voorstel over topic report en een SeM topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik zie steeds vaker in SeM een topic met het compleet nutteloze bericht als:
of
nou is dat opzich geen probleem, maar we hebben ook nog zoiets als Topic Report (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif)
Nu begin ik me een beetje te ergeren aan het feit dat mensen graag een nutteloos topic met waarschijnlijk 1 reply willen openen. i.p.v. liever een topic report te doen.

prachtig voorbeeld vandaag:
A7V8X Aperture size probleem opgelosd (slot om 11:16)
topic 802247 (topic open om 11:17)
let even op de post tijd, dit kan niet wanneer iemand topic report doet..

nofi natuurlijk, ik vind het prima dat iemand zo'n topic eventjes meld. maar mijn grote vraag is nu:
wat is het doel van Topic Report als er zulke dingen liever in SeM worden gepost

Een heel ander verhaal is het als je bijv. ziet dat er geflamed wordt in een topic of als je graag met de mods wilt discuseren over iets.
dan vind ik dat SeM een prima oplossing is.

edit:
*leest topictitel nog is door en beseft dat ie wel even ze voorstel moet posten*

voorstel zou dan dus zijn om iets in de faq te zetten dat er liever topic reports gezien worden dan topics in SeM vanwege het storende effect voor users enzo

[ Voor 17% gewijzigd door BasieP op 30-08-2003 11:28 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

De meesten zijn van mening dat een TR genegeerd wordt omdat je geen feedback krijgt.
Niets is minder waar, alleen zijn wij soms een andere mening toegedaan dan wat er in het TR gemeld wordt.
Net zoals dat in SeM ook gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Het kan natuurlijk ook zijn dat er statistisch een evengroot percentage in SeM wordt gemeld. :)

Het lijkt mij wellicht handig om ook de users te laten zien (eventueel een optie zodat een TR niet gemeld wordt aan de andere users wanneer deze niet voor hen nuttig is) dat er een TR is gemaakt (inhoud niet zichtbaar uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik zie SM liever vooral gebruikt worden voor dringenden dingen, dus zoals illegale zaken, erge flames, en dingen waardoor het uit de hand zou kunnen lopen. Topicreports voor meer kleinere dingetjes (verkeerd forum, klein flamepje tussendoor, nutteloze reactie, whatever).

SM is veel opvallender voor veel mods, zeker als men via active topics surft (en bovendien de mensen met GM rechten die niet altijd in elk forum apart kijkt (die topicreports zijn alleen maar in de topiclist zichtbaar)).

[ Voor 30% gewijzigd door LuNaTiC op 30-08-2003 11:41 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:18

DinX

Motormuis

TR gebruik ik idd, zoals LuNaTiC zegt, voor de kleinere dingen.
Een foutje in de titel, forum move, kleine relletjes.

Voor de wat zwaardere gevallen ga ik wel naar SM.
Zo zie ik het meestal ook gebruikt worden (SM dan toch, TR zie ik natuurlijk niet :p ).
Een TR is dan ook snellergemaakt dan een topic in SM, zo is de grens toch al wat groter om een SM topic aan te maken.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is in de crew al eens aan de orde geweest, het is en wordt besproken. Ik zal het eens een schop geven om het even te versnellen.

eigenlijk waren we zelf ook al tot de discussie gekomen.

[ Voor 45% gewijzigd door JvS op 30-08-2003 12:29 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 13:20

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Misschien is een makkelijke oplossing om TR's gewoon in SeM terecht te laten komen. Op deze manier snappen users er wat meer van en krijgen ze meer feedback terug.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

DGTL_Magician schreef op 30 augustus 2003 @ 13:41:
Misschien is een makkelijke oplossing om TR's gewoon in SeM terecht te laten komen. Op deze manier snappen users er wat meer van en krijgen ze meer feedback terug.
Is ook reeds voorgesteld in de crew-fora :Y)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

LuNaTiC schreef op 30 August 2003 @ 11:39:
SM is veel opvallender voor veel mods, zeker als men via active topics surft (en bovendien de mensen met GM rechten die niet altijd in elk forum apart kijkt (die topicreports zijn alleen maar in de topiclist zichtbaar)).
kunnen de TR's dan ook niet zichtbaar worden via "active topics"?
gewoon net als in het topic overzicht zo'n icoontje erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
nou ik ben al lang blij dat de mods hier al mee zaten :)
* BasieP hoop idd dat dit hiermee weer even aan de orde komt.
Misschien zelfs in een stroomversnelling komt (react 1.9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
BasieP schreef op 30 August 2003 @ 11:24:
A7V8X Aperture size probleem opgelosd (slot om 11:16)
topic 802247 (topic open om 11:17)
let even op de post tijd, dit kan niet wanneer iemand topic report doet..
kan het niet zo gemaakt worden dat je bij SM het id van het topic moet invullen dat je report, en dat als de status van het te reporten topic op closed is gegaan dan je dan geen sm topic kan maken?

[ Voor 3% gewijzigd door G33rt op 30-08-2003 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DGTL_Magician schreef op 30 August 2003 @ 13:41:
nee, dat is juist het idee. TR's zijn niet openbaar en kosten voor mods minder tijd. Je hebt dan minder dat users het voor het bedankje gaan doen. :o

Die zogenaamde "nodige" feedback is helemaal niet nodig. Je hoef helemaal niet te weten wanneer je iets "goed gemeld" hebt of wanneer niet. Je ziet iets wat jou niet goed lijkt en meldt dat aan ons. Ik behandel lang niet alle TR's en het is IMO ook niet nodig om dat te melden aan degene die dat meldde (verantwoorden).
Veel SeM en de bedankjes zijn ook overbodig. Ten eerste zien mods het overgrote deel van de meldingen die in SeM staan zelf wel en ten tweede heeft de mod met een TR veel meer keuze om in te grijpen dan bij een SeM, wat ontzettend dwingend is.

Dat feedback, is iets wat heel erg gegroeid is hier op GoT en wat een hele aparte sfeer veroorzaakt, waarbij de melder een klopje op de schouder krijgt. Sommige mensen vinden dat heel prettig en ik heb al gehoord dat mensen zeiden "dan gebruik ik het niet, ik wil bedankt worden"... Ik ben persoonlijk van mening dat je dan SeM om verkeerde reden gebruikt, je doet het om het forum netjes te houden en een mod te helpen dingen te zien die hij (ver in een topic) eens een keer niet ziet :).

Topicstarts hoeven bijna helemaal nooit gemeld te worden.

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 30-08-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

JvS schreef op 30 augustus 2003 @ 15:20:
nee, dat is juist het idee. TR's zijn niet openbaar en kosten voor mods minder tijd. Je hebt dan minder dat users het voor het bedankje gaan doen. :o
Inhoudelijke feedback is naar mijn idee idd niet noodzakelijk. Ik weet alleen niet in hoeverre TRs over hetzelfde topic(onderdeel) gemaakt worden; hiervoor lijkt het mij persoonlijk handig om een topic met een TR eventueel een andere kleur oid te geven (of een extra icon). Deze icon zou dan weer van kleur kunnen veranderen op het moment dat de TR gelezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee mijn visie is dat het niet zichtbaar is dat een topic gereport is. Het is niet erg als er ergens 14 topicreports staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

JvS schreef op 30 augustus 2003 @ 16:33:
nee mijn visie is dat het niet zichtbaar is dat een topic gereport is. Het is niet erg als er ergens 14 topicreports staan :).
mja, maar dan moeten ze wel gelezen worden ;)
wat dus niet altijd gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Erkens schreef op 30 August 2003 @ 16:41:
En waar baseer je dat op? :?

Dat er niet altijd actie wordt ondernomen die er wordt verwacht door diegene die een topicreport aanmaakt wil niet zeggen dat er niet naar gekeken wordt. Ik sluit vaak SeM meldingen met mededelingen als 'zakt wel weg' of 'we kijken het nog even aan'. Wanneer ik die zelfde conclusie trek bij een topicreport dan is er geen feedback richting de melder, dus kan soms het gevoel onstaan dat er niks mee wordt gedaan. En om nu die reports te gaan onderbouwen door een PM te sturen naar de melder zie ik niet zitten...

Maar ik vind het te kort door de bocht om dan maar aan te nemen dat de topicreports soms niet gelezen worden...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Erkens schreef op 30 August 2003 @ 16:41:
[...]

dan wordt er niet goed gemod
Ik grijp niet bij alle TR's in :). Soms vind ik een tr wel terecht, maar vind ik het niet nodig in te grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

XceeD schreef op 30 August 2003 @ 16:46:
En waar baseer je dat op? :?

