eMule opensource eDonkey, deel 8

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.878 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

PieterJ schreef op 25 August 2003 @ 17:13:
[...]

offtopic: Je flitser die weerkaatst in je display :? Daar lijkt het iig op.
Rode ogen reductie aanstaan?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:34

Korakal

Up up up!

Ik ben nu al een tijdje eMule gebruiker, sinds versie 0.25. Al vanaf het allereerste gebruik totaan m'n huidige 0.30a versie loop ik tegen hetzelfde probleem aan: eMule laat het processorgebruik langzaam (soms sneller) vollopen, tot 100% CPU-use. Meestal na een nacht aan laten staan tref ik em 's ochtends aan met full CPU.
Ik heb overigens tussen deze versies door al 2x m'n WindowsXP opnieuw geinstalleerd (format + clean install), maar het mocht niet baten.
Wat kan ik hier nou aan doen?

Relevante specs: Athlon XP 1800+ / 512 MB RAM / Windows XP Pro NL SP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Laatst online: 22-07 19:54
Ligt aan het aantal download plus je emule settings als je die ff post dan kan ik misschien verder helpen :)
Ik heb met deze settings geen probleem(0-10 % cpu load):

max connections 750
Max sources per file:500
35 connecties per 5 sec
Aantal Downloads: 30-40
+ bij display(preferences--->display) alle performance tweaks aangetikt, dat scheelt veel cpu kracht B)

Ik draai wel Emule Morphnext1C, de standaard emule is te beperkt :)
Draait al bijna 2 dagen en heb 1B na 7 dagen toen niet hoger dan 20%(behalve bij completing files of hashing natuurlijk) zien gaan.

/EDIT: en misschien helpt dit topic:

http://www.emule-project.net/board/index.php?showtopic=24695

[ Voor 42% gewijzigd door RickDB op 25-08-2003 18:17 . Reden: 1C dus :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Rick164 schreef op 25 August 2003 @ 18:11:
Ligt aan het aantal download plus je emule settings als je die ff post dan kan ik misschien verder helpen :)
Ik heb met deze settings geen probleem(0-10 % cpu load):

max connections 750
Max sources per file:500
35 connecties per 5 sec
Aantal Downloads: 30-40
Oké, het aantal downloads is de laatste tijd wel flink. In het begin had ik er rond de 30, later rond de 100. Sinds een week of 2 ben ik heftig aan het queuen :)

Actuele stats, settings zijn sinds het begin niet gewijzigd.
max connections: 400
max sources per file: 500
20 connecties per 5 sec
aantal downloads: 269 files
Als je nog meer settings/stats nodig hebt hoor ik het wel.
Ik draai wel Emule Morphnext1C, de standaard emule is te beperkt :) , draait al bijna 2 dagen en heb 1B na 7 dagen toen niet hoger dan 20%(behalve bij completing files of hashing natuurlijk) zien gaan.
Zou jouw versie dat probleem bij mij soms verhelpen, of is het alleen een add-on? Biedt het in mijn geval ook voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Je downloads zijn het waarschijnlijk boven de 50 word je btw ook van servers gekicked(tijdelijk).
Ik had ze ook een tijd boven de 50(118 zelfs :P) omdat er heel veel overbleven van mijn vakantie leech bak :P.
Morph gaat hier iets beter mee om merk ik en bij veel downloads is die nog steeds niet abnormaal hoog(30-40 %), bij <50 downloads gewoon 0-10 % met wat 20 % pieken :)
Hier kan je morph halen:

http://emulemorph.sourceforge.net/
http://www.emule-project.net/board/index.php?showforum=28 <--- hun sub forum

Ze hebben een versie voor elke cpu(intel en amd) dus dat scheelt volgens de developers veel (200/250% zo efficient) vergeleken bij de normale versie qua cpu verbruik.

[ Voor 16% gewijzigd door RickDB op 25-08-2003 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken jullie eMule met oudere computers? Ik heb hem hier draaien op een P4 2.4, met 40 downloads, en hij gebruikt nog geen 2% CPU resources. Op het moment draait ook nog de virusscanner een Full System Scan, en nu hangt het CPU-gebruik percentage rond 8%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
2.4 ghz tegen een amd thunderbird 1400(zie sig) dan klopt et cpu verbruik wel ;)
En hang van je settings af plus hun lang die draait, aantal sources stapelt dan op.
Ik draait ook eset nod32(av) met outpost firewall 2, aangezien outpost firewall 2 10 % cpu verbruikt door die vele verbindingen is mijn emule verbruik iets hoger aangezien die het weer moet verwerken etc..

[ Voor 94% gewijzigd door RickDB op 25-08-2003 20:54 . Reden: niet helemaal wakker vandaag :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

over morph gesproken... ik heb goed nieuws... ze zijn nu bezig met het testen van een 30a verzie... dus voor volgende week denk ik dat ie wel uit is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Zag et net :D

Quote van morpheus(morph dev):

im running/debuging/testing 30 morphnext 2a... like the users who look on cvs can see
You might build it but dont release a binary here until we do!

thx

Morpheus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, ik heb een vriend in het dev team van morph, and it will take just a couple of days ...
Ik weet dit onder andere omdat ik de nieuwe ipfilter.dat van hun host ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Nou maar hopen dat ie net zo goed en stable als 1C is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Rick164 schreef op 25 August 2003 @ 20:17:
Je downloads zijn het waarschijnlijk boven de 50 word je btw ook van servers gekicked(tijdelijk).
Hmmmm maar ik wil downen :+ Ik ga het wel eens met wat minder proberen. Thanx.
Morph gaat hier iets beter mee om merk ik en bij veel downloads is die nog steeds niet abnormaal hoog(30-40 %), bij <50 downloads gewoon 0-10 % met wat 20 % pieken :)
Ze hebben een versie voor elke cpu(intel en amd) dus dat scheelt volgens de developers veel (200/250% zo efficient) vergeleken bij de normale versie qua cpu verbruik.
Interessant, I'll try!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:45
Korakal schreef op 25 August 2003 @ 17:49:
Ik ben nu al een tijdje eMule gebruiker, sinds versie 0.25. Al vanaf het allereerste gebruik totaan m'n huidige 0.30a versie loop ik tegen hetzelfde probleem aan: eMule laat het processorgebruik langzaam (soms sneller) vollopen, tot 100% CPU-use. Meestal na een nacht aan laten staan tref ik em 's ochtends aan met full CPU.
Ik heb overigens tussen deze versies door al 2x m'n WindowsXP opnieuw geinstalleerd (format + clean install), maar het mocht niet baten.
Wat kan ik hier nou aan doen?

Relevante specs: Athlon XP 1800+ / 512 MB RAM / Windows XP Pro NL SP1
Update de driver van je NIC met een versie van de fabrikant i.p.v. de standaard driver van XP. Lijkt misschien onzin, maar met mijn NETGEAR FA312 werkte 't! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zijn er ook mods voor xmule ? Iets van morph ofzo ?

