[Notebook] HP's eerste Centrino: de X1020EA

Pagina: 1
Acties:
  • 1.479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Afbeeldingslocatie: http://www.mcsonline.nl/web/pers/Beeldmateriaal/Images/Producten/Medium/HP-Presario_X1020EA.jpg
Grote (!) foto
HP komt met eerste notebook voor consumenten gebaseerd op Intel Centrino

AMSTELVEEN, 6 augustus 2003 – HP kondigt een nieuw notebook aan voor consumenten: het Compaq Presario Widescreen notebook X1020EA. Het is het eerste consumentennotebook in Europa met een een breedbeeldscherm én de Intel Centrino mobiele technologie. Hierdoor biedt de Presario X1020EA uitzonderlijke visuele kwaliteiten, uitgebreide draadloze connectiviteit en een lange levensduur van de batterij.

De X1020EA heeft een 15,4 inch breedbeeld LCD-scherm dat ook een 33 procent grotere kijkhoek mogelijk maakt dan de gebruikelijke schermen. Hierdoor kan, net als in een bioscoop, het scherm vanuit elke hoek goed worden bekeken. Verder is de helderheid van het scherm 20 procent hoger en is de contrastverhouding beter ten opzichte van traditionele notebookschermen. Gecombineerd met een ATI Mobility Radeon grafische kaart zorgt dit voor een uitzonderlijke visuele ervaring.

De Intel Centrino mobiele technologie met Mobile Intel Pentium M processor zorgen voor hoge prestaties en zorgen ervoor dat gebruikers tot 5 uur achter elkaar kunnen werken op de batterij. Deze technologie biedt tevens uitgebreide draadloze connectiviteit, inclusief een geïntegreerde LAN-kaart voor 802.11b Wi-Fi netwerken. De X1020EA heeft een dunne (3,15 cm) en lichte (2,95 kg) behuizing van aluminium. Verder is de X1020EA voorzien van JBL Pro luidsprekers, drie USB 2.0 poorten, een IEEE1394-aansluiting en een slot voor een Secure Digital (SD)/Multimedia (MC) geheugenkaart, voor het eenvoudig overzetten van bijvoorbeeld muziek en foto’s van en naar de pc. De Presario X1020EA is tevens voorzien van een DVD+R/RW-drive.

Prijs en beschikbaarheid

De Compaq Presario Widescreen X1020EA is beschikbaar vanaf begin september 2003, en is exclusief verkrijgbaar bij Office Centre. De consumentenadviesprijs is € 1.899,00 inclusief BTW.
Deze notebook lijkt me een geduchte concurrent in het Centrino high end (Desktop-vervangers) wereldje. Vooral de DVD+R/RW drive spreekt mij zeer aan (de Acer TM 803LMiB heeft alleen DVD-RW), tezamen met veel (voor laptops) goed geluid, memorycard reader en alu casing :). Een nadeel is het ontbreken van een Bluetooth adapter, die moet je er dan met een dongle aanhangen :(. In het Acer topic heeft demonz de volgende specs gepost:
Ik heb Hp gebeld voor specs van de X1020EA die in begin september leverbaar zou moeten worden en na veel doorverbonden te zijn geweest ben ik hier achter gekomen:

-Extra wide screen dus met 30% betere inkijkhoek (resolutie was ik vergeten te vragen)
-1.5ghz
-512 mb intern
-64 mb radeon 9200
-60gb hd

Oftewel het lijkt verdacht veel op de middelste compaq uit de nx7000 serie alleen dan met 20 gb meer (en misschien ook 5400 toeren aangezien de 60 gb schijf uit de nx7000 dat ook heeft.) Ik hoop alleen dat de reso ook die van de middelste uit de 7000 serie is wat mij voor de hand lijkt te liggen.

Conclusie: Dit wordt dus een zeer geduchte concurrent voor de acer's aangezien de prijs op 1899 euro neer zal komen, en dan heb je breedbeeld, 9200 grafische kaart (gewoon een 9000, maar dat hoger geklokt) en 20 GB meer (hopenlijk ook sneller). Nadeel is 0.1 ghz minder dan de 803lcib, waar ik het direct mee zou moeten vergelijken dan kwa prijs.
Dit ziet eruit als een zeeer mooi notebookje en ik ben meteen weer aan het twijfelen tussen de Acers en deze!

Links:
- Algemeen Centrino topic
- Acer TM80x (Centrino) topic
- Is 15,4" lekker computeren?

Ik wil hier graag de voor- en nadelen van deze laptop bespreken met de concurrentie in gedachte, zodat iedereen een mooie vergelijking kan maken :).

Ik zit al met een vraag:

Wat heb je aan widescreen, wat is de verhouding, hoe werkt het in het dagelijkse leven (met films, office, internet, etc.)?

[ Voor 38% gewijzigd door Config op 14-08-2003 16:18 . Reden: Zo nu istie klaar :) ]

Verwijderd

Mooie foto.... Waarom staat er Compaq op? Ze maken toch nog steeds producten onder 2 namen? Mja, ze heten officieel wel HP inderdaad.....

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 15:30 ]

• Config
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 15:30:
Mooie foto.... Waarom staat er Compaq op? Ze maken toch nog steeds producten onder 2 namen? Mja, ze heten officieel wel HP inderdaad.....
Uiteindelijk zullen alle producten wel overgaan naar HP. Tot die tijd worden sommige lijnen nog steeds Compaq genoemd. Erg raar, en ik heb zelf ook liever HP dan Compaq op mijn laptop (trauma's overgehouden aan die Pressario's...), maar so be it :).

