Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mpio FL100, Mp3 Speler gemaakt door God, Zelfgemaakte Review

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe Review van de FL100

Omdat ik mijn vorige FL100 review te chaotisch vond. Heb ik deze nieuwe gemaakt.

De Doos:

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/mirror/mpio-fl100/DSC00060.JPG
Inhoud:

- Mpio FL100
- Handleiding + CD
- Nekkoord
- Polskoord
- USB kabel
- Oordopjes
- Beschermhoesje

Specificaties:

Standaard geheugen 128MB ook 256 MB beschikbaar.
Extra geheugen uitbreiding met MMC of SD
Ondersteund MP3 en WMA bestanden
4 lines grafische display met verlichting
ID3 V1 tag, V2 2.0, V2 3.0
Interface USB 1.1 en 2.0
Bitrate ~8Kbps tot ~320Kbps
Firmware upgradeable
Stereo oortelefoon set
Voeding 1 AAA Batterij
Batterij speelduur tot 11 uur
Afmetingen 40mm x 79.5mm x 14.2mm
Gewicht 41.5 Gram
7 Equalizer modes
Signal to Noise > 85DB
Kleur zilver chroom
Behuizing aluminium
Voice recorder + FM recorder
FM radio

De Review:

Ik heb mijn review in meerdere onderdelen opgedeeld:

- Mpio FL100
- Geluidskwaliteit
- Data Overgang
- Radio
- Batterijduur
- Recorder

Mpio FL100:

De FL100 ziet er zeer goed uit, het apparaat voelt zeer stevig aan en ligt goed/fijn in de hand. Dit is ook mede te danken aan het feit dat de speler lekker licht is. Het enige minpunt wat ik aan het apparaat kon geven was het spiegeltje wat de voorkant bedekt. Het ziet er mooi uit totdat je vingerafdrukken er overal opstaan, het had voor mij niet gehoeven, maar het ziet er wel mooi uit. De Play en Rec knop zitten op de voorkant:

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/mirror/mpio-fl100/DSC00081.JPG

De playknop is groot genoeg om hem makkelijk in te drukken, en de Rec knop is klein genoeg zodat je hem niet zomaar onder het luisteren indrukt. De andere bedieningsknoppen zijn op de zijkant gemonteerd:

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/mirror/mpio-fl100/DSC00082.JPG

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/mirror/mpio-fl100/DSC00083.JPG

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/mirror/mpio-fl100/DSC00084.JPG

Je hebt een goed werkend systeem om door je nummers heen te scrollen door het knopje naar rechts of naar links te duwen. Door het knopje in te drukken kom je in het menu. Onder het navigatie knopje zit de volume knop en daaronder het knopje om uit je map ( er vanuit gaande dat je die aanmaakt ) te komen om naar een andere map te gaan. Werkt goed en makkelijk, en daaronder weer zit de Hold knop. Welke zeer handig is, want ookal is de play knop niet zomaar makkelijk in te drukken, wel is het makkelijk dat je navigatieknop naar links of rechts wordt geduwd doordat je je Mp3speler in je zak hebt.

Geluidskwaliteit:

Ik heb ook het genoegen/ongenoegen gehad om de Nex IA te bezitten, deze speler had een perfecte geluidskwaliteit en de kans dat de Mpio dit zou overtreffen was klein dacht ik. Ik had gelijk, ookal heeft de Mpio in mijn ogen perfecte geluidskwaliteit, hij kan niet tippen aan de Nex IA die in mijn ogen werelds muziek produceerde alleen er welk erg lomp uitzag en erg zwaar was. Met de geluidskwaliteit was ik tevreden , maar dan komt altijd de vraag: Gaat hij wel hard genoeg? Mijn antwoord is Ja, deze speler is luid zat, zelfs op de drukste plekken hoeft de speler niet voluit, hij kan het makkelijk aan. Hier scoort de speler dus na vormgeving en stevigheid nog een keer zeer goed.

Data Overgang:

Maar elke speler heeft ook zo zijn minpunten, dus ook de FL100. je hebt voor het overzetten van Mp3-tjes de bijgeleverde software nodig: Mpio Manager 2

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/mirror/mpio-fl100/DSC00087.JPG

En dus wordt de speler niet herkend door windows als externe schijf, maar moet je gewoon de software gebruiken om nummers over te zetten. Maar de snelheid waarmee dit gebeurt is goed. De nummers worden snel op de speler geschreven en ook het programma zelf ziet er goed uit en is makkelijk te bedienen. Verder is het ook aangeraden om een extra SD kaart te kopen en wanneer je dit doet, zeker ook een Card-reader aan te schaffen, want het schrijven naar de SD kaart is niet zo snel als naar het interne geheugen. Deze FL100 ondersteund dus ook MMC en SD kaartjes om uitgebreid te worden.

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/mirror/mpio-fl100/DSC00090.JPG

Radio:
Koopt men een Mp3Speler om ook naar de radio te luisteren vraag ik me wel eens af. Ik niet in ieder geval en kan daarom de radio niet goed beoordelen, behalve dat de ontvangst goed is. Ik ontvind zowel Radio 538 als ID&T radio goed. Niet dat ik ID&T radio luister maar doordat deze zender moeilijk te ontvangen is, is het een goede maatstaf voor mij. Het geluid is goed en het bedienen ook, dus de radio doet wat er van hem verwacht wordt.

