Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
deze vraag zal misschien wel raar overkomen, maar ik vroeg me eigenlijk af hoedat je nu zo'n foto maakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~richb/images/produkt/1.jpg
Heb je daar echt een dure digitale fotocam voor nodig, of kan je dit effect ook al bekomen met een 'average' digicam.

Op wat moet je dan letten als je dergelijke foto wil maken?
Er is bijna geen reflectie, en de shaduw lijkt bijna 'gemaakt'.

Kan iemand mij misschien goede tips geven?
Heb al een eindje lopen zoeken, maar ik vind niet echt de goede topics. Ofwel zoek ik verkeerd, dat zou ook kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
veeeeeel goede lichtbronnen

dit zijn dan secundaire bronnen dat wil zeggen dat je ligt op een wit doek laat schijnen, en dat je de reflectie van het licht gebruikt als bron.

verder een beetje overbelichten (of langere sluitertijd) en met fotosjop afwerken >:)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 17:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Goede achtergrond, inzicht (niet te onderschatten) en een 2Mpixel digicam die goede macro foto's kan maken, en je bent al een heel eind op weg...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

je komt al een heel eind met huis-tuin en keuken apparatuur, maar dan moet je idd een heleboel lampen hebben, zodat je zo min mogelijk schaduw krijgt.
Op m'n werk hebben ze n00b blad Computer Idee, en daar stond pas zo'n workshop in. Misschien iets voor jou :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
over lichtbronnen, ik zoek ook dergelijke lampen... alleen is me opgevallen dat zo'n lamp met zo'n paraplu ding best wel prijzig is... zijn er alternatieven? bepaald soort schijnlamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Voor een dergelijke foto? Goeie lens plus macro-kwaliteiten, een lichte overbelichting (beetje +EV dus), en verder oefenen, oefenen, oefenen....en jawel, nog meer oefenen. Practice makes perfect, en zeker met een kunst als fotografie :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

The Conman schreef op 06 August 2003 @ 22:45:
over lichtbronnen, ik zoek ook dergelijke lampen... alleen is me opgevallen dat zo'n lamp met zo'n paraplu ding best wel prijzig is... zijn er alternatieven? bepaald soort schijnlamp?
Je kan een normale sterke lamp op een wit bedlaken richten en daar het te fotograferen object voor te zetten. Als jij dan tussen het laken en object in gaat staan dan ben je al een eind op weg.

Ik heb trouwens gemerkt dat je met een polarisatiefilter ook aardige foto's van flesjes kan maken omdat het weer een flink stuk reflectie weghaalt.
Als je dan ook nog eens met de scherptediepte gaat spelen dan wordt de achtergrond ook nog wazig wat alleen maar ten goede komt van het object omdat deze wel scherp blijft. :)

Ik heb al een paar keer geprobeerd om zulke foto's te maken maar ik mis dus een goede lamp en dat is jammer. Wil ik het een beetje goed hebben zal zal ik buiten een opstelling moeten maken en dat is nu niet iets waar ik zin in heb. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij op het werk fotograferen ze ook producten. DIt doen ze met een 5.0 Megapixel camera. Als ze de foto hebben gemaakt gaan ze pfotoshoppen.

Ik denk dat je ook met minder Megapixel deze foto kan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

5.0MP lijkt mij wat veel.
Als je het flesje over de volledige grootte van het totaal aantal pixels zet dan moet je gigantisch gaan resizen, het resizen van een gigafoto naar 640x480(als voorbeeld) gaat er al dof uitzien omdat je teveel pixels weggooit. Je kan ook het flesje in het midden houden en wat meer 'niets' aan de randen maar dan moet je weer gaan croppen, als je dat doet dan kun je net zo goed met een 3.3MP camera aan de gang gaan (kun je nog wel aardig resizen).

Nee, 2.1MP voldoet, zolang de lens maar goed is en de belichting oké dan komt het helemaal goed. :)

Edit:
Dat luchtje is trouwens erg lekker, ik ben al aan mijn 3e flesje bezig (á €40,- :X ).

[ Voor 10% gewijzigd door bazs2000 op 06-08-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
geniet, maar drink met mate he ;)

benodigdheden:

• goede indirecte belichting
• minimaal 3megapixel digicam
• veel geduld, kennis en skills

[ Voor 64% gewijzigd door jazz op 06-08-2003 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:19

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het is vrij makkelijk hoor, de foto van het flesje is scheef genomen of achteraf op de computer gedraaid, je ziet namelijk een schaduw aan de rechterkant.

Als je zelf productforo's wilt maken is het enige wat je nodig hebt:
- product
- statief
- wit burea/tafel
- wit vel papier, minstens A4
- digitale camera met instelbare witbalans.
- licht.
- computer + fotoberwekingsoftware (Gimp, PhotoPaint, Photoshop, Paintshop Pro)

Dit is een foto van mijn muis (toen ik wilde laten zien hoe vies ie was) op mijn bureau, onbewerkt alleen wat verkleint. Zoals je ziet is de achtergrond niet helemaal egaal.
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/muis.jpg
Door een groot diafragme (F 3.5) te gebruiken is de achtergrond van zichzelf al wazig.

Voordat je begint is het belangrijk om eerst de witbalans goed te zetten, zorg voor zoveel mogelijk wit licht, dus geen gloeilampen. Ik ga er namelijk niet vanuit dat je een stel dure externe flitsers tot je beschiking hebt. Stel de witbalans van de camera in als je een "custom" witbalans kunt kiezen right je je camera op het witte vlak en kies je deze kleur als wit zijnde. Als je dat niet kunt kies je een van de presets die het best overeenkomt.

