eMule opensource eDonkey, deel 8

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.876 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56
En komt u maar weer verder in deel 8 8) :7

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/pics/logo.gif

Topicregeltjes, even lezen aub B)
  • eMule is géén programma waar je "ff snel" wat mee kan downloaden. Je zal eerst moeten uploaden om zo credit op te bouwen. Uiteindelijk hou je er wél een programma aan over waar je "ff snel" wat mee kan downloaden, maar dat kost dus wel wat tijd... Houd in je hoofd dat voor iedere MB die je download, je eigenlijk ook een MB moet uploaden!
  • Het is niet de bedoeling dat je hier komt vertellen dat je hoge downloadspeeds hebt, we weten dat je er blij mee bent, maar het is een beetje overbodig (je kan er wél mee patsen in irc://irc.tweakers.net/emule ;) )
  • Als je een probleem hebt, kom dan niet met "eMule, kutprog, ik zit onder de 10 kb, ik ga KaZaA weer gebruiken". Denk er eerst zelf na wat het probleem kan zijn, lees de FAQ, topic en deze openingspost, en als je er dan nog niet uit komt, post het dan hier.
  • Vermeld bij een probleem altijd duidelijk wat je je instellingen zijn (zoals max. connections, max sources/file, max. up en down, enz.) en of je een firewall/router/server gebruikt. Dan hoeven we er niet naar te vragen, en kunnen we proberen om je te helpen. Zeg er ook meteen bij of je een hoog of laag ID hebt, dat kan soms een hoop gegok schelen, en je kan sneller geholpen worden. Ohw, en als je dan toch bezig bent, zet er dan meteen bij welke versie je gebruikt!
  • Als je iets zoekt in een groot topic, maar geen zin hebt om alles door te bladeren, dan kan je het volgende doen. Plak achter de topiclink "?limit=999" zodat er 999 posts op een pagina komen. Vervolgens kan je met de zoekfunctie van je browser, vaak "Ctrl + F" het topic makkelijk doorzoeken :)

Voor de luie mensen onder ons: $topicurl
  • In de crew is besloten dat het niet de bedoeling is, om links te geven naar de (welbekende) ed2k-link-sites. Doe het dus ook gewoon niet, en voorkom een OW en/of Ban :)
  • Verder, houd het gezellig, en niet te veel offtopic gebl@@t pleaz :)
  • Het irc kanaal bestaat ook nog steeds trouwens, irc://irc.tweakers.net/emule :P
De FAQ/Manual ==> www.dutchemulefaq.tk
Je kan hem vinden op:

http://www.dutchemulefaq.tk of
http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/index.htm

Neem hier eerst een kijkje als je een probleem hebt, of een functie niet helemaal begrijpt, voordat je je vraag hier stelt :)
Het klopt dat ik ietwat achterloop met het updaten van de FAQ, dat komt omdat ik een tijd op vakantie ben geweest. Zodra ik weer tijd vind, zal ik hem weer eens grondig updaten ;)
Veelgestelde vragen
Aangezien de FAQ meer is uitgegroeid tot een manual, zet ik hier nog een aantal veel gestelde vragen neer, die steeds weer terugkomen. Weet je er ook 1 (+ antwoord), ICQ of mail me dan even.

[b]
  • Wat is een Emule MOD en wat kan ik ermee?
    Een emule mod is een versie van de officiële emule die aangepast is. Het zijn dus emuleclients met nieuwe functies (zoals anti-leechers functies). Omdat emule opensource is kun je de broncode downloaden en aanpassen in MS visual studio c++. Omdat veel mensen niet kunnen programmeren zijn er andere mensen die dat voor je overnemen. Een aantal voorbeelden kun je hier vinden: www.emule-mods.de
    Als je alle functies van verschillende mods op een rij wilt hebben kun je hier kijken: http://www.angelfire.com/magic/emulemodreview/
  • Waar kan ik mijn credit zien?
    Simpel, dat kan niet. Je credit word opgeslagen op iedere client naar wie je upload, dat zijn dus duizenden mensen. In het bestand "clients.met" worden alle mensen opgeslagen die bij jou credit hebben.
  • Ik krijg de error "An attempt was made to access an unnamed file past its end"
    Dit bericht kan je krijgen als er onjuiste pakketjes data worden verstuurd door een server of client. Het heeft verder geen invloed op je downloads of de werking van eMule. Vanaf versie 0.28a krijg je deze error niet meer te zien.
  • Hoe moet ik mn eMule upgraden naar een nieuwere versie?
    Het is alleen de eerste keer handig om de installer te gebruiken. Zodra je een upgrade uitvoert, download dan de "binaries", en pak deze uit in je huidige eMule directory. In principe hoef je alleen de .exe te vervangen. Vergelijk voor de zekerheid toch ook nog even je eMule dir met je .zip . Staan er andere bestanden in je .zip, dan is de kans groot dat er een nieuwe functie is toegevoegd, die een extra bestand gebruikt, wat je dus ook nog even moet uitpakken...
  • Iemand heeft mijn nick gejat :o
    Inderdaad! Er bestaan mods die nicknames en userhashes jatten. Vaak bestaat zo'n naam dan uit jou naam met een toevoegsel, zoals 'chief'. Het eMule team is er al van op de hoogte, en is op zoek naar een oplossing. Ondertussen kan jij zo iemand blocken, door hem in je ipfilter te zetten. Zie de FAQ voor meer info hierover, of gebruik dit programma gemaakt door Mr.Nobody ervoor. Voor uitleg, lees deze post even door :) .