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het lijkt mij een zeer vette notebook, met een goede adviesprijs. De echte prijs word dus snel een stukkie lager >:)

Maar ik zit ook met dat scherm. Wat heb je nou aan breedbeeld? :/

Ik zag gisteren een Dell met breedbeeld, maar dat zag er echt niet rieleks uit. Veel te hoge res, waardoor de letters echt veel te klein werden. Daar hebben 15" schermen 4:3 op 1400*1050 geen last van.

En hoe zit het met gamen? Krijg je dan zwarte balken aan de zijkant?

* Oscar Mopperkont hoopt dat HP ook met een 4:3 versie met SXGA+ scherm komt

Supervet trouwens dat ie een DVD fikker heeft!!!! :9~ en ook nog eens ++++!

[ Voor 12% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 14-08-2003 16:02 ]

• Config
WIDESCREEN

Ik heb een topic gevonden dat verder ingaat op het 15,4" widescreen fenomeen.

Is 15,4" lekker computeren?.

De meest inhoudelijke reply quote ik hier even:
Ten eerste: 15.4" widescreen is goddelijk, zeker op 1920x1200 resolutie (op mijn DELL Inspiron 8500). Ik hoop wel dat de kwaliteit van het Compaq scherm net zo goed is als dat van m'n DELL. Gamen is er met een nVidia GPU in 3 verschillende resoluties: Stretched (is lang niet zo erg als veel mensen denken. niet te erg vervormd en het ziet er nog steeds goed uit), op native resolutie met twee zwarte balken aan de zijkanten. waardoor je bruikbare game-scherm dus gelijk staat aan zo'n 13.5" o.i.d., wat niet ideaal is, maar lang niet zo erg als het lijkt. Bovendien supporten games als GTA3 en anderen widescreen resoluties. En nog een andere derde modus, waarvan ik niet helemaal zeker weet hoe 'ie werkt. Ik geloof dat 1024x768 dan heel erg klein wordt met zwarte balken rondom het scherm, afhankelijk van hoe groot (lees: klein) je de resolutie hebt gezet.

Ten tweede: Er is niks klein aan het keyboard. De laptop is eenvoudigweg een stuk breder, dus het keyboard is exact hetzelfde als wel ander groot laptop keyboard dan ook. Ik heb nog niemand horen klagen over een te klein keyboard in de Apple Powerbook 17", dus dit argument is crap.

[...]
PS: misschien is het met dit soort topics (waar veel vragen over één product worden gesteld/beantwoord), handig om het onderwerp met vette letters bovenaan je post te zetten, voor het overzicht :).

[ Voor 18% gewijzigd door Config op 14-08-2003 16:24 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De Compaq Presario x1001us heeft volgende:

15.4" WXGA TFT (1280 x 800) display

Dat is wel minder. Heb laatst voor het eerst 1400*1050 mogen ervaren, en als je dat ziet op 15"dan wil je volgens mij niks anders meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 14-08-2003 16:29 ]

• Config
BEELDSCHERM
Oscar Mopperkont schreef op 14 August 2003 @ 16:29:
De Compaq Presario x1001us heeft volgende:

15.4" WXGA TFT (1280 x 800) display

Dat is wel minder. Heb laatst voor het eerst 1400*1050 mogen ervaren, en als je dat ziet op 15"dan wil je volgens mij niks anders meer.
True, maar het ging even om de verhoudingen, of die goed zijn om een widescreen breed in te zetten :). De resolutie van deze HP is mij nog niet bekend...

Verwijderd

mooi dat er een apart topic van gemaakt is want dit is voor mij 1 van de serieuze kandidaten. Over de resolutie (die ik dus vergeten was om te vragen 8)7 ) kan je ze dus misschien nog over bellen. Nummer van Hp voor dit product is 020-5476666.

Dat stukje over Office centre en exclusief lijkt me nogal vreemd, Het zal toch ook wel te krijgen zijn bij de goedkopere internetwinkel?

• Config
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 16:43:
mooi dat er een apart topic van gemaakt is want dit is voor mij 1 van de serieuze kandidaten. Over de resolutie (die ik dus vergeten was om te vragen 8)7 ) kan je ze dus misschien nog over bellen. Nummer van Hp voor dit product is 020-5476666.

Dat stukje over Office centre en exclusief lijkt me nogal vreemd, Het zal toch ook wel te krijgen zijn bij de goedkopere internetwinkel?
Initieel zou de eerste winkel wel de Office Centre zijn. Ik denk dat na niet al te lange tijd zij hun monopolie gaan verliezen...

Op zich is de Office Centre niet eens zo slecht hoor :), introductieprijs € 1595,- (excl. BTW) :).

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hmm... interessant dingetje wel ;)
ik ben nu ook weer aan het twijfelen tussen de 803 en deze