Het gebruik van de interne flitser komt de kwaliteit van de foto's niet ten goede. Zet daarom de camera op statief zodat je een langere sluitertijd kunt gebruiken.

Dit is mijn PDA + telefoon, gewoon op een wit papier. Omdat mijn raam op het zuiden is gericht komt er veel schaduwen aan de rechterkant, een raam aan het noorden is beter omdat het licht dan minder "hard" is. om dit te compenseren hield ik tijdens de foto een ander vel wit papier rechts ervan om zo "zacht" licht langs de rechterkant te laten komen wat de schaduwen verminderd.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fatfree/media/mc218.jpg
De achtergrond is met de computer lichter gemaakt.

Deze foto is 's avonds genomen met 3 gloeilampen als lichtbron, hierdoor ontstaat de rood/paarse gloed en is de achterkant iets overbelicht. Doordat het licht langs de achterkant kwam was de gehele achtergrond erg wit.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fatfree/media/microflex200_3.jpg

Dit is een serie van mijn GameCube, ook gewoon op mijn witte bureau. Met de computer is het contrast/intensiteit/gamma wat omhoog gedaan om alle details er goed op te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fatfree/media/review/ngc_cont.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fatfree/media/review/ngc_cont_back.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fatfree/media/review/ngc_cont_cable.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fatfree/media/review/ngc_all2.jpg

Moeilijker zijn de objecten die spiegelen, hier zijn enkele foto's waarbij je lelijke spiegeling ziet.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fatfree/media/review/watch2.jpg

Hier zie je mijn raam links, en rechts cd's aan de muur en een computer
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fatfree/media/gyrotwister.jpg
Je kunt dit effect voorkomen door een polarisatiefilter te grbuiken, of lekker goedkoop zelf een "whitebox" te maken. Dat is een soort kijkdoos voor foto's. Je neemt een doos met een egaal witte binnenkant, aan de voorkant een gat wara je de lens van je camera door steekt.Je kan eventueel de hoek tussen de achterkant en bodem met papier "rond" maken voor een egaal witte achtergrond. De bovenkant kun je bedekken met dun, wit papier dat licht doorlaat (overtrekpapier) je neemt een sterke lamp/zon /lange sluitertijd om de foto toch nog voldoende te belichten.

[ Voor 9% gewijzigd door Johnny op 06-08-2003 23:49 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terugkomend op dat flesje.. is dat flesje niet gewoon RECHTOP gefotgrafeerd. de voeibare inhoud hangt/staat mijn inziens niet evenredig schuin...
nog sterker hoe krijg je in godsnaam zo'n fles schuin.... (aan hele dunne touwtjes ophangen ofzo? ergens tegen laten steunen gaat volgens mij niet)

@Johny: erg goede uitleg en foto's. was laatste aan de slag gegaan om mijn lege fles Jack Daniels op de foto te krijgen maar valt echt niet mee. dus lof alom naar uwer kant. je foto's kunnen zo in een promo blaadje.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 00:30:
terugkomend op dat flesje.. is dat flesje niet gewoon RECHTOP gefotgrafeerd. de voeibare inhoud hangt/staat mijn inziens niet evenredig schuin...
nog sterker hoe krijg je in godsnaam zo'n fles schuin.... (aan hele dunne touwtjes ophangen ofzo? ergens tegen laten steunen gaat volgens mij niet)

@Johny: erg goede uitleg en foto's. was laatste aan de slag gegaan om mijn lege fles Jack Daniels op de foto te krijgen maar valt echt niet mee. dus lof alom naar uwer kant. je foto's kunnen zo in een promo blaadje.
Ben je er al uit dat de camera scheef gehouden wordt? ;)

Johny: coole foto's. Jammer idd van de reflecties in die laatste.

* CyBeR gaat uitleg zoeken over hoe zo'n polarisatiefilter die vermindert

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Inderaad, niet helemaal rechtop, een beetje schuin en de foto is vervolgens nog schuiner gemaakt. Een flesje kan wel blijven staan op een schuin oppervlak als het niet te schuin is, aan de vloeistof te zien zal dit wel het geval zijn. Steunen kan trouwens ook, ik zie namelijk de rechterkant van de dop niet.

Trouwens, ik zie net onder de dop toch nog de reflectie van een lichtbron.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF flesje parfum van me zus geleend, snel met 2 mp kodak DC3800 op een wit t-shirt genomen en met fireworks wat schaduwen weggewerkt.
Niet helemaal zoals ik wil, maar ik vind em toch wel mooi. (de onderkant heb ik express niet helemaal wit gedaan)

Afbeeldingslocatie: http://youalin.tweakdsl.nl/got/allurezonderkleur.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, makkelijk is anders...
Ik heb het geprobeerd op mijn kamer: gordijnen dicht, raam op het zuiden met wit papier en een 2mp canon met custom witbalans, macro zonder flits en lekker overbelicht, ik vind dat ik een begin heb gemaakt, nu ga ik beginnen aan een lege Desperados, gevuld met water bij gebrek aan Hugo Boss :(
Dit is leuk! :+
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sorbogloeilamp/axe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raak op dreef, ik vind een beetje contrast in de achtergrond wel mooi eik

Afbeeldingslocatie: http://youalin.tweakdsl.nl/got/miracle.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 13:03:
Ik raak op dreef, ik vind een beetje contrast in de achtergrond wel mooi eik

[afbeelding]
Hmm, vind hem niet zo mooi eerlijk gezegd, de opdruk op het flesje (Lancome parit) ziet er groezelig uit, dat moet messcherp zijn.

offtopic:
Dit wordt um is met dt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

was laatste aan de slag gegaan om mijn lege fles Jack Daniels op de foto te krijgen maar valt echt niet mee.
Probeer het anders eerst eens met een volle fles. Misschien heb je dan een vaste hand waardoor het makkelijker gaat. Als je nuchter bent is je concentratie ook hoger.

>:)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 14:41:
[...]

Hmm, vind hem niet zo mooi eerlijk gezegd, de opdruk op het flesje (Lancome parit) ziet er groezelig uit, dat moet messcherp zijn.

offtopic:
Dit wordt um is met dt
ja dat komt omdat ik t contast beetje heb verhoogt, en tis maar 2 mp

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 14:56:
[...]
ja dat komt omdat ik t contast beetje heb verhoogt, en tis maar 2 mp
mijnes is ook 2 mp en ik krijg dat "new fragrance" wel scherp. Kep trouwes m'n desperados project verlaten, het zag er echt TE bagger uit. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 15:07:
[...]
mijnes is ook 2 mp en ik krijg dat "new fragrance" wel scherp. Kep trouwes m'n desperados project verlaten, het zag er echt TE bagger uit. :r
godsamme zit nou niet zo te zeiken,
doordat ik het contrast heel erg heb verhoogt word het een beetje groezelig. en trouwens dat flesje is al zo klein en mijn cam trekt het niet zo goed van dichtbij.
Het is ook maar een kodak DC3800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=247907

Gemaakt op 3.3MP standje supermacro.
De rest van de gegevens:

-Sluiter: 1/1024
-Aperture: F/6.3
-Focal length: 8mm
-Exposure time: 1/1000 sec
-ISO: 400
-Exposure compensation: -2 step

Ik heb nog een beetje zitten soepen omdat ik het flesje op 2 vellen papier heb gezet en omdat de stoelkussens ook op de foto stonden. Verder heb ik de schaduw van het flesje een beetje geblurred. Voor de verdere rest heb ik geen filters toegepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
Ik vindt hem wel mooi
maar iets te overbelicht je mist links boven gewoon een stuk van het flesje
en BOSS is ook niet helemaal duidelijk zichtbaar

[ Voor 21% gewijzigd door Arie26 op 07-08-2003 15:22 ]

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb de titel even iets aangepast, "foto maken" is errug algemeen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazs2000 schreef op 07 augustus 2003 @ 15:19:
[afbeelding]

Gemaakt op 3.3MP standje supermacro.
De rest van de gegevens:

-Aperture: F/6.3
-Focal length: 8mm
-ISO: 400
-Exposure compensation: -2 step

Ik heb nog een beetje zitten soepen omdat ik het flesje op 2 vellen papier heb gezet en omdat de stoelkussens ook op de foto stonden. Verder heb ik de schaduw van het flesje een beetje geblurred. Voor de verdere rest heb ik geen filters toegepast. :)
ISO 400, sluitertijd 1/1000???? Mijn toestel gaat vette ruis produceren als ik hem op iso 400 zet, waarom zet je hem niet op iso 50 en die sluitertijd bv op 1/60?? (Sorry voor al het zeiken), maar ik vind hem te licht, er valt idd te veel van de foto weg in een soort hemels licht!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

ISO kan bij mij niet lager dan 160 (s602z), ik had het wel met 160 kunnen doen maar ik houd wel van een beetje ranzigheid in mijn foto's. Ik had ook wel een hele nette foto kunnen maken maar dit heeft nog iets van een sfeer, een cleane foto heeft ook een cleane sfeer en dat trekt mij niet zo. :)

Deze vorm van overbelichting had ik niet toegepast als de text "Hugo Boss" niet goed te lezen zou zijn. Nu zie je precies waar het over gaat en dat is de bedoeling ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22

Pelle

🚴‍♂️

Heb ze allemaal al eens gepost, maar dit is met een hele simpele Ixus V2:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/4467/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/4469/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5098/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5099/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5101/full.jpg

Oftewel, volle middagzon, witte ondergrond, witte achterkant, 1 of 2 stops overbelichten, en een snufje photoshop om wat papier-textuur weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 15:31:
[...]

ISO 400, sluitertijd 1/1000???? Mijn toestel gaat vette ruis produceren als ik hem op iso 400 zet, waarom zet je hem niet op iso 50 en die sluitertijd bv op 1/60?? (Sorry voor al het zeiken), maar ik vind hem te licht, er valt idd te veel van de foto weg in een soort hemels licht!! :+
Ik vind twee verschillende sluitertijden voor 1 foto veel gekker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Pelle schreef op 07 August 2003 @ 15:42:
Heb ze allemaal al eens gepost, maar dit is met een hele simpele Ixus V2:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Oftewel, volle middagzon, witte ondergrond, witte achterkant, 1 of 2 stops overbelichten, en een snufje photoshop om wat papier-textuur weg te werken.
Enige wat hier nog fout gaat is dat je schaduws van de wasknijpers afbuigen omdat je papier ook afbuigt, verder mooie foto's, zo hoort het. Het makkelijkst is ook om gewoon buiten dit soort foto's te maken: mooie gelijkmatige belichting :)

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 07-08-2003 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Johnny schreef op 07 augustus 2003 @ 15:52:
Ik vind twee verschillende sluitertijden voor 1 foto veel gekker :+

