Productfoto maken

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 747 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-09 14:35

Maartenvs

For Sale

Banshax schreef op 14 August 2003 @ 17:36:
Heel simpel product shot. Wit vel icm 60 Watt lamp.

[afbeelding]
waarom heb je je camera vast?

[ Voor 11% gewijzigd door Maartenvs op 14-08-2003 18:38 ]

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 17:11:
Beetje gespeeld met camera settings en beetje photoshop.
Alleen in de kleine versie is alles een beetje blokkig.. hijs clickbaar voor een grotere versie

[afbeelding]

* Ik moet de vuiligheid wegwerken op de bovenkant/zijkant van het flesje (dat was water, ik probeerde eerst iets met water). Maar ben er te lam voor atm :D
deze vind ik persoonlijk heel erg mooi :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 15:22

BaRF

bijna kerst

Maartenvs schreef op 14 August 2003 @ 18:37:
[...]

omdat ie anders weg rent 8)7

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 14:39
Maartenvs schreef op 14 August 2003 @ 18:37:
[...]

Geeft een beter idee van het formaat van het toestel, vondt het op een bepaalde manier wel charment denk ik. Te lang geleden geschoten om me de preciese details te herinneren. Vondt het gewoon leuk om hem erbij te zetten, wellicht brengt het anderen weer op een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Banshax schreef op 15 August 2003 @ 11:16:
[...]

Geeft een beter idee van het formaat van het toestel, vondt het op een bepaalde manier wel charment denk ik. Te lang geleden geschoten om me de preciese details te herinneren. Vondt het gewoon leuk om hem erbij te zetten, wellicht brengt het anderen weer op een idee.
Ik has er een sleutelbosje naast gelegd.
Geeft ook een indruk van het formaat van de cam.
Ideetje misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Banshax schreef op 15 augustus 2003 @ 11:16:
[...]

kun je hem beter in je handpalm houden denk ik, wat een beetje compactheid waarborgt..

Dus gwoon die camera in je handpalm, je arm verticaal en verder alles wit..

Kun je hele mooie foto van krijgen denk ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banshax schreef op 14 August 2003 @ 17:36:
Heel simpel product shot. Wit vel icm 60 Watt lamp.

[afbeelding]
keb em ff bewerkt als je t erg vind

Afbeeldingslocatie: http://youalin.tweakdsl.nl/got/canonwit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opizich is de witteachtergrond wel beter dan ie was:)
alleen vind ik het contast tussen de gele gloed op het voorwerp en onder de camera ten opzichte van het wit wel erg groot...

maar ach wie ben ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je cam is een redelijk technisch product, als je een beejte rondkijkt op internet proberen ze doormiddel van zo'n productfoto ook de indruk te wekken dat het technisch is. Een van de aspecten die je daarvoor kunt gebruiken is om het een zakelijke sfeer te geven, Dit kun je vooral doen door het product iets blauwer/killer weer te geven dan het in werkelijkehid is.

De foto hierboven is een voorbeeld van het tegenovergestelde. De foto is wel leuk, maar het past totaal niet bij een digitale camera. Als je nou een roos vasthad ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:04
Ik heb zelf ook dit soort foto's geschoten en met witte ondergrond + volle zonlicht kom je een heel eind.
Verder zijn die recht-toe-recht-an foto's vaak vrij matig, dat verschilt echter per onderwerp.
Zoals de vele voorbeelden hierboven, lekker speels, beetje schuin e.d. maken het echt een stuk interessanter.

Moet het echt Pro styling dan moet je idd zo'n oplossing maken/kopen als RRX.
Toppie foto's dude!

En als je zonne brillen in een bos fotografeerd heb je nogal een drukke achtergrond, gebruik dan minder scherpte diepte om de achtergrond tot rust te brengen.

[ Voor 24% gewijzigd door Gman op 15-08-2003 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Laatst online: 28-09 14:35

Maartenvs

For Sale

ook nog maar eentje van mij beetje druk laatste tijd daarom mindere kwaliteit :'(
Die flits heb ik erzelf in geshopt misschien iets minder maar per ongeluk op save geklikt (haast haast haast) dus origineel was pleite.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/images/dscp7.jpg
weet iemand hoe je met fotoshop die kartelige rand kunt verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Gman schreef op 15 August 2003 @ 12:45:
Ik heb zelf ook dit soort foto's geschoten en met witte ondergrond + volle zonlicht kom je een heel eind.
Verder zijn die recht-toe-recht-an foto's vaak vrij matig, dat verschilt echter per onderwerp.
Zoals de vele voorbeelden hierboven, lekker speels, beetje schuin e.d. maken het echt een stuk interessanter.

Moet het echt Pro styling dan moet je idd zo'n oplossing maken/kopen als RRX.
Toppie foto's dude!