PSN: Houtvlot

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Weet niemand hoe dat ding in het buitenland gaat heten? Want nu is er bar weinig info over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik vind dat je dit apparaat niet moet vergelijken met de Acer, de Acer is een speledingetje vergeleken met deze laptop. Deze laptop is een directe concurent van de Dell D800, die kwa specificaties vrijwel identiek is, alleen wel 25% duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
ConZito schreef op 15 August 2003 @ 00:48:
Ik vind dat je dit apparaat niet moet vergelijken met de Acer, de Acer is een speledingetje vergeleken met deze laptop. Deze laptop is een directe concurent van de Dell D800, die kwa specificaties vrijwel identiek is, alleen wel 25% duurder.
Kan je dat wat meer toelichten? Waarom is de Acer 803 geen concurrent van deze HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Nu online
Gezien het feit de D800 identieke specs heeft van de HP, de Acer mag wel een concurent zijn, maar geen directe. De acer is kleiner, dunner lichter en heeft zoals je weet een normaal 4:3 scherm. Dat zijn de eerste kleine verschillen, nu is de HP uit te rusten met een 60GB 5400rpm schijf wat bij de Acer ook geen optie is. Deze laptop biedt voor niet veel euro's meer dan de Acer, maar daardoor heb je wel een grotere laptop met meer gewicht, daarom vind ik het niet directe concurenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
ConZito schreef op 15 August 2003 @ 08:23:
Gezien het feit de D800 identieke specs heeft van de HP, de Acer mag wel een concurent zijn, maar geen directe. De acer is kleiner, dunner lichter en heeft zoals je weet een normaal 4:3 scherm. Dat zijn de eerste kleine verschillen, nu is de HP uit te rusten met een 60GB 5400rpm schijf wat bij de Acer ook geen optie is. Deze laptop biedt voor niet veel euro's meer dan de Acer, maar daardoor heb je wel een grotere laptop met meer gewicht, daarom vind ik het niet directe concurenten.
De Acer is 2,6 kg, de HP 2,95
De Acer is 35 mm hoog, de HP 31,5
De diepte/breedte weet ik neit van de HP...

Die HDD is inderdaad wel een wezenlijk verschil, een groot voordeel richting HP :).

Al met al scheelt het niet zoveel met Acer imo, hoe zit het met de kwaliteit van HP? Ervaringen iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Nu online
Ik heb even alle maten opgezocht. Ik kan eventueel nog wel benchmarks ed. draaien op de D800 en dat hier posten, die laptop heb ik voor handen.

HP: Width 357 - Depth 254 - Height 31.5 - Weight 3.0
Acer: Width 330 - Depth 272 - Height 27.9-29.5 - Weight 2.7
Dell: Width 361 - Depth 276 - Height 39 - Weight 3.2

De afmetingen van de HP geloof ik geen reet van, hij is veel te ondiep voor zo'n laptop. De dikte kan ik inkomen, de Dell is voonramelijk zo dik door zijn GeForce 4 Ti4200. Nu heb ik zo al wat plaatjes van de HP gezien, en die is stukken minder mobiel dan de Acer. Je moet er van uitgaan dat hij echt een stuk breder is dan een normale laptop. Je zou zeggen het is maar 3CM, maar dat is toch aardig wat.

Maar als ik een beetje bekijk hoe het hier op me werk gaat met de aanschaf van laptops, dan is de Acer niet direct een concurent vanwege zijn lichtere en kleinere uiterlijk. De Dell D800 komt echt lomp en groot over dat zal de HP door zijn iets dunnere behuizing minder hebben, maar om te zeggen hij is goed portable, neeh.

Nu even over de support en de kwaliteit die je mag verwachten bij HP/Compaq. Ik heb heel wat ervaring met de Evo serie, die is uitermate stevig en robuust en ook zeer zeker erg stabiel gebleken. Zo ook de Dell Latitude serie. Gezien het Acer topic, moet ik toch de conclusie trekken dat er aardig wat problemen mee zijn en zijn geweest.
Nu kan ik niet zeggen dat de HP dat kan niet kan hebben, maar heet geeft toch aan dat de Acer wat steekjes laat vallen. Nu kan je zeggen heel veel mensen hebben die laptop, dat klopt, maar ook heel veel mensen hebben problemen.

Verder heb ik veel ervaring met de support van Compaq op servers ed. dat gaat altijd erg snel via UPS en allemaal zonder veel gezeur. Hoe dat is met niet zakelijke support weet ik niet, maar ik ga er vanuit dat dat ook gewoon goed in elkaar steekt. Heb 1x iets met een Compaq Evo gehad, kapotte HDD en dat ging eigenlijk hetzelfde als met server hdd's. Als je aangeeft dat je zelf in staat bent het kapotte onderdeel te vervangen, dan gaat het allemaal erg vlot.

Ik kan dus als mensen het op prijs stellen een benchmark draaien van een Dell D800, 1.4Ghz, 512MB, GeForce 4 Ti4200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 14 August 2003 @ 20:44:
Weet niemand hoe dat ding in het buitenland gaat heten? Want nu is er bar weinig info over te vinden.
Ehhm volgens mij is ie gebaseerd op de X1000, maar heeft niet de identieke specs natuurlijk.

Hier is een test van de Dell D800, acer 800 serie en de X1000 (vergelijkbaar met de X1020 dus): http://reviews.cnet.com/C...0422516-4.html?tag=subnav

En een handig forum: http://www.x1000forums.com/

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Config schreef op 14 augustus 2003 @ 16:35:
BEELDSCHERM

[...]

True, maar het ging even om de verhoudingen, of die goed zijn om een widescreen breed in te zetten :). De resolutie van deze HP is mij nog niet bekend...
In de review op CNET valt te lezen bij de 'USER COMMENTS' dat de X1000 een WSXGA+ resolution (1680x1200) beeldscherm heeft...

Hopen dat de NL versie dat dus ook heeft! _/-\o_

Ik word iig super enthousiast van deze notebook!
Ook als ik verder lees:
- 60gb 5400 rpm (ook 80gb 4200 rpm)
- 1.3 t/m 1.6ghz Pentium-M
- Radeon 9200 64mb DDR

Iedereen in de user comments vindt het een geweldige laptop, op de service van HP/Compaq na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Ja mooi istie he :).

Ik zit alleen nog maar met het verhaal van de grootte/look-'n-feel van de laptop zelf. Er zit een Office Centre vlakbij, maar es een bezoekje brengen :).

