waarom heb je je camera vast?Banshax schreef op 14 August 2003 @ 17:36:
Heel simpel product shot. Wit vel icm 60 Watt lamp.
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Maartenvs op 14-08-2003 18:38 ]
waarom heb je je camera vast?Banshax schreef op 14 August 2003 @ 17:36:
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Maartenvs op 14-08-2003 18:38 ]
deze vind ik persoonlijk heel erg mooiVerwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 17:11:
Beetje gespeeld met camera settings en beetje photoshop.
Alleen in de kleine versie is alles een beetje blokkig.. hijs clickbaar voor een grotere versie
[afbeelding]
* Ik moet de vuiligheid wegwerken op de bovenkant/zijkant van het flesje (dat was water, ik probeerde eerst iets met water). Maar ben er te lam voor atm
Deze plek is te koop.
omdat ie anders weg rent
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Geeft een beter idee van het formaat van het toestel, vondt het op een bepaalde manier wel charment denk ik. Te lang geleden geschoten om me de preciese details te herinneren. Vondt het gewoon leuk om hem erbij te zetten, wellicht brengt het anderen weer op een idee.
Ik has er een sleutelbosje naast gelegd.Banshax schreef op 15 August 2003 @ 11:16:
[...]
Geeft een beter idee van het formaat van het toestel, vondt het op een bepaalde manier wel charment denk ik. Te lang geleden geschoten om me de preciese details te herinneren. Vondt het gewoon leuk om hem erbij te zetten, wellicht brengt het anderen weer op een idee.
kun je hem beter in je handpalm houden denk ik, wat een beetje compactheid waarborgt..Banshax schreef op 15 augustus 2003 @ 11:16:
[...]
Verwijderd
keb em ff bewerkt als je t erg vindBanshax schreef op 14 August 2003 @ 17:36:
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Gman op 15-08-2003 12:47 ]
Het was in eerste instantie ook mijn bedoeling een minder grote DOF te nemen, maar daar had ik niet genoeg licht voor in het bos, ik moet er nog een keer op een ander tijdstip heen. Ik heb wel wat stokken enzo meegenomen, zodat ik hier eventueel ook nog zou kunnen experimenteren.Gman schreef op 15 August 2003 @ 12:45:
Ik heb zelf ook dit soort foto's geschoten en met witte ondergrond + volle zonlicht kom je een heel eind.
Verder zijn die recht-toe-recht-an foto's vaak vrij matig, dat verschilt echter per onderwerp.
Zoals de vele voorbeelden hierboven, lekker speels, beetje schuin e.d. maken het echt een stuk interessanter.
Moet het echt Pro styling dan moet je idd zo'n oplossing maken/kopen als RRX.
Toppie foto's dude!
En als je zonne brillen in een bos fotografeerd heb je nogal een drukke achtergrond, gebruik dan minder scherpte diepte om de achtergrond tot rust te brengen.
[ Voor 13% gewijzigd door RRX op 15-08-2003 14:16 ]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 21:14 ]
E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8
Mooie foto! (lekker geurtje ookVerwijderd schreef op 14 August 2003 @ 17:11:
Alleen in de kleine versie is alles een beetje blokkig.. hijs clickbaar voor een grotere versie
[afbeelding]
* Ik moet de vuiligheid wegwerken op de bovenkant/zijkant van het flesje (dat was water, ik probeerde eerst iets met water). Maar ben er te lam voor atm
Eindelijk echt een mooie foto. Mijn complimenten. Alleen vind ik het flesje iets te veel aan de rechter kant staan.Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 17:11:
[afbeelding]
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Gatver, wat ziet dat er creepy uit.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Misschien helpt een polarisatie filter die de reflectie absorbeert.Verwijderd schreef op 16 augustus 2003 @ 16:50:
Ik vond het erg moeilijk de foto van voren te nemen. Het flesje heeft een nogal heel erg glimmende dop en daar weerspiegel ik met cam of anders de tuin steeds in...weet iemand hoe dit te voorkomen zonder meteen een hele studio te bouwen
Dit is mijn 'studio':
Waarom een grotere scherptediepte. Bij een foto van een product wil je toch het product tonen. Dan lijkt mij een grote scherptediepte niet handig, een deel van het object wordt immers wazig.Exirion schreef op 19 augustus 2003 @ 20:29:
Al een tijd geleden gemaakt, en achteraf had ik 'm beter met een grotere scherptediepte kunnen proberen te nemen of op een ander punt kunnen focussen, maar toch
[afbeelding]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games
57696520646974206c65657374206973206e657264
Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games
Auw auw auw...Sluuut schreef op 20 August 2003 @ 14:32:
je selecteerd het gewoon met de magic wand tool in Photoshop drukt op delete en klaar ben je. 3 seconden werk.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
heb ik echt al gekeken, staat niet echt wat
hahahaha.mktje schreef op 20 August 2003 @ 16:26:
[afbeelding]
Te droog
p.s. sorry voor de brakke achtergrond, lol
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 18:59 ]
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 14:54 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 23:42 . Reden: K heb me fotos iets aangepast "Exirion" ]
Ze zijn onscherp en vooral flets. Volgens mij zijn ze ook helemaal niet nabewerkt en dat zou wel welkom zijnVerwijderd schreef op 21 August 2003 @ 23:02:
Ach... k heb me best gedaan, k ga nog even flink proberen en doen....