Met de komst van nieuwe mods met een betere beveiliging is het makkelijker geworden om cheatende mods te bannen (voorbeelden op dit moment zijn de Morph en de Blackrat mods). waarschijnlijk worden de komende emule clients ook wel steeds beter hierin. voor verschillende mod en hun voordelen: http://www.emule-mods.de
    De morph mod geeft gebruikers ook een toevoeging (dit kan vanalles zijn), dit is geen leech mod, die hoef je dus niet te blocken met je ipfilter.dat
    Als je geen zin hebt om mensen met de hand toe te voegen kun je ook een ipfilter.dat downloaden en deze over je oude heenzetten. Het bestand wordt steeds geupdate en is hier te downloaden: http://www.atheistdictionary.com/ipfilter/ipfilter.dat (sommige mods downloaden, als dat aanstaat, zelf een nieuwe versie).
  • Wat is secure identification?
    In het kort komt het erop neer dat het stelen van iemands hash niet meer kan, de problemen die voorkomen in het stukje hierboven kunnen dan niet meer gebeuren.
    Zet dit dus aan! Ik heb zelf geen problemen ondervonden, mijn downloads gaan nog even snel. Meer hierover op http://www.emule-project.net/faq/sechash.htm
    Deze functie zit in emule vanaf versie 29b. Vanaf emule 29c staat het standaard aan (bij sommige oudere mods, zoals morph, ook). Helaas is het wel zo dat je je verdiende credits bij anderen eerst weer kwijt raakt als beide secure identification gebruiken, maar dit weegt niet op tegen de voordelen. Op den duur zal iedereen overschakelen, dus geef als Gotter het goede voorbeeld.
  • Boehoe :'( mijn emule links vanuit mijn browser werken niet meer :(
    Oplossing is heel gemakkelijk:
    Emule afsluiten, wis in de registry de 2 ed2k keys:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\ed2k
    & HKEY_CLASSES_ROOT\ed2k
    Start emule, keys worden nu weer aangemaakt
    Je hoeft zelf niks meer te doen.
    (Registy kun je editen door regedit in te typen bij start -> uitvoeren/run)
  • Als ik iets wil openen in de emulewebserver krijg ik een download venster!
    Je moet in de internet explorer HTTP 1.1 en/of HTTP 1.1 through proxy connections aanzetten (Extras -> Tools -> Internet Options -> Advanced)
  • Mijn downloads zijn weg, maar de tijdelijke bestanden staan er nog wel :?
    Weet je zeker dat je in emule de juiste folder aangewezen hebt waar je tijdelijke bestanden staan? Als je net gewisseld bent van mod is dat misschien de reden.
  • eMule zegt dat mijn tijdelijke bestanden kapot zijn
    Tja, er is weinig hoop, maar het enige wat je kunt doen is proberen om ze met deze tools te fixen:
    http://www.emule-project.net/faq/tools.htm
    Wees er wel voorzichtig mee, laat ze alleen los op een kopie van je bestand, en gebruik het alleen als laatste redmiddel.
  • Ik word steeds heel snel van de server afgegooid!
    Waarschijnlijk deel je teveel bestanden. Dit geeft een te zware belasting op de server, daarom wordt je er afgegooid. Oplossing is dus minder delen (500 is geen probleem, maar share niet een paar duizend losse mp3tjes). Je kunt in de serverlijst zien hoeveel bestanden je mag delen op die server.
  • Ik kreeg net een melding van een corruptedblock ("downloaded part is corrupt"), wat moet ik doen?
    Niks! Emule heeft gezien dat er iets mis was met dit gedeelte van het bestand en gaat het nu opnieuw binnenhalen. Als eMule dit niet zou doen was je bestand kapot geweest.
  • Sjonge, wat een bestanden in mijn emule folder, welke kunnen weg? waar zijn ze allemaal voor?
    Kijk hier http://www.emule-project.net/faq/used_files.htm, daar staat duidelijk uitgelegd welk bestand waar voor gebruikt word.
  • Leuk hoor dat emule, maar als ie aanstaat kan ik nauwelijks meer surfen :(
    Ja dat kan, emule legt nou eenmaal veel verbindingen! De oplossing is dus ook om het aantal connecties lager te zetten. Op het extended tab in het opties scherm kun je het aantal verbindingen per 5 seconden lager zetten, dit heeft een nog groter effect. Voor beide geldt dat je het moet uitproberen en niet gelijk extremen te kiezen, dus rustig aan tweaken. Hou er ook rekening mee dat veel routers max 255 verbindingen kunnen leggen. Als je router vaak "crashed" heb je misschien een nieuwere firmware nodig.
  • Hoe hoog moeten mijn max.connecties/max.sources enzo staan?
    Ook hier geldt, neem eerst de standaard waarden. ga daarna tweaken, weer zonder gelijk extremen te nemen! kijk ook eens in je statistiek grafiek en getallen. als je grafiek van je upload verschrikkelijk schommelt, zit je waarschijnlijk aan je maximum. het zou kunnen dat je download daardoor lager wordt, omdat je verbinding dichtslibt. verder geldt: altijd conclusies trekken na een uur ofzo, nooit na 1 minuut! bij sommige veranderingen moet je zelfs nog meer tijd uittrekken. helaas komt het voor dat met dezelfde instellingen je download ineens niet meer wil. waarschijnlijk heb je of minder bestanden in je wachtlijst staan of minder populaire. zorg er altijd wel voor dat je een reeks bestanden in je wachtlijst hebt, met 2 bestanden erin schiet het meestal niet op!
  • Ik zie dat in de statistieken, dat ik veel verbinding heb, wel 5000!
    Je hebt veel bestanden in je wachtlijst en veel bronnen. Emule wil ze graag allemaal afgaan om ze te vragen naar nog meer bronnen of om op de wachtlijst te komen, helaas zijn er geen verbindingen meer over (je zit op je max verbindingen) en dus kan emule ze nu niet vragen. Maak je niet druk hierom, als er weer verbindingen vrij zijn vraagt ie alsnog. Na een nachtje aanstaan is het al een stuk beter en zal max verbindingen niet zo snel meer oplopen.
  • Wat is een community groep en wat kan ik er mee?
    Sommige mods ondersteunen een speciaal soort vrienden functie. Hierdoor kunnen ze sneller bij je downloaden en jij bij hun; ze gaan sneller naar plek 1 op je wachtlijst. Bij de standaard emule zet je een groep naam tussen [ en ] voor je naam. Hier op GoT gebruiken we hier voor [GoT]. Bij sommige mods kun je het invoeren in een speciaal vak in de instellingen.
  • Wat zijn vrienden?
    Vrienden zijn nog een stapje hoger dan de community groep. Deze gaan dus nog sneller naar plaats 1 op je wachtlijst. Je kunt mensen toevoegen aan je vriendenlijst door op de naam van een gebruiker de rechter muisknop in te drukken en daarna voor "add to friends" te kiezen. Daarna kun je je vrienden terug vinden onder de "messages" knop, aan de linkerkant van het scherm. Let er wel op dat emule niet gehele tijd controleert of je vrienden online zijn, er kan dus een grijs icoontje voor zijn naam staan terwijl hij wel online is (dan is het een groene). pas als er een actie ondernomen wordt (bv een bericht verzenden) controleert emule of hij online is. Als je wilt dat een bepaalde vriend snel iets kan downloaden bij je, kun je hem een eigen upload slot geven. dit doe je door rechtermuisknop op zijn naam te doen en dan voor "establish friend slot" te kiezen. Je kunt dit maar voor 1 vriend tegelijk doen! Als je veel mensen van GoT op je vrienden lijst wilt hebben kun je het volgende doen:
    voeg het volgende bestand toe aan je lijst, door hem te kopiëren op je klembord.

ed2k://|file|[GoT]_COMMUNITY_ID_BIGFILE|104856064|0BC0BC4E2C5037CB70415E7E1CF03D32|/

en plak hem dan onder 'search / zoek' in het 'ED2K Link(s)' vak en druk op 'start'. (sommige mods beginnen met downloaden zodra je hem gekopieerd hebt op je klembord, dan hoef je hem niet zelf toe te voegen)

nu ff laten draaien en als er [GoT] bronnen komen kun je ze toevoegen.

Als je een paar KB binnen hebt zet je het bestand op een lage prioriteit. klik op het bestand onder 'Transfers / Verbindingen' en zoek het GoT-ID bestand. Druk op de rechter muis knop als je het bestand geselecteerd hebt. Uit het popup menu selecteer je nu 'Priority' -> 'Low'. Zo duurt het eeuwen voordat je het bestand binnen hebt, en heb je tijd genoeg om iedereen toe te voegen. Op deze manier kost het je ook haast geen bandbreedte. Het GoT-ID bestand zal nooit helemaal gedownload worden. Je zult nooit meer dan 9,28 MB kunnen downloaden omdat er niet beschikbaar is, dit is geen probleem, je wilt toch niks met het bestand doen, en het is eigenlijk ook een 'leeg' bestand. In je temp folder wordt het bestand 19 MB, geen 100, zoals je zou kunnen denken.

Af en toe ff kijken of er nieuwe gotters zijn, deze hebben geen icoontje met een hartje voor hun naam. Als je het zat bent zet je hem op pause. Na een paar dagen zet je hem weer aan en wacht op nieuwe sources... Dat is de makkelijkste manier.