Verder zou ik bij zo'n ultra commerciele happening als Cnet een beetje zout op die user comments gooien (ze zijn ook nogal, ongenuanceerd en eensgezind). De feiten, daar gaat het mij om :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ok, daar heb je gelijk in.

Zit nog een beetje door te lezen door die User comments en zie daar dat iemand eentje heeft met de 'top specs' en deze heeft volgens hem/haar 1920x1200 screen :9~
Volgens hem trekt zijn 64mb Ati Radeon 9200 het nog maar net en heeft ie af en toe frame droppes... :|

Zat al een hele tijd te twijfelen om een Acer 80x serie te kopen. Ik vond de HP NX7000 ook helemaal super alleen boven mijn budget, hopelijk valt deze er wel binnen!
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Super hoge resoluties van 1920x1200 zijn natuurlijk leuk voor de specs, maar op 15,4" is dat echt te hoog vind ik. Ik zag laatst dus zo'n Dell breedbeeld (volgens mij zijn die 1920x1200?) en dat was echt niet leuk meer dan moet je met een loep op je scherm zitten. Helemaal als je zoals ik een bril op hebt!

Hopelijk levert HP trouwens een beetje rielekse garantie mee, 3 jaar ofzo. Dat zou wel ultiem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 16:40:
Ja ok, daar heb je gelijk in.

Zit nog een beetje door te lezen door die User comments en zie daar dat iemand eentje heeft met de 'top specs' en deze heeft volgens hem/haar 1920x1200 screen :9~
Volgens hem trekt zijn 64mb Ati Radeon 9200 het nog maar net en heeft ie af en toe frame droppes... :|

Zat al een hele tijd te twijfelen om een Acer 80x serie te kopen. Ik vond de HP NX7000 ook helemaal super alleen boven mijn budget, hopelijk valt deze er wel binnen!
:Y)
Hehe, exactly the same here... Had alle accessoires (voor 400 euro oid) al uitgezocht bij die andere, en de order bijna geplaatst (Acer 803LMiB). Stop de persen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 11:25:
[...]
Hier is een test van de Dell D800, acer 800 serie en de X1000 (vergelijkbaar met de X1020 dus): http://reviews.cnet.com/C...0422516-4.html?tag=subnav
In hoeverre beïnvloed de schijfsnelheid deze tests :?
Zowel de Dell als de Acer beschikken daar over een 5.400 schijf
tegen de 4.200 van de X1000

Er bestaan wel veel verschillende modelletjes :+

[ Voor 13% gewijzigd door GeFke op 16-08-2003 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeFke schreef op 16 August 2003 @ 09:25:
[...]

Volgens mij zijn de volgende harde schijven verkrijgbaar in de HP:
40 gb @ 4200
60 gb @ 4200
60 gb @ 5400
80 gb @ 4200

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Nu online
GeFke schreef op 16 August 2003 @ 09:25:
[...]

In de bapco mobilemark maakt dat zeer veel uit. Verder kunnen die 3 laptops in de test elkaar nooit zoveel ontwijken, zelfde clock, zelfde chipset, alleen andere hdd, en ik kan je vertellen dat een 5400rpm disk in een laptop de boel aardig versnelt.

Over de reviews op Cnet, dat van die service klopt enigzins, de service in Amerika is idd slechter dan die wij hier in Nederland hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

In de Jade 8070 kun je ook meteen al een 60GB@5400 laten zetten en dus zelfs al een van 7200rpm.

Grootste voordeel van die HP lijkt mij de betere verticale kijkhoek, die bij de meeste huidige Centrinos aan de krappe kant is.

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt super van belang ofzo maar wel grappig:

"HP komt met eerste notebook voor consumenten gebaseerd op Intel Centrino"

"De Compaq Presario Widescreen X1020EA is beschikbaar vanaf begin september 2003, en is exclusief verkrijgbaar bij Office Centre. De consumentenadviesprijs is € 1.899,00 inclusief BTW."

De site van Office centre zegt:
"Office Centre is een landelijke cash-and-carry groothandel voor bedrijven, instellingen, verenigingen en beoefenaars van vrije beroepen.
Met gebruik van de Office Centre bedrijfskaart kunnen zij tegen sterk concurrerende prijzen ruim 7.000 verschillende kantoorartikelen voor bedrijf en kantoor inkopen en direct meenemen. "

Hoezo tegenstrijdig, op consumenten gerichte laptop alleen bij een zaak gaan verkopen dat puur op bedrijven gericht is... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Config schreef op 14 August 2003 @ 15:26:
Wat heb je aan widescreen
Widescreen is vooral handig voor programma's zoals Photoshop en Director waar je veel ruimte nodig hebt voor die extra venstertjes voor layers en dergelijke.

Dit is een grote lelijke lompe beest. De 8500 van Dell die mijn zus heeft is mooier.
De DVD brander is dus echt niet nieuw ofzo. Apple heeft dat al een tijd met zijn Powerbook laptops en die is maar 1" dik, weegt 2,45KG en heeft een slot loading DVD burner. Als je een Powerbook vergelijkt met zo'n lomp HP ding dan is de powerbook een prinses en de HP een zwerver. Helemaal als de nieuwe 15" powerbook eindelijk uit gaat komen. Allu body baby! geen plastic met een silver kleurtje.

