Die 235 output garandeerd ofzo >:) ? Levert het risico's op om met zo'n kleine voeding zoveel dingen aan te drijven?
In het ergste geval krijg je kortsluiting, waardoor je hele systeem naar de haaien kan gaan. Maar die kans is niet zo groot. Veelal werken bepaalde onderdelen half of niet naar behoren. Ook kan je systeem gewoon instabiel zijn en bijvoorbeeld constant opnieuw opstarten.

Power output 235 Watt betekent dat deze voeding daadwerkelijk 235 Watt aan vermogen kan leveren. Hoger kan niet, lager wel. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn systeem:
350watt q-tec (vervangen)
A7N8X OC
2500+ barton OC
9700pro OC
terretac 5.1 sky
maxtor diamand 9 160gb 8mb
western digital 80gb 8mb
Pioner A06 dvd-rw & Samsung dvd-cdrw combo
4ccfl's
2x 512mb ddr400 OC
2x 80mm+1x 120mm@5V~6V
50x LEDjes
(watercooled systeem)
OC=wil ik overclocken/heb ik overclocked

welke kracht voeding heb ik hiervoor nodig??
en wat is het verschil tussen zalman en antec bv??
zalman is stiller maar antec goedkoper? of is het heel anders want wil graag voeding hebben waar ik nog een tijdje mee kan maar die niet super duur is...en zalman 400W heb ik niet lang nog wat aan of wel??
eventueel voeding watercooled maken als ie hoorbaar is >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 22:05:
[...]
In het ergste geval krijg je kortsluiting, waardoor je hele systeem naar de haaien kan gaan. Maar die kans is niet zo groot. Veelal werken bepaalde onderdelen half of niet naar behoren. Ook kan je systeem gewoon instabiel zijn en bijvoorbeeld constant opnieuw opstarten.

Power output 235 Watt betekent dat deze voeding daadwerkelijk 235 Watt aan vermogen kan leveren. Hoger kan niet, lager wel. :)
Dankjewel voor deze nuttige informatie. Ik ga maar eens een 350 watt voeding kopen bij Computerland (no name, ja slecht, maar niet zo heel duur >:)) Of een enermax, die wel duur is :9

[edit]
Maar een zalman 300 watt is bijvoorbeeld beter dan een 350 watt huismerk computerland?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 22:07:
mijn systeem:
350watt q-tec (vervangen)
A7N8X OC
2500+ barton OC
9700pro OC
terretac 5.1 sky
maxtor diamand 9 160gb 8mb
western digital 80gb 8mb
Pioner A06 dvd-rw & Samsung dvd-cdrw combo
4ccfl's
2x 512mb ddr400 OC
2x 80mm+1x 120mm@5V~6V
50x LEDjes
(watercooled systeem)
OC=wil ik overclocken/heb ik overclocked

welke kracht voeding heb ik hiervoor nodig??
en wat is het verschil tussen zalman en antec bv??
zalman is stiller maar antec goedkoper? of is het heel anders want wil graag voeding hebben waar ik nog een tijdje mee kan maar die niet super duur is...en zalman 400W heb ik niet lang nog wat aan of wel??
eventueel voeding watercooled maken als ie hoorbaar is >:) :+
400 Watt is wel wat aan de lage kant voor dat systeem. Het is wel genoeg, maar je houdt zeker niet over. Het verschil tussen Zalman en Antec is weinig. Zalman schijnt wat stiller te zijn dan Antec, maar daar betaal je dan ook voor. :) Als ik jou was zou ik voor iets meer Wattage gaan (rond de 450 Watt), met bijvoorbeeld de Antec 430 Watt Truepower in het achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 22:12 . Reden: Quote en Edit lijken ook zo op elkaar... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 22:59
Mijn systeem:

AMD XP 1800+ (Palomino)
Asus A7N8X Deluxe Rev2.0
Seagate 120Gb 8MB schijf
Liteon dvdfikker
Liteon dvdlezer
Ati 9600Pro 128MB
256MB Ram + 512MB Ram
Onboard LAN, Sound + Firewire

Niets overgeclocked en ga ik niet doen ook. Ik heb nu een Chieftec case met voeding, maar ik vind de 12Volt lijn nogal belabberd. Het is een 350Watt voeding dacht ik.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~horne043/brak.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SilverMaster schreef op 01 december 2003 @ 08:17:
Mijn systeem:

AMD XP 1800+ (Palomino)
Asus A7N8X Deluxe Rev2.0
Seagate 120Gb 8MB schijf
Liteon dvdfikker
Liteon dvdlezer
Ati 9600Pro 128MB
256MB Ram + 512MB Ram
Onboard LAN, Sound + Firewire

Niets overgeclocked en ga ik niet doen ook. Ik heb nu een Chieftec case met voeding, maar ik vind de 12Volt lijn nogal belabberd. Het is een 350Watt voeding dacht ik.

[afbeelding]
Die is inderdaad belabberd. Heb je er nog casefan's of iets extra's op zitten die de 12 volt lijn belasten? Normaal gesproken moet je Chieftec voeding (ik denk oveirgens 360 Watt) dit systeem makkelijk aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31
In dat geval zijn mijn voltage's ook niet al te best. 2de punt is wel dat m'n proc op 2800 MHz loopt ipv. de standaard 2400. Maakt dat veel verschil?
Anders moet ik op heel korte termijn maar eens een nieuwe transformator bestellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/16965/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even over de voltages in het algemeen. Die kunnen verkeerd afgelezen zijn, waardoor je dus een onrealistisch beeld hebt van de voltage lijnen. Zolang je systeem nog stabiel draait en je voeding niet abnormaal warm wordt, is er geen reden om een andere voeding aan te schaffen.
psmeets schreef op 01 december 2003 @ 09:30:
In dat geval zijn mijn voltage's ook niet al te best. 2de punt is wel dat m'n proc op 2800 MHz loopt ipv. de standaard 2400. Maakt dat veel verschil?
Anders moet ik op heel korte termijn maar eens een nieuwe transformator bestellen.

[afbeelding]
Dat kan wel verschil maken, maar je processor zit niet op de 12 volt lijn. Het maakt dus weinig uit voor wat betreft de 12 volt lijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 22:59
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 08:29:
[...]
Die is inderdaad belabberd. Heb je er nog casefan's of iets extra's op zitten die de 12 volt lijn belasten? Normaal gesproken moet je Chieftec voeding (ik denk oveirgens 360 Watt) dit systeem makkelijk aankunnen.
Er zitten 4 casefans in op een baybus, maar die stonden uit toen ik die screenshot nam. Misschien kan ik voor betere waarden even mn multimeter pakken. Ik zal vanavond wel even kijken. Maar hoe ging dat ookalweer?

[ Voor 5% gewijzigd door Sperenvanger op 01-12-2003 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 10:23:
Even over de voltages in het algemeen. Die kunnen verkeerd afgelezen zijn, waardoor je dus een onrealistisch beeld hebt van de voltage lijnen. Zolang je systeem nog stabiel draait en je voeding niet abnormaal warm wordt, is er geen reden om een andere voeding aan te schaffen.
En zo belabberd is een voltage van 11.60v helemaal niet, dat is niet eens afwijking van 3.5% terwijl dat bij de +12v zo'n 5% mag zijn. Verder zijn de +5v en +3.3v bij psmeets vrijwel perfect.
Alleen SilverMaster z'n -5v heeft een afwijking 8%, maar ook dat is nog 'toegestaan', want de -5v mag zo'n 10% afwijken.

Dit zijn de afwijkingen die je voeding mag hebben zonder dat er wat aan de hand is:

VoltageAfwijking
+5V5%
-5V10%
+12V5%
-12V10%
+3.3V4%
+5V5%

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de hand van mijn vorige post in dit topic (Kohnuz 27 nov 23:55 ) is mij een A-open voeding aangeraden. Nadat ik deze vrolijk gekocht had viel mijn oog op de Antec Sonata review van afgelopen zondag. Aangezien deze kast is ontworpen op zijn stilte kwaliteiten, wat mijn primaire eis is, lijkt het mij een goeie koop (ook gezien de prijs bij Informatique -> 115 euro).

Nu vraag ik me af of de bijgeleverde Antec Truepower 380W een stillere voeding is dan de al door mij aangeschafte A-open ultra silent 350W. Als dat het geval is moet ik toch maar eens proberen of ik de voeding nog terug kan brengen.

Zit er eigenlijk kwalitatief nog een verschil tussen de voedingen van 2 'A' merken als Antec en A-open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 11:22:
Aan de hand van mijn vorige post in dit topic (Kohnuz 27 nov 23:55 ) is mij een A-open voeding aangeraden. Nadat ik deze vrolijk gekocht had viel mijn oog op de Antec Sonata review van afgelopen zondag. Aangezien deze kast is ontworpen op zijn stilte kwaliteiten, wat mijn primaire eis is, lijkt het mij een goeie koop (ook gezien de prijs bij Informatique -> 115 euro).

Nu vraag ik me af of de bijgeleverde Antec Truepower 380W een stillere voeding is dan de al door mij aangeschafte A-open ultra silent 350W. Als dat het geval is moet ik toch maar eens proberen of ik de voeding nog terug kan brengen.

Zit er eigenlijk kwalitatief nog een verschil tussen de voedingen van 2 'A' merken als Antec en A-open?
Qua geluidsproductie maakt het niets uit. Misschien zit er in kwaliteit een verschil van 1%, maar dat is niet noemenswaardig.

