[Ervaringen] Spire Whisperrock IV

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32
Hoi,

Sinds 3 weken is de nieuwe WhisperrocK IV te koop. Voordat ik hem ga kopen ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn met deze koeler.

Specs:

Dimensions Heat sink : 80×80×44 mm (l × w × h)
12VDC Fan : 80×80×25mm
Bearing: Ball bearing
Rated speed: 2300 RPM +/-10%
Noise level: 21.0 dBA :D
Air flow: 28.0 CFM at 2,300 RPM
Current: 0.09 A
Life hours Ball: 50.000
Thermal resistance: 0.568 °C/W
Thermal type: White grease pre-applied

Review @ XtremeNews: http://www.xtremenews.net...s&op=viewarticle&artid=75

Afbeeldingslocatie: http://www.iespana.es/xtremenews/Articulos/wisper4/fondo/pruebas.jpg

Voor het vertalen moet je even bablefish van altavista gebruiken.

Het lijkt erop dat die een erg mooi prijs/prestatie verhouding heeft.

Post als het even kan je CPU temp, kast temp en gebruikte AthlonXP proc.

Edit: nog 2 pics van de koeler:
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/SPA04B2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/SPA04B2_2.gif

[ Voor 10% gewijzigd door Unicron op 04-07-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hij heeft iig een mooie doorzichtige fan :P

http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Presteert toch ongeveer gelijk met de Falconrock2 verder?

Iemand zei een keer dat de Falconrock IV al uit was, maar ik ken de 3 nieteens? Hoe zit dat :)

[ Voor 67% gewijzigd door Yokozuna op 04-07-2003 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Yokozuna schreef op 04 juli 2003 @ 17:01:
Presteert toch ongeveer gelijk met de Falconrock2 verder?

Iemand zei een keer dat de Falconrock IV al uit was, maar ik ken de 3 nieteens? Hoe zit dat :)
De whisperrock IV heeft wel een copper core, dus het lijkt een verbeterde falconrock 2 met een stillere cooler.

Edit: net je post verbeterd zie ik :)

Er is inderdaad geen falconrock IV. Alleen een falconrock 1 en 2. Waarschijnlijk bedoelde die gene gewoon de whisperrock IV.

[ Voor 20% gewijzigd door Unicron op 04-07-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
verbeterde falconrock 2 met een stillere cooler
Ze draaien wel op dezelfde snelheid, zal dus kwalitatief wel een betere fan zijn. Beide hebben trouwens ook gewoon een koperen kern.

Buiten de geluidsproductie van de fan kan ik geen verschillen ontdekken tussen de Whisperrock VI en de Falconrock II.

[ Voor 108% gewijzigd door Yokozuna op 04-07-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb ook een falconrock, als ik die op mijn CPU doe en in windows boot word mijn CPU 64 graden en crasht dan. Met een Volcano 7 blijft hij netjes in de 50, met dit wer zelfs iets eronder. Die Spire koelertjes zijn dus wel grappig voor een stil systeempje, maar en High end overgeclockt systeem met 1,85v op de proc is toch teveel voor die dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
falconrock
I of II

[ Voor 81% gewijzigd door Yokozuna op 04-07-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
FalconRock II, idd met de standaard fan, als ik de volcano fan op de FalconRock II heatsink doe en dan test, blijkt de volcano heatsink net iets beter te zijn (Dit is dus een gewone Volcano 7, geen 7+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Volgens dansdata schelen de Volcano 7 en falconrock 2 niet zoveel:

Falconrock 2: 0.63°C/W
Volcano 7(full power): 0.61°C/W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Met een zeer luidruchtige en krachtige Delta fan scoort de Falconrock II gelijk aan de beste koelblokken die je kunt kopen, de Thermalright SLK-800 :) (en tegenwoordig de 900)

http://www.dansdata.com/coolercomp.htm#a8045

Maargoed, buiten het geluid dat de fan produceert zie ik geen verschillen tussen de Whisperrock IV en de Falconrock II. Zou gewoon voor de Whisperrock IV gaan :? (als ik zo weinig geld had, ik koop binnenkort gewoon een Aero7)

[ Voor 40% gewijzigd door Yokozuna op 04-07-2003 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Heren Erik1 en Yokozuna, ik zie jullie gelijk al met zo'n 6 posts off-topic gaan, dus even het volgende: Er staat hier duidelijk aangegeven wat de bedoeling is van 'ervaringen' topics. Het belangrijkste daarbij (in relatie tot dit topic) is dat het om 1 specifiek onderwerp gaat.

Vergelijking met andere coolers is logisch, maar er wordt dus verwacht dat mensen hier ervaringen met deze specifieke koeler posten, en er niet gelijk andere koelers bijhalen, waar mensen die dit topic voor de Whisperrock IV volgen, dus niks aan hebben ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerlijk gezegd aardig matige resultaten..
Hoe duur is het ding eigenlijk zie em niet in de pricewatch staan..

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
ReemF schreef op 04 July 2003 @ 17:25:
Vergelijking met andere coolers is logisch, maar er wordt dus verwacht dat mensen hier ervaringen met deze specifieke koeler posten, en er niet gelijk andere koelers bijhalen, waar mensen die dit topic voor de Whisperrock IV volgen, dus niks aan hebben ;)
Ok, maar de vergelijking Whisperrock IV - Falconrock II is niet offtopic, omdat de Falconrock II volgens de specificaties hetzelfde presteert als de Whisperrock IV, daarbij komt ook dat beide coolers ongeveer hetzelfde kosten. Het is juist interessant om ervaring tussen die 2 coolers dus te vergelijken.
Hoe duur is het ding eigenlijk zie em niet in de pricewatch staan..
De WhisperrockIII kost 8.49euro, de prijs van de IV zal wel rond de 11-12 euro liggen.

[ Voor 22% gewijzigd door Yokozuna op 04-07-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ze zijn exact het zelfde, behalve de fan ;)

Het enige verschil met de WisperRock III is dat er een stuk koper onder in zit, net als bij de falconrock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Erik1 schreef op 04 July 2003 @ 17:55:
Ze zijn exact het zelfde, behalve de fan ;)

Het enige verschil met de WisperRock III is dat er een stuk koper onder in zit, net als bij de falconrock :)
De Whisperrock III heeft ook nog een krachtigere fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Erik1 schreef op 04 July 2003 @ 17:11:
Ik heb ook een falconrock, als ik die op mijn CPU doe en in windows boot word mijn CPU 64 graden en crasht dan. Met een Volcano 7 blijft hij netjes in de 50, met dit wer zelfs iets eronder. Die Spire koelertjes zijn dus wel grappig voor een stil systeempje, maar en High end overgeclockt systeem met 1,85v op de proc is toch teveel voor die dingen :P
Mijn athlon 1333@1530 is idle 45 graden en stressed 52 graden, dus hij is best goed hoor.
Nou heb ik er wel een sterkere fan op gezet >:)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Scheelt nog best wat met de Whipserrock III (die ik heb) op Full Load.
Alleen de Fan is toch veranderd? Ik zie in ieder geval geen verschil met mijn heatsink!

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whisperrock III: aluminium koeler met middelmatige/redelijke singleclip bevestiging. Afgezien van de clip een goede koeler.

Falconrock I = Whisperock III maar dan met een coppercore voor betere warmteoverdracht.

Falconrock II = Falconrock I maar dan met een betere 3-puntbevestiging en een fan die iets minder snel draait, daarom is hij iets stiller en koelt ook net iets minder(maar nog altijd even goed dan de iets luidere Whisperrock III). Naar mijn mening wegens de betere clip de betere keus, overclokers kunnen de 28.0 CFM fan vervangen door een krachtiger exemplaar, waarna het een echte topkoeler is.

Whisperrock IV = Falconrock II met een anders gekleurde fanbehuizing. Veel ervaringen met deze nieuwe koeler zul je nog niet vinden, maar je kunt zoeken naar de ervaringen met de Falconrock II.

Mijn persoonlijke ervaring: Een aangenaam stille koeler die reeds met de standaard meegeleverde white grease een goede koelprestatie levert, een goede sluitclip heeft, niet al te veel weegt (voordeel als je je PC wilt verplaatsen), door slimme vorm op vrijwel elk mobo past en dat ook nog eens voor een belachelijk laag bedrag. Naar mijn mening een absolute aanrader!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is dus precies het soort koelertje dat ik zoek lekker licht, goed en waar het me voornamelijk om gaat stilte :)

Alleen hopen dattie mijn 2200+ aiuga 0240 fsb 190 1900mhz nog wel houd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Meneer_E Schreef,
Mijn persoonlijke ervaring: Een aangenaam stille koeler die reeds met de standaard meegeleverde white grease een goede koelprestatie levert, een goede sluitclip heeft, niet al te veel weegt (voordeel als je je PC wilt verplaatsen), door slimme vorm op vrijwel elk mobo past en dat ook nog eens voor een belachelijk laag bedrag. Naar mijn mening een absolute aanrader!
Couldn't agree more, ik heb zelf namelijk eerst een Spire Whiperrock III gehad, maar die vondt ik niet genoeg koelen dus expres een falconrock II gekocht en de fan van de Whisperrock op gezet. Resultaat 3 graden gemiddelt van mijn temperatuur af, en dat zijn net die graadjes die een tweaker nodig heeft >:)
Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 21:17:
Dit is dus precies het soort koelertje dat ik zoek lekker licht, goed en waar het me voornamelijk om gaat stilte :)

Alleen hopen dattie mijn 2200+ aiuga 0240 fsb 190 1900mhz nog wel houd :)
Dat houdt tie zekers wel aangezien mijn 2000+ ook al op 1930Mhz draait :*) met een idle temp van 42 a 43 Graden

[ Voor 28% gewijzigd door whyz op 05-07-2003 00:57 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
het kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik zie deze cooler nergens in de pricewatch staan. Bij welke winkels kan ik dit ding vinden?

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zie wel een hoop winkels die de Whisperrock III verkopen, maar de IV heb ik ook nauwelijks gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op 05 July 2003 @ 10:26:
Zie wel een hoop winkels die de Whisperrock III verkopen, maar de IV heb ik ook nauwelijks gezien...
Huh ? Als ik de pricewatch in ga zie ik toch een behoorlijk aantal winkels met die cooler hoor :D

http://www.tweakers.net/pricewatch/60078

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
In eindhoven heeft Zercom hem ook al, maar deze staat niet in de pricewatch vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
fijn dat sommeige winkels whisper als wisper schrijven, niet zo raar dat ik hem niet kon vinden :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door pretorian_nl op 05-07-2003 11:19 ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 10:35:
[...]

Huh ? Als ik de pricewatch in ga zie ik toch een behoorlijk aantal winkels met die cooler hoor :D

http://www.tweakers.net/pricewatch/60078
OH, heb niet goed gekeken dan. Mooi dan :)

11 euro, zelfde prestaties maar stiller dan de Falconrock II, geef mij die Whisper maar dan :) Maarja, ik ga op AthloxXP 2800-3400+ snelheid draaien, dus toch maar gewoon een Aero7 besteld.

[ Voor 25% gewijzigd door Yokozuna op 05-07-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 10:41

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Volgens de documentatie van Spire moet die Falconrock II (welke ik heb en zeer tevreden over ben) tot 3100+ z'n werk kunnen doen, dus ik ga er vanuit dat hetzelfde geldt voor de Whisperrock IV.

ride on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
tot 3100+
Ja, op 60graden load ofzo zeker? Dan heb ik toch liever een betere cooler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Volgens spire.nl kan die een thunderbird op 1.4GHz koelen(75watt, dacht ik). Deze wordt warmer dan alle thoroughbred's en bartons dus hij moet wel aardig koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Unicron schreef op 06 July 2003 @ 13:31:
Volgens spire.nl kan die een thunderbird op 1.4GHz koelen(75watt, dacht ik). Deze wordt warmer dan alle thoroughbred's en bartons dus hij moet wel aardig koelen.
Daar staat ook niet bij hoe warm ze dan worden :)

Maargoed, dat doet er eigenlijk niet toe, voor 11 euro is het gewoon de cooler met de beste prijs/prestatie/geluidsdruk verhouding (die ik ken tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de WhisperRock IV bij 1to0 besteld en moet zeggen: Prima!

Ik had een standaard coolermaster bij mijn XP 2000+ gekregen waarvan ik de fan had gehaald en er een standaard 8cm fan op gezet heb.

Met de nieuwe WhisperRock vergeleken met de Coolermaster met 8cm fan is toch 5 graden en VEEL stiller.

Hoef nu niet alle extra fans te laten blazen!

Super ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Ik werk bij een computershop, en daar bouwen we al tijden lang whisperrocks III op processoren, en de laatste tijd ook wat meer Whisperrock IV's.
Het koelblok van de WR4 is erg verbeterd ten opzichte van de WR3. De koperen core werkt echt, en het mount-clipje is een stuk steviger en makkelijker.
De fan van de WR4 is stiller, maar ook te zwak om de volledige capaciteit van het koperen blok te benutten.
Mijn oordeel: Koop een Whisperrock IV en douw er een zwaardere fan op. Dan is het een prima ding. (bovendien kost het ding ook nog eens weinig)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
ik heb nu sinds een week ook de whisperrock op m'n proc zitten en hij bevalt me prima, ong 45 graden met een 2000+, alleen bij mij is de fan iets anderz, hij is ook volledig van hetzelfde materiaal als het koelblok zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

hehe... hier falconrock II op barton 2500+ tot 3200+ oc'd ... temp is 60 stressed... vindt ik te warm... welke zwaardere fan kan ik er het beste opzette om de temps te naar beneden te halen?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IFASS schreef op 29 July 2003 @ 10:00:
ik heb nu sinds een week ook de whisperrock op m'n proc zitten en hij bevalt me prima, ong 45 graden met een 2000+, alleen bij mij is de fan iets anderz, hij is ook volledig van hetzelfde materiaal als het koelblok zelf
Dan heb je waarschijnlijk de III ipv de IV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
IFASS schreef op 29 July 2003 @ 10:00:
Wat is je case temp? En is het een palomino of thoroughbred?