Ik heb nog liever de Dell dan de HP. Beetje nep trouwens dat er geen Bluetooth op zit. Tis toch echt wel een snel (eindelijk) opkomende technologie.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
Alpha-sphere schreef op 16 augustus 2003 @ 23:40:
Dit is een grote lelijke lompe beest. De 8500 van Dell die mijn zus heeft is mooier.
De DVD brander is dus echt niet nieuw ofzo. Apple heeft dat al een tijd met zijn Powerbook laptops en die is maar 1" dik, weegt 2,45KG en heeft een slot loading DVD burner. Als je een Powerbook vergelijkt met zo'n lomp HP ding dan is de powerbook een prinses en de HP een zwerver. Helemaal als de nieuwe 15" powerbook eindelijk uit gaat komen. Allu body baby! geen plastic met een silver kleurtje.
*gaap*
die powerbook is dan ook wel 3 keer zo duur als dit ding :P
edit:
hmm... valt nog mee... maar toch zou ik niet dood gezien willen worden met een apple ;)
Ik heb nog liever de Dell dan de HP. Beetje nep trouwens dat er geen Bluetooth op zit. Tis toch echt wel een snel (eindelijk) opkomende technologie.
op de site van hp kan je zo een x1000 zelf samenstellen en daar kost bluetooth 19 euro extra... niet echt veel he?

[ Voor 7% gewijzigd door dinges op 17-08-2003 05:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar ging de droom......

Dit haal ik net van de nederlandse hp site onder thuisgebruikers>office centre aandieding:

Intel® Centrino™ mobiele technologie
Mobile Intel® Pentium® M - 1,5 GHz
512 Mb DDR PC2100 266-MHz (2 x 256 Mb)
60-Gb EIDE vaste schijf, ATA 100
>>>>>>>>>>>>>>>15,4-inch WXGA TFT-scherm<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
ATI® Mobility Radeon™ 9200 video - 64 Mb specifiek videogeheugen
IEEE 1394 interface
Combo dvd+r/rw en cd-writer drive
Intel Pro/Wireless 2100 802.11b geïntegreerd wireless LAN
Geïntegreerd SecureDigital (SD)

oftewel een WXGA resolutie van 1280*800

De gegevens zijn nu bekend in PDFje: http://www.hp.nl/products...resario%20x1020EA_nle.pdf

Voor mij is dit de doodslag, ik wil geen laptop met zulk lage reso, dan toch maar de acer weer denk ik. Zonde zeg, misschien dat je kan upgraden zoals in US? maar denk et nie.

zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
:'(

Ik heb uberhaupt nooit een widescreen laptop zien draaien, is dat nou echt een ramp :?. Kan je wat duidelijker zijn in wat je wel en niet kan dan :?.

Enne, Alpha-sphere, Apple is geen optie voor mij. Ik wil het ding nog voor alle zaken kunnen gebruiken enzo ;). En Apple notebooks zijn ook stevig aan de prijs...Maar ik ben geinteresseerd in de Dell. Kan je daar wat meer specs van neerzetten aub? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees in de tests tussen laptops wel erg vaak dat de HP's qua performance vaak het onderspit moeten delven. Misschien dat het met deze beter gesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Waaaaaaaaah! 8)7

Hier is de press release voor de X1000:

http://www.hp.com/hpinfo/newsroom/press/2003/030514b.html

Deze laptop is toch de basis voor de X1020EA, maar deze heeft:
15.4-inch wide aspect ratio displays with WUXGA, (1,920 x 1,200 resolution), 15.4-inch WSXGA+ (1,680 x 1,050) and WXGA (1,280 x 800)
Wat is WUXGA :?, WSXGA :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Nu online
VGA = 640x480
SVGA = 800x600
XGA = 1024x768
SXGA = 1280x1024
UXGA = 1600x1200
WXGA = 1280x768
WSXGA = 1600x1024
WUXGA = 1920x1200

Dat sommige laptops in resolutie afwijken, dat komt door de keuze van de fabrikant. Maar de verhouding zijn ongeveer gelijk. Zo ook die Acer met 1400x1050, die wordt toch afgeschreven als een SXGA scherm.

Nog even voor Alpha-Sphere, of iets mooi is, is onderhevig aan persoonlijke smaak. Wat wel een feit is, is dat de 8500 geen centrino laptop is, en daarom niet vergelijkbaar is, de 8500 is net zoals de d800 aanzienlijk dikker en groter. Het gewicht van de 8500 is wel gelijk, de prijs ligt ongeveer 10% tot 15% hoger.

Even over de apple, een vergelijkbare apple met ongeveer gelijkwaardige specs kost al snel 2400 dollar, maar moet het wel doen met een wxga resolutie. De apple is uiteraard wel maar 25.4mm dik en het gewicht van 2,6/2,7kilo ook erg mooi, maar is totaal niet het geen waar we hier naar zoeken :) Het is een apple...

[ Voor 49% gewijzigd door ConZito op 17-08-2003 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit van dat scherm... :/

Hopelijk kan je net als in de US upgraden!
Anders valt ie toch echt af denk ik... :(

DVD+/-R word ik trouwens wél weer vrolijk van :)

Heb trouwens vandaag een NX7000 gezien ik moest toch wel even slikken toen ik zag hoe groot die eigenlijk al is... :|

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als iue nu een 15.4-inch WSXGA+ (1,680 x 1,050) scherm had gehad, dan stond hij denk ik toch wel boevnaan mijn lijstje. 9Had wel eerst moeten zien of het niet TE klein was.

Maar met zo'n lage res valt deze notebook denk ik af :'( Hopelijk zorgt het er wel voor dat concurrenten prijzen verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
ik laat waarschijnlijk een laptop uit de x1000 serie importeren uit amerika
mijn oom komt toch in oktober hierheen, kan hij gelijk zo een ding meenemen ;)
het enige nadeel lijkt me de garantie

maar dan heb ik dus voor 1500 euro een 1.5 centrino met 512 mb ram, mobility radeon 9200 en wuxga (1920x1200) scherm :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Laatst online: 18-08-2024
Wat is nu nog verschillend tussen de X1020EA en de NX7000 serie ??
Buiten de verschillende schermen dan wel te verstaan.
En het verschil van Home tegen Professional
Zit er kwaliteitsverschil in de afwerking van die toestellen ?