Voor de goede orde: de gotters kunnen onder het bestand staan als bron van het bestand (dubbelklikken op het GoT-ID bestand onder 'Transfers / Verbindingen' of in je 'Knownsources' (in het 'Transfers / Verbindingen' scherm op het knopje 'Uploads (x)' of 'Verzendingen' klikken totdat je 'Knownclients' / 'Op de wachtlijst (x)' ziet. in dit scherm staan ze onder [GoT])
  • Ik heb zelf een nieuw bestand die ik wil delen met de emule wereld, hoe zorg ik dat ie het snelste verspreid wordt?
    Druk op de "shared files" knop, zoek je bestand op en druk op de rechtermuisknop. Selecteer nu uit de popup priority en zet deze op "release". Bij sommige mods kun je ook nog aangeven dat bestanden die op release staan voorrang hebben bij het uploaden. Het is zeker slim om bestanden die niet zo populair zijn wat hoger te zetten dan populaire, zo worden ze sneller verspreid.
Oude eMule topics
Deel 1: Emule opensource donkey
Deel 2: Emule opensource edonkey, deel 2
Deel 3: Emule opensource edonkey, deel 3
Deel 4: eMule opensource eDonkey, deel 4
Deel 5: eMule opensource eDonkey, deel 5
Deel 6: eMule opensource eDonkey, deel 6
Deel 7: eMule opensource eDonkey, deel 7
Poll

Omdat de oude poll wel erg oud begon te worden, heeft Mr.Nobody een nieuwe gefinancierd:

Poll: Welke eMule Mod gebruik je nu?
Geen mod (Standaard versie)
Sivka
Morph
LSD
Fusion
MorTillo
Plus
Tarod
Maella
BlackRat
een of andere Leecher mod
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=2969&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Bedankt voor je aandacht! :P

Dan rest mij niet meer dan jullie veel plezier te wensen met eMule, en nog voor de laatste keer te vragen of je _asjeblieft_ eerst de FAQ/Manual/Topics door te lezen, voordat je een vraag stelt. Dat kan een hoop ergernis van andere tweakers voorkomen ;)
Credits
Mr.Nobody, bedankt voor de toevoegingen aan de openingspost in deel 7 :)

Dit Topique werd mede mogelijk gemaakt door Tweakers.net B.V., Trueserver.nl, enz..enz... :+

[ Voor 25% gewijzigd door Rafe op 20-10-2003 18:58 . Reden: Anchors gefixed, is genoeg, zonder # dus ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55
de links van de faq werken niet :)

/edit

mooie startpost :P

nog handige programma's:

Ed2k linkcatcher
met dit programma kan je vanaf andere stations via een lokaal netwerk / internet
files toevoegen aan je client. het is superhandig, je hoeft geen gebruik meer te maken van de web interface om bestanden toe te voegen.

wat is nodig?
je installeert een service op de pc waarop emule of een andere mods staat.

je start een client op de pc waar vanaf je links wilt toe voegen. ip / port invoeren. Password protected en het werkt errug goed :)

hier downloaden

peerguardian
om de vervelende mensjes buiten de emule deur te houden :+

http://methlabs.org/methlabs.htm

peerguardian vreet echter na een tijdje draaien (meer dan 2 dagen) al mijn CPU tijd op :(
er moet uiteraard nog wel wat CPU over blijven voor emule en seti @ home :P
en je machine wordt ook zo traag als stroop op een gegeven moment...

heeft iemand hier een alternatief of een bugfix voor ?

/EDIT #2 :P

de shared files van emuleplus werken bij mij niet goed. ik had ff net wat nieuwe directory's ingesteld om te sharen. 100gig voor mezelf houden is ook zo asociaal :+

maar als ik m'n shared files list reload dan komen er maar enkele bestanden te voorschijn ipv allemaal. het zijn totaal 324files, dat lijkt mij toch niet te veel ?

/edit
BUG IN EMULEPLUS. een directory aanvinken om als shared directory te doen is niet genoeg, onderliggende directory's worden niet geshared, die moet je nog steeds apart aanvinken :?

[ Voor 116% gewijzigd door twiekert op 17-08-2003 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
graag gedaan ;)

zal je eens toevoegeen aan msn messager, volgens grotemeid ben je wel aardig :o

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
(passwoord is niet correct.. shit.. hele verhaal overnieuw...) kort samengevat: mooie openingspost...

zinvolle reactie: waarom zouden mijn known clients een belasting zijn voor het donkey network?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
ik denk omdat als je connect bij een client, jou client bij die bersoon zijn clients.met doorgaat zoeken of jij bij hem credits hebt, cleinere clients.met is dus een mindere belasting.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Laatst online: 22-07 19:54
*knip
peerguardian
om de vervelende mensjes buiten de emule deur te houden :+

http://methlabs.org/methlabs.htm

peerguardian vreet echter na een tijdje draaien (meer dan 2 dagen) al mijn CPU tijd op :(
er moet uiteraard nog wel wat CPU over blijven voor emule en seti @ home :P
en je machine wordt ook zo traag als stroop op een gegeven moment...

heeft iemand hier een alternatief of een bugfix voor ?

knip*
Ik heb het met de blockpost V2 plugin(op het outpost forum) voor mijn firewall(outpost pro V2) opgelost, deze kan peerguardian ips importeren via een converter www.bluetack.co.uk.
Deze gebruikt bijna geen cpu tijd.
Outpost pro V2 kost 37 euro en is de best geteste firewall bij www.pcflank.com en werkt prima met emule samen(cpu load 10/20 % bij heel veel connecties) :)
Een ander alternatief is wachten op de nieuwe peerguardian versie, volgens de makers word deze meer cpu vriendelijk:

Working on v1.99 soon, this will improve logging, cut resource usage to a fraction of that in previous versions, there's also a few more new features planned but I'll mention those when it's ready.

[ Voor 20% gewijzigd door RickDB op 17-08-2003 18:40 . Reden: nieuwe peerguardian versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een post in dit topic plaatsen, zodat het in mijn searchlijst terecht komt. Excuses voor deze voor jullie nutteloze post... ;)

Rafe: Daar heb je bookmarks voor, klik op het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/bookmark.gif icoontje om dit topic in je bookmarks te zetten.

edit: FirePower: Dat weet ik, maar ik gebruik altijd de searchfunctie... een klik op mijn username als ik inlog. PS: waarom kan ik dit bericht nog wijzigen? Onder Topix ging dat niet. De HTML werkt ook al niet meer na mijn edit >:)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In 0.30a zit nu ook bij "Extended Settings" een optie "Show more controls". Als ik rechtmuisknop doe op een bestand staat er "Sources Handling (A4AF)". Daar staan 3 opties:

- Swap All Sources To This File Now
- Swap All Sources To Any Other File Now
- Automatically Swap All (A4AF) Sources To This File

Wat doen deze functies, en wat is het voordeel ervan?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 10:01
Tom S. schreef op 17 August 2003 @ 20:28:
In 0.30a zit nu ook bij "Extended Settings" een optie "Show more controls". Als ik rechtmuisknop doe op een bestand staat er "Sources Handling (A4AF)". Daar staan 3 opties:

- Swap All Sources To This File Now
- Swap All Sources To Any Other File Now
- Automatically Swap All (A4AF) Sources To This File

Wat doen deze functies, en wat is het voordeel ervan?
A4AF = ask for anther file.... Stel je bent een 2cd film aan het downen , je kan maar 1 keer in een queue bij iemand staan. als je bijvoorbeeld voor cd1 in wachtrij staat en je wil cd2 hebben kan je deze functies gebruiken...
correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 17:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Foutje in de startpost: http://www.emule-project.net/faq/used_files.htm, die komma erachter staat nu in de url. Kan iemand dit even aanpassen please?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Nieuwe morphNext 29c 1c is uit
Er zijn 3 versies. normale, voor amd en voor p4