Voor mensen met cpu power interesse, ik draai xmule onder Debian Linux (unstable) op een Celeron 266mhz met 256 mb ram. Cpu gebruik is ongeveer 50%.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
apt-get source en dan in je debian/rules de gcc flags veranderen. Kun je optimizen wat je wilt :)

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08 18:40
wehehehe :'(...weer een ddos geweest ofzo? was met razorback geconnect, maar werd eruit geknalt, en kan met niks meer verbinden :(

ben ik de enige??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Rein_stein schreef op 26 August 2003 @ 16:22:
wehehehe :'(...weer een ddos geweest ofzo? was met razorback geconnect, maar werd eruit geknalt, en kan met niks meer verbinden :(

ben ik de enige??
Neenee, ik heb ook (nog steeds) dat probleem. D'r is er maar 1tje die het doet.

Is er trouwens een lijstje GoT users die ik aan m'n 'friends list' kan toevoegen of wordt dat hier niet geaccepteerd ?

[ Voor 17% gewijzigd door Aike op 26-08-2003 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Lord of the Pentium schreef op 26 August 2003 @ 16:33:
Is er trouwens een lijstje GoT users die ik aan m'n 'friends list' kan toevoegen of wordt dat hier niet geaccepteerd ?
Zie de Communi list in the start post.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Lord of the Pentium schreef op 26 augustus 2003 @ 16:33:
[...]

Neenee, ik heb ook (nog steeds) dat probleem. D'r is er maar 1tje die het doet.

er is een GOT_Community_ID file, zie topic nummer 7 ergens halverwege, als je dat file toevoegd dan kun je 1 block van de 100 mb in totaal downloaden, vanaf dan blijft hij alsmaar [GoT]-ters zoeken die de rest hebben, maar die zijn er niet :)

Zo kun je dus een heleboel friendjus maken :+

[edit] goh ja, hij staat zelfs in de starttopic :P Way to go _/-\o_
voeg het volgende bestand toe aan je lijst, door hem te kopiëren op je klembord.

ed2k://|file|[GoT]_COMMUNITY_ID_BIGFILE|104856064|0BC0BC4E2C5037CB70415E7E1CF03D32|/

en plak hem dan onder 'search / zoek' in het 'ED2K Link(s)' vak en druk op 'start'. (sommige mods beginnen met downloaden zodra je hem gekopieerd hebt op je klembord, dan hoef je hem niet zelf toe te voegen)

nu ff laten draaien en als er [GoT] bronnen komen kun je ze toevoegen.

Als je een paar KB binnen hebt zet je het bestand op een lage prioriteit. klik op het bestand onder 'Transfers / Verbindingen' en zoek het GoT-ID bestand. Druk op de rechter muis knop als je het bestand geselecteerd hebt. Uit het popup menu selecteer je nu 'Priority' -> 'Low'. Zo duurt het eeuwen voordat je het bestand binnen hebt, en heb je tijd genoeg om iedereen toe te voegen. Op deze manier kost het je ook haast geen bandbreedte. Het GoT-ID bestand zal nooit helemaal gedownload worden. Je zult nooit meer dan 9,28 MB kunnen downloaden omdat er niet beschikbaar is, dit is geen probleem, je wilt toch niks met het bestand doen, en het is eigenlijk ook een 'leeg' bestand. In je temp folder wordt het bestand 19 MB, geen 100, zoals je zou kunnen denken.

Af en toe ff kijken of er nieuwe gotters zijn, deze hebben geen icoontje met een hartje voor hun naam. Als je het zat bent zet je hem op pause. Na een paar dagen zet je hem weer aan en wacht op nieuwe sources... Dat is de makkelijkste manier.

Voor de goede orde: de gotters kunnen onder het bestand staan als bron van het bestand (dubbelklikken op het GoT-ID bestand onder 'Transfers / Verbindingen' of in je 'Knownsources' (in het 'Transfers / Verbindingen' scherm op het knopje 'Uploads (x)' of 'Verzendingen' klikken totdat je 'Knownclients' / 'Op de wachtlijst (x)' ziet. in dit scherm staan ze onder [GoT])

[ Voor 67% gewijzigd door hufkes op 26-08-2003 16:52 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt de zoekfunctie op het moment niet. Kan dit aan bepaalde instellingen liggen of aan het aantal bestanden dat ik aan het downloaden ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:26

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 19:50:
Bij mij werkt de zoekfunctie op het moment niet. Kan dit aan bepaalde instellingen liggen of aan het aantal bestanden dat ik aan het downloaden ben?
Kan soms even duren, zeker bij een trage server of dito internetverbinding (doordat je een te hoge upload hebt). Heb je wel 'Globaal (Server)' geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al laat ik hem een uur staan, krijg ik nog niks in het scherm. Gebruik altijd "server" om te zoeken. Heeft hij vroegah ook altijd goed gedaan. En met "globaal" doet ie ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 20:17:
Al laat ik hem een uur staan, krijg ik nog niks in het scherm. Gebruik altijd "server" om te zoeken. Heeft hij vroegah ook altijd goed gedaan. En met "globaal" doet ie ook niks.
'Server' wil zeggen dat hij het alleen bij de server zoekt waar je mee verbonden bent. Bij 'Globaal' gaat hij ook, nadat hij bij jouw server heeft gezocht, ook bij andere servers zoeken, waardoor je meestal meer hits krijgt.

Ik heb ook wel eens tijden gehad dat het helemaal niet werkte, misschien is het ook verbonden met jouw versie van Emule, of dus de server waar je verbinding mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even afwachten dan, aangezien het vroeger wel heeft gewerkt. In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

wel veel gotter vind je op die manier... posten die ook allemaal op dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

dark4ever schreef op 26 augustus 2003 @ 22:15:
wel veel gotter vind je op die manier... posten die ook allemaal op dit forum?
Sommige wel en sommige niet. Het valt helaas niet te controleren. Ik kan mezelf ook [GoT] Zoefff noemen bijv. Geen haan die er naar kraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Ik heb ook een andere nick dan op GoT, maar toch zie je veel mensen met GoT in hun naam !

/me bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nadeel waar ik tegenaan liep is dat er jammergenoeg ook GoT'ters zijn die emule niet helemaal begrijpen, oftewel graag bijv, darkmule of mison clients gebruiken.. het nadeel is als ik alle got users ga toevoegen dat ik deze weer allemaal eruit moet donderen.

Het valt mij wel op.. dat als ik bij edonkeyfakes.ath.cx ga kijken.. naar wat dit bestand is.. dat ik een zeer leuke reactie terugkrijg...

http://edonkeyfakes.ath.c...E2C5037CB70415E7E1CF03D32

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ik heb ook een andere nick dan op GoT, maar toch zie je veel mensen met GoT in hun naam !

/me bedankt :)
Ik gebruik gewoon m'n forum naam (=echte naam) :D
Het nadeel waar ik tegenaan liep is dat er jammergenoeg ook GoT'ters zijn die emule niet helemaal begrijpen, oftewel graag bijv, darkmule of mison clients gebruiken.. het nadeel is als ik alle got users ga toevoegen dat ik deze weer allemaal eruit moet donderen.
Hoezo dat? Ik gebruik alleen eMule...nooit een mod gebruikt dus als je het even wilt toelichten waarom ze eruit moeten dan ben ik weer dankbaar ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo dat? Ik gebruik alleen eMule...nooit een mod gebruikt dus als je het even wilt toelichten waarom ze eruit moeten dan ben ik weer dankbaar ;)
Neem aan dat ie bedoelt dat sommige aan het leechen zijn. Dus dan downloaden ze wel sneller van jou, alleen jij niet sneller van hun. Schiet je dus niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 10:24:
[...]