Mijn Whisperrock 4 heb ik helaas nog steeds niet, maar ik hoop hem toch deze week te krijgen. Ik ben in iedergeval zeer benieuwd.

@dawuss

Ik ben het met je eens dat heatsink niet volledig wordt benut door de fan, maar een zwaardere fan levert ook weer extra herrie op.
Weet je trouwens ook zeker dat de heatsink anders is dan de falconrock 2? Volgens mij is namelijk het enigste verschil dat er nu een goede kwaliteit fan opzit, want bij de falconrock 2 is de verhouding tussen cfm en dB erg slecht vergeleken met een papst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
CRaZy_MaRK schreef op 29 juli 2003 @ 11:54:
hehe... hier falconrock II op barton 2500+ tot 3200+ oc'd ... temp is 60 stressed... vindt ik te warm... welke zwaardere fan kan ik er het beste opzette om de temps te naar beneden te halen?
Gewoon EEN zwaardere fan he ;) Gewoon kijken naar een fan die meer CFM verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zomaar een zwaardere fan met meer CFM natuurlijk, maar eentje die ook nog stil, betrouwbaar, niet al te prijzig en een beetje tweakbaar is. Zie b.v. de volgende test:

http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=232

Die Enermax adjustable lijkt mij i.c.m. een Falconrock II aardig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Weet je trouwens ook zeker dat de heatsink anders is dan de falconrock 2? Volgens mij is namelijk het enigste verschil dat er nu een goede kwaliteit fan opzit
Is toch gewoon zo?

Mr. E, hehe precies die review had ik ook gelezen. Die Enermax Adjustables scoren idd goed. Bijna 57CFM op 35dB is erg goed, gewoon overclock fan dus, met nog acceptabele geluidsproductie op max speed ook. 12 euro is ook nog te doen. http://www.tweakers.net/pricewatch/36330

Panaflo fans ook, uiteraard, maar die zijn nogal schaars in Nederland geloof ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Yokozuna op 29-07-2003 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me die Enermax Adjustebles kan je welleens krijgen dattie op een behoorlijk lage stand niet opspint en dan zo hard moet worden gezet dattie wel opspint maar wel teveel lawaai maakt imo.

Daarom heb ik nu een SpireWhisperrock IV :) Lekker stil de Hd`s maken het meeste lawaai denk`k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 16:12:
Niet zomaar een zwaardere fan met meer CFM natuurlijk, maar eentje die ook nog stil, betrouwbaar, niet al te prijzig en een beetje tweakbaar is. Zie b.v. de volgende test:

http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=232

Die Enermax adjustable lijkt mij i.c.m. een Falconrock II aardig _/-\o_
mwah op die site staat 56.8 cfm... (dubbele van de 28 cfm van standaard falconrock II cooler...) terwijl op de offi site staat dat de UC-8FAB een max cfm heeft van 39.8 explain....

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
heb 2 weken geleden een whisperrock IV samen met 2400 XP besteld.koeler was goed afgewerkt en makkelijk en stevig te monteren (3clip).
kast temp:35Ç CPU 47Ç idle
kast temp:37Ç CPU 55Ç full load (12*K7 burn en diverse andere shit)
en vooral lekker stil.......2300 tpm 21Db
ook is hij niet zo zwaar als me termaltake volcano die eerst op me 1800xp
"loeide"met 50Db bij 6000 rpm

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Vandaag eindelijk mijn Spire Whisperrock IV kunnen ophalen :)

Installatie was vrij simpel en er zat al koelpaste op, dus geen irritante sticker.