[...]
Heh heh, ik heb ook alleen maar de info overgenomen zoals deze uit de eigenschappen kwamen. :P Het enige wat ik heb ingesteld is de aperture en de ISO-waarde. :)
Grrrrrene schreef op 07 augustus 2003 @ 16:03:
Enige wat hier nog fout gaat is dat je schaduws van de wasknijpers afbuigen omdat je papier ook afbuigt, verder mooie foto's, zo hoort het. Het makkelijkst is ook om gewoon buiten dit soort foto's te maken: mooie gelijkmatige belichting :)
Mijn flesje heb ik ook buiten gezet omdat binnen alles potdicht zit en omdat ik geen zin heb om alle gordijnen open te zetten. Buiten is nu veel licht en dus kun je lekker knoeien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22

Pelle

🚴‍♂️

Enige wat hier nog fout gaat is dat je schaduws van de wasknijpers afbuigen omdat je papier ook afbuigt, verder mooie foto's, zo hoort het. Het makkelijkst is ook om gewoon buiten dit soort foto's te maken: mooie gelijkmatige belichting
Klopt, dat heb ik destijds toen ik ze postte ook gemeld volgens mij ;)

Eigenlijk heb je minimaal een A1 nodig voor dit werk, dit was slechts een a4'tje en dan wordt het redelijk lastig om geen afbuiging in de schaduw te krijgen. Ging mij ook meer om de techniek dan om het uiteindelijke resultaat.

[ Voor 30% gewijzigd door Pelle op 07-08-2003 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Hier is het orgineel, ook wel leuk om even te laten zien.
Ik heb deze alleen geresized maar het laat wel de setup zien. :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=247937

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

erg leuk om zulke dingen eens te zien... lijkt me ook wel wat :)

* KeeZ pakt de hond maar uit de mand... kijken wat ze er van vindt...

trouwens, bazs2000, ligt het aan mij of 'vallen' de kleuren van de fuji een beetje vaal uit... kan ook aan mij liggen, en het rode (rechtsonder) op de stoel is dat rood of oranje... ja ik weet het dat het een kwaaltje is maar ik wil er misschien ook 1 kopen.... kan ook door de xtreme overbelichting komen maar ja....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb ook nog wat zit kloten: vind het zelf wel funky :/
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sorbogloeilamp/miniklein.jpg
Sluitertijd: 1/5 sec
ISO: 50 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

KeeZ schreef op 07 August 2003 @ 16:32:
trouwens, bazs2000, ligt het aan mij of 'vallen' de kleuren van de fuji een beetje vaal uit... kan ook aan mij liggen, en het rode (rechtsonder) op de stoel is dat rood of oranje... ja ik weet het dat het een kwaaltje is maar ik wil er misschien ook 1 kopen.... kan ook door de xtreme overbelichting komen maar ja....
Rood is niet één van de sterkste punten van de s602 maar wat je op die foto ziet is een stoelkussen van 4 jaar oud en het rood op dat blaadje is ook niet alles. Ik moet toegeven dat het rood op het blaadje iets roder is als op de foto. Veel verschil zit er overgens niet in. Als je meer wilt weten over de kleuren dan moet je hier eens kijken.

http://www.dpreview.com/reviews/fujis602z/
Verderop in de revieuw zie je wat foto's met een eindconclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 04:57

Losha

clear my path motherfucker

kon het ook niet laten...
fuji finepix2600Z
macro/supressed flash

eerste foto is gewoon (op buro/donkere kamer supressed flash)
tweede is zon+supressed flash (op t-shirt)
derde is zon+supressed flash (op t-shirt en andere shirt om directe zon tegen te houden..helaas onscherp ..heb geen vaste hand :X)
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/losha/got/vangils.jpg
(slechte pixels komen door zware jpg compressie...geen zin mn serverruimte op te offeren :))

over het geheel nog niet eens 10 minuten gedaan (foto's maken en fotosoepen)
kun je nagaan wat je met een beetje voorbereiding zelf kan doen

[ Voor 45% gewijzigd door Losha op 07-08-2003 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Losha schreef op 07 augustus 2003 @ 16:58:
fuji finepix2600Z
macro/supressed flash

derde is zon+supressed flash (op t-shirt en andere shirt om directe zon tegen te houden..helaas onscherp ..heb geen vaste hand :X)
[afbeelding]
(slechte pixels komen door zware jpg compressie...geen zin mn serverruimte op te offeren :))

het resultaat is eeh :/ verbluffend

keb hier nog eentje

Afbeeldingslocatie: http://youalin.tweakdsl.nl/got/miracle3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 17:28:
[...]

het resultaat is eeh :/ verbluffend

keb hier nog eentje

[afbeelding]
idd :| 8)7
[niet zeikend]Jij bent trouwens wel on the move!!! Ze worden steeds beter!![/niet zeikend]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb in mijn archiefje ook nog wel wat leuke zitten... en doe het meestal op een a4tje... zal ze hier straks bij zetten. (zit nog op m'n werk :'()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Pelle schreef op 07 augustus 2003 @ 16:10:
[...]