En als je zonne brillen in een bos fotografeerd heb je nogal een drukke achtergrond, gebruik dan minder scherpte diepte om de achtergrond tot rust te brengen.
Het was in eerste instantie ook mijn bedoeling een minder grote DOF te nemen, maar daar had ik niet genoeg licht voor in het bos, ik moet er nog een keer op een ander tijdstip heen. Ik heb wel wat stokken enzo meegenomen, zodat ik hier eventueel ook nog zou kunnen experimenteren.

[ Voor 13% gewijzigd door RRX op 15-08-2003 14:16 ]

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na aanleiding van een paar tips die ik tijdje terug (druk druk druk..) hier gekregen had ben ik nog maar weer eens wat foto's gaan schieten.

Deze vond ik zelf wel aardig:
Afbeeldingslocatie: http://www.rifca.nl/got/parfum_030816.jpg
In ps gecropt en het contrast ietsjes omhoog gegooid en een lichte blur aan de schaduw gegeven..

Ik vond het erg moeilijk de foto van voren te nemen. Het flesje heeft een nogal heel erg glimmende dop en daar weerspiegel ik met cam of anders de tuin steeds in...weet iemand hoe dit te voorkomen zonder meteen een hele studio te bouwen :?

Dit is mijn 'studio':
Afbeeldingslocatie: http://www.rifca.nl/got/opstelling.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.v.l.idzerda/fotos/vaseline.jpg

Ik probeer het ook maar eens.

Geen extra lichten, net gemaakt met resterende buitenlicht en paar a4-tjes.
schaduw aan de achterkant was mooier geweest, denk ik.

Leuk topic ! Valt veel te leren hiero

hehe had geen parfum bij de hand en wel vaseline (ruwe lippen) :P

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 17:11:
Alleen in de kleine versie is alles een beetje blokkig.. hijs clickbaar voor een grotere versie

[afbeelding]

* Ik moet de vuiligheid wegwerken op de bovenkant/zijkant van het flesje (dat was water, ik probeerde eerst iets met water). Maar ben er te lam voor atm :D
Mooie foto! (lekker geurtje ook :P)

* da_rippah heeft deze nu als wallpaper :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:09

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 17:11:

[afbeelding]
Eindelijk echt een mooie foto. Mijn complimenten. Alleen vind ik het flesje iets te veel aan de rechter kant staan.

Leuk om te zien dat velen hier er mee bezig zijn. Het blijkt maar weer dat productfotografie een vak apart is.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 00:04

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.meijer1/Fotolijst%20Cola%20reclame.jpg

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Gatver, wat ziet dat er creepy uit. :)

Doet me denken aan stalkers en enge besnorde mannen van middelbare leeftijd die naar meisjes aan de overkant loeren.

Of ligt aan aan mij. :+

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:25

Exirion

Gadgetfetisjist

Al een tijd geleden gemaakt, en achteraf had ik 'm beter met een grotere scherptediepte kunnen proberen te nemen of op een ander punt kunnen focussen, maar toch :)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/ipod-zachter.jpg

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Verwijderd schreef op 16 augustus 2003 @ 16:50:
Ik vond het erg moeilijk de foto van voren te nemen. Het flesje heeft een nogal heel erg glimmende dop en daar weerspiegel ik met cam of anders de tuin steeds in...weet iemand hoe dit te voorkomen zonder meteen een hele studio te bouwen :?
Dit is mijn 'studio':
Misschien helpt een polarisatie filter die de reflectie absorbeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Exirion schreef op 19 augustus 2003 @ 20:29:
Al een tijd geleden gemaakt, en achteraf had ik 'm beter met een grotere scherptediepte kunnen proberen te nemen of op een ander punt kunnen focussen, maar toch :)

[afbeelding]
Waarom een grotere scherptediepte. Bij een foto van een product wil je toch het product tonen. Dan lijkt mij een grote scherptediepte niet handig, een deel van het object wordt immers wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ééntje dan :) een rijtje Hoegaarden op het aanrecht :P
Afbeeldingslocatie: http://tha-box.demon.nl/upload/hoeg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

zeer mooi gedaan!

Heb eigenlijk nix op toe te voegen (maar ik ben dan ook nog een camera n00b, heb nog nie eens een camera (komt er wel aan hor :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

even tussendoor vragen :) ik ga binnenkort ook wat aan productfotografie doen, en mijn ma toevallig aan portretten.. maarrehmz.. we willen kijken naar wat semi-prof lampen.. (met die parapluutjes & spots enzo )

hoeveel kost zoiets? en waar kan je zoiets krijgen? (evt 2e hands) (marktplaats kon ik niet vinden

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag en Aanbod
of kijk op 2ehands.nl

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
mooie foto's!
ik ga binnenkort ook maar even reclame maken zo te zien ;)

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 14:42
Leuk ik ga vanavond gelijk ook maar wat spelen.
Is een leuke toevoeging voor macro's om het wat mooier te maken.

Nog een vraagje, de producten die normaal in catalogi staan.. is hiervan de background ook wit gemaakt, of doen ze het ook met papier ?

Opzich is het heel makkelijk om de background wit te maken, je selecteerd het gewoon met de magic wand tool in Photoshop drukt op delete en klaar ben je. 3 seconden werk.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.ringoplanet.com/~dr/iss/e-source/Resize_of_IMG_1130.jpg

Te droog :)

p.s. sorry voor de brakke achtergrond, lol

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sluuut schreef op 20 August 2003 @ 14:32:
je selecteerd het gewoon met de magic wand tool in Photoshop drukt op delete en klaar ben je. 3 seconden werk.
Auw auw auw... ;) Een vaak gemaakte (beginners?)fout. Je kunt veel beter met layer masks werken in combinatie met airbrush of soortgelijke tools. Die Extract en Magic Wand tools lijken handig maar ik zie ze maar zelden goed werken. Met de hand kan het veel beter :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

heb ik echt al gekeken, staat niet echt wat ;)

@exirion : polygonal lasso tool ownt het meest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 16:32
mktje schreef op 20 August 2003 @ 16:26:
[afbeelding]

Te droog :)

p.s. sorry voor de brakke achtergrond, lol
hahahaha. :) da's de allerbeste !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx da_rippah & Keez :)

Bij dit soort topics loopt altijd alles door elkaar heen, iedereen wil een reactie en maar weinig krijgen die. Positief & negatief ik ben overal dus blij mee, bedankt :)
Ik moet wel toegeven dat ik een beetje geshopped heb, ik had geen grote vellen papier meer, te lam om te halen dus heb ik hem bovenop mijn ibook gezet en die bleek ook niet helemaal egaal meer te zijn.
Maar bij dit soort foto's maakt dat denk ik niet zoveel uit (parfum) meestal zien die dingen er net TE gelikt uit op de reclame.

Het geurtje vind ik ook erg lekker da_rippah, helemaal voor in de zomer. Ik heb vrij veel verschillende merken en switch ook regelmatig van merken en soort. Maar deze blijft wel hangen, samen met kenzo en lolita lempicka.

Exirion > Wat gebruik jij daarvoor? Ik gebruik meestal de pentool. Dan maak ik een selectie om alles heen in een nieuwe layer (gewoon een figuurtje maken dus). Dan load selection naar de andere layer -> invert selecten -> delete. Dan staat je object vrij en meestal heel strak en netjes zonder kartelranden enzo. Als ik te ongeduldig met de pentool ben geweest feather ik de selectie soms wel.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 18:59 ]

Verwijderd

Nou ik heb ook wat geprobeerd, maar heb er totaal nog geen oog op wat scherp is en wat niet. Ik heb ze express een beetje overbelicht. (zijn de eerste pics die ik heb gemaakt met mijn a70 :P)

Afbeeldingslocatie: http://us.f2.yahoofs.com/users/3f44b4d3_e673/bc/My+Photos/Flesjes.jpg?bco4LR_AeZW9dWkp

Afbeeldingslocatie: http://us.f2.yahoofs.com/users/3f44b4d3_e673/bc/My+Photos/Heineken.overbelicht.jpg?bco4LR_AXNcfTYz.
Oes dekseltje is er niet meer :)

Afbeeldingslocatie: http://us.f2.yahoofs.com/users/3f44b4d3_e673/bc/My+Photos/heineken.kade.jpg?bco4LR_AF7.ft9Qh
De achtergrond vind ik een beetje te grijzig, en het heineken op het glas is niet echt scherp lijkt me zo ...

edit; ey dat is leuk net linke yahoo nog wel direct en nu niet meer, even alles naar een ander album uppen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 14:54 ]

Verwijderd

Zo mavic probeer ok wat....

K heb ook de achterkant van een poster gebruikt en een paar lampen gepakt en daarmee aan het spelen geweest....

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mavicfotos/pics/pic5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mavicfotos/pics/pic2.jpg

Volgende keer iets meer licht gebruiken denk ik....

Ach... k heb me best gedaan, k ga nog even flink proberen en doen.....

K heb me fotos iets aangepast "Exirion"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 23:42 . Reden: K heb me fotos iets aangepast "Exirion" ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 23:02:
Ach... k heb me best gedaan, k ga nog even flink proberen en doen....
Ze zijn onscherp en vooral flets. Volgens mij zijn ze ook helemaal niet nabewerkt en dat zou wel welkom zijn ;)

(de witbalans moet je ook corrigeren want er zit een kleurwaas overheen)

[ Voor 13% gewijzigd door Exirion op 21-08-2003 23:23 ]

Verwijderd

Exirion schreef op 21 August 2003 @ 23:22:
[...]