[ Voor 13% gewijzigd door Exirion op 21-08-2003 23:23 ]
Verwijderd
Thnx voor je advise... k ben nog een n00b maar probeer toch het een en ander voor elkaar te krijgen en via kritiek wordt ik altijd een stuk wijzer... k probeer ook alle digi foto topics door te lezen...Exirion schreef op 21 August 2003 @ 23:22:
[...]
Ze zijn onscherp en vooral flets. Volgens mij zijn ze ook helemaal niet nabewerkt en dat zou wel welkom zijn
(de witbalans moet je ook corrigeren want er zit een kleurwaas overheen)
Verwijderd
iets subtieler mag ook wel!Exirion schreef op 21 augustus 2003 @ 23:22:
[...]
Ze zijn onscherp en vooral flets. Volgens mij zijn ze ook helemaal niet nabewerkt en dat zou wel welkom zijn
(de witbalans moet je ook corrigeren want er zit een kleurwaas overheen)
Het is gewoon directe opbouwende kritiek. Wat is daar mis mee? Ik kan wel gaan zeggen dat het prachtig is, maar daar schiet iemand toch weinig mee op als ie te kennen geeft dat ie iets wil leren.Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 00:40:
iets subtieler mag ook wel!
[ Voor 12% gewijzigd door Exirion op 22-08-2003 01:02 ]
Verwijderd
* Exirion denkt ineens aan 1 woord: webcamKr3Kr schreef op 22 August 2003 @ 21:19:
[afbeelding]
Hele tijd geleden met mn duffe kop en iemand anders' camera op een lan gemaakt.
Autootje op glasplaat gezet. Net even wat opgepoetst en de reflectie weg gehaald.
Verwijderd
mooi, doet me eigenlijk wel denken dat het gewoon al reclame was...Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 20:02:
ok heb sinds een aantal dagen ook een digital cam. en heb ook maar ff wat geprobeert.
[afbeelding]
opbouwende kritiek is gewenst
Wellicht leuk om hem iets hoger te nemen, en het daarna met fotosoep bewerken zodat het lijkt dat je het scherm goed kan lezen (dus screenshot erop plakken).Lorn schreef op 23 August 2003 @ 03:11:
OK, mijn probeersel. Moeilijkste was om de schittering op de display te voorkomen... aardig gelukt uiteindelijk.
[afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door Ebayzo op 23-08-2003 10:08 ]
Default blanke hetero
Verwijderd
Die bovenste foto van mij was ook met hoge sluitertijd...maar gewoon niet voldoende licht...Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 12:31:
Mag ik vragen waarom iedereen hier met een flits te werk gaat? Dat geeft een 'lelijk' effect. Beter is imo om je sluitertijd omhoog te gooien. Pleur je cam even op statief.
[ Voor 11% gewijzigd door Ebayzo op 23-08-2003 12:42 ]
Default blanke hetero
Verwijderd
Geen slecht idee, alleen zijn mijn fotosoep skills niet zo l33t dat ik zou weten hoe dat te moeten doen... suggesties?wdekreij schreef op 23 August 2003 @ 07:54:
[...]
Wellicht leuk om hem iets hoger te nemen, en het daarna met fotosoep bewerken zodat het lijkt dat je het scherm goed kan lezen (dus screenshot erop plakken).
Ik denk dat het dan een stuk betere productfoto is.
1
2
3
4
| Camera: Leica Digilux 1 Sluitertijd: 1/137 sec. Lensopening: F/2,9 Focus Lengte: 21mm |
[ Voor 17% gewijzigd door dArtagnan op 24-08-2003 15:03 ]
Verwijderd
Don't dream your life, live your dream.
De 2de zeker en vast. De kleuren op het busje komen beter uit, en de zwarte kleur van het busje komt beter tot zijn recht bij de tweede fotoVerwijderd schreef op 24 August 2003 @ 16:11:
Even geprobeerd een productfoto te maken van een busje AXE.
[afbeelding] [afbeelding]
welke vinden jullie de beste en wat kan ik nog veranderen?
Thx in advance
[ Voor 3% gewijzigd door wdekreij op 27-08-2003 18:00 ]
Probeer het eens met zonlicht, dan zijn de foto's vaak een stuk mooier. Gewoon in de vensterbank werkt het makkelijkste.wdekreij schreef op 27 August 2003 @ 17:40:
Ik heb sinds gister een Canon Powershot A60, maar wegens tijdgebrek en school heb ik hem net pas een beetje kunnen gebruiken. De volgende foto's waren de 1ste macro foto's en sowieso al een van de eerste foto's die uit deze camera rollen.