Klopt, dat heb ik destijds toen ik ze postte ook gemeld volgens mij ;)

Eigenlijk heb je minimaal een A1 nodig voor dit werk, dit was slechts een a4'tje en dan wordt het redelijk lastig om geen afbuiging in de schaduw te krijgen. Ging mij ook meer om de techniek dan om het uiteindelijke resultaat.
Klopt hoor, 'k heb ook wel 's met een A4 zitten klooien en het lukt gewoon niet mooi. Wel een idee, 'k ga maar 's kijken waar ik een A1 vandaan kan halen ofzo voor dit soort werk :) Ergens een tafeltje tegen de muur zetten, zorgen voor goede belichting en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Heb hier op het (bijna witte) bureau ook wat zitten testen, door goed te kutten met sluitertijd en flitsinstellingen is het wel te doen, kost daarna echter wel vrij veel photoshop werk om em redelijk 'clean' te krijgen. Eigenlijk moet je zo'n witte ondergrond hebben die met een ronding overgaat in de background, dan krijg je geen schaduw in de hoek zegmaar. Moet met een groot vel papier wel te doen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/horloge.jpg

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik vind die pritstift van pelle nog steeds het mooist, hoewel je geen achtergrond hebt heeft ie toch heel veel diepte. Komt door de schaduw denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik vraag me af waarom je bv tegen een witte achtergrond moet fotograferen. Of is dat iets vanuit a-creatief-oogpunt? Productfoto's kun je maken tegen elke achtergrond die zich leent voor een product. En dat hoeven geen naakt-kale-vrijstaande-objecten te zijn. We zitten niet in het programma van de matrix.

Afbeeldingslocatie: http://www.moodbenders.nl/9800pro/images/prophetatfziondotnl_03.jpg

Een beetje blauw licht kan het wat spannender maken en dat dat niet staat op een een heras-gouden-ketting, eens.. maar wel op de wat meer spannendere dingen. Dus naar mijn idee is dat helemaal afhankelijk van het object.

Overigens is deze foto uit een reeks (zie sig) en zijn ze te snel geschoten om bijzonder te zijn, maar om even aan te geven dat het niet zo basic hoeft.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44
OzBoz schreef op 07 August 2003 @ 18:32:
Ik vraag me af waarom je bv tegen een witte achtergrond moet fotograferen. Of is dat iets vanuit a-creatief-oogpunt? Productfoto's kun je maken tegen elke achtergrond die zich leent voor een product. En dat hoeven geen naakt-kale-vrijstaande-objecten te zijn. We zitten niet in het programma van de matrix.

[afbeelding]

Een beetje blauw licht kan het wat spannender maken en dat dat niet staat op een een heras-gouden-ketting, eens.. maar wel op de wat meer spannendere dingen. Dus naar mijn idee is dat helemaal afhankelijk van het object.

Overigens is deze foto uit een reeks (zie sig) en zijn ze te snel geschoten om bijzonder te zijn, maar om even aan te geven dat het niet zo basic hoeft.
Op wit lijkt net of die rust en wat jij hebt gemaakt zie bijvoorbeeld die achtergrond heb ik net het gevoel dat ie zweeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Afbeeldingslocatie: http://woei.mindcontrolled.nl/endoftheworld640.png
(onbewerkt exemplaar)

Iewat te kleine DOF helaas, erg jammer. En je ziet spiegeling.

Deze foto is genomen op een vensterbank op het werk. Goeie belichting is bij dit soort foto's cruciaal (zoals gemeld) en hierbij had ik een heel aardige ondersteuning van (indirect) zonlicht ;)

Als je wat met de levels speelt dan gaat het er al snel wat mooier en helderder uitzien ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Booster op 07-08-2003 18:56 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Grrrrrene schreef op 07 August 2003 @ 17:51:
[...]

Klopt hoor, 'k heb ook wel 's met een A4 zitten klooien en het lukt gewoon niet mooi. Wel een idee, 'k ga maar 's kijken waar ik een A1 vandaan kan halen ofzo voor dit soort werk :) Ergens een tafeltje tegen de muur zetten, zorgen voor goede belichting en klaar :)
Vrijwel ieder middelgroot bouwbedrijf/architectenbureauheeft een A1/A0 plotter/kopieermachine waar rollen van 100 meter op zitten, als de rol op is dan is er altijd minstens een halve meter over ide anders toch wordt weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Termi schreef op 07 August 2003 @ 18:42:
[...]

Op wit lijkt net of die rust en wat jij hebt gemaakt zie bijvoorbeeld die achtergrond heb ik net het gevoel dat ie zweeft :?
Dat klopt ook.. vond het wat ver gaan bij een nieuwe kaart meteen de koelribben af te breken om um plat tegen het glas te krijgen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Nah, ik had net nog een berg foto's gemaakt maar het zonlicht is inmiddels te 'geel' om er nog iets mee te kunnen doen. Morgen weer een dag zullen we maar zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k vond het wel een kewl topic, dus ben vanmiddag ook maar es aan de slag gegaan:)

ingredienten:
- wit A1 vel
- (bijna leeg :'( ) flesje eternity
- Fuji Finepix 2600Zoom

bereiding:
Half uurtje in de volle zon bakken met overbelichting van 1.5

begin (met vet vingetje van m'n neefje op de lens...):
Afbeeldingslocatie: http://www.rifca.nl/got/parfum.jpg

't werd iets beter...
Afbeeldingslocatie: http://www.rifca.nl/got/parfum2.jpg

met snufje fotosoep:
Afbeeldingslocatie: http://www.rifca.nl/got/parfum3.jpg

commentaar uiteraard zeer welkom O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 17:43:
met snufje fotosoep:
[afbeelding]

De foto's zijn erg leuk, toch wil ik iets kwijt over die 'gesoepte'.
Het is wel leuk om de schaduw wat te blurren, welke blurmethode je pakt is niet belangrijk zolang de schaduw (met het licht erin) maar naar de achtergrond wordt gedrukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k vond het wel een kewl topic, dus ben vanmiddag ook maar es aan de slag gegaan:)

ingredienten:
- wit A1 vel
- Fuji Finepix 2600Zoom

bereiding:

[afbeelding]

't werd iets beter...
[afbeelding]

met snufje fotosoep:
[afbeelding]

de laatste is mooi, alleen jammer dat je de bundeling van het zonlicht zo goed in die schaduw ziet.

