Vraagje over de heatsink op een 9800PRO

Pagina: 1
Acties:

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Topicstarter
Ik heb voor mij Radeon 9800PRO een waterblokje gekocht bij de IA op Laupro (daar is inmiddels een deel 4 van ;) ).
Nu zit er bij een 9800PRO van hercules een leuk klein heatsinkje (met bagger performance, maar dat terzijde), met een blauw ledje erin. O+
Aan de achterkan zit een 2e heatsink, een kleintje, net zoals op de 9700PRO, alleen dan iets groter.
Nu ik dat waterblokje heb, leek het me wel leuk om die HSF die eerst op de die zat op de achterkant te monteren. :)
Dan moet ik de achterste heatsink eraf halen. Niet dat het veel voor performance uitmaakt, dat sinkje wordt toch alleen maar handwarm, maar ik durf 'm er niet zomaar af te trekken.
Dus ik zocht op Google, maar dat leverde weinig (niks eigenlijk) op.
De GoT search resulteerde in hetzelfde, dus ik vraag nu; heeft iemand het al eens geprobeerd en hoe maar je mooi contact als je er een nieuwe heatsink op zet? met koelprut of thermal adhesive? :?

Iemand enig idee? :?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Ik d8t dat als je de main cooler er af haalde je die er ook zo vanaf kon halen. Als je pics zoekt wil ik best wel ff kijken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

OM hem eraf te krijgen kan je hem volgens mij in een plastic zak in de vriezer leggen voor een poosje, dan kan je zo de koeler eraftrekken (en benchen! >:) ).
Om het nieuw blokje erop te zetten... sja, je maakt geen contact met de eigelijk chip he... (tenminste zo met de 9700Pro). Denk dat als je de core waterkoelt dat je dat blokje aan de achterkant niet meer nodig hebt.
Trouwens, ik weet niet of de 9800Pro ook die spacer rond de GPU socket heeft. Die was bij de 9700Pro net iets te hoog. Haal je hem eraf wordt de chip koeler! Maar dat moet je ff searchen, weet niet of dat bij de 9800Pro nog nodig is.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Topicstarter
die spacer ging er dag 1 al af, en die koeler op de achterkant is nu idd alleen maar van estetische waarde, maar ik wil wel dat ie een beetje goed contact maakt aan de achterkant.

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Heb hem er gewoon afgetrokken met een tangetje. Zit wel muurvast en was effe werk. Pas op dat je de kaart niet beschadigd. Ik heb trouwens de 9800pro van Hercules. Hier wilde ik de Zalman ZM80A-HP opmonteren. Echter je moet er te veel heatsicks afhalen om deze koeler te bevestigen. Ook zit je met de shim (verhoogde rand) ter bescherming van de core.
Maar dit is op te lossen door iets meer koelpasta ertussen te mikken.

Echter bij het verwijderen van de backheatsink van de core (die ik dus met geweld en een tang had verwijderd) zit je met het volgende probleem. Er zitten namelijk meerdere transistoren in de weg waardoor je nooit een koeler direct op de core achterkant krijgt. De standaard heatsink heeft hiervoor een verhoging zodat deze precies tussen de transistoren op de core komt. Je koeler zweeft dus in feite boven de achterkant van de core... Niet aan te raden volgens bij. Ik heb bij meerdere amerikaanse sites gezien dat ze met een dremel en een hoop geduld de koeler aan passen zodat hij wel op de achterkant van de core komt. Maar daar had ik geen zin in en was het proberen niet waard. Het is en blijft immers een dure kaart die 9800pro.

Succes