Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... Vanmiddag PES3 gekocht en het valt vies tegen. Ik bedoel: wat moeilijk allemaal... Ik krijg de training nog geeneens voor elkaar!
Op een bepaald krijg je de volgende opdracht: Aim a low shot at the side of the goal keeper. Nou, wat ik ook doe, de bal gaat er nooit in. En meestal gaat hij ook te hoog. Je moet die schotknop echt een triljoenste seconde indrukken, anders zit de balk meteen vol en schiet je huizenhoog over.
Ok de opdracht Holding up your opponents attack lukt me niet: ook al drijf ik die andere gast terug naar z'n eigen helft, ik krijg steeds een Failed melding...
Ook die Challenges (of hoe die ook heten): meteen de eerste al, waar je tussen pionnen doormoeten dribbelen. Nou, dat gaat perfect, maar ik krijg weer een Failed bericht! Ik snap er geen snars van...
Ik moet ook wel erg wennen aan die ingewikkelde toetsencombinaties...
Vragen:
- hoe versnel je als je de bal niet hebt? Ook met R1 en/of meerdere malen klikken op de richtingstoetsen?
- je kan alleen maar de bal afpakken met X en sliding. Als de tegenstander de bal heeft doe ik dus niets anders dan de X ingedrukt houden. En dan nog krijgen ze 'm zelden te pakken. Zijn er nog andere manieren...?
Wat me overigens ook erg tegenvalt (ik dacht dat de EA FIFA serie dat alleen had!) zijn de animaties die worden afgemaakt voordat je verder gaat. Het gebeurt me vaak dat ik een bal afpak en dat de speler daarna meteen een of andere beweging maakt die ik helemaal niet wil: hij draait bevoorbeeld half om of speelt de bal onder zich door. Meestal is het gevolg hiervan dat de tegenstander de bal weer kan pakken. En ik zit er bij en kijk er naar en kan niets doen. Heel irritant.
Al met al: bah. Maar... ik heb het spel nog maar net en heb bij de winkel bedongen dat ik het tot en moet woensdag nog mag uitproberen!

Dus... HELP! Anders ga ik 'm woensdag ruilen voor FIFA 2004! (Nee hoor, geintje, dat doe ik dus absoluut niet!!! Ruilen voor FIFA 2004 bedoel ik dan, dus: ruilen voor een ander spel is voorlopig een heel aantrekkelijk idee...)
Edit:
Ik speel overigens met een Logitech Wingman Gamepad. Valt me nog mee hoeveel knoppen ik daarop kan programmeren! Enige knop die ik daarop niet kan programmeren is R3 plus de richtingen die die knop aankan. Ik kan dus weinig ontwijkingen doen... Bovendien kan ik L2 en R3 niet samen met andere toetsen combineren.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 30-01-2004 20:23
]