Ik heb gwoon zo'n bureau-tl lamp op mijn kast gericht. In die kast een paar a4tjes neergelegd en daar dat flesje op. Ik heb me niet zozeer op de compositie gericht, maar eerst om de instellingen een beetje onder de knie te krijgen.
Alle plaatjes zijn klikbaar!
[afbeelding]
1/160 seconden, f5.0, iso400
[afbeelding]
1/125 seconden, f2.8, iso 200
BIJ DE VOLGENDE 2 FOTO'S HEB IK EEN WIT A4 OM DE A4 GEPLAKT
[afbeelding]
1/80 seconden, f2.8, iso 400
[afbeelding]
1/80 seconden, f2.8, iso 200
Ik zou graag commentaar willen over de instellingen, dus wat ik eraan kan verbeteren. Ook graag tips om het achteraf met fotosoep nog een en ander te verbeteren (dus wat te doen achteraf?). Deze foto's komen zo uit de camera, en zijn niet ge-edit namelijk.
Ik heb me niet echt gericht op de compositie, maar uiteraard zijn tips daarvoor welkom!
Begin eerst eens met ISO100 foto's te maken met lange sluitertijd, want deze foto's zitten vol ruis. En ga gewoon met Photoshop spelen, en als je er zelf niet uitkomt biedt F1 uitkomst. Anders zijn er wel tutorials om foto's te bewerken.wdekreij schreef op 27 August 2003 @ 18:32:
En als dat even niet kan, in het zonlicht?
Dit is namelijk in een kast genomen, en daar heb ik dus geen zonlicht. Ik zal wel een x een doos maken met lichtgaten enz, om een zo mooi mogelijk effect te maken, maar nu graag nog andere tips
thnx anyway
Klopt, maar hij is nog wel behoorlijk onscherpwdekreij schreef op 27 August 2003 @ 18:48:
Maar de ruis is nu aardig weg, toch?
//
Waarom zet je het diafragma niet helemaal open waardoor je een kortere sluitertijd krijgt?wdekreij schreef op 27 augustus 2003 @ 22:00:
Ik krijg hem eigenlijk nog niet echt scherper als de volgende:
http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/foto/IMG_0101.jpg
Instellingen: 1/4 sec f7.1 iso 100
Omdat ik een complete foto-n00b ben, verklaart dat wat?Jur schreef op 27 August 2003 @ 22:53:
[...]
Waarom zet je het diafragma niet helemaal open waardoor je een kortere sluitertijd krijgt?
Verwijderd
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Verwijderd
Verwijderd
Je hebt de flits gebruikt waarschijnlijk , de mooiste foto's maak je echt zonder flits.wdekreij schreef op 28 augustus 2003 @ 20:54:
Weet niet wat er mee is, maar ik vind hem persoonlijk niet zo mooit.. wellicht is hij iets overbelicht (daarmee bedoel ik de reflectie op de auto)?
Ik weet iig zo niet 123 wat ie mist of juist teveel heeft, maar er is iets mee
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Verwijderd
You can't have everything. Where would you put it?
You can't have everything. Where would you put it?
Pak er eens een fatsoenlijke flitser bij (diffuser erop is handig), want de schaduwen zijn niet mooi (diffuser krijg je licht rondom, wat dit verhelpt). Verder is de belichting slecht. De velgjes zijn te wit, naast de linkervoorlamp zit ook een witte reflectiepunt, terwijl de achterkanten van het autootje onderbelicht zijn. Indirect flitsen is hier wel handig denk ik zo.messi schreef op 28 August 2003 @ 20:30:
Ik ben ook even aan het prutsen geweest en dit is het resultaat:
[afbeelding]
Commentaar welkom
camera: CANON A70
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door MissingDog op 01-09-2003 16:18 ]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
[ Voor 13% gewijzigd door dadj op 01-09-2003 01:48 ]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Verwijderd
wasco [the brightest crayon in the box]
Opzich wel grappig, alleen waarom is de kwaliteit zo brak?Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 16:44:
Een keer een andere achtergrond dan alleen wit:
[afbeelding]
Canon PS S30
Modelauto 1:18 op spiegel met een goede lamp. Witbalans ingesteld. Later het rode op de foto roder gemaakt en de rest zwart/wit.
Slecht gescaled. Het heet aliasingRRX schreef op 15 september 2003 @ 11:07:
[...]
Opzich wel grappig, alleen waarom is de kwaliteit zo brak?
kijk eens naar de kieren op de motorkap, die zijn helemaal kartelig
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dat snap ik
Verwijderd
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 23:50 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 23:52 ]
[ Voor 6% gewijzigd door ygma!l op 17-09-2003 19:51 ]
-
Erg mooi. Zeker nog meer omdat je de foto gemaakt het met een medion camera (die foto's zijn meestal slecht). De achtergrond is mooi wit zonder dat het stoort.ygma!l schreef op 17 September 2003 @ 19:50:
[afbeelding]
En wat vinden jullie hier van? FF een oude proc erguns vandaan gescharreld![]()
Ik heb het orgineel wel bewerktCamera: Medion MD9700
Verwijderd
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 18:29 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq