Ik heb een presentatie gemaakt die in de etage van een winkel moet draaien overdag van 8 - 23 en de rest van de tijd moet de computer gewoon of op standby of moet het scherm gewoon zwart. Maar hoe doe ik dit ?? Met taakplanner is dat volgens mij niet mogelijk, heeft iemand tips of misschien een programma waar dit mee kan, liefst freeware maar hoeft niet persee....
Er moet hier toch een mogelijkheid voor zijn of kan iemand mij vertellen hoe ik een bat bestand kan maken die windows automatisch afsluit ??
Een PC geautomatiseeerd afsluiten moet niet zo'n probleem zijn. Het zal eerder moeilijk worden om datzelfde systeem 's morgens opnieuw te laten opstarten. En daar zijn makkelijkere oplossing voor:
Als ik je een tip mag geven: tijdklok op de stroomtoevoer van de monitor en gas erop
Als ik je een tip mag geven: tijdklok op de stroomtoevoer van de monitor en gas erop
[ Voor 11% gewijzigd door OZ-Gump op 07-08-2003 09:01 ]
Verwijderd
code:
1
2
| rundll32.exe user.exe,,ExitWindows RUNDLL32 USER32.DLL,ExitWindowsEx |
code:
1
2
3
4
5
6
| Set OpSysSet = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate,(Shutdown)}" & _
"//./root/cimv2").ExecQuery("SELECT * FROM " & _
"Win32_OperatingSystem WHERE Primary=true")
For Each OpSys In OpSysSet
outParam = OpSys.Win32Shutdown(12)
Next |
GoT-search: Windows afsluiten commando
GoT-search: programma starten bepaalde tijd
GoT-search: PC tijd aan Bios
- Wekker Voor PC
- PC automatisch laten booten mbv bios settings !
- Pc opstarten na shutdown van UPS
- PC spontaan aan?
- Hoe automatisch mijn PC laten opstarten om 18.00 uur?
- de bak zet zichzelf aan!!!!!! hoe ken dit nou????
- Automatisch opstarten programma/batch na bepaalde tijd
- programma om een programma te laten starten
- windows automatisch aan
- Hoe een tijdslimiet op programma's zetten?
- [rml][ WINXP] Timer om je computer op te starten.[/rml]
- [rml][ Win2000]Bestand waarmee je pc af kan sluiten...[/rml]
- windows afsluiten met picto op buroblad
- Windows afsluiten dmv knop - icon
- http://download.com.com/3000-2094-10190408.html
offtopic:
misschien veelzeggend dat hierboven zo'n lange lijst staat en de helft van je eigen topics met slotjes is besmeurd? Ik begrijp eerlijk gezegd niet echt waarom je het niet kon vinden...
misschien veelzeggend dat hierboven zo'n lange lijst staat en de helft van je eigen topics met slotjes is besmeurd? Ik begrijp eerlijk gezegd niet echt waarom je het niet kon vinden...
Wel eens van een screensaver / powermanagement gehoord bij beeldschermeigenschappen / energiebeheer ?of moet het scherm gewoon zwart.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 09:11 ]
Verwijderd
In de bios kun je instellen dat de computer op een bepaalde tijd aan moet gaan. Werkt heel simpel en doeltreffend. Dat afsluiten kan inderdaad met 'rundll32.exe'.
Maar dan is de computer nog nie uit he!Sick Nick schreef op 07 August 2003 @ 09:29:
[...]
Die tijdklok lijkt mij een gouden tip, goedkoop en werkt prima voor wat ie wil
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 09:36 ]
Die tijdklok lijkt mij een gouden tip, goedkoop en werkt prima voor wat ie wilOZ-Gump schreef op 07 August 2003 @ 09:01:
Een PC geautomatiseeerd afsluiten moet niet zo'n probleem zijn. Het zal eerder moeilijk worden om datzelfde systeem 's morgens opnieuw te laten opstarten. En daar zijn makkelijkere oplossing voor:
Helaas is niet elke PC (mobo) voorzien van de mogelijkheid om te laten starten vanuit de BIOS. En al helemaal niet als het gaat om een PC van een winkel oid omdat daar de doorloop van PC's niet zo hoog ligt. Omdat het systeem in de etalage moet staan zal het wel de oudste van het stel zijn ook nog... 
Nadeel van het automatisch starten van een systeem is dat dit natuurlijk niet altijd zonder tussenkomst van een gebruiker goed gaat. Je krijgt meldingen, een scandisk-scherm, een wijziging in de tijd, whatever. Hierdoor zou je elke ochtend moeten controleren of het starten goed gegaan is. Als je het systeem 24/7 aanlaat, kun je er van uit gaan dat hij er is 's morgens. En als je dan je scherm op een tijdklok hangt, zie je alleen de presentatie als je monitor aan is, en dus tijdens het door jou opgegeven tijdvak.
Natuurlijk zijn er softwarematige oplossingen voor dit 'probleem', maar die maken het denk ik niet makkelijker/fool-proofer(?)/gebruikersonafhankelijker.
Nadeel van het automatisch starten van een systeem is dat dit natuurlijk niet altijd zonder tussenkomst van een gebruiker goed gaat. Je krijgt meldingen, een scandisk-scherm, een wijziging in de tijd, whatever. Hierdoor zou je elke ochtend moeten controleren of het starten goed gegaan is. Als je het systeem 24/7 aanlaat, kun je er van uit gaan dat hij er is 's morgens. En als je dan je scherm op een tijdklok hangt, zie je alleen de presentatie als je monitor aan is, en dus tijdens het door jou opgegeven tijdvak.
Natuurlijk zijn er softwarematige oplossingen voor dit 'probleem', maar die maken het denk ik niet makkelijker/fool-proofer(?)/gebruikersonafhankelijker.
Pagina: 1