Beide voedingen zijn wat dat betreft dus goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil nu dus egt een nieuwe voeding kopen, kzit nu met een 300W voeding van Sweex en ik wel graag een wat sterkere hebben...

nu heb ik niet veel geld momenteel en wil dan ook liever geen dure enermax ofzo kopen,
nu zag ik de q-tec 550W voeding en ik heb al menig reviews gelezen, dit leek mij wel wat maar toen kwam ik ook nog de volgende voeding tegen: "Levicom Silent PSU 350 Watt"
beide voedingen kosten rond de 40E , en dat is ongeveer ook de prijs die ik er hoogstens voor wil geven

nu heb ik toch weer een lichtere voorkeur voor de levicom omdat mij 40E voor een 550 voeding mij een beetje te weinig lijkt en ik denk dan ook dat de kwaliteit van de levicom beter is,

wat zit er allemaal in mijn systeem? : p4 2,66 , 2 x 256mb , 120gb hdd , radeon 9800se , medion mobo , dvd speler, cd fikker , floppy drive , 3 fans en 1 caselight...

dus, welke voeding zou ik beter kunnen nemen ? , de levicom350W of de q-tec 550W ?

p.s. ik wil me cpu er een klein beetje mee kunnen overclocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceszz
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Bedankt Eraser.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Laatst online: 21:31

[...]
Dat kan wel verschil maken, maar je processor zit niet op de 12 volt lijn. Het maakt dus weinig uit voor wat betreft de 12 volt lijn. :)
Er komt niet extreem warme lucht uit, dus dan kan een nieuwe voeding nog wel even in de ijskast. Er zitten 4 Enermax casefan's aan, dus misschien veroorzaakt dat de wat lagere 12 volt lijn. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de wintech 350 watt gekocht a 59 euro. Hij lijkt het tot nu toe goed te doen. Ook twee ventilators d'r in... Van 235 watt naar 350, i'm safe;) (voor hoelang?;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 11:54:
[...]
Qua geluidsproductie maakt het niets uit. Misschien zit er in kwaliteit een verschil van 1%, maar dat is niet noemenswaardig.

Beide voedingen zijn wat dat betreft dus goed. :)
AOpen vergelijken met een Antec Truepower??? Je weet dat die Truepower voedingen hebben een gescheiden +5V en +12V circuit hebben? Alleen vanwege het prijsverschil (E58 vs E92) is de vergelijking behoorlijk krom. 8)7

Het feit dat ze deze twee merken beiden in een andere klasse vallen zegt natuurlijk niet dat de 350 W AOpen niet krachtig genoeg is voor KohnuZ' systeem, maar een kwaliteitsverschil is er zeker wel. Meer dan 1% zou ik zeggen, maar die procenten zijn alleen niet relevant voor de persoon in kwestie aangezien hij geen zwaar overkloksysteem heeft (wat ik geen reden vind om te verzwijgen dat er wel degelijk een kwaliteitsverschil is).

Zijn er inmiddels meer mensen hier met een Huntkey voeding? Ik denk dat ik er hier een van ga kopen; ze hebben een 120 mm fan en zijn dus erg stil. Plus de prijs, die is erg goed: 350 W voor 42,50 bij Challenge Computers.

[ Voor 7% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-12-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 15:10:
ik wil nu dus egt een nieuwe voeding kopen, kzit nu met een 300W voeding van Sweex en ik wel graag een wat sterkere hebben...

nu heb ik niet veel geld momenteel en wil dan ook liever geen dure enermax ofzo kopen,
nu zag ik de q-tec 550W voeding en ik heb al menig reviews gelezen, dit leek mij wel wat maar toen kwam ik ook nog de volgende voeding tegen: "Levicom Silent PSU 350 Watt"
beide voedingen kosten rond de 40E , en dat is ongeveer ook de prijs die ik er hoogstens voor wil geven

nu heb ik toch weer een lichtere voorkeur voor de levicom omdat mij 40E voor een 550 voeding mij een beetje te weinig lijkt en ik denk dan ook dat de kwaliteit van de levicom beter is,

wat zit er allemaal in mijn systeem? : p4 2,66 , 2 x 256mb , 120gb hdd , radeon 9800se , medion mobo , dvd speler, cd fikker , floppy drive , 3 fans en 1 caselight...

dus, welke voeding zou ik beter kunnen nemen ? , de levicom350W of de q-tec 550W ?

p.s. ik wil me cpu er een klein beetje mee kunnen overclocken
Omdat ik van Levicom alleen nog maar positieve dingen hoor en van Q-Tec minder, en omdat 350 Watt in weze genoeg is, lijkt me de Levicom 350 Watt een goede voeding voor je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh de waardes van je voeding mochten bij 12V togh 10% afwijken??

(12 V is hier 11,68)

das dan togh niet zo slecht??
of zijn de waardes heel anders?? zo ja hoe zijn ze dan??

Antec 480 Watt TrueBleu of Antec 480Watt TruePower P4 zit daar verschil tussen?? genoeg voor me systeem?? of is 550W slimmer zodat je in de toekomst ook nog wat over hebt (over signature 250&A7N8X&9700 pro zijn overclocked zitten nog 4ccfls + 3fans + LEDjes)

offtopic:
* offtopic: hoe doe je zon quote zoals iedereen die bijna doet? met tijd&naam vetgedrukt en daaronder de text??

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 17:51:
uh de waardes van je voeding mochten bij 12V togh 10% afwijken??

(12 V is hier 11,68)

das dan togh niet zo slecht??
of zijn de waardes heel anders?? zo ja hoe zijn ze dan??

Antec 480 Watt TrueBleu of Antec 480Watt TruePower P4 zit daar verschil tussen?? genoeg voor me systeem??

offtopic:
* offtopic: hoe doe je zon quote zoals iedereen die bijna doet? met tijd&naam vetgedrukt en daaronder de text??
Daarom zei ik ook het volgende:
En om iemand automatisch te quoten staan rechtsbovenaan van een bericht een paar handige knoppen met functie's. Ga er even stil op staan en kijk wat ze inhouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze kunnen ze verkeerd aflezen maar, wat mogen ze afwijken?? 10% togh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 18:40
Amd xp 2000+ @ 2100+
MSI kt3-ultra2 deluxe
1x Dane-elec 512 mb DDR333 RAM
Leadtek geforce 4 ti4200@ ti4600 128 mb ram
Soundblaster live 5.1
netwerkkaartje 10/100 van 3com
Maxtor 80 gb HD 7200 RPM 8 mb cache
WD 80 gb HD 7200 RPM 8 mb cache
dvd-rom speler
philips 52x cd-brander
diskette station
STEREO audio-vu meter met 20 leds ultra bright(3000 mcd)
hd vu-meter 10 leds ook 3000 mcd
2x blauwe neon 30 cm
2x collermaster temp controlled casefans
Lcd van 8x24 die stroom van usb haalt

EN dat ALLES werkt op een Linkworld(vaag merk) 300 WATT voeding :D
Heb nogn ooit crashes of stabilitietsproblemen gehad _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Venxir op 01-12-2003 18:09 ]

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 18:00:
ze kunnen ze verkeerd aflezen maar, wat mogen ze afwijken?? 10% togh?
Kijk dan even verder dan je neus lang is. ;)
MaRc0 schreef op 01 december 2003 @ 11:06:
[...]
Dit zijn de afwijkingen die je voeding mag hebben zonder dat er wat aan de hand is:

VoltageAfwijking
+5V5%
-5V10%
+12V5%
-12V10%
+3.3V4%
+5V5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 18:40
hmm mijn +3.3V schommelt ronde 3,2 en hangt meestal op 3.18 :/, begint link te worden :P

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een week of twee terug heb ik ook al een vraag hier gesteld. Maar mijn plan voor mijn nieuwe pc is toch wat veranderd.
Specs:

Intel P4 3.06 GHz 800mhz fsb HT
MSI 875P Neo Fis2R
2x Kingstong HyperX 512Mb PC 3200
Asus Ati Radeon 9800 XT 256mb
Creative Soundblaster Audigy
2x WD Raptor 73Gb in raid 0
1x WD 80 Gb
Plextor CD RW 52*24*52
NEC 1300
Samsung DVD Rom
Floppy :+ en Flash reader
Pinnacle PCTV Pro
3x Casefan

Ik zelf dacht nog steeds aan een Antec Trueblue 480W maybe is een 550W verstandiger.
Ik wil later nog wel een HD en een simpel videokaartje erbij kunnen zetten voor Dual Monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bartjeee schreef op 01 december 2003 @ 19:53:
Een week of twee terug heb ik ook al een vraag hier gesteld. Maar mijn plan voor mijn nieuwe pc is toch wat veranderd.
Specs:

Intel P4 3.06 GHz 800mhz fsb HT
MSI 875P Neo Fis2R
2x Kingstong HyperX 512Mb PC 3200
Asus Ati Radeon 9800 XT 256mb
Creative Soundblaster Audigy
2x WD Raptor 73Gb in raid 0
1x WD 80 Gb
Plextor CD RW 52*24*52
NEC 1300
Samsung DVD Rom
Floppy :+ en Flash reader
Pinnacle PCTV Pro
3x Casefan

Ik zelf dacht nog steeds aan een Antec Trueblue 480W maybe is een 550W verstandiger.
Ik wil later nog wel een HD en een simpel videokaartje erbij kunnen zetten voor Dual Monitor
Als je het geld ervoor hebt, moet je natuurlijk voor de 550 Watt gaan. :) 480 Watt is in feite genoeg voor dat systeem, ook als je in de toekomst uit gaat breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Ervaring :D

AMD Athlon 1700+ @ 1800+ (140mhz fsb)
3x 128MB PC266 @ 280MHz
A7V266
5(!) pci kaarten (nic, sb live, tv kaart, dc10+, adaptec scsi)
gf4 mx 440 @ 315/415
18gb scsi harddisk
2gb scsi harddisk
15gb ide harddisk
plextor dvd+-r 708a
plextor dvd-rom 116a
plextor cdr 4 speed scsi
plextor cd-rom 32x scsi
floppy driveje,
2 case fans 80mm
1 harddiskkoeler met 2 kleine fans

En dit alles gevoed door een PowerMan (:?) 300w voeding en draait stabiel ook full stressed :D

Hoe lang zou mijn voeding dit nog trekken :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
Ik wil een nieuwe kast gaan kopen.. Aopen H700b. Deze is inclusief 350 watt voeding. Ik heb de volgende spullen:
AMD XP2600+ Barton
mobo
2x 7200rpm IBM
dvd writer
cd writer
4 ventilators

Ik wil ook een beetje gaan overklokken (FSB naar 200 oid)
Zal die voeding hier goed voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Lijkt me voldoende gezien mijn eigen specs.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-Fallout- schreef op 01 december 2003 @ 22:11:
Ik wil een nieuwe kast gaan kopen.. Aopen H700b. Deze is inclusief 350 watt voeding. Ik heb de volgende spullen:
AMD XP2600+ Barton
mobo
2x 7200rpm IBM
dvd writer
cd writer
4 ventilators

Ik wil ook een beetje gaan overklokken (FSB naar 200 oid)
Zal die voeding hier goed voor zijn?
GuardianAngel schreef op 01 december 2003 @ 22:14:
[...]