Changelog for eMule 29c MorphNext 1c
----------------------------------------
ADDED: New anti-Credit hack function which count each change of userhash, at 2 changes or more the user is banned. Modified from xrmb function [IceCream]
ADDED: Acurate Time Remaning in the Download Window from Khaos [SiRoB]
ADDED: Show Compression in Uploading List by Tarod from Khoas [SiRoB]
ADDED: Low ID Retries from SlugFiller [Yun.SF3]
ADDED: Option to disable the Chunk Avaibility control for the upload slot, usefull in certain release case [IceCream]
ADDED: Some change to avoid loss of source when limit of connection are reseached [SiRoB]
ADDED: Smart Source Request from Khaos [Yun.SF3]
ADDED: New option to copy an automatic feedback in your own langage or in english [IceCream]
ADDED: Feature to view the requested file list is now also available for the friend list [IceCream]
ADDED: A button to manually check disk space [Yun.SF3]
ADDED: FakeCheck, FakeReport and auto-updating of the fake list (please report fakes!) Thanks to eMuleitor.com for mirroring [milobac]
ADDED: Reload Shared Files is now accessible in systray [SiRoB]
ADDED: Upload Speed Sense (USS) from ZZ Patch 20030816-2103 [SiRoB]
FIXED: A memory leak caused the number of unsecured in stats to be shown incorrectly [IceCream]
FIXED: Crash error can appears in some case with the socket, by Maella [IceCream]
FIXED: Improve the readability of the percent in progress bar [IceCream]
FIXED: Download Speed for client & file are now corrected when it was near the speed limit (Changed ZZ Patch Code) [SiRoB]
FIXED: Now A4AF source item in downloadList should be right & counter ok [SiRoB]
FIXED: Added the doubleLucas feature from SlugFiller, checks to startup timer so that if the controls aren't yet initialized it waits for another timer cycle [IceCream]
FIXED: Update the Spread Bar from SlugFiller [IceCream]
TWEAKED: Reduce CPU consumption on Spread Bar [SiRoB]
TWEAKED: Reduce CPU consumption on Shared Status Bar [SiRoB]
TWEAKED: Reduce CPU consumption on Progress Bar [SiRoB]
TWEAKED: Reduce CPU consumption on percentage status, by SlugFiller [IceCream]
CHANGED: Upgrade A4AF to Khaos v15 [SiRoB]
CHANGED: Upgrade CATEGORIE to Khaos v15 [SiRoB]
CHANGED: Some Fix From Latest ZZ Patch 20030807-1911 [SiRoB]
CHANGED: No more default comment-icon to be available to check when a file have a no rating-comment [IceCream]
CHANGED: Because of the new anti-credit hack feature implemented, we now re-count the credit for the unsecured eMule users when you active this option [IceCream]
CHANGED: Trickle slot is based on packet of 1300 bytes like in official (Changed ZZ Patch Code) [SiRoB]
CHANGED: We have combined the official download ratio and ZZ ratio ul:dl. So now, when you upload more than 10Ko/s you will have no download limitation
in all possibility (SUC/USS/NORMAL), if you upload less than 10Ko/s the ZZ ratio system will be used (so 1:4 for your ul:dl ratio). [SiRoB/IceCream]

Download
http://emulemorph.sourceforge.net/index.php?page=download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
Ik heb de nieuwe emule (0.30a) geinstalleerd, alleen hij kan geen verbinding meer maken. Hij geeft als fout "Error 10061: Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd,
Fatale fout bij het maken van een verbinding. De Internet verbinding kan verbroken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat die zz ratio uit gaat als je sneller dan 10 kb/s upload, lijkt me toch wel een mooie verbetering (kan NOG :p niet sneller als 6 uploaden maar toch)
Nu ff de amd versie aan het downloaden en ff testen zodrek

edit: ff geinstaleerd, de % zijn veranderd ja :Y)
wat ik nog mis is een fake check of ligt dat aan mij ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 10-09 07:53
Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 23:58:
Dat die zz ratio uit gaat als je sneller dan 10 kb/s upload, lijkt me toch wel een mooie verbetering (kan NOG :p niet sneller als 6 uploaden maar toch)
Nu ff de amd versie aan het downloaden en ff testen zodrek
Nou wat een mooie verbetering :{. Ik hoop dat ze dit gaan verbannen want op die manier is het bijna een leechmod.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben volgens mij een beetje traag van begrip, wat is er zo slecht aan dan, als je langzamer upload, heb je een 1:4 ratio, dat lijkt me toch redelijk, en als je boven de 10 uit komt is het gewoon ongelimiteerd dus..?

edit, toch wel een fake check functie nu _/-\o_
hij kan alleen de server niet vinden :+
bij de search, zit ook weer een fake check, die wel werkt :*)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 10-09 07:53
Omdat het eMule netwerk verneukt raakt als iedereen gewoon maar maximaal gaat leechen met zo min mogelijk upload. Dan houden de 'snelle sharers' het na een tijdje ook wel voor gezien.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als mensen boven de 10 uploaden zetten ze zz zelf wel uit, en in standaard versie zit er toch geen zz ratio toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twiekert schreef op 17 augustus 2003 @ 17:10:
BUG IN EMULEPLUS. een directory aanvinken om als shared directory te doen is niet genoeg, onderliggende directory's worden niet geshared, die moet je nog steeds apart aanvinken :?
Ik heb geen emule plus, maar probeer eens met de control, shift, of alt ingedrukt te klikken (weet niet meer welke, ik gok het op control ), dit wil soms wel eens helpen, om sub mappen ook aan te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owja, dit vond ik trouwens net via het officieele forum van eMule --> 45Mbit download site voor eMule files, hij heeft nog niet alle mods, maar die jongen van die site zegt dat hij er ook sommige mods op zal zetten, naja, in ieder geval hoge snelheid, en geen gelul met die Sourceforge links =)

Alsje ...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 14:54
Ik heb een 64/16 internetverbinding en ik vind het surfen een beetje traag gaan met emule aan. Nu lees ik in de FAQ dat ik dan Maz Connections en Max
Connections/sec moet aanpassen. Deze staan nu respectievelijk op 200 en 20. Welke instellingen worden gebruikt door jullie? Zet er ook even bij wat je internetverbinding is (in kbit/s) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmm, beetje vreemd.

Ik ben zojuist naar versie 0.30a overgegaan en nou staan de dagen bij 'last seen complete' en dergelijke opeens allemaal in het Nederlands. Dat is raar aangezien ik altijd engels heb gehad, geen taalmodules bij eMule heb en dus ook geen idee waar het vandaan moet komen (mijn XP is engels).
Meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Jack Flushell schreef op 18 August 2003 @ 09:48:
Ik heb een 64/16 internetverbinding en ik vind het surfen een beetje traag gaan met emule aan. Nu lees ik in de FAQ dat ik dan Maz Connections en Max
Connections/sec moet aanpassen. Deze staan nu respectievelijk op 200 en 20. Welke instellingen worden gebruikt door jullie? Zet er ook even bij wat je internetverbinding is (in kbit/s) is.
Heeft ook te maken met het upload wat je instelt, is dat te hoog dan gaat internetten idd ook niet, kijk daar ook naar.

Damm dat Morph werkt verrekte goed, leuke download snelheden waar ik bij de normale is 2 uur ,oest wachten, begint die nu in 5 minuten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
StephanL schreef op 18 August 2003 @ 10:47:
[...]

