Ik ben in het bezit van een 640GB raid 5 array, bestaande uit 8 80Gb schijven, hangend aan een 3Ware Escalade 7500-8.
Tijdens de installatie van Windows 2000 Pro gooide de setup alle bestanden op mijn array, behalve de boot bestanden (de verborgen bestanden die direct in je C:\ staan).
Nu wil ik helemaal geen boot-disk meer gebruiken, en m'n PC gewoon volledig van m'n array laten booten.
Alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb, is mislukt.
De Search gaf 7800+ hits, maar bijna alleen maar mensen die naast W2K of WXP W98 hadden geinstalleerd.
Ook de microsoft knowledge base was nogal cryptisch.
Ik heb in m'n bios SCSI als eerst boot device staan, en HDD-0 als tweede.
Verder ziet mijn boot.ini er zo uit:
M'n RAID array wordt als E:\ gezien, en m'n Bootdisk als C:\
Weet iemand wat ik moet veranderen om windows wel van m'n array te laten booten?
Tijdens de installatie van Windows 2000 Pro gooide de setup alle bestanden op mijn array, behalve de boot bestanden (de verborgen bestanden die direct in je C:\ staan).
Nu wil ik helemaal geen boot-disk meer gebruiken, en m'n PC gewoon volledig van m'n array laten booten.
Alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb, is mislukt.
De Search gaf 7800+ hits, maar bijna alleen maar mensen die naast W2K of WXP W98 hadden geinstalleerd.
Ook de microsoft knowledge base was nogal cryptisch.
Ik heb in m'n bios SCSI als eerst boot device staan, en HDD-0 als tweede.
Verder ziet mijn boot.ini er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
| [boot loader] timeout=0 default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINNT [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect |
M'n RAID array wordt als E:\ gezien, en m'n Bootdisk als C:\
Weet iemand wat ik moet veranderen om windows wel van m'n array te laten booten?