Grote (!) foto
Deze notebook lijkt me een geduchte concurrent in het Centrino high end (Desktop-vervangers) wereldje. Vooral de DVD+R/RW drive spreekt mij zeer aan (de Acer TM 803LMiB heeft alleen DVD-RW), tezamen met veel (voor laptops) goed geluid, memorycard reader en alu casingHP komt met eerste notebook voor consumenten gebaseerd op Intel Centrino
AMSTELVEEN, 6 augustus 2003 – HP kondigt een nieuw notebook aan voor consumenten: het Compaq Presario Widescreen notebook X1020EA. Het is het eerste consumentennotebook in Europa met een een breedbeeldscherm én de Intel Centrino mobiele technologie. Hierdoor biedt de Presario X1020EA uitzonderlijke visuele kwaliteiten, uitgebreide draadloze connectiviteit en een lange levensduur van de batterij.
De X1020EA heeft een 15,4 inch breedbeeld LCD-scherm dat ook een 33 procent grotere kijkhoek mogelijk maakt dan de gebruikelijke schermen. Hierdoor kan, net als in een bioscoop, het scherm vanuit elke hoek goed worden bekeken. Verder is de helderheid van het scherm 20 procent hoger en is de contrastverhouding beter ten opzichte van traditionele notebookschermen. Gecombineerd met een ATI Mobility Radeon grafische kaart zorgt dit voor een uitzonderlijke visuele ervaring.
De Intel Centrino mobiele technologie met Mobile Intel Pentium M processor zorgen voor hoge prestaties en zorgen ervoor dat gebruikers tot 5 uur achter elkaar kunnen werken op de batterij. Deze technologie biedt tevens uitgebreide draadloze connectiviteit, inclusief een geïntegreerde LAN-kaart voor 802.11b Wi-Fi netwerken. De X1020EA heeft een dunne (3,15 cm) en lichte (2,95 kg) behuizing van aluminium. Verder is de X1020EA voorzien van JBL Pro luidsprekers, drie USB 2.0 poorten, een IEEE1394-aansluiting en een slot voor een Secure Digital (SD)/Multimedia (MC) geheugenkaart, voor het eenvoudig overzetten van bijvoorbeeld muziek en foto’s van en naar de pc. De Presario X1020EA is tevens voorzien van een DVD+R/RW-drive.
Prijs en beschikbaarheid
De Compaq Presario Widescreen X1020EA is beschikbaar vanaf begin september 2003, en is exclusief verkrijgbaar bij Office Centre. De consumentenadviesprijs is € 1.899,00 inclusief BTW.
Dit ziet eruit als een zeeer mooi notebookje en ik ben meteen weer aan het twijfelen tussen de Acers en deze!Ik heb Hp gebeld voor specs van de X1020EA die in begin september leverbaar zou moeten worden en na veel doorverbonden te zijn geweest ben ik hier achter gekomen:
-Extra wide screen dus met 30% betere inkijkhoek (resolutie was ik vergeten te vragen)
-1.5ghz
-512 mb intern
-64 mb radeon 9200
-60gb hd
Oftewel het lijkt verdacht veel op de middelste compaq uit de nx7000 serie alleen dan met 20 gb meer (en misschien ook 5400 toeren aangezien de 60 gb schijf uit de nx7000 dat ook heeft.) Ik hoop alleen dat de reso ook die van de middelste uit de 7000 serie is wat mij voor de hand lijkt te liggen.
Conclusie: Dit wordt dus een zeer geduchte concurrent voor de acer's aangezien de prijs op 1899 euro neer zal komen, en dan heb je breedbeeld, 9200 grafische kaart (gewoon een 9000, maar dat hoger geklokt) en 20 GB meer (hopenlijk ook sneller). Nadeel is 0.1 ghz minder dan de 803lcib, waar ik het direct mee zou moeten vergelijken dan kwa prijs.
Links:
- Algemeen Centrino topic
- Acer TM80x (Centrino) topic
- Is 15,4" lekker computeren?
Ik wil hier graag de voor- en nadelen van deze laptop bespreken met de concurrentie in gedachte, zodat iedereen een mooie vergelijking kan maken
Ik zit al met een vraag:
Wat heb je aan widescreen, wat is de verhouding, hoe werkt het in het dagelijkse leven (met films, office, internet, etc.)?
[ Voor 38% gewijzigd door Config op 14-08-2003 16:18 . Reden: Zo nu istie klaar :) ]