Je kan blijkbaar in België al een X1005EA verkrijgen :?
http://www.redcorp.com/newproducts/product.asp?pref=11632374

[ Voor 23% gewijzigd door GeFke op 22-08-2003 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb HP trouwens gemaild om te vragen of ie misschien in een later stadium met een hogere resolutie scherm te krijgen is. Uiteraard heb ik geen antwoord gekregen :(

Ik vind dat echt zoooo slecht dat als je een e-mail adres hebt voor productvragen en je stel een vraag, en je krijgt gewoon GEEN reacte. Wat voor mensen werken daar? Ik kan daar echt pissig om worden. Iemand ziet dat mailtje en delete hem gewoon nadat ie hem gelezem heeft.
Bij deze zijn de kansen dat ik ooit een HP koop echt zwaar gedaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
thank you!
your order has been placed
*knip*
Thank you for placing your order with hpshopping.com. Your order has been
approved. We will send an email confirmation shortly to the following email
address: *censored*@microsoft.com
Note: if you are ordering a custom PC with a monitor or other peripherals,
those items will ship separately.

review order

qty. item description part number price subtotal

1 Custom X1000 series notebook
- Pentium(R) M 1.4GHz
- 512MB DDR SDRAM(2X256MB)
- 40 GB 4200 RPM Hard Drive
- Microsoft(R)Windows(R) XP Home
- Microsoft(R) Works/Money
- DVD Drive
- 802.11b and Bluetooth Wireless
- 15.4" WVA WSXGA+ (1680x1050)
- 64MB Mobility Radeon(TM) 9200
- 8 Cell Lithium Ion battery
- hpshopping in-box envelope DK454AV $1,618.00 $1,618.00
:)
nu maar wachten tot oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAW
  • Laatst online: 29-09-2024

DAW

Ik ben op het punt om een notebook te kopen, met oog is gevallen op dit model. (De specificaties matchen gewoon van wat ik zoek) Toen ik de searchstring “HP NX7000” opgaf kwam ik bij deze topic, zodoende dat ik er niet zelf een extra topic erbij ga openen. Ik heb het Centrino topic ook al een beetje doorgelezen.

Ik zit gewoon nog met een aantal vragen over deze NX7000 Willen jullie even met mij mee denken?

(Profiel) Ik ben een student (ICT):

- Ik heb momenteel een wat oudere laptop en een moderne zelf samengestelde PC

- Het beestje moet niet al te veel geluid produceren, want hij gaat veel aan staan in mijn kamertje.

- Ik speel niet al teveel games tussendoor alleen af en toe, ik kijk graag wel DVD’s op mijn PC

- Ik reis veel tussen mijn studieadres, school, werk enz. Ik ben het gewoon ZAT om mijn tower (Aopen HQ8) telkens overal mee naartoe te sjouwen.!

- Ik neem niet altijd mijn laptop mee naar school alleen bij presentaties, vergaderingen e.d. Op school hebben wij genoeg goede werkstations.

-Intergrated Wireless LAN vindt ik intressant om erbij(derin) te hebben evenals Bluetooth en infra red opties. Geen extra kaartjes derbij dus! Op school hebben we ook wireless en thuis wil ik het ook gaan toepassen. Ik heb ook een PDA'tje als agenda etc. en daar zit ook buetooth in.

Nog even mijn belangrijkste eisen op een rijtje:

- Het moet in ieder geval een Centrino Notebook zijn. Gewoon A-Merk, dus HP?

- Ik wil precies de HP voorwaarden weten van de garantie: Dus wanneer en waarop ik nou wel en niet garantie bij HP. :? (Misschien dat hier iemand het al weet of ervaring met HP heeft!)

- Ik wacht niet te lang, ik wil het binnen nu en 2 maanden een nieuwe notebook hebben, met andere woorden de knoop doorhakken.

De prijzen van computers en componenten dalen verschrikkelijk snel:

HP houd nu volgens hun site nu een introductie actie (september 2003), er is ook veel reclame ook rond deze notebook. Tja ik ben dan eigenlijk ook maar een consument en ik wil gewoon een notebook kopen klaar!

Daarom moet je op een gegeven moment toch de knoop moet doorhakken, anders kan je wel eeuwig wachten met iets te kopen en is periode dat je het apparaat het hardst nodig hebt eigenlijk al grotendeels verstreken. > Ik kan hem kopen, maar het kost mij als student natuurlijk een enorm vermogen. Vandaar weer wat vragen:

- Kan ik dan beter niet even wachten tot bijvoorbeeld de maand december/januari? Dat wil ik nog wel even doen als het uitmaakt in prijs. Of is de prijs van deze notebook dan asociaal omhoog gegaan en heb ik spijt?

- Waar heb je nou precies garantie op, bij andere merken zoals bijv. Maxdata krijg je 4 jaar onsite garantie! Bij HP maar 1 jaar, das voor Maxdata een dikke plus, HP heeft daarnaast nog meer mogelijkheden like carpacks e.d. maar die zijn voor mij onbetaalbaar (400 euro extra ofsow) om er maar even extra bij te nemen…. (Nogmaals, iemand kan hier op het forum direct ervaring mee hebben)

• Mijn bovenstaande vragen gingen vooral om het eerste NX7000 model. DG704A (Compaq nx7000 model P-M 1,4 Ghz; 40GB ATI-32MB DVD/CDRW 256MB XPP 15,4-inch WXGA) Het behoort tot HP’s Essential series.

