Huidig systeem:
CPU: P4 2.0A
MB: Gygabyte GA28I533
MEM: 512 266mhz (2*256)
GPU: MSI GF4TI 4200 titan (Video DVI en TV-Out) 4*AGP 64mb
HD1: Maxtor 120GB@8MB cache 7200
HD2: MAxtor 40GB@2MB cache
DVD1: Pioneer A410? 4*2*16? DVD-R/-RW
DVD2: Noname 16* DVD
SND: Creative Live 5.1 + 5300 audio
NIC: 3com 3C905TX
USB: 2* 2.0 4*1.1?
FIW: PFff hoor de bij Sony cam
MON: = 17" TF T Samsung
En dan vergeet ik vast nog wel iets (Stuurtje...)
Nou begint dit apparaat mij iets te veel functies te krijgen en een beetje te veel smuk te hebben en vooral errug traag te worden(zelfs na nieuwe, kale install), dus moet er maar een nieuwe komen, met eventueel wat uit deze bak, maar liever niet, behalve de monitor en dat stuurtje)
Dan kan de oude tweede (game) PC als backup WIN2K server gaan draaien, en deze dus als tweede game bak, en internet bak, en dvd copy station. (Ook voor de Xbox)
Doel van de nieuwe PC:
Hard rekenen en 24/7 online,
Beheersstation voor meerdere win2k omgevingen en Unix omgevingen (dus ook X)
Adobe Photoshop, StudioMX, etc... voor het bouwen en onderhouden van websites
Maar ook voor men eigen:
Video bewerken(en DVD rippen, DIVX-en maken, etc)
Games, oa. DTM Racedriver, GTA3, en de nodige 3D shooters en race games
Vereiste aan de nieuwe bak:
SNEL, SNELLER , en dan nog sneller
Stabiel..... no clocking, het blijft in de eerste plaatst een Werk-station,
Scherm blijft dus video hoeft niet mega geheugen te zijn (Max res=1280*1024@60hz) Maar graag wel snel, en liefst mogelijkheid tot 3*tft (hoeft niet digitaal)
De nodige HD space, zit te denken aan 2*120 GB mirrorred voor het Systeem, en 4 of 5 keer 120GB Raid5 voor data. (of wordt dat te krap met de huidige ata sata trasa??? systemen ==>SCSI? suggesties?)
DVD brander WELKE???
Een Pentium4 of... iig veel rekenkracht, multi proc mag ook, maar heeft dat wel nut voor een PC.
Goed geluid Audigy2 + welke boxen
voeding is ook belangrijk, welke geluid is niet echt belangrijk, staat hier toch al een dikke compaq server te loeien met 10.000rpm schijfjes en een 12cm case-cooler, dus...
DVD lezer, eentje die allround goed is met lezen van data en audio, grootte en kleine bestanden (jajajaja)
pfff, goede firewire kaart zooitje usb
en een goede (dual?) nic, want ik heb niet vaak snelle verbindingen nodig, maar wel veel, (naar 30/40/50 systemen)
En verder... stevige smak geheugen... van een goed merk
Tja, dat was het wel zo'n beetje, ja wellicht een bluetooth module via USB (als die der zijn, en een multicard reader maar dat is bijzaak)
Die kast komt onder m'n bureau te staan, dus mooi hoeft tie niet te zijn, maatje is denk ik wel belangrijk, easy acces en goede airflow. Doe ook maar een suggestie.
Verder moest er een budget bij, tja The Sky is the Limit, echter indien een component 2 keer duurder is dan een klein stapje minder, dan mag dat ook wel een keer. Toch een bedrag? Ik wil onder de 5.000 euro blijven, maar als het echt niet anders kan
Is wellis waar niet een echte upgrade maar toch, voor zo'n systeem wens ik toch wel goed geinformeerd te zijn.
P.s. Besturingssysteem is bij voorkeur WinXP pro Corporate Final (officieel). Of Win2K Advanced server. Win2K3 heb ik geen licentie van dus... das niet echt een optie, en linux ook niet echt, daar draait DTM niet op