Ze zijn onscherp en vooral flets. Volgens mij zijn ze ook helemaal niet nabewerkt en dat zou wel welkom zijn ;)

Thnx voor je advise... k ben nog een n00b maar probeer toch het een en ander voor elkaar te krijgen en via kritiek wordt ik altijd een stuk wijzer... k probeer ook alle digi foto topics door te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 21 augustus 2003 @ 23:22:
[...]

iets subtieler mag ook wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is gewoon directe opbouwende kritiek. Wat is daar mis mee? Ik kan wel gaan zeggen dat het prachtig is, maar daar schiet iemand toch weinig mee op als ie te kennen geeft dat ie iets wil leren.

edit:
Het is trouwens al een stuk beter dan dat het was... keep trying :)

[ Voor 12% gewijzigd door Exirion op 22-08-2003 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok heb sinds een aantal dagen ook een digital cam. en heb ook maar ff wat geprobeert.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/habib13/hugo.jpg

opbouwende kritiek is gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik ook nog us!!

BIG battery vs SMALL battery
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sorbogloeilamp/batterij.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 11:50

Kr3Kr

Melpomene

Afbeeldingslocatie: http://www.krekr.nl/pix/productfoto.jpg
Hele tijd geleden met mn duffe kop en iemand anders' camera op een lan gemaakt.
Autootje op glasplaat gezet. Net even wat opgepoetst en de reflectie weg gehaald.

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Kr3Kr schreef op 22 August 2003 @ 21:19:
[afbeelding]
Hele tijd geleden met mn duffe kop en iemand anders' camera op een lan gemaakt.
Autootje op glasplaat gezet. Net even wat opgepoetst en de reflectie weg gehaald.
* Exirion denkt ineens aan 1 woord: webcam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 20:02:
ok heb sinds een aantal dagen ook een digital cam. en heb ook maar ff wat geprobeert.

[afbeelding]

opbouwende kritiek is gewenst :)
mooi, doet me eigenlijk wel denken dat het gewoon al reclame was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

OK, mijn probeersel. Moeilijkste was om de schittering op de display te voorkomen... aardig gelukt uiteindelijk.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lorn/Tweak/SE_T610.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Lorn schreef op 23 August 2003 @ 03:11:
OK, mijn probeersel. Moeilijkste was om de schittering op de display te voorkomen... aardig gelukt uiteindelijk.

[afbeelding]
Wellicht leuk om hem iets hoger te nemen, en het daarna met fotosoep bewerken zodat het lijkt dat je het scherm goed kan lezen (dus screenshot erop plakken).

Ik denk dat het dan een stuk betere productfoto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

krijg mijn foto's echt niet scherp en mooi :( (Heb ook niet echt goed extern licht)

Wat zijn de beste instellingen om te gebruiken voor Canon PS A40?

Dit is het beste wat ik eruit krijg :(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~aakuip/GOT/IMG_0001.jpg

Instellingen cam bij deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~aakuip/GOT/fot.JPG

Gaat al wat beter:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~aakuip/GOT/test2.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Ebayzo op 23-08-2003 10:08 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen waarom iedereen hier met een flits te werk gaat? Dat geeft een 'lelijk' effect. Beter is imo om je sluitertijd omhoog te gooien. Pleur je cam even op statief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 12:31:
Mag ik vragen waarom iedereen hier met een flits te werk gaat? Dat geeft een 'lelijk' effect. Beter is imo om je sluitertijd omhoog te gooien. Pleur je cam even op statief.
Die bovenste foto van mij was ook met hoge sluitertijd...maar gewoon niet voldoende licht...

Zo beter?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~aakuip/GOT/trust.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Ebayzo op 23-08-2003 12:42 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjah dan had je je sluiter nog langer open moeten laten. Kwestie van je cam onder controle hebben lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik ga alst goed is (lees: als ma definitief accord gaat :P ) de Canon A60 kopen. Als ik dan productfoto's wil maken, is het dan verstandig om voor mijn lampen (heb 2 felle bureaulampen, waarvan 1 met een tl werkt, dus langwerpig) een wit a4-tje te plakken, zodat het licht gelijkmatig valt? En dan in een grote witte doos ois, met 3 gaten, met voor 2 gaten dus gwoon een a4tje en daarachter dus de lampen, en 1 gat voor de camera.

Of is dat totaal niet verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

wdekreij schreef op 23 August 2003 @ 07:54:
[...]

Wellicht leuk om hem iets hoger te nemen, en het daarna met fotosoep bewerken zodat het lijkt dat je het scherm goed kan lezen (dus screenshot erop plakken).

Ik denk dat het dan een stuk betere productfoto is.
Geen slecht idee, alleen zijn mijn fotosoep skills niet zo l33t dat ik zou weten hoe dat te moeten doen... suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Ook even geprobeerd een productfoto te maken. Niet met een witte achtergrond, maar met een natuurlijke achtergrond.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eerden01/foto/uil.jpg

Als je goed macro foto's wilt maken met de a40 moet het eens proberen met zonlicht. Gewoon naast het raam gaan zitten en dan je onderwerp op een a4'tje neerleggen.