Neem aan dat ie bedoelt dat sommige aan het leechen zijn. Dus dan downloaden ze wel sneller van jou, alleen jij niet sneller van hun. Schiet je dus niks mee op.
Ah...en hoe spot ik deze 'verraders' ? :D

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Zijn er nog meer mensen die xmule draaien ? Ik heb versie 1.5.6a en daar zitten nog flink wat bugs in. Kan er zo 3 noemen. Heb ik een te nieuwe versie of is dit gewoon m'n lot als linuxgebruiker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

wat ik nu weer heb, staat ineens mij hele debuglog vol met dit soort berichten
Weet iemand wat dit is, het lijkt al wel een hele tijd zo te gaan, erg vaag.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
8/27/2003 10:58:13 AM: Unknown exception in CClientReqSocket::PacketReceived; IP=80.223.*.227  protocol=0xe3  opcode=0x4c  size=70
8/27/2003 10:58:13 AM: Structured exception c0000005 in CClientReqSocket::PacketReceived at 004094e0
8/27/2003 10:58:13 AM: Unknown exception in CClientReqSocket::PacketReceived; IP=80.230.*.68  protocol=0xe3  opcode=0x4c  size=66
8/27/2003 10:58:13 AM: Structured exception c0000005 in CClientReqSocket::PacketReceived at 004094e0
8/27/2003 10:58:13 AM: Unknown exception in CClientReqSocket::PacketReceived; IP=62.109.*.198  protocol=0xe3  opcode=0x4c  size=50
8/27/2003 10:58:13 AM: Unknown exception in CClientReqSocket::PacketReceived; IP=81.57.*.147  protocol=0xe3  opcode=0x4c  size=70
8/27/2003 10:58:13 AM: Unknown exception in CClientReqSocket::PacketReceived; IP=80.132.*.121  protocol=0xe3  opcode=0x01  size=75

die sterretjes stonden er natuurlijk niet hè... ;)
Graham schreef op 27 augustus 2003 @ 10:35:
[...]
Ah...en hoe spot ik deze 'verraders' ? :D
als je een beetje recente emule versie gebruikt zullen ze voor een deel automatisch geblokkeerd worden. Voor betere detectie van dergelijke eikkultjes kun je goed overstappen op de de morphnext mod, die is iets beter in leecher blocken dan de standaard versie. helaas is de .30 variant nog niet uit van die mod.....

[ Voor 15% gewijzigd door hufkes op 27-08-2003 11:12 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai xmule. Ik merk eigenlijk niet veel van bugs, maar goed, die zullen er wel in zitten. De grap is dat xmule een volledige rewrite is van emule; emule scheen te rottig geprogrammeerd te zijn om handig te kunnen porten. Het voordeel is natuurlijk dat xmule over een aantal versies veel beter/stabieler is dan emule ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Jah dat wil ik ook nog wel doen...xmule en dat ie dan 's avonds aangaat. Ik vraag me alleen af...is dat een op x gebasseerd programma (dus moet ik het in x starten) of kan het in console?

En kan ik m'n huidige files (windows xp systeem) over gooien naar dat ding? Hoe zit het dan eigenlijk met links voor emule?

Misschien een FAQ ergens? (zoekt --> gevonden --> down :( )

[ Voor 20% gewijzigd door Graham op 27-08-2003 12:13 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Wil ff het volgende kwijt: welke gek gaat z'n HD share op eMule? want ik kwam zo iemand tegen... een file van 20GB :D opgeslagen als *.nrg

okeej da wilde ik ff kwijt... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Het is een x programma. Ikzelf zoek eigenlijk ook een commandline client, want dan kan ik iets maken dat het hele huis dezelfde mule gebruikt. Ik heb gekeken naar MLDonkey, maar dat is geloof ik geen emule kloon.

Ook weet ik niet of onder linux dezelfde files gebruikt worden. Ik denk het wel eigenlijk. De met files heb ik gekregen door een eerdere versie van xmule: lmule. Dat was wel een port van emule.

Trouwens, jouw link naar de FAQ is niet een heel handige. Hij verwijst naar google en op die pagina zie ik geen link naar de FAQ. Misschien kan je de echte link posten? Maar goed http://xmule.org is het adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Thuissendy schreef op 27 August 2003 @ 19:43:
Het is een x programma. Ikzelf zoek eigenlijk ook een commandline client, want dan kan ik iets maken dat het hele huis dezelfde mule gebruikt. Ik heb gekeken naar MLDonkey, maar dat is geloof ik geen emule kloon.

Ook weet ik niet of onder linux dezelfde files gebruikt worden. Ik denk het wel eigenlijk. De met files heb ik gekregen door een eerdere versie van xmule: lmule. Dat was wel een port van emule.

Trouwens, jouw link naar de FAQ is niet een heel handige. Hij verwijst naar google en op die pagina zie ik geen link naar de FAQ. Misschien kan je de echte link posten? Maar goed http://xmule.org is het adres.
uhh anders start jij zelf z'n project van een commandline client als ie er nog niet is... gewoon om het emule forum een topic beginnen en misschien willen mensen je wel helpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op 27 August 2003 @ 09:44:
[...]
Ik gebruik gewoon m'n forum naam (=echte naam) :D

[...]
Jaja, ik hoef niet alle got users eruit te halen, maar wel de gebruikers met de mison of darkmule mod e.d. aangezien ik geen zin heb om te uplooien naar hashstealende of leechende mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is een command line client, van de originele edonkey2000 danwel, en van overnet.. maarja niet zo uitgebreid als xmule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

dat ie (nog) niet alle mogelijkheden heeft, tja das natuurlijk jammer.
maar als je dan nog even zo vriendelijk zou willen zijn om de link te posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kan ik op de een of andere manier mijn credits van de ene pc overzetten naar de andere? Ik wil graag emule ook op een andere pc zetten, maar heb geen zin om weer tig gigabyte te uploaden voordat ik weer enigszins kan downloaden. Ik snap wel dat je eigen credits niet op je pc staan, maar ergens moet op de een of andere manier bijgehouden worden wie je bent. Dit moet vast ook wel over te zetten zijn naar een andere pc, maar hoe? Is gewoon de directory kopieren genoeg?

