Wokschotel, je komt iedere keer met dezelfde argumenten, die geen van allen steekhoudend zijn. Ik wordt door jou gedwongen mezelf te herhalen. Ik zal nog maar eens kort en schematisch je lijstje afschepen:
1.
zelfstandig betalen op basis van een mededeling van een bedrijf hoeveel er moet worden betaald is
doodnormaal. Blijkbaar is het bij UPC niet normaal om op maatschappelijk doodnormale wijzen te betalen, namelijk eerst horen hoeveel je moet betalen en vervolgens zelfstandig betalen. We zijn grote jongens in Nederland die echt wel zelf kunnen betalen, zoals ook in winkels gebeurd, en dat allemaal gratis. Daar ligt de vergelijking met de winkel: zelfstandig betalen na de mededeling wat het te betalen bedrag is en dat zonder extra kosten.
2.
Arme grote bedrijven moeten zoveel rekeningen sturen. Ik leef al helemaal met die arme bedrijven mee. Ze krijgen daarmee dan ook heel wat meer geld binnen dan iemand die maar 10 factuurtjes de deur uitslingert, dat is logisch. Als je een groot bedrijf runt, moet je toch ook de infrastructuur regelen? Het is een gotspé dat ik het argument tegen krijg dat het zo duur is voor UPC om 2 miljoen facturen te zenden en te verwerken. Nogal logisch, ze hebben toch ook 2 MILJOEN klanten met dito inkomsten. Ze zijn een GROOT bedrijf, dan kom je niet weg met 10 factuurtjes verwerken. Dat is toch niet mijn probleem of voor UPC toch niet anders dan 200.000 x de situatie van 10 factuurtjes sturen? Dat is toch groter groeien en dito meer omzet en winst draaien? Het kost toch ook meer om 200.000 man personeel op de been te houden dan 2 personen. Duh, wat een niet terzake doende argumenten zijn dat, zeg, Bah!

Daarop afromen is je dienstverlening afknijpen en in dit geval op een zeer kwalijke manier, omdat de gewone weg van
normaal betalen (zie 1.) afgesloten wordt, alleen omdat dit zo'n mooie extra besparing vormt ten koste van de consument. Het is en blijft een non-argument.
3.
Waarom wordt men gedwongen een automatische incasso te nemen op straffe van een prijsverhoging, terwijl de weg van
normaal betalen (zie 1.) afgesloten wordt? Ik moet van jou blijkbaar verplicht automatische incasso's afgeven omdat ik anders een paria ben en controle over mijn eigen bankrekening wens te houden. Er zijn wel meer bedrijven die centjes van mij willen, die allemaal wel een automatische incasso zouden willen. Dat mag ik zeker allemaal bij gaan houden dan? Graag, maar dan wel met totale controle middels facturen in plaats van automatische incasso waar ik achteraan mag als er teveel afgaat. Toch ben ik een paria die extra moet worden belast omdat ik
normaal wil betalen (zie 1.).
Ik sluit de discussie af omdat telkens dezelfde non (ja ja) argumenten weer langskomen. Dan ben ik maar een fossiel in het nieuwe moderne tijdperk waar we weer richting de horigen en lijfeigenen gaan