Ik ga dus mijn PC verkopen. De oude laptop geef ik aan mijn broertje weg. Ik wil gaan investeren in 1 goede desktop vervanger; een moderne notebook.

Een mail betreft dit onderwerp is er ook al op uit, maar reactie wil wel eens langer duren en omdat dit GoT is, verwacht ik wel mijn antwoorden hier te vinden. Of ten minste reacties waaraan ik echt iets aan heb.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAW

DAW

Nou sinds 25/09/03 ben ik trotse eigenaar van deze laptop, ik moet nog veel uitproberen en testen. :P In iedergeval kan je er wel super relaxed filmpjes op kijken in de pauzes ;) Alleen 1 nadeel, hij past niet zo goed in mijn oude laptop tas.

Owja, mijn keuze was dus een HP NX7000 waarop ik heel lang op zou moeten wachten (P4 1.4Ghz - M) voor €200,- meer had ik met deze Compaq Presario X1000, 1.5Ghz, 20 GB meer HD, 256 meer geheugen én de DVD brander. Hij heeft dan weer geen Intergrated Bluetooth. Ik vondt het in iedergeval wel waard, want hij was ook per direct beschikbaar @ Officecentre, maar dat was al bekend....

[ Voor 48% gewijzigd door DAW op 26-09-2003 23:41 ]

• dinges
  • Niet online
ik ben jaloers.... ik moet nog 9 dagen wachten :P

• Config
Hebben jullie nou geen gezeik met dat scherm? 1280x800 lijkt me nou niet echt een superieure resolutie...... :S

• DAW

DAW

Nou, voor de doeleinden dat ik de laptop zal gebruiken: 1. School 2. Internet 3. Filmpjes kijken 4. Misschien ook wel games zo af en toe :P Het gaat tot nu toe allemaal wel goed, hij is ook niet echt superzwaar maar ook niet waarvan je zegt superlichtgewicht. Gewoon normaal als mn andere vorige laptop, omdat hij zo breed is heb je een ander gevoel als je hem vast pakt omdat hij zo breed is.

Je werkruimte is opeens erg..erhm..ja breed. Het beeld is toch erg goed verdeeld behalve op de lagere resolutie's (nja wie werkt daar nog mee?) Bij sommige Internet sites die niet gecentreerd zijn, houd je een helehoop lege ruimte over aan de rechterzijde :)

• Config
Daar kan ik wel mee leven...maar 800 pixels is verdomde weinig of zie ik dat verkeerd?

enne waar heb je hem gescoord? Is hij alleen verkrijgbaar bij Office Centre? En kan je daar ook binnen zonder lidmaatschap, ja toch/

Verwijderd

Config schreef op 27 September 2003 @ 10:13:
Hebben jullie nou geen gezeik met dat scherm? 1280x800 lijkt me nou niet echt een superieure resolutie...... :S
Prima size lijkt me. De meeste lappies werken nog met 1042x768.

• DAW

DAW

Config schreef op 27 September 2003 @ 11:59:enne waar heb je hem gescoord? Is hij alleen verkrijgbaar bij Office Centre? En kan je daar ook binnen zonder lidmaatschap, ja toch/
De laptop is naar mijn weten alleen verkrijgbaar bij Office Centre per 1 september. Toen ik hem kocht kreeg je er ook een gratis "stand" van plexiglas t.w.v. €45,- bij. Ik had liever een goede tas, maarja alles is meegenomen.

Als je bij officentre wilt kopen moet je de kvk geregistreerd zijn, daarna kan je @ de balie bij officentre eentje laten maken je moet wel de kvk papieren bij je hebben, dat duurt 10 minuutjes ofsow en dan kan je metteen aankopen doen.

• Config
DAW schreef op 27 September 2003 @ 12:16:
[...]

De laptop is naar mijn weten alleen verkrijgbaar bij Office Centre per 1 september. Toen ik hem kocht kreeg je er ook een gratis "stand" van plexiglas t.w.v. €45,- bij. Ik had liever een goede tas, maarja alles is meegenomen.

Als je bij officentre wilt kopen moet je de kvk geregistreerd zijn, daarna kan je @ de balie bij officentre eentje laten maken je moet wel de kvk papieren bij je hebben, dat duurt 10 minuutjes ofsow en dan kan je metteen aankopen doen.
Het kopen van de hardware wordt geen probleem, maar ik val mijn baas liever niet lastig met vragen als "Wil je even meekomen naar office centre om te kijken of ik die laptop niet te zwaar vind?" :P.

• dinges
  • Niet online
Config schreef op 27 September 2003 @ 10:13:
ik krijg iig een - 15.4" WVA WSXGA+ (1680x1050)
1280x800 lijkt mij idd niet echt goed :P
maar dat kan ook aan mij liggen

• Config
dinges schreef op 27 September 2003 @ 14:49:
[...]

ik krijg iig een - 15.4" WVA WSXGA+ (1680x1050)
1280x800 lijkt mij idd niet echt goed :P
maar dat kan ook aan mij liggen
ehm... :?

Welk type precies? Waar? Kosta? Come on! :P

• dinges
  • Niet online
Config schreef op 27 September 2003 @ 18:59:
[...]

ehm... :?

