Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[cm]krassen in lak na zagen met decoupeerzaag

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01
Ik ben vandaag bezig geweest om een windowkit in te bouwen in mijn aopen hq08.
Ik had deze vorige week zwart gespoten. Nu had ik alle randen netjes afgeplakt met van dat afplak tape (van dat papier achtige spul) om krassen te voorkomen.

na het zagen van het gat haalde ik het tape weg, en zag ik tot mijn schik dat er onder het tape op 3 plekken een behoorlijke kras zat.

nu vraag ik me af, zou dit nog bij te werken zijn met van die sticks die je voor auto's wel hebt? of wordt het opnieuw spuiten?

pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/kras1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/kras2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/kras3.jpg

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:21

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Denk dat het wel drotendeels weg gaat, maar je zult het denk ik wel blijven zien (ook omdat je weet dat het er zit/zat)

Maar waarom heb je je case ook vanaf die kant gedecoupeerd?
Je kon het veel beter van de binnekant doen, geen kans op zichtbare krassen.

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou opnieuw gaan spuiten, anders krijg je het nooit mooi weggewerkt.

Verwijderd

Spuiten moet je ook pas als allerlaatste doen he. Dit is niet meer netjes te repareren. Wil je het netjes hebben moet je het eigenlijk helemaal kaal schuren en de hele zijkant opnieuw spuiten helaas.

• AtlonXP1800
hmm... ik was er al bang voor....

ik had natuurlijk ook eerst de window kit er in kunnen zetten, en dan pas gaan spuiten, maar ik had de window kit nog niet in huis toen ik ging spuiten (en ik was natuurlijk te ongeduldig om daar mee te wachten )

ik kon trouwens niet van de andere kant zagen omdat er een stukje dubbel metaal in zat (zo'n strip)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:36
zo te zien is die verf gewoon afgebladderd, heb je je kast wel licht opgeschuurd en goed ontvet voor het spuiten? Verf die slecht hecht kan veel minder hebben namelijk.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• AtlonXP1800
de kast is goed ontvet en geschuurd, de verf laat niet makkelijk los normaalgespproken, alleen heb ik op een of andere manier te hard door de tape heen gedrukt denk ik

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
heb je van buiten of van binnen gezaagd? als je van buiten doen schuurt het blad van de decoupeerzaag over de lak en gaat het eraf, van binnenuit zie je dat niet

Verwijderd

Ik kan het echt niet laten:

Je moet je case ook niet zegenen met een decoupeerzaag :+

Maar iedereen weet nu dus, spuiten doe je 1 na laatste voor het inbouwen.

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 23:28:
Ik kan het echt niet laten:

Je moet je case ook niet zegenen met een decoupeerzaag :+

Maar iedereen weet nu dus, spuiten doe je 1 na laatste voor het inbouwen.
precies, en alles voordat je gaat zagen aftapen :X

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57
casemodderpoel schreef op 13 August 2003 @ 00:00:
[...]

precies, en alles voordat je gaat zagen aftapen :X
Nu had ik alle randen netjes afgeplakt met van dat afplak tape (van dat papier achtige spul) om krassen te voorkomen.
Lezen is moeilijk?

[ Voor 32% gewijzigd door Kozz op 13-08-2003 10:08 ]

Verwijderd

Gewoon opnieuw spuiten.... anders blijf je het zien... :)

Verwijderd

een andere mogelijkeheid kan misschien ook zijn om de beschadigingen bij te werken (gewoon met dezelfde verf). Meer aanbrengen dan in de eerste instantie nodig en daarna hele kast licht opschuren en de plaatsen met de beschadigingen iets meer zodat er weer een glad oppervlak ontstaat. Daarna weer een laklaag aanbrengen

Dit bespaart je wellicht wat werk in plaats van volledig opnieuw beginnen.

Succes

• Granny
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-08 20:10
Als je toch opnieuw gaat spuiten zorg ervoor dat je een goede grondverf gebruikt!!
Zoals het erbij jou af-gebladderd is is niet normaal en had niet mogen gebeuren.
Daarna afwerken met een laklaag en je moet het lak er met geen mogelijkheid (behalve schuren) weer afkrijgen.

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik heb nooit mn case heschuurd, maar ik heb autoverf gebruikt, wel 3 tubbes van 10€ nodig gehad maar het resultaat is echt MEGA

Verwijderd

Waarom plak je geen grijze ducktape op de zool van de decoupeerzaag. Op deze manier heb ik al vele kasten bewerkt zonder ooit een schrammetje veroorzaakt te hebben.

Verwijderd

Ik zaag altijd de gaten VOOR ik ga verven :P

Maar iig, het slimste is een beetje bijschuren en daarna ontvetten. Daarna kun je er nog een of twee laagjes verf overheen gooien. :)

• AtlonXP1800
ik ben vandaag maar eens begonnen met het opnieuw spuiten van de zijkant.

ik heb eerst geprobeerd om de zwarte verflaag er af te schuren, maar dat ging niet erg makkelijk, die zat dus wel goed gehecht. de krassen zijn er gewoon met zo veel kracht in gekomen dat geen enkele verflaag dat had gehouden.

ik heb op dit moment alleen nog maar een laag primer er op zittten, maar je ziet op de plekken waar die krassen zitten nog wel duidelijke putjes zitten... het is niet echt heel storend, als ik het weg wil krijgen zou ik mischien plamuur ofzo moeten gebruiken, maar daar zijn de krassen mischien weer niet groot genoeg voor.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Een bus spuitplamuur biedt misschien uitkomst?

• AtlonXP1800
ik ben inmiddels klaar met spuiten, de krassen trokken redelijk weg na de 2e laag.
De plaat is nu een stuk mooier geworden dan de rest van de kast, volgens mij heb ik de rest veel te dun gespoten.

ik ga nu dus de rest ook maar ff over doen.
Pagina: 1