Toon posts:

[asp.net] na login, default aanroepen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik zit met een probleempje van een noop:
ik heb in asp.net een login gemaakt. Als het paswoord niet klopt wordt ik meteen geredirect naar me login. Maar als mn paswoord wel klopt dan moet ik op 1 of andere manier mn default.aspx aanroepen...

maar ik weet nie hoe dat moet...(ik weet het...het zijn de basics...)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
try 
            {
                OleDbDataReader aReader = aCommand.ExecuteReader();
                while(aReader.Read()) 
                {
                    Session.Add("authenticated_user",aReader["gebruiker"].ToString());
//nou moet hier denk ik mijn aanroep komen voor mn default.aspx                 

}

hoop dat jullie me kunnen helpen tnx!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

http://samples.gotdotnet....spplus/doc/formsauth.aspx

En vergeet ajb het werken met sessions; ASP.Net heeft er veel mooiere methodieken voor.

[ Voor 41% gewijzigd door gorgi_19 op 18-06-2003 20:07 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
heej gorgi,
deze url heb ik idd ook bekeken....de authentication heb ik precies hetzelfde...alleen nu het aanroepen nog...en dat staat hier nie beschreven... :'(

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 20:08:
[...]

heej gorgi,
deze url heb ik idd ook bekeken....de authentication heb ik precies hetzelfde...alleen nu het aanroepen nog...en dat staat hier nie beschreven... :'(
Echt wel.. :P

In de pagina staat deze link.

http://samples.gotdotnet....CookieAuth/cookieauth.src

Klik vervolgens login.aspx

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
Het implementeren van Forms Authentication is redelijk eenvoudig.

Het enige wat je hoeft te doen is de authentication mode op "Forms" zetten in je web.config en de authorization bepalen.
Je bepaald in je web.config ook naar welke page er moet genavigeerd worden als een niet-geauthenticeerde user zich aanmeldt. Op die login-page kan je dus de user laten inloggen en als dat gelukt is, doe je gewoon:
code:
1
FormsAuthentication.RedirectFromLoginPage (username, false);

Voor nog meer informatie kan je misschien het best eens op de MSDN zoeken met de termen forms authentication.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 18 June 2003 @ 20:11:
Het implementeren van Forms Authentication is redelijk eenvoudig.

Het enige wat je hoeft te doen is de authentication mode op "Forms" zetten in je web.config en de authorization bepalen.
Je bepaald in je web.config ook naar welke page er moet genavigeerd worden als een niet-geauthenticeerde user zich aanmeldt. Op die login-page kan je dus de user laten inloggen en als dat gelukt is, doe je gewoon:
code:
1
FormsAuthentication.RedirectFromLoginPage (username, false);

Voor nog meer informatie kan je misschien het best eens op de MSDN zoeken met de termen forms authentication.
heej whoami tnx!
deze "FormsAuthentication.RedirectFromLoginPage (username, false);" werkt inderdaad! :)

Verwijderd

Topicstarter
Whoami en gorgi.... ik heb een vraag nogmaals aan jullie. Deze topic heb ik een tijdje geleden gepost en toen werkte alles na jullie tips. Nu echter, precies dezelfde code maar wel in een nieuw project, maar nu wordt na de login geen default geladen...
Ik heb helemaal suf zitten zoeken van naamgeving van textboxes tot en met FormsAuthentication.RedirectFromLoginPage....

weten jullie waar het aan zou kunnen liggen?

code:
1
2
3
<authentication mode="Forms">
<forms name=".Mailing"  loginUrl="beheer/login.aspx" protection="All" timeout="60"/>
</authentication>

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 19:09 ]

• whoami
RedirectFromLoginPage redirect je naar de eerder gerequeste pagina.
Als je geen pagina specifieert, dan zal je naar een default geredirected worden.

Misschien moet je nog in IIS de naam van een default-pagina specifieren voor je app.

Verwijderd

HEy hier ga ik fff misbruik van maken, ik wil ook nl nog wat weten.
Ik zelf was niet bezig op de manier die boven werd beschreven, ik doe het nl zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<system.web>
                    <forms name=".ASPXAUTH"
                           loginUrl="main.aspx?nav=6"
                           protection="All"
                           timeout="1" />
</authentication>    
</system.web>
<location path="insert.aspx">
        <system.web>
        <authorization>
            <deny users="?" />
        </authorization>
        </system.web>
</location>

Opzich werkt dit ook (als je niet ingelogd ben mag je inloggen) alleen kom je dan na het inloggen terug op de inlog pagina. Terwijl ik juist weer bij insert wil uitkomen.
Nu wil ik best overstappen naar boven genoemde code maar via een web.config leek me leuker.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 10:02 ]