EXIF

code:
1
2
3
4
Camera: Leica Digilux 1
Sluitertijd: 1/137 sec.
Lensopening: F/2,9
Focus Lengte: 21mm

[ Voor 17% gewijzigd door dArtagnan op 24-08-2003 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nog eentje die ik een tijd geleden heb gemaakt en ineens weer tegenkwam tussen m'n files :+

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/grolsch_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even geprobeerd een productfoto te maken van een busje AXE.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/error/fotos/axe%20fragnance.jpg Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/error/fotos/axe%20fragnance2.jpg

welke vinden jullie de beste en wat kan ik nog veranderen?

Thx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --JvL--
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

--JvL--

Know why

Ook ff wat geprobeerd. Ben echter nog niet tevreden over de pics.
Graag wat feedback om ze mooier te krijgen

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~jul1/prod/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~jul1/prod/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~jul1/prod/3.jpg

Don't dream your life, live your dream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 16:11:
Even geprobeerd een productfoto te maken van een busje AXE.

[afbeelding] [afbeelding]

welke vinden jullie de beste en wat kan ik nog veranderen?

Thx in advance
De 2de zeker en vast. De kleuren op het busje komen beter uit, en de zwarte kleur van het busje komt beter tot zijn recht bij de tweede foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
ook ff wat geprobeerd :)

Afbeeldingslocatie: http://phreaq.g-planet.nl/motorola.jpg
F6.3 - 2sec. - +1,7EV - ISO 80
Afbeeldingslocatie: http://phreaq.g-planet.nl/siemensa50.jpg
F8 - 0.62sec. - +1EV - ISO 80
Afbeeldingslocatie: http://phreaq.g-planet.nl/remote1.jpg
F6.2 - 0,5sec. +1EV - ISO 80

cam: Olympus E-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik heb sinds gister een Canon Powershot A60, maar wegens tijdgebrek en school heb ik hem net pas een beetje kunnen gebruiken. De volgende foto's waren de 1ste macro foto's en sowieso al een van de eerste foto's die uit deze camera rollen.

Ik heb gwoon zo'n bureau-tl lamp op mijn kast gericht. In die kast een paar a4tjes neergelegd en daar dat flesje op. Ik heb me niet zozeer op de compositie gericht, maar eerst om de instellingen een beetje onder de knie te krijgen.

Alle plaatjes zijn klikbaar!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/foto/IMG_0090small.jpg
1/160 seconden, f5.0, iso400

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/foto/IMG_0091small.jpg
1/125 seconden, f2.8, iso 200

BIJ DE VOLGENDE 2 FOTO'S HEB IK EEN WIT A4 OM DE TL GEPLAKT, IN DE HOOP DAT DE FOTO'S WELLICHT MOOIER WERDEN :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/foto/IMG_0093small.jpg

1/80 seconden, f2.8, iso 400

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/foto/IMG_0092small.jpg

1/80 seconden, f2.8, iso 200

Ik zou graag commentaar willen over de instellingen, dus wat ik eraan kan verbeteren. Ook graag tips om het achteraf met fotosoep nog een en ander te verbeteren (dus wat te doen achteraf?). Deze foto's komen zo uit de camera, en zijn niet ge-edit namelijk.

Ik heb me niet echt gericht op de compositie, maar uiteraard zijn tips daarvoor welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door wdekreij op 27-08-2003 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

wdekreij schreef op 27 August 2003 @ 17:40:
Ik heb sinds gister een Canon Powershot A60, maar wegens tijdgebrek en school heb ik hem net pas een beetje kunnen gebruiken. De volgende foto's waren de 1ste macro foto's en sowieso al een van de eerste foto's die uit deze camera rollen.

Ik heb gwoon zo'n bureau-tl lamp op mijn kast gericht. In die kast een paar a4tjes neergelegd en daar dat flesje op. Ik heb me niet zozeer op de compositie gericht, maar eerst om de instellingen een beetje onder de knie te krijgen.

Alle plaatjes zijn klikbaar!

[afbeelding]
1/160 seconden, f5.0, iso400

[afbeelding]
1/125 seconden, f2.8, iso 200

BIJ DE VOLGENDE 2 FOTO'S HEB IK EEN WIT A4 OM DE A4 GEPLAKT

[afbeelding]

1/80 seconden, f2.8, iso 400

[afbeelding]

1/80 seconden, f2.8, iso 200

Ik zou graag commentaar willen over de instellingen, dus wat ik eraan kan verbeteren. Ook graag tips om het achteraf met fotosoep nog een en ander te verbeteren (dus wat te doen achteraf?). Deze foto's komen zo uit de camera, en zijn niet ge-edit namelijk.

