naar aanleiding van dit artical van anandtech over hoe OCZ zijn 3700 gold geheugen maakte (op het 2de deep van pagina 3 om precies te zijn) vroeg ik me af of ik dat zelf ook niet zou kunnen.
ik heb dan wel geen lazer ofzo maar met schuurpapier of desnoods met commander/tandpasta kan ik zelf toch ook de de casing van die chips wat dunner maken zodat ze hoger gaan met minder volt.
ik heb nu dus corsair pc3200 low latency memory (4-3-2-2 @ 400) met coperen heatsink maar ik kan ze niet of nowelijks overclocken zonder dat ze fouten gaan maken (getest met memtest86) ook als ik de timing losser zet en/of meer voltage geef (met meer volt maken ze zelfs meer fouten)
en dat viel me toch wel tegen van corsair.
(btw, ik heb een abit nf7-s mobo en een 2500+ (333fsb) cpu die de 2.3ghz haalt op 1.85volt met WC. dus ik denkt niet dat die de belemernede facktoren zijn.)
valt dat lappen te proberen? is het de moeite waard (bij ocz halen ze er blijkbaar 23mhz meer uit gemiddeld en hebben minder volt nodig)
of ga ik zo zeker mijn 2 maande oude (toch niet echt goedkope) geheugen mollen?
ik kon er op internet en hier op GoT nix over vinden dus vandaar deze vraag
ik heb dan wel geen lazer ofzo maar met schuurpapier of desnoods met commander/tandpasta kan ik zelf toch ook de de casing van die chips wat dunner maken zodat ze hoger gaan met minder volt.
ik heb nu dus corsair pc3200 low latency memory (4-3-2-2 @ 400) met coperen heatsink maar ik kan ze niet of nowelijks overclocken zonder dat ze fouten gaan maken (getest met memtest86) ook als ik de timing losser zet en/of meer voltage geef (met meer volt maken ze zelfs meer fouten)
en dat viel me toch wel tegen van corsair.
(btw, ik heb een abit nf7-s mobo en een 2500+ (333fsb) cpu die de 2.3ghz haalt op 1.85volt met WC. dus ik denkt niet dat die de belemernede facktoren zijn.)
valt dat lappen te proberen? is het de moeite waard (bij ocz halen ze er blijkbaar 23mhz meer uit gemiddeld en hebben minder volt nodig)
of ga ik zo zeker mijn 2 maande oude (toch niet echt goedkope) geheugen mollen?
ik kon er op internet en hier op GoT nix over vinden dus vandaar deze vraag
[ Voor 4% gewijzigd door Countess op 27-08-2003 10:48 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!