Lijkt me voldoende gezien mijn eigen specs.
Mijn ervaring is juist dat deze voeding niet goed functioneert als het om 2 harde schijven gaat. Ik heb een vergeljkbaar systeem en ik merk gewoon dat de AOpen 350 Watt hier echt ophoudt.

@ GuardianAngel: Heb jij het nou ook over een AOpen met 350 Watt of over een ander merk voeding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:09
AMD Athlon 2800+
ASUS A7N8X Deluxe rev 2.0
2* 256 mb twinmos dual channel
Radeon 9800 np
WD 80 gb 7200 rpm
DVD 16x Lite-on
Floppy drive
Superflower kast met 400 watt psu

Dit systeem is soms onstabiel en geeft een prompte reboot
weet iemand hoe dit komt? OS: Win XP Professional SP1 RU1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 22:37:
[...]
@ GuardianAngel: Heb jij het nou ook over een AOpen met 350 Watt of over een ander merk voeding :?
Volgens mijn specs ( :) ) heb ik een Chieftecvoeding.

Ok, de voedingen zijn duidelijk verschillend maar ik kan me niet voorstellen dat die van A-Open zoveel minder presteert.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
Ik wil dus wel specifiek over die voeding weten. Ik heb eventueel nog een Q-tec 450 watter, maar daar ga ik dan wel de fans van vervangen als die beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jozy schreef op 01 december 2003 @ 22:50:
AMD Athlon 2800+
ASUS A7N8X Deluxe rev 2.0
2* 256 mb twinmos dual channel
Radeon 9800 np
WD 80 gb 7200 rpm
DVD 16x Lite-on
Floppy drive
Superflower kast met 400 watt psu

Dit systeem is soms onstabiel en geeft een prompte reboot
weet iemand hoe dit komt? OS: Win XP Professional SP1 RU1
Deze vraag hoort hier niet thuis. Dit topic richt zich compleet op voedingen, dus als je zeker weet dat het probleem bij je voeding ligt, dan kun je hier je vraag kwijt. ;)
GuardianAngel schreef op 01 december 2003 @ 22:53:
[...]

Volgens mijn specs ( :) ) heb ik een Chieftecvoeding.

Ok, de voedingen zijn duidelijk verschillend maar ik kan me niet voorstellen dat die van A-Open zoveel minder presteert.
Ach ja, ik had even niet gedacht aan je specs. :) Mijn ervaring met AOpen is dat het zodra het 2 of meer schijven sap moet geven, niet stabiel draait. Daar hoort in mijn geval het systeem bij dat ik in mijn specs heb staan ( jaja, specs :) ). In het geval van -Fallout- is dat precies hetzelfde, misschien zelfs nog meer sapeisend ( nieuw werkwoord :?:P )
-Fallout- schreef op 01 december 2003 @ 23:05:
Ik wil dus wel specifiek over die voeding weten. Ik heb eventueel nog een Q-tec 450 watter, maar daar ga ik dan wel de fans van vervangen als die beter is.
Dat is weer een verhaal apart. Q-Tec staat bij mij bekend als 'de ene keer doe ik het, de andere keer niet'. :) Ik raad je aan niet met Q-Tec thuis te komen.

In feite is 350 Watt genoeg, maar niet die van AOpen. Neem zoals in GuardianAngel's geval een Chieftec of een Antec, Enermax of Zalman.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 11:33
Mijn systeem heeft af en toe wat startproblemen. Nu verdenk ik mijn harde schijven of mijn voeding. Ik weet dus niet of mijn voeding voldoende is:

moederbord: Abit NF-S v2.0
cpu: AMD XP 1700+ @ 2244Mhz
HDD: 80Gb IBM 7200rpm + 120Gb Maxtor 7200rpm
Video: Ati Radeon 9500
cpu cooler: GLACIALTECH DIAMOND 2100
cdrom: 52x AOpen
cdbrander: 12x10x32a Plextor
floppy: Samsung 1.44"
voeding: b-merk 350W pfc

Extra cooling:
2x MATRIX MX-HDD-T2 TOP SIDE COOLER FOR HDD, 2 FANS
2x MATRIX MX-HDD-F2 FRONT SIDE COOLER FOR HDD, 2 FANS
3x 80mm fan
1x 40mm fan

er loopt een fannetje van een van die matrix front coolers aan, bij het aanzetten. Tevens blijft de pc bij het aanzetten nogal eens hangen bij de IDE-detectie. Ik krijg daaroom het idee dat de voeding bij start niet genoeg vermogen levert ofzo...
Advies?? :?

edit:
effe de waardes van Winbond Hardware Docter Ver2.70 toegevoegd:

Vcore: 1.65V
Vcc: 2.70V
Vio: 3.26V
+5V: 5.00V
+12V: 11.86V
-12V: -12.11V
-5V: -5.19V
Vsb: 4.92B
3.3V Dual: 3.52V

CPU Fan: 3.444RPM
Chassis Fan: 4963RPM
system1 temp: 34.00C
CPU temp: 45.50C

ik weet dus niet hoe betrouwbaar deze waardes zijn!?? 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Savages op 01-12-2003 23:49 ]

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 23:08:
[...]
In feite is 350 Watt genoeg, maar niet die van AOpen. Neem zoals in GuardianAngel's geval een Chieftec of een Antec, Enermax of Zalman.
Mag ik als goedmakertje voor mijn magere posting dan de Nexusvoedingen nomineren als zeer...zeeeeeeeer... goed?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

athlon 2600+
geforce fx 5200
a7n8x-x mobo
tv kaartje
512 400mhz DDR
dvd / cd-brander combo
80 gig HD

hoe hard gaat een 235 watt AOpen voeding dat niet trekken?

ik dacht van niet, maar ik heb er echt geen verstand van.

maar hoeveel kost dan een goeie stille voeding die het wel trekt, en naar welke merken moet ik dan gaan kijken (gaat vooral om de herrie eigenlijk, ik ga toch niet overclocken ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Stille voedingen Nexus of Zalman. Zie Pricewatch.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Q-Tec 350 Watt en draait op een XP 2800+, Asus A7N8X-X, Radeon 8500, Infineon 512 DDR, SB Live!, 1 enermax fan en 2 non merk barrel fans, 1 neon

Graag wil ik weten of Q-Tec beetje goed merk is en of die 350 watt het nog gaat trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Savages schreef op 01 december 2003 @ 23:42:
Mijn systeem heeft af en toe wat startproblemen. Nu verdenk ik mijn harde schijven of mijn voeding. Ik weet dus niet of mijn voeding voldoende is:

moederbord: Abit NF-S v2.0
cpu: AMD XP 1700+ @ 2244Mhz
HDD: 80Gb IBM 7200rpm + 120Gb Maxtor 7200rpm
Video: Ati Radeon 9500
cpu cooler: GLACIALTECH DIAMOND 2100
cdrom: 52x AOpen
cdbrander: 12x10x32a Plextor
floppy: Samsung 1.44"
voeding: b-merk 350W pfc

Extra cooling:
2x MATRIX MX-HDD-T2 TOP SIDE COOLER FOR HDD, 2 FANS
2x MATRIX MX-HDD-F2 FRONT SIDE COOLER FOR HDD, 2 FANS
3x 80mm fan
1x 40mm fan

er loopt een fannetje van een van die matrix front coolers aan, bij het aanzetten. Tevens blijft de pc bij het aanzetten nogal eens hangen bij de IDE-detectie. Ik krijg daaroom het idee dat de voeding bij start niet genoeg vermogen levert ofzo...
Advies?? :?

edit:
effe de waardes van Winbond Hardware Docter Ver2.70 toegevoegd:

Vcore: 1.65V
Vcc: 2.70V
Vio: 3.26V
+5V: 5.00V
+12V: 11.86V
-12V: -12.11V
-5V: -5.19V
Vsb: 4.92B
3.3V Dual: 3.52V

CPU Fan: 3.444RPM
Chassis Fan: 4963RPM
system1 temp: 34.00C
CPU temp: 45.50C

ik weet dus niet hoe betrouwbaar deze waardes zijn!?? 8)7
Die voltages zien er goed uit hoor. Ik zou het probleem ergens anders zoeken. 350 Watt is in feite genoeg, maar een B-Merk is dan weer minder. Maar aan je voltages te zien, kan je voeding het systeem nog wel makkelijk aan.