Batterijduur:

Ah, nu wordt het voor velen interessant, de batterijduur is niet zo lang als wat velen zullen denken. Ik gebruik oplaadbare 800 Mah GP batterijen en ga er denk ik maximaal 10 uurtjes mee. Ik weet dit niet zeker omdat ik altijd afwissel tussen twee batterijen en altijd voorkom dat ik in de situatie zal komen dat ik zonder batterijen zit. Dus ik kan jullie niet zoveel over de levensduur zeggen, maar wel dat deze Maximaal 10 uurtjes is, wat geen wonder is en misschien zelfs onvoldoende.

Recorder:

De recorder op de Mpio FL100 is een hele goede, ten eerste kun je kiezen uit twee kwaliteiten: Laag en Hoog. De lage kwaliteit is: 39 Kb en de Hoge heeft : 89 Kb.
Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat de recorder heel duidelijk is, en hard genoeg klinkt bij het afspelen van je opgenomen memo`s.

Beschermhoesje:

Het beschermhoesje is heel goed te noemen en het is handig dat je de speler aan je riem kan laten hangen door het hoesje, het hoesje voelt goed aan en meer kan ik niet zeggen, want plaatjes zeggen in dit geval meer dan woorden.

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/mirror/mpio-fl100/DSC00091.JPG

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/mirror/mpio-fl100/DSC00092.JPG

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/mirror/mpio-fl100/DSC00093.JPG

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/mirror/mpio-fl100/DSC00095.JPG

Verder is het altijd handig om vergelijking foto`s te zien, bij deze dan, vergelijk maar zoveel je wilt:

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/mirror/mpio-fl100/DSC00096.JPG

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/mirror/mpio-fl100/DSC00098.JPG

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/mirror/mpio-fl100/DSC00099.JPG

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/mirror/mpio-fl100/DSC00100.JPG

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/mirror/mpio-fl100/DSC00064.JPG

En Jwbagger bedankt voor het hosten van de plaatjes.

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 23:21 ]

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 21:28

shameblaster

BB4E^Cons

Mooie review _/-\o_ , stuk duidelijker nu over deze speler. Ik denk er ook aan een mp3speler te gaan kopen maar weet nog steeds niets welke 8)7 . Paar maanden terug een canon a60 gekocht en nu moet ik weer gaan sparen |:( . Maar deze speler ziet er idd erg mooi uit O-)

Cons:::BB4E

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
En nu komt de vraag de vragen: Hoelang gaan de batterijen mee ? :)

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
Superfijn geluidskwaliteit ?

Dat is voorzover ik weet nog altijd in handen van alle iRiver spelers, en ook op andere reviews waarin de 2 merken worden vergeleken komt de iRiver met geluidskwaliteit toch beter uit de bus.

En idd hoest met de batterijen ? en scheelt het veel met backlicht aan of uit ? en kan je hem gebruiken als verwisselbare hardeschijf ?

Verder is het een mooie goede review.

Verwijderd

Topicstarter
Lol grappig dat jullie batterij gebruik vragen , Had vanochtend een heel verhaal erbij getyped over de Recorder en Batterijgebruik, Klik ik verstuur bericht, ligt mijn internet eraf. had daarna geen zin meer. Ik heb met de Bijgeleverde Duracel batterij 10 Uurtjes gehaald, en met mijn nieuwe Duracell M3 Ultra, zit ik al op de 11 uur en er zit nog wat in, ik denk nog zeker genoeg voor nog een uur. Verder ga ik maandag GP oplaadbare batterijen kopen, en dan vertel ik later hoelang ik het met die deed, Trouwens de Recorder neemt op 2 standen op, Low Quality 39 K en High Quality 89 K wat dus best wel goed is. Ik heb zelf moet ik eerlijkz eggen niet de Iriver Craw serie (?) belusiterd maar deze is beter dan dat driehoekig ding, vind ik. Bas kan ik je niet veel over vertellen maar de Hiphop nummers klinken echt goed. Bass is denk ik gewoon goed en meer niet.

• RonaldMade
Dat driehoekig ding gaat nog onder de naam IFP-190 etc..., de Craft serie die je bedoelt zijn namelijk niet driehoekig, en welke GP batterijen ga je kopen en heb je al een lader ? de powerbank smart van gp is een echte aanrader voor als je lekker snel volle batterijen wilt hebben.

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Zou je is een foto'tje willen posten waar je de speler naast een AA(penlite) batterij hebt staan. Die telefoon die ken ik namelijk niet

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 22:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

shameblaster schreef op 10 August 2003 @ 11:56:
Zou je is een foto'tje willen posten waar je de speler naast een AA(penlite) batterij hebt staan. Die telefoon die ken ik namelijk niet
Je ziet em een paar plaatjes hoger toch naast een CD?
Die ken je toch wel hoop ik :+

Oh, enneuh, post er anders ff wat fabrieksgegevens bij, kan handig zijn, hoeven mensen niet te zoeken

[ Voor 15% gewijzigd door Scatman_II op 10-08-2003 12:09 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Voor mensen die geintreseerd zijn in deze mp3 speler hij is op marktplaats ook te koop je kan bieden staat nu op 150 euro

Verwijderd

Inderdaad

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zal even wat Fabrieks gegevens erbij plaatsen en ook wel een Foto naast een AA batterij, en ik heb al een Lader. Maar moet even kijken welke GP batterijen ik ga kopen, doe ik gewoon bij Dynabyte, ik doe zo even een Update, herb hele mooie Fotos gemaakt, van de Groote en ook de Menus, komen er binnen 10m minuten aan

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update is voltooid,

Verwijderd

Weet je in welke winkel je hem kan kopen? Ik wil eerst ff luisteren naar de geluidskwaliteit. Ik lees van veel mensen dat de bassen zo slecht zijn, wat ontzettend jammer is. Maar alle mp3 spelers hebben mindere bassen :(

Eerst ff uitproberen.

hij is trouwens te koop op amazon.com voor 118,-$ alleen shippen ze niet naar Nederland :~(. Ik heb ook geen familie in de VS, want dat zou me dus +-75€ schelen (30%) (reken maar uit):(:(:(:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de MediaMarkt in Amsterdam of in de buurt waar je woont hem wel heeft,m die hebben vaak veel Mp3Spelers. en deze zullen ze ook wel hebben. Maar als je verder nog vragen hebt, Vraag maar raak.

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 22:30
Leuk ding ik vind hem alleen veelste duur

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 14:02:
Weet je in welke winkel je hem kan kopen? Ik wil eerst ff luisteren naar de geluidskwaliteit. Ik lees van veel mensen dat de bassen zo slecht zijn, wat ontzettend jammer is. Maar alle mp3 spelers hebben mindere bassen :(

Eerst ff uitproberen.

hij is trouwens te koop op amazon.com voor 118,-$ alleen shippen ze niet naar Nederland :~(. Ik heb ook geen familie in de VS, want dat zou me dus +-75€ schelen (30%) (reken maar uit):(:(:(:(
iRiver heeft redelijk ~ erg goede bassen...

Maar je kent er altijd ook nog een sennheiser px 100 hoofdtelefoon bijkopen, heb ik ook....

Deze staat juist bekend om helder geluid en mega goede bassen !

Verwijderd

Topicstarter
is er behoefte aan een groot Mpio FL100 Topic?? Zoja dan open ik ereen, want er is ook al een nieuwe Firmware uit voor mijn FL100 alleen doordat er geen Groot Mpio topic is weet ik ook niet wat er nou veranderd is , en of het echt wel beter is, en heb ik hem er dus nog niet opgezet, Dus is er behoefte aan??

Verwijderd

kan de mpio al worden gebruikt als removable hardisk met de nieuwe firmware?

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet, maar het kan toch zeker geen kwaad als je de nieuwe Firmware erop zet???
want dan doe ik het nu voor je: heb hem net geupdated, maar weet niet wat er veranderd is, volgens mij gaat de Speler ook niet harder ofzo, en hij wordt nog steeds niet herkend als "harddisk" weet iemand misschien wat hjet vershil was tussen 1.23 en 1.24 : trouwens iets zegt tegen me dat hij wel harder gaat, alleen dat komt denk ik omdat ik hem heb geupgraded en hoopte dat dat zou gebeuren, dus dat zit denk ik tussen mijn oren.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 17:22 ]

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 17:07:
is er behoefte aan een groot Mpio FL100 Topic?? Zoja dan open ik ereen, want er is ook al een nieuwe Firmware uit voor mijn FL100 alleen doordat er geen Groot Mpio topic is weet ik ook niet wat er nou veranderd is , en of het echt wel beter is, en heb ik hem er dus nog niet opgezet, Dus is er behoefte aan??
Hoe bedoel je 8)7 dit kan tog vanzelf groot worden als er meer mensen deze speler aanschaffen ofso

Verwijderd

Topicstarter
Maar deze openings Post geeft niet echt aan wat er in een openings post hoort te zitten. dacht ik hoor. maar ga jij hem denk je nog kopen??

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Mwah kzat nog is ff op got in mp3 spelers topics te lezen. Ik zie zoveel mooie dingetjes :9~
Dus kweet niet kmoet tog nog wel ff maandje of 1 a 2 w8en voor ik er één koop en maybe heb je dan al een mpio FL200 voor hetzelfde bedrag >:)

Verwijderd

Topicstarter
lol, maar volgens mij is de FL100 redelijk nieuw nog, en komt de opvolger dan pas over 6 Maanden, maar klopt er zijn een hoop mooie Spelers.

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 00:28
Ik heb de mpio fl100 gehad maar meteen weer omgeruild.

Mensen die hem willen kopen, denk goed na!!!!
De bas is ronduit slecht te noemen.
Heb nu een iriver 195tc en die heeft echt een veel beter geluid/bas.

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Verwijderd

Topicstarter
Heb je de Mp3Speler alleen gebruikt met de bijgeleverde Dopjes of ook andere, En het verhaal metd e Bass is slecht, dat begrijp ik nooit, luister ik de verkeerde muziek dan om het te merken, ik luister Hiphop waar vaak ook zware Bassen in zitten en heb nooit een apparaat gehad waar ik Bass er te zacht uit vond komen, Leg even uit.

