Ik heb een form based login systeem gemaakt voor mijn pagina. Op de pagina heb ik een map gemaakt genaamd 'admin'. In deze map staan files die moeten worden beveiligd.
Wat ik tot nu toe heb gemaakt is een web.config in de root:
Verder heb ik in mijn admin directory een 2e web.config staan die de vorige settings overrruled.
Mijn login systeem werkt maar een ding gaat fout. Als ik correct inlog ga ik naar default.aspx. Dat moet ook kloppen aangezien de 'RedirectFromLoginPage' standaard naar deze pagina verwijst. Probleem is dat hij zoekt naar default.aspx in de root van mijn pagina terwijl deze moet redirecten naar de default.aspx in de admin map.
Hoe moet ik instellen dat hij vanaf het inloggen volledig in de admin map blijft en dus moet redirecten naar admin/default.aspx ipv default.aspx???
Of moet ik anders redeneren... moet ik standaard linken naar de pagina waar ik naartoe wil. gebruiker is niet geldig en moet dus inloggen. Na de inlogprocedure wordt hij wel correct geredirect naar de pagina waar hij naartoe wilde. Dat hele verhaal werkt nml. wel.
Wat ik tot nu toe heb gemaakt is een web.config in de root:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <configuration>
<appSettings>
<setting voor koppeling naar de database/>
</appSettings>
<system.web>
<authentication mode="Forms">
<forms name=".DrAuth"
loginUrl="admin/Login.aspx"
protection="All" />
</authentication>
<authorization>
<allow users="?" />
</authorization>
</system.web>
</configuration> |
Verder heb ik in mijn admin directory een 2e web.config staan die de vorige settings overrruled.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <configuration>
<system.web>
<authorization>
<allow users="*" />
</authorization>
</system.web>
</configuration> |
Mijn login systeem werkt maar een ding gaat fout. Als ik correct inlog ga ik naar default.aspx. Dat moet ook kloppen aangezien de 'RedirectFromLoginPage' standaard naar deze pagina verwijst. Probleem is dat hij zoekt naar default.aspx in de root van mijn pagina terwijl deze moet redirecten naar de default.aspx in de admin map.
Hoe moet ik instellen dat hij vanaf het inloggen volledig in de admin map blijft en dus moet redirecten naar admin/default.aspx ipv default.aspx???
Of moet ik anders redeneren... moet ik standaard linken naar de pagina waar ik naartoe wil. gebruiker is niet geldig en moet dus inloggen. Na de inlogprocedure wordt hij wel correct geredirect naar de pagina waar hij naartoe wilde. Dat hele verhaal werkt nml. wel.
[ Voor 50% gewijzigd door Folkert op 31-07-2003 14:36 ]