Welk type precies? Waar? Kosta? Come on! :P
als je mijn posts in het topic zou bekijken zou je gezien hebben dat ik hem besteld heb in amerika ([rml]dinges in "[ Notebook] HP's eerste Centrino: de X102"[/rml]), en dat mijn oom uit amerika volgende week hierheen komt en de laptop meeneemt :P
hij kost dus 1618 - 100 = 1518 dollar = minder dan 1400 euro :P

[edit]
hmm.... dat brengt me gelijk bij een vraag :P
in amerika hebben ze natuurlijk andere stekkers en een ander voltage uit het stopcontact.... maar op laptopadapters staat meestal dat ze van 100 tot 240 volt (ofzo) werken. betekent dit dat ik alleen een snoertje hoef te kopen voor van stopcontact naar adapter ?

[ Voor 26% gewijzigd door dinges op 27-09-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAW

DAW

Yup, als het goed is moet de adapter het allebei aankunnen 110V tot 240V. In dat geval hoef je alleen het kabeltje van de adapter naar het stopcontact te kopen. ;) Wel ff de adapter controlleren of dat hij dat werkelijk aan kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
enig idee waar ik zo een kabeltje kan halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
dinges schreef op 28 September 2003 @ 18:22:
enig idee waar ik zo een kabeltje kan halen ?
Ik heb ze zelfs bij de Hema gezien...

Thanx voor je info btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
bij de Hema? wicked :D
ey DAW: kan jij ff een foto maken van dat plugje aan de adapter?
weet ik waar ik naar moet zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
*schop*
misschien iemand anders die er een foto van wil schieten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
dinges schreef op 30 september 2003 @ 21:16:
*schop*
misschien iemand anders die er een foto van wil schieten? :P
* Slap :P

Ga die blonde Hema snollen daarmee lastig vallen :9~, en vraag meteen der nummer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
Config schreef op 01 October 2003 @ 11:47:
[...]

* Slap :P

Ga die blonde Hema snollen daarmee lastig vallen :9~, en vraag meteen der nummer :P.
mjah net alsof die dat weten :P
"hoi ik zoek een adaptersnoertje voor een compaq pressario x1000"
"euh... say what?" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
dinges schreef op 01 oktober 2003 @ 13:39:
[...]

mjah net alsof die dat weten :P
"hoi ik zoek een adaptersnoertje voor een compaq pressario x1000"
"euh... say what?" :P
hoooooow VERKEERD!!!

[heel fout amerikaans accent]

"HAaaai baby, zie je ik kom net uit de States overgewaaid en ik zie dat jullie hier andere power cables gebruiken. So I was thinking heb jij misschien zo'n converter cable voor me liggen, that would be great."

Grote 8), vette ;) en geheid succes _/-\o_ .

Maargoed, je kan ze echt overal krijgen dus, ook bij bouwmarkten etc. Je krijgt het wel voor elkaar zonder GoT/internet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
ok... dit ding is werkelijk uber :D
eerst ff 2 plaatjes
presario x1000 onder een 19" LG:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/wj.de.goede/dinges/R0010456.JPG
presario x1000 close-up:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/wj.de.goede/dinges/R0010457.JPG

vandaag had ik hem mee naar school, accuduur viel me wel wat tegen trouwens (3 uur, hoe kan ik er meer uit persen?) maar voor de rest was alles goed.
GTA Vice City draait goed, wlan werkt goed, bluetooth werkt goed, scherm is uuuuuubergeil.
enige nadeel dat ik heb kunnen vinden is dat de shift een beetje brak is... soms werkt hij wel en soms niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
dinges schreef op 06 October 2003 @ 18:44:
ok... dit ding is werkelijk uber :D
eerst ff 2 plaatjes
presario x1000 onder een 19" LG:
[afbeelding]
presario x1000 close-up:
[afbeelding]

vandaag had ik hem mee naar school, accuduur viel me wel wat tegen trouwens (3 uur, hoe kan ik er meer uit persen?) maar voor de rest was alles goed.
GTA Vice City draait goed, wlan werkt goed, bluetooth werkt goed, scherm is uuuuuubergeil.
enige nadeel dat ik heb kunnen vinden is dat de shift een beetje brak is... soms werkt hij wel en soms niet :/
Terug voor die shift }>.

Geintje ;), ik zou zeggen...Wicked! Wicked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAW

DAW

Ik doe er echt veel langer mee, we hebben gewoon dezelfde laptop. En waar had je hem de 3 uur voor gebruikt? Vice City met of zonder CD-ROM dat scheelt natuurlijk weer met accu eey? Gewoon goed stevig opladen dat ding, zo heb ik dat in het begin ook gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
DAW schreef op 07 October 2003 @ 21:26:
Ik doe er echt veel langer mee, we hebben gewoon dezelfde laptop. En waar had je hem de 3 uur voor gebruikt? Vice City met of zonder CD-ROM dat scheelt natuurlijk weer met accu eey? Gewoon goed stevig opladen dat ding, zo heb ik dat in het begin ook gedaan. ;)
eigenlijk maakt het niet zo veel uit of ik Vice City doe of gewoon wat zit te internetten en muziek luisteren
over de 3 uur kom ik niet
kan ik je misschien toevoegen op icq/msn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Srry dat ik dit oude topic weer terug moet omhoog kicken,
maar dit was dus echt een laptop die ik helemaal zag zitten..

en wat blijkt nu?

Hij is helemaal niet te koop in België :(

Iemand alternatieve voor dit ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is deze acer wat voor jou, bijna zelfde specs en zeker wel in begie te koop.

http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=1940

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Wrecka
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2021
Wat dacht je van een HP NX 7000? Ook met ongeveer dezelfde specs en redelijk geprijsd voor een HP. http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=1351

Pluspunt is ook dat je alle Pressario ellende niet krijgt. Probeer maar eens bij de Pressario helpdesk iemand te pakken te krijgen voor 40 ct per minuut! Na 40 minuten gewacht te hebben heb ik opgehangen! :(
Pagina: 1