Nu natuurlijk de temps, want daar gaat het toch om he:

Om te stressen heb ik min een half uur prime95 gedraaid, verder draaien al me case fans op 7V. Verder staat de halt instructie aan, dit verklaard de lage idle temps.

mijn proc: thoroughbred XP1800+@XP2600+

met mijn oude Thermaltake Volcano 6Cu (31 dBA :( ):
kamer 25-26 graden

case idle:30 graden
proc idle: 36graden (proc op 7V ipv van 12V)

case stressed:32
proc stressed: 51 graden

Met de Spire Whisperrock IV (21 dBA):

case idle: 32 graden
proc idle: 32 graden

case stressed: 34 graden
proc stressed: 47.5 graden

Mijn conclusie is dus erg positief. De Whisperrock IV is 10 dBA stiller en koelt ook nog eens bijna 4 graden beter en dat met een overclockte proc. Dit maakt deze koeler van rond de 11 euro de koeler met de beste prijs-kwaliteit verhouding naar mijn mening. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een falconrock II en ben er zeer tevreden mee. M'n Athlon 1133 houdt het er goed mee uit. Niet al te lage temperatuur, waarschijnlijk teveel pasta erop gesmeerd (geen standaart grease) hij is idle zo'n 49 graden. Ik stoorde me vroeger niet aan het geluid, omdat m'n videokaart erboven uitkwam, maar nu ik een ZM80HP-A heb voor men vga hoor ik em tegenwoordig wel. Beetje storend. Daarom zit ik er aan te denken om de WhisperRock IV aan te schaffen. Ze zijn rete goedkoop, dus kan niet echt een miskoop zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
IFASS schreef op 29 juli 2003 @ 10:00:
ik zie in je specs dat je een msi k7t turbo hebt. Heb je die koeler ook op dat mobo gemonteerd? Ik overweeg ook zo'n koeler te kopen (op k7t turbo), maar een paar van die ronde buisjes (weet de naam zo ff niet) staan wel erg dicht bij de socket.. ik vroeg me af of dat wel past op dit (oude) mobo??

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 31-07-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit moet wel lukken,.de cooler is nie zo heel groot :P

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 13:14
heerlijk stil

op een celly 1200@1600 (socket 370 :))
cpu wordt 50 graden op max load ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk schreef op 15 februari 2004 @ 16:00:
heerlijk stil

op een celly 1200@1600 (socket 370 :))
cpu wordt 50 graden op max load ongeveer
op hoeveel volt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK draai de whisperrock IV op een duron 1600@1900 op 1.584 v, houd hem netjes op 35 idle en 41 stressed (12 uur Prime95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een volcano 11+
ik wil nu wel weer eens wat anders en dan met name wat stillers.
nu wil ik deze cooler wel eens proberen.
maar is het een goede beslissing?

mijn temps zijn met de TT volcano 11+ op 4800 toeren{48db}
38idle en 52 stressed.
dit alles op een AMD 2400+@2300mhz{1.85V}
kan ik met de spire nog iets verder clocken?
en wat denken jullie zal ik hem halen of kan ik beter kijken naar wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 16:16:
ik heb een volcano 11+
ik wil nu wel weer eens wat anders en dan met name wat stillers.
nu wil ik deze cooler wel eens proberen.
maar is het een goede beslissing?

mijn temps zijn met de TT volcano 11+ op 4800 toeren{48db}
38idle en 52 stressed.
dit alles op een AMD 2400+@2300mhz{1.85V}
kan ik met de spire nog iets verder clocken?
en wat denken jullie zal ik hem halen of kan ik beter kijken naar wat anders?
Nee je TT 11+ is veel beter dan de de whisperrock. De whisperrock haalt maar 2800rpm. Tis een stille koeler bedoelt voor systemen die niet extreem overgeklokt worden.

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
ow hoeoz niet? mijn barton 2500 draait op 2.277mhz met deze koeler, wordt wel rond de 60graden maar ja dat moet een cpu mogen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:48
hij houdt mijn dondervogel maar net onder de 55 graden :X Ik weet dat het een heet hoofd is en hij doet t een stuk beter dan de stock koeler (waarmee ik wel eens de 75 graden heb gehaald :P ) maar toch vind ik dat ie geen geweldige prestaties neerzet

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

Ik heb een Falconrock 2, zelfde als de whisperrock en houdt een Athlon XP 1800+ @ 2700+ lekker op 45 stressed met AS3.

Maar als iedereen even svp naar de datum wil kijken }:O

ouwe }:O jammer eigenlijk, best leuke coolertje en zeker niet duur.

[ Voor 21% gewijzigd door Mojo op 15-02-2004 19:09 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
ik heb ook een whisperrock 4, prima koelertje heeft mijn thunderbird standaard op 45 graadjes, 52 stressed. ik heb wel andere koelpaste erop gesmeerd en dat scheelde toch weer een paar graadjes. gaat nu de kast in ivm waterkoeling.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 15:43:
dit moet wel lukken,.de cooler is nie zo heel groot :P
recom, met zo'n loze kick een topic van ruim een half jaar oud kicken is niet de bedoeling :o vandaar dat deze dicht gaat. Let daar op de volgende keer.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.