Ik heb me niet echt gericht op de compositie, maar uiteraard zijn tips daarvoor welkom!
Probeer het eens met zonlicht, dan zijn de foto's vaak een stuk mooier. Gewoon in de vensterbank werkt het makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

En als dat even niet kan, in het zonlicht?

Dit is namelijk in een kast genomen, en daar heb ik dus geen zonlicht. Ik zal wel een x een doos maken met lichtgaten enz, om een zo mooi mogelijk effect te maken, maar nu graag nog andere tips :)

thnx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

wdekreij schreef op 27 August 2003 @ 18:32:
En als dat even niet kan, in het zonlicht?

Dit is namelijk in een kast genomen, en daar heb ik dus geen zonlicht. Ik zal wel een x een doos maken met lichtgaten enz, om een zo mooi mogelijk effect te maken, maar nu graag nog andere tips :)

thnx anyway
Begin eerst eens met ISO100 foto's te maken met lange sluitertijd, want deze foto's zitten vol ruis. En ga gewoon met Photoshop spelen, en als je er zelf niet uitkomt biedt F1 uitkomst. Anders zijn er wel tutorials om foto's te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik heb nu een foto gemaakt met de volgende instellingen:

1/10 seconden, iso 100, f4.5 (en kom er nu achter dat de macro functie uitstond :P )

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/foto/IMG_0097small.jpg

Let niet op alle randen ed in de achtergrond, maar ik had hier niet meer papier en nu ook niet meer tijd om die randen ff weg te werken, en heb er dus ook nix mee gefotosoept..

Maar de ruis is nu aardig weg, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

wdekreij schreef op 27 August 2003 @ 18:48:
Maar de ruis is nu aardig weg, toch?
Klopt, maar hij is nog wel behoorlijk onscherp :)

Je moet het flesje in het midden zetten of je focuspunt verleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik krijg hem eigenlijk nog niet echt scherper als de volgende:

http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/foto/IMG_0101.jpg

Instellingen: 1/4 sec f7.1 iso 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57
Voor de duidelijkheid, vergelijking tussen 3 belichtingstechnieken:

#1 Met directe halogeen-spot op de fles
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/pbvanwezel/smirnoff_direct.jpg

#2 Met softbox voor de halogeen-spot (schoenendoos met witte plastic-tas ervoor)
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/pbvanwezel/smirnoff_softbox.jpg

#3 Lightpainting door snel bewegen van de lamp (2,5 sec. exposure)
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/pbvanwezel/smirnoff_paint.jpg

Let eventjes niet op de witbalans van de foto's *kuch* :P

Zoals je ziet krijg je met lightpainting (of de softbox) dus al een meer profi resultaat ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

wdekreij schreef op 27 augustus 2003 @ 22:00:
Ik krijg hem eigenlijk nog niet echt scherper als de volgende:

http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/foto/IMG_0101.jpg

Instellingen: 1/4 sec f7.1 iso 100
Waarom zet je het diafragma niet helemaal open waardoor je een kortere sluitertijd krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Jur schreef op 27 August 2003 @ 22:53:
[...]

Waarom zet je het diafragma niet helemaal open waardoor je een kortere sluitertijd krijgt?
Omdat ik een complete foto-n00b ben, verklaart dat wat?:P

Maar idd wist het, maar had er idd geen erg in.. Zal het morgen wel ens doen :)

Verwijderd

Ben ook even bezig geweest met een flesje parfum, de achterkant van een poster, een TL-looplamp en een gloeilamp-spotje. Daarna bijgewerkt in photoshop (kleuren + helderheid).

Afbeeldingslocatie: http://ff.siewert.net/parfum_mexx.jpg

Commentaar welkom.

Mijn camera is een Fuji Finepix 602Z.

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik ben hem ERRUG mooi persoonlijk :)

Ik ga vanmiddag ook weer even verder, en dan hoop ik ook een mooi resultaat neer te zetten :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hij is inderdaad mooi,.. alleen door de helderheid vervallen iets van de detals.. en hij lijk mij te vervormen :?

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:44
Ik ben ook even aan het prutsen geweest en dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/images/product.jpg

Commentaar welkom :)

camera: CANON A70 :P

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Weet niet wat er mee is, maar ik vind hem persoonlijk niet zo mooit.. wellicht is hij iets overbelicht (daarmee bedoel ik de reflectie op de auto)?

Ik weet iig zo niet 123 wat ie mist of juist teveel heeft, maar er is iets mee :)

Verwijderd

Dit topic is ooit gestart op basis van een foto van mij :P
En ja het kan prima met een normale digicam, die niet duur hoeft te zijn...

ik heb er hier nog eentje, deze word wat moeilijker, omdat ie een wat ondiepe scherptediepte heeft, in macrostand zou het moeten kunnen.