Probeer nog wat pics te nemen van de voorkant van het flesje zodat hij wat groter lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 14:40
Losha schreef op 07 augustus 2003 @ 16:58:
fuji finepix2600Z
macro/supressed flash

[afbeelding]

het is te gek voor woorden :X
bazs2000 schreef op 08 August 2003 @ 17:46:
[...]

De foto's zijn erg leuk, toch wil ik iets kwijt over die 'gesoepte'.
Het is wel leuk om de schaduw wat te blurren, welke blurmethode je pakt is niet belangrijk zolang de schaduw (met het licht erin) maar naar de achtergrond wordt gedrukt. :)
Hele mooie foto! ik ben het met bazs2000 mee eens. Ik heb wat geprobeerd:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=250101
deze foto is dus niet door mij, maar door magica gemaakt. ik heb hem alleen wat geblurred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik ben ook maar wat gaan proberen...hier mijn fotostudio :P
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=250165

deze foto was eerst echt helemaal niks, maar met photoshop er toch nog íets van kunnen maken:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=250167

deze is al wat beter:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=250169

Ik vind de nokia letters op onderstaande foto wat minder gelukt (beetje verknalt met ps :D)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=250172

hier de eerste versie van het potlood:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=250174

en hier versie twee...ik vind de 1e beter gelukt:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=250175

eigenlijk niet eens het posten waard: :P
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=250177

Dit was dus gemaakt in 5 minuten, door wat witte vellen neer te leggen en er met een halogeen bureaulamp (met diffuser (zo heet zo een ding toch?) ervoor) (photoshoppen duurde langer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

marteltor schreef op 08 August 2003 @ 19:49:
ik ben ook maar wat gaan proberen...hier mijn fotostudio :P
[afbeelding]

deze foto was eerst echt helemaal niks, maar met photoshop er toch nog íets van kunnen maken:
[afbeelding]

deze is al wat beter:
[afbeelding]

Ik vind de nokia letters op onderstaande foto wat minder gelukt (beetje verknalt met ps :D)
[afbeelding]

hier de eerste versie van het potlood:
[afbeelding]

en hier versie twee...ik vind de 1e beter gelukt:
[afbeelding]

eigenlijk niet eens het posten waard: :P
[afbeelding]

Dit was dus gemaakt in 5 minuten, door wat witte vellen neer te leggen en er met een halogeen bureaulamp (met diffuser (zo heet zo een ding toch?) ervoor) (photoshoppen duurde langer).
Zie je zelf niet dat ze allemaal onscherp zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Marteltor, een klein advies.
Als je geen macrostand hebt dan kun je maar beter niet te dicht op het object gaan staan, de camera focust namelijk op één punt en de rest zal daardoor onscherp blijven. Beter is het om dan wat meer afstand te houden en later te croppen. De foto is dan scherper. Mocht de resolutie tegenwerken dan kun je met PS nog wat vunzigheid (kijk naar mijn foto) toevoegen om het er beter uit te laten zien.

Zoals jullie zien ben ik een voorstander van vunzigheid in een foto. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

De flesjes zijn populair:

Afbeeldingslocatie: http://www.de-haan.nu/files/php/uploads/laura.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Jur schreef op 08 augustus 2003 @ 20:02:
[...]

Zie je zelf niet dat ze allemaal onscherp zijn?
jawel dat zie ik wel.
Marteltor, een klein advies.
Als je geen macrostand hebt dan kun je maar beter niet te dicht op het object gaan staan, de camera focust namelijk op één punt en de rest zal daardoor onscherp blijven. Beter is het om dan wat meer afstand te houden en later te croppen. De foto is dan scherper. Mocht de resolutie tegenwerken dan kun je met PS nog wat vunzigheid (kijk naar mijn foto) toevoegen om het er beter uit te laten zien.

Zoals jullie zien ben ik een voorstander van vunzigheid in een foto.
Bedankt voor je tip :)
Ik heb dus wel een macrostand :X maar het is een canon powershot s30. OVer het algemeen niks mis mee, maar de macro stand zuigt enorm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.kapteijns/RIMG0003klein.jpg
heb zelf ook een fototje geschoten van mijn telefoon vond deze zelf wel mooi gelukt, klikbaar voor de grote versie (0.33mb)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.kapteijns/RIMG0002klein.jpg
is een 2e die ik heb geschoten

[ Voor 25% gewijzigd door DaTimMan op 08-08-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nu nog je achtergrond wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wacht041/lego.jpg

Deze foto had ik al een tijd terug gemaakt. Het is een zelf gemaakt statief om een panorama foto te maken van m'n kamer. Inventief he?
De foto is totaal niet bewerkt en gemaakt met een Ixus 330.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

reflectie kun je voorkomen door een (dure) polorisatiefilter

als ik tijd heb van het weekend ,zal ik wel een paar voorbeelden maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keb em ff wit gemaakt cubix
Afbeeldingslocatie: http://youalin.tweakdsl.nl/got/lego.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
thnx! Het is nu net een render!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

marteltor schreef op 08 August 2003 @ 21:27:
[...]

jawel dat zie ik wel.

[...]

