Toon posts:

windows automatisch aan

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al 2 weken op zoek naar een programma die me pc om 5 uur uit zet en om 7 uur start en dan de software weer laat draaien ik kan alleen niks vinden echt niet

maar welke richting moet ik volgens jou zoeken dan ?? op google vind ik alleen maar onzin maar dat zal wel aan mij liggen

ik heb het op jullie forum gepost omdat ik over een week op vakantie ga en he dan draaien moet nu doe ik het handmatig

ik hoop dat je me een stapje in vooruit kan helpen

ik heb software om me pc uit te zetten alleen niet aan

uitzetten mag ook slaap mode worden

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Uitzetten: Shutdown.exe of chronoshutdown (uit dit topic)
Aanzetten: Via bios heb je meestal zo'n optie..

Dat ie bepaalde software draait: startup folder/Run key in registry of de scheduler

Wat heb je zelf trouwens al gezocht en geprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Krypt op 23-06-2003 14:24 ]

Pvouput live

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien een tijdschakelaar?

edit:

ai, das geen software, maar het werkt wel

[ Voor 52% gewijzigd door Noork op 23-06-2003 14:25 ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Noork schreef op 23 June 2003 @ 14:24:
Misschien een tijdschakelaar?
Maar vaak heb je ook dat je dan persee de schakelaar moet indrukken, dus een tijdschakelaar zal ook wel nie helpen voor de TS :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• impact
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In je bios zit meestal een instelling om je pc automatisch te laten booten. Software vinden die je pc automatisch aan laat gaan zal je niet zo gauw tegen komen omdat je pc aan moet staan om die software te draaien (logisch).

In je start menu zit een mapje "opstarten" of "startup". Als je daar een snelkoppling in zet naar de app die je wilt draaien start ie automatisch op als windows opstart (moet je niet een password ingesteld hebben natuurlijk)

• Krypt
Dat kan simpel opgelost worden door een autoadmin logon; via de registry in te stellen of wat gemakkelijker, via tweakui..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 23 June 2003 @ 14:24:
Uitzetten: Shutdown.exe of chronoshutdown (uit dit topic)
Aanzetten: Via bios heb je meestal zo'n optie..

Dat ie bepaalde software draait: startup folder/Run key in registry of de scheduler

Wat heb je zelf trouwens al gezocht en geprobeerd?
ik heb zelf geprobeert met slaapstand en dat die zo weer aangaat via taaken beheer maar dat loopt vast na 3 dagen

en uitzetten was niet het probleem maar aanzetten wel en hij moet iets op internet opstarten maar dat lukt niet via taken beheer die start alleen de explorer maar op

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

GGS_VR6 schreef op 23 juni 2003 @ 14:25:
[...]

Maar vaak heb je ook dat je dan persee de schakelaar moet indrukken, dus een tijdschakelaar zal ook wel nie helpen voor de TS :)
Mhoa, het kan wel: zorg ervoor dat ie met shutdown.exe om 4:55 uitgaat. Vervolgens stel je de tijdschakelaar in dat ie om 5:00 uit gaat en om 7:00 aangaat. In de BIOS stel je in dat ie moet aangaan na aan "Power Fail". In de startup van Windows zet je je software welke hij moet starten.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
dat ga ik eens probeeren nu nog de bios in help :P

• Krypt
alwin-d: Blijf dan even niet zo vaag, en vertel dan even wat ie op moet starten... is handig om je te kunnen helpen..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het zo wel lukt allemaal bedankt en mocht iemand nog een oplossing hebben voor een internet programmatje opstarten via taakenbeheer hoor ik het graag

hij moet een programma openen dat heet outwar-exchange
dat is een windaw die elke 5 min een explorer opent en afsluit voor punten

plus bijna het zelfde alleen die houd stats bij voor de bf servers alleen die zijn java en krijg ik niet in me taken beheer

verder houd die irc stats bij en een dc hub maar dat heb ik al klaar

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 14:38 ]

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:51
vaak gebeurt dat met del :P
of met dell F2
staat wel aangegeven ennuh .. niets veranderen als je neit weet wat het is ..
zoek naar Boot / Power on ofzow .
succ

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is me al gelukt zal zo tijd schakelaartje kopen :P
ben nu bezig met de rest

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand nog een oplossing voor dit hij moet een programma openen via internet
dat heet outwar-exchange
dat is een window die elke 5 min een explorer opent en afsluit voor punten

• Krypt
alwin-d, je hebt een edit knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif waarmee je je post kunt aanpassen... dit even ter info...

Als het "programma" gewoon een url (internet adres) heeft, kun je daar gewoon een shortcut naar maken en in de startup folder gooien..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
het is een jafa dus ik kan de url niet vinden ??

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:28

samo

yo/wassup

gewoon een snelkoppeling i.p.v url... (is hetzelfde)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Krypt
offtopic:
Hmm. gaat richting een slowchat maarja

Hoe start je het programma nu dan?? Als het een icoontje/shortcut is kun je het gewoon kopieeren..
Als het echt via het web gaat, dan zul je vast wel eerst op een knopje moeten drukken voordat de java applicatie gestart wordt... als je nu rechts op dat knopje drukt en de eigenschappen opvraagt dan zie je het adres.. even copy/pasten in een shortcut en het moet werken..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
oke dat ga ik eens probeeren
ps de site is deze http://www.outwarexchange.com/

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 16:17 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:13

ThaHandy

Discovery Channel

in de bios een tijd opgeven waneer de pc aan moet gaan werkt niet waneer de pc SOFTwarematig is uitgeset (windows),alleen instant off via de power knop
disclamer: teminste, daar ben ik achtergekomen @ mijn asus A7V

Verwijderd

Topicstarter
wat raad je dan aan?

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je kan misschien ook gewoon de soft-power-on uitzetten. Dan gaat je PC gewoon aan zodra hij stroom krijgt. Dan kan je gewoon een tijdklok gebruiken.
Het zit niet altijd meer op het moederbord (als jumpertje).

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het ook met tijd schakelaar doen
ik kijk wel eens in de bois
ik weet niet of het helpt maar het gaat om een laptop

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 16:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee nu probeer ik het op me laptop daar zit een te oude bios op daar staat geen stroom optie het is een toshiba satelite s1690cdt weten jullie of daar ook een andere bios op kan of zou het per see een van deze serie moeten zijn

Verwijderd

Topicstarter
nee heb bios net geupdated staat niks over power in jammer man :((

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:06

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 20:16:
nee heb bios net geupdated staat niks over power in jammer man :((
offtopic:
Je vergeet steeds je edit knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ;)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 00:21

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je nou es dit knopje gebruikte: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif Zo blijft het geheel voor ons wat overzichtelijker.

Ik vrees overigens dat je met een tijdklok niet ver komt met een laptop omdat deze dan meestal niet de mogelijkheid hebben automatisch in te schakelen zodra de netspanning erop komt.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 18:29:
nee nu probeer ik het op me laptop daar zit een te oude bios op daar staat geen stroom optie het is een toshiba satelite s1690cdt weten jullie of daar ook een andere bios op kan of zou het per see een van deze serie moeten zijn
Als de stroom uitvalt, terwijl je laptop aan het stroomnet hangt, dan gaat hij gewoon door op z'n accu, dus waarschijnlijk hebben ze die functie er daarom niet ingezet....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

PC automagisch aan/uit: [search=pc automatisch aan] / zoeken naar 'op bepaalde tijd uitschakelen'

Over "toetsindruken op een website automatiseren": zoeken naar 'toestsindrukken simuleren'. AutoIt, VBScript (sendkeys). Dat zijn in ieder geval twee opties zo uit m'n hoofd. Zo moet je waarschijnlijk al een heel eind komen: voor elk klein vraagje meteen terugkomen lijkt me niet nodig (en ook belangijk: minder leerzaam!), zeker niet voor een wedstrijdje als dit ;)

Maar inderdaad heb je gewoon pech omdat je laptop het niet ondersteund, dan zal je het of 24/7 aan moeten laten staan of met de hand doen.

(Of heel l33t zijn en een robotje maken die het knopje indrukt of "gewoon" met een soldeerbout je moederbordje aanvallen, maar dan moet je bij de buren van Harde Waren zijn :P )

edit:

Welkom@GoT!

Zoals al een paar keer was gezegd: gebrukk ajb de edit knop naast je eigen bericht als je binnen 24 uur iets hebt toe te voegen en nog niemand anders heeft gereageerd, dat maakt het overzichtelijker voor iedereen. Ik doe nu hetzelfde :)

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 23-06-2003 20:42 . Reden: iets afgezwakt :X ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Voor het aanzetten kun je ook denken aan WOL of Wake-up On Lan.
Zet dit in de crontab van je linux server,
Dit kan zelfs over het internet werken als je maar geen PPP ( KPN adsl ) hebt.
En dus kan iemand anders ook de pakketjes voor je versturen, als je geen servertje hebt.

Groet Marcel

Verwijderd

oh ja, experimenteer maar eens met WOL met de windows tools van WWW.)AMD(.com)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben de oorlog aangegaan ik doe nu wake on lan dus me ene pc gaat aan zet de andere aan en gaat weer uit:p
Pagina: 1