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jnijboer schreef op 27 August 2003 @ 22:10:
Kan ik op de een of andere manier mijn credits van de ene pc overzetten naar de andere? Ik wil graag emule ook op een andere pc zetten, maar heb geen zin om weer tig gigabyte te uploaden voordat ik weer enigszins kan downloaden. Ik snap wel dat je eigen credits niet op je pc staan, maar ergens moet op de een of andere manier bijgehouden worden wie je bent. Dit moet vast ook wel over te zetten zijn naar een andere pc, maar hoe? Is gewoon de directory kopieren genoeg?
jah volgens mij wel En je krijgt een id aan de hand van je ip, dus die moet zowieso hetzelfde zijn op je andere comp (dacht ik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

userhash.dat meekopieren en je incoming en temp map, meer hoef je niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Mon_ schreef op 27 August 2003 @ 21:57:
dat ie (nog) niet alle mogelijkheden heeft, tja das natuurlijk jammer.
maar als je dan nog even zo vriendelijk zou willen zijn om de link te posten ;)
http://www.edonkey2000.com/downloads.html

logisch :P

edit: zo is er ook een overnet versie te krijgen op www.overnet.com, ook cli.
Overnet is de serverloze edonkey versie, geen gezeur meer met servers maar het sources zoeken duurt ietsje langer.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Laatst online: 19:39
Het zal wel aan mij liggen maar ik krijg Emule maar niet aan de praat.( v 0.30a )
Ik zit achter een NAT router( freesco ) en ik heb een aantal poorten geforward naar mijn pc ( 192.168.1.5 )
Het betreft deze poorten

tcp,4662,4662,192.168.1.5
udp,4672,4672,192.168.1.5
tcp,4661,4661,192.168.1.5
udp,4665,4665,192.168.1.5
tcp,4711,4711,192.168.1.5

Ik heb aardig wat files gedeeld staan ,misschien wel teveel( 2500 bestanden) maar daar heb ik bij de meeste servers nooit problemen mee gehad, ik heb een chello classic verbinding.

Hieronder het connection menu

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/w.derooy/emule.GIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

FX16 schreef op 27 August 2003 @ 22:40:
Het zal wel aan mij liggen maar ik krijg Emule maar niet aan de praat.( v 0.30a )
Ik zit achter een NAT router( freesco ) en ik heb een aantal poorten geforward naar mijn pc ( 192.168.1.5 )
Het betreft deze poorten

Ik heb aardig wat files gedeeld staan ,misschien wel teveel( 2500 bestanden) maar daar heb ik bij de meeste servers nooit problemen mee gehad, ik heb een chello classic verbinding.

[afbeelding]
Poorten zijn goed zo te zien. Maar ik zou eens wat minder sharen. Veel servers hebben toch wel moeite met 2500 bestanden. Probeer eens met 100 ofzo? Je kan ook even je log aanzetten, zodat je kan zien wat er nog meer gebeurt.
Krijg je trouwens een high of low ID? Als ie low is, zit er toch nog een probleem in je port forwarding.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 27-08-2003 22:55 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FX16 schreef op 27 August 2003 @ 22:40:
Het betreft deze poorten

[afbeelding]
Je krijgt 'm niet aan de praat? sorry om je te helpen heb ik meer informatie nodig, zoals wat geeft 'ie voor foutmelding, wat gebeurt er als je verbind met een server, Kan je wel verbinden met een server?

Minder bestanden sharen is echt wel iets om mee te beginnen, en de minimale grote van je bestanden is aan te raden die boven de 9MB te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Laatst online: 19:39
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 23:03:
[...]

Je krijgt 'm niet aan de praat? sorry om je te helpen heb ik meer informatie nodig, zoals wat geeft 'ie voor foutmelding, wat gebeurt er als je verbind met een server, Kan je wel verbinden met een server?

Minder bestanden sharen is echt wel iets om mee te beginnen, en de minimale grote van je bestanden is aan te raden die boven de 9MB te houden.
Ik kan helemaal niet verbinden met een server ,ik start het programma en klik vervolgens op een server om te connecten,dan geeft ie als melding: " server seems to be dead"
Ook zie ik helemaal geen informatie over de servers zoals ping times E.D.
Het aantal files is inmiddels omlaag gebracht naar 15 ( 700MB+ divx )
Ik draai met Xp en de XP firewall is uitgeschakelt

Hier een stukje uit het log :

8/27/2003 11:04:43 PM: Found 15 known shared files
8/27/2003 11:04:43 PM: Creditfile loaded, 0 clients are known
8/27/2003 11:04:43 PM: Disconnected
8/27/2003 11:04:46 PM: 18 servers in server.met found
8/27/2003 11:04:46 PM: No part files found
8/27/2003 11:04:46 PM: eMule Version 0.30a ready
8/27/2003 11:05:39 PM: Found 2697 known shared files
8/27/2003 11:05:40 PM: Found 2697 known shared files
8/27/2003 11:05:50 PM: Found 2697 known shared files
8/27/2003 11:06:03 PM: Connecting to (193.111.198.138:4242)...
8/27/2003 11:06:24 PM: (193.111.198.138:4242) appears to be dead.
8/27/2003 11:06:24 PM: Disconnected

Hij doet het ,ik had een foute server lijst!

[ Voor 20% gewijzigd door FX16 op 27-08-2003 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

server poort is 4242, die heb je niet openstaan in je router.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Je moet ook niet op 1 server klikken, je moet gewoon Auto-connect on startup aan zetten. Dan gaat hij zelf het lijstje met servers af. Misschien is het ook gelijk handig om je lijstje leegt te maken en een nieuwe lijst bij ed2k.has.it te downloaden.

En KHdV: die poort moet outbound bereikbaar zijn. Je hoeft hem zelf niet door te sturen naar je eigen interne IP omdat er geen binnenkomend verkeer op die poort is. Zie ook de FAQ. In principe hoef je alleen de 2 poorten die ook in de screendump van de config te zien zijn, door te forwarden naar je interne IP.

• Rhodan
  • Laatst online: 11:23
Zijn er weer problemen op het emule netwerk? Werd er een klein uurtje geleden afgegooid en sindsdien, full or dead en af en toe krijg ik de melding dat mijn poort 4662 niet te bereiken is. Deze heb ik nagekeken, maar staat allemaal goed, zowel tcp als udp. Gebruik de eChanblard mod gebaseerd op 0.30a. Internet is via ADSL, alcatel speedtouch 510 pro met daar weer aan een draytek 2200e. zowel in de alcatel als draytek staan de poorten open.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• jbbrans
  • Laatst online: 13:09

jbbrans

Ik heb een probleem met de webserver van emule (morpnext mod).
Als ik inlog kan ik alleen maar de eerste pagina bekijken, de knoppen wijzen allemaal naar de pagina #.
Dit is gebeurt na een verse installatie van emule.

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 28 August 2003 @ 00:02:
En KHdV: die poort moet outbound bereikbaar zijn. Je hoeft hem zelf niet door te sturen naar je eigen interne IP omdat er geen binnenkomend verkeer op die poort is. Zie ook de FAQ. In principe hoef je alleen de 2 poorten die ook in de screendump van de config te zien zijn, door te forwarden naar je interne IP.
Als ik poort 4242 niet in mijn firewall configureer, vertikt eMule echt om met een server op die poort te connecten. Als ik de standaard poorten configureer connect eMule alleen met servers op poort 4661/4662.

Verwijderd

Wie van jullie gebruikt hier allemaal xMule? Ik draai het zelf namelijk. Echt blij dat ik eindelijk sinds een paar maanden rust weer heb kunnen ezelen B)

Ik vind alleen eMule 0.30a mooier ;(

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 07:23:
[...]

Als ik poort 4242 niet in mijn firewall configureer, vertikt eMule echt om met een server op die poort te connecten. Als ik de standaard poorten configureer connect eMule alleen met servers op poort 4661/4662.
Is het dan niet zo, dat je al het uitgaande verkeer boven een bepaalde poort (1024 ofzo) standaard blokkeert? Want er zijn tal van servers met andere poorten dan 4242,4661,4662.