Bedankt voor je tip :)
Ik heb dus wel een macrostand :X maar het is een canon powershot s30. OVer het algemeen niks mis mee, maar de macro stand zuigt enorm :D
Gebruik dan de handmatige focus en stel een klein diafragma in voor dingen met veel diepte zoals die foto's van de telfoon, op die manie krijg je zowel de voor- en achterkant scherp. Je zult dan wel veel licht nodig hebben, of een statief om er voor te zorgen dat de foto niet bewogen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
opnieuw een telefoon shot. Niet helemaal scherp, dit komt mede doordat ik met photoshop de achtergrond wit gepaint heb en daarvoor de telefoon moest 'deselecteren'. Dit is met wat hoekjes gegaan, waardoor ik die dus even geblurred heb. (overigens is deze foto op 3.3 mpixel gemaakt, en daarna gecropped)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=250721
Gebruik dan de handmatige focus en stel een klein diafragma in voor dingen met veel diepte zoals die foto's van de telfoon, op die manie krijg je zowel de voor- en achterkant scherp. Je zult dan wel veel licht nodig hebben, of een statief om er voor te zorgen dat de foto niet bewogen is.
ga ik morgen proberen :)
licht genoeg en een statief heb ik

[ Voor 34% gewijzigd door marteltor op 09-08-2003 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Ik heb er ook een meerdere gemaakt:
#1: Overview Flesje
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/raymondr/prodshot/front.jpg

Ik heb een leeg krat gepakt, daar witte blaadjes ingeplakt, daarna lampen erin laten schijnen.

#2: Macro van de boven/voorkant
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/raymondr/prodshot/topfront.jpg

#3: Gewoon de camera schuin gehouden
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/raymondr/prodshot/diagfront.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door RRX op 09-08-2003 01:18 ]

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX

RRX

@life-

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/raymondr/prodshot/nature/bottleonly.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/raymondr/prodshot/nature/overview.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/raymondr/prodshot/nature/overview2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Misschien ook wel leuk is om ook een foto'tje van je 'fotostudio' erbij te plaatsen.
Dus de omgeving waarin je die foto's gemaakt hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX

RRX

@life-

Oja:

Ik heb dus gewoon een krat gepakt, die zo netjes mogelijk volgeplakt met A3'tjes en voila.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/raymondr/prodshot/studio/studio1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/raymondr/prodshot/studio/studio2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/raymondr/prodshot/studio/studio3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

RRX schreef op 09 August 2003 @ 12:55:
Oja:

Ik heb dus gewoon een krat gepakt, die zo netjes mogelijk volgeplakt met A3'tjes en voila.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi gedaan, ik moet alleen nog even ergens A3/A2 vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

RRX schreef op 09 August 2003 @ 12:55:
Oja:

...
Wat zijn dat voor lampen?

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Omdat als je een egale achtergrond gebruikt zoals bijvoorbeeld wit, het een stuk makkelijker is om de afbeeldingen vrijstaand te maken voor een folder. Ik heb bijv. een tijd te veel foto's vrijstaand gemaakt voor een groot kledingmerk. De foto's die geen egale achtergrondskleur hadden kostte toch aanzienlijk meer tijd om vrijstaand te maken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-09 14:35

Maartenvs

For Sale

Zo te zien is product fotografie helemaal in :) . Toevallig moest ik vandaag ook iets fotograferen dus ik denk ik zal het ook een proberen. Nergens een A1 vel te bekennen. Dus maar achterkant van een poster gebruikt, ook wit maar kreukels :(
Hierbij een paar voorbeelden comments are welcome.
Opstelling:(zeer slecht gecropt en compressed plz dont blame me :) )
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/images/studio.jpg
1:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/images/Ferrari.jpg
2:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/images/Ferrarif50.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Maartenvs op 09-08-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Je hebt de verkeerde kant van het papier gebruikt. :D
De kant die nu onder ligt is veel doffer dan hoe je het nu hebt gedaan, deze reflectie ziet er nu 'vies' uit omdat het papier niet helemaal glad op de kast ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX

RRX

@life-

Wokkels schreef op 09 augustus 2003 @ 13:42:
[...]

Wat zijn dat voor lampen?
Weet ik zelf ook niet :P gevonden in huis :P volgens mij zijn het zogenaamde "gaslampen" Hebben eerst een tijdje nodig om op te warmen, daarna komt er behoorlijk vel wit licht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarten ik heb ff je achtergrond wit gemaakt (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://youalin.tweakdsl.nl/got/feraaaaaaari.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX

RRX

@life-

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 15:52:

[afbeelding]
Netjes zo, mooie foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 15:52:

[afbeelding]
netjes gedaan man _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

bazs2000 schreef op 09 August 2003 @ 15:25:
Je hebt de verkeerde kant van het papier gebruikt. :D
De kant die nu onder ligt is veel doffer dan hoe je het nu hebt gedaan, deze reflectie ziet er nu 'vies' uit omdat het papier niet helemaal glad op de kast ligt. :)
in mijn post stond dat ik geen A1 kon vinden dus heb ik de achterkant van de poster gepakt, anders zag je nu een deel van een Ferrari F40 onder mijn modelauto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny schreef op 06 August 2003 @ 23:45:
Het is vrij makkelijk hoor, de foto van het flesje is scheef genomen of achteraf op de computer gedraaid, je ziet namelijk een schaduw aan de rechterkant.