• whoami
Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 10:01:
HEy hier ga ik fff misbruik van maken, ik wil ook nl nog wat weten.
Ik zelf was niet bezig op de manier die boven werd beschreven, ik doe het nl zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<system.web>
                    <forms name=".ASPXAUTH"
                           loginUrl="main.aspx?nav=6"
                           protection="All"
                           timeout="1" />
</authentication>    
</system.web>
<location path="insert.aspx">
        <system.web>
        <authorization>
            <deny users="?" />
        </authorization>
        </system.web>
</location>

Opzich werkt dit ook (als je niet ingelogd ben mag je inloggen) alleen kom je dan na het inloggen terug op de inlog pagina. Terwijl ik juist weer bij insert wil uitkomen.
Nu wil ik best overstappen naar boven genoemde code maar via een web.config leek me leuker.
Ik snap je probleem niet echt.
In je web.config geef je aan welke beveiligingsmethode je gebruikt, en welke pagina's je beveiligd voor wie.
Met RedirectFromLoginPage redirect je de gebruiker terug naar de oorspronkelijk opgevraagde pagina na het inloggen. (Zie ook de query-string en de ReturnUrl parameter).
Als je dus redirect naar je insert-pagina, en de gebruiker is niet ge-authenticeerd, dan krijg je de login-pagina. Logt de gebruiker succesvol in, dan doe je een redirectfromloginpage, en wordt de gebruiker geredirect naar de pagina die in de ReturnUrl staat.

Verwijderd

Je wil niet weten hoe mijn inlog systeem werkte. Ik maakte nl m'n eigen FormAuthiticationTicket en stopte die zelf in een cookie. Had ook zelf een QueryString (returnToUrl) die moest mee worden gegeven om na het inloggen terug geridirect te worden naar de orginele pagina. Beetje complex, maar het werkte en je kon zelfs op subpagina's beveiligen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 10:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 25 August 2003 @ 08:31:
RedirectFromLoginPage redirect je naar de eerder gerequeste pagina.
Als je geen pagina specifieert, dan zal je naar een default geredirected worden.

Misschien moet je nog in IIS de naam van een default-pagina specifieren voor je app.
dit heb ik ff gesjekt maar staat goed gespecificeerd in me IIS :?

• whoami
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 19:04:
Nu echter, precies dezelfde code maar wel in een nieuw project, maar nu wordt na de login geen default geladen...
Wat doet hij dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
hij blijft gewoon op de login pagina staan....alsof hij niks doet (of heeft gedaan)

• gorgi_19

gorgi_19

Voert hij uberhaupt wel een postback uit?

Verwijderd

Bij het klikken op je inlog-button (ervan uitgaand dat je die hebt :))

code:
1
2
3
4
5
6
Sub Submit(obj as object, e as eventargs)
   If **code om je gebruikersnaam en wachtwoord te valideren** then
    response.redirect("default.aspx")
  Else
    ....
End sub

Zoiets?

Weet trouwens iemand hoe ik met deze methode een target kan geven aan mijn redirect. Dus dat ik in deze context aangeef in welk frame de default-pagina geopend moet worden?
Das weer mijn probleem :'(

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 11:29:
Bij het klikken op je inlog-button (ervan uitgaand dat je die hebt :))

code:
1
2
3
4
5
6
Sub Submit(obj as object, e as eventargs)
   If **code om je gebruikersnaam en wachtwoord te valideren** then
    response.redirect("default.aspx")
  Else
    ....
End sub

Zoiets?
Daar heb je RedirectFromLoginPage ook voor.. ;) Want stel nu dat je eens niet binnenkomt via de default.aspx
Weet trouwens iemand hoe ik met deze methode een target kan geven aan mijn redirect. Dus dat ik in deze context aangeef in welk frame de default-pagina geopend moet worden?
Das weer mijn probleem :'(
Niet.
Moet je clientside oplossen. Server heeft geen weet namelijk waar hij een pagina heen moet sturen (lees: in welk frame). Dat een gebruiker dat bedacht heeft, is een ander probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 25-08-2003 11:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
Session.Add("authenticated_user",aReader["gebruiker"].ToString());
FormsAuthentication.RedirectFromLoginPage (gebruiker, false);

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 12:43 ]

Verwijderd

Ik gebruik ook persoonlijk de methode die cazzz gebruikt
namelijk zelf een nieuwe instantie maken van formsauthentificationTicket.
Zelf je cookie instellen etc

de methode die je hierbij gebruikt is:
FormsAuthentication.RedirectFromLoginPage

intressant:

Redirects, based on the contents of the URL key in the query string, or redirects to Default.aspx if the return key does not exist. It issues an authentication ticket and does a SetForms with the ticket, using the appropriately configured cookie name for the application as part of the redirect response.