Maar ik vind het te kort door de bocht om dan maar aan te nemen dat de topicreports soms niet gelezen worden...
dat baseer ik op de reactie van een mod een tijdje geleden ;)

ik had een post gemaakt waarbij ik er achter kwam dat ik totaal fout zat, en dus een TR gemaakt of mijn post getrashed kon worden omdat die dus fout was. Maar vervolgens gaat de desbetreffende mod reageren op mijn post |:(
Dus moest ik hem in het topic wijzen op die TR, conclusie die dingen worden niet gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
mja mods zijn ook mensen, misschien verkeerd gelezen, of hij was het gewoon niet met je eens.

je kan wel zeggen 'trash me post maar'
maar er zit niet voor niks geen delete knopje op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik vraag me eigenlijk af wat het allemaal boeit..

Ik doe af en toe een Topic Reportje en heel soms een SeM. Als daar vervolgens niks mee gebeurd is dat mijn zaak niet. Het is doorgegeven en daar stopt het voor een normale user gewoon bij, punt.
Zijn er werkelijk users die GoT minder leuk zouden vinden als er perongelukg een crack tussendoor gaat? Don't think so.

En ik vind het al helemaal zo raar dat TS zich eraan irriteert dat er gebruikers zijn die enkel een topic + 1 zin in SM posten. Boeit het voor een user als SM niet niet netjes overzichterlijk is of komt het enkel door jalozie omdat andere daarmee een hogere postcount krijgen? :?

bah
* kamerplant mompelt iets met 2 centen

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

Reptile209

- gers -

OpifexMaximus schreef op 30 August 2003 @ 16:10:
[...]

Inhoudelijke feedback is naar mijn idee idd niet noodzakelijk. Ik weet alleen niet in hoeverre TRs over hetzelfde topic(onderdeel) gemaakt worden; hiervoor lijkt het mij persoonlijk handig om een topic met een TR eventueel een andere kleur oid te geven (of een extra icon). Deze icon zou dan weer van kleur kunnen veranderen op het moment dat de TR gelezen is.
Maar stel dat je dan ziet dat er - bijvoorbeeld - 6 TR's zijn aangemaakt. Zonder de inhoud weet je niet of die allemaal over jouw opmerking gaan, of dat het andere opmerkingen zijn. En volgens mij is het dan makkelijker voor de modjes om te handelen op het eerste TR en de andere 5 gewoon te trashen als die hetzelfde zijn.
Dus gewoon maken die dingen, de modjes ruimen de zooi wel achter onze kont op ;).

En het scheelt dat als ik een TR aanmaak en ik bendek me later dat dat nergens over gaat of dat er niks mee gebeurt, dat het niet voor iedereen leesbaar is :P. Ego forever :Y)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 30 August 2003 @ 16:56:
[...]

dat baseer ik op de reactie van een mod een tijdje geleden ;)

ik had een post gemaakt waarbij ik er achter kwam dat ik totaal fout zat, en dus een TR gemaakt of mijn post getrashed kon worden omdat die dus fout was. Maar vervolgens gaat de desbetreffende mod reageren op mijn post |:(
Dus moest ik hem in het topic wijzen op die TR, conclusie die dingen worden niet gelezen ;)
Dan nog kort door de bocht, want je baseert je op 1 geval. En wellicht was het zelfs wel zo dat de mod wel in het topic moest reageren omdat je post trashen het topic had verneukt omdat anderen er op in gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Erkens schreef op 30 August 2003 @ 16:56:
Als een mod direct op een thread gewezen wordt, door een link @ IRC of ICQ o.i.d., dan kom je dus in dat topic zonder te zien in de topic-listing dat er topicreports zijn. Aangezien ik persoonlijk altijd nog van links naar rechts lees, en van boven naar beneden, kom ik zo'n geval eerst _alle_ postings op die pagina tegen, waarna ik pas bij de topicadmin komt. En daar staat dan te lezen dat er een TR voor is.

Ik gok dat de mod waarover jij het hebt, gewoon even niet in de topicadmin heeft gekeken, dat doe ik ook niet altijd.

Om dan gelijk kort door de bocht te zeggen dat het systeem ruk is, lijkt me ook wat overdreven ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:35
Ik gebruik SM vrijwel niet meer. vind het niet echt nodig om in het openbaar de wannabee-mod uit te hangen.

En de bedankjes: who carez, je doet 't voor GoT (beetje structuur, en geen luie users) en niet voor een mooi bedankberichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 16:25
Ik denk dat het topic reporten nog te onbekend is. Ik kwam er zelf ook pas achter na dit topic :o. Misschien is het een goed idee om alle users een push message te geven om ze duidelijk te maken dat deze feature er is. Dit scheelt natuurlijk in de hoeveelheid posts die SeM te verwerken krijgt.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 30 augustus 2003 @ 18:13:
[...]

Dan nog kort door de bocht, want je baseert je op 1 geval.
kan je zeggen, maar als ik mijn TR's terug kan lezen, dan kan ik je zo meer voorbeelden geven ;)
En wellicht was het zelfs wel zo dat de mod wel in het topic moest reageren omdat je post trashen het topic had verneukt omdat anderen er op in gingen.
dat niet zo in dit geval ;)
moto-moi schreef op 30 augustus 2003 @ 18:19:
Als een mod direct op een thread gewezen wordt, door een link @ IRC of ICQ o.i.d., dan kom je dus in dat topic zonder te zien in de topic-listing dat er topicreports zijn. Aangezien ik persoonlijk altijd nog van links naar rechts lees, en van boven naar beneden, kom ik zo'n geval eerst _alle_ postings op die pagina tegen, waarna ik pas bij de topicadmin komt. En daar staat dan te lezen dat er een TR voor is.
en dus klopt het systeem niet helemaal, als een mod in een topic komt moeten het ook duidelijk zijn dat er Reports op zitten.
DJSmiley schreef op 30 augustus 2003 @ 21:35:
Ik gebruik SM vrijwel niet meer. vind het niet echt nodig om in het openbaar de wannabee-mod uit te hangen.

En de bedankjes: who carez, je doet 't voor GoT (beetje structuur, en geen luie users) en niet voor een mooi bedankberichtje.
bedankjes hoef ik ook niet, wil alleen graag weten hoe het afloopt, voor zover mij dat aan mag gaan :)
Juist die openbaarheid van SM vind ik beter. En als je bezig bent als wannabee-mod ben je niet echt handig bezig lijkt me ;)
sigma01 schreef op 30 augustus 2003 @ 21:58:
Ik denk dat het topic reporten nog te onbekend is. Ik kwam er zelf ook pas achter na dit topic :o. Misschien is het een goed idee om alle users een push message te geven om ze duidelijk te maken dat deze feature er is. Dit scheelt natuurlijk in de hoeveelheid posts die SeM te verwerken krijgt.
liever niet, gewoon een MED ofzo is genoeg (hoewel die feature er al heel erg lang is)

[ Voor 33% gewijzigd door Erkens op 30-08-2003 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Erkens schreef op 30 August 2003 @ 21:58:
[...]

kan je zeggen, maar als ik mijn TR's terug kan lezen, dan kan ik je zo meer voorbeelden geven ;)
Zoals ik zei: Niet alle TR's zijn aanleiding om ergens in te grijpen
en dus klopt het systeem niet helemaal, als een mod in een topic komt moeten het ook duidelijk zijn dat er Reports op zitten.
je ziet in de topiclist een handje staan, dat is duidelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

JvS schreef op 30 August 2003 @ 22:02:
[...]
Zoals ik zei: Niet alle TR's zijn aanleiding om ergens in te grijpen
dat weet ik ook wel, maar dat zou ik wel willen weten zodat ik de volgende keer niet nog eens een zelfde geval meld ;)
scheelt mij tijd (typen van een TR/SM / benaderen van een mod), en het scheelt een mod ook tijd ;)
je ziet in de topiclist een handje staan, dat is duidelijk genoeg.
niet dus, want als je rechtstreeks in een topic komt via een url dan worden die zaken over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

die je later ziet als je weer s in de topiclist komt. Dat is nou het mooie van een TR, het is niet zo dwingend en het is ook niet dringend. foute topics zie je als mod zelf wel en als je het hele topic toch leest, dan zie je vanzelf of je in wil grijpen. In geval van jouw post vond iemand dat niet nodig ondanks jouw tr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als een mod in een topic komt moeten het ook duidelijk zijn dat er Reports op zitten.
[...]
niet dus, want als je rechtstreeks in een topic komt via een url dan worden die zaken over het hoofd gezien.
[...]
echter ik dacht dus dat het in het topic zelf ook gezien kon worden dat er een TR was wat dus niet zo is
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/topicreports.gif

Imo is het plaatsen van een TR veel handiger dan een SM - zeker voor ~70% van de huidige SM topics.