Als je zelf productforo's wilt maken is het enige wat je nodig hebt:
- product
- statief
- wit burea/tafel
- wit vel papier, minstens A4
- digitale camera met instelbare witbalans.
- licht.
- computer + fotoberwekingsoftware (Gimp, PhotoPaint, Photoshop, Paintshop Pro)

Dit is een foto van mijn muis (toen ik wilde laten zien hoe vies ie was) op mijn bureau, onbewerkt alleen wat verkleint. Zoals je ziet is de achtergrond niet helemaal egaal.
[afbeelding]
Door een groot diafragme (F 3.5) te gebruiken is de achtergrond van zichzelf al wazig.
Heb jij poep aan je muisvinger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 16:05:
[...]

Heb jij poep aan je muisvinger?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Lijkt er anders wel op :r ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer eens wat anders

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/robbroek/dcs520.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 29-09 15:22

BaRF

bijna kerst

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

mooie foto alleen zou ik persoonlijk de (denkbeeldige)lijn waarna alles zwart is iets verder leggen zodat je ong de lens nog net in het licht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
RRX schreef op 09 August 2003 @ 01:07:
Ik heb er ook een meerdere gemaakt:
#1: Overview Flesje
[afbeelding]

Ik heb een leeg krat gepakt, daar witte blaadjes ingeplakt, daarna lampen erin laten schijnen.

#2: Macro van de boven/voorkant
[afbeelding]

#3: Gewoon de camera schuin gehouden
[afbeelding]
W0w .. jouw dingen zien er echt professioneel uit ! .. Knappe dingen die je hier laat zien ..
Overall een leuk topic !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

om het topic een beetje levendig te houden :) hier nog een post. Overbelichting vond ik wel mooi maar dat is natuurlijk heel persoonlijk 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/images/gaultier.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik heb mijn statief er maar eens bijgepakt, en het resultaat is volgens mij al 10x beter dan eerst :D

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=253907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:20

wasco

brightest crayon in the box

met dit weer was er maar 1 ding waar ik kon aan denke om ff een productfoto van te make

Afbeeldingslocatie: http://www.wasco.be/img/fanta.jpg

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Maartenvs schreef op 10 August 2003 @ 16:22:
om het topic een beetje levendig te houden :) hier nog een post. Overbelichting vond ik wel mooi maar dat is natuurlijk heel persoonlijk 8)
[afbeelding]
dit is een mooie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitri
  • Niet online

digitri

here and now

onderwep is macrofoto geweest

[ Voor 193% gewijzigd door digitri op 10-08-2003 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Sinds wanneer is een insect een 'product'?
De foto voldoet trouwens ook niet echt aan de eigenschappen waaraan een productfoto moet voldoen. Het is een mooie foto alleen zou ik hem in het macro-topic plaatsen. :)

Edit:
No harm done, het is een mooie foto die jammer genoeg geen kans heeft in dit topic. :)

[ Voor 25% gewijzigd door bazs2000 op 10-08-2003 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitri
  • Niet online

digitri

here and now

ja ik dacht dit *was* het macro-topic .. sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online

ingredienten:
- wit A1 vel
- Fuji Finepix 2600Zoom

bereiding:

[afbeelding]

't werd iets beter...
[afbeelding]

met snufje fotosoep:
[afbeelding]

heej, een vrouw op got :? :P

[ Voor 3% gewijzigd door -DarkShadow- op 10-08-2003 22:43 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX

RRX

@life-

Maartenvs schreef op 10 augustus 2003 @ 16:22:
[afbeelding]
Very Nice!!!

Ik heb ook foto's gemaakt, van Jean Paul Gaultier Parfum Extract:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/raymondr/prodshot/jp1.jpg

Een kleinere DOF geeft ook een leuk effect:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/raymondr/prodshot/jp2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Dit is pas een productfoto, haarscherp en prachtig van kleur, petje want want hier zul tijd in gestoken hebben. :)

Wat het hem ook doet zijn de details die volop aanwezig zijn, zo zie je de schaduw van het flesje op het doosje vallen wat ook weer de nadruk legt op de doos. Kortom, het product is optimaal vastgelegd. :)

Wat heb jij allemaal gedaan om het zo mooi te maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 29-09 15:22

BaRF

bijna kerst

Maartenvs schreef op 10 August 2003 @ 16:22:
[afbeelding]
erg mooi, en zoo lekker :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX

RRX

@life-

bazs2000 schreef op 11 augustus 2003 @ 01:21:
[...]

Dit is pas een productfoto, haarscherp en prachtig van kleur, petje want want hier zul tijd in gestoken hebben. :)

Wat het hem ook doet zijn de details die volop aanwezig zijn, zo zie je de schaduw van het flesje op het doosje vallen wat ook weer de nadruk legt op de doos. Kortom, het product is optimaal vastgelegd. :)

Wat heb jij allemaal gedaan om het zo mooi te maken? :)
Schuiven & draaien & schuiven & verplaatsen :P precies zo dat het een beetje leuk staat opgesteld. Daarna de lampen verdraaien, zodat de schaduw mooi valt. En dan de foto maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

RRX schreef op 11 August 2003 @ 01:15:
[...]

Very Nice!!!

Ik heb ook foto's gemaakt, van Jean Paul Gaultier Parfum Extract:

[afbeelding]

Een kleinere DOF geeft ook een leuk effect:

[afbeelding]
Mooie foto's. Die doosjes op de achtergrond vult wel mooi. Helaas ben ik het blik van mijn Gaultier al kwijt :( Maar welke camera heb jij eigenlijk? (Kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb) en BTW die geur is toch voor vrouwen als ik me niet vergis :)
Pagina: 1 2 3 Laatste