• whoami
gorgi_19 schreef op 25 augustus 2003 @ 11:31:
[...]

Daar heb je RedirectFromLoginPage ook voor.. ;) Want stel nu dat je eens niet binnenkomt via de default.aspx
Dan doe je zo (ongeveer):
code:
1
2
string s = FormsAuthentication.GetRedirectUrl();
Response.Redirect (s);

:P

TS: Wat gebeurd er precies als je op 'login' oid geklikt hebt? Heb je dat gedeelte al eens gedebugged?

• gorgi_19

gorgi_19

whoami schreef op 25 August 2003 @ 11:36:
[...]

Dan doe je zo (ongeveer):
code:
1
2
string s = FormsAuthentication.GetRedirectUrl();
Response.Redirect (s);
Of gezien van het feit dat het
Visual Basic .NET:
1
2
Dim s as string = FormsAuthentication.GetRedirectUrl()
Response.Redirect(s)

moet zijn.. :P (* gorgi_19 prefereert nog steeds vb.net boven C#) :+

* gorgi_19 heeft weer wat geleerd.. :)

@Topicstarter:
'k heb zo een vaag idee dat je of een te actieve Firewall hebt, of je IIS er uit ligt of gewoon simpelweg onbereikbaar bent.

[ Voor 16% gewijzigd door gorgi_19 op 25-08-2003 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Topicstarter:
'k heb zo een vaag idee dat je of een te actieve Firewall hebt, of je IIS er uit ligt of gewoon simpelweg onbereikbaar bent.
Firewall heb ik uitgezet...geen resultaat, IIS ligt er niet uit want in ander project doettie het wel....ben ook bereikbaar :P

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 11:42:
[...]

Firewall heb ik uitgezet...geen resultaat, IIS ligt er niet uit want in ander project doettie het wel....ben ook bereikbaar :P
Nu deed die het ook weer.. :P

Alleen dat Signin tekentje heb je niet handig gekozen. Je zou het ook kunnen opvatten alsof je met Passport Authentication werkt.

Verwijderd

Topicstarter
heren tis eindelijk gelukt ik had dit in mn webconfig staan
code:
1
2
3
4
5
deze heb ik in me webconfig staan: 

<sessionState 
mode="Off" 
/>

de mode heb ik veranderd in "InProc" en nu werkt het gelukkig....

Het enige wat wel raar is: na het inloggen zou hij de beheer/default.aspx moeten laden, maar hij laadt de default.aspx in de rootmap ipv beheermap!

weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 14:20 ]

Verwijderd

dat wil ik ook weleens weten ja. Hoe kan je na het succesvol inloggen aangeven dat een bepaalde pagina getoont moet worden ipv default.aspx :?

naja, mijn probleem is meer iets voor een nieuwe post.. wijkt nogal af van de topicstarter.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 10:38 ]

• whoami
Verwijderd schreef op 27 augustus 2003 @ 10:13:
dat wil ik ook weleens weten ja. Hoe kan je na het succesvol inloggen aangeven dat een bepaalde pagina getoont moet worden ipv default.aspx :?
Lees eens het topic.
RedirectFromLoginPage redirect je naar de oorspronkelijk gerequeste page.
Stel, je wil naar userinfo.aspx surfen.
Je typed dus in je adresbalk:
code:
1
htpp://www.blaat.be/userinfo.aspx

Echter, stel dat userinfo beveiligd is, en dat je niet geauthenticeerd bent. Dan zal de login-pagina tevoorschijn komen.
Als je naar de URL kijkt in je adresbalk, zal je dan zien dat dat er een parameter RedirectUrl is, die userinfo.aspx bevat. Als je succesvol ingelogged bent, zal redirectfromloginpage je dan redirecten naar die RedirectUrl.

Hetzelfde geldt voor de default-page. Je surft naar een site zonder een pagina te specifieren. IIS zal dus zelf in z'n lijstje gaan kijken welke pagina's er als 'default' bestaan, en naar de eerste bestaande surfen. Echter, als deze beveiligd is, dan krijg je de login-page, en na succesvol inloggen wordt je geredirected naar die default-pagina.
Je kan zelf je eigen default pagina toevoegen in IIS.

Verwijderd

sorry, laat maar zitten die post van mij... ik was aan het slapen... wat deed ik nu:

Ik opende direct mijn loginpagina (zelf dus), ging inloggen en wou toen terug naar de oorspronkelijk aangevraagde pagina. Hoezo dat niet mijn loginpagina was weet ik niet, er werd geprobeerd default.aspx te openen en die is er dus niet.

Ik heb het via een andere pagina geprobeerd > loginpagina werd geopend > inloggen > terug op andere pagina..

Dus ik weet niet wat ik te mekkeren had :Z :O :D
Pagina: 1