Overigens lijkt het mij niet handig om een eenmalige gebeurtenis/misvatting aan te halen als discussiepunt dat 'het systeem niet werkt of verbetering behoeft'.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

JvS schreef op 30 augustus 2003 @ 22:07:
die je later ziet als je weer s in de topiclist komt. Dat is nou het mooie van een TR, het is niet zo dwingend en het is ook niet dringend. foute topics zie je als mod zelf wel en als je het hele topic toch leest, dan zie je vanzelf of je in wil grijpen. In geval van jouw post vond iemand dat niet nodig ondanks jouw tr.
nee maar wel leuk erop reageren in het topic ;)
nee dat is nuttig :/

(overigens moet ik er wel eerlijk bij zeggen, dat als ik het via een SM had gemeld dat het wellicht ook over het hoofd gezien zou zijn ;) , echter ik dacht dus dat het in het topic zelf ook gezien kon worden dat er een TR was wat dus niet zo is)

[ Voor 21% gewijzigd door Erkens op 30-08-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

zo ziet het er in een topic uit
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/JvS/TR.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

JvS schreef op 30 August 2003 @ 22:19:
zo ziet het er in een topic uit
[afbeelding]
hmm, het is dus wel zichtbaar alleen kan zo te zien dicht geklapt worden?
zou het niet handig zijn om dat regeltje met die topicreports gewoon altijd zichtbaar te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nou volgens mij gebruikt geeneen moderator dat ding ingeklapt, ik snap ook niet zo goed hoe je daar nou ineens bijkomt, je bent wel erg negatief over het doen en kunnen en interpreteren van bepaalde dingen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

JvS schreef op 30 August 2003 @ 23:17:
nou volgens mij gebruikt geeneen moderator dat ding ingeklapt, ik snap ook niet zo goed hoe je daar nou ineens bijkomt, je bent wel erg negatief over het doen en kunnen en interpreteren van bepaalde dingen :{
mja, als user zijnde zie ik veel nadelen aan dat systeem, en daar mag ik niet over klagen?
Ik trek mijn conclusies over wat ik zie gebeuren, en ja de positieve kanten van het systeem zie je dus weinig als user en dus is het logisch dat je me er alleen negatief over hoort.

(overigens reageer ik dan met name over (toch) dat ene topic waar ik min of meer als dom gezet werd dmv mijn reply, indien de mod die TR had gelezen was dat dus niet nodig geweest)

Maar ik zal me wel weer buiten dit topic houden als mijn kant van het verhaal niet gewenst is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
mja volgens mij zit erkens nu meer te zoeken naar een aanleiding om het systeem af te keuren.
[/sub]nofi en correct me if i'm wrong, maar zo kom je bij mij even over :)[/]

ik denk dat het topic report systeem prima werkt en heb er eigenlijk maar 1 slechte ervaring mee*, terwijl ik het al erg lang gebruik (sinds het er is)

ik ben me er van bewust dat veel users, vooral de genen die wannebee mod willen spelen of zij die niet zo vaak op GoT komen, in SeM posten.

de personen die het niet weten vind ik dat de mod die het afhandeld best een PM of een andere vriendelijke manier mag wijzen op het gebruik van de topic report.

en de wannebee mods.. tja.. :X

*
zie dit topic, waar ik misschien zelfs wel fout was door toch te posten.
Ik kreeg na een topic report commentaar van een user omdat ik het niet had gemeld aan een mod (alsof hij dat kon zien)
Mijn PC

[ Voor 5% gewijzigd door BasieP op 30-08-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

BasieP schreef op 30 augustus 2003 @ 23:26:
zie dit topic, waar ik misschien zelfs wel fout was door toch te posten.
Ik kreeg na een topic report commentaar van een user omdat ik het niet had gemeld aan een mod (alsof hij dat kon zien)
Mijn PC
Je zegt het zelf al, je had daar niet hoeven posten een TR of SM was genoeg geweest, daar doelde Wekkel waarschijnlijk op, niet op het feit dat je al dan niet een TR of SM had gepost.. Waarbij ik ook op wil merken dat Wekkel ook niet vrij van blaam is, want dat linkje kunnen de meesten inmiddels wel dromen :z

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

BasieP schreef op 30 August 2003 @ 23:26:
mja volgens mij zit erkens nu meer te zoeken naar een aanleiding om het systeem af te keuren.
Wat is er mis om persoonlijk een systeem af te keuren en dit kenbaar te maken in een discussieforum in een relevante thread? Voor zover ik weet gaat het nog steeds op basis van argumenten. Dat jij het er niet mee eens bent, is een tweede.
BasieP schreef op 30 August 2003 @ 23:26:
ik ben me er van bewust dat veel users, vooral de genen die wannebee mod willen spelen of zij die niet zo vaak op GoT komen, in SeM posten.
Ik vraag mij heel erg af waarop je deze conclusie baseert en het is imho een beetje een gekke redenatie. Waarom zouden 'wannebee mods' geen tr's maken, maar alleen SM's?

Voor de 'bekendheid'?
Ook voor een tr zie je immers een naam en val je op dezelfde manier op.
Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe jij een goed beeld kan hebben van de mensen die kiezen om in SM te posten en geen TR aan te maken.

Voor het gedeelte van: "Kijk mij eens positief opvallen?"
Dat zal waarschijnlijk ook geen donder uitmaken tussen tr's en SM's.
Je hebt notes en ik mag aannemen dat iemand niet gevraagd wordt op SM / TR-count.

Voor de grotere kans om (lite)-mod te worden?
Nee, een aantal huidige (lite)-mods weet ik van dat deze nauwelijks SM's hebben gemaakt voordat zij (lite-)mod werden. (wat dus ook niet inhoudt dat zij veel TR's gemaakt hebben.. Dat kan, maar hoeft niet)

Ergo: Het wekt op mij heel sterk de indruk dat je niet meer 'kans' maakt om gevraagd te worden om (lite)-mod te worden in een bepaald subforum als je relatief veel post in SM. Ga de mensen die in SM posten dus niet in een hoekje plaatsen of insinuaties in deze richting maken.

En nu de discussie over de TR's / SM.. De feedback zal mij hoofdzakelijk eigenlijk een worst wezen. Om nu te zeggen: "Ik voel me een stuk beter doordat mijn SM gesloten is met:
zul je van me moeten aannemen dat dit niet het geval is.. Sterker nog, desnoods gooi je m'n SM's dicht zonder een sluitmessage. (persoonlijke mening, kan voor anderen anders liggen)

4 zaken die ik sowieso heel erg mis in de TR's zijn:

1. De mogelijkheid tot wijzigen
Ik vind het bijzonder makkelijk om een SM af en toe nog te kunnen wijzigen, door dingen iets anders te formuleren, of eventueel extra informatie toe te voegen.

2. De mogelijkheid tot teruglezen van een SM
Staat alles er wel in, duidelijk geformuleerd, en dat samenhangend met boven. Concreet voorbeeld: "Ik twijfel nu, heb ik de juiste Googlelink er wel ingeplakt om aan te tonen dat het een eenvoudige zoekvraag is?"
Of: "Die link die ik plakte om te melden dat de TS dit topic gisteren al had geopend en dit dus een dubbel topic is; zat de goede link wel in m'n Control+V?"

3. Is het goed aangekomen?
Je krijgt nergens een bevestiging dat een tr goed 'aangekomen' (lees: verstuurd) is.

4. Dubbelen
Ik vind het niet erg om topics, welke imho niet in een forum thuishoren, kenbaar te maken aan een (lite) moderator. Echter, als al 15 mensen het eerder hebben gedaan, vind ik het zonde van m'n tijd.
Als je in SM kijkt, zie je nauwelijks tot nooit dubbelen. Hoewel ik daar geen cijfers over heb, durf ik wel te beweren dat het aantal 'dubbelen' in een topicreport hoger ligt.

[ Voor 144% gewijzigd door gorgi_19 op 31-08-2003 09:40 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

gorgi_19 schreef op 31 augustus 2003 @ 09:03:

4 zaken die ik sowieso heel erg mis in de TR's zijn:

1. De mogelijkheid tot wijzigen
Ik vind het bijzonder makkelijk om een SM af en toe nog te kunnen wijzigen, door dingen iets anders te formuleren, of eventueel extra informatie toe te voegen.

