[Cooling] Ervaringen met AMD koelers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:45
Allereerst even de doelstelling van dit topic:

Omdat hier op GoT toch regelmatig topics voorbij komen met de vraag 'Welke koeler moet ik kopen' leek het me handig om dit topic te starten met daarin een gestructureerde ervaring over koelers voor AMD systemen.

Mijn idee is om dit topic niet te groot te laten worden (zo'n 250 posts) zodat het een beetje overzichtelijk blijft. (Het probleem met grote ervarings-topics is toch dat ze snel overgeslagen worden vanwege de moeilijke doorzoekbaarheid).
Verder wil ik proberen om eens in de zoveel tijd een samenvatting te maken van wat zoal voorbij gekomen is.

De spelregels:

Als je je ervaring met een bepaalde koeler wilt posten, vermeld dan in ieder geval het volgende:

• Merk en type (duh..)
• Waarvoor is de koeler geschikt
• belangrijkste gegevens volgens de fabrikant
• Prijs van de koeler en waar gekocht
• Het doel waarvoor je die koeler hebt uitgezocht (stilte, overclocking etc..)
• Systeemgegevens
• En natuurlijk je ervaring.

En het gaat hierbij natuurlijk over eigen ervaring.. Het is niet de bedoeling om dit topic te gebruiken om vragen te stellen. Posts die niet aan de eisen voldoen zullen worden verwijderd.

Zie ook [rml][ Cooling] Ervaringen met Intel koelers[/rml] voor ervaringen met Intel koelers :)

[ Voor 5% gewijzigd door Twynn op 25-08-2003 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:45
En om meteen maar het goede voorbeeld te laten zien, hierbij m'n eigen ervaring met de volgende koeler:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9770/full.jpg

Merk en type: GlacialTech Igloo 2500
Koeler geschikt voor : Volgens de fabrikant : AMD XP 2700+, MP 2100+, Athlon 1.4GHz, alle durons.
Gegevens: Heatsink: Koperen heatsink, 70x64x54 mm, 280 gram. Fan: 70x70x15 mm, 2800 rpm, 22.7 CFM, 26.0 dBA
Prijs & Winkel: Ik heb de koeler toendertijd voor 15 euro gekocht bij Computerland.
Waarom deze koeler: Ik heb deze koeler gekocht omdat ik een stille koeler nodig had, die gewoon in een normale winkel te krijgen was. Het was niet de bedoeling om ook te gaan overclocken, dus alleen stille koeling voor een betaalbare prijs.
Systeemgegevens: De koeler is geplaatst op een XP2600+ cpu, een biostar uATX nforce2 moederbord (m7ncg) in een inwin uATX kastje. Er zit op dit moment slechts 1 casefan in het systeem @ 5V, waardoor er maar zeer weinig airflow aanwezig is. verder zijn northbridge en de videokaart (gf2 gts) passief gekoeld.
Ervaringen: Zoals je aan de systeemgegevens ziet is er vrij weinig koeling aanwezig in de kast. De temperaturen lopen daardoor vrij hoog op. Idle temperatuur is meestal rond de 52-55 graden, en stressed wil nog wel oplopen tot zo'n 65 graden of zelfs boven de 70 met het extreem warme weer. Toch blijft het systeem stabiel en zeer stil. M'n doelstelling met deze koeler is dus ruim behaald. Overclocking lukt echter op deze manier natuurlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Cooler: Zalman CNPS-6000 Cu

Pic:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/october/6000cua.gif

Specs:

http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6000Cu.htm
Voor uitgebreide specs zie website. De koeler is compleet van koper en weegt maar liefst 462 gram. Afmetingen (mm): 95~110(L) x 63(B) x 65(H).

Er zit een losse 92 mm fan bij die je met een idiote beugel over je kaarten heen moet schroeven. Dat is het grootste min punt denk ik. Als je een kaart wil vervangen zal je hoogstwaarschijnlijk ook je fan los moeten schroeven. De fan draait trouwens 1300~2500 RPM, dit is instelbaar met een fanmate (pot meter dus) en hij produceert resp. 20.0 tot 32.0 dB aan geluidjes.

Geschikt voor: tot XP2600+ (Zowel in silent als normal mode)

Prijs: Ik kocht em voor 39,95 € bij Norrod.

Waarom: Mijn Coolermaster HHC-001 presteerde ronduit slecht om mijn Xp1900+ en hij maakte ook te veel herrie vanwege een slechte kwaliteit fan. Het gaat mij dus om temps en geluid. Ik doe geen rare OC dingen :)

Sys specs: AMD XP1900+ (niet OC'ed dus) op een Asus A7VKT266-E mamma plank. Er hangt nog een case fan achter de koeler in mijn Chieftec Dragon AX-01 SLD (Alu Dragon dus).

Voor de rest hangt er een Asus GF2 MX400 in (met Quadro mod) plus 2 HD's.

Ervaring: Het scheelt minstens 8 graden met de HHC-001.

Temps: stressed als het warm is 54-58 graden (en dat was met de hittegold ;) ) tegenover 65 graden met mijn HHC-001. Voor mij dus een uitgemaakte zaak, Zalman rocks! Idle temps liggen nu rond de 50 graden en met de HHC was dat dus rond de 54-56 graden.

[ Voor 20% gewijzigd door WhizzCat op 25-08-2003 10:22 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Afbeeldingslocatie: http://www.spirecoolers.com/pics/products/5f263b.gif

• Merk en type (duh..)

Spire Whisperrock III

Tot XP3200+ (volgens Spire)

http://www.spirecoolers.com/asp/fcc.asp?ProdID=73

Heat sink :
12VDC Fan : 80×80×44 mm (l × w × h)
80×80×25mm

Noise level 26.5 dBA
Thermal resistance 0.547 °C/W

Gekocht op www.1to0.nl voor € 8.49 :)

Aangezien ik niet echt van plan was om te OCen gewoon een goedkope, goede en niet te luidruchtige koeler.

• Systeemgegevens

De koeler zit hier op een XP1800+ palomino met als mobo een Asrock K7S8XE (SiS 748). Casefans : nope. Case : Codegen bigtower. Het ATX powersnoer loopt overigens strakgespannen onder de heatsink, ik weet niet of dit van invloed is op de koelprestaties (de andere keuze was het powersnoer strak over de heatsink heen te laten lopen of losjes voor de fan te laten hangen..). Verder hangen er een hoop flatcables door de kast die niet bevorderlijk zijn voor de airflow. Kast staat wel open. Northbridge = passief gekoelt, Radeon 9500 = actief gekoelt (standaard).

Terwijl ik wat zit te typen en internetten (relatief weinig cpu load) zit ik al op 50 graden. Het is een tijdje terug dat ik BurnK7 draaide, ik herinner me toen zo'n 60 graden te hebben gehaald. Het systeem is er iig nog nooit onder gecrasht en daar gaat het me dan toch uiteindelijk om, want ik wou vooral nooit meer zo'n herrie als wat ik ooit van een Coolermaster DP5-7H53F-0C hoorde. En daar is de koeler in geslaagd.

Als je nu overigens een Spire gaat halen kan je beter voor de FalconRock II of Whisperrock IV gaan : die hebben een betere heatsink en een stillere fan en koelen bijna net zo goed. Wil je later betere koelprestaties, dan zit je ook goed met deze serie : de heatsinks (vooral van de Falconrock II en vermoedelijk ook van de Whisperrock IV) werken erg goed en de prestaties schieten omhoog wanneer je er een fan met wat meer CFM op zet. Op al deze koelers past gewoon een standaard 80mm fan.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 25-08-2003 10:26 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:21

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/57-50G.JPG

Merk en type (duh..)

Alpha Pal 8045

Waarvoor is de koeler geschikt

Geschikt voor iedere socket A cpu

Specificaties:

Heat sink :
Specificaties:
-Type van de koeler: YS-Tech NFD1281257B-2A
-Grootte (incl. koeler): 80 x 80 x 75 mm.
-Grootte van de koeler: 80 x 80 x 25 mm.
-Gewicht: ca. 475 gram
-Vermogen: 2,76 Watt
-Toerental: 3000 RPM.
-Luchtverplaatsing: 76,8 m³/h
-Geluidsproductie: 34,2 dBA
-Spanning: 12 Volt
-Aansluiting: 3-pin molex
-Lagering: dubbele kogellagering

Prijs van de koeler en waar gekocht
via een vriend voor 30 euro :p

Het doel waarvoor je die koeler hebt uitgezocht (stilte, overclocking etc..)

Om lagere temps te behalen en zo wat te kunnen overclocken.

Systeemgegevens

2100+ Tbred B overgeclocked naar 2137mhz 1,725volt, epox 8rda3+, geforce4ti4280, 2x92mm enermax intake op 5volt, 2x60mm delta HP uittake op 5 volt.

En natuurlijk je ervaring.

Koeler is een beetje lastig te monteren vooral als er condensators rondom je socket zitten, de prestaties zijn erg fijn, wordt ongeveer 35 graden idle en onder load 48`50 (ligt een beetje aan kamertemp), Ik vind de koeler zelf erg duur maar aangezien ik hem via een vriend gekocht heb vond ik het de moeite wel waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Fanatic_FS op 25-08-2003 10:34 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakpc.de/cooling/kuehler_images/36/slk900_4.jpg

• Merk en type (duh..)

Thermalright SLK 900-u met 92mm enermax adjustable!

alles!!, zowel AMD als Intel compitable, maar ik heb AMD, dus post ik hem in het AMD topic :)

http://www.thermalright.com/slk900.html

Technical Spec.:
Dimension:

L99 x W59 x H45 (mm) Top, without fan
L67 x W81 x H45 (mm) Bottom, without fan

Weight:

570g (heat sink only; for AMD) vrij zwaar dus :)
587g (heat sink only; for Intel)

Gekocht op www.perfect-systems.nl voor 55€, dit is zonder fan!

Aangezien mijn vorige Falconrock II mijn oc'd barton niet koel genoeg kon houden (50 idle, 57+ stressed) zocht ik de beste lucht koeling, aangezien mijn mamsie Watercooling niet echt vertrouwd.. (muts :)) heb ik voor dit setje gekozen :) nu superkoeling!

• Systeemgegevens

AMD XP Barton 2500+ nu oc'd tot 2,2 gHz, A7V333, 512mb DDR Twinmos pc 2700, Asus GeForce 4 Ti 4600, TT Xaser III, dus 7 silent casefans, waarvan ik de bovenste intake heb vervangen door een silent 120mm enermax, zodat mijn cpu fan extra koude lucht krijgt toegevoerd :) (de rest is niet echt belangrijk :))

Tijdens internetten en terwijl ik dit bericht typ wordt de Processor 35 graden celcius, zeer goede prestatie dus!

Als ik een gamepie speel komt de temp niet hoger dan 39 Graden Celsius :), ook zeer netjes dus!

Al met al ben ik tevreden met deze Heatsink/fan combo!

Evt. Nadelen:

Heatsink moet door het grote gewicht direct op het moederbord bevestigd worden, dmv de 4 gaten rondom de socket. Voor elke ervaren tweaker moet dit geen probleem zijn, wel jammer dat er geen instructions boekje bijzit, maar deze staat wel op de site, met plaatjes!

Je koopt de heatsink zonder fan! er passen verschillende maten fans op, zowel 92mm, 80mm, en 70mm! zeer veel keus dus, van stille fans t/m delta fan's :) voor de echte koelgek :D

links:

http://www.thermalright.com/faq_900_Motherboard.html, hier kun je zien of deze (toch wel aan de grote kant) heatsink compitable is met je Moederbord :)

edit: plaatje er weer opgezet :P

[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 15-10-2003 14:33 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46
Twynn schreef op 25 August 2003 @ 09:52:
En om meteen maar het goede voorbeeld te laten zien, hierbij m'n eigen ervaring met de volgende koeler:
[afbeelding]
Merk en type: GlacialTech Igloo 2500
snip
Bij Computerland verkopen ze de opvolger hiervan 19 euro voor een Igloo 2450 dies tot een 3200+ en is net zoow stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk en type: CoolerMaster HAC-v81
http://www.coolermaster.nl/hac-v81.htm

Specificaties:
-Grootte (incl. koeler): 85 x 85 x 84 mm.
-Grootte van de koeler: 80 x 80 x 25 mm.
-Gewicht: ca. 450 gram
-Toerental: 2500 ~ 4800 RPM.
-Luchtverplaatsing: 53,3 ~ 106,6 m³/h
-Geluidsproductie: 25 ~ 46 dBA
-Spanning: 12 Volt
-Aansluiting: 4-pin
-Lagering: dubbele kogellagering

Prijs & Winkel:
Ik heb de koeler 3 weken geleden gekocht voor 20 euro bij asbb.nl

Waarom deze koeler:
Stil, koelt goed en niet duur.

Systeemgegevens:
De koeler is geplaatst op een XP2400+ cpu, een Soltek 75drv5 in een Aopen H600B kastje. Er zit op dit moment 3 casefans in het systeem Waarvan 1 actief gebruikt wordt

Ervaringen:
Bij gebruik van 2500 Toeren
Idle temperatuur 49-53 graden
Stressed 53-58 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

• Merk en type:
Zalman 7000A-CU
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0311/cnps7000cu-b1.gif
Voor de alle snelste processoren tot nu toe.
• Belangrijkste gegevens volgens de fabrikant
Hij is vrij groot, dus je moet uitkijken of hij past. Op deze site kan je zien of de koeler op jouw moederbord past. En het gewicht is ook vrij hoog, rond de 800 gram.
€48,50 bij Challenge computers
Ik had enorme temperaturen, die moesten gewoon omlaag. En ik wou ook wat overklokken, en dat kan nu met gemak.
• Systeemgegevens
XP 2600+, 512 Kingston DDR geheugen (333).
• En natuurlijk je ervaring
Ik vind `m erg goed. Mijn temperaturen met de standaard Boxed koeler van AMD kwam mijn processor niet onder de 50 graden idle, vaak was hij 55 tot 60 idle.
En stressed was hij ruim 65 tot 70 graden. Mijn case was altijd rond de 45/50 graden.
Nu is de case altijd 1 of 2 graden koeler dan mijn CPU temp, en idle is de CPU nu 32-35 graden, de case dus 30-34 graden.
Stressed komt er niet veel bij, 40 tot hooguit 42 graden. Het komt ook omdat ik er nu 5 8CM casefans bij heb natuurlijk, maar de CPU wordt iig enorm goed gekoeld.
Ik moet alleen nog een outtake fan hebben, dan wordt het nog lager, want met de kast open komt de CPU temperatuur niet boven de 32 idle en stressed rond de 35/36.
Al met al leuke temps he :)
• Installatie
De installatie vergt wel wat tijd, je hele computer moet uit elkaar. Dit omdat je bij de achterkant van je moederbord moet komen. Dat is jammer, maar dan zit hij ook wel goed vast. Ik had een probleem dat er een condensatortje in de weg zat, dus ik moest wat boren in 1 van de klipjes. Maar verder ging alles prima :)

De overige condensators hoef je al helemaal niet bang voor te zijn, de koeler komt amper ver over het socket. Hij is allang de lucht in geschoten als hij ook maar iets buiten het socket komt.

Verder vielen mij het gewicht en de grootte opzich nog wel mee, het is echt een mooie koeler om te zien :)

[ Voor 21% gewijzigd door Guillome op 01-09-2003 15:15 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 08:40
Merk:
Spire fridgerock 5U213C1H3G
http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=1

Waarvoor:
P3 -1.4Ghz
AMD - 3200+

Gegevens:
Dimensions Heat sink :
12VDC Fan : 78×73×49 mm (l × w × h)
70×70×25mm

Bearing Two Ball bearing
Rated speed 3500 ~ 4200 RPM +/-10%
Rated power 2.4 ~ 3.60 W
Noise level 27.5 ~ 36.0 dBA
Air flow 21.70 CFM at 3,500 RPM
27.19 CFM at 4,200 RPM
Current 0.30 A
Life hours Two Ball: 70.000
Features Copper base, Temperature control & Auto restart
Application Intel : Pentium III ~ 1.4 GHz (FC-PGA2)
Pentium III ~ 1.13 GHz (FC-PGA)
Celeron ~ 1.4 GHz (FC-PGA2)
AMD : Duron ~ 1.3 GHz (Morgan)
Athlon XP ~ 2700+ (Thoroughbred)
Athlon XP ~ 2100+ (Palomino)
Athlon XP ~ 3200+ (Barton)
Athlon MP ~ 2800+ (Thoroughbred)
Athlon ~ 1.4 GHz (Thunderbird)

Thermal resistance 0.457 °C/W
Thermal type T725 or Stars 420 (white grease)
Clip model 0606624

Prijs:
ik dacht iets van 15 euro of zo. niet heel duur in ieder geval.
waar weet ik niet meer.

Doel:
moest ff snel een goede koeler hebben. mijn vorige hield ermee op. heb dus niet echt selectief gekozen.

Systeem:
hij koelt nu nog een amd xp 1700+ op 1507Mhz (totdat ik geld heb voor een snellere).
draait idle op 38 graden en stessed ongeveer 48 graden. volgen Asus PcProbe.
samen met 3 80mm casefans in een Aopen H600B. verder geen speciale koeling.

Ervaring:
hij doet zijn werk goed, zonder hem geweldig te noemen. ik zou hem persoonlijk niet op een echt snelle processor durven gebruiken, maar een 1.5Ghz kan ie wel hebben. hij is wel redelijk stil vanwege de temp. sensor die er standaart op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/heatsink/v7plus2Ba.jpg

Merk en type:
Thermaltake Vulcano 7+

Koeler geschikt voor:
AMD 462, Athlon XP 3400+, Intel P4

Gegevens:
Fan Dimension 70x70x25 mm
Rated Voltage 12VDC
Started Voltage 7.0VDC
Rated Current 0.55 AMP Max.
Power Input 6.6 W Max.
Fan Speed switch Cable :H,M,L Fan Speed
FAN Speed H: 6000 rpm
M:4800 rpm
L:3000 rpm
Max. Air Flow 49.0CFM
Noise H 6000rpm@47 dB(A)
M 4800rpm@35 dB(A)
L 3000rpm@24 dB(A)
Bearing System: 2 Ball bearing
Life Time: 50,000 hours
Connector: 3 PIN
Thermal Resistance:
INTEL P4 0.29C/W
AMD XP 0.32C/W

Prijs & Winkel:
Gekocht bij Perfect-systems.nl voor ongeveer 25 euro
Waarom deze koeler: Extreme koelprestaties (om te overklokken) dmv het veranderen van de snelheid kan ik het geluid verminderen

Systeemgegevens:
De koeler zit in een Gigabyte GA-7VAXP KT400, AMD 1700+ Tbred (36graden) bij het overklokken veranderd de temp ietjes maar niet meer dan 10 graden. Een perfecte koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 13-09 08:27
Ik heb even wat gegevens van je overgenomen hoor Fanatic_FS 8)

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/57-50G.JPG

Merk en type

Alpha Pal 8045

Geschikt voor iedere socket A cpu (hangt natuurlijk v/d fan af, met mijn fan maximaal 55 Watt zou ik zeggen).

Specificaties:

Heat sink :
Specificaties:
-Grootte 80 x 80 x 45 mm.
-Gewicht: ca. 475 gram

Ongeveer 60 Euro bij www.freezinghardware.nl

Om HEEL stil te koelen :) Waarom dan juist deze?
- De prestaties blijven ook met een langzamere fan vrij goed, itt de meeste andere heatsinks.
- Hij is geoptimaliseerd om lucht te 'zuigen', onder andere door dat kapje zodat de lucht ook het onderste gedeelte v/d sink koelt.
- Hij heeft geen truckjes om het dode punt te omzeilen, (bv een driehoekige punt aan de onderkant zoals bv de Spire whisperrock of alleen een midden gedeelte dat van koper is.) Dat is normaal een nadeel, maar omdat je met een airduct geen dood punt meer hebt, is het een voordeel.
-Door zijn schroefsysteem is een airduct makkelijk te monteren. De schroeven gaan namelijk niet uit van een bepaalde hoogte fan, waardoor elke soort 80mm fan te bevestigen is.

Systeemgegevens

1800+ Tbred-A @ 1,4v
Abit NF7-S v2.0 (northbridge passief)
Geen casefans, de enige andere fan is de Papst in m'n voeding
Creative GeForce2 MX classic 32mb PCI

De koelopstelling is: Alpha pal 8045, een airduct eraan, en een fan die de lucht naar buiten blaast.

Ik koel mijn cpu (en voeding) nu met een Papst N/2GL op 7v (ongeveer 700RPM) maar de bedoeling is om deze beiden te vervangen door een Enermax@ 5v/1000 RPM. Deze zijn nog ietsjes stiller dan de Papst, waarvan het mechanisme nog een beetje bromt/zoemt. De temps: idle: 45 graden, stressed 56. Ben er heel erg tevreden mee. Mijn pc is zo goed als onhoorbaar. 's Nachts kan ik hem wel horen als het echt heel stil is.

[ Voor 10% gewijzigd door kutkip op 25-08-2003 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om dit topic niet in de diepte te laten verdwijnen, hierbij even een kickje ;)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/SuperOrb.jpg

Merk en type (duh..)
Thermaltake DUO463-2 Super Orb cooler

AMD Athlon (XP) t/m 1,5 echte Gigahertzen: Athlon 1400 of Athlon XP1700+ (1466MHz)

Belangrijkste gegevens volgens de fabrikant
Thermaltake product page
De koeler is voorzien van twee 50mm fans (50x50x20@5500rpm en 50x50x25@5000rpm)

Ik had hem eind November 2001 voor 15 gulden bij een of andere shop (naam kwijt) tijdens de HCC gekocht.

De looks :) Stilte is totaal irrelevant voor mij (en mijn vriendin, het zit in haar PC). Overclocking is ook geen pré.

Systeemgegevens
Abit KG7 AMD761/VIA686B 200MHz SocketA moederbord
AMD Athlon XP 1700+ (AGKGA-9)
• 2 x Corsair CM64SD256-2400C2 256MB (16Mx8) PC2400@PC2100 2-2-2-6 DDR DRAM
• Promise Ultra100 ATA6 controller met RAID hack
• 3 x Quantum Fireball Plus LM 20,5GB 7200rpm ATA5 harddisks
• PowerCOLOR GeForce2 Pro 200/365@220/400MHz 64MB DDR met Chrontel TV-out
IBM 6554673 P70 17" monitor (@1280x1024, max 1600x1200)
• Q-Tec 550W Gold Dual fan voeding
• Windows XP Professional

En natuurlijk je ervaring
De koeler ziet er cool uit, maar doet haar werk niet echt als dusdanig. De XP1700+ wordt tijdens dagelijkse bezigheden gewoon op 50~55 graden gehouden. Wanneer je de XP stresst, dan kan de temperatuur kan oplopen tot 70 graden. Maar de bak ratelt na 48 uur BurnInTest nog vrolijk door. Tijdens een klein overclock-experiment is gebleken dat de XP1700+ met deze koeler en een gelockte multiplier FSB@153 kan halen, edoch de stressed temperatuur klom snel richting de 75~80 graden, waarna de bak hetzij crasht (tussen 75 en 80 graden) danwel door de BIOS wordt afgesloten (bij 80 graden).

Wat betreft herrie: ik hoor niks, maar wanneer ik mijn handen om deze koeler leg, moet ik wel zeggen dat het uitermate irritant aanvoelt. Het voelt aan als een staafmixer, die wil je niet al te lang vasthouden of je nagels vallen eraf. Ik kan me heel goed indenken dat zo'n ding gegarandeerd veel irritant geluid produceert, net zoals praktisch alle reviews van deze koeler uitwijzen. Maargoed, de PC staat op een zeilvloer en we merken er voor de rest toch niks van :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 01-09-2003 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak
Herlees eens de startpost. Hier doen we niet aan ervaringenrequests

[ Voor 51% gewijzigd door BalusC op 01-09-2003 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/img/produkte/product_sspro.jpg

Merk en type: Arctic Super Silent Pro

Koeler geschikt voor : Volgens de fabrikant :
max. Clock Rate:
Intel Pentium III bis 1.9 GHz
AMD Duron bis 1.9 GHz
AMD Athlon XP bis 2300+

recommended CPUs:
Intel Pentium III bis 1.5 GHz
AMD Duron bis 1.7 GHz
AMD Athlon XP bis 2100+

Gegevens:
Heat Sink Dimensions: 80 x 64 x 40 mm
overall Dimensions: 90 x 82 x 73 mm
Rated Fan Speed: 2500 RPM
Power Consumption: 12 V, 0.12 Amp.
Air Stream: 26 CFM
Weight: 382 g
Noise Level: 20 dB
Thermal Resistance: 0.36 °C / Watt

Prijs & Winkel: Ik heb de koeler toendertijd voor 12 euro gekocht bij, naar ik meen, Yorcom
Waarom deze koeler: Hij moest voornamelijk fluister stil zijn (wat ook daadwerkelijk klopt) en daarbij mijn proc. niet compleet laten verbranden.

Systeemgegevens: De koeler is in eerste instantie geplaats op een AMD 950Mhz, met een Aopen moederbord (type weet ik niet meer). Vervolgens (en nog steeds) op een AMD Barton 2500+ op een Asus A7N8X.

Ervaringen: De koeler zelf is akelig stil. Als je je hand er voor houdt voel je dat ie draait, maar alleen omdat er wat toefjes lucht uit komen. En dat is niet overdreven, het stroomt echt niet. Mijn 950Mhz werd toen der tijd zo'n 57-60 graden met deze koeler, zonder enige casefan en een voeding die nauwlijks lucht aan zoog. Later is deze voeding vervangen door 1 met een intake en outake fan die nog wel wat lucht verplaatste en werd mijn proc 53-55 graden (alle temperaturen zijn trouwens stressed).
Nog weer later werd alles vervangen en kwam er een 2500+ (Barton!, dus minder warmte afgifte) in. Deze werd, met verder dezelfde "airflow" zo'n 65-67 graden (met de kast dicht en misschien liep het nog wel door, maar dat heb ik niet eens geprobeerd), met de kast open was het met 62-64 ook niet bepaald koel te noemen. Daarna heb ik een Thermaltake Xaser 2 6000-serie gekocht, met 5x 21dB fan, die staan nu op de laagste snelheid (hoor je ze ook niet/nauwlijks). Temps 50-53 graden. Overclocken heb ik op de 950 een beetje gedaan, tot iets boven de 1Ghz ging het goed in ieder geval, maar vlak daarna was het niet stabiel meer, kan ook aan mijn overclockkunsten liggen :) Heel veel warmer was het niet.
Nu begint de laatste tijd deze koeler echter af en toe wat te vibreren, ik kan niet vinden of wat, maar het is qua geluid wel irritant. Begon opeens na een jaar ofzo, nog met de oude opstelling, maar met de nieuwe voeding. Een mep op/tegen de kast wil nog wel eens werken (maar ook niet altijd even goed). Maar soms gaat het ook heel lang goed of vrij snel uit zichzelf weg, kan er geen pijl op trekken.

Nu begin ik weer te kijken naar een andere koeler. Waarschijnlijk toch wel weer een Arctic, die hebben, wat mij betreft een hele goede prijs/kwaliteit/koel-verhouding.

Dan nog even de laaste mededeling, deze koeler kan maar tot de 2300+ en is aanbevolen tot de 2100+. Aangezien een Barton minder warm wordt dan een Throughbred (even nagezocht hoeveel) durfde ik het wel aan, is ongeveer net zoiets als de 2200+ Throughbred meen ik. Toch lijkt me de 2100+ als je geen/nauwlijks airflow hebt wel een goede grens. Ik zou (en heb) hem zo aanbevelen aan anderen (3 mensen hebben hem ook gekocht dankzij mij en die zijn er ook zeer tevreden mee)

Edit: Gekocht bij perfect-systems, ik bedacht het me opeens.
En voor diegene die de site zoeken: http://www.arctic-cooling.com/en ze maken op dit moment ook wat leuke koelers tot de AMD 3200+ met maar 20dB! Nu weet ik zeker dat mijn volgende koeler weer een Arctic wordt.

Edit2: Zo te zien, en lezen, hebben ze het ontwerp aangepast zodat de fan gedempt wordt op het koelblok om trilling te voorkomen, misschien/waarschijnlijk is het dus een vaker voorkomend probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door vehpol op 01-09-2003 12:12 ]

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0212/5100-3b.gif
  • Merk en type:
    Zalman Tech - CNPS 5100-Cu
  • Koeler geschikt voor :
    Volgens de fabrikant : op silent mode: tot 1.7GHz P4 en tot xp2600+ AMD. Op normal mode: tot 2.0GHz P4 en hoger dan xp2600+ AMD. Verder alle Durons en de Athlon 1400 (non-xp).
  • Gegevens:
    Heatsink: Puur koperen heatsink, 90(L) x 66(W) x 70(H)mm, 454 gram. Fan: 60(L) X 60(H) X 25(W)mm. Silent 3000 rpm, 20 dB/A, 11 CFM. Normal 5200 rpm, 36 dB/A, 28 CFM.
  • Prijs & Winkel:
    Ik heb de koeler toentertijd bij Dedicated Computers in Bussum voor 43 euro gekocht.
  • Waarom deze koeler:
    Ik heb deze koeler gekocht omdat ik per se een stille koeler nodig had. Deze cooler werd in december 2002 de hemel in geprezen op GoT (achteraf misschien niet helemaal terecht), en daarom heb ik besloten deze te kopen. Het was toen niet direct de bedoeling om ook te gaan overclocken, stilte was het devies, ik was dat geraas zat. Ik wilde mijn muziek ook nog kunnen horen zonder het volume zo hoog te moeten draaien om de fan te overstemmen, dat ik de buren boos zou maken.
  • Systeemgegevens:
    De koeler is geplaatst op een XP1800+ cpu, die op een Shuttle AK32L bordje geprikt zit. Voor plaatjes daarvan verwijs ik je door naar mijn systeemspecs waar je het geheel in actie kunt zien. Er zit op dit moment slechts 1 12dB Papst casefan in het systeem, waardoor er maar zeer weinig airflow aanwezig is. Verder zijn de northbridge en de videokaart (Club3d Ati Radeon 9200 non-pro) passief gekoeld.
  • Ervaringen:
    Zoals je aan de systeemgegevens ziet, is er vrij weinig koeling aanwezig in de kast. Toen ik de cooler gekocht had, heb ik deze een tijdje laten draaien op een xp2000+ met Palomino-core. Neem van mij aan, met een gebrek aan koeling zoals in mijn kast red je dat niet! Idle bleef ik rond de 57 graden zitten en stressed (wat bij mij het meest voorkwam vanwege m'n rc5-koe) rond de 65 graden. Omdat ik dat geen wenselijke temperaturen vond, heb ik enkele maanden geleden een xp1800+ met Thoroughbred-core gekocht. Die proc heb ik overgeclockt tot 1733Mhz, dus die draait nu op 't niveau van een xp2100+. Met die proc kom ik bij normale omgevingstemperaturen zoals nu, stressed niet boven de 52 graden. En dat met de fan op silent mode!

Kortom, als je een stille pc wilt is dit een prachtige cooler. Je kunt misschien zelfs nog een beetje overclocken zoals ik (dat ik niet verder kom ligt meer aan mijn mobootje). Maar probeer het niet met een Palomino, want dat kun je vergeten, als je verder geen extra cooling hebt.

Tot slot: vanwege het gewicht van de heatsink moet deze met 4 schroeven op je moederbord vastgemaakt worden. Dat betekende in mijn geval dat ik m'n pc totaal uit elkaar moest halen, omdat ik eerst bevestigingsboutjes aan de achterkant van het mobo moest plaatsen. Dat is een pittig klusje, maar het was het voor mij wel waard. Let er dus wel op dat je 4 van die gaten rondom je socket hebt, als je deze cooler zou willen plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Superdeboer op 01-09-2003 13:52 . Reden: Paar entertjes toegevoegd ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/Products/coolers/dp5-7jd1b-0l.jpg

Merk en type: Coolermaster DP5-7JD1B

Koeler geschikt voor : Volgens de fabrikant : AMD Athlon tot 1.4 GHz, Athlon XP (Palomino) tot 2200+, Athlon XP (Thoroughbred) tot 2600+, Duron tot 1.7 GHz

Gegevens: Heatsink: Aluminium heatsink, 80x68x78.5 mm.
Fan: 70x70x25 mm, 2750 rpm, 22.2 CFM, 24.2 dBA

Prijs & Winkel: Gekocht voor 12,50 euro bij HE Computers te Deventer.

Waarom deze koeler: Ik zocht een goedkope koeler die in de buurt te krijgen was.

Systeemgegevens: De koeler zit op een Athlon XP 1800+ (Tbred-A), lichtjes getweaked tot 2000+. Moederbord betreft een MSI 745 Ultra. Geen casefans in de kast geïnstalleerd en verder alles passief gekoeld, behalve de videokaart.

Ervaringen: Het was niet de bedoeling te gaan overklokken met mijn 1800+. Ik heb hem zo vrij gelaten om hem te laten lopen als 2000+ (voltage ook iets opgehoogd, want gek genoeg was ie in spellen niet stabiel), maar dit heeft bij mij weinig invloed op de temperatuur gehad.
Temps bij 2900 tpm: CPU idle 38 graden / stressed 45 graden. Ben dus wel tevreden over de koelcapaciteiten van dit (goedkope) dingetje.

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 22-09 09:07
Afbeeldingslocatie: http://sklep.adaxland.pl/cgi/zdjecia/Wentyl_HHC-001.jpg

Merk en type: Coolermaster HHC-001
Koeler geschikt voor : Volgens de fabrikant: Socket A tot XP3000+, en alle durons.
Gegevens: Heatsink: Koperen heatsink, Fan Dimension 60 x 60 x 25 mm, Rated Speed 6800 RPM , Air Flow 36.11 CFM , Rated Voltage 12 VDC , Heat Sink Dimension 80 x 60 x 44mm
Prijs & Winkel: Ik heb de koeler toendertijd voor 45 euro gekocht bij Perfect Systems.
Waarom deze koeler: Ik had een goede cooler nodig die langer mee zou gaan, en die mijn Palomino 1900+ koel kon houden.
Systeemgegevens: Barton XP2800+, A7N8X Deluxe, 2x 512MB PC3500 Corsair, 4 HD's, Geforce 4 Ti4600 van Asus en brander+dvd-rom speler.
Daarnaast 4 YS-Tech Casefans. EN dit alles wordt gevoed door een Antec 480W.
Ervaringen: Deze koeler wist mijn oude Palomino XP1900+ op zo'n 44-47 graden te houden, en stressed zo nu en dan een uitschieter naar 53 graden Celsius max.
Op een XP2400+ deed deze cooler het heel goed. Temps waren rond de 40 graden Celsius, met een stressed temp van 44 graden Celsius.
Nu op een Barton 2800+ wordt de temp zo'n 41 graden Celsius, en de stressed temp zo'n 44/45 graden.
De cooler is echter wel een beetje luidruchtig met z'n 7200RPM :P
Maar dat merk je niet eens tijdens het gamen of muziek luisteren.
De cooler is dankzij het mechanisme wel uitermate makkelijk te bevestigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/Additional/disassembledsmall4.jpg

• Merk en type (duh..)
AMD XP 2500 Boxed
voor de AMD XP 2500 dus
niet kunnen vinden
euro 107,90 inclusief processor exclusief verzendkosten en bij Gistron gekocht
gemak van de boxed verpakking, zeker weten dat het bij de processor past, gunstige all-in prijs
• Systeemgegevens
Abit NF-7, AMD XP 2500 Barton, 512MB Infineon 2.5, 20GB Maxtor, Radeon 9200
standaard instellingen
In de verpakking zit een uitstekende montage instructie, daardoor veilig monteren van de koeler.
Op dit systeem doe ik voornamelijk spelletjes en video bewerking (capturen, Divx recompressing, comprimeren met WinRar).
Volgens de Hardware Doctor blijft de temperatuur goed in de hand, bij genoemde activiteiten komt het niet ver boven de 45oC. Op momenten als deze, bij het surfen en dergelijke word 36,5oC aangegeven.
Het geluidsniveau is normaal, niet superstil, niet heel luid. De soort van het geluid beleef ik niet als heel erg storend.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 00:40 . Reden: nog een kleine correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:16

Meneer aard

Porsche rulez!

Hij is al eerder gepost maar ik doe `m nog een keer met mijn meningen.

Verder heb ik 2x coolers voor 2 systemen, deze tweede beschrijf ik ook.

Systeem 1:

Afbeeldingslocatie: http://www.spirecooler.com/pics/products/5f263b.gif

Merk en type (duh..)

Spire Whisperrock III

[b] Waarvoor is de koeler geschikt [b/]

Tot XP 2600

belangrijkste gegevens volgens de fabrikant

http://www.spirecooler.com/asp/fcc.asp?ProdID=73

Dimensions Heat sink :
80×80×25mm

Bearing Ball bearing
Rated speed 2700 RPM +/-10%
Rated power 1.56 W
Noise level 26.5 dBA
Air flow 37.87 CFM at 2700 RPM
Current 0.13 A
Life hours Ball: 50.000
Features Forged aluminum fan frame
Connector 3 Pin, mainboard
Application Intel : Pentium III ~ 1.13 GHz (FC-PGA)
AMD : Duron ~ 1.3 GHz (Morgan)

Bij Computerland Nijmegen voor €16

Ik zocht een nieuwe goedkope cooler voor mijn systeem. omdat m`n oude cooler niet goed koelde (in de zomer tegen de 65 graden aan)

Systeemgegevens

Processor: AMD Athlon 1000 mhz
Mainboard: MSI k7t 266 pro2 RU (Northbridge passief gekoeld)
Geheugen: 256 DDR 266 kingston
Videoplank: Hercules 3d prophet 4000XT 32 mb (actief gekoeld, maar daar is niet over na gedacht hierdoor is een van mijn mem chippies aan het overlijden ;( )
Brander: Lite-on 48x24x48
Cd-rom: Aopen 56x
Kast: Chieftec dragon Midi (zwart met window)
Voeding: Chieftec 360 watt
Case fan: 3x 1x bij cpu (zuigt warme lucht uit), 1x voor (aanvoer van koude lucht) en 1x op window (voor m`n vga en northbrigde)

Mijn vorige cooler liep dat ding helemaal niet in de zomer tegen de 65 graadjes stressed en idle 55. Dus ik besloot om een niet al te duure cooler aan te schaffen. Deze cooler is het geworden. Ik ben hier zeer over te spreken, ook al is mijn proc een heethoofd. De cooler houd mijn pc in de winter 30 graden idle en 33 met een }:O . In de zomer is idle 40 graadjes en met een }:O draaiend 45. Vind ik heel netjes.

Systeem 2:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/Products/coolers/dp5-6j31c.jpg

Merk en type (duh..)

DP5-6J31C-A1

[b] Waarvoor is de koeler geschikt [b/]

Volgens de fabrikant tot XP 2100+

http://www.coolermaster-europe.com/DP5-6J31C-a1.htm

Dimensions 60 X 60 X 13 mm
Rated Voltage 12 VDC
Rated Speed 5400 R.P.M.
Air Flow 24.95~27.72 CFM
Noise Level 38~42 dB(A)

Bij MW-Computers in Wijchen voor €25 (2 jaar geleden bij een nieuw systeem)

We zochten een goede cooler toen der tijd en we beslooten deze te nemen tot onze grote spijt ;( ;( .

Systeemgegevens

Processor: AMD Athlon XP 1800 palminio
Mainboard: Msi K7t 266 pro 2 RU
Geheugen: 512 ddr 266 kingston
Videoplank: Asus v8200 t2 deluxe (gf3)
Brander: Plextor 16x10x48
DVD: Sony 16x40
Kast: Noname chieftec (replica series model)
Voeding: Nonam 350 watt p4 voeding (doet het erug goed)
Case fan: 1x bij cpu

Ik vind dit een erg herrie makend ding, net een stofzuiger onder je bureau. Ding stijgt bijna op, zo erg is. Ik ben van plan een zalman blader cooler te kopen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak
Herlees eens de startpost. Dit topic is bedoeld om duidelijke ervaringen neer te zetten.. Geen AMD-Intel gezeur!

[ Voor 28% gewijzigd door Twynn op 01-09-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:13

Wildfire

Joy to the world!

Cooler: Spire FalconRock II

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5f271b1l3.gif Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5f271b1l3_2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.modsynergy.com/side-shot-Fanner-HSF.jpg

Specs:

Volgens Spire:

Socket A Cooling kit
Dimensions Heat sink :
80×80×25mm

Bearing Ball bearing
Rated speed 2300 RPM +/-10%
Rated power 1.08 W
Noise level 25.0 dBA
Air flow 28 CFM at 2300 RPM
Current 0.09 A
Life hours Ball: 50.000
Features Forged aluminum fan frame, 3 grip clip, Copper core
Connector 3 Pin, mainboard
Application AMD : Duron ~ 1.3 GHz (Morgan)

Thermal resistance 0.556 °C/W
Thermal type White grease pre-applied
Clip model 0604271

Prijs: Destijds €15 bij Eynstein

Waarom: Mooie prijs, nette specs...

Sys specs: Athlon XP 2500+ (Barton-core) @ 3000+ op een Soltek SL75-FRN2-L nForce2 mobo... toegepast met Arctic Silver II als koelpasta.

Ervaring: Die 25 dBA klopt niet echt denk ik. Het volume ligt denk ik eerder rond de 30 dbA. Het is in ieder geval niet storend genoeg voor mij, 's nachts kan ik gewoon heerlijk slapen dus ik ben tevreden.

Verder moest ik dus weer die flut thermische kauwgum van Spire zelf verwijderen. Gelukkig hoefde er nu geen stanleymesje aan te pas komen, nagellakremover lostte het spul in een oogwenk op... :)

Temps: Stressed @ 60C en idle @ 44C... maar dit zijn de in-core temps dus het valt allemaal erg mee.

[ Voor 183% gewijzigd door Wildfire op 01-09-2003 18:41 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Fanatic_FS schreef op 25 August 2003 @ 10:31:
[afbeelding]

Merk en type (duh..)

Alpha Pal 8045

Geschikt voor iedere socket A cpu

.................
.
je moet wel gaten rond de socket hebben anders past koeler deze niet B)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Merk en type (duh..)

Zalman cnps600-cu

[b]Prijs van de koeler en waar gekocht

€ 35,- bij maxpert

stilte én overclocking. ik wilde een zo stil mogelijk systeem en lage temp's. lijkt onmogelijk maar zalman kan het wel. mits je de vcore hoger zet, scheelt veel graden...

Systeemgegevens en natuurlijk je ervaring.

AMD athlon Xp 2500+ Abit nf7-s rev 2.0

2255 mhz (11*205) @ 1,65v. rete stabiel. idle: 37,5 en stressed 46 graden :)
2310 mhz (11*210) @ 1,8v. ook rete stabiel alleen idle 42,5; stressed 52 graden!

ik wilde een stil systeem met mooie temperatuurtjes. dat laatste is gelukt :) . maar ik heb te veel case fan's dus merk ik er niet veel van.. kweet ook niet waarom hij 1,8 volt nodig heeft op 2,3 ghz. of dat nou me cpu is of me cooler :?

maargoed, tis een prima koelertje voor mensen die een stil systeem willen.

(er onbreekt wat info. zie eerdere post van iemand anders.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 20-09 14:39
Cooler:
Spire SPA04B4 WhisperRock IV™

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.spirecooler.com/pics/products/SPA04B2.gifAfbeeldingslocatie: http://www.spirecooler.com/pics/products/SPA04B2_2.gif

Gegevens (bron: Spire):
Afmetingen:Heat sink: 80×80×44 mm
12VDC Fan: 80×80×25mm
Bearing:Ball Bearing
Fan speed:2300 RPM +/- 10%
Watt:1.56 W
Geluidsproductie:21 dB(A)
Air Flow:28.0 CFM @ 2300 RPM
Amperage:0.09 A
Levensduur:50.000 uur
Extra's:Blauwe transparante fan, 3 grip clip, kopere kern, fan guard
Fan connector:3 pins
Geschikt voor:Duron ~ 1.3 GHz (Morgan)
Athlon MP ~ 2600+ (Thoroughbred)
Thermal resistance0.56 °C/W
Thermal typeWhite grease pre-applied

Prijs:
€11.00 @ 1to0

Reden van aankoop:
Ik ging eigenlijk eerst voor de Spire 5F271B1L3 FalconRock II™, maar toen kwam ik een topic hier in DOC tegen over de Spire SPA04B4 WhisperRock IV™. Daarin bleek dat hij beter was dan de FalconRock II en ook nog eens stiller. Toen was ik direct verkocht :+

Systeemgegevens:
Processor:AMD Athlon XP™ 2500+
Snelheid:1.84 Ghz
Moederbord:MSI K7N2 Delta-L (MS-6570)
Geheugen:512MB PC3200 DDR SDRAM (Samsung)
FSB:334 mhz

Temperatuur*:
Idle:40°C
Normal:48°C
Stressed:54°C
* Temperatuur waarbij er slechts 1 casefan draait.

Ervaring:
Ben erg tevreden met deze koeler. Koeler zelf ziet er zeer degelijk uit en is ontzettend stil in de praktijk :) De bijgeleverde koelpasta (die al op het koelblok zit) is niet zo geweldig, zelf heb ik er een tubetje Silver Grease bijgekocht. Dit moet ik nog testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Robino op 02-09-2003 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/img/produkte/product_cs2.jpg

Merk en type: Arctic Copper Silent 2

Koeler geschikt voor: AMD Duron tot 2.0 GHz
AMD Athlon XP tot 3200+

Gegevens:
Kühlkörper: 84 x 76 x 40 mm
Kupferplatte: 44 x 44 x 5 mm
Dimensionen über alles: 88 x 82 x 70 mm
Massgebende Höhe: 61 mm
Drehzahl Ventilator: 2200 U/min
Stromverbrauch: 12 V, 0.13 Amp.
Luftstrom: 48.8 m3/h
Gewicht: 395 g
Geräuschniveau: 20 dB
Thermischer Widerstand: 0.30 °C / Watt

Prijs & Winkel: 19,50 euro yorcom.nl (inclusief koelpasta)

Waarom deze koeler: lekker stil koelertje met zeer goede koeleigenschappen tegen een redelijke prijs. En met een kleine overklok mogelijkheid, wat een tweaker natuurlijk aanspreekt.

Systeemgegevens: De koeler is geplaatst op een XP2400+ cpu @ 2300mhz (12,5x184 1,7v) dit op een abit nf7-s 2.0 alles in een bigtower geplaatst

Ervaringen: cpu temps in overgeklokte stand, idle zo'n 55 graden en stressed max 65 graden. Dus dat is aardig netjes dacht ik zo. Toch komt er een wc in me kast om toch nog hogere OC te kunnen halen. de fan op deze koelblok is trouwens erg stil, en draait op zo'n 2300 rpm. Koelblok is makkelijk te installeren en wordt standaard geleverd met koelpasta.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 18:54 . Reden: [/b] & Co toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Laatst online: 22:55

Piggen

Lekker bakkie

Merk en type
Coolermaster X-dream (HAC-V81)

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.nl/Products/CPUcoolers/HAC-V81.jpg

Koeler geschikt voor
AMD Duron tot 1,7 GHz
Amd Athlon tot 2800+ en hoger
Intel P3 Coppermine tot 1,13 GHz
Celeron Tuelatin tot 1,6 GHZ
(volgens de verpakking, op de site kan ik niks vinden)

Gegevens
Fan Dimension: 80 x 80 x 25 mm
Rated Speed: 2500~4800 rpm
Air Flow: 31.4~62.8 CFM
Rated Voltage: 12 VDC
Adjustable Voltage Rate: 7~13.2 VDC
Heat Sink Dimension: 80 x 69 x 45 mm

Prijs & Winkel
Toendertijd voor 22 euro bij MaxPC. Nu staat ie al voor 8 euro in de pricewatch

Waarom deze koeler
Ik wilde gaan overclocken en ik vond dat knopje om de snelheid te regelen zo gaaf. Bovendien waren de reviews behoorlijk positief over de prestaties. En de prijs was erg netjes.

Systeemgegevens
Athlon XP 1800+ @ 2400+ (12x166, 1,8Vcore) op een Chaintech 7NJL1 Apogee (nforce 2). 5 casefans, dus goede airflow

Ervaringen
Hij koelt best goed. Terwijl ik dit tik wordt de cpu 52 graden. Alleen wil ik hem niet hoger zetten dan de laagste stand (volgens de specs is dat 2500 tpm, maar Chaintech Digidoc zegt 3000 rpm), anders wordt hij mij te lawaaiig. Ik kijk nu uit naar een stillere en betere oplossing en ik zit te denken aan een Thermaltake Silent Boost met een airduct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak
Herlees de startpost (en lees het topic door .. :| ). Dit is een topic om ervaringen in te plaatsen en geen topic om verpest te worden met allerhande basic/zoek/welke vraagjes. Sterker, daar is GoT helemaal niet voor bestemd.

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

[ Voor 76% gewijzigd door BalusC op 11-09-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Foto

Afbeeldingslocatie: http://www.anoe.nl/volcano.jpg

Merk en type (duh..)

Thermaltake Volcano 7+

Intel™ P4 478 & AMD™ Athlon XP+ up to 3400+

Belangrijkste gegevens volgens de fabrikant

SPECIFICATION
P/N A1254
Rated Voltage 12VDC
Started Voltage 7.0VDC
Power Input 6.6 W Max.
Max. Air Flow 49.0CFM
Noise H 6000rpm@47 dB(A)
M 4800rpm@35 dB(A)
L 3000rpm@24 dB(A)
Bearing System 2 Ball bearing
Life Time 50,000 hours
Connector 3 PIN
Thermal Resistance INTEL P4
AMD XP 0.29C/W
0.32C/W

http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v7plus.htm

Ooit eens gekocht bij de MyCom voor 19 Euro, ze zeiden nog dat ik hem beter niet kon kopen vanwege moeilijkheden ermee etc. maar ik wou hem toch >:)

Systeemgegevens

Athlon 1700+ @ 1.47 GHz ( standaard ) Thoroughbred B JIUCB 0251
Epox 8K3A+
2x 256 Mb PC2100 Micron/Crucial @ 266 MHz CAS2
Hercules 3d-Prophet FDX 8500 LE ( Radeon 8500 LE, 64 Mb DDR )
Maxtor D740X 60 Gb @ 7200 rpm
Maxtor D740X 20 Gb @ 7200 rpm
SoundBlaster Live! 5.1 Digital
Northbridge is Watergekoeld met Nextcool WaterCube LT3
Chieftec 360W voeding
Chieftec DX-01B-D

Ervaring

Ik vind deze koeler altijd wel redelijk koelen ... ik haal er nu terwijl ik dit berichtje typ 38 mee, idle dus, en stressed wordt ie niet warmer als 41 Graden. Dit alles is zonder mijn 4 CoolerMaster neon led casefan's. Me systeem is eigenlijk normaal gekoeld met een DangerDen Maze 3, Black Ice Pro rad. , Eheim 1048, Nextcool Watercube en Engine Ice erin. Watercooling dus ;) Maar me PC was verschrikkelijk instabiel omdat ik mijn blokje zo strak had aangedraaid dat me moederbord krom stond, dus nu zit ff tijdelijk me Volcano 7+ er weer op. Totdat ik mijn Pentium 4 2.4C binnenkort krijg >:) Nu is dus alleen mijn Northbridge nog watergekoeld.

Verder stoor me ik niet echt aan de koeler, uiteraard kan het stiller maar, ik gebruik die cooler normaal toch nooit. De foto is trouwens zelgemaakt.
Ik heb met deze cooler trouwens ook in het begin mijn Athlon XP 1800+ Palo mee gekilled omdat ik geen spacer gebruikte, toen spacer gekocht en nooit meer last mee gehad op mijn latere Athlon's.

[ Voor 10% gewijzigd door NLuna op 07-09-2003 12:57 ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk en type: Arctic Copper SlimSilent pro tc

Link naar fabrikant http://www.arctic-cooling...dukte/slim_silent_pro_tc/

Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/img/produkte/product_slim_silent_pro.jpg

Koeler geschikt voor:
AMD Duron < 2.3 GHz
AMD Athlon XP < 3200

Gegevens:
Kühlkörper: 84 x 76 x 33 mm
Kupferplatte: 44 x 44 x 5 mm
Dimensionen über alles: 89 x 82 x 61 mm
Massgebende Höhe: 52 mm
Drehzahl Ventilator:1000-26000U/min
Stromverbrauch: 12 V, 0.14 Amp.
Luftstrom: 21.6-57.7 m3/h
Gewicht: 398 g
Geräuschniveau: 10-24 dB
Thermischer Widerstand: 0.29 °C / Watt

Prijs & Winkel: 17,50 euro nowthatsit.nl (incl koelpasta)

Waarom deze koeler: p’cies als bij Zion Controller lekker stil koelertje met zeer goede koeleigenschappen tegen een redelijke prijs.

Systeemgegevens: De koeler is geplaatst op een XP1800+ @1150 daaronder een esc k7s5a pro
EN op een duron1000 met daaronder een asus k7v133c

Beiden in dezelfde kast Codegen 6070CA net 2 extra 80*80 fans op 5 volt
(lekker eigenwijs beide cpu’s zonder koelpasta)

Ervaringen:
Duron na 4 uur muziek en beetje surfen 34 / 51 celcius
XP na >24 uur serverdienst 33/43 celcius
met warm weer van juli/augustus
Duron max 48/65
XP max 38/45

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 15:27 . Reden: link naar fabr. & illustratie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk en type:
Thermaltake Volcano 9 Coolmod

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-daily.com/documents/3669/cooler2.jpg

Koeler geschikt voor:
AMD Athlon XP up to 3400+ & AMD Sempron up to 2800+
Intel Socket 370 & AMD Socket 462

Gegevens:
Max. Air Flow
20.55 CFM at 1300 rpm
75.70 CFM at 4800 rpm
Cooler Dimension
80x80x77.3 mm
Air Pressure
1.45mm-H2O at 1300rpm
8.43mm-H2O at 4800rpm
Fan Dimension
80x80x25 mm
Noise
17 dB at 1300 rpm
48 dB at 4800 rpm
Rated Voltage
12V
Bearing Type
Two Ball Bearing
3 Pin
Power Input

Prijs & Winkel:
Toendertijd voor 30 euro bij Perfect systems.

Waarom deze koeler:
Was niet van plan om cpu over te clocken.
Vond die koeler er gewoon goed uitzien en er zat een leuke toerenregelaar erbij (ook een automatische temp. regelaar maar die heb ik nooit gebruikt).

Systeemgegevens:
Athlon XP 2500+ 1,83ghz @ 3200+ 2,2 Ghz (11x200, 1,725Vcore) op een A-BIT NF7-S (nforce 2).

Ervaringen:
Hij koelt best goed. CPU is nu rond de 40 graden idle maar dan wel met een goede airflow. Alleen vind wel dat ie veel herrie maakt maar daar staat thermaltake bekend om (behalve als die op 2500 tpm staat dan is het nog te doen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

[afbeelding]
Merk en type: Thermaltake volcano 12+
Koeler geschikt voor : Volgens de fabrikant : AMD Athlon XP up to 3400+ & AMD Sempron up to 2800+
Gegevens: Heatsink: high density all copper heat sink (66 fins), 82x65.6x49 mm, 708 gram. Fan: 80x80x32 mm, 21 dBA at 2000 RPM with 26.50 CFM, 48 dBA at 5500 RPM with 72.92 CFM. door de triple blade fan word de heatspot verkleint. zitten 2 control knoppen bij op de rpms te regelen en een temp sensor
Prijs & Winkel: besteld bij IA voor 31 euro
Waarom deze koeler: zocht een betaalbare high end koeler met veel mogelijkheden.
Systeemgegevens: zat op een asus a7v600 met een 3000+ in een gamingbomb met 12cm fan out en 9cm fan in
Ervaringen: standaard rond de 32 graden idle met fan op high en rond de 40 idle met fan op low. op 2475 met 2volt en fan op high werd hij rond de 50 graden.
zeer te vreden over de prestaties hij is alleen erg lawaaierig op high speed maar heel stil op low speed.

[ Voor 17% gewijzigd door ikman op 22-11-2004 20:25 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rave17 schreef op dinsdag 02 september 2003 @ 18:34:
Cooler:
Spire SPA04B4 WhisperRock IV™
Ik heb die naar aanleiding van deze post besteld voor mijn AMD TB1@1,33Ghz (10x133). Ik hoop dat ie m'n oude beesie koud genoeg kan houden, maar alles is een stuk stiller dan mijn huidige ThermoEngine V60-4225 High Speed a.k.a. straaljager :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/heatsink/v7plus2Ba.jpg

Merk en type:
Thermaltake Vulcano 7+

Koeler geschikt voor:
AMD 462, Athlon XP 3400+, Intel P4

Gegevens:
Rated Voltage 12VDC
Started Voltage 7.0VDC
Power Input 6.6 W Max.
Max. Air Flow 49.0CFM
Noise H 6000rpm@47 dB(A)
M 4800rpm@35 dB(A)
L 3000rpm@24 dB(A)
Bearing System: 2 Ball bearing
Life Time: 50,000 hours
Connector: 3 PIN
Thermal Resistance:
INTEL P4 0.29C/W
AMD XP 0.32C/W

Prijs & Winkel:
Gekocht bij een vriend voor een tientje.
Waarom deze koeler: omdat het een goeie is en het geluid maakt me toch niet uit, ik heb toch headphones.

Systeemgegevens:
Ik gebruik een Barton 2500+ @ 2300mhz

Ervaringen:
37 graden en stressed 45 graden max!
Ik zou de RPM nog lager kunnen zetten, maar nodig is het niet echt... (hij loopt nu op 6000rpm)
Het is wel een goed koelertje vind ik... makkelijk erop te zetten, alleen baal ik er wel van dat ie 2 losse kabeltjes heeft, eentje voor de stroom en eentje die aan het mobo de RPM aangeeft, had ik liever in één stekkertje gehad...
verders, nix te klagen !

[ Voor 3% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 09-12-2004 17:34 ]

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

DaViDoViTsCh schreef op donderdag 09 december 2004 @ 17:31:
Het is wel een goed koelertje vind ik... makkelijk erop te zetten, alleen baal ik er wel van dat ie 2 losse kabeltjes heeft, eentje voor de stroom en eentje die aan het mobo de RPM aangeeft, had ik liever in één stekkertje gehad...
verders, nix te klagen !
6.6 W Max. wil jij niet uit je mobo trekken :X. Wees blij dat het 2 stekkertjes zijn :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
  • Laatst online: 08-09 14:28
Merk en type
Thermaltake Extreme Volcano 12

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/volcano/1745/A1745.jpg

Application for AMD Athlon XP up to 3400+ & AMD Sempron up to 2800+ (er zijn ook Intel varianten beschikbaar).

Fan Speed: 2000 ±10% RPM at 20°C ~ - 5500 ±10% RPM at 55°C
Fan Dimension: 80x80x32 mm
Max Air Flow: 26.50 CFM at 20°C - 72.92 CFM at 55°C
Heatsink Dimension: 82x65.6x49 mm (66 fins)
Air Pressure: 3.29mmH2O at 20°C - 9.06mmH2O at 55°C
Rated Voltage: 12V
Started Voltage: 7V
Noise 21 dBA at 2000 RPM - 48 dBA at 5500 RPM
Bearing Type: 2 Ball bearing
Rated Current: 0.08 ~ 0.45A
Power Input: 0.96 ~ 5.40W Connector 4 PIN
Life Expectation: 80,000 hours
Weight: 708g

Het beestje heeft me € 55,- lichter gemaakt, gekocht bij PC Deventer.

Overclocken (en looks).

Systeemgegevens
AMD Athlon XP 2000+ @ 1800Mhz (Palomino).
MSI MS-6712 mama-plank (VIA KT333 chipset).
Woont in een Chieftec CX-01SL medium tower met 1 x 120mm Papst case-fan, 2 x 90mm en 1 x 80mm CoolerMaster case-fans.

De fan is aardig stil op lage snelheden (t/m 2500rpm), maar doet z'n naam eer aan op hoge snelheden; maakt echt verschrikkelijke herrie (48 dBA at 5500 RPM), en verplaatst daarmee ook enorme hoeveelheden lucht. Houdt mijn proc altijd ruim onder de 40 graden bij normaal gebruik en max 47 graden stressed. Meestal laat ik hem niet harder dan 3000rpm draaien omdat de herrie dan niet meer leuk is :'( . Maarja, het is natuurlijk een overklok-lucht-koeler, en vanuit dat oogpunt een uitstekend ding.

[ Voor 19% gewijzigd door J!M!B op 20-12-2004 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
  • Merk en type:
    Arctic Copper Silent 2L

Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/products/14_big.jpg
  • Koeler geschikt voor:
    • alle AMD Duron's
    • alle AMD Sempron's
    • AMD Athlon XP tot 2500+ (1500 RPM)
    • AMD Athlon XP tot 3200+ (2200 RPM)
    • AMD Athlon XP tot 3400+ (2800 RPM)
  • Informatie:
    • Luchtverplaatsing: 26.5 / 48.8 / 61.6 m³/h
    • Geluidsproductie: 13 / 18 / 24 dB
    • Toerental: 1500/2200/2800 omwentelingen/min
    • Afmetingen koelblokje (LxBxH): 84x76x41 mm
    • Afmetingen geheel (LxBxH): 88x82x79
    • Gewicht: 395 gr. incl. fan
    • Aansluiting: 3-pins molex
  • Prijs & Winkel:
    Perfectsystems - destijds +/- € 19,- (Nu € 13,24)
  • Waarom deze CPU Koeler:
    Het was de bedoeling dat ik een vervanger voor mijn oude cpu koeler, en 1 van de belangrijkste dingen was - dat ie echt muis stil was.
  • Systeem specs:
    • AOpen Super MidiTower H600B + Tagan TG480-U01
    • AMD Athlon XP 2600+ FSB333 [2083 Mhz]
    • Asus A7N8X Deluxe Gold Rev2.0 [nForce2 Ultra 400]
    • Asus V9280S /TVD [Ti4200, 275/600Mhz] met Zalman ZM80C-HP & ZM-OP1
    • 4x Zalman ZM-F1 [20dB - 5Volt]
    • 1 HD
  • Ervaring:
    Verdomd positief, temps schommelen meestal tussen de 42 en 52 graden in. Eerst was dit iets frisser, maar dat kwam omdat ik eerst een voeding had met een 120mm (out-take) fan.
    Stressed zit zo rond de 50 tot 53 graden atm.

But most important! Silent :)
  • Conclusie:
    Een goedkope en relatief goede cpu koeler - ga je voor stilte dan is dit de oplossing imo.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15
# Merk en type (duh..)
CoolerMaster Areo 7 Lite
http://www.coolermaster.c...CP5-8J71F+Aero%207%20Lite

# Waaroor is de koeler geschikt
Socket A, 370

# belangrijkste gegevens volgens de fabrikant
Socket Type : Socket 370, 462
Heat Sink Material : Aluminum
Fan Speed : 1900~3500 rpm
Thermal Resistance : Rja 0.57~0.45 ℃/W
Application : AMD XP 3200+ and higher

# Prijs van de koeler en waar gekocht
20 a 25 €. Gekocht bij Questcomputers (http://www.questcomputers.be, Belgische winkel uit mijn stad)

# Het doel waarvoor je die koeler hebt uitgezocht (stilte, overclocking etc..)
CPU en casetemperatures waren en zijn zeer hoog. De bedoeling was om dmv een betere koeler de temperatuur omlaag te krijgen.

# Systeemgegevens
AMD Ahtlon XP 2800+ op standaard snelheid.

# En natuurlijk je ervaring
Het kwam bij mij thuis aan in een klein doosje met een handvatje eraan. Na opening vond ik een 3.5Bay plaatje om vooraan de case de controller aan te sluiten, en tevens een kleiner plaatje om hem achteraan de case vast te maken. Na installatie ervan was het eerste wat opviel de grote geluidsproductie van de cooler. De cooler ziet eruit zoals één van de motoren van een Boeing, en misschien moet je hem daar ook mee associeren. Ook nadat je de fan op zijn laagste aantal toeren hebt gezet is het geluid ervan nog steeds goed hoorbaar. Na even met het systeem te werken zag ik dat het verschil in temperatuur maar zo'n 2 graden bedroeg, zeer schaars dus. Achteraf bekeken was het toch een slechte aankoop, en daarom raad ik iedereen aan om toch een betere cooler te kopen dan deze. Deze week krijg ik mijn nieuwe case binnen en omdat ik dan toch alles overzet vervang ook de cooler weer naar de stock-cooler, en diep binnenin hoop ik dat die nieuwe case mijn temperaturen omlaag drukt.

[ Voor 5% gewijzigd door Flying op 20-12-2004 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Merk en type: CoolerMaster? in een AMD XP 2600+ boxed pakketje
Koeler geschikt voor : AMD XP 2600+ Socket A 370
Gegevens: Heatsink: blik, 60x60x15 mm
Prijs & Winkel: weet niet meer 1,5 jaar geleden gekocht bij 1to0.
Waarom deze koeler: Ik dacht dat boxed wel OK zou zijn.
Systeemgegevens: De koeler was geplaatst op een XP2600+ cpu, op een Asrock K7S8XE in Antec Lifestyle Sonata kastje. Er zit op dit moment 1 casefan (120x120) in het systeem, chipset is passief gekoeld en op de Ti4200 zit een koelertje.
Het hele systeem staat incl. een 17" monitor in een dichte kast waarin geen enige airflow zit.
Ervaringen: Prut, ontwerp is gigantisch stofgevoelig, minimaal 1x per 2 maand zeer goed schoonmaken anders zit de idle temp zo op 80 graden, geluid is veel harder dan volgens de Coolermaster specs waar die op lijkt (DP5-6I11A-0L))
Ondertussen vervangen door een SPIRE FalconRock IIT (€9.49 1to0) welke 10graden koeler is(nog wel 50 gr. idle) een stuk stiller en nog nooit schoongemaakt is.

Reden van de post: boxed CPU/koeler biedt m.i. geen voordeel.
N.B. Ik zeg dus niet dat Coolermaster alleen maar prut maakt, het gaat mij puur om die boxed-oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Neem de topicstart en de rest van het topic eens door? Dit topic is om ervaringen erin te posten en niet voor "welke koeler moet ik nemen?" vragen :)

[ Voor 80% gewijzigd door BalusC op 16-02-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 16:53
Cooler: ThermalTake Dragon Orb3 @ 4900rpm
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/orbs/1135/1135.jpg

Fan Dimension 60x60x25 mm
Dimension 69 dia mm x 79 mm tall
Rated Voltage 12V
Started Voltage 7V
Rated Current 0.22AMP
Power Input 1.8W Max.
Max. Air Flow 32CFM
Noise 31dBa
Bearing System Ball bearing
Max. Life Time 50,000 hours
Connector 3 Pin
Interface Material Bergquist 225U

Deze cooler heeft er bij mij op verschillende procs gezeten, en koel gehouden.
Het eerste slachtoffer was een thunderbird 1200 die deze patser toch op een 48°C wist te houden full load.
Het tweede slachtoffer werd een xp1700+ Deze overstap had ik te danken aan een overclock poging die echt iets te belachelijk voor woorden is (lees een thunderbird op 1600MHz), heb ik ook eens van kast verandert en zijn er 2 casefans bij gekomen ter hoogte van de processor. Met een fsb overclock van 9MHz werd de core niet warmer dan 42°C zonder de casefans liep het op tot 50° full load.
Als laatste werd een 2400+ het gewillige slachtoffer van deze cooler. Weer een overclock van 9MHz op de fsb werd hij maar 46° warm op full load.

Ik heb de cooler ook nog bijna een half jaar op een xp2800 gehad, maar bij deze processor boeide het me niet op welke temp hij liep, hij moest gewoon lopen.

De instaltie was een ander paar mouwen. Op got had ik al een paar keer gelezen dat er personen waren die hun core verbrijzelde met deze cooler. Uitkijken geblazen dacht ik, maar echt erg was het niet. De clip die je nodig had om hem vast te maken aan de socket was sterk. Ik heb bij elke processos/mobo (die heb k ook genoeg versleten) een schroevendraaier nodig gehad om de cooler gemonteert te krijgen. Af en toe de fanbladen zuiver maken en je had er geen probleem mee.

Cooler: Thermaltake Dragon Orb3 met Stormcap
Zelfde als de normale Dragon Orb3 maar dan 7000rpm, noise wordt 36dBa en de airflow wordt verhoogt naar 38cfm

De Stormcap had ik er direkt op staan dus eigenlijk past de commentaar het beste bij deze cooler. Een vriend van me heeft de normale versie gehad. Er was slecht een verschil van 4° tussen de 4900rpm en de 7000 RPM versie, dit is dan wel buiten de geluidsdruk.

Cooler: CoolerMaster aero 7+
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/3a8cf943190faf23682cd00330641d3e.jpg

Socket Type Socket 370, 462
Heat Sink Dimension 80 x 80 x 51 mm
Heat Sink Material 100% Copper Skived Fin
Fan Dimension 80 x 80 x 70 mm
Fan Speed 1900~3500 rpm
Fan Airflow 10.9~20.0 CFM
Fan Air Pressure 2.9~10.7mm H2O
Fan Life Expectance 50000 hrs
Bearing Type Dual ball bearing
Voltage Rating 7~13.8V
Noise Level 23.6~37.5 dBA
Connector 4 Pin (Power Input), 3 Pin (Speed Detection)
Weight 559g
Thermal Resistance Rja 0.57~0.45 ℃/W
Application AMD XP 3200+ and higher

Deze cooler heeft dienst gedaan in mn server. De eerste versie was een XP 2400+ die hij op 52° hield onder full load. De heatsink was iets breder dan de socket en dat werd oppassen met sommige moederborden tijdens de kt333/400 serie. Dr waren bordjes waar sommige elco's iets te dicht bij de socket zaten en die moesten verplooit worden. De fan kan je afnemen en omdraaien/keren naar je eigen zin. Eenig nadeel vond ik dat er een potmeter aan vast zat die je moest monteren of in een 3,5" of een bracket. Beide stukjes waren bijgelevert, daar niet van.
De 3000+ was een ander verhaal. De intake had ik moeten draaien naar een casefan die ik heb bijgeinstalleert. De temp liep op naar een 64°C full load. de volledige case had alleen maar een intake ter hoogte van de proc, maar dit vond ik iets te veel van het goede. Oppassen met een 3200+

Cooler: Zalman cnps 6000cu
Afbeeldingslocatie: http://www.quietpc.com/uk/images/6000.jpg

Model CNPS6000-ALCU CNPS6000-CU
CPU compatibility AMD Athlon XP+ (S462) and Pentium 3 (S370)
CPU supported clock speeds All speeds (3.5 GHz theoretical maximum)
Heatsink dimensions 115 to 120(L) x 83(W) x 65 (H) mm
Base material Pure Copper and Aluminium Pure Copper
Weight 270g 462g
Surface area 2900 sq cm
Thermal resistance 0.25 - 0.33°C/W * 0.23 - 0.31°C/W *
Fan dimensions 92 x 92 x 25 mm
Fan weight 88g
Rotational speed 1300 - 2500 RPM *
Acoustic noise level 20.0 - 33.0 dBA *
Fan bearing type 2-Ball
Fan Mate dimensions 200 (L) x 21 (H) x 23 (W) mm
Fan Mate weight 20g
Fan Mate output voltage 5 - 11 VDC
Fan Mate maximum fan wattage 6 W

Deze staat net een week op de 2400 van me vader. Hier kan ik nog niet veel over zeggen. Installatie verliep vlotjes, maar je moet wel bijna al je kaarten los draaien voor de fan gemonteert te krijgen. die zit nl aan een beugel die je boven op je brackets moet monteren. temp en een stock bak is nu 39° terwijl ik gewoon ben aan inetten.

Cooler: Zalman cnps 7700cu
Afbeeldingslocatie: http://www.quietpc.com/uk/images/7700.jpg

Model CNPS7700-ALCU CNPS7700-CU
Thermal resistance 0.21 - 0.28°C/W * 0.19 - 0.24°C/W *
Weight 600g 918g
CPU compatibility Socket 478, 754, 775, 939, 940
CPU supported clock speeds All speeds
Heatsink dimensions 136(L) x 136(W) x 67(H) mm
Surface area 3268 sq cm
Fan dimensions 120 x 120 x 25 mm
Rotational speed 1000 - 2000 RPM *
Acoustic noise level 20 - 32 dBA *
Fan bearing type 2-Ball
FANMATE2 dimensions 70 (L) x 26 (H) x 26 (W) mm
FANMATE2 weight 20g
FANMATE2 output voltage 5 - 11 VDC
FANMATE2 maximum fan wattage 6 W
FANMATE2 cable length 800 mm

Dit is een Athlon 64 cooler waar ik tevreden over ben. ism 4 casefans houd ie mn newcastle 3500+ op 38°c onder full load. Dit is een cooler met een ingebouwde 120*120*25 mm fan. meten met je vidkaart en je ram. voldoet je mobo hier aan heb je niks dan plezier van deze cooler. Mn fans maken meer geluid dan deze cooler van zalman.

Cooler: Zalman cnps 7000alcu
Afbeeldingslocatie: http://www.quietpc.com/uk/images/7000.jpg
Model CNPS7000B-ALCU (inc LED) CNPS7000B-CU (inc LED)
CPU compatibility Socket 478, 462, 940, 939, 754 and 775*
CPU supported clock speeds All speeds (4 GHz theoretical maximum)
Heatsink dimensions 109(L) x 109(W) x 62(H) mm
Weight 438g 755g
Surface area 3154 sq cm
Thermal resistance 0.22 - 0.29°C/W * 0.20 - 0.27°C/W *
Fan dimensions 92 x 92 x 25 mm
Fan weight 88g
Rotational speed 1350 - 2600 RPM **
Acoustic noise level 18.0 - 27.5 dBA **
Fan bearing type 2-Ball
Fan Mate dimensions 70 (L) x 26 (H) x 26 (W) mm
Fan Mate weight 20g
Fan Mate output voltage 5 - 11 VDC
Fan Mate maximum fan wattage 6 W
Fan Mate cable length 800 mm

Deze cooler staat bij mn vriendin op. Ik had op haar Epox 8rda3i stonden een paar elco's in de weg. deze kreeg ik niet weg gebogen. Ik heb een stukje van de beugel moeten afslijpen, maar het ging goed. Ook bij deze cooler moet je uitkijken waar je hem plaatst. Je moet de 4 mounting holes bij je socket hebben, anders kan je het vergeten. Haar 2700+ wordt op 43°C gehouden ism 2 case fans. Zij heeft de alcu versie, de cu versie presteert beter. Haar pc hoor ik ook bijna niet, dus een redelijk stille koeler.

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

Verwijderd

Leuk dat je zoveel info geeft over de koelers, maar er ontbreekt toch aardig wat info waar in de startpost ook naar gevraagd wordt (vooral prijs en waar/wanneer gekocht).

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:21
KICK

# Merk en type (duh..)

gigabyte 3d cooler pro

# Waarvoor is de koeler geschikt

ntel P4 478 and AMD K8, K7 , ik denk alle processors

# belangrijkste gegevens volgens de fabrikant

430 Gram, Heatpipe, en regelbaar van 2000 tot 4000 toeren

# Prijs van de koeler en waar gekocht
prijs : 30 euro bij mijn lokale pcboer : http://www.compusystems.be

# Het doel waarvoor je die koeler hebt uitgezocht (stilte, overclocking etc..)

omdat ik een beter koeler wou dan mijn originele en ik een beetje wou overclocke
tuurlijk was een aangenaam laag geluidsniveau ook fijn, daarom ook de regeling van de fan snelheid

# Systeemgegevens

sempron 2500+ op 2100mhz met een Ga-7n400-l bord en 1024 mB ram (dual channel)
# En natuurlijk je ervaring.
tis een vrij goed koelertje, ik haal 42° idle en 48°-50° stressed afhankelijk van de casetemp ( 25-30°)

hij is ook mooi, want er zitte ledjes in Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.com.tw/DeskTop/FileList/ProductImage/photo_gh-pcu21-vg_small.jpg

Out of the box? What box? There is no box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk en type:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcabusers.com/reviews/thermalright/sp97/full3.jpg
ThermalRight SP-97 met 90mm fan.

De fan is van enermax met dunkt.

Idle (internetten, winamp, msn, emule) => 49 graden
Stressed=> 55 graden

barton 2500Xp @ 2.2 ghz @ 1.7Vcore

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Laatst online: 22:07

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Merk arctic cooling
type Silencer 64 Ultra

cooler is geschrikt voor
all AMD Sempron (Socket 754)
AMD Athlon 64 up to 4000+ (754, 939)
AMD Athlon 64 up to FX-55
AMD Opteron

spec's
450 Gram
hoogte van 47 MM
garantie van 6 jaar
RPM : 2200 max
Noise level .. 1,4 sone ( amd box 3200 + cooler is 2,6 sone) << onder de 18 db
thermal resistance 0,29' C/W

Prijs is 18 euro op de site .... maar ik heb hem gekocht bij alternate voor 10 euro !

Doel ...hij was lekker stil ... en daar hou ik van en hij coolt mijn amd goed

Systeem gegeven

Amd 64 3000+ S 939
A8v deluxe
4x 256 mb geheugen
4.1 digital geluidkaart met 4400 4.1
7.1 24 bit geluidkaart met p5800 5.1
2 hdd van 120 gig in raid 0
2dvd speler
1dvd brander
1 case fan op 7 volt
1 voeding 400watt en er zit een 120 mm cooler in .... (die ook ze lucht van de cpu meeneemt)

temps ....
cpu idle 32 graden en stresed 42 graden
met overklok van 1800 mhz naar 2333 mhz is hij 50 graden stresed
Case temp is 35 graden ... ......................... ( deze temps zijn bij warm weer ....30 graden )
Hardeschrijven zijn rond de 40 graden

mijn ervaring staan hier boven wel ...hij coold lekker .... en die 50 graden bij die overklok ....alleen onder 3 uur gamen !!

geen dank _/-\o_ _/-\o_

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Laatst online: 22:07

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Merk arctic cooling
type Silencer 64 Ultra
Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/products/30_big.jpg

cooler is geschrikt voor
all AMD Sempron (Socket 754)
AMD Athlon 64 up to 4000+ (754, 939)
AMD Athlon 64 up to FX-55
AMD Opteron

spec's
450 Gram
hoogte van 47 MM
garantie van 6 jaar
RPM : 2200 max
Noise level .. 1,4 sone ( amd box 3200 + cooler is 2,6 sone) << onder de 18 db
thermal resistance 0,29' C/W

Prijs is 18 euro op de site .... maar ik heb hem gekocht bij alternate voor 10 euro !

Doel ...hij was lekker stil ... en daar hou ik van en hij coolt mijn amd goed

Systeem gegeven

Amd 64 3000+ S 939
A8v deluxe
4x 256 mb geheugen
4.1 digital geluidkaart met 4400 4.1
7.1 24 bit geluidkaart met p5800 5.1
2 hdd van 120 gig in raid 0
2dvd speler
1dvd brander
1 case fan op 7 volt
1 voeding 400watt en er zit een 120 mm cooler in .... (die ook ze lucht van de cpu meeneemt)

temps ....
cpu idle 32 graden en stresed 42 graden
met overklok van 1800 mhz naar 2333 mhz is hij 50 graden stresed
Case temp is 35 graden ... ......................... ( deze temps zijn bij warm weer ....30 graden )
Hardeschrijven zijn rond de 40 graden

mijn ervaring staan hier boven wel ...hij coold lekker .... en die 50 graden bij die overklok ....alleen onder 3 uur gamen !!

geen dank _/-\o_ _/-\o_

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet hoeveel geluid een AMD boxed koeler maakt? hij werd geleverd bij mijn AMD XP 2800+ barton. (in dBA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:52:
wie weet hoeveel geluid een AMD boxed koeler maakt? hij werd geleverd bij mijn AMD XP 2800+ barton. (in dBA)
weet nou echt niemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:52:
Dit is een ERVARINGs forum geen vraag forum, ;) zoals eerder in de forum is gezegt. Mij maakt niet uit maar denk dat je hier geen antwoord krijgt. Zoek eens met GOT search of met Google :)

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk en type

Swiftech MCX64-V™ i.c.m. Sunbeam Overclockers Cooler Kit (Zalman 80mm fan als intake)

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/MCX64-V/MCX64-V.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sunbeamtech.com/PRODUCTS/Overclocker-Cool/Overclocker-Cool_r5_c2.gif

AMD® Athlon™ 64 and Opteron™ (socket 754, 939 & 940) processors.

440g (met fan)
Koperen base

Fan (meegeleverd met cooler)
- Delta 80mm
- 2700 RPM
- 28 dB-A
- 31.4 CFM

Prijs

Pricewatch: 57,-

Het doel van deze koeler

Niet te zwaar (voor lannen) en moet toch goed koelen (mede door fanduct)
en moets natuurlijk ook passen op deze fanduct.
Het moest dus een met 80mm fan worden.

Systeemgegevens

AMD Athlon 64 3200+ Venice @ default vcore @ 3500+
(is lang niet zn max maar meer heb ik nog niet nodig)

Temps*:
2700 RPM: 28 (idle) | 36 (stressed)
2200 RPM: 29 (idle) | 38 (stressed)
1800 RPM: 30 (idle) | 41 (stressed)
1400 RPM: 31 (idle) | 43 (stressed)
(* Intake fan is ook steeds lager gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zoek eigenlijk nog een stillere (zelfde kwaliteit) fan voor mn CPU (Athlon64 3000+; slot 939) dan mn Arctic Freezer 64.

ik streef eigenlijk naar een stille pc. maar misschien streef ik wel tever :D

Ik hoef geen Waterkoeling, of een blok van 5Kg passief te wezen. :)

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:38
HyperTrophy schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:25:
Ik zoek eigenlijk nog een stillere (zelfde kwaliteit) fan voor mn CPU (Athlon64 3000+; slot 939) dan mn Arctic Freezer 64.

ik streef eigenlijk naar een stille pc. maar misschien streef ik wel tever :D

Ik hoef geen Waterkoeling, of een blok van 5Kg passief te wezen. :)

Iemand tips?
xp 120, kun je zelf een 120 mm fan opzetten.
http://www.thermalright.com/a_page/main_product_xp120.htm
Pagina: 1