Heeft ook te maken met het upload wat je instelt, is dat te hoog dan gaat internetten idd ook niet, kijk daar ook naar.

[...]
Hmja ik zal alles hier maar posten, als meer mensen dat doen is het wel even leuk om te vergelijken...

Down/Up: 512/64 kbit/sec (=64/8 kB/s)
Download Limit: 24 kB/s (hoger kan ie niet ivm met de upload)
Upload Limit: 6 kB/s (in theorie nog 2 over)
Max Conn: 200
Max Conn/s: 20
Max Sources/File: 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3R
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-09 15:28

3R

infrequent visitor

Voor de mensen die hun Emule nog niet hebben geupgrade naar de laatste versie is het misschien verstandig om dit toch te doen aangezien er een aantal onveiligheden zitten in eerdere versies van Emule. Meer info staat op deze pagina:

http://lists.netsys.com/p...e/2003-August/008449.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
Down/Up: 765/128 kbit/sec (=69/16 kB/s)
Download Limit: 96 kB/s
Upload Limit: 7 kB/s (Kan meer maar dit vind ik wel lekker werken met internet er naast, anders is het zo langzaam en dat haat ik.)
Max Conn: 400
Max Sources/File: 500(kan meer volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
Enne.. nog iets wat ik niet kan vinden: Als ik morph wil gaan gebruiken ipv de normale emule client... raak ik dan niet mijn credits en ratio kwijt? Hoe kan ik dat evt. voorkomen (misschien door bep. files uit mijn emule-dir te kopieren naar morph dir?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
In je preferences.met preferences.dat staat je userhash opgeslagen, die moet je dus kopiëren in je Morph directory. Dat tenminste, als Morph het op dezelfde manier opslaat, maar ik neem aan van wel :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zoefff op 13-10-2003 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:29

Ankh

|true

Connection Rejected: 67.122.4.203 - Universal Studios SBC067118065168020523 (08-18-2003 @ 10:52:16)
Connection Rejected: 67.122.4.203 - Universal Studios SBC067118065168020523 (08-18-2003 @ 11:36:17)
Connection Rejected: 67.122.4.203 - Universal Studios SBC067118065168020523 (08-18-2003 @ 11:36:18)
Connection Rejected: 67.122.4.203 - Universal Studios SBC067118065168020523 (08-18-2003 @ 11:36:19)
eerst keer dat ik zo iets zie, en schrik er wel van :P niet dat ik films in de queue heb staan (alleen dvdr) maar goed.. tis toch wel apart...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Jack Flushell schreef op 18 August 2003 @ 10:56:
[...]

Hmja ik zal alles hier maar posten, als meer mensen dat doen is het wel even leuk om te vergelijken...

Down/Up: 512/64 kbit/sec (=64/8 kB/s)
Download Limit: 24 kB/s (hoger kan ie niet ivm met de upload)
Upload Limit: 6 kB/s (in theorie nog 2 over)
Max Conn: 200
Max Conn/s: 20
Max Sources/File: 100
Wat volgens mij ook een grote vertraging oplevert is het aantal poorten dat emule gebruikt. Ook al zet ik het op 1 up en 3 down, zelfs dan wil downen vanaf ftp server niet echt opschieten. Tik in cmd maar eens 'netstat -a' in...

Als ik echt wat wil downen sluit ik emule gewoon af, meestal boot ik mij xp-bak ook even, want na 1 week emule wil windows eigenlijk niet zo snel meer... ;)

Ik denk dat je dit als een feit maar moet accepteren..

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
is het mogelijk om met @home eem proxserver in te stellen met Emule? Doe ik dan iets illegaals? Zo zou het probleem van Brein dan toch opgelost zijn? Je bent toch anoniem achter een proxy.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Sneak[3G] schreef op 18 August 2003 @ 12:17:
is het mogelijk om met @home eem proxserver in te stellen met Emule? Doe ik dan iets illegaals? Zo zou het probleem van Brein dan toch opgelost zijn? Je bent toch anoniem achter een proxy.
Er is vrijwel geen proxy die deze poorten doorlaat. Overigens ben je met een proxy ook maar zeer beperkt anoniem (de meeste proxy's zijn niet anoniem of slaan logging op). Helaas pindakaas dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
he shit, dacht ik even slim te zijn ;-) ik word namelijk een beetje kriegelig van dat BRein en die mailtjes van @home. dat peerguardian is ook dweilen met de kraan open. Hij blokt wat IP ranges, maar als Universal Pictures even een andere range gebruikt ben je gwoon weer traceerbaar.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn ouwe emule geupgrade naar de morph versie.
Ik had de 29b versie,in ieder geval een ouder versie,ik had 17000 known users,maar sinds ik
morph geinstalleerd heb,ben ik al die users kwijt.
Ga ik terug naar de oude versie,dan heb ik ze wel.

Wie snapt dit?ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Staat er in je log niet toevallig zoiets als dit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee,hij geeft gewoon aan,creditfile kon niet worden geladen,een nieuwe wordt aangermaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 15:31
je hebt nog een credits.met.bak staan, als je de gene zonder bak vervangt door die met bak, heb je de credits weer terug

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Laatst online: 12:09
Misschien is deze vraag al een keer voorbij gekomen maar ik kon iig niets vinden:

ik gebruik sind enige weken met veel tevreden de nieuwe morphnext.
Alleen zie ik nu tussen mijn sources een persoon staan die "JamX [GoT] mennoo" heet. Dus mijn naam met JamX ervoor. Het gebruikt de LSD 9c mod. IS toch volgens mij geen leechers mod dacht ik??
Moet ik mij zorgen gaan maken of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik ook geprobeerd,ook hetzelfde,ik heb zelfs alles uit die directory verwijdert,en alleen het exe bestand laten staan,het grappige is dat die een creditfile vindt van rond de 1500 users.ik snap er niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 13:54:
Nee,hij geeft gewoon aan,creditfile kon niet worden geladen,een nieuwe wordt aangermaakt
Waarschijnlijk slaat die mod de creditfile dan anders op ofzo, in een ander formaat, dat is de enige verklaring die ik kan verzinnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
Ik kan nog steeds niet emulen met de nieuwe versie. Hij geeft als fout "Error 10061: Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd,
Fatale fout bij het maken van een verbinding. De Internet verbinding kan verbroken zijn. Heeft iemand anders dat ook of ben ik echt de enige met deze rare probleem. De andere versies deden het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Merkwaardig dat het alleen bij versie 30a is :? Als je nu een andere versie opstart, dan doet die het wel nog steeds?

Gebruik je iets van een firewall oid? Misschien dat 30a het aanmelden net ff anders regelt, zo dat je firewall het niet meer pikt? Ik heb iig geen idee wat die error betekend, en ook op www.emule-project.net forum kan ik er niets over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
ik heb geen firewall draaien en de andere versies doen het goed zonder enige problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:52
Zoefff schreef op 18 August 2003 @ 15:52:
Merkwaardig dat het alleen bij versie 30a is :? Als je nu een andere versie opstart, dan doet die het wel nog steeds?