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 13:39
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 01:14:
Heb je de Mp3Speler alleen gebruikt met de bijgeleverde Dopjes of ook andere, En het verhaal metd e Bass is slecht, dat begrijp ik nooit, luister ik de verkeerde muziek dan om het te merken, ik luister Hiphop waar vaak ook zware Bassen in zitten en heb nooit een apparaat gehad waar ik Bass er te zacht uit vond komen, Leg even uit.
Sommigen willen geen zang horen, puur dreunen. Imho is teveel bass ook niks, neem dan een heipaal ;)

Nette review hoor Jayhova, alleen waarom zijn die laatste foto's zo donker?

sensei_d.fpv channel

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
Goh...de eerste mp3 speler die mijn interesse écht kan wekken!
Ik loop al tijden naar een vervanger te zoeken voor m'n NetMD en ik begin nu toch wel de kriebels te krijgen :)
Ik vind die 256mb versie best betaalbaar (prijs: € 229,-)

Thanx voor de review + foto's (die doen een hoop :P )
Jammer van de AAA ipv AA....voor mij dan want daar heb ik nu een hoop van, maar geen ramp ofzo :)

BDW dat verhaal met de Bass...NOOIT testen met orginele dopjes.
Ik heb zelf dopjes van Philips die een erg lekkere bass hebben en ik test ook nog met een bigass koptelefoon.
Orginele dopjes (algemeen) heb ik echt nog nóóit fatsoenlijk gevonden, zowel qua comfort als geluid.

[ Voor 84% gewijzigd door Gman op 14-08-2003 12:33 ]

Verwijderd

hmz, voor klassiek is het ook belangrijk dat je goede bassen hebt. Deze speler valt af voor mij.

Verwijderd

Topicstarter
lol , die laatste Fotos zijn zo donker omdat ik de fotos met mijnn Camcorder heb gemaakt en daar zit geen flits op. en die heb ik later gemaakt en toegevoegd. Het comfort vande originele doppen zit goed als je Flaporen hebt, Jezus wat zijn die dingen groot. ookal heb ik wel gemerkt dat de originele doppen veel harder dan mijn Sennheise MX300 doppen kunnen , alleen de Sennheiser`s klinken VEEL beter.

• dik_voormekaar
  • Laatst online: 29-11 22:29
Ik las in de review (van 12-04-03) dat de ML100 niet automatisch wordt herkend als harddisk (onder w2k/xp), en je dus de bijgeleverde software moet gebruiken.
Klopt dit nog? Of is dit inmiddels opgelost met nieuwe firmware.

Verwijderd

Topicstarter
Nee je moet het bijbehorende Programma gebruiken, er zijn wel veel geruchten dat het met een Firmware upgrade veranderd gaat worden en dat hij dan wel herkend word als Extra Disk, ik heb de Nieuwste Firmware op mijn FL100 gezet en er is in mijn ogen niets veranderd, ik vind dan ook dat de Service beetje mager is bij Mpio omdat er niet bij elke nieuwe Frimware wordt gezegd wat ze nou veranderd hebben.

• dik_voormekaar
  • Laatst online: 29-11 22:29
Hmm, dan blijf ik nog twijfelen welke mp3-speler ik nou moet kopen.
MPIO FL-100, iBead-150 of iRiver iFp-390
...

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of je die Thread over die Dyne Tyne 2 (ofzo) gezien hebt, is te koop bij Engelse winkel voor 180 euro voor de 256 Mb versie , niet uitbreid baar alleen ziet er wel heel mooi uit. weet niet of hij Harddisk fuctie heeft.

• PsYcHoPunK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:40
Deze speler is nu ook verkrijgbaar met 512 mb ingebouwd :9 Hij staat bij digimania.be voor 339 euro vermeld.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mijn Trial account is afgelopen, Daarom geen plaatjes meer, ik heb geen zin om 17 Euro te betalen, weet iemand anders nog misschien, waar ik een account kan aanmaken die voor een paar maanden blijft. is wel handig voor als iemand de Search een keer gebruikt.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 01:50:
Sorry mijn Trial account is afgelopen, Daarom geen plaatjes meer, ik heb geen zin om 17 Euro te betalen, weet iemand anders nog misschien, waar ik een account kan aanmaken die voor een paar maanden blijft. is wel handig voor als iemand de Search een keer gebruikt.
mjah de can de search ook zelf gebruiken :X

http://www.lycos.com

Verder een gaaf dingetje :)

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Topicstarter
met search gebruikt, bedoelde ik, dat wanneer iemand info wil over deze speler en dan de review ziet staan, is wel handig dat de plaatjes het dan ook nog doen. maar ik zal wel even verder kijken.

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 23:20

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Ik heb deze speler ook gekocht en ik ben ook heel tevreden met dit apparaatje!

Sowieso wint deze al op het uiterlijk! Ook de spulletjes extra zijn fijn!