Kortom: Zoek het probleem eerst ergens en probeer dingen uit te sluiten.
GuardianAngel schreef op 01 december 2003 @ 23:44:
[...]

Mag ik als goedmakertje voor mijn magere posting dan de Nexusvoedingen nomineren als zeer...zeeeeeeeer... goed?
Ja, dat mag. ;) Nexus behoort ook tot één van de betere merken (A-Merk). Ze schijnen vooral stil te zijn.
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 23:54:
athlon 2600+
geforce fx 5200
a7n8x-x mobo
tv kaartje
512 400mhz DDR
dvd / cd-brander combo
80 gig HD

hoe hard gaat een 235 watt AOpen voeding dat niet trekken?

ik dacht van niet, maar ik heb er echt geen verstand van.

maar hoeveel kost dan een goeie stille voeding die het wel trekt, en naar welke merken moet ik dan gaan kijken (gaat vooral om de herrie eigenlijk, ik ga toch niet overclocken ofzo)
Ik zou voor de Zalman 300 Watt gaan. Zoals GuardianAngel al zei, maakt Zalman stille en stabiele voedingen. 235 Watt is in ieder geval niet genoeg voor dat systeem, hoe goed je voeding ook mag zijn.
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 09:29:
Ik heb een Q-Tec 350 Watt en draait op een XP 2800+, Asus A7N8X-X, Radeon 8500, Infineon 512 DDR, SB Live!, 1 enermax fan en 2 non merk barrel fans, 1 neon

Graag wil ik weten of Q-Tec beetje goed merk is en of die 350 watt het nog gaat trekken :)
Om er achter te komen of Q-Tec een goed merk is, zou ik maar even snel dit topic doorspitten. Het is een twijfelgeval: Er zijn Q-Tec voedingen die het heel goed doen, maar er zijn Q-Tec voedingen die het helemaal niet goed doen. Het is dus maar een gokje. :)

Wat zijn je voltages :? Is je systeem stabiel met die voeding :? Je zegt namelijk zelf dat die Q-Tec al op dat systeem draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Q-tec voeding van 400 Watt Dual fan, en ervaar dat bij een hoge processor belasting het systeem traag loopt, kan dit aan de voeding liggen, volgens mij is het wel krap.

Systeem

A-Open moederboerd AX-4BS Pro
Intel Pentium 4 1,5 Ghz
1 x 120 GB Seagate HD 7200 RPM
1 x Maxtor 120 Gb 7200 RPM
1 x Maxtor 60 GB 7200 RPM
1 x WD 40 GB 7200 RPM
Gforce 4 Ti 4600
5 PCI sloten in gebruik
6 Case fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal vanmiddag ff men voltages posten jah, ben nu ff niet op men desktop namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een:

AMD Athlon 1900xp
2x 80GB WD 7200 RPM
XFX GF 4 MX 420 64mb
MSI KT3U
512 mb DDR
16x lite-on dvd
40X CD-rw
3fans
Hauppauge WinTV Theather

en als voeding een q-tec 400watt dual fan, en het werkt perfect. (alleen niet zo still maar dat boeit me niet :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke voeding zou hier goed voor zijn?

- AMD 1800 / 512MB + standaard cooler
- 3* 120GB HDD
- 1* 80GB HDD
- Samsung CD/DVD Combo
- Pioneer A04 DVD
- 4* 80mm Casefan
- Blauwe Cold Cathode
- 4in1 cardreader (gebruikt ook stroom)
- DriveBay voor o.a. Tempmeter

Ik heb af-en-toe het gevoel dat me huidige voeding het niet helemaal trekt, gezien de TL nog eens wat 'zachter' gaat branden, en soms (10 keer op 1 dag, dan 3 weken niet) de HDD's even uitvallen (gevolg: windows b00m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 09:29:

ff men voltages:

+3,3V = 3,33
+5V = 4,81
+12V = 11,92

is dit beetje normaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

ik heb even (misschien een raar) vraagje:

ik sta op het punt een Antec Truecontrol 550W te kopen.
maar ik wil over een poosje een Dual Proc systeem kopen.
(als de hele opteron/athlon 64 prijzen wat goedkoper worden)
maar soms zie ik dat fabrikanten ook dual proc voedingen verkopen.
dus vroeg ik me af of huidige voedingen ook nog compatible zijn voor als ik een dual systeempje ga kopen, want zou het zonde vinden dat ik dan weer een nieuwe moet gaan kopen.
of kan ik gewoon dezelfde gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 11:50
ik heb nu een 320 watt el cheapo voeding gekoelt met papst.. wil graag een zo stil mogelijke voeding, die -uiteraard- niet te duur is. Dit hangt er in mijn kast:

asus a7v333
amd athlon 2400+
1 gb geheugen
2x wd 80 gb 7200 8mb (raid 0)
48x aopen cd brander
geforce 4 ti4200 128mb
3com netwerkkaart
soundblaster live 1024
pinnacle tv in kaart

Het systeem draaid nu stabiel, alleen komt er uit mijn voeding wel erg warme lucht als ik m'n papst naar beneden schroef, en aangezien ik op weg ben naar een zo stil mogelijk systeem, wil ik een goede stille voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Mijn pc draait perfect met een 300 Watt Chieftec. Voor syteem specs klik onder :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
Simulated Zero schreef op 02 december 2003 @ 16:49:
Mijn pc draait perfect met een 300 Watt Chieftec. Voor syteem specs klik onder :P
He erasor, dit is nu echt niet verkeerd bedoelt, maar dit is zowat de config die ik wil, en ik heb een Zalman ZM400A-APF PSU voor 150€, dat zou dan moeten lukken he :)

Nogmaals bedankt voor de vorige uitleg.

Xwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pff, het topic loopt storm de laatste paar dagen. Daar gaan we weer...
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 10:00:
Ik heb een Q-tec voeding van 400 Watt Dual fan, en ervaar dat bij een hoge processor belasting het systeem traag loopt, kan dit aan de voeding liggen, volgens mij is het wel krap.

Systeem

A-Open moederboerd AX-4BS Pro
Intel Pentium 4 1,5 Ghz
1 x 120 GB Seagate HD 7200 RPM
1 x Maxtor 120 Gb 7200 RPM
1 x Maxtor 60 GB 7200 RPM
1 x WD 40 GB 7200 RPM
Gforce 4 Ti 4600
5 PCI sloten in gebruik
6 Case fans
In feite zou een 400 Watter genoeg moeten zijn, maar het merk Q-Tec verklaart een hoop. :) Ten eerste is Q-Tec niet echt betrouwbaar gezien de gebruikerservaringen en ten tweede is de reëele waarde van een Q-Tec voeding wat lager.
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 11:32:
Welke voeding zou hier goed voor zijn?

- AMD 1800 / 512MB + standaard cooler
- 3* 120GB HDD
- 1* 80GB HDD
- Samsung CD/DVD Combo
- Pioneer A04 DVD
- 4* 80mm Casefan
- Blauwe Cold Cathode
- 4in1 cardreader (gebruikt ook stroom)
- DriveBay voor o.a. Tempmeter

Ik heb af-en-toe het gevoel dat me huidige voeding het niet helemaal trekt, gezien de TL nog eens wat 'zachter' gaat branden, en soms (10 keer op 1 dag, dan 3 weken niet) de HDD's even uitvallen (gevolg: windows b00m)
Voor dit systeem adviseer ik een 400 Watt voeding, bij voorkeur de Zalman 400 Watt. Je 12 volt lijn wordt zwaar belast, kijkende naar je CCFL en je fans. Zalman is wat dat betreft een sterke voeding, dus dat moet wel lukken. :)
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 11:34:
[...]

ff men voltages:

+3,3V = 3,33
+5V = 4,81
+12V = 11,92

is dit beetje normaal :?
Die voltages zijn normaal ja. Ik zie geen reden om een andere voeding te kopen, tenzij je systeem heel erg onstabiel is en/of je voeding hete lucht blaast. :)
geforce666 schreef op 02 december 2003 @ 14:52:
ik heb even (misschien een raar) vraagje:

ik sta op het punt een Antec Truecontrol 550W te kopen.
maar ik wil over een poosje een Dual Proc systeem kopen.
(als de hele opteron/athlon 64 prijzen wat goedkoper worden)
maar soms zie ik dat fabrikanten ook dual proc voedingen verkopen.
dus vroeg ik me af of huidige voedingen ook nog compatible zijn voor als ik een dual systeempje ga kopen, want zou het zonde vinden dat ik dan weer een nieuwe moet gaan kopen.
of kan ik gewoon dezelfde gebruiken?
Om eerlijk te zijn zit ik nog niet zo in het 64-bits gebeuren, dus ik kan hier geen antwoord op geven. Probeer een antwoord op je vraag te krijgen in [rml][ Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 3[/rml] of een andere 64-bits gerelateerd topic.
UnExPeCtAbLe schreef op 02 december 2003 @ 16:43:
ik heb nu een 320 watt el cheapo voeding gekoelt met papst.. wil graag een zo stil mogelijke voeding, die -uiteraard- niet te duur is. Dit hangt er in mijn kast:

asus a7v333
amd athlon 2400+
1 gb geheugen
48x aopen cd brander
geforce 4 ti4200 128mb
3com netwerkkaart
soundblaster live 1024
pinnacle tv in kaart

Het systeem draaid nu stabiel, alleen komt er uit mijn voeding wel erg warme lucht als ik m'n papst naar beneden schroef, en aangezien ik op weg ben naar een zo stil mogelijk systeem, wil ik een goede stille voeding.
Dan kan ik je wederom een Zalman aanraden. Deze voeding is enorm stil en geschikt voor jou systeem. In dit geval zou ik voor de 400 Watt gaan. Zalman staat naast haar voedingen bekend om haar 'stille' producten. :)
Xwen schreef op 02 december 2003 @ 18:24:
[...]

He erasor, dit is nu echt niet verkeerd bedoelt, maar dit is zowat de config die ik wil, en ik heb een Zalman ZM400A-APF PSU voor 150€, dat zou dan moeten lukken he :)

Nogmaals bedankt voor de vorige uitleg.

Xwen
Ja, dat gaat dan lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graag gedaan, graag gedaan, graag gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 19:05:

[...]
Om eerlijk te zijn zit ik nog niet zo in het 64-bits gebeuren, dus ik kan hier geen antwoord op geven. Probeer een antwoord op je vraag te krijgen in [rml][ Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 3[/rml] of een andere 64-bits gerelateerd topic.
Thx ga ik daar wel even informeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
UnExPeCtAbLe schreef op 02 december 2003 @ 16:43:

asus a7v333
amd athlon 2400+
1 gb geheugen
48x aopen cd brander
geforce 4 ti4200 128mb
3com netwerkkaart
soundblaster live 1024
pinnacle tv in kaart

draaiT!!! stabiel.

Maar ik zou je een Chieftec 360 W of 420 W voeding aanraden, die ook erg stil en goed is. En ze hebben beiden een betere prijs dan . Alternatief is een Huntkey 350 of 400 W voeding. Lekker stil met 120 mm fan. Binnenkort heb ik er hier een van en kan ik meer over de belastbaarheid zeggen, maar ik verwacht dat het (erg) goed zal zijn.

Edit: Chieftec 420 W zie ik nu nu niet in de pricewatch voor een goede prijs (check ) maar de 360 W wel. Een Thermaltake 420 W (E77,00) is dezelfde voeding maar met een andere sticker, maar ik zou misschien nog liever een Huntkey 400 W nemen dan (E47,50).

Kijk naar mijn specs; ik draai een zwaarder systeem (XP 1700+ momenteel op 2 GHz overgeklokt, kan makkelijk op 2,3 GHz; 2x7200 rpm harddisk, zelfde videokaart) op een Chieftec 360 W en absoluut geen centje pijn als ik het systeem volledig belast (Prime95). Een 400 W voeding is vaak niet nodig als je een goed merk als Chieftec koopt. Mijn 360 W wordt trouwens absoluut niet warm en hij trekt het dus makkelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-12-2003 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
verkeerde knop... :(

[ Voor 98% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-12-2003 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antec Truecontrol550 550Watt...iemand ervaringen hiermee?
wil dit gaan kopen voor mijn systeem, dan heb ik de eerste tijd wel voldoende togh? wat wordt bedoelt met die control de 5V en 12V kan je togh wat opschroeven of juist naar beneden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- P4S8X-X Moederbord
- P4 3.06Ghz
- 512 PC2700 ram
- 120GB HD Maxtor
- Radeon 9800 Pro 128mb
- Cd writer
- DVD
- SB Audigy Platinum

Ik gebruik een 300watt zalman voeding ik weet alleen of dat wel genoeg is voor mijn systeem.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 16:07:
- P4S8X-X Moederbord
- P4 3.06Ghz
- 512 PC2700 ram
- 120GB HD Maxtor
- Radeon 9800 Pro 128mb
- Cd writer
- DVD
- SB Audigy Platinum

Ik gebruik een 300watt zalman voeding ik weet alleen of dat wel genoeg is voor mijn systeem.
Ja, dat is wel genoeg voor dat systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thevisman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-07-2022
duron 850
265 mb
MSI 6378 VGA/lan/sound onboard
5 GB HD
liteon 16/48 DVD
netwerk kaart

Wordt gebruikt als web server en mp3/radiosysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thevisman schreef op 04 december 2003 @ 22:45:
duron 850
265 mb
5 GB HD
liteon 16/48 DVD
netwerk kaart

Wat wil je hiermee :? Is dit een vraag :? Of ben je de voeding vergeten te vermelden, zodat het delen van ervaringen zou zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvvelzen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 19:20
Hoi Ik zou graag het volgende willen weten:

welke voeding heb ik nodig de 350 of de 450 Watt versie?
of is deze levicom slecht ? (hij is namelijk wel supermooi op het plaatje)

Hierbij geldt wel dat ik binnenkort over ga naar een iets snellere processor en dat ik deze natuurlijk ga overclocken.... waarschijnlijk een die 200mhz onder de max van het mobo zit.

Het Systeem:
ATX - ??? Watt PSU - Levicom BlackLine BlueLight
Koolance Bigtower PC2-601BW
Water Cooler CPU AMD/Intel Koolance (CPU-200G)
AMD 1800+ XP Athlon
Epox 8k3a+
Kingston PC2700
Ati Radeon 9000
(en 2 maxtor schijfjes, dvd-brandertje, cd-spelertje)

alvast bedankt,
Dennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai een flinke server met 8 hdd's.

Het gaat om een p4 1.6 op een Asus P4G8X Deluxe met 2x 256 dual channel. Verder een Matrox G550 en Gbit LAN.

3x 120/5400, 1x 160/5400, 1x 120/7200/8Mb, 2x 40/5400 mirror en een 10/7200 voor de software.

Verder 7x 8cm casefan. 2x Promise Ultra133 TX2 en 1x Promise Fasttrak100 TX2. En niet te vergeten een Rommetje en een flop.

Zit allemaal in een AOpen H700a met 350 Watt AOpen voeding. Nog niet aangezet, omdat ik hem net verbouwd heb. Is de voeding zwaar genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dvvelzen schreef op 05 december 2003 @ 00:01:
Hoi Ik zou graag het volgende willen weten:

welke voeding heb ik nodig de 350 of de 450 Watt versie?
of is deze levicom slecht ? (hij is namelijk wel supermooi op het plaatje)

Hierbij geldt wel dat ik binnenkort over ga naar een iets snellere processor en dat ik deze natuurlijk ga overclocken.... waarschijnlijk een die 200mhz onder de max van het mobo zit.

Het Systeem:
ATX - ??? Watt PSU - Levicom BlackLine BlueLight
Koolance Bigtower PC2-601BW
Water Cooler CPU AMD/Intel Koolance (CPU-200G)
AMD 1800+ XP Athlon
Epox 8k3a+
Kingston PC2700
Ati Radeon 9000
(en 2 maxtor schijfjes, dvd-brandertje, cd-spelertje)

alvast bedankt,
Dennis.
In dit geval zou ik voor de 450 Watt gaan. Die 350 Watt is een twijfelgeval. Met die 450 Watt heb je nog wat speling voor de toekomst (extra hd, betere videokaart, enz).

Levicom is één van de betere merken, dus daar hoef je je niet druk om te maken. En ja, hij is inderdaad mooi. :)
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 01:55:
Ik draai een flinke server met 8 hdd's.

Het gaat om een p4 1.6 op een Asus P4G8X Deluxe met 2x 256 dual channel. Verder een Matrox G550 en Gbit LAN.

3x 120/5400, 1x 160/5400, 1x 120/7200/8Mb, 2x 40/5400 mirror en een 10/7200 voor de software.

Verder 7x 8cm casefan. 2x Promise Ultra133 TX2 en 1x Promise Fasttrak100 TX2. En niet te vergeten een Rommetje en een flop.

Zit allemaal in een AOpen H700a met 350 Watt AOpen voeding. Nog niet aangezet, omdat ik hem net verbouwd heb. Is de voeding zwaar genoeg?
Ga daar maar niet vanuit. Zo'n 350 Watt van AOpen kan maximaal 3 harde schijven aan (mijn ervaring), in combinatie met een standaard systeem (zoals jou configuratie). Ik denk eerder dat je in de richting moet van een Antec Truepower 480 Watt. Of natuurlijk iets anders in de buurt van 500 Watt. Je 12 volt lijn wordt namelijk nogal zwaar belast met al die harde schijven en koelers, dus je moet een voeding hebben met een hoog Amperage op de 12 volt lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 12:54:
[...]
Ga daar maar niet vanuit. Zo'n 350 Watt van AOpen kan maximaal 3 harde schijven aan (mijn ervaring), in combinatie met een standaard systeem (zoals jou configuratie). Ik denk eerder dat je in de richting moet van een Antec Truepower 480 Watt. Of natuurlijk iets anders in de buurt van 500 Watt. Je 12 volt lijn wordt namelijk nogal zwaar belast met al die harde schijven en koelers, dus je moet een voeding hebben met een hoog Amperage op de 12 volt lijn.
Wat een onzin. Heb van het weekend met 4 schijven gedraaid op mijn Aopen 350 Watt. Echt geen problemen. De voedingen van Aopen tegenwoordig komen van Fortron Source af. Dezelfde voedingen worden door een aantal andere fabrikanten gebruikt waaronder bv. Zalman. Dus het is echt wel goed spul.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb:
Iwill BS100 Moederbord
PIII-450MHz
512 MB PC133 geheugen
DLT-III drive SCSI
ZIP-drive SCSI
DVD-rom SCSI
1 x 18,2 GB SCSI
1 x 9,1 GB SCSI
1 x 36,4 GB SCSI
1 x 60 GB IDE
2 x 6,5 GB IDE
ATI Rage 128 VGA
3Com 905C
AVM A1 ISDN-kaartje
SB16

Het draait met 1 SCSI schijf (de overige 5 schijven dus niet) net aan op een 230 watt noname voeding. Ik wil er niet overdreven veel aan uitgeven, maar is een 350W voeding voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mijn specs in mijn sig. Ik heb de laatste tijd een probleem dat mijn pc "koud" niet goed meer opstart. Ik doe de pc aan en hij hangt al voor hij windows opstart. De tweede keer dat ik hem aanzet blijft hij hangen als het xp logo in beeld is. De derde keer hangt hij als ik een zandloper zie. Daarna start hij wel meestal door.

Ligt dit nu aan mijn voeding? Hij is 300W of misschien 250W maar hij deed het 2 jaar goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shuriken schreef op 05 december 2003 @ 13:42:
[...]

Wat een onzin. Heb van het weekend met 4 schijven gedraaid op mijn Aopen 350 Watt. Echt geen problemen. De voedingen van Aopen tegenwoordig komen van Fortron Source af. Dezelfde voedingen worden door een aantal andere fabrikanten gebruikt waaronder bv. Zalman. Dus het is echt wel goed spul.
Ja, dat kan, maar ik zet er niet voor niets bij dat het een ervaring van mijn kant is. Ik heb deze 350 Watt AOpen voeding nu zo'n 7/8 maanden, dus dat kan van een ander merk zijn.

Daarnaast gaat het hier om 8 schijven en dat maakt toch nogal een verschil. Zo'n risico kun je niet nemen.
teigetjuh schreef op 05 december 2003 @ 16:31:
Ik heb:
Iwill BS100 Moederbord
PIII-450MHz
512 MB PC133 geheugen
DLT-III drive SCSI
ZIP-drive SCSI
DVD-rom SCSI
1 x 18,2 GB SCSI
1 x 9,1 GB SCSI
1 x 36,4 GB SCSI
1 x 60 GB IDE
2 x 6,5 GB IDE
ATI Rage 128 VGA
3Com 905C
AVM A1 ISDN-kaartje
SB16

Het draait met 1 SCSI schijf (de overige 5 schijven dus niet) net aan op een 230 watt noname voeding. Ik wil er niet overdreven veel aan uitgeven, maar is een 350W voeding voldoende?
Ligt eraan wat voor merk. Als je een Chieftec of Antec neemt, moet het wel kunnen. Is het een merk als Q-Tec of een B-Merk, dan wordt het een twijfelgeval.
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 17:10:
Zie mijn specs in mijn sig. Ik heb de laatste tijd een probleem dat mijn pc "koud" niet goed meer opstart. Ik doe de pc aan en hij hangt al voor hij windows opstart. De tweede keer dat ik hem aanzet blijft hij hangen als het xp logo in beeld is. De derde keer hangt hij als ik een zandloper zie. Daarna start hij wel meestal door.

Ligt dit nu aan mijn voeding? Hij is 300W of misschien 250W maar hij deed het 2 jaar goed.
Hij kan makkelijk versleten zijn of een 'opdonder' gehad hebben. Het is de vraag wat het precieze Wattage is en om welk merk voeding het gaat. In feite moet 300 Watt genoeg zijn, mits het een goed merk voeding is. Denk er ook aan dat je systeem overgeclockt is, waardoor bepaalde voltagelijnen zwaarder dan normaal worden belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thevisman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-07-2022
duron 850
265 mb
5 GB HD
liteon 16/48 DVD
netwerk kaart

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 23:41:
[...]
Wat wil je hiermee :? Is dit een vraag :? Of ben je de voeding vergeten te vermelden, zodat het delen van ervaringen zou zijn :?
Ik wil graag weten wat voor voeding minimaal vereist is. 300 watt of kan minder en wat is dan het minimum?

[ Voor 18% gewijzigd door thevisman op 06-12-2003 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PC bij Paradigit besteld...komt binnekort.....zit standaard 300W voeding in (kasten van Paradigit, weet niet welk merk)...zal aan de krappe kant zijn, maar zou wel fijn zijn als ik wist of ik problemen kan verwachten met de volgende config:
- Asus P4P800 deluxe
- 2x 512 3200 Kinston RAM
- P4 3Ghz
- Radeon 9800 Pro 128
- Nec 1300a DVD fikker
- LG DVD speler
- 2x WD SATA 120GB
Voor de rest (nog) geen insteekkaarten, overweeg nog een SB live oid maar is even afw88 hoe de on board sound zich gedraagt
Zit btw ook nog 21" philips brilliance monitor bij, maar die heeft gelukkig een eigen voeding, ebenals de Creative inspire P580 :)

* The Eagle gaat heel blij wezen met z'n nieuwe digitale racemonster :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thevisman schreef op 06 december 2003 @ 16:24:
duron 850
265 mb
5 GB HD
liteon 16/48 DVD
netwerk kaart

[...]

Ik wil graag weten wat voor voeding minimaal vereist is. 300 watt of kan minder en wat is dan het minimum?
Het absolute minimum is 250 Watt, maar ik raad je aan voor een 300 Watter te gaan. Het merk daarbij is niet zo heel erg van belang, maar ook hier raad ik je aan niet voor een No-Name te gaan. :)
The_Eagle schreef op 06 december 2003 @ 18:30:
PC bij Paradigit besteld...komt binnekort.....zit standaard 300W voeding in (kasten van Paradigit, weet niet welk merk)...zal aan de krappe kant zijn, maar zou wel fijn zijn als ik wist of ik problemen kan verwachten met de volgende config:
- Asus P4P800 deluxe
- P4 3Ghz
- Radeon 9800 Pro 128
- Nec 1300a DVD fikker
- LG DVD speler
- 2x WD SATA 120GB
Voor de rest (nog) geen insteekkaarten, overweeg nog een SB live oid maar is even afw88 hoe de on board sound zich gedraagt
Zit btw ook nog 21" philips brilliance monitor bij, maar die heeft gelukkig een eigen voeding, ebenals de Creative inspire P580 :)

/me gaat heel blij wezen met z'n nieuwe digitale racemonster :)
Ligt er maar net aan hoe de voeding zich houdt. Als het een goede voeding is kan hij het systeem misschien wel aan, als het dat niet is, wordt het maar afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
The_Eagle schreef op 06 december 2003 @ 18:30:
- Asus P4P800 deluxe
- P4 3Ghz
- Radeon 9800 Pro 128
- Nec 1300a DVD fikker
- LG DVD speler
- 2x WD SATA 120GB

* ReseT gaat heel blij wezen met z'n nieuwe digitale racemonster :)
De voedingen die van de Paradigit komen zijn Fortron Source Powers (tot 300watt). iig hier in Arnhem wel, weet niet hoe het met andere vestigingen zit.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ReseT schreef op 06 december 2003 @ 20:01:
[...]

De voedingen die van de Paradigit komen zijn Fortron Source Powers (tot 300watt). iig hier in Arnhem wel, weet niet hoe het met andere vestigingen zit.
Aangezien AOpen haar voedingen hier ook vandaan haalt, zit dat wel goed. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:21

DatraxZ

TrueCrypts Everything

heeft iemand een idee of het merk "Enlight" kwaliteitsvoedingen maakt?
Heb systeem in me sig op een 300W enlight lopen maar sinds kort zie ik steeds vaker de 12V richting 12.53V lopen waar dit vroeger 12.2V was.
(Dit echter enkel bij het draaien van bvb seti/prime95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DatraxZ schreef op 06 december 2003 @ 20:52:
heeft iemand een idee of het merk "Enlight" kwaliteitsvoedingen maakt?
Heb systeem in me sig op een 300W enlight lopen maar sinds kort zie ik steeds vaker de 12V richting 12.53V lopen waar dit vroeger 12.2V was.
(Dit echter enkel bij het draaien van bvb seti/prime95)
Het lijkt er wel op. Hoger dan het werkelijke voltage is beter dan dat het lager is. Ga echter niet uit van één enkele ervaring, want dat is niet erg betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 20:05:
[...]
Aangezien AOpen haar voedingen hier ook vandaan haalt, zit dat wel goed. :P
OK Fortron Source Powers Voedingen zijn ook die van Aopen...da's heel mooi. Want als Paradigit in Arnhem ze uitlevert, dan doet Para dat overal...hebben namelijk maar 1 centraal assemblagepunt en dat is Eindhoven; zelfs al zou ik mijn PC in den haag bestellen dan nog zou ie in Ehv gemaakt worden.

* The Eagle gaat blij worden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van Serenity in 'Welke voeding heb ik nodig? Deel 2', aangezien ik een nieuwe voeding nodig heb en omdat deze voeding goed uit de tests kwam, heb ik vanavond deze Tagan 480 Watt bij Eynstein bestelt en ik verwacht hem aankomende dinsdag, mits hij op voorraad is. Ik zal tegen die tijd een uitgebreide review posten in dit topic, zodat jullie kunnen zien of de Tagan voeding wat is en of ik jullie één van de veelbelovende Tagan voedingen aan kan raden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, ik heb het volgende:

Asus A7N8X Deluxe 2.0
AMD 2500+ @ 3200+
2x 512MB PC3200 Twinmos in dual channel
Club3D 9800SE @ 9800Pro
Maxtor 120GB 8MB cache
2x 30cm CCFL's
2x 10cm CCFL's
zalman 7000A-cu
zalman zm80C met fan

Dit alles draait op een qtec 400watt voeding, maar in spellen gaat mijn pc uit. Hij gaat dan pas weer aan als ik de stekker er even uit heb gehaald. Als ik de 2 grote CCFL's uit doe doet hij het langer, maar gaat hij na een tijd ook uit.

Ik wil graag een stille, stabiele voeding. De zalman 400 watt lijkt me wel wat, of is een antec ook goed?
Mijn pc is nu licht oc'ed, misschien wat meer in de toekomst maar iig niet een superzware oc met waterkoeling ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 22:16:
Okay, ik heb het volgende:

Asus A7N8X Deluxe 2.0
AMD 2500+ @ 3200+
2x 512MB PC3200 Twinmos in dual channel
Club3D 9800SE @ 9800Pro
Maxtor 120GB 8MB cache
2x 30cm CCFL's
2x 10cm CCFL's
zalman 7000A-cu
zalman zm80C met fan

Dit alles draait op een qtec 400watt voeding, maar in spellen gaat mijn pc uit. Hij gaat dan pas weer aan als ik de stekker er even uit heb gehaald. Als ik de 2 grote CCFL's uit doe doet hij het langer, maar gaat hij na een tijd ook uit.

Ik wil graag een stille, stabiele voeding. De zalman 400 watt lijkt me wel wat, of is een antec ook goed?
Mijn pc is nu licht oc'ed, misschien wat meer in de toekomst maar iig niet een superzware oc met waterkoeling ofzo.
Het kan zijn dat je voeding dan te warm wordt, maar het is in ieder geval niet goed. Een 400 Watt van een A-Merk is een overkill. Als je een voeding kiest rond de 350 Watt, is dat ook genoeg. Denk daarbij inderdaad aan een Antec of Chieftec. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ok hier komt mijn config dan, ik draai op een 350 watt Enermax.

Asus a7v333
AMD XP2800+
512MB DDR PC333
Geforce 4 Ti4200 (club3d)
Sb Live 5.1 value
Plextor 40x12x40 brander
Pioneer DVD-rom
120GB Maxtor ATA133 8mb cache
3x 10cm Neon

Ik heb in totaal 7 neon balken in mijn pc hangen maar de andere 4 kon mijn voeding niet aan. zet ik ze aan dan reboot m'n pc plotseling. Ik heb bij de doe-het-zelf winkel een externe voeding gekocht die 12 volt levert en die erin gebouwd. Nu werken ze wel allemaal :)

Het water van m'n waterkoeling word wel mooi verlicht door de lampen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mishmash op 07-12-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb:

Abit KX7-333R
AMD Athlon XP 2000+
1x 512 PC 2700 DDR
Geforce FX 5600 Ultra
Soundblaster Audigy
Netwerkkaart
DVD-Speler
Floppydrive
Seagate 60 GB, ATA100, 7200 rpm
Seagate 8 GB, ATA66
4x 80mm casefan's
2x CCFL
1x Coolermaster Musketier Fancontroler

Op een Noname 300 Watt voeding draaien en gaat goed
Voeding is een Sweex variant

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:55

samo

yo/wassup

Mn broer wil een fluisterstille voeding voor dit systeem voor zn birthday (nerd ;) )
MSI Kt3 Ultra 2 mobo
AMD Athlon XP 1800+ CPU
Ik gebruik de on-board LAN en sound card
NVidia GForce2 MX 400
2 HD's, 7200 rpm
en een diskdrive
DVD speler
CD brander (recent)
Ik denk da ik tegen 350W/400W aan zit?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
samo-arne schreef op 09 december 2003 @ 12:38:
Mn broer wil een fluisterstille voeding voor dit systeem voor zn birthday (nerd ;) )
MSI Kt3 Ultra 2 mobo
AMD Athlon XP 1800+ CPU
Ik gebruik de on-board LAN en sound card
NVidia GForce2 MX 400
2 HD's, 7200 rpm
en een diskdrive
DVD speler
CD brander (recent)
Ik denk da ik tegen 350W/400W aan zit?
350 Watt is genoeg voor dat systeem. Ga zelf maar kijken welke voeding je daarvoor het beste kunt nemen aan de hand van ervaringen van users en reviews (als je kijkt naar kwaliteit en stilte). Denk daarbij aan een goed A-Merk zoals Chieftec, Zalman (stil!), Antec, Nexus (stil!), Enermax, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:55

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 16:59:
[...]
350 Watt is genoeg voor dat systeem. Ga zelf maar kijken welke voeding je daarvoor het beste kunt nemen aan de hand van ervaringen van users en reviews (als je kijkt naar kwaliteit en stilte). Denk daarbij aan een goed A-Merk zoals Chieftec, Zalman (stil!), Antec, Nexus (stil!), Enermax, enz.
_/-\o_ dank u!

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyPanther
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
HDD: Vage 30 GB 7200 toeren
Maxtor Diamond Max Plus 9 80 GB

Proc: AMD Athlon XP 2700+
Mobo: ASUS A7V8X-X
RAM: Corsair 512 MB DDR SDRAM PC3200
Extra: Cooler Master TLF-R82
Extra: Cooler Master Aerogate II
Video: Sapphire ATLANTIS RADEON 9600 256 MB
Writer
DVD lezer
en een paar extra kaartjes in PCI sloten.
(dit was het belangrijkste dacht ik wel)

Ik vroeg mijzelf af hoeveel watt voeding ik nodig heb en of er wel "goedkope" voedingen zijn met een geintregeerde beeldscherm aansluiting op de voeding, ik zie namelijk nergens iets over dat soort aansluitingen bij een voeding en ook niet op plaatjes.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HolyPanther schreef op 09 december 2003 @ 20:01:
HDD: Vage 30 GB 7200 toeren
Maxtor Diamond Max Plus 9 80 GB

Proc: AMD Athlon XP 2700+
Mobo: ASUS A7V8X-X
RAM: Corsair 512 MB DDR SDRAM PC3200
Extra: Cooler Master TLF-R82
Extra: Cooler Master Aerogate II
Video: Sapphire ATLANTIS RADEON 9600 256 MB
Writer
DVD lezer
en een paar extra kaartjes in PCI sloten.
(dit was het belangrijkste dacht ik wel)

Ik vroeg mijzelf af hoeveel watt voeding ik nodig heb en of er wel "goedkope" voedingen zijn met een geintregeerde beeldscherm aansluiting op de voeding, ik zie namelijk nergens iets over dat soort aansluitingen bij een voeding en ook niet op plaatjes.

alvast bedankt
Je ziet die voedingen met zo'n aansluiting inderdaad minder, maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee of deze voedingen nog wel eens bestaan. Maar waarom wil je persé een voeding met zo'n aansluiting :? Het is makkelijker en beter om je monitor apart te voeden.

Om even terug te komen op dat systeem, ik denk dat je systeem wel met een 350 Watter uit de voeten kan. Denk daarbij wel aan een A-Merk, zoals Chieftec, Antec, Enermax, enz.

Succes met zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyPanther
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Maar waarom wil je persé een voeding met zo'n aansluiting
Ik hoef het natuurlijk niet persé, alleen ik heb nu 3 pc's met zo'n aansluiting gehad en had er nooit problemen mee. maar voor de rest maakt het mij niet uit of ik nog een extra verdeeldoos nodig heb of niet. ik heb er toch al wel zo'n 8 grote verdeeldozen doorgelinkt op 2 stopcontacten(2 groepen gelukkig want anders trek ik het op mijne en kamertje niej eens :| )

anyway bedankt voor de info.

owjah nog 1 ding,
Merk: AOpen
Type: ATX
Totaal vermogen: 350 Watt
Bijzonderheden: Ultra Quiet

Die voeding kan ik makkelijk zo ophalen hier in de buurt en AOpen is voor zover ik weet niet slecht, maar versta jij dit ook als A-merk?

[ Voor 23% gewijzigd door HolyPanther op 09-12-2003 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HolyPanther schreef op 09 december 2003 @ 22:03:
[...]

Ik hoef het natuurlijk niet persé, alleen ik heb nu 3 pc's met zo'n aansluiting gehad en had er nooit problemen mee. maar voor de rest maakt het mij niet uit of ik nog een extra verdeeldoos nodig heb of niet. ik heb er toch al wel zo'n 8 grote verdeeldozen doorgelinkt op 2 stopcontacten(2 groepen gelukkig want anders trek ik het op mijne en kamertje niej eens :| )

anyway bedankt voor de info.

owjah nog 1 ding,
Merk: AOpen
Type: ATX
Totaal vermogen: 350 Watt
Bijzonderheden: Ultra Quiet

Die voeding kan ik makkelijk zo ophalen hier in de buurt en AOpen is voor zover ik weet niet slecht, maar versta jij dit ook als A-merk?
Ja zeker is AOpen een A-Merk. Is het de nieuwste voeding van AOpen? Of gaat het om een wat oudere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AMD XP 2400
Gigabyte KT400 motherboard
2x 80GB maxtor
3x 512MB DDR333
Gforce4 ti4600
brander+cd-rom
inwin bigtowertje

zat een standaard 280 Watt (whitelabel) voeding in, dit was soms onvoldoende. pc viel spontaan uit enzo

nu een Qtec 350 watt lownoise (heelijk _/-\o_ ) voeding erin en draaid prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD XP2200+@2117 MHz
Asus A7V333 Rev 2.00
Sapphire 9800Pro/128MB
2x Maxtor 80GB 7200rpm 8MBit
LiteOn LWS411 DVD-Rewriter
AOpen CD-ROM
512MB PC2700 Dane Elec
Hercules Gametheater XP7.1
Soundblaster Live1024
LAN-kaartje
1x120mm Papst fan
1x92mm Zalman fan
1x80mm Papst fan
4x80mm Thermaltake fan
Alle fans draaien op +/- 8V
Enermax 300Watt Voeding, met temgeregelde fan

Probleem:
De voeding is zwaar aan de krappe kant. De 5V lijn is idle 4.92 en stressed 4.76V. Gezien de goede ervaring met Enermax dacht ik dus weer aan een Enermax, maar dan de 465W met regelbare fan. Zo gezegd, zo gedaan. Voeding in m'n kast gehangen en een stresstest met Prime95 gedraaid. Helaas zakte ook bij de 465W de 5V-lijn in, tot 4,79V. Voeding dus maar weer teruggbracht want € 118,- voor 0,02V zag ik niet zitten. Nu schijnt de 5V-lijn aan de lage kant te zijn bij Enermax, maar bepaalde typen met 460W schijnen wel een goede 5V te hebben. Ik wil een stille voeding met een goede 5V-lijn om m'n systeem verder over te kunnen clocken. Wie weet welke voeding ik moet hebben? Andere merken mogen ook, als ik ze maar niet hoor.

Ik heb overigens in m'n server een Enermax EG365P-VE met hetzelfde mobo, zelfde schijven, XP1800+ @ 1917MHz en slechts een CD-ROMdrive welke wel een perfecte 5V heeft. Omruilen wil ik niet omdat ook dit systeem ver boven specs loopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Mijn systeem:

- MSI KT3 Ultra ARU
- XP1700+ op 2,0ghz met spire whisperrock4
- 512mb geheugen
- 60gb hdd
- 120gb hdd
- gf4 ti4200
- dvd-brander
- 1 extra 80mm fan (worden er binnenkort 3)

Ik werk nu met een no-name 300W voeding uit mn eerste kast nog.. maar die is noisy en doet een beetje raar, dus ik wil een Huntkey voeding gaan kopen.
Hierbij kan ik kiezen uit 300W, 350W en 400W. Er zit niet HEEL veel verschil in prijs, maar ik voel er weinig voor om de duurste zomaar te kopen terwijl ik maybe met de 300 ook had uitgekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 01:03:
AMD XP2200+@2117 MHz
Asus A7V333 Rev 2.00
Sapphire 9800Pro/128MB
2x Maxtor 80GB 7200rpm 8MBit
LiteOn LWS411 DVD-Rewriter
AOpen CD-ROM
512MB PC2700 Dane Elec
Hercules Gametheater XP7.1
Soundblaster Live1024
LAN-kaartje
1x120mm Papst fan
1x92mm Zalman fan
1x80mm Papst fan
4x80mm Thermaltake fan
Alle fans draaien op +/- 8V
Enermax 300Watt Voeding, met temgeregelde fan

Probleem:
De voeding is zwaar aan de krappe kant. De 5V lijn is idle 4.92 en stressed 4.76V. Gezien de goede ervaring met Enermax dacht ik dus weer aan een Enermax, maar dan de 465W met regelbare fan. Zo gezegd, zo gedaan. Voeding in m'n kast gehangen en een stresstest met Prime95 gedraaid. Helaas zakte ook bij de 465W de 5V-lijn in, tot 4,79V. Voeding dus maar weer teruggbracht want € 118,- voor 0,02V zag ik niet zitten. Nu schijnt de 5V-lijn aan de lage kant te zijn bij Enermax, maar bepaalde typen met 460W schijnen wel een goede 5V te hebben. Ik wil een stille voeding met een goede 5V-lijn om m'n systeem verder over te kunnen clocken. Wie weet welke voeding ik moet hebben? Andere merken mogen ook, als ik ze maar niet hoor.

Ik heb overigens in m'n server een Enermax EG365P-VE met hetzelfde mobo, zelfde schijven, XP1800+ @ 1917MHz en slechts een CD-ROMdrive welke wel een perfecte 5V heeft. Omruilen wil ik niet omdat ook dit systeem ver boven specs loopt.
Deze voeding is misschien wel wat voor jou:
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 22:01:
Naar aanleiding van Serenity in 'Welke voeding heb ik nodig? Deel 2', aangezien ik een nieuwe voeding nodig heb en omdat deze voeding goed uit de tests kwam, heb ik vanavond deze Tagan 480 Watt bij Eynstein bestelt en ik verwacht hem aankomende dinsdag, mits hij op voorraad is. Ik zal tegen die tijd een uitgebreide review posten in dit topic, zodat jullie kunnen zien of de Tagan voeding wat is en of ik jullie één van de veelbelovende Tagan voedingen aan kan raden. :)
Ik krijg hem binnenkort, dus ik kan je niet vertellen of het wat is. (Klik even op de link binnen de quote voor info!)
Razorfist schreef op 10 december 2003 @ 01:28:
Mijn systeem:

- MSI KT3 Ultra ARU
- XP1700+ op 2,0ghz met spire whisperrock4
- 512mb geheugen
- 60gb hdd
- 120gb hdd
- gf4 ti4200
- dvd-brander
- 1 extra 80mm fan (worden er binnenkort 3)

Ik werk nu met een no-name 300W voeding uit mn eerste kast nog.. maar die is noisy en doet een beetje raar, dus ik wil een Huntkey voeding gaan kopen.
Hierbij kan ik kiezen uit 300W, 350W en 400W. Er zit niet HEEL veel verschil in prijs, maar ik voel er weinig voor om de duurste zomaar te kopen terwijl ik maybe met de 300 ook had uitgekomen ;)
Het minimum is 350 Watt, maar ik raad je toch aan om voor die 400 Watt te gaan. Als je de Huntkey 350 Watt neemt, heb je weinig speling voor de toekomst. Je kunt beter nu een paar Euri meer uitgeven, zodat je in de toekomst nog langer uit de voeten kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Omdat er voldoende reviews van zijn te vinden, wil ik alleen maar even melden dat ik vandaag de NEXUS 3500 SE in mijn (Chieftec) kast heb gemonteerd. Prijs € 79,= @ NC-TheStore.

Met de aangesloten kabels kon ik net niet mijn 4 HD's, CD-brander, DVD-speler en een Rheobus aansluiten. 1 kabelsplitter was noodzakelijk.

De (zwarte) voeding is weer wat stiller dan de Zalman- en aanzienlijk stiller dan de Enermaxvoedingen die ik heb gehoord. De (knaloranje) 120 mm fan (!) zal daar wel de oorzaak van zijn.

Bijkomend voordeel is dat mijn kast ook een heel stuk koeler is geworden terwijl ook de CPU- en de MB-temperatuur ietsjes lager liggen omdat de PSU-fan aan de onderkant zit (tenzij je hem op zijn kop monteert :) ) maar daardoor wel wat opgewarmde lucht gebruikt om de voeding te koelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 10-12-2003 18:03 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een voeding die heel klein is. Dus dat er een externe adapter nodig is ik heb er laatst eentje gezien in een CIP maar kan het niet meer terug vinden. Als iemand hier weet waar ik er eentje kan vinden. b.v.d.

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:21
Ik ga een nieuw systeem kopen:

Twijfel nog een beetje maar wordt een:

P4 3,0Ghz / AMD64 3200+ >:)
Abit IC7-max3 / Abit KV8-max3
2x 512 twinmos
G4 ti4200 64mb
Geluidskaartje

Brander, dvd speler, zalman fancontroller, 2xhdd (maxtor 120 1x sata)

En wat extra fans 2x ccfl 30cm 1x ccfl 10cm

De voeding moet in ieder geval dual fan zijn, met het liefst als dat kan een 12cm fan aan de onderkant van de voeding!
Bedankt.

Bijna vergeten, de videokaart wordt binnen korte tijd vervangen door iets in de richting van 9800pro/xt

[ Voor 12% gewijzigd door Dracoplasm op 11-12-2003 19:48 ]

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120

Verwijderd

Topicstarter
DracoplasM64 schreef op 11 december 2003 @ 19:47:
Ik ga een nieuw systeem kopen:

Twijfel nog een beetje maar wordt een:

P4 3,0Ghz / AMD64 3200+ >:)
Abit IC7-max3 / Abit KV8-max3
2x 512 twinmos
G4 ti4200 64mb
Geluidskaartje

Brander, dvd speler, zalman fancontroller, 2xhdd (maxtor 120 1x sata)

En wat extra fans 2x ccfl 30cm 1x ccfl 10cm

De voeding moet in ieder geval dual fan zijn, met het liefst als dat kan een 12cm fan aan de onderkant van de voeding!
Bedankt.

Bijna vergeten, de videokaart wordt binnen korte tijd vervangen door iets in de richting van 9800pro/xt
Denk hierbij aan een 400 Watts voeding. Kijk wel naar een A-Merk, gezien geluidsproductie en kwaliteit. Welke voeding je neemt, moet je zelf weten. Er zijn in ieder geval wel voedingen met twee fans en een eventuele 12 mm fan onder (of boven).

Verwijderd

ENERMAX EG365AV-VE 350 watt gemod door Silentsystems in Duitsland.
De Enermax fans zijn eruit gehaald en vervangen door 1 temperatuur gestuurd 92mm exemplaar van Papst. Gekocht bij www.comex-sales.com in Vaals.

Draait stabiel icm. een niet ge oc ed systeem bestaande uit :

Plextor dvd
Plextor CDrw 482448
Diskette station
Asus A7N8X mobo
AMD XP2400+ Thorougbred (icm. Alpha 8045 + 2050rpm Papst).
2* 256 mb PC3200 cas 2.5 Kingston
2* WD 80mb 7200rpm 8mb cache
Ati Radeon 8500 64mb
2x 1500 rpm Papst coolers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesenbaby
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Riesenbaby

dom geboren, niets bijgeleerd

AMD Athlon XP 3200+
Asus A7N8X Deluxe
2x 512 Mb PC3200 Cas 2 (Kingston HyperX)
Asus V9950 TD 256Mb
2x WD Raptor 36Gb (raid 0)
Asus DVD-E616 (DVD speler)
Plextor PX504A (DVD brander)
Pinnacle PCTV rave
Creative SB live met livedrive
6 in 1 kaartlezer
5 à 6 8cm fans
UV ccfl

Wat denk jij wat voor voeding hier het best bij past? Liefst een voeding met fans aan de voor en achterkant, niet zo één met een fan aan de boven- of onderkant.

Blijft een handig topic dit, Top!!

Bierke, Bierke ik zal ow zoepe. Al mot ik op hande en vuut noar huus hen kroepen!!

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.