Gebruik je iets van een firewall oid? Misschien dat 30a het aanmelden net ff anders regelt, zo dat je firewall het niet meer pikt? Ik heb iig geen idee wat die error betekend, en ook op www.emule-project.net forum kan ik er niets over vinden...
how about this!!!

http://security.e-matters.de/advisories/022003.html

Nieuwe security.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Als je iets zoekt in een groot topic, maar geen zin hebt om alles door te bladeren, dan kan je het volgende doen. Plak achter de topiclink "?limit=999" zodat er 999 posts op een pagina komen. Vervolgens kan je met de zoekfunctie van je browser, vaak "Ctrl + F" het topic makkelijk doorzoeken

:(
Helaas werkt het niet, maar wat dat betreft is er niet veel verandert met deel 7, want die doet het namelijk ook niet. Of ligt dat aan mij? :?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
heb ff zin om te showen hoor.. vanmiddag ff gebouwd :)

Beschouw dit om het topic wat op te fleuren qua kleur enzo :D

[img][url=http://www.xs4all.nl/~leeuwens/mijnweb/mysig.jpg[/img]

[ Voor 5% gewijzigd door legolas82 op 18-08-2003 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Geurt-kun schreef op 18 augustus 2003 @ 18:55:
Als je iets zoekt in een groot topic, maar geen zin hebt om alles door te bladeren, dan kan je het volgende doen. Plak achter de topiclink "?limit=999" zodat er 999 posts op een pagina komen. Vervolgens kan je met de zoekfunctie van je browser, vaak "Ctrl + F" het topic makkelijk doorzoeken

Helaas werkt het niet, maar wat dat betreft is er niet veel verandert met deel 7, want die doet het namelijk ook niet. Of ligt dat aan mij? :?
Mm, dat $topicurl was meer een reminder voor mezelf, vergeten te veranderen :P

Maar, het werkt wel hoor :? T ligt vast aan jou >:)

Klikkerdeklikklik!

Oh legolas.. wat mooooi!!! We want more! We want more! :+ :P

[ Voor 19% gewijzigd door Zoefff op 18-08-2003 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zette gister peerguardian aan en na een nachtje slapen had ik 3357 geblockte adressen waarvan het grote merendeel van Universal Studios, ben ik een beetje verdacht of hebben meer mensen dit soort grappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Zoefff schreef op 18 August 2003 @ 19:02:
[...]

Mm, dat $topicurl was meer een reminder voor mezelf, vergeten te veranderen :P

Maar, het werkt wel hoor :? T ligt vast aan jou >:)

Klikkerdeklikklik!

Oh legolas.. wat mooooi!!! We want more! We want more! :+ :P
Jij bent zo goed! _/-\o_
Kun je dat ook in deel 7, want daar krijg ik nog steeds een wit scherm. Of moet ik in IE iets instellen zodat ik het wel kan zien?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, eMule, al een tijd niet meer gedraaid sinds ik een Apple heb. Zonde dat xMule nog niet loopt onder OS X 10.2.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

IceStorm schreef op 18 August 2003 @ 10:39:
Hmm, beetje vreemd.

Ik ben zojuist naar versie 0.30a overgegaan en nou staan de dagen bij 'last seen complete' en dergelijke opeens allemaal in het Nederlands. Dat is raar aangezien ik altijd engels heb gehad, geen taalmodules bij eMule heb en dus ook geen idee waar het vandaan moet komen (mijn XP is engels).
Meer mensen?
lijkt me gewoon een tijdstamp (zoals bijvoorbeeld in Excel e.d. terugkomt) die in de taal van het OS wordt weergegeven. Dit viel mij ook al op met een english eMule en nederlands OS. Wanneer je een engels OS hebt gaat deze vlieger natuurlijk niet op, dan weet ik het ook niet.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Geurt-kun schreef op 18 August 2003 @ 20:39:
[...]

Jij bent zo goed! _/-\o_
Kun je dat ook in deel 7, want daar krijg ik nog steeds een wit scherm. Of moet ik in IE iets instellen zodat ik het wel kan zien?
Woei! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:52
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 19:47:
Zette gister peerguardian aan en na een nachtje slapen had ik 3357 geblockte adressen waarvan het grote merendeel van Universal Studios, ben ik een beetje verdacht of hebben meer mensen dit soort grappen?
dit klinkt niet fijn....

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 19:47:
Ik zou me niet meteen druk maken, zeker niet als je niks shared wat van Universal Studios (of Universal Music) is, want die ranges in PeerGuardian zijn vaak veel te groot. Het is waarschijnlijker dat je toevallig een gebruiker hebt geblocked, waarom zou Universal Studios 3357 keer proberen wat van jou te downloaden?

Al block ik ook weleens een scan uit 1 van die Universal ranges, maar dat zijn er nooit zoveel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat is een normaal aantal blocks voor peerguardian dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:22
Net .30a geinstalleerd.
Creditfile loaded, 28159 clients are known, 33321 clients deleted (not seen within 5 month)

Was even schrikken...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
laat maar kom er al weer op....

[ Voor 75% gewijzigd door Arnold op 19-08-2003 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:21

Dr C

met C en CK

snap er helemaal niks van. Heb een tijdje Morph gebruikt en dank zij dat zz systeem lekker kunnen donwloaden en uploaden. Kreeg ik ineens dat die download niet vooruit te branden was (eerst meestal 40 tot 70kb/s). Nu zit ie meestal rond de 0 tot max 3kb/s. Als ik bij de bronnen kijk, dan zie ik bij de meeste:"too many connections" staan. Nou, dan zal ik wel het aantal verbindingen wel omhoog moeten zetten. Maar dat helpt niet en dit staat dus bij de meeste bronnen. heb geen lowID en internet zelf loopt ook vlotjes. Verder andere versies geprobeerd. Waar kan dit aan liggen?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik iets heel stoms heb gedaan...

Ik gebruik al maanden emule .28 en .29 met een verkeerde setting in mijn router.

Het viel me al op dat ik nauwelijks boven de 10kb/sec uitkwam qua download, terwijl ik ontzettend veel upload. Wat bleek; ik had port 4672 UDP niet open staan terwijl die wel ge-enabled stond in de eMule settings....

Nadat ik de poort open had gezet vloog m'n downloadspeed ineens naar de 40kb/sec :D

En daar kom ik dan pas na 2 maanden achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

kazuka schreef op 19 August 2003 @ 12:17:

Ik gebruik al maanden emule .28 en .29 met een verkeerde setting in mijn router.

Het viel me al op dat ik nauwelijks boven de 10kb/sec uitkwam qua download, terwijl ik ontzettend veel upload. Wat bleek; ik had port 4672 UDP niet open staan terwijl die wel ge-enabled stond in de eMule settings....

Nadat ik de poort open had gezet vloog m'n downloadspeed ineens naar de 40kb/sec :D

En dat durf jij openbaar aan iedereen te vertellen ? :7

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beschouw dit om het topic wat op te fleuren qua kleur enzo
OMG Legolas, dit geloof je gewoon niet (is al een tijdje zo bij mij) :
Afbeeldingslocatie: http://www.pjjgulik.demon.nl/eMule/mysig.jpg
Over toeval gesproken :)
/edit is er al een online sig thread? misschien een idee?/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

19-8-2003 14:30:26: [Anti-Blacklisting] Connection to Lugdunum server detected (initial credits: 1200)
19-8-2003 14:30:26: [Anti-Blacklisting] Connection accepted by server: Silent-Bob
19-8-2003 14:30:26: [Anti-Blacklisting] Cost: 100 Credits --- Remaining credits: 1100
19-8-2003 14:30:26: [Anti-Blacklisting] Sending shared files list to server: Silent-Bob
19-8-2003 14:30:26: [Anti-Blacklisting] Files: 66 --- Cost: 99 Credits --- Remaining credits: 1001
Zie opeens dit staan? Vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier op een computer een probleem met zowel Morphnext 0.29c versie 1c, en met de laatste eMule 0.30.