Klein, licht, radio werkt ook goed!
Trouwens , over dat de bass te zacht is, vind ik onzin. Iedereen die dat zegt zal wel een discman of wat dan ook hebben gehad / hebben, met een digital bass versterker en die op niveau 3 hebben staan zodat ie "verneukt" klinkt..... :Y)

Trouwens, ik weet niet hoe groot jouw foto's zijn, laat me dat anders ff weten, dan zet ik ze wel online, heb op t moment niets op mijn site staan, mail maar ff voor info als je wil,

enne, interesse over het grote FL100 topic heb ik zekers :)

Verwijderd

Topicstarter
Het grote probleem is dat ik ze niet meer op mijn computer heb staan , alleen maar nog bij die Picturetrial en daar krijg ik ze alleen nog maar terug als ik een abbo neem. maar ik kijk wel wanneer ik weer nieuwe Fotos maak, misschien dit weekend, en zal ook wel even wat info zoeken voor het Grote FL100 Topic.

Ps. heb je al de nieuwe Firmware erop gezet. ik merkte bijna geen verschil, maar is altijd wel handig volgens mij om te updaten.

• b3ta
  • Laatst online: 16-10 19:28

b3ta

Hallo

Kan iemand mij vertellen hoe je de firmware upgrade? ik heb er nu 1.1 opzitten en ik wil graag 1.24 erop zetten.

Verder vind ik het een vet dingetje voor maar 199,- bij mediamarkt

[ Voor 77% gewijzigd door b3ta op 03-09-2003 11:58 ]

• Super_Grover

Super_Grover

Dit heb ik gevonden op de groep in yahoo. http://groups.yahoo.com/group/MPIO/

13. How do I upgrade the firmware?

First, be sure to put a new or fully charged battery in your MPIO – if your battery dies during the firmware upgrade, you player may be damaged. Download the latest firmware and save it to a local folder. You’ll need to unzip or extract the .ROM file using pkunzip or similar utility. Once the ROM file is saved in the folder, launch MPIO Manager, power on your MPIO and connect it via the USB cable. From the MPIO Manager Tools menu, select Firmware Upgrade. Navigate to the location of the saved ROM file and select it. You should see upgrade messages on MPIO Manager and then a status bar on your player showing the upgrade progress. The player should prompt you to remove the battery to continue.

• b3ta

b3ta

Hallo

Tnx! ik heb nu v1.24 erop staan.

Wie vinden de mpio fl100 een mooi apparaat en wie niet btw??

Ik ben er onwijs blij mee.

• Super_Grover

Super_Grover

Als je iemand moet gaan zoeken die m niet mooi vindt, dan ben je een knappe, dat bestaat bijna niet!

Trouwens, als je verschil merkt tussen de firmware, post dat ff :)

• b3ta

b3ta

Hallo

Volgens mij is er feature bij gekomen fade in en out bij optie menu informatie.

Ik heb soms last dat als ik hem format dat ie helemaal leeg is en dan geef ie 0mb aan, met mpioplayer2 kan hij niks vinden net of hij niet is aangesloten heel irri.

Ik heb hem laatst uitgebreid met een sd kaart van 128mb maar in me player geeft hij maar 120mb aan is dat normaal... :? (totaal zit ie nu op 248mb)

Ps: met hoeveel mb kan je hem uitbreiden? ik heb de 128mb inter versie + 128mb sd kan er ook een 512mb in? :9~

[ Voor 54% gewijzigd door b3ta op 03-09-2003 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
er kan ook een 512 in ja, en het is normaal dat de 128 mb kaart maar 120 Mb heeft want de kaart heeft in het echt maar minder, iemand had het uitgelegd gaat iig over de telling in bytes en dan naar Mb ofzo. maar ikzelf heb helemaal geen problemen met de Speler en ook niet met Mpiomanager 2. dus zou niet weten wat er mis mee zou kunnen zijn. en kon ook geen verschil merken met de Bios upgrade, die van mij had all 1.23 en had die optie al die jij omschreef.

• b3ta

b3ta

Hallo

dus 512 + 128 = 648mb :9~

wow!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 13:39
b3ta schreef op 03 September 2003 @ 18:46:
Ik heb hem laatst uitgebreid met een sd kaart van 128mb maar in me player geeft hij maar 120mb aan is dat normaal... :?
SD kaartjesverkopers zeggen dat 1 MB 1000 bytes zijn, puur om JOU als consument te naaien, want 1 MB is natuurlijk 1024 bytes. Een kleine afwijking zou je denken, maar op 128 MB scheelt dat zo'n 4 MB die je dan gewoon moet missen :(

sensei_d.fpv channel

• jwbagger
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 01:50:
mail mij de foto's naar jwbagger [a] hetnet.nl en ze staan zo weer online :) (en dat dus voor onbeperkte duur, op m'n 100mbit server)

edit: ik kan niet lezen, zie nu dat je die pics kwijt bent...

anyway, wanneer je nieuwe geschoten hebt, neem dan maar ff contact met me op :)

[ Voor 14% gewijzigd door jwbagger op 04-09-2003 11:16 ]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

1MB = 1024 * 1024 bytes. Anders heb je wel erg weinig ruimte. Je zit er telkens een factor 1000 (of 2^10) naast. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:35
b3ta schreef op 03 September 2003 @ 20:50:
dus 512 + 128 = 648mb :9~

wow!
stiekum maar 618 ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• b3ta

b3ta

Hallo

ja... naaiers!! :r

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 20:43
Is het inmiddels al bekend of de Mpio fl100 ook gebruikt kan worden als 'mass storage device'?