2. De mogelijkheid tot teruglezen van een SM
Staat alles er wel in, duidelijk geformuleerd, en dat samenhangend met boven. Concreet voorbeeld: "Ik twijfel nu, heb ik de juiste Googlelink er wel ingeplakt om aan te tonen dat het een eenvoudige zoekvraag is?"
Of: "Die link die ik plakte om te melden dat de TS dit topic gisteren al had geopend en dit dus een dubbel topic is; zat de goede link wel in m'n Control+V?"
Je hoeft niet compleet te zijn, als jij iets ziet wat niet in de haak is en het is overduidelijk, dan is een "volgens mij moet hier even ingegrepen worden" met desnoods een link naar d epost genoeg :). Ten eerste zijn ongeveer de helft tot driekwart van de SeM meldingen overbodig omdat een moderator het zelf al had gezien, ten tweede doe je het alleen om een mod te wijzen op iets wat niet in de haak is, je hoeft niet te overtuigen of wat dan ook.
3. Is het goed aangekomen?
Je krijgt nergens een bevestiging dat een tr goed 'aangekomen' (lees: verstuurd) is.
Nou, dat gaat gewoon goed hoor :)
enne, dat is je eigen keuze. Ga eens naar je prefs en zet dan dit weer uit:
"Sla bevestigingsscherm over indien geen foutmelding?". Dan heb je 100% bevestiging (niet dat het nodig is, maar toch).
4. Dubbelen
Ik vind het niet erg om topics, welke imho niet in een forum thuishoren, kenbaar te maken aan een (lite) moderator. Echter, als al 15 mensen het eerder hebben gedaan, vind ik het zonde van m'n tijd.
Als je in SM kijkt, zie je nauwelijks tot nooit dubbelen. Hoewel ik daar geen cijfers over heb, durf ik wel te beweren dat het aantal 'dubbelen' in een topicreport hoger ligt.
Meld dan geen dingen waarvan het overduidelijk is dat het fout is. SeM is zowiezo al extreem doorgeschoten. Als ik mijn forum doorlees, en daarna SeM, dan moet ik daar achteraf zien dat er het eea aan topics (die ik al gesloten heb) gemeld is :).

Ik snap eerlijk gezegd niet wat er zo erg aan is :?. Je doet het toch gewoon om te helpen? Wat boeit het nou of het al gedaan is? Heb je daar last van? Ik wil juist niet dat het zichtbaar is dat er iets gemeld is (iets wat overigens al op alle andere fora met zo'n systeem prima werkt, SeM is alleen maar een cultuur op dit forum).

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 31-08-2003 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de grotere kans om (lite)-mod te worden?
Nee, een aantal huidige (lite)-mods weet ik van dat deze nauwelijks SM's hebben gemaakt voordat zij (lite-)mod werden.
Ik heb 1 SeM gedaan in een jaar tijd (en dat was omdat een slotje geplaatst was ivm warez terwijl ik een manier wist die niks met warez te maken had) - pas toen ik zelf ging modereren zag ik hoe makkelijk het TR systeem was voor moderators en users. Even klikken, tikken, klik en klaar. Moderator wordt je niet omdat je een TR fanaat of SeM verslaafde bent. Moderator wordt je omdat je opvalt als goede user, hulpvaardig, met adequaat inzicht, veel tijd en met genoeg sociale vaardigheden - en ze jou daarvoor vragen.

Wat mij wel een goede feature lijkt is om in de root te zien of er in een subforum een topicreport is - lijkt mij ook wel handig voor de vele moderators die meerdere fora modden (HGM/GM's e.d.) en voor mods in het algemeen als ze van sub naar sub bladeren.

Ook bij activetopics zie je geen TR:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/activetopics%20-%20geen%20tr.gif
zou imo toch best handig zijn ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:49

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Als je via active topics een topic ziet uit 'jouw' forum, kan je dan ook zien of deze een TR heeft :) ?

* We Are Borg heeft verder eigelijk geen toevoeging.

SM mag naar mijn mening naar de prullebak :)

[ Voor 44% gewijzigd door We Are Borg op 31-08-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee SM is en blijft handig voor hk-acces, nickchanges, zaken die zwaar uit de hand lopen en waar het belangrijk is dat elke mod ziet dat er ff ingegrepen moet worden en dat soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Gebruik Topic Report in plaats van Schop een Modje
danku crew

euuh

[quote]
Wat 'hoort' in SeM :?
  • Zaken die "aandacht nodig hebben" en dan met name terug te herleiden zijn tot de Policy en dan wel met de kanttekening dat het "erg" is, in ieder geval dusdanig dat het "interessant" is voor de mensen met Global modrechten (die zich doorgaans over 'lokale besognes' niet druk maken en dat (zoals het hoort) aan de lokale crew overlaten))
  • Extreme warez-links
  • Extreem flame gedrag, draad dat uit de hand loopt door scheldende mensen
  • ranzige plaatjes
  • HK acces
  • Nickchanges en andere zaken die met user acounts te maken hebben.
dus vanaf nu mogen de ranzige plaatjes in SeM?
:+

[ Voor 89% gewijzigd door BasieP op 31-08-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

en dan te bedenken dat het intern al een maand of 5 geleden voorgesteld is :P

Ik heb het in SeM erbij gezet in de "policy" en als sticky :)

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 31-08-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Jaymz

Keep on moving !

't duurt inderdaad ff, maar dan heb je wel wat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Eindelijk!
_o_ JvS
* m-m was hier ook groot voorstander van :)

[ Voor 6% gewijzigd door m-m op 31-08-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21:37
Wat mij opvalt is dat dit soort 'problemen' wel vaker voorkomen. Een punt die niet helemaal zo gaat als het zou moeten wordt in LA aangebroken en hierover blijft vrijwel altijd dat de crew er al enkele maanden zelf mee bezig was.
Maar waarom wordt er pas echt iets aan gedaan als er (weer) een LA topic over geopend wordt?

Over het TR - SeM probleem was de crew al 5 maanden bezig, maar hebben we niet bepaald veel gezien. Gisteren werd dit topic geopend en gelijk vandaag komt er een MED over. Moet er eerst blijken dat er onder de users ook problemen mee zijn voordat er actie ondernomen wordt of wordt aan dit soort problemen gewoon (te) weinig prioriteit gegeven?

Hetzelfde was dacht ik bij de bullshit replies in 'slechte' topics. In crewfora werd er al veel over gepraat (werd er gezegd), maar pas na een LA topic over dit probleem kwam er een MED.

Het is goed om te zien dat er iets aan gedaan wordt als er door users aangegeven wordt dat het niet helemaal goed loopt zo, maar als er al aandacht is gegeven door de modjes zelf, waarom wordt er dan pas bij dit soort 'gelegenheden' actie ondernomen? Moeten users een soort trigger geven dat er nu eindelijk wat aan gedaan moet worden oid?

Hier krijg ik denk ik wel reacties op alsin 'de crew was er nog niet helemaal over uit wat er nou moest gebeuren', maar dat is natuurlijk niet waar, want er is nu binnen 48 uur wél iets aangedaan. Of is het als er nood aan de man is dat het dan wel ineens snel kan?

Om te reageren op de MED: eindelijke een duidelijke uitleg wanneer je nou SeM en wanneer je nou TR kan/mag gebruiken. Hopelijk zijn hierdoor SeM topics ala '[Forum] move naar [Forum]' verleden tijd, aangezien die veel later worden gespot dan TR's.
m-m schreef op 31 August 2003 @ 18:17:
Eindelijk!
_o_ JvS
* m-m was hier ook groot voorstander van :)
Grrrrrene was eerder met zijn MED hoor, of was die ook door JvS geschreven? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Ik weet niet of het al gezegd is, maar met één zaak ben ik niet echt akkoord... nl dat er snel ingegrepen wordt bij een melding in SeM.

Foute topics die ik via een topicreport meld zijn vaak na een paar minuten al dicht. Als ik daarentegen iets plaats in SeM is het meestal pas aan het eind van de dag opgelost...

[ Voor 10% gewijzigd door Steve op 31-08-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

het is voor een deel zelfs door drm geschreven... In mei ergens :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Is je geheugen nou zo slecht JvS, betreffende stuk heeft drm overgenomen van mij en ik had het grootste deel weer van jou geript ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Jupiler schreef op 31 August 2003 @ 22:37:
Ik weet niet of het al gezegd is, maar met één zaak ben ik niet echt akkoord... nl dat er snel ingegrepen wordt bij een melding in SeM.

Foute topics die ik via een topicreport meld zijn vaak na een paar minuten al dicht. Als ik daarentegen iets plaats in SeM is het meestal pas aan het eind van de dag opgelost...
Ligt eraan hoe 'erg' het is denk ik; SeM check ik zo nu en dan maar zolang de derde wereldoorlog niet dreigt uit te breken houd ik me rustig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

TR's worden denk ik ook sneller gezien als SeM's; een mod zit toch meestal wel in zijn eigen forum te koekeloeren en hooguit een paar keer per dag in SeM...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dat je de interactie tussen user<->mods zo veel meer wegneemt, waardoor de motivatie voor veel users om iets te melden drastisch minder zal worden.

Als je het mij vraagt, zorg je zo voor alleen maar meer werk voor mods :)
Zoveel werk is het beantwoorden van SM-topics niet en daarnaast is het niet meer dan normaal dat iemand die een steentje bij wil dragen even bedankt wordt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meer werk voor mods
Nee hoor, het is voor beiden partijen sneller om te rapporteren en afhandelen. Een SM moet je eerst naar toe gaan, lezen, replyen, terwijl je bij een TR er gelijk inspringt en afhandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 01:15:
Grappig dat je de interactie tussen user<->mods zo veel meer wegneemt, waardoor de motivatie voor veel users om iets te melden drastisch minder zal worden.

Als je het mij vraagt, zorg je zo voor alleen maar meer werk voor mods :)
Zoveel werk is het beantwoorden van SM-topics niet en daarnaast is het niet meer dan normaal dat iemand die een steentje bij wil dragen even bedankt wordt :/
En hij kan 't weten! :7

Eigenlijk gebruikte ik TR al zoals het nu bedoelt is volgens dit nieuwe sticky, maar dat was meer uit luiheid. :X Een TR is minder werk. Minder klikken, minder vensters, netjes opgeruimd en nog sneller ook. Als ik feedback wil, dan mail ik de mod wel :z

Op zich zit er wel iets in de theorie van Nelske... hoewel ik wel denk dat er al niet veel interactie tussen users en mods was.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 01:30:
[...]
Nee hoor, het is voor beiden partijen sneller om te rapporteren en afhandelen. Een SM moet je eerst naar toe gaan, lezen, replyen, terwijl je bij een TR er gelijk inspringt en afhandeld.
Die meer werk voor mods komt voort uit het feit dat men op den duur minder snel dingen zal melden, waardoor de mod veel dichter zelf overal op moet zitten.

Verder weet ik geloof ik het verschil tussen een TR en SM als ex-mod zijnde wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 01:30:
[...]
Alhoewel ik persoonlijk hierbij een kanttekening wil plaatsen: ik zie SM's stukken sneller dan TR's omdat die kl**e-TR's nog steeds niet in active topics verschijnen, en SM wel. En daar ik vrijwel altijd eerst m'n active topics bijlees voordat ik een keer loos op Programming & Webscripting ram (if at all) kan m'n reactietijd op TR's dus helaas enkele tot tientallen minuten, wellicht uren trager zijn dan op SM.

Hopelijk fixt React 1.9 dit, alhoewel chem iets wazigs over niet-door-MySQL-ondersteunde-left-joins begon te bazelen toen ik dit vroeg :(

Mocht TR echt populairder worden verander ik overigens natuurlijk m'n modgedrag wel wat en zijn we alsnog happy :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 01:15:
Nogmaals, als mensen alleen maar melden omdat ze een klopje op de schouders krijgen, vind ik het niet nodig. Er werd zowiezo al veel te snel dingen gemeld en overduidelijke dingen werden ook altijd gemeld (een topic dat geen 1 minuut open stond, stond regelmatig al in SeM, waarbij de mod niet eens even de kans kreeg om in te grijpen). Je meld dingen omdat er iets niet in de haak is, niet omdat je een compliment krijgt dat "je het heel goed doet jongen" .
daarnaast is het niet meer dan normaal dat iemand die een steentje bij wil dragen even bedankt wordt :/
Dat is alleen op dit forum zo en dat is ook alleen maar omdat het zo 'gegroeid' is. Ik sloot in het begin weleens SU berichten gewoon zonder reply.
Nou scheelt het dat TR's meestal over topicstarts gaan, die je zelf toch al wel eens een keer scant :).

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 01-09-2003 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

JvS schreef op 01 September 2003 @ 10:41:

Nou scheelt het dat TR's meestal over topicstarts gaan, die je zelf toch al wel eens een keer scant :).
en dat is het nu juist, een deel van mijn TR's gaan juist niet over de topic start maar over replies, moeten die dan in SM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:03

samo

yo/wassup

Ik plaats vaak in SeM, niet omdat ik een schouderklopje wil, maar omdat ik wil weten of mijn SeM bericht terecht is. Ik weet van mezelf dat ik soms te kort door de bocht ga en daarom open sta voor negatieve feedback over mijn commentaar op een topic. Ik verwacht niet van Mod's om een topic te sluiten omdat ik daar een opmerking over maak, en het plaatsen in SeM is voor mij zeker geen duimschroef. Het enige dat ik hoop te bereiken met een TR of SeM bericht is de mod's een handje helpen.
Maar zoals ik nu lees, had ik beter al die tijd een TR kunnen maken. Bij deze zal ik dat ook doen. Dan hoop ik maar dat jullie niet geirriteerd worden met mijn onterechte TS's... :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

wij worden niet snel geirriteerd hoor :). Als je iets ziet dat je niet bevalt, dan kan je altijd een tr maken, wij kunnen die gewoon wissen :)
Erkens schreef op 01 September 2003 @ 10:49:
[...]

en dat is het nu juist, een deel van mijn TR's gaan juist niet over de topic start maar over replies, moeten die dan in SM?
nope, ze worden wel gezien hoor.

ZOals gezegd, alleen bij extreem uit de hand lopende zaken is het nodig om alle aandacht erop te richtne

[ Voor 61% gewijzigd door JvS op 01-09-2003 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

JvS schreef op 01 September 2003 @ 10:56:
wij worden niet snel geirriteerd hoor :). Als je iets ziet dat je niet bevalt, dan kan je altijd een tr maken, wij kunnen die gewoon wissen :)

[...]

nope, ze worden wel gezien hoor.

ZOals gezegd, alleen bij extreem uit de hand lopende zaken is het nodig om alle aandacht erop te richtne
tuurlijk, maar als ik een TR maak over een replie die toevallig in een topic staat die op de lijst staat om gesloten te worden, wodt die TR dus niet gelezen (althans dat neem ik aan, want ik krijg dus geen bericht zoals dat met SM wel het geval is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dus omdat je geen bericht krijgt, wordt er niets gedaan.
ok, prettige redenatie.

Misschien moet je eens over je motivatie om zaken te melden nadenken. Doe je het omdat je wil dat het forum / topic beter loopt of om andere redenen?

Het is overigens geen dwingend iets, maar meer een vraag/richtlijn. Puur omdat er soms dingen gemeld worden over topics die er nog geen 1 minuut staan.

[ Voor 74% gewijzigd door JvS op 01-09-2003 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

i2Paq moet tot zijn schande bekennen dat hij Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif nu pas voor het eerst ziet.

Ga er zeker gebruik van maken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JvS schreef op 01 September 2003 @ 11:04:
ok, prettige redenatie.

Misschien moet je eens over je motivatie om zaken te melden nadenken. Doe je het omdat je wil dat het forum / topic beter loopt of om andere redenen?

Het is overigens geen dwingend iets, maar meer een vraag/richtlijn. Puur omdat er soms dingen gemeld worden over topics die er nog geen 1 minuut staan.
Stel er staat een bullTS in SA... dan kun je er donder op zeggen dat er binnen de kortste keren ook bullreacties volgen.
Als je dan naar SeM gaat, heb je een grote kans dat hij ook binnen een paar minuten dicht staat. bij een TR is dat toch iets meer de vraag, althans ik heb het een paar keer zo meegemaakt....

Maar ICQ/IRC werkt dan nog weer sneller :)
Oftewel, ik probeerde altijd de snelste manier te kiezen dat er actie ondernomen zou worden.... en als er geen haast is dan TR.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 01 September 2003 @ 10:59:
[...]

tuurlijk, maar als ik een TR maak over een replie die toevallig in een topic staat die op de lijst staat om gesloten te worden, wodt die TR dus niet gelezen (althans dat neem ik aan, want ik krijg dus geen bericht zoals dat met SM wel het geval is)
Hoe je bij die aanname komt is me een raadsel, maar de onduidelijkheid alleen al is imo ongewenst. De TR mist gewoon een goede manier om feedback te geven / krijgen. Persoonlijk leg ik liever uit waarom ik geen actie onderneem, dan om een TR te laten staan. Ook stem ik liever in met iemands suggestie en hem daarvoor te bedanken dan dat ik zijn TR trash. Het is een manier om het beleid wat duidelijker te maken en ik denk ook dat het voor mensen zelf prettiger is om feedback te krijgen. En als dat positieve feedback is, wil dat niet meteen zeggen dat iemand het alleen maar post om een schouderklopje te krijgen, dat doet volgens mij vrijwel niemand. Maar het is wel fijn om te weten hoe er tegen de meldingen wordt aangekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Stel er staat een bullTS in SA... dan kun je er donder op zeggen dat er binnen de kortste keren ook bullreacties volgen.
Toch was het al heel lang gebruikelijk om ook in SeM te 'wachten' met het melden tot een uurtje of twee na de topicstart, om de mod kans te geven om het zelf te zien (niet dat dat gebeurde). Verder is het niet heel erg erg dat een topic eventjes open blijft, s'nachts staat soms ook weleens iets heel lang open.