Geschoten met een Canon 10D & Sigma 24-70

Afbeeldingslocatie: http://www.digitallyactive.com/public/boottochtje/20.jpg

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

wat voor soort achtergrond heb je gebruikt?

Gewoon normaal geel/oranje papier?

Verwijderd

wdekreij schreef op 28 augustus 2003 @ 20:54:
Weet niet wat er mee is, maar ik vind hem persoonlijk niet zo mooit.. wellicht is hij iets overbelicht (daarmee bedoel ik de reflectie op de auto)?

Ik weet iig zo niet 123 wat ie mist of juist teveel heeft, maar er is iets mee :)
Je hebt de flits gebruikt waarschijnlijk , de mooiste foto's maak je echt zonder flits.

• messi
  • Laatst online: 23:44
Idd. ik zal em morgen nog eens zonder flits proberen, alleen is hij dan wel erg donker vind ik, maar daar vind ik wel wat op.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt dat los je op met goed licht , koop 3 kleine TL buizen van Philips type COOL WHITE (dus geen normale TL buis want dat licht is veel te geel) kosten dacht ik 9,- euro per stuk maar dat werkt echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Laatst online: 20:46

tweakerbee

dus..?

Rabobank Random Reader
Afbeeldingslocatie: http://cbierman.speed.planet.nl/images/product-rr.jpg
Siemens C55
Afbeeldingslocatie: http://cbierman.speed.planet.nl/images/product-c55.jpg

In de categorie: "lastig". De reflecties blijf je zien. Het overbelicht / verhoogde contrast heb ik expres gedaan. Dat trekt meer de aandacht dan zachte kleuren, en bij deze twee objecten misstond het IMHO niet.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe poging
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/habib13/t610new1.jpg

Gemaakt met een Sanyo MZ3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Laatst online: 20:46

tweakerbee

dus..?

Je depth of field is niet goed. Achteraan is de telefoon onscherp, en dat hoort gewoon niet. Zet je diafragma waarde eens wat hoger, dan wordt ie wel scherp. Wel oppassen dat ie niet te donker wordt.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euhm dat was de bedoeling. heb het zelf geblurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 02:27

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

messi schreef op 28 August 2003 @ 20:30:
Ik ben ook even aan het prutsen geweest en dit is het resultaat:

[afbeelding]

Commentaar welkom :)

camera: CANON A70 :P
Pak er eens een fatsoenlijke flitser bij (diffuser erop is handig), want de schaduwen zijn niet mooi (diffuser krijg je licht rondom, wat dit verhelpt). Verder is de belichting slecht. De velgjes zijn te wit, naast de linkervoorlamp zit ook een witte reflectiepunt, terwijl de achterkanten van het autootje onderbelicht zijn. Indirect flitsen is hier wel handig denk ik zo. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/nroos1/product2.jpg

Eerste probeerseltjes op de late avond, tl verlichting en spullen op blanco A4 gezet. Zonder flits is die cam niet echt een wondertje dus beetje ruis. Ook het wegwerken van de overgang tussen de grond en de muur was beetje tricky. Op zich wel redelijk gelukt maar met gewoon zonlicht of betere belichting moet het een stuk beter lukken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Olympus C-920 Zoom (1.2mpixel)
Beetje gare achtergrond + belichting hier, daarom beetje de kleuren opgepoetst in photoshop

Afbeeldingslocatie: http://www.izi-games.com/ftp/produkt1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.izi-games.com/ftp/produkt2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door MissingDog op 01-09-2003 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 22:37
Ik ben ook even aan het proberen geweest met m'n powershot A40. Je kunt daar in de handmatige stand heel mooi aangeven dat je gloeilamp licht gebruikt. Dan krijg je niet zo'n gele waas over de foto's.

Ik heb wel twee losse velletjes papier gebruikt, vandaar dat het achter het object donkerder is dan op de voorgrond. Aan de foto's is verder niets veranderd, ze zijn alleen geresized. Ik zal morgen nog eens een poging wagen.
Maar dit zijn de eerste restultaten (ISO=50):

Afbeeldingslocatie: http://www.liquidorange.nl/albums/album01/sm_IMG_2340.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.liquidorange.nl/albums/album01/sm_IMG_2350.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.liquidorange.nl/albums/album01/sm_IMG_2356.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.liquidorange.nl/albums/album01/sm_IMG_2360.jpg

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haal een grote filmposter bij de videotheek, geklooit met a4`tjes... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

leuk al die fototjes maar het geheim ligt m in de belichting. ik heb 5 maanden in een fotostudio gewerkt waar we uitsluitend product fotografie deden. voor kleine produkten was de standaard lichtsetting een grote softbox Boven het product, een spot links of rechts achter voor strijklicht en een spot links or rechtsvoor. Details kan je uitlichten met behulp van spiegeltjes. We werkten trouwens op tafels met een kleine rondwand (heeft geen 90graden hoeken) er op gemonteerd.

