Toon posts:

[asp.net] authorization

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heren,

Ik ben met een project bezig in asp.net. Nu heb ik een directory aangemaakt die ik wil beveiligen met forms authencition...

eerst login, daarna openen van default.aspx in de map beheer. Issie fout dan redirect naar login pagina (die in placeholder is geladen) probleem zittem in me webconfig want hij beveiligt deze directory helemaal niet!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<authentication mode="Forms">
        <forms name=".Mailing" loginUrl="default.aspx" 

protection="All" timeout="60" />
    </authentication>

<authorization>
        <deny users="/beheer"/>
    </authorization>

wat doe ik nou fout?

Verwijderd

in je map /beheer ook een web.config bestand plaatsen met hetzelfde als bovenstaand behalve
code:
1
<deny users="?">

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 17:37:
in je map /beheer ook een web.config bestand plaatsen met hetzelfde als bovenstaand behalve
code:
1
<deny users="?">
volgens mij moet het anders kunnen (al weet ik dus niet hoe) zonder een webconfig bestand in die map te zetten (jouw manier geeft nl een foutmelding dat ik er een applicatie van moet maken in mn IIS en dat lijkt me overbodig)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ja, door middel van location aangeven in de web.config in de root van de application

Anders werkt het principe van s-man2 door een aparte config.web neer te zetten in de betreffende folder, welke de parent web.config override, ook.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 23 August 2003 @ 18:39:
Ja, door middel van location aangeven in de web.config in de root van de application
en hoe geef ik die locatie aan? met een <location> ofzo? want dat werkt nie...

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 20:01:
[...]

en hoe geef ik die locatie aan? met een <location> ofzo? want dat werkt nie...
Ja :)
http://msdn.microsoft.com.../gngrflocationelement.asp

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Ik heb zelf enige tijd ook zitten rommelen met beveiligde directories.. misschien heb je er wat aan...
[rml][ ASP.NET] form based Login naar default.aspx[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Folkert schreef op 24 August 2003 @ 15:32:
Ik heb zelf enige tijd ook zitten rommelen met beveiligde directories.. misschien heb je er wat aan...
[rml][ ASP.NET] form based Login naar default.aspx[/rml]
tnx voor je link: ik heb hetzelfde gedaan als whoami gedaan. een nieuwe web.config file in men beheer map, waarin je verplicht moet inloggen. Echter bij het runnen geeftie aan dat ik in mn IIS er een applicatie van moet maken (van die beheer map).... :?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dan heb je de verkeerde items in je web.config gestopt. Authentication mag je daar niet opnieuw inzetten; die kan je niet overriden.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 24 August 2003 @ 17:09:
Dan heb je de verkeerde items in je web.config gestopt. Authentication mag je daar niet opnieuw inzetten; die kan je niet overriden.
idd....tnx nu ik die authentication heb weggehaald werkt het! :P

echter zit ik nu wel met een ander probleem:
[rml][ asp.net] na login, default aanroepen[/rml]

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 21:10 ]

Pagina: 1