---

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-11 23:40

Namu

Silver Wings Of Morning

hmm.. een site zegt dat de fl100 128mb tot max 256 mb uitgebreid kan worden.(dus 1 128 sd card extra) Is dit zo of kan je er gewoon een 512 sd kaartje instoppen?

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 20:43
Namu schreef op 05 september 2003 @ 11:24:
hmm.. een site zegt dat de fl100 128mb tot max 256 mb uitgebreid kan worden.(dus 1 128 sd card extra) Is dit zo of kan je er gewoon een 512 sd kaartje instoppen?
Als je even wat posts terugkijkt! |:(

"er kan ook een 512 in ja, en het is normaal dat de 128 mb kaart maar 120 Mb heeft want de kaart heeft in het echt maar minder, iemand had het uitgelegd gaat iig over de telling in bytes en dan naar Mb ofzo. maar ikzelf heb helemaal geen problemen met de Speler en ook niet met Mpiomanager 2. dus zou niet weten wat er mis mee zou kunnen zijn. en kon ook geen verschil merken met de Bios upgrade, die van mij had all 1.23 en had die optie al die jij omschreef."

---

• b3ta

b3ta

Hallo

NEE ER KAN GEEN 512 IN !!!! staat OP DE SITE

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-11 09:16
Officieel niet, maar er zijn zat users op groups.yahoo.com/group/mpio die aangeven dat het wel werkt. Maar bedrijven nemen nu eenmaal liever het zekere voor het onzekere, dus zeggen ze van niet (zal wel niet genoeg getest zijn).

Hou er wel rekening mee dat 2x256 mb vaak goedkoper is dan 1x512.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• b3ta

b3ta

Hallo

Dus als consument moet je niet gaan zeuren als je speler kapot is gegaan nadat jij er 512 in gedaan hebt dus kan je fluiten naar je garantie... :( maar opzich wel weer logisch

[ Voor 10% gewijzigd door b3ta op 05-09-2003 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
jwbagger schreef op 04 September 2003 @ 11:15:
[...]

mail mij de foto's naar jwbagger [a] hetnet.nl en ze staan zo weer online :) (en dat dus voor onbeperkte duur, op m'n 100mbit server)

edit: ik kan niet lezen, zie nu dat je die pics kwijt bent...

anyway, wanneer je nieuwe geschoten hebt, neem dan maar ff contact met me op :)
Zondag heb ik tijd en dan schiet ik ze wel even. alvast bedankt

En geloof mij, er gaat een 512 Mb kaartje in, heb het zelf getest, zodra iki er een heb gekocht maak ik er wel een Foto van, maar dat duurt nog wel een maand , heb nu even geen geld.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 18:40 ]

Verwijderd

Ik ga ook de FL100 kopen met standaard 256mb erin voor 235 ofzo en dan koop ik maandje erna nog een 512mb kaartje erbij dan heb ik dus 768 mb (ja iets minder) en dat vind ik wel genoeg voor ff, ook nog radio duss. Ik heb btw 1.2v AAA batterijen 600 mAh bestaan er ook krachterige oplaadbare batterijen ofniet?

Verwijderd

Topicstarter
ja want ik heb de GP 800 mAH , ik weet niet of er nog krachtigere zijn, heb ze nog niet gezien.

• b3ta

b3ta

Hallo

ik zelf heb een duracell aaa van 750mah (oplaadbaar 2 stuks zodat ik altijd geluid heb :> )

[ Voor 41% gewijzigd door b3ta op 06-09-2003 08:58 ]

Verwijderd

fix de plaatjes even plz, want dat zegt sowieso meer over het product

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 01:07:
ja want ik heb de GP 800 mAH , ik weet niet of er nog krachtigere zijn, heb ze nog niet gezien.
Weet je al wat meer over de gebruiksduur van je GP 800 mAH. Ik sta zelf op het punt om de batterijen te kopen.
Waar heb je ze gekocht en wat kosten ze.

• b3ta

b3ta

Hallo

ja ik wil ook wel ff weten hoelang jouwe mee gaan want die van mij vind ik echt tegenvallen :( lang geen 12uur zoals er altijd staat op de doos iets van 6 uur ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
ik haal met mijn GP 800 batterijen tussen de 9 en 11 Uurtjes. 10 uurtjes haal ik zoiezo, maar ik laat hem bijna nooit meer helemaal aflopen, zodra ik zie dat er nog maar 1 streepje is en ik wil ergens naartoe dan laad ik hem laden en doe ik er de andere batterij erin. Maar de 10 Uurjes moet hij zeker halen, ik denk dat wanneer je niet de hele tijd met doorspoelen makkelijk de 11 a 12 uur moet halen. en ik heb de GP 800 batterijen bij Dynabyte gekocht voor 12,95 en kreeg toen een pakje met 4 stuks. en de Fotos hoop ik morgen weer gemaakt te hebben.

• b3ta

b3ta

Hallo

wat zijn eigenlijk de zwaarste die er zijn?? ik heb mijne bij dixons gekocht en ik zei ik moet de beste hebben (niet echt voor onderzoek gedaan want ik wou niet langer w8en om met me mpio aan de slag te gaan :D) en nu heb ik dus duracell 750mah maar die van jou zijn dus al zwaarder... maar ja wat verw8 je van dixons n00bs :P

• Super_Grover

Super_Grover

Nou voor iedereen, ff een paar foto's van de yahoo group:

Afbeeldingslocatie: http://us.f1.yahoofs.com/groups/g_9154057/more+FL100+pics/Picture+4.jpg?bc_lgW_AeL_VZgcD
Afbeeldingslocatie: http://us.f1.yahoofs.com/groups/g_9154057/more+FL100+pics/Picture+6.jpg?bc_lgW_A3TJbpp6n
Afbeeldingslocatie: http://us.f1.yahoofs.com/groups/g_9154057/more+FL100+pics/Picture+19.jpg?bc_lgW_Av2MI3rWG
Afbeeldingslocatie: http://us.f1.yahoofs.com/groups/g_9154057/IGN+Review/IGNmpio_fl100_desk_flat_front_.jpg?bc_lgW_A_0.8iXzR

[ Voor 10% gewijzigd door Super_Grover op 06-09-2003 18:08 ]

• b3ta

b3ta

Hallo

*zucht* hij blijft mooi... :9~

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zijn er nog steeds geen zwaardere dan 800, en mijn Fotos komen morgen.

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ik zou graag de foto's zien

• b3ta

b3ta

Hallo

Hey ik had gisteren een groot probleem ik gooide er mp3's op savonds en ik wil hem s'ochtends mee nemen... zie ik al voor de 3e keer in 3 dagen "please do format" en gaf hij weer aan 000mb free!!??

Nu ben ik het dus zat en ga hem morgen om ruilen bij mediamarkt voor een nieuwe zo niet geld terug... Zal wel niet goed gesoldeerd zijn van binnen denk ik of intern geheugen is brak :r

Verwijderd

heb je al een ander exemplaar !

• b3ta

b3ta

Hallo

ik heb hem terug gebracht omdat hij het dus niet goed deed (kreeg ik showmodel mee want ze hadden niet meer nou dat was dus echt 3 keer ruk krassen en stofjes onder beeldscherm slappe toetsjes) en nu heb ik me geld terug want ze verkopen hem niet meer ik balen had ik net een mooie mp3 speler :(

Verwijderd

Ik kan me voorstellen dat je heel erg baalt. Ik ben echt verliefd op m'n MP3-spelertje
Raar dat ze hem niet meer verkopen. iets meer dan een week geleden heb ik in Amsterdam nog diverse exemplaren zien liggen.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 11:14
Beetje jammer dat er nauwelijks een maand is verstreken of de topicstarter heeft de plaatjes van zijn review al van zijn webspace geflikkerd.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Super_Grover

Super_Grover

Daar ga ik wat aan doen, ik ga er maar foto's van maken maar heb nog geen digi cam, die regel ik me wel, webspace is geen probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen eigen webspace en mijn account bij een Fotowebboek is afgelopen, heb net de bruikoft van mijn zus achter de rug, dus heb nu eindelijk tijd om fotos te gaan maken

Verwijderd

Ik heb deze mp3speler nu ongeveer 2 weken. Heb hiervoor een sony gehad (maar die was al een aantal jaar oud) en dit is toch wel heel wel weer een heel verschil (positief!). 8)
De FM-radio valt me trouwens mee, vind het nu echt wel een pluspunt van deze speler.....

Is er trouwens nog behoefte aan foto's? O-) Kleine moeite namelijk..... :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 00:04:
ik heb geen eigen webspace en mijn account bij een Fotowebboek is afgelopen, heb net de bruikoft van mijn zus achter de rug, dus heb nu eindelijk tijd om fotos te gaan maken
picserver.tk misschien?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

joh ik heb em op de vorige pagina van dit topic al aangeboden om z'n foto's te hosten.... maar hij kan blijkbaar zn camera niet vinden ofzo :?

• Super_Grover

Super_Grover

Ik heb even z.g.a.m. foto's proberen te maken. Heb ff geen tijd om ze te resizen, ben ook die code kwijt wat je er voor kunt zetten.

De schitterende voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jt.koppen/DSC00110.JPG
en nog een keer:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jt.koppen/DSC00113.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jt.koppen/DSC00114.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jt.koppen/DSC00118.JPG
Hier met een AA batterij voor vergelijking van de grote:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jt.koppen/DSC00120.JPG
en de plek waar zijn eigen batterij zit, een AAA

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jt.koppen/DSC00127.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Super_Grover op 19-09-2003 00:32 ]

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

wat voor kleur heeft die voorkant nou :? de ene foto lijkt hij heel licht, zoals de zijkanten, en de andere foto weer heel donker :?

• Super_Grover

Super_Grover

De 3e foto is het meest kleur waar! Die andere kleuren zijn reflecties. Dus die voorkant is zo'n spiegel oppervlak, lekker vingerafdruk gevoelig! maar zo mooi :)

Verwijderd

:9~ wat is die mooi, en ik wil hem zo graag maar waarom is die nou 175 euro ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het lange wachtten van de fotos, Maar ik ben er wel mee bezig, komt zeker voor het weekend, Plus als de uitbreidbaarheid met Sd kaartjes niet een must is, dan zou ik zeker ook even kijken naar de Dyne Tuny 2, ios kleiner en mooier vind ik, en is bij de Mediamarkt te verkrijgen, en is ongeveer zelfde prijsklasse , zelfs goedkoper dacht ik. Maar neemt niet af dat ik niet tevreden ben met de Fl100. perfect geluidskwaliteit.

• b3ta

b3ta

Hallo

Super_Grover schreef op 17 September 2003 @ 20:52:
De 3e foto is het meest kleur waar! Die andere kleuren zijn reflecties. Dus die voor
kant is zo'n spiegel oppervlak, lekker vingerafdruk gevoelig! maar zo mooi :)
Ik haatte dat je je vingerafdrukken zag, ziet er gelijk zo gebruikt uit :)

Maar helaas ik heb hem niet meer... ben nu opzoek naar een nieuwe :O zoveel keus :Z

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Super_Grover schreef op 17 September 2003 @ 20:08:
Ik heb even z.g.a.m. foto's proberen te maken. Heb ff geen tijd om ze te resizen, ben ook die code kwijt wat je er voor kunt zetten.
Snel editten dan en [img]***.jpg[/img] veranderen in [img=600]***.jpg[/img] ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Gutteguttegut op 18-09-2003 18:34 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Super_Grover

Super_Grover

zo, ff de pics geresized!! :)

Verwijderd

AAAAHHHHH!!! ik heb nooit geluk.
Ik mag EINDELIJK de mpio fl100 halen, dus ging ik naar mediamarkt in utrecht ( jaja ;)) en wou hem halen. Die man had alles klaargezet en ging naar de kassa maar ik kon niet PINNEN. pff, ik ging naar rabobank en ik keek en ik mog maar 150 euro pinnen :S, raar.
Mijn limiet is per maand 200 euro en ik heb de afgelopen 2 maanden niks gekocht met mijn pas.

Pfff ik ga vanavond weer met mijn vader.

Verwijderd

ik heb hem, maar heb een probleem, windows ( xp ) herkent hem niet :| wat moet ik doen

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-11 09:16
heb je wel de nieuwste mpio manager (2.21 d8 ik) geïnstalleerd? Zie www.mpio.com.

Overigens moet je eerst de player aanzetten, en dan pas connecten.

[ Voor 31% gewijzigd door zugzug op 19-09-2003 19:11 ]

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Verwijderd

o bij mij was die uit :p, maar echt vet geluid komt er uit man. Maar jah, ik ga verder spelen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 19:27 ]

• Azrael
  • Laatst online: 11-11 19:19
Zeg ik heb m net beluisterd bij de mediamarkt, maar ik vond de hoge tonen nogal scherp klinken. Is dat een correcte observatie of ligt het aan mij?

Als dat bij de Nex IA beter is ga ik toch maar voor die denk ik, dan maar wat zwaarder...

Verwijderd

Ik vind 'm perfect klinken, hoge tonen klinken naar mijn beleving zeker niet scherp. Heb je trouwens wel de diverse equalizer instellingen geprobeerd. Je kan met de equalizer de hoge tonen net zo laten klinken als je dat zelf wilt........

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 19:18:
Ik vind 'm perfect klinken, hoge tonen klinken naar mijn beleving zeker niet scherp. Heb je trouwens wel de diverse equalizer instellingen geprobeerd. Je kan met de equalizer de hoge tonen net zo laten klinken als je dat zelf wilt........
vind ik ook, er is geen super bass alleen dat is een beetje jammer maar ja ik luister niet zo veel liedjes met veel bas dus dat maak niet uit >:)

• Super_Grover

Super_Grover

Toch wacht ik nog steeds op de foto's van de topic starter.... meer foto's altijd leuk.
Kunnen we dan ook een goed topic opstarten....

• Garyu
  • Laatst online: 16:04

Garyu

WW

Jammer dat de plaatjes down zijn :?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Topicstarter
Sorry people, maar je weet het, wanneer je iets langer dan twee weken hebt vind je het niet meer zo interessant en dan ga je het alleen maar gebruiken waarvoor je het gekocht hebt. volgens mij heb ik al eerder belooft dat ik de plaatjes weer zou maken voor het weekend, nou bij deze nog een keer en nu zeker weten want ik heb mijn camcorder weer terug, Zondag staan ze er allemaal weer op, ik neem dan nieuwe fotos, gewoon volgens de omschrijving als die in het Starttopic. wel zondag avond, want sochtends en smiddags voetballen. mijn excuses voor het zo lang op de plaatjes laten wachtten.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:38

Bob Popcorn

Plop!

Pics d00d

Kan niet stoppen met ontploffen!

Verwijderd

Topicstarter
ik moet nog even een goede server vinden, dus wordt of vanavond laat of morgemiddag
Pagina: 1 2 Laatste