En als het topic helemaal uit de hand loopt (blijft maar bovenin staan en er blijven maar bullshit reply;s op komen, dan kan je het gewoon in SeM zetten :). Lang niet alle topics worden namelijk zo verpest, alleen de allerextreemsten (die dan weer in SeM kunnen) waarin iemand direct vraagt naar warez enzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom moet alles zo snel mogelijk ? Wat is voor de diehards zoals sommigen van jullie daarvan de toegevoegde waarde ? Je moet de mensen die hier veel tijd en moeite in steken ook een beetje de kans geven om hun werk op hun manier en volgens de door hen vastgestelde prioriteiten uit te voeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is ook niet een dwingende regel, maar meer als richtlijn bedoeld. En dan met name om te voorkomen dat mensen zo snel mogelijk topics gaan melden. Met name topics die volgens degene die het meldt een 'te laag niveau' zou hebben, soms krijgen die topics wel een kans :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

JvS schreef op 01 September 2003 @ 11:04:
ok, prettige redenatie.
een slotje zie je, maar of mijn TR gezien is niet ;)
ik meld een topic/post alleen als ik daar de noodzaak van inzie dat er ingegrepen "moet" worden. Om welke andere reden moet je topics/posts melden dan?
jullie doen het ook maar in jullie vrije tijd, daar ben ik me bewust van, als ik iets meld dan denk _ik_ dat er iets mis is, jullie kunnen daar heel anders over denken, prima, maar zolang ik niet weet dat ik verkeerd dingen meld..... precies dan blijf ik onnodig tijd in beslag nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem van mij maar aan dat alle TR's gezien worden. Iedere moderator kan in een subforum in 1 oogopslag zien bij welke actieve treads er TR's staan.

Of er zichtbaar wat meegedaan wordt ligt er maar aan. Soms wil het één en ander ook nog wel eens buiten GoT om geregeld worden (mailtje/ICQ etc). Andere keren zie je daadwerkelijk in de thread zelf wat ermee gebeurt.

Mocht je opvallend veel verkeerde/onterechte TR's doen, dan krijg je dat vanzelf wel te horen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Laatst online: 29-09 22:26

ripexx

bibs

Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 15:28:
Mocht je opvallend veel verkeerde/onterechte TR's doen, dan krijg je dat vanzelf wel te horen ;)
Wat ik begreep van het TR systeem is dat een TR anoniem is en dat de maker ervan in wezen niet bekend is bij de mods. :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem ben je voor de crew natuurlijk nooit (voorzover we het hebben over je usernaam, e-mail bij registratie en IP nummer).

Je bent anoniem voor de andere gebruikers dat je een TR gedaan hebt (die kunnen namelijk wel een open SM zien, maar geen TopicReport - sterker nog: andere gebruikers kunnen niet eens zien dát er een TR gedaan is, laat staan door wie ;)). TopicReports zijn alleen zichtbaar voor crewleden met moderatie-acces op het betreffende forum (ik kan als CME-mod bijv. geen P&W topicreports zien).

Crewleden kunnen jou altijd een berichtje sturen (naar e-mail van registratie, of een pushmessage naar usernaam).

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx

ripexx

bibs

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 16:08:
Anoniem ben je voor de crew natuurlijk nooit (voorzover we het hebben over je usernaam, e-mail bij registratie en IP nummer).
Dat is logisch ;)
Je bent anoniem voor de andere gebruikers dat je een TR gedaan hebt (die kunnen namelijk wel een open SM zien, maar geen TopicReport - sterker nog: andere gebruikers kunnen niet eens zien dát er een TR gedaan is, laat staan door wie ;)). TopicReports zijn alleen zichtbaar voor crewleden met moderatie-acces op het betreffende forum (ik kan als CME-mod bijv. geen P&W topicreports zien).
Wat ik begreep van het TR systeem is dat de TR anoniem is, dat wil dus zeggen dat een moderator niet kan zien door wie de TR is gedaan. Het is logisch dat een TR kan alleen kan worden bekeken als men daar de rechten voor heeft. :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dus, iedereen die TR's kan zien/lezen ziet ook door wie deze is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TR is in die zin niet anoniem, een mod ziet dus wel wie hem heeft gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 15:28:
Neem van mij maar aan dat alle TR's gezien worden. Iedere moderator kan in een subforum in 1 oogopslag zien bij welke actieve treads er TR's staan.
ook als het topic reeds gesloten is? worden dan alsnog de TR's gelezen?
lijkt me niet als een mod een topic sluit als die op een andere manier gemeld is dan via TR.
Tuurlijk, ik zie het niet of ze wel of niet gelezen worden, ik weet niet wat de crew doet buiten het sluiten van/posten in topics. En dat is dan ook juist de reden dat ik als user het (huidige) TR systeem niet prettig vind werken.
Met een SM post weet ik 100% zeker dat die gelezen wordt, ook al wordt die dicht gedaan zonder post. Of iets als "user wordt erop gewezen" of iets dergelijks.
Het gaat mij echt niet om een bedankje ofzo, enkel om de modjes zo goed mogelijk te helpen, en dat kan alleen als er enige vorm van feedback is.
ripexx schreef op 01 September 2003 @ 16:25:
Wat ik begreep van het TR systeem is dat de TR anoniem is, dat wil dus zeggen dat een moderator niet kan zien door wie de TR is gedaan. Het is logisch dat een TR kan alleen kan worden bekeken als men daar de rechten voor heeft. :)
http://www.tweakers.net/images?Cat=&Query=got+backend

en dan met name:
http://www.tweakers.net/images/19080

[ Voor 21% gewijzigd door Erkens op 01-09-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx

ripexx

bibs

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 16:26:
De TR is in die zin niet anoniem, een mod ziet dus wel wie hem heeft gedaan :)
Oke dan is het duidelijk, wat uit deze reactie begreep ik dus dat dat niet het geval is. [rml]chem in "[ TR] Messagelist onder topicreport"[/rml] En ik maar netjes mijn naam er onder zetten, omdat ik een onpersonlijke/anonieme reactie niet zo netjes vind. :X

Toevoeging; kan mijn feature dan ook worden geimplementeerd, maakt het maken van een TR wat makelijker. :) :>

[ Voor 22% gewijzigd door ripexx op 01-09-2003 16:33 ]

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

tr's op een gesloten topic worden denk ik niet altijd gelezen, maar dat lijkt me toch niet nodig omdat het dan toch al mosterd na de maaltijd

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 01-09-2003 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59

momania

iPhone 30! Bam!

Erkens schreef op 01 september 2003 @ 16:27:
[...]

ook als het topic reeds gesloten is? worden dan alsnog de TR's gelezen?
Ja.
Als we een topic direct gelinked krijgen oid dan lezen we ook eventuele TR's.
Een topic doen we dicht via de topic-admin en daar zie je het ook als er een TR aanhangt. Ik lees ze iig altijd wel.

Is een topic al dicht en er komt dan nog een TR aan te hangen, dan worden ze niet gelezen. Mochten er met een gesloten topic nog dingen aan de hand zijn (spam, warez oid), dan kan je dat het best via SeM melden of IM

[ Voor 23% gewijzigd door momania op 01-09-2003 16:32 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

JvS schreef op 01 September 2003 @ 16:29:
tr's op een gesloten topic worden denk ik niet gelezen, maar dat lijkt me toch niet nodig omdat het dan toch al mosterd na de maaltijd
hoezo dat dan?
er gebeuren meer dingen in een topic behalve een slechte topic start ;)

zo meld ik vaak via TR als iemand nutteloos loopt te blaten in een slecht topic, vaak gooit de mod hem dicht en that's it (voor mijn ogen dan)
Maar als dat melden nutteloos is dan stop ik daar wel mee :)
momania schreef op 01 September 2003 @ 16:30:
[...]

Ja.
Als we een topic direct gelinked krijgen oid dan lezen we ook eventuele TR's.
Een topic doen we dicht via de topic-admin en daar zie je het ook als er een TR aanhangt. Ik lees ze iig altijd wel.
dus dat is afhankelijk van de mod

[ Voor 26% gewijzigd door Erkens op 01-09-2003 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ik moet ook zeggen dat ik de TR lees van gesloten topics... Dat zelfde geldt ook voor de topics zelf. Maar dat is puur uit interesse en ik weet niet of collega's dat ook doen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 01 september 2003 @ 16:29:
tr's op een gesloten topic worden denk ik niet altijd gelezen, maar dat lijkt me toch niet nodig omdat het dan toch al mosterd na de maaltijd
Dat mosterd na de maaltijd zou ik toch niet onderschatten (in GoT termen dan ;)).
Er kunnen nog warezlinks in staan of reacties die nog verdere aandacht verdienen. Ik denk dat er hier zelfs mensen rondlopen die meer gesloten topics lezen dan open topics, om verschillende redenen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Even een gek idee.
Wat mensen nl. vaak zeggen is dat een TR vervelend is omdat ze geen feedback krijgen. Nu vind ik het irritant in SeM dat je, als je het niet eens bent met melder, je een beetje gedwongen wordt dat te verantwoorden, terwijl je daar eigenlijk helemaal geen zin in hebt.
Toch kan het in sommige gevallen idd wel nuttig zijn als er sprake is van bidirectionale communicatie (dat woord heb ik geleerd van een printerkabel). Nu is het algemeen bekend dat React een private messaging systeem heeft, dat op GoT niet geactiveerd is. Is het een gek idee om dat aan te zetten, maar dan alleen van en naar crew?

1. user doet TR
2. mod stuurt private message n.a. daarvan omdat ie iets kwijt wil
3. users reageert daar weer op, etc.

Probleem is dat sommige mensen er dan weer vanuit gaan dat ze RECHT hebben op een antwoord op een topicreport, terwijl dat natuurlijk niet zo is.
Wel zou het ook handig kunnen zijn voor andere dingen waarbij een user een mod iets wil vragen, of andersom. Toestemming voor het openen van een topic, of weet ik 't.
Ik weet trouwens niet of het überhaubt mogelijk is in React om private messaging alleen van en naar crewleden aan te zetten, dus dit is nogal een long shot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

m-m schreef op 01 september 2003 @ 16:36:
Is het een gek idee om dat aan te zetten, maar dan alleen van en naar crew?

1. user doet TR
2. mod stuurt private message n.a. daarvan omdat ie iets kwijt wil
3. users reageert daar weer op, etc.

Probleem is dat sommige mensen er dan weer vanuit gaan dat ze RECHT hebben op een antwoord op een topicreport, terwijl dat natuurlijk niet zo is.
puntje 3 hoeft wmb niet eens, maar met een soort "niet dwingende" push-message zou feedback gegeven kunnen worden indien dat nodig is.

Ik vind het een prima idee iig

[ Voor 4% gewijzigd door Erkens op 01-09-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Erkens schreef op 01 September 2003 @ 16:43:
[...]

puntje 3 hoeft wmb niet eens, maar met een soort "niet dwingende" push-message zou feedback gegeven kunnen worden indien dat nodig is.

ja, pushmessages worden hiervoor wel eens misbruikt, maar dat klopt eigenlijk gewoon niet. Een pushmessage is idd iets opdringen, hence the name. En je raakt er posts van kwijt enzo, wat bij zoiets niet handig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Erkens schreef op 01 September 2003 @ 16:43:
Ik niet :)

Jij vind puntje drie geen probleem... maar ik kan je uit ervaring zeggen dat veel users toch hun gelijk willen halen door daar weer op te reageren, ondanks het feit dat het overduidelijk niet zo is. En als ik SeM meldingen en TR met elkaar vergelijk dan moet ik bekennen dat ik bij de meeste TR niet eens wil reageren. De TR zijn in heel veel gevallen pure onzin, slecht geformuleerd en onduidelijk.

De drempel ligt lagen om een TR te doen, da's prima. Maar als ik ook nog eens een keer op TR moet reageren wanneer ik er niks mee wil doen dan heb ik er een dagtaak bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Je bent dan niet perse een reactie schuldig (dat moet ook benadrukt worden) maar de mogelijkheid is er dan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

XceeD schreef op 01 september 2003 @ 16:48:
Jij vind puntje drie geen probleem... maar ik kan je uit ervaring zeggen dat veel users toch hun gelijk willen halen door daar weer op te reageren, ondanks het feit dat het overduidelijk niet zo is.
ik vind niet dat je zo'n systeem moet hebben waarbij de users weer reageren op de mods, dat kan immers met SM ook niet ;) Dan kan je altijd die mod een mailtje sturen vind ik.
En als ik SeM meldingen en TR met elkaar vergelijk dan moet ik bekennen dat ik bij de meeste TR niet eens wil reageren. De TR zijn in heel veel gevallen pure onzin, slecht geformuleerd en onduidelijk.
waardoor komt dat? juist TR's kan je niet terug zien dus waarom er extra moeite voor doen? Als een topic aandacht nodig heeft wat niet blijkt uit de titel dan doe ik soms gewoon een bijna lege TR zodat er een icoontje voor komt. Waarom meer moeite doen?
De drempel ligt lagen om een TR te doen, da's prima. Maar als ik ook nog eens een keer op TR moet reageren wanneer ik er niks mee wil doen dan heb ik er een dagtaak bij :)
niemand verplicht om feedback te geven, hoeft in SM ook niet, slotje (met eventueel "done") is daar ook voldoende, maar in sommige gevallen lijkt het me handig om juist wel feedback te geven. En als dat op een eenvoudige manier kan (behalve een PM sturen :X) dan is dat toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx

ripexx

bibs

Nog even mijn mening over het feedback gedeelte. Ik zie dat sommige gebruikers er waarde aan hechten om een reactie op een melding te krijgen, terwijl dit vaak niet nodig is. Als ik een SM doe zie ik vaak gewoon een reactie van: "Thx, op slot." of zo, terwijl ik dat niet eens hoef te weten, ik zie snel genoeg of het topic daadwerkelijk op slot staat op dat er een bepaalde actie gedaan is. Verder is het gewoon een kwestie van wennen, het systeem is veranderd.

Als je dan zonodig toch een reactie ergers op wilt hebben kan je dit toch vermelden in je TR, bijvoorbeeld als je twijfelt en de mening van een mod wil horen enz. Je kan dan prima een verzoek doen tot een reactie. :)

Verder zijn er genoeg mogelijkheden om met de mod's te communiceren (ICQ/Mail/IRC/MSN enz), en heeft tot voordeel dat de drempel iets hoger ligt, terwijl een personal message zeer snel gedaan wordt en vaak misbruikt zal worden omdat het zeer snel en makelijk te doen. :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Erkens schreef op 01 September 2003 @ 16:55:
ik vind niet dat je zo'n systeem moet hebben waarbij de users weer reageren op de mods, dat kan immers met SM ook niet ;) Dan kan je altijd die mod een mailtje sturen vind ik.
Als iets van de melding niet duidelijk is of anders gemeld dient te worden dan kan ik daar in SeM prima op reageren en feedback over geven.
waardoor komt dat? juist TR's kan je niet terug zien dus waarom er extra moeite voor doen? Als een topic aandacht nodig heeft wat niet blijkt uit de titel dan doe ik soms gewoon een bijna lege TR zodat er een icoontje voor komt. Waarom meer moeite doen?
En je hebt geen idee hoe irritant dat is... ik zie inderdaad wel eens een TR, toevallig van jou, met enkel een ':)'. Wat moet ik daar mee? Ga je er dan soms vanuit dat we anders het topic niet doorlezen? Een topicreport aanmaken doe je omdat je zeker wilt weten dat iets onder de aandacht komt. Wat dat dan is kun je gewoon op een normale manier melden, duidelijk met waarom plus een eventueel linkje naar een reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-m schreef op 01 september 2003 @ 16:51:
Je bent dan niet perse een reactie schuldig (dat moet ook benadrukt worden) maar de mogelijkheid is er dan iig.
En dat vind ik dus een volkomen verkeerde instelling van een mod. Ik zie dat JvS dat hierboven ook al zegt.

Een mens is nu eenmaal een nieuwsgierig ding. Als je je steentje bij wil dragen, is het niet meer dan normaal dat je ook wat feedback krijgt, door de betreffende mod.
Okee een user hoeft niet van alle getroffen maatregelen op de hoogte te zijn, maar een simpel bedankje is al genoeg om de user ervan op de hoogte te brengen dat er iets met zijn/haar input gedaan is.

JvS heeft het hierboven ook over sluiten van SeM's zonder reply (in het begin). Dat vind ik gewoon not done. Als jullie het graag zo veel mogelijk zonder wisselwerking willen zien, dan moet je ook niet vreemd op staan kijken als SeM evenals TR steeds minder gebruikt zullen gaan worden in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 19:13:
[...]

En dat vind ik dus een volkomen verkeerde instelling van een mod. Ik zie dat JvS dat hierboven ook al zegt.

Een mens is nu eenmaal een nieuwsgierig ding. Als je je steentje bij wil dragen, is het niet meer dan normaal dat je ook wat feedback krijgt, door de betreffende mod.
Okee een user hoeft niet van alle getroffen maatregelen op de hoogte te zijn, maar een simpel bedankje is al genoeg om de user ervan op de hoogte te brengen dat er iets met zijn/haar input gedaan is.

JvS heeft het hierboven ook over sluiten van SeM's zonder reply (in het begin). Dat vind ik gewoon not done. Als jullie het graag zo veel mogelijk zonder wisselwerking willen zien, dan moet je ook niet vreemd op staan kijken als SeM evenals TR steeds minder gebruikt zullen gaan worden in de toekomst.
Kijk, ik heb er geen probleem mee om even wat feedback te geven, zeker niet als iemand erom vraagt. Maar XceeD duidelijk niet, dus wie ben ik om te zeggen dat hij dat wel moet doen? Zolang er dus mensen bij zijn die dat liever niet doen, moet je er dus een waarschuwing bij zetten dat iemand niet PERSE antwoord gaat krijgen, of zie ik dat verkeerd?

Verder geef ik je helemaal gelijk hoor. Ik zou ook graag even antwoord / een bedankje willen. Wel vind ik het irritant hoe mensen het soms eisen op een irritante manier, dan denk ik, laat maar zitten. Dat is vooral als je besluit niets met een melding te doen.

Zie het ook meer als een disclaimer voor als het eens een keertje niet gebeurd.

[ Voor 6% gewijzigd door m-m op 01-09-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

XceeD schreef op 01 September 2003 @ 17:01:
Als iets van de melding niet duidelijk is of anders gemeld dient te worden dan kan ik daar in SeM prima op reageren en feedback over geven.
mja dat kan met het huidige TR systeem ook niet ;)
En je hebt geen idee hoe irritant dat is... ik zie inderdaad wel eens een TR, toevallig van jou, met enkel een ':)'. Wat moet ik daar mee? Ga je er dan soms vanuit dat we anders het topic niet doorlezen? Een topicreport aanmaken doe je omdat je zeker wilt weten dat iets onder de aandacht komt. Wat dat dan is kun je gewoon op een normale manier melden, duidelijk met waarom plus een eventueel linkje naar een reply.
offtopic:
ik weet dat ik wat onduidelijk was in sommige TR gevallen, het zal ook zeker niet meer voorkomen dat er enkel een smilie instaat. Ik deed dat toen alleen om het topic onder de aandacht te brengen. Echter als je op let dan had je kunnen zien dat ik dat al een tijdje niet meer doe ;)

Maar ik hoop dat mijn punt duidelijk is dat het huidige TR systeem erg onvriendelijk is, ik kom hier voor mijn lol, en ik wil niet dat die lol verpest wordt door bepaalde users, dus ik wil er een melding van maken, modje blij. (topic starter vaak niet :+) Maar ik moet gaan zoeken naar het topic om te kijken wat er mee gedaan is aangezien ik niet voor niets iets meld ;)
Kortom, feedback is gewenst, in welke vorm dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feedback geven is goed, maar ik laat ook niet alle SM's open staan, om te kijken of iemand er nog wat op te zeggen heeft. Iemand doet een suggestie en als ik mij daarin niet kan vinden, dan zeg ik dat (en waarom ;)), bedank ik voor de moeite/oplettendheid en doe hem dicht, sim-pel. Ik weet zeker dat XceeD met zulke dingen ook geen moeite heeft. Ik (en hij denk ik ook) zit alleen niet te wachten op een systeem, waarbij je de gebrekkige, onduidelijke (want laagdrempelige) en soms ook dubbele topicreports moet gaan beantwoorden, om dan daarover in discussie te gaan.

Een duidelijk probleem met de topicreports vind ik juist het gebrek aan makkelijk feedback geven, dit vind ik fijn aan SM. Dan kun je wel allerlei stunts uit gaan halen met de TR om dit recht te trekken, maar dat is imo overdone. Zeker als je al een werkend systeem hebt, SM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Erkens schreef op 01 september 2003 @ 13:47:
[...]
een slotje zie je, maar of mijn TR gezien is niet ;)
Ik meen me vaag te herinneren dat ik je toevallig vrijdag binnen 2 minuten na het maken van een TR een mailtje heb gestuurd over waarom ik je TR negeerde. Ja ik had toevallig de tijd en vond dat toelichting behoefde, maar je moet eens ophouden met het loos roepen dat TR's genegeerd worden, dat wordt wat vermoeiend zodra je het de 5e keer herhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 13:20

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

JvS schreef op 30 August 2003 @ 15:20:
[...]

Die zogenaamde "nodige" feedback is helemaal niet nodig. Je hoef helemaal niet te weten wanneer je iets "goed gemeld" hebt of wanneer niet. Je ziet iets wat jou niet goed lijkt en meldt dat aan ons. Ik behandel lang niet alle TR's en het is IMO ook niet nodig om dat te melden aan degene die dat meldde (verantwoorden).
Veel SeM en de bedankjes zijn ook overbodig. Ten eerste zien mods het overgrote deel van de meldingen die in SeM staan zelf wel en ten tweede heeft de mod met een TR veel meer keuze om in te grijpen dan bij een SeM, wat ontzettend dwingend is.

Dat feedback, is iets wat heel erg gegroeid is hier op GoT en wat een hele aparte sfeer veroorzaakt, waarbij de melder een klopje op de schouder krijgt. Sommige mensen vinden dat heel prettig en ik heb al gehoord dat mensen zeiden "dan gebruik ik het niet, ik wil bedankt worden"... Ik ben persoonlijk van mening dat je dan SeM om verkeerde reden gebruikt, je doet het om het forum netjes te houden en een mod te helpen dingen te zien die hij (ver in een topic) eens een keer niet ziet :).

Topicstarts hoeven bijna helemaal nooit gemeld te worden.
[laat]
De feedback die zo belangrijk is is dat je niet eens merkt of het ding verstuurd is. Ik hoef geen feedback over de verdere verloop, ik wil alleen graag een melding dat de TR is verstuurd. Nu laadt ie direct de topic weer, ipv daarvan zou een boodschap moeten komen: "Uw Topic Report is verstuurd, hartelijk dank." en dan na 5 sec verder laden ofzo.
[/laat]

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

curry684 schreef op 01 September 2003 @ 20:58:
[...]

Ik meen me vaag te herinneren dat ik je toevallig vrijdag binnen 2 minuten na het maken van een TR een mailtje heb gestuurd over waarom ik je TR negeerde. Ja ik had toevallig de tijd en vond dat toelichting behoefde, maar je moet eens ophouden met het loos roepen dat TR's genegeerd worden, dat wordt wat vermoeiend zodra je het de 5e keer herhaald.
offtopic:
mailtje? niet naar mij iig ;)

Ik zeg niet dat ze allemaal genegeerd worden, maar nogmaals (ja ook voor mij is het vermoeiend) voor mij lijkt het alsof sommige niet gelezen worden juist omdat er enige vorm van feedback ontbreekt. (ik zal er nu echt over ophouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DGTL_Magician schreef op 01 September 2003 @ 21:26:
[...]

[laat]
De feedback die zo belangrijk is is dat je niet eens merkt of het ding verstuurd is. Ik hoef geen feedback over de verdere verloop, ik wil alleen graag een melding dat de TR is verstuurd. Nu laadt ie direct de topic weer, ipv daarvan zou een boodschap moeten komen: "Uw Topic Report is verstuurd, hartelijk dank." en dan na 5 sec verder laden ofzo.
[/laat]
Dat ben ik helemaal met je eens. Een melding dat het goed is gegaan is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik ga nu even een vraag stellen die vast al wel ergens is gesteld en beantwoord.... hoewel ik nog geen antwoord heb kunnen vinden (er overheen gelezen?)

Ik meen te hebben begrepen dat users ook kunnen zien dat er een TR geplaatst is bij een topic? Zo ja? Waar dan?

Zo nee: erg irritant.

Vandaag heb ik een TR geplaatst in een topic wat een V&A-geval was en dus niet op GoT thuishoort.
Een tijdje later zie ik 2 topics staan met dezelfde titel. Alleen weet ik dus niet meer in welk van de 2 ik die TR geplaatst heb. Dus heb ik het maar in beide gedaan.....

Wat betreft die feedback.
Ik lees een eindje terug dat (sommige) mods niet altijd zin hebben om zich te verantwoorden indien ze geen actie nemen.

Ik zie niet in waarom je je zou moeten verantwoorden. Ben je het niet met de melding eens, ik vraag echt niet om een compleet antwoord. Als je iets zegt in de trend van 'niet mee eens', is dat al heel wat. Geef je ook een reden erbij is het uiteraard helemaal prettig. Maar ik vind het eigenlijk een beetje krom om dat te zien als 'verantwoording afleggen'.
Ben je nou beleidhandhaver of niet?
Als ik voor de klas sta, ga ik ook echt niet verantwoording afleggen voor alles wat ik niet toesta bij leerlingen. Ik kap het gewoon af en zeg waar het op staat. 'Waarom niet dan?' 'Daarom niet'.

Dat 'verantwoording afleggen' is zo'n modeperikel :| (moeders zie je tegen dochtertje van 3 uitgebreid uitleggen waarom ze niet met de winkelwagen tegen andere mensen mag aandrukken.... in plaats van 1x waarschuwen: "Mag niet" en vervolgens een tik voor de billen oid bij herhaling)

In ieder geval kan ik wel zeggen dat ik samen met meerdere mensen niet echt blij ben met die TR's. Om verschillende redenen:
1) Ik kan niet zien of ik (of anderen) al een melding heb gemaakt
2) Ik kan het niet wijzigen (ik vergis me wel eens en maak wel eens een edit in een SM waarbij ik bijvoorbeeld aangeef dat m'n SM beter direct gesloten kan worden)
3) De feedback is toch iets wat ik ook mis.

En feedback kan iets heel eenvoudigs zijn:
Als je je eigen TR's kan inzien en wijzigen en eventueel zien verdwijnen indien hij onder ogen van een mod is geweest, is al heel wat. Is het topic niet op slot, is een post niet verwijderd, is er ..... niet gebeurd, dan weet je in ieder geval:
1) DAT de melding gezien is
2) dat de mod het er wel/niet mee eens was.

my 2 cents.
Pagina: 1 2 Laatste