Nogmaals: zowel in de FAQ als bij mij thuis, is het niet nodig om die poort te forwarden. Blijkbaar is jouw firewallconfiguratie/systeem danig anders dan bij een normale router.

Verwijderd

sinds ik mijn vigor 2500 heb (gisteren) kan ik ook nie meer naar probenprinz en silent bob enzo (met 4242 dus) connecten... Tevens zakt dat fuk ding al in bij 100 verbindingen :(

Me speedtouch 510v4 was toch stukken beter... en goedkoper

• Rhodan
Iemand geen ideeen voor mijn probleem? Net nog ff zonder router zitten proberen, en hetzelfde, maar heb no een andere pc en daar doet diet het gewoon wel. Lijkt wel of iets in mijn main pc die poort 4662 blokt. Had het in juli ook al een keer en toen op het laatst maar een format gedaan. Ook nog een image van een kleine 3 weken terug gezet en dit mocht ook niet baten. Snap er geen moer van.

• Graham
Effe een tip voor de router gebruikers: Als je een dynamisch ip hebt (op je pc) en je forward de emule poort(en) dan kan je na dat je reboot wel eens een ander ip krijgen zodat de forward van poorten niet meer goed werkt. Zorg dat je of een statisch ip instel of dat je in de dhcp client kan instellen dat jou NIC's MAC adres een bepaald ip krijgt.

grahamofthewheels.com

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 22:34:
userhash.dat meekopieren en je incoming en temp map, meer hoef je niet te doen.
En als ik nou mijn userhash.dat aan al me vrienden geef... dan bouwen wij dus een gezamelijke userhash op en krijgen we dus heel veel score niet waar? of wordt die userhash ook nog aan je ip of zo gekoppeld? (wat vroeger wel het geval was maar omdat ze nu een nieuw userhash systeem hebben weet ik het niet meer).

• Rhodan
Nog ff over mijn probleem, zie boven. Heb een epox rda3+ met 2 netwerkchippis, nu heb ik een losse netwerkkaart er in gestopt en alles werkt weer netjes. Kan iemand mij uitleggen wat nu het probleem is met die onboard adapters? Beging nu toch wel nieuwsgierig te worden, maar heb hier weinig kaas van gegeten.

Verwijderd

Ik heb ook een probleem! ja ookal...
Ik zoek dus een router Met ingebouwde ADSL modem! welke meer dan 512 connecties aankan..want mijn getweakde alcatel modem doet maar 256.. en da's erg irritant :)
Iemand een idee?
oja ik kwam laatste een SMC modem/router tegen Zou dit wat zijn?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 17:48:
Ik zoek dus een router Met ingebouwde ADSL modem! welke meer dan 512 connecties aankan..want mijn getweakde alcatel modem doet maar 256.. en da's erg irritant :)
Iemand een idee?
Een beetje overdreven, maar op zich zou een linux routertje ook een hoop connecties aankunnen. Kost wel iets meer stroom, maar dan heb je ook wat in vergelijking tot een normale router.

• jbbrans

jbbrans

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 17:48:
Iemand een idee?
Waar kan ik in de specs van een router zien of de router meer dan 256 connecties aan kan?
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor m'n huidige router. Ik heb het vermoeden dat deze m'n internet (chello plus) vertraagd.

En nee een linux router is voor mij geen oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door jbbrans op 28-08-2003 19:32 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik denk dat de professionele 3Com en Cisco routertjes ook weinig last hebben van grote hoeveelheden connecties, maar ik ben bang dat jouw portemonnee daar minder blij mee is ;).

Verwijderd

Nog ff over de hacking van emule:

http://lists.netsys.com/p...e/2003-August/008449.html

Beter maar allemaal upgraden

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 23:05:
Nog ff over de hacking van emule:

http://lists.netsys.com/p...e/2003-August/008449.html

Beter maar allemaal upgraden
10 dagen terug reeds gemeld: 3R_ in "eMule opensource eDonkey, deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 28 augustus 2003 @ 19:55:
Ik denk dat de professionele 3Com en Cisco routertjes ook weinig last hebben van grote hoeveelheden connecties, maar ik ben bang dat jouw portemonnee daar minder blij mee is ;).
Dat heb je heel goed gezien!

En daarom zoeken wij dus een router voor niet al te duur welke wel genoeg connecties levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah dank je, had het hele ding nog niet gelezen
nou ja, het netwerk lijkt weer redelijk normaal, thank god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

jbbrans schreef op 28 August 2003 @ 19:31:
[...]

Waar kan ik in de specs van een router zien of de router meer dan 256 connecties aan kan?
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor m'n huidige router. Ik heb het vermoeden dat deze m'n internet (chello plus) vertraagd.

En nee een linux router is voor mij geen oplossing.
Lijkt me iets voor het router ervaringen en vragen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 09:55:
Wie van jullie gebruikt hier allemaal xMule? Ik draai het zelf namelijk. Echt blij dat ik eindelijk sinds een paar maanden rust weer heb kunnen ezelen B)

Ik vind alleen eMule 0.30a mooier ;(
Ja ik gebruik ook xmule ! Ben er alleen helemaal niet blij mee want het crashed om de haverklap. Zelfs als ik het gewoon met rust laat houd ie het geen middag vol. Meer mensen hier last van ?

Ik heb xmule 1.5.6a op Debian Unstable. lmule dat ik hiervoor had, crashte ook als een gek de hele tijd. Toen draaide m'n bak trouwens nog stable, dus lijkt me dat het niet daarin zit ?

En waarom is stable al aan een hoger versie nr dan unstable ? http://sourceforge.net/projects/xmule/

/me heeft ondertussen ook nog een windowsezeltje :(

[ Voor 8% gewijzigd door Aike op 29-08-2003 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 00:07

Rival24

I'll Be Back

Ik heb net even de faq gelezen en ge-ctrl-f'd in dit topic, maar ik vroeg me af wat een thermometer voor een bestand wil zeggen in je downloadqueue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geurtd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 09:37

geurtd

www.geurt.com

Geeft aan dat er een oordeel over die file is gegeven.
De kleur zegt hoe goed het oordeel

Life is like a box of chocolates, you never know wich one will kill you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je op die thermometer dubbelklikt (of in morphnext rechtsklikt en 'show all comments' klikt) zie je de beoordeling van verschillende users op die ene file.

Groen is 'excellent'
geel is 'good'
oranje is 'fair'
grijs is 'no rating'
en rood is 'poor' (nooit gezien, maar die zal er wel zijn :) )
een mier betekent corrupte of onvolledige file

Nu heb ik zelf een vraagje: ik ben zelf een film aan het downloaden, die in twee stuks van 700 mb komt. Nou merk ik dat de helft van de sources van beide files over gaan op A4AF naar het andere bestand. dus de sources van deel 1 gaan a4afen naar deel 2 en de sources van deel 2 gaan a4afen naar deel 1. Verlies ik nou hierdoor elke keer de sources of de mijn plaats in de wachtrij voor deze sources? Zo ja, kan ik hier iets tegen doen?

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 14:32:
als je op die thermometer dubbelklikt (of in morphnext rechtsklikt en 'show all comments' klikt) zie je de beoordeling van verschillende users op die ene file.

Groen is 'excellent'
geel is 'good'
oranje is 'fair'
grijs is 'no rating'
en rood is 'poor' (nooit gezien, maar die zal er wel zijn :) )
een mier betekent corrupte of onvolledige file

Nu heb ik zelf een vraagje: ik ben zelf een film aan het downloaden, die in twee stuks van 700 mb komt. Nou merk ik dat de helft van de sources van beide files over gaan op A4AF naar het andere bestand. dus de sources van deel 1 gaan a4afen naar deel 2 en de sources van deel 2 gaan a4afen naar deel 1. Verlies ik nou hierdoor elke keer de sources of de mijn plaats in de wachtrij voor deze sources? Zo ja, kan ik hier iets tegen doen?
Je verliest als het goed is helemaal niets, a4af is gewoon asked for another file, wat altijd bij beide bestanden staat, als dus het ene bestand klaar is, gaat 'ie aan het andere bestand beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 20:35:
er is een command line client, van de originele edonkey2000 danwel, en van overnet.. maarja niet zo uitgebreid als xmule
Ja, dat is MLDonkey. Ik mis denk ik daarin de emule features die xmule wel heeft. Zijn er gebruikers met ervaring met MLDonkey?
Lord of the Pentium schreef op 29 August 2003 @ 13:27:
[...]

Ja ik gebruik ook xmule ! Ben er alleen helemaal niet blij mee want het crashed om de haverklap. Zelfs als ik het gewoon met rust laat houd ie het geen middag vol. Meer mensen hier last van ?

Ik heb xmule 1.5.6a op Debian Unstable. lmule dat ik hiervoor had, crashte ook als een gek de hele tijd. Toen draaide m'n bak trouwens nog stable, dus lijkt me dat het niet daarin zit ?

En waarom is stable al aan een hoger versie nr dan unstable ? http://sourceforge.net/projects/xmule/

/me heeft ondertussen ook nog een windowsezeltje :(
Jammer van je windowsezel. Je computer voelt zich vast meer thuis als-ie een GNU heeft ;) Ik draai sinds mei dit jaar xmule (in mei was het nog lmule). Ik heb nooit een crash gehad terwijl ik 'm regelmatig enige nachten laat aanstaan. Je sprak eerder van drie bugs. Welke waren dat? Heb je eigenlijk geprobeerd contact op te nemen met de makers over die bugs? Vaak zijn die nerds op irc te vinden en kan je direct iets vragen. Misschien heb je een ander probleem met je GNU (linux) systeem?

[ Voor 1% gewijzigd door Sendy op 30-08-2003 15:32 . Reden: emule -> lmule ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:49
Ik heb het volgende probleem ik gebruik emule plus 1f. Ik krijg de download niet boven de 4 a 5 kB. ik share genoegd en heb ook een hoge id. rara

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Btje schreef op 30 August 2003 @ 12:18:
Ik heb het volgende probleem ik gebruik emule plus 1f. Ik krijg de download niet boven de 4 a 5 kB. ik share genoegd en heb ook een hoge id. rara
Beetje FAQ-vraag, maar ja. Hoelang doe je al mee? Upload je veel? Hoe is alles ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Hey nou wil ik weer een router kopen omdat mijn sitecom hier heeft een 250 connecties limiet dus zit al een tijdje direct verbonden met een software firewall.
Nou is deze vraag al vaker langsgekomen en heb op het emule forum wel een topic gevonden met router tests maar dies niet up2date, ik zoek er namelijk 1 die veel connecties aan kan en dan niet uitvalt als mijn sitecom eerst deed.
Ik had deze bij www.routershop.nl gezien:

Draytek Vigor 2104P Breedband router Euro 88,06incl
Linksys EtherFast 8-Port Cable/DSL Router Euro 90,44incl

Mijn voorkeur ging naar een linksys, maar deze heeft volgens hun support maar een 500 connection limiet.
Ik wil em dan met deze settings draaien(minimaal):

connecties max: 500 <---- emule zit daar nogal vaak overheen vanwege pieken van 600/700
Max sources per file: 500
Connecties per 5 sec: 25

Heeft iemand nog andere suggesties voor een goede router rond de 100 euro of zijn deze goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Rick164 schreef op 30 augustus 2003 @ 13:43:
Hey nou wil ik weer een router kopen omdat mijn sitecom hier heeft een 250 connecties limiet dus zit al een tijdje direct verbonden met een software firewall.
Nou is deze vraag al vaker langsgekomen en heb op het emule forum wel een topic gevonden met router tests maar dies niet up2date, ik zoek er namelijk 1 die veel connecties aan kan en dan niet uitvalt als mijn sitecom eerst deed.
Ik had deze bij www.routershop.nl gezien:
Dit soort vragen kun je beter kwijt in: [rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Sendy schreef op 29 August 2003 @ 18:30:
[...]

Ja, dat is MLDonkey. Ik mis denk ik daarin de emule features die xmule wel heeft. Zijn er gebruikers met ervaring met MLDonkey?

[...]

Jammer van je windowsezel. Je computer voelt zich vast meer thuis als-ie een GNU heeft ;) Ik draai sinds mei dit jaar xmule (in mei was het nog emule). Ik heb nooit een crash gehad terwijl ik 'm regelmatig enige nachten laat aanstaan. Je sprak eerder van drie bugs. Welke waren dat? Heb je eigenlijk geprobeerd contact op te nemen met de makers over die bugs? Vaak zijn die nerds op irc te vinden en kan je direct iets vragen. Misschien heb je een ander probleem met je GNU (linux) systeem?
hé weer mister mainframe hacker :P

Ik heb ervaring met Mldonkey, lekker via console leechen en dat beviel me goed. Je moet wel handig zijn met console progs, maar dat lijkt me geen probleem. Voordeel was dat het niet crashte. Echt heel overzichtelijk zien hoe je downloads gingen was er niet bij maar alles kwam wel na een paar dagen in de opgegeven map en dan ben ik tevreden :)

Voor windows ezeltje heb ik maar een andere pc genomen, nu dus 2 ezels. Bugs zijn van die simpele dingen dat als je een file uit de shared map haalt en dan in xmule de priority veranderd zonder de lijst te reloaden crashed ie, als je 2 files in de search selecteerd en dan rechts klikt en download crashed ie, als je gewoon op de download knop klikt die daarvoor zit werkt het wel. En nog wat random vastlopers waar ik geen vat op heb. Gewoon als je 's ochtends kijkt heb je weer ene lege KDE desktop. (ja had liever wmaker gehad, maar geen zin om te knoeien via vnc). Misschien dat ik een cron jobje start dat iedere 6 uur xmule killed en weer start 8)7

Hoe kan ik erachter komen of mijn linux bak de schuldige is en niet xmule ? Dr draait dan wel unstable op maar onder stable waren de problemen hetzelfde.

edit, in mei van dit jaar heette xmule volgens mij lmule en geen emule :P
edit2, waar op irc hangen die gasten rond ? en waar hang jij meestal rond :P

[ Voor 6% gewijzigd door Aike op 30-08-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep MLdonkey is ook erg prettig. Verder heeft het ook een java frontend en het kan ook via een browser benadererd worden. Verder is het ook erg prettig dat die meerdere netwerken ondersteund zoals bittorent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Laatst online: 07:49
Lekkere Kwal schreef op 30 augustus 2003 @ 12:21:
[...]
Beetje FAQ-vraag, maar ja. Hoelang doe je al mee? Upload je veel? Hoe is alles ingesteld?
Al een paar maanden weet niet zeker hoelang. Upload staat ook continu aan.
een paar instellingen :

MaxUpload=11
MaxDownload=256
MaxConnections=500
Port=4662
UDPPort=4672
MaxSourcesPerFile=400
QueueSize=3000

wat is er nog meer belangrijk?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Laatst online: 10-09 16:10

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 20:36:
Gebruiken jullie eMule met oudere computers? Ik heb hem hier draaien op een P4 2.4, met 40 downloads, en hij gebruikt nog geen 2% CPU resources. Op het moment draait ook nog de virusscanner een Full System Scan, en nu hangt het CPU-gebruik percentage rond 8%.
Emule draait op APPEL, mijn server (P2-266)... op BANAAN, mijn werkstation (P4 @ 3.2GHz) check ik via Terminal Services alleen hoe het ervoor staat. (continu sessie open)

Ik denk dat emule op die oude bak zo'n 5-10% CPU tijd in beslag neemt, iets meer tijdens het hashen.

De reden dat ik hem op zo'n oude bak draai? Die heeft maar een 150W voeding, dus da's lekker economisch als ie 24 uur per dag aan moet staan :)

( Voor uitgebreidere specs, zie signature :) )

[ Voor 8% gewijzigd door DynaMikeY op 30-08-2003 15:11 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Lord of the Pentium schreef op 30 augustus 2003 @ 14:25:
[...]

hé weer mister mainframe hacker :P

Ik heb ervaring met Mldonkey, lekker via console leechen en dat beviel me goed. Je moet wel handig zijn met console progs, maar dat lijkt me geen probleem. Voordeel was dat het niet crashte. Echt heel overzichtelijk zien hoe je downloads gingen was er niet bij maar alles kwam wel na een paar dagen in de opgegeven map en dan ben ik tevreden :)

Voor windows ezeltje heb ik maar een andere pc genomen, nu dus 2 ezels. Bugs zijn van die simpele dingen dat als je een file uit de shared map haalt en dan in xmule de priority veranderd zonder de lijst te reloaden crashed ie, als je 2 files in de search selecteerd en dan rechts klikt en download crashed ie, als je gewoon op de download knop klikt die daarvoor zit werkt het wel. En nog wat random vastlopers waar ik geen vat op heb. Gewoon als je 's ochtends kijkt heb je weer ene lege KDE desktop. (ja had liever wmaker gehad, maar geen zin om te knoeien via vnc). Misschien dat ik een cron jobje start dat iedere 6 uur xmule killed en weer start 8)7

Hoe kan ik erachter komen of mijn linux bak de schuldige is en niet xmule ? Dr draait dan wel unstable op maar onder stable waren de problemen hetzelfde.

edit, in mei van dit jaar heette xmule volgens mij lmule en geen emule :P
edit2, waar op irc hangen die gasten rond ? en waar hang jij meestal rond :P
Oke, dan zal ik mldonkey toch eens proberen.

Die kleine bugjes ben ik nog niet tegengekomen; maar die zijn ook zo klein (en het zijn een beetje vreemde handelingen) dat me dat niet verbaast. De vastlopers vind ik eigenlijk wel een beetje gek. Ik heb daar helemaal geen last van. Ik heb eigenlijk geen idee hoe je kan zie welke software brak is. Als je niets vreemd in je logs terugziet zal het wel xmule zijn. Misschien een debug optie zoeken? Moet je misschien de software compileren :? Ik draai ook unstable, maar daat is niets unstable aan hoor :)

Ik geloof niet dat deze programmeurs op irc hangen ;) of misschien wel, maar dan schrijven ze er niet bij waar :| Sorry dat ik je heb blij gemaakt met een dooie mus. Die xmule.org site is wel een beetje paranoia lijkt het.

Ikzelf hang meestal ook niet op irc uit. Vaak hang ik een beetje achter GoT en achter mijn mutt, mijn trouwe e-mail hon^H^H^Hclient. Ik ben dus niet gezellig B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
Vraagje, ik zit al wat langer op emule, maar heb nooit echt aan optimalisatie gedacht ;)

Ik weet dat je wat extra preformance haalt uit je instellingen voor connection limits en max sources per file...

NU heb ik max connections staan op 800, en max sources per file op 500, terwijl dat volgens mij wel meer zou kunnen zijn. (adsl basic xs4all), maar ik ben nogal bang dat mijn router eruit klapt.

Nu lees ik op internet (google) mensen die hem op 8000 hebben staan, met max 2000 per file, en zij hebben dezelfde verbinding als mij. is dat reeel?

Wat zoude goede settings kunnen zijn? (linksys router btw, BEFW11S4. )

[ Voor 3% gewijzigd door Icey op 31-08-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, andere topic :P

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 18:19 . Reden: *foutje* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
Zit hier nu helemaal met vage verbindingsproblemen...
Mn downloadsnelheid heeft de hele tijd pieken van vele MB's per seconde, terwijl ik maar ene 2Mbit lijn heb...

Ook heb ik mn max connections op 250, en max new connections per 5 sec op 20 staan; anders klapt mn modem/router eruit :?

Heb een Demon 2048/512 verbinding met een ZyXEL 650R-31 modem.
Heb geprobeerd de nieuwste firmware te gebruiken en de modem als router in te stellen maar hij blijft hetzelfde doen :(
Iemand enig idee of zal ik gewoon Demon bellen?

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 20:36:
Gebruiken jullie eMule met oudere computers? Ik heb hem hier draaien op een P4 2.4, met 40 downloads, en hij gebruikt nog geen 2% CPU resources.
Op een P3-800 met 512MB neemt emule v0.30a ook 2%.

Uptime=44 uur, emule heeft 50 minuten gebruikt ~ 1,9%

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Icey schreef op 31 augustus 2003 @ 13:49:
Vraagje, ik zit al wat langer op emule, maar heb nooit echt aan optimalisatie gedacht ;)

Ik weet dat je wat extra preformance haalt uit je instellingen voor connection limits en max sources per file...

NU heb ik max connections staan op 800, en max sources per file op 500, terwijl dat volgens mij wel meer zou kunnen zijn. (adsl basic xs4all), maar ik ben nogal bang dat mijn router eruit klapt.

Nu lees ik op internet (google) mensen die hem op 8000 hebben staan, met max 2000 per file, en zij hebben dezelfde verbinding als mij. is dat reeel?

Wat zoude goede settings kunnen zijn? (linksys router btw, BEFW11S4. )
ik heb alle bij op 1000 staan en het loopt super :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

dark4ever schreef op 01 September 2003 @ 18:54:
[...]

ik heb alle bij op 1000 staan en het loopt super :D
Tja, alleen maar dat roepen is niet erg nuttig. Vertel dan eens waarom het bij jou wel goed werkt én hoe het bij jou thuis aan elkaar hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

DynaMikeY schreef op 30 August 2003 @ 15:11:
[...]
Ik denk dat emule op die oude bak zo'n 5-10% CPU tijd in beslag neemt, iets meer tijdens het hashen.

De reden dat ik hem op zo'n oude bak draai? Die heeft maar een 150W voeding, dus da's lekker economisch als ie 24 uur per dag aan moet staan :)

( Voor uitgebreidere specs, zie signature :) )
Hier ook een P4, 2.4GHz met een voeding van 450 watt en een CPU van 2 %.
Wie verbruikt er nu meer stroom?
Waarschijnlijk heb ik iets meer fans en zal ik iets meer stroom verbruiken dan jij, maar het vermogen van de trafo zegt niet zo veel over de stroom opname. Het is wel duidelijk dat je maar beperkt vermogen hebt.
Eerlijk gezegd zou ik wel willen weten wat het nou kost om eMule 24/7 aan te laten staan zonder beeldscherm aan.
Iemand enig idee?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Geurt-kun schreef op 01 September 2003 @ 23:44:
[...]

Hier ook een P4, 2.4GHz met een voeding van 450 watt en een CPU van 2 %.
Wie verbruikt er nu meer stroom?
Waarschijnlijk heb ik iets meer fans en zal ik iets meer stroom verbruiken dan jij, maar het vermogen van de trafo zegt niet zo veel over de stroom opname. Het is wel duidelijk dat je maar beperkt vermogen hebt.
Eerlijk gezegd zou ik wel willen weten wat het nou kost om eMule 24/7 aan te laten staan zonder beeldscherm aan.
Iemand enig idee?
Als je voor jou uitgaat voor 150 W verbruik = 0,15 KWh = 3,6 KWh per dag. Kijk ff op de factuur van je energieleverancier en je weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

wanneer komt eindelijke de morphnext .30 uit? D'r was er hier in dit topique een tijd geleden al eentje die ons lekker zat te maken... maar nog steeds niet :'(

De 29c versie loopt bij mij om de haverklap vast, zo erg vaak dat ik hem maar als service heb geinstalleerd mbv firedeamon zodat hij tenminste herstart wordt als hij er midden in de nacht cq. midden op de dag di de tijdstippen dat ik juist lekker kan leechen omdat er niet veel met de pc gebeurd weer eens uit knalt....

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

er is al wel een alpha van uit die je zou kunnen downloaden als je echt niet meer kan w88. Maar ze schrijven er wel dit bij:

Finally I got it, this is the normal version of MorphNext2a (built CET 31.08.2003 ~21:30). This is alpha-software and you should know that you´re using this version at your own risk! If this version damages your downloaded files and/or any other software and/or hardware on your PC/network, it´s your fault.

http://polizistenduzer.gm...d_31.08.2003.CET2130).rar
Lekkere Kwal schreef op 01 September 2003 @ 19:23:
[...]
Tja, alleen maar dat roepen is niet erg nuttig. Vertel dan eens waarom het bij jou wel goed werkt én hoe het bij jou thuis aan elkaar hangt.
ik heb adsl fast en zit achter een Draytek router met 3 pc's
En wanneer ik emule gebruik met max download 20kb upload kunnen alle pc makkelijk internetten. what els do u wanna know?

[ Voor 29% gewijzigd door Dark4ever op 02-09-2003 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

dark4ever schreef op 02 September 2003 @ 08:08:

ik heb adsl fast en zit achter een Draytek router met 3 pc's
En wanneer ik emule gebruik met max download 20kb upload kunnen alle pc makkelijk internetten. what els do u wanna know?
Welk type draytek router?
Wat zijn je gemiddeld aantal connecties (in emule)?
Wat is je aantal connecties per 5 sec.?
En is je werkelijke upload ook 20KB/s, of zakt die in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Laatst online: 30-08 07:37
Ik gebruik emule 29c moprphnext1c amd mod maar telkens als ik met een server connect dan vreet hij al mijn geheugen sources, als ik emule dan afsluit dan geeft hij aan dat hij niet reageert. Als ik emule aan zet zonder met een server te verbinden dan doet hij het normaal.

Instellingen:
Capiciteit dl 1000 upload 16
Limieten dl 400 upload 10

max sources 300
max connections 250

Max new connections 350

File buffer size 300000
queue size 8000

Wat is het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteravond die webserver eens uitgeprobeerd. Leuk en werkte meteen (lokaal). Alleen heb ik deze aangezet zodat ik af en toe eens op mijn werk kan kijken hoe het ervoor staat. Hiervoor heb ik poort 4711 doorgestuurd. Nu heb ik de volgende problemen:

1- Een collega (achter de zelfde proxy) kan WEL bij de 'site' maar krijgt de hele tijd stukken te downloaden ipv dat deze getoond wordt. (thuis op andere netwerk pc's niet)
2- Ik krijg zelf de hele site niet eens te zien. (page cannot be displayed zegt IE)

Iemand enig idee hoe beide problemen kunnen worden opgelost?

Specs: E-tech router (blauwe kreng), Emule Plus 1g

offtopic:
De oplossing voor probleem1 heb ik al ergens gezien maar kan het niet meer terugvinden en weet het niet meer exact...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 16:35 . Reden: probeer mezelf te verduidelijken :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Laatst online: 18-08 10:01
The blackhand heeft hun mod ook gebaseerd op 0.30a...
Hier is het changelog:

The Black Hand v2

Developers

nul7
SmartDevil

Please visit http://theblackhand.sourceforge.net for more information.

Direct Links:

Binary
Source

-----------------------------------------------------------------------------

ChangeLog:

Update Updated The Black Hand
The Black Hand v2 is based on eMule v30a

Feature FakeCheck milobac/LSD/The Black Hand
Now you can download a known list of fake files and be aware if files you are downloading or searching for have been reported as fake. URL is left blank... you will have to find your own URL for fakes.txt and fakes.dat.

Feature Updated IPFilter The Black Hand
Now the IPFilter.txt and IPFilter.dat URL is configurable. This is left blank, and you will have to find your own.

Update Updated Features SlugFiller/ZZ/zegzav/The Black Hand
All previous features were updated if a 30a version was available.

Feature MergeKnown SlugFiller
The statistics of duplicate known files are now merged and the statistics of part files are now saved in the known.met.

Feature Selectable Download Color The Black Hand
Now the color for Downloading Files is selectable via The Black Hand Tweaks section of the Preferences Dialog.

Feature Completed SafeHash SlugFiller
Now all SafeHash extensions are included.

Feature New Tweaks Option Control Matthew Miller & The Black Hand
New look to The Black Hand Tweaks section of the Preferences Dialog. We added this for the extra features it contains. There are known issues with the notification of control changes, but it shouldn't be a problem.

GUI New Splash Screen John O'Byrne & The Black Hand
Bling Bling!

GUI New Credits Screen Marc Richarme & The Black Hand
We're big pimpin' now!

BugFix Fixes of Known Bugs The Black Hand
All known bugs have been fixed (hopefully)... so that we could create more. ;o)

Feature Other Stuff Other People
I'm sure there is something(s) we have forgotten to list (as usual)...

-----------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

jbbrans schreef op 02 september 2003 @ 09:49:
[...]
Welk type draytek router?
Wat zijn je gemiddeld aantal connecties (in emule)?
Wat is je aantal connecties per 5 sec.?
En is je werkelijke upload ook 20KB/s, of zakt die in?
Vigor2200 Series
1000
20
neej die zakt niet die is altijd 20 alleen soms als ik ga gamen ofzo dan zet ik hem op 10 of lager...
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.