Het lijkt erop dat poort 4662 niet bereikbaar is, en dat de client daarom continue een laag ID krijgt. Er draait echter geen enkele firewall, en de computer hangt niet achter een router.

De computer is aangesloten via Wanadoo ADSL, op een Alcatel SpeedTouch 510. In de handleiding heb ik niets kunnen vinden. Moet deze modem geconfigureerd worden om met eMule goed te werken?

Het IP van de computer is 10.0.0.150; een IP voor een intern netwerk. Ik zie hier ook geen mogelijkheid om de computer van buitenaf te pingen. Weet iemand hiervoor de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 17:53
kazuka schreef op 19 augustus 2003 @ 12:17:

Had je wel een high id?
Ikzelf heb alleen poort 4661 open staan (tcp), en heb een high id. Heb ik nog enige voordeel als ik die udp ook open zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 16:18
Die UDP poort wordt alleen gebruikt om sources door te geven, dus het lijkt me meer een kwestie van toeval dat je download sneller ging.

En standaard werkt Emule met poort 4662, dus als je 4661 forward, moet je emule wel even aanpssen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bovenstaande probleem is opgelost. De Alcatel SpeedTouch 510 "modem" gebruikt een ingebouwde router. Poort 4662 en 4672 moesten worden geforward naar de computer. Dat heb ik ingesteld, en nu krijgt eMule een hoog ID.

(Hulde aan de FAQ's op het forum. Ik heb zelfs een SpeedTouch FAQ gevonden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 17:53
Ja ok, ik heb verder alles wel goed ingesteld, alleen omdat die van hierboven ineens zo'n stuk vooruit ging met download snelheid, d8 ik misschien doe ik iets verkeerd. Mij was nl. verteld dat alleen de tcp forwarden al genoeg was. Vanwege dat je een high id had dan, en dat zou genoeg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 14:31:
is er al een online sig thread? misschien een idee?/
Die zijn er wel, dat weet je toch. :+ Je komt elkaar overal tegen.

Ik heb de 30a er even op IPV de LSD en het loopt best wel lekker moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde op GoT :) Maar ook hier hoi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

cramwinckel schreef op 19 augustus 2003 @ 12:16:
snap er helemaal niks van.....
iemand al een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 14:58:
[...]

Zie opeens dit staan? Vaag...
GEloof het niet... weet je wat, ga er wel eentje maken :)

edit:
Gemaakt :D

legolas82 in "Het eMule Onlinesignature Topic :D"

[ Voor 18% gewijzigd door legolas82 op 19-08-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
tja, die zit nu opslot :(
die link uit 7 doet het gewoon :?
is hetzelfde, je moet wel ff wachten want 1000 post is nogal wat :)

[ Voor 86% gewijzigd door Mr.Nobody op 19-08-2003 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-08 07:13
wou ik net emule 0.29b updaten naar .30a door gewoon de emule.exe van de binairies te vervangen....

ff een reboot, toen ik daarna emule weer opstarte kreeg ik die stomme guide te zien... :? :( WTF! al me statistics weg, en dus waarschijnlijk ook al me credits... toch?

hoe kan dit? (sinds ik vanaf versie 0.26 altijd al op deze manier upgrade...) 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door PleB op 20-08-2003 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 15:51
legolas82 schreef op 17 August 2003 @ 21:56:
Nieuwe morphNext 29c 1c is uit
Er zijn 3 versies. normale, voor amd en voor p4

Changelog for eMule 29c MorphNext 1c
----------------------------------------
GROTE KNIP
Download
http://emulemorph.sourceforge.net/index.php?page=download
Kan iemand me vertellen waarom er een p4 en een amd versie is?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat beide processoren steeds meer eigen unieke features hebben die benut kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

:( Na ongeveer 15 seconden geeft IE gereed, maar nog steeds blanco. In ieder geval bedankt voor de moeite. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Geurt-kun op 20-08-2003 07:16 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 15:51
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 04:20:
Omdat beide processoren steeds meer eigen unieke features hebben die benut kunnen worden...
Ja, en das begrijpelijk dat dat voor games uit maakt, maar voor een simpel share-progje :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwxkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 22:45

gwxkil

|::::...

Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 04:20:
Oke, maar moet je daarvoor nou apart twee verschillende versies releasen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar maakt het uit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

ik snap het nog niet helemaal met die credits.
Ik heb nu een tijdje staan uploaden (500 MB totaal) en mijn download snelheden zijn belabberd, en ik moet heel lang wachten voor ik mag downloaden.
Verder heb ik nog niet zoveel down geload.

Is dit raar of moet ik meer gaan uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odin, wat probeer je te downloaden? Hoe zeldzamer het bestand, hoe minder sources. Zijn de bestanden die je wilt downloaden compleet gevonden, of missen er stukken? Laat je eMule vaak dagen achter elkaar draaien, of zet je hem vaker aan en uit? Wat zijn je huidige instellingen betreffende uploaden, downloaden, aantal verbindingen en sources, en aantal verbindingen per seconde? Heb je een hoog of een laag ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Sources zijn meestal wel veel 400+, ik download ook alleen bestanden die veel sources hebben bij de search. Ze zijn ook vaak compleet.
Vaker aan en uit, dit zal waarschijnlijk de hoofdoorzaak zijn, ik zal hem langer moeten laten draaien wil ik vooraan de wachtrijen komen.
Limits staan goed.

Nu hij een uurtje of 3 staat te draaien zie ik de snelheid langzaam omhoog kruipen. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eMule draait op het moment een beetje brak, maar dat komt zeker doordat ik nu niet sneller kan uploaden dan 5 kB/s. Wazig weer bij @Home; de downloadsnelheid is bijna altijd perfect, maar de upload zakt voor de kleinste shit vaak gigantisch in.

Daarnaast wilde ik iets weten over valse namen. Zie het onderstaande plaatje. (Sorry voor de brakheid; het moest onder de 50 kB blijven.)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/sttngsourcesnew.jpg

Ik heb een Star Trek aflevering vanaf een bekende linksite (die groene, "deelcentrale") in mijn lijst gezet. Ik ga ervan uit dat de naam die op deze site gegeven is, de goede is. Die naam zie je in het bovenste rode vak. Ik heb via die site nog nooit iets binnen gekregen dat niet goed werkt, en nooit fakes. Dat komt zeer zeker doordat de files hashes gebruiken, en er dus niet op naam wordt gezocht. Kijk echter eens naar de filenamen in het onderste rode vak. Daar worden zowel foute namen, als foute afleveringen gegeven. Iedereen die dus via eMule zélf zoekt, op naam dus, heeft kans om de verkeerde afleveringen te downloaden. Iemand die zoekt naar een aflevering met een naam uit het onderste vak, KAN dus DEZE aflevering krijgen, wat dus de verkeerde is.

WAAROM GEVEN MENSEN BESTANDEN EEN VALSE NAAM?! :(

Edit: Oeps... vergeten een paar dingen te blurren. Nu is het plaatje nog brakker geworden... :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
geen idee, geef het bestand ff een comment!!! zo kunnen anderen dit ook herstellen

(shared files, in deze lijst bestand selecteren -> rechtermuisknop -> change comment)

[ Voor 36% gewijzigd door Mr.Nobody op 20-08-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehhh... dit komt voor bij 70+ procent van alle bestanden die ik download. Comments geven ga ik dus niet aan beginnen eigenlijk. Mensen die zoeken via linksites (met hashes dus) krijgen meestal de goede bestanden. Mensen die via eMule zoeken, maken kans of verkeerde bestanden.

(De "bestandsezel" heeft op het moment ook meer fakes dan echte bestanden in de lijst staan. Bij een heleboel staat "User comment: Fake", of "User comment: Incomplete".)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Laatst online: 03-11-2024
legolas82 schreef op 18 August 2003 @ 18:58:
heb ff zin om te showen hoor.. vanmiddag ff gebouwd :)

Beschouw dit om het topic wat op te fleuren qua kleur enzo :D

[[url=afbeelding]
Het ziet er leuk uit, maar zou je kunnen uitleggen hoe je dit gedaan hebt.

Ik kom niet verder dan twee taartdiagrams met download/upload en wat tekst.

Hoe krijg ik de snelheden te zien bij die taartdiagrams en hoe krijg ik de MBM info erin.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 19:43:
Mijn eMule draait op het moment een beetje brak, maar dat komt zeker doordat ik nu niet sneller kan uploaden dan 5 kB/s. Wazig weer bij @Home; de downloadsnelheid is bijna altijd perfect, maar de upload zakt voor de kleinste shit vaak gigantisch in.

Daarnaast wilde ik iets weten over valse namen. Zie het onderstaande plaatje. (Sorry voor de brakheid; het moest onder de 50 kB blijven.)

[afbeelding]

Ik heb een Star Trek aflevering vanaf een bekende linksite (die groene, "deelcentrale") in mijn lijst gezet. Ik ga ervan uit dat de naam die op deze site gegeven is, de goede is. Die naam zie je in het bovenste rode vak. Ik heb via die site nog nooit iets binnen gekregen dat niet goed werkt, en nooit fakes. Dat komt zeer zeker doordat de files hashes gebruiken, en er dus niet op naam wordt gezocht. Kijk echter eens naar de filenamen in het onderste rode vak. Daar worden zowel foute namen, als foute afleveringen gegeven. Iedereen die dus via eMule zélf zoekt, op naam dus, heeft kans om de verkeerde afleveringen te downloaden. Iemand die zoekt naar een aflevering met een naam uit het onderste vak, KAN dus DEZE aflevering krijgen, wat dus de verkeerde is.

Tip van Vincent: maak er een gifje van, dan heb je een klein bestand én mooie kwaliteit. Belangrijkere tip: verberg gelijk even die hash (maak het even grijs ofzo), dat wordt hier namelijk niet gedoogd.

Overigens vraag ik me ook af waarom mensen verkeerde namen geven. Ik maak me er verder maar niet druk om. Zodra ík maar het juiste binnen krijg... :)

omniscale.nl

• legolas82
Gebruik gewoon de nieuwste online signature (v13 ) maak backgroundje en begin te kloten.. Taartdiagrammen kan je uitschakelen, nemen alleen maar ruimte in beslag. Dan begin ik met de basic commands zoals %emule%, %dlrate% %client% etc.... Voor de moeilijke commandos, die staat in de help naast het vakje waar je de tekst moet typen... Beetje mooie layout maken en tadaa... suc6 en ik hoor het wel van je als het niet lukt...

Verwijderd

Mijn eMule is helemaal aan het flippen bij het meten van de up- en download snelheden. Dit is Morphnext 1c. Zie de volgende plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/emulelijp1.jpg

8.5 MB/s bij @Home... _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/emulelijp2.jpg

Het gaat toch regelmatig... 8)7

Edit: Vincent, edit de link naar mijn vorige plaatje even weg uit je post, aub.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 02:36 ]

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 02:35:
Edit: Vincent, edit de link naar mijn vorige plaatje even weg uit je post, aub.
Done! :)

omniscale.nl

• Dr C

Dr C

met C en CK

jammer dat niemand mij even kan helpen met mijn probleem :s (zie post 19aug @ 12.16u)

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik weet dat ik niet hoge snelheden moet verwacten bij emule, maar bij mij gaat en blijft hij wel erg langzaam, niet hoger dan 1kb/sec, terwijl ik een file download die toch zo'n 500 sources heeft. En ja, ik heb lang genoeg gewacht, hij heeft zelfs de hele nacht aangestaan

Specs

Down/Up: 150/16 kbit/sec
Download Limit: kB/s
Upload Limit: 12 kB/s
Max Conn: 500
Max Sources/File: 400

• legolas82
maar hoe lang gebruik je emule al dan?? Hoeveel GB heb je geupd, zodat je genoeg credits hebt dan??

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

niet zo heel veel, gebruik het al wel een tijdje, maar niet echt vaak ofzo

echt veel heb ik nog niet geupload.

Ik weet dat je ongeveer kan rekenen dat als je 1mb upload, dat je dan 1 mb download. Ik vraag me alleen af hoe het zo langzaam komt, in eerdere versies haalde ik wel hogere snelheden

Of weet iemand een bot die je sneller laat downloaden

• legolas82
bots doen we niet aan... Eerst veel credits verzamelen... van de 1mb up en 1mb down klopt wel beetje, maar eerst moet je emule echt lang laten aanstaan, wil je resultaten zien..en absoluutniet ongeduldig zijn :)

• Aike
  • Niet online
Ik draai xmule onder linux via VNC, maar ik kan geen ed2k links copy pasten naar het daarvoor bedoelde (vierkante) invoerveld. Weet iemand waarom dat niet gaat ?

Copy & pasten naar texteditor gaat wel.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Zoefff
Maverick schreef op 20 August 2003 @ 10:07:
[...]
Ja, en das begrijpelijk dat dat voor games uit maakt, maar voor een simpel share-progje :?
Tsja, ik weet er ook het fijne niet vanaf, maar er zullen vast speciale optimalisaties voor zijn.

De P4 is meer een F1 wagen, hij kan hard rechtdoor, maar bochten maken kan ie niet echt goed... De AMD daarintegen gaat wat minder hard naar voren, maar kan goed heen en weer zegmaar ;)

Duidelijk? Op deze manier zullen er vast optimalistaties zijn te maken voor bijvoorbeeld het hashen, of completen van een file oid..

T zal iig niet nutteloos zijn.

• -Marshal-
  • Laatst online: 03-11-2024
legolas82 schreef op 21 August 2003 @ 01:33:
Gebruik gewoon de nieuwste online signature (v13 ) maak backgroundje en begin te kloten.. Taartdiagrammen kan je uitschakelen, nemen alleen maar ruimte in beslag. Dan begin ik met de basic commands zoals %emule%, %dlrate% %client% etc.... Voor de moeilijke commandos, die staat in de help naast het vakje waar je de tekst moet typen... Beetje mooie layout maken en tadaa... suc6 en ik hoor het wel van je als het niet lukt...
Tis gelukt :) Ik zat in het verkeerde tabblad te typen |:(

Blijf ik alleen nog met de vraag zitten hoe ik de MBM5 gegevens erin krijg.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Laatst online: 02-06 10:31
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.buwalda/vals.jpg

voor vriendin / moeder in dit geval

:P

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik had ff een vraagje. Ik heb hier op GoT gezocht en op http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/ en op emule.de, maar kan het niet vinden.

Komt ie:
Ik heb vaak heel veel mensen in mijn queue staan, nu wil ik graag eens bekijken waarop ze wachten en hoe lang etc. (ja ik ben statistics-geil) maar hoe kan ik die lijst tevoorschijn toveren, zodat ik dus alle queues uitgebreid kan bekijken?

[ Voor 7% gewijzigd door van.der.schulting op 22-08-2003 01:57 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.