[ Voor 13% gewijzigd door dadj op 01-09-2003 01:48 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/DSCN1385_2_800x600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een keer een andere achtergrond dan alleen wit:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.top/digicam/Audireflection.jpg

Canon PS S30

Modelauto 1:18 op spiegel met een goede lamp. Witbalans ingesteld. Later het rode op de foto roder gemaakt en de rest zwart/wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:20

wasco

brightest crayon in the box

die auto met spiegel is echt mooi orgineel Topje.
en Exirion, veel detail daar!

heb er zelf ook nog eentje gemaakt, helemaal geen extra belichting gebruikt ofzo, was eigenlijk gewoon voor een vriend ff te laten zien hoe groot men i-bead is.
Afbeeldingslocatie: http://www.wasco.be/img/ibead.jpg

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX

RRX

@life-

Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 16:44:
Een keer een andere achtergrond dan alleen wit:

[afbeelding]

Canon PS S30

Modelauto 1:18 op spiegel met een goede lamp. Witbalans ingesteld. Later het rode op de foto roder gemaakt en de rest zwart/wit.
Opzich wel grappig, alleen waarom is de kwaliteit zo brak?
kijk eens naar de kieren op de motorkap, die zijn helemaal kartelig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

RRX schreef op 15 september 2003 @ 11:07:
[...]

Opzich wel grappig, alleen waarom is de kwaliteit zo brak?
kijk eens naar de kieren op de motorkap, die zijn helemaal kartelig
Slecht gescaled. Het heet aliasing ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX

RRX

@life-

CyBeR schreef op 15 September 2003 @ 12:13:
[...]

Slecht gescaled. Het heet aliasing ;)
Dat snap ik ;) maar ik vroeg me af waaróm hij hem slecht gescaled heeft, heeft zo'n foto toch niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik gewoon irfanview 3.8

Hij is verkleind van 3.2MP, weet ook niet waarom dit zo slecht is geworden. Is dat een optie ofzo?

Edit: zelf meteen maar even gekeken, het is de optie: use resample function.
En zie het verschil tussen oud:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.top/digicam/Audireflection.jpg

en nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.top/digicam/Audireflectionsmooth.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Even snel' ook wat geprobeert. Is in ieder geval mijn eerste produktfoto en zeker weten mijn slechtste, hehe. Ik had niet echt geweldige lichtbronnen tot mijn beschikking. Verder zie je nog een beetje de vouw in mijn A4-tje; en moet ik nog een beter fotogeniek voorwerp vinden. Ik wou er morgen eens serieus aan beginnen maar toch net ff snel wat geklooit.

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/HorlogeKLEIN.jpg

Sluitertijd: 1/15 sec.
Lensopening: F/2,8
Cam: Canon PowerShot A60

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 23:52 ]

• ygma!l
  • Laatst online: 05-08 15:50
Afbeeldingslocatie: http://www.yoip.nl/processor.jpg

En wat vinden jullie hier van? FF een oude proc erguns vandaan gescharreld :)
Ik heb het orgineel wel bewerkt 8) Camera: Medion MD9700 _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door ygma!l op 17-09-2003 19:51 ]

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.zeepost.nl/~ddboer/image/Fotos/telefoontest_small.jpg

Ook maar es een poging gedaan. Enige probleem is dat er nog teveel scherp licht is wat de knopjes onleesbaar maakt. Moet nog even een methode bedenken die dat wil tegengaan. Miss een polarisatie filter.. wie weet. kan hem op het moment niet zo snel vinden 8)7

-

• dArtagnan

dArtagnan

ygma!l schreef op 17 September 2003 @ 19:50:
[afbeelding]

En wat vinden jullie hier van? FF een oude proc erguns vandaan gescharreld :)
Ik heb het orgineel wel bewerkt 8) Camera: Medion MD9700 _/-\o_
Erg mooi. Zeker nog meer omdat je de foto gemaakt het met een medion camera (die foto's zijn meestal slecht). De achtergrond is mooi wit zonder dat het stoort.

Verwijderd

Geschoten met de Canon PowerShot A60. Het was een heel gedoe met de belichting, maar volgens mij is het wel enigzins redelijk geworden. Helaas een wat paarse gloed over sommige foto's. Comments?

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Cooper01(SEP'03)Klein.jpg
[1] Sluitertijd: 1/60 F/2,8 ^^
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Cooper02(SEP'03)Klein.jpg
[2] Sluitertijd: 1/15 F/3,2 ^^
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Cooper03(SEP'03)Klein.jpg
[3] Sluitertijd: 1/25 F/2,8 ^^
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Grafische-Kaart01(SEP'03)Klein.jpg
[4] Sluitertijd: 1/40 F/2,8 ^^
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Grafische-Kaart02(SEP'03)Klein.jpg
[5] Sluitertijd: 1/30 F/2,8 ^^

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 01:04 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste