voorstel over topic report en een SeM topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje later zie ik 2 topics staan met dezelfde titel. Alleen weet ik dus niet meer in welk van de 2 ik die TR geplaatst heb. Dus heb ik het maar in beide gedaan.....
Er is niks mis met dubbel melden middels een TopicReport (met een SeM ligt dat iets anders *, vandaar dat open SeM's zichtbaar zijn voor users en in je history staan).

* Een TR 'hangt' als een subthread aan een topic - een SeM is een eigen thread in een ander forum.

Al hangen er 20 TR's aan 1 topic, 1x afhandelen + clear TR's (afgehandeld is afgehandeld). Bij een SeM zou dat betekenen dat je na het afhandelen van een melding ook 20x "done" + de SeM melding moet sluiten. 21x zoveel werk dus met een SeM als met 20 TR's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 06:39:
[...]
Er is niks mis met dubbel melden middels een TopicReport (met een SeM ligt dat iets anders *, vandaar dat open SeM's zichtbaar zijn voor users en in je history staan).

* Een TR 'hangt' als een subthread aan een topic - een SeM is een eigen thread in een ander forum.

Al hangen er 20 TR's aan 1 topic, 1x afhandelen + clear TR's (afgehandeld is afgehandeld). Bij een SeM zou dat betekenen dat je na het afhandelen van een melding ook 20x "done" + de SeM melding moet sluiten. 21x zoveel werk dus met een SeM als met 20 TR's.
En DAT is dus niet het geval. Nou zal je die 20x wel 'bij wijze van spreken' hebben genoemd mag ik hopen maar dan toch.
Maar goed.
In principe hoef je ook maar 1x een SM af te werken. Alleen als iemand niet goed kijkt in SM of als er tegelijkertijd 2 (of mogelijk 3) SM-draadjes gestart worden, moet je dus meerdere SMmetjes sluiten.

Als ik dan terug ga naar die TRretjes.
Daar kunnen dus meerdere meldingen binnenkomen; users kunnen immers niet zien of er al een melding is en waarover.
In SM zal je niet snel 20 topics zien over hetzelfde. Terwijl de kans op 20 meldingen in TR wel denkbaar is (dat zal nu denk ik nog wel meevallen omdat TR nog niet zoveel bekendheid heeft).
Maar ook voor mezelf. Als ik een fout maak in een SM, wijzig ik m'n post. Met TR kan dat dus niet.
Ik heb in SM wel eens 3x een aanpassing of aanvulling gemaakt. En toch kan dat 1 post blijven. Voordeel voor de mod: 1 post doorlezen met zoveel mogelijk duidelijkheid.
Nadeel van TR lijkt me dan dat ik bijvoorbeeld diezelfde 3 wjizigingen en aanvullingen moet maken; de mod zal dan denk ik ook die verschillende meldingen van mij moeten doornemen om duidelijkheid te krijgen. En indien er meerdere users zijn die een melding hebben gemaakt, ook die meldingen. Kortom: het leeswerk wordt er denk ik niet minder op zodra TR eenmaal 'goed draait'/'bekendheid heeft'

Ik heb geen ervarnig van de mod-kant maar dit is wat ik me voorstel bj de verschillen tussen SM en TR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo lastig is het niet hóór ;)

De 20 SeM's was ter vergelijking met de 20 TR's, en puur theoretisch en opzettelijk overdreven. Maar al zouden er letterlijk 20 TR's op 1 topic zijn, zou ik daar absoluut geen moeite mee hebben (voorgenomen dat ik niet al die users een PM/ICQ/mail hoef te sturen met feedback ;))
Als jij een TR hebt gedaan (bijvoorbeeld over slechte topicstart - dan is dat handje linksboven ook zo lekker dichtbij :)), maar je ziet een stuk verder in de thread dat de TopicStarter een stuk beter doorgaat en het probleem is opgelost, dan is het geen enkel probleem om dat middels een 2e TR bij te voegen. Of het nuttig is, is een 2e, want met je 1e TR heb je in feite al de aandacht van de modjes op de thread gevestigd. Een moderator zal toch wel de hele (recente) thread nalopen.

TR's zijn niet alleen handig voor de mods, maar ook voor de users/devv'ers/backuppers. Een afgehandelde TR wordt getrasht, een SeM niet. Kortom een SeM zorgt voor extra database 'vervuiling', terwijl TR meer een post-it note is die bijv. ~5 minuten aan een thread hangt. Een TR kost als user minder tijd, je hoeft geen URL's te copypasten etc, simpelweg "zoekertje" of "magere TS" is al voldoende. Geen gekoekeloer in SeM hoe/of hij afgehandeld is en wachten op 'een aai over je bol'. Kwestie van melden en lekker verder GoT'en. Snel, simpel en zorgeloos. Als ervaren GoT'er weet je toch wel hoe/of dat het afgehandeld wordt, dat je input hoog gewaardeerd wordt en dat je hebt gezorgt voor een beter/mooier GoT.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kortom die TR's zijn alleen handig in gebruik voor de mods ;)

(en voor de enkeling die meld om te melden)

Zelf vind ik het eigenlijk niet meer dan logisch dat ik feedback (wat eenvoudig als "ok" of "done" kan zjin ;) ) geef op iemand die mijn helpt maar, helaas, zo zit het hier dus niet in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kom nou, je doet het gewoon om ergens aandacht op te zetten. Je loopt nu redenaties om te draaien. Als het je om de feedback gaat en het bedankje, dan moet je het gewoon niet doen. Lang niet iedereen heeft daar behoefte aan (gezien het aantal mensen dat het gebruikt).

sorry hoor, maar IMO worden er nu echt spijkers op laag water gezocht. Als je het niet prettig vindt dat er geen feedback is en je dat wel nodig vindt, dan gebruik je het lekker niet :z.

en voor de duidelijkheid: Die TR's zijn er ook voor mods, om ze aan te geven "kijk ff in dit topic want dit en dat gaat niet helemaal goed" zodat jij op een strak gemodereeerd forum kan posten/lezen. Dat hele melden enzo is nooit bedoeld voor een vast kliekje dat alles opzoekt en meldt. Als de feedback je zo lief is, moet je ICQ ofzo gebruiken, daarop krijg je gewoon antwoord.

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 02-09-2003 10:20 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ook ik vind feedback wel prettig; net als Erkens.

Feedback kan wat mij betreft al erg sumier gebeuren door bijvoorbeeld het volgende:
Die TR's hebben voor mods dus een tijdsparende functie en voor de DB een ruimtesparende functie. Handig dus.
Maar stel:
Je kan als user je eigen geplaatste TR's wel zien (mogeljik niet eens wijzigen), dan weet je dat een mod het onder ogen heeft gehad zodra de TR weg is. Je kan dan zelf in het topic wel zien of er actie is ondernomen.
Okee, sommige acties zoals PM's of mailtjes zijn niet altijd zichtbaar maar alleen het zien verdwijnen van een TR kan al veel feedback zijn.

Zou dat niet kunnen worden toegevoegd?
Ik zie bijvoorbeeld ook wel eens dat bepaalde SM's gewoon niet gezien lijken te worden. Zo sterk zelfs dat en enkele keer een SM van 2 dagen oud omhoog wordt getrapt (meerdere keren gebeurd). Als je als users (die toch het beste voor heeft met z'n forum) probeert mee te helpen aan een goed/schoon forum, is het wel handig om te zien of je melding is overgekomen of niet.

Sluiten van een SM is een teken dat het gezien is maar ook het zien verwijderen van een TR kan dat zijn. Helaas is dat laatste dus niet het geval.

Toch nog even over de 'modkant':
Kan een MOD nou aan het topic zelf zien ZONDER in het topic te kijken, of er een TR is geplaatst bij dat topic?
Zo nee: dan bestaat de kans best dat er topics tussendoor schieten (hoeft niet altijd een ramp te zijn maar ideaal is anders)

[ Voor 12% gewijzigd door WFvN op 02-09-2003 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:20

Jaymz

Keep on moving !

wfvn schreef op 02 september 2003 @ 10:29:Toch nog even over de 'modkant':
Kan een MOD nou aan het topic zelf zien ZONDER in het topic te kijken, of er een TR is geplaatst bij dat topic?
Zo nee: dan bestaat de kans best dat er topics tussendoor schieten (hoeft niet altijd een ramp te zijn maar ideaal is anders)
Ja, in de topiclisting staat er dan een mooi labeltje voor (tussen het mapje en de titel :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JvS, is het nou zo vreemd om een stukje terugkoppeling te willen zien? Ik hoef geen bedankje... Ik vind het prettig als ik iets meld dat ik gewoon een 'ok, done' of een 'nee, laten we staan' zie staan. Die eerste vind ik zelfs nog minder belangrijk dan die tweede. Bij een 'eensch' zie ik het namelijk wel in het topic zelf. Als de crew/mod het niet met me eens is en er gebeurt niks en ik zie niks werkt dat best minder prettig.
Ik hoef en ga er echt niet (zomaar) over in discussie, maar je weet wel wie en dat het gelezen is.

ik heb vaak genoeg een SeM afgesloten gezien met alleen een smiley. prima toch? Meer hoeft van mij echt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-09-2003 10:38 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat is alleen maar omdat je het gewend bent, beetje cultuur bepaald. Ik vind het zelf twee loze posts :P. Als het vanaf het begin met tr's gewerkt had, had niemand daarover geklaagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
JvS schreef op 02 September 2003 @ 10:46:
dat is alleen maar omdat je het gewend bent, beetje cultuur bepaald. Ik vind het zelf twee loze posts :P. Als het vanaf het begin met tr's gewerkt had, had niemand daarover geklaagd...
misschien... maar ik betwijfel het wel. Ik vind het gewoon een vorm van beleefdheid. Net als dat ik me ook irriteer aan bedrijven/organisaties die mail niet beantwoorden of even aangeven dat ze hem gelezen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er zit een grens aan. Je hebt een mail/brief en je hebt een topicreport. je gaat toch ook niet klagen als de passmailer niet persoonlijk bedankt voor het gebruik, om maar gelijk even ter illustratie een ander uiterste op te zoeken?

Die feedback, en al helemaal in de vrom van "ok" of "tnx" en dat soort schouderklopjes, is gewoonweg niet nodig. Je doet het niet voor jezelf of om bedankt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:20

Jaymz

Keep on moving !

Hebben we het hier niet gewoon over een verschilletje van mening / inzicht ? ;)

Laten we gewoon stellen dat mensen feedback nou eenmaal nog weleens op prijs stellen, maar dat het geen mandatory value is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
JvS schreef op 02 September 2003 @ 10:50:
Die feedback, en al helemaal in de vrom van "ok" of "tnx" en dat soort schouderklopjes, is gewoonweg niet nodig. Je doet het niet voor jezelf of om bedankt te worden.
Wat ik ff niet snap is dat je blijft vasthouden aan het schouderklopjes noemen, of het zeggen dat je het voor jezelf doet....

Je doet het voor het forum, correct. Maar het is toch fijn om te zien dat het iig gelezen is.... Ik doe het echt niet voor de reactie, alleen wil ik die reactie wel graag om te zien dat men het gelezen heeft en er een oordeel over gevormt heeft. Van mijn part, en dat is puur een hypothetische oplossing, geef je de mods een optie bij een TR dat hij hem kan aanvinken als hij hem bekeken heeft. Dan heb ik mijn feedback... en ben ik helemaal happy en krijg ik toch geen schouderklopje of iets dergelijks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een mogelijkheid is, is dat automatisch bij het bekijken van een topicreport een pushmessage verstuurd wordt naar de afzender, geheel vrijblijvend dus, alleen een notificatie dat ie gelezen is, met eventueel een melding als : 'Bedankt voor je input, deze wordt meegenomen in een beslissing over een eventuele actie' oid. :P
Een mogelijkheid wat geheel onder de motorkap gebeurt, geen extra werk voor mods en toch een vorm van terugkoppeling naar users, zonder schouderklopje, maar toch een klein iets van feedback. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Alfredt schreef op 02 september 2003 @ 10:55:
[...]

Wat ik ff niet snap is dat je blijft vasthouden aan het schouderklopjes noemen, of het zeggen dat je het voor jezelf doet....

Je doet het voor het forum, correct. Maar het is toch fijn om te zien dat het iig gelezen is.... Ik doe het echt niet voor de reactie, alleen wil ik die reactie wel graag om te zien dat men het gelezen heeft en er een oordeel over gevormt heeft. Van mijn part, en dat is puur een hypothetische oplossing, geef je de mods een optie bij een TR dat hij hem kan aanvinken als hij hem bekeken heeft. Dan heb ik mijn feedback... en ben ik helemaal happy en krijg ik toch geen schouderklopje of iets dergelijks ;)
I'm with him

Mja, er zijn zo van die gedachten die we hier op GoT niet kwijtraken:
1) SM-posters zijn mod-wanabees en klikspanen (vanuit de users)
2) SM-posters doen het volledig uit eigenbelang en willen een schouderklopje hebben (blijkbaar bij de Mods)

Okee, ik doe het uit eigenbelang; ik zie graag een schoon forum :+
Maar iets waar dus nog steeds niet op gereageerd is (voor zover ik dat lees/begrjip) is wat Alfredt dus ook al aangeeft: het zien verdwijnen van een melding kan al feedback genoeg zijn.

Is er iets mis mee als de plaatsende user kan zien of z'n TR nog open staat of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:32

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 11:13:
Wat een mogelijkheid is, is dat automatisch bij het bekijken van een topicreport een pushmessage verstuurd wordt naar de afzender, geheel vrijblijvend dus, alleen een notificatie dat ie gelezen is, met eventueel een melding als : 'Bedankt voor je input, deze wordt meegenomen in een beslissing over een eventuele actie' oid. :P
Een mogelijkheid wat geheel onder de motorkap gebeurt, geen extra werk voor mods en toch een vorm van terugkoppeling naar users, zonder schouderklopje, maar toch een klein iets van feedback. :)
Dan krijgt iedereen die TR's plaatst weer op willekeurige momenten een PM voor z'n neus en dat is weer te opdringerig.

Ik zie het probleem van het feedback willen hebben ook niet.
Als je een TR maakt kan je er vanuit gaan dat het gewaardeerd wordt.
Een mod beslist gewoon wat er mee gebeurd.
Maak je er echt een potje van met een TR en dat doe je regelmatig, dan wordt je daar echt wel over aangesproken. Gebeurt dan niet, dan kan je er iig vanuit gaan dat de manier van melden goed doet.
Wat er mee gebeurd kan je zelf in het topic volgen.

Ook vind ik wel dat users de mods eens wat tijd moeten geven om zelf in te grijpen. Hoe vaak komt het niet voor dat er voor de eerste reactie in sommige topics er al een SeM of een TR aanhangt? Als er mods aanwezig zijn zien zij dit zelf ook. Is er een tijd geen mod aanwezig, maak je een TR aan over een topic of je kan dit doen als er een reactie in een topic staat die niet volgends de policy is. En duurt het echt te lang en is het echt nodig om te modden, dan kan je nog in SeM iets plaatsen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 13:20

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

JvS schreef op 02 September 2003 @ 10:18:
Kom nou, je doet het gewoon om ergens aandacht op te zetten. Je loopt nu redenaties om te draaien. Als het je om de feedback gaat en het bedankje, dan moet je het gewoon niet doen. Lang niet iedereen heeft daar behoefte aan (gezien het aantal mensen dat het gebruikt).

sorry hoor, maar IMO worden er nu echt spijkers op laag water gezocht. Als je het niet prettig vindt dat er geen feedback is en je dat wel nodig vindt, dan gebruik je het lekker niet :z.

en voor de duidelijkheid: Die TR's zijn er ook voor mods, om ze aan te geven "kijk ff in dit topic want dit en dat gaat niet helemaal goed" zodat jij op een strak gemodereeerd forum kan posten/lezen. Dat hele melden enzo is nooit bedoeld voor een vast kliekje dat alles opzoekt en meldt. Als de feedback je zo lief is, moet je ICQ ofzo gebruiken, daarop krijg je gewoon antwoord.
Uhm, zo ingewikkeld is het toch niet om:
<html>
<b>Dank voor het versturen van een Topic Reportje</b>
</html>
Neer te zetten? Meer feedback is imho toch niet nodig?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

DGTL_Magician schreef op 02 september 2003 @ 15:08:
[...]

Uhm, zo ingewikkeld is het toch niet om:
<html>
<b>Dank voor het versturen van een Topic Reportje</b>
</html>
Neer te zetten? Meer feedback is imho toch niet nodig?
En dat wil je geautomatiseerd laten plaatsen oid?

Echt feedback is dat ook niet. Tja, je weet dat je bericht geplaatst is maar verder ook niet. Of en wat er mee gedaan wordt, heb je dan nog geen zicht op. Bovendien geeft (bijvoorbeeld) explorer echt wel een wazig scherm als een post niet gelukt is. Dus in feite heb je daar zo'n bericht ook niet voor nodig.

of begrijp ik je nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 13:20

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

wfvn schreef op 02 September 2003 @ 15:20:
[...]

En dat wil je geautomatiseerd laten plaatsen oid?

Echt feedback is dat ook niet. Tja, je weet dat je bericht geplaatst is maar verder ook niet. Of en wat er mee gedaan wordt, heb je dan nog geen zicht op. Bovendien geeft (bijvoorbeeld) explorer echt wel een wazig scherm als een post niet gelukt is. Dus in feite heb je daar zo'n bericht ook niet voor nodig.

of begrijp ik je nu verkeerd?
Neej, je begrijpt me goed. Ik stoor me er alleen aan dat er geen bevestiging is als het gelukt is. Ik hoef verder niet te weten wat men er mee doet.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DGTL_Magician schreef op 03 September 2003 @ 11:20:
[...]

Neej, je begrijpt me goed. Ik stoor me er alleen aan dat er geen bevestiging is als het gelukt is. Ik hoef verder niet te weten wat men er mee doet.
http://gathering.tweakers.net/forum/preferences
Sla bevestigingsscherm over indien geen foutmelding? Ja
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Erkens schreef op 02 September 2003 @ 09:15:
kortom die TR's zijn alleen handig in gebruik voor de mods ;)

(en voor de enkeling die meld om te melden)

Zelf vind ik het eigenlijk niet meer dan logisch dat ik feedback (wat eenvoudig als "ok" of "done" kan zjin ;) ) geef op iemand die mijn helpt maar, helaas, zo zit het hier dus niet in elkaar.
Wat bedoel je met "die meld om te melden"? Ik meld idd om te melden dat er iets is, niet om daarna te horen van "allright, goed gezien" oid. Is dat negatief? Ik vind het TS systeem an sich wel zwaar relaxed, je ziet fouten, je klikt op da handje, je zegt even wat er mis is, en vanzelf komt er na een tijdje wel een zwerm modjes op af :P Ik zou daar niet eens een PM oid op willen eigenlijk.

En wat is er mis aan dat het "alleen gedaan is omdat het handig is voor de modjes"? Feitelijk is SeM ook bedoeld om het handiger voor de modjes te maken, waar zou het anders voor zijn? En daarbij, het is toch ook handig voor users? Nu is het klik, tiep, zend. Bij SeM moet je al meestal nieuw venster openen, naar SeM gaan, topic openen, link copy pasten, zenden. Stuk omslachtiger imo.

Trouwens, het leek even alsof iedereen er tegen was, maar toen ik op ging letten ging het eik best wel om een kleine groep users die steeds hetzelfde zeide :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Toch nog even iets over het -als-user-niet-de-TR's-kunnen-zien.

Ik heb vanavond bij een topic een TR geplaatst omdat ik meende dat het een standaard vraag betrof die enorm vaak langsgekomen is (xp-98-netwerkprobleem).

Toen mij dat later duidelijk werd, heb ik een tweede TR geplaatst (een uur later) met de mededeling dat m'n eerste melding waarschijnlijk niet terecht is.
Mogelijk is dit overbodig geweest; mogelijk had een mod allang m'n eerste TR gezien en getrashed omdat hij het er niet mee eens was. Maar mogelijk ook niet. Alleen kan ik dat dus niet zien.

Als ik ergens een melding maak waarvan ik later denk dat het niet terecht is, vind ik het wel zo terecht om ook dat te melden.

Als de mod al vrij vlot m'n eerste TR heeft verwijderd (voordat ik m'n 2e TR postte), kreeg hij dus een 2e keer een handje te zien in z'n lijst met topics. Dus kon hij voorniets opnieuw het topic openen en dan tot de ontdekking komen dat ik dus zo'n (op dat moment) flutpost heb geplaatst (flut voor hem omdat hij er zelf allang achter was); mogelijk geen flutpost indien hij m'n eerste TR nog niet onder ogen gehad had.

Of zie ik dit nu verkeerd?

Die TR's kunnen dus in ieder geval enorm veel werk schelen. Snap ik. Maar het kan nog veel meer werk schelen als users in ieder geval hun eigen TR's kunnen zien staan in een topic (of niet meer als ze verwijderd zijn uiteraard)
Pagina: 1 2 Laatste