Toon posts:

[divX] AVI (divX codec) -> MPEG (svcd)

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op Google en AllTheWeb al een poging gewaagt om software te vinden om mijn ge-codeceerde bestanden in .AVI om te zetten naar .MPEG bestanden zodat ik ze kan branden op een VCD/sVCD/mVCD en ze kan kijken in mijn DVD-speler.

Ik heb geen DVD brander, dus begin daar niet over... ik vind zo ding nog steeds beetje duur voor de hoeveelheid dat ik hem ga gebruiken.

Bestaat er een software pakketje (free?) dat dit kan? Omdat er meerdere 'delen' op 1 VCD/sVCD/mVCD moeten zou ik dan ook graag een programma met een of andere menu optie, of dat ie ze gewoon achter elkaar plakt, en ik tussen 'deel' kan zappen/doorspoelen...

Geef me een tipje, of goed advies als dat kan

[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 20-08-2003 12:54 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Ik heb op Google en AllTheWeb al een poging gewaagt om software
en niks gevonden :?
divx -> svcd
(gebruik zelf TMPEGencoder is wel makkelijk)

[ Voor 16% gewijzigd door djexplo op 20-08-2003 10:28 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:32
Of dvd2svcd, kan ook met avi's om gaan en je kunt er meteen ondertitels in zetten.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:29
Aw dat van die dvd brander valt best wel mee, ik heb er eetje voor 99 euro bij de correct gehaald! en ga anders eens naar www.doom9.org daar hebben ze alles over avi divx converting ripping en branden!

[ Voor 1% gewijzigd door Rafe op 20-08-2003 12:57 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Omzetten met TMPgenc naar een Videocd mpeg bestand, die je later met de mpegtools van tmpgenc weer in stukken kan knippen. Als je er nog een subtitle bijzoekt en VobSub installeert kan je er zelfs ondertiteling bij versieren.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu mijn eerste AVI file geconverteerd naar MPG, en het ziet er 2 keer zo mooi uit op VCD...

toch nog een vraag,

is er een tool, waarmee ik een soort van Menu kan maken op een VCD?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nero kan dat wel voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het persoonlijk niet zo op Nero, heb het wel, maarja is alleen voor het branden van DreamCast-ports met autoboot, die in .NRG zijn gecomprimeerd.

Is er geen ander programma?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zit zoeken soms niet in je bloed? Onder mijn Ctrl-V zit een link die op pagina 1 van google te vinden is met de juiste (voor de hand liggende) steekwoorden. Voorlopig blijft deze link onder mijn Ctrl-V zitten ..

Rafe: Dat is naar de search/google verwijzen zonder zoekwoorden, zie ook de policy... geef gewoon wat zoekwoorden om de TS op weg te helpen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Rafe op 20-08-2003 13:53 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Kijk eens naar de sites die genoemd staan in de Software Algemeen - FAQ want zoals Wekkel al aangeeft: Er is hier genoeg over te vinden. Lees de FAQ Forumgedrag hier nog eens op na :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.