Computer doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:25
Ik heb voor een vriend van mij wat onderdelen bestelt:

k7sem + 1600 mhz proc
128 mb kingston geheugen

Verder bleek dat hij geen atx kast had dus kocht ik een tweedehands 300 watt kast bij pcboer 8)7 8)7 . Ik alles aansluiten, vastzetten en dan pc aanzetten. Toen gebeurde er niks ( scherm ging niet aan ). Het moederbord heeft trouwens onboard vga. Toen ging ik even wat draadjes enzo aandrukken terwijl pc draaide en na een tijdje rook ik een ongelooflijk vieze geur. Ik kan de geur misschien wel verklaren ( door stof ofzo ) maar dat er geen beeld was vind ik toch wel raar. Er miste trouwens 1 pinnetje uit de vga kabel. Nu durf ik er niet echt meer mee te spelen omdat het niet mijn onderdelen zijn.

Heeft iemand wat ideeën over wat ik moet doen?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Andere monitor gebruiken, pci/agp vid kaart erindouwen enz. enz.

offtopic:
Pssst lees dit even:

PMG Faq

en

Faq

[ Voor 63% gewijzigd door Notna op 19-08-2003 21:58 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Notna schreef op 19 augustus 2003 @ 21:57:
Andere monitor gebruiken, pci/agp vid kaart erindouwen enz. enz.

offtopic:
Pssst lees dit even:

PMG Faq

en

Faq
Psssst, ik vind wat je zegt behoorlijk on-topic hoor :)

Verwijderd

Het zou kunnen dat doordat het ene pinnetje mist je net niet goed contact maakt (Kortsluiting).
Heb je trouwens ook de rest van de aansluitingen los gehad zoals als usb connectors bijvoorbeeld want wanneer je deze verkeerd aansluit dan kan de boel ook doorfikken.
:)

Verwijderd

Als er een pinnetje sec uit je VGA-stekker mist, is er niet zoveel aan de hand. Dan zou je hooguit één kleur missen. Ik heb zelf ook wel eens een brakke stekker gehad en het beeld had toen een zeer sensuele paarse gloed eroverheen omdat een kleuir miste. :)

Het zou natuurlijk kunnen dat door die ene pin kortsluiting is ontstaan, ja. Misschien was het net de 0V/ground? In ieder geval lijkt een brandlucht me niet goed, stof wat inbrandt wijst sowieso op een veel te heet component.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
kurt15 schreef op 19 August 2003 @ 21:45:

Heeft iemand wat ideeën over wat ik moet doen?
Ja, afgezien van een paar draadjes aandrukken heb je nog niks gedaan (je hebt er iig geen melding van gemaakt) en dus verwijs ik je naar: Dit graag lezen eer je post :) Ga de troubleshooter bijlangs en als je er dan nog niet uitgekomen bent open je maar een nieuw topic met al je bevindingen :) Het is een beetje kansloos als we nu jou van alles gaan aanraden wat al in de FAQ staat, nietwaar?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.