Toon posts:

[adsl] Planet maakt grove fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Maandagmorgen omstreeks 10.00 valt mijn adsl verbinding ineens weg. Ik dacht het zal wel een storing zijn. Maandagavond kwam ik weer thuis en nog steeds me verbinding weg. Ik maandagavond gebeld of er een storing was. Niets van bekend.

De helpdeskmedewerker ging het 1 en ander opzoeken en melde dat mijn aansluitng was opgezegd. Zelf weet ik helemaal van niets. Het schijnt schriftelijk en per email te zijn opgezegd maar ik weet helemaal van niets. Ook nooit een brief over ontvangen of iets. Blijkt dat er een fout is gemaakt met een klantnummer en nu mijn adsl verbinding opgeheven. Ik heb nog wel linesinq maar kan niet meer internetten.

Vanmorgen een brief in de bus van de KPN dat ze op 11 augustus me lijn in de centrale loskoppelen. Zeer prettig allemaal.

Weer met Planet internet gebeld. Ze hebben nu een spoedformulier naar KPN gestuurd ofdat ze niet de lijn willen slopen in de centrale omdat het een fout van hun kant is. Niet te geloven dit toch?

Het toeval wil dat ik een 2 weken terug hier iets op het forum had gepost omdat ik van mxstream naar bbnet wilde gaan maar dat heb ik niet doorgezet. Is puur toeval.

Maargoed, wat nu? Wat kan ik doen? Ik zit vrolijk via mijn 56k modem te internetten en heb dus ook telefoonkosten nu omdat ik voor mijn werk ook in de avonduren online moet zijn. Planet zegt dat het zeker tot vrijdag gaat duren en in het ergste geval ik me lijn dus kwijt ben en alles opnieuw moet. Belachelijk toch?

Oke, fouten maken is mensenlijk maar wat voor actie kan ik naar Planet toenemen?

Verwijderd

Je wou toch naar bbned over stappen. Door hun fout kan je nu wel sneller op bbnet komen want je kan nu zo over stappen (ik kan het fout hebben hoor :))

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die adsl verbinding gaat gesloopt worden, dat kan ik je in elk geval op een presenteerblaadje geven. Daar kan planet wel 100 spoedtickets voor insturen, een sloop die in gang gezet is, is een sloop. Ik heb daar nu wel genoeg ervaring mee, dat je je maar beter niet druk kan maken met bellen naar callcenters die ook niets anders kunnen doen, of managers die ook alleen maar kunnen zeggen dat het hun spijt enzo...
Laat je zeker niet afschepen met "bel de kpn zelf maar" want die zijn geen aanspreekpunt voor planet klanten en zullen je simpelweg niet helpen omdat planet het aanspreekpunt en verantwoordelijk is.

Wat je het beste kan doen: Neem je verlies, schrijf een brief naar klantenreacties van zowel planet als kpn, bel zolang het moet in en vraag bbned aan en verhaal de kosten van het inbellen / maand op Planet internet...

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 05-08-2003 20:46 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ReLexEd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-10-2025

ReLexEd

2 ReLexEd or not 2 ReLexEd???

Zonder direct Planet de grond in te stampen hoor... maar sjezis wat een ballentent!

Dit zelfde is mijn zwager laatst ook overkomen, en die heeft er uiteindelijk een kleine 100 euro aan moeten spenderen om welgeteld 1 millimeter verder te komen, namelijk dat ie te weten kwam wat JvS je ook al melde....

Advies in deze situatie:
Direct een nieuwe aanvraag bij een andere provider indienen, en schriftelijk je beklag doen, telefonisch is een bijna zinloze zaak, aangezien ze bij Planet de policy hebben: "Nee, meneer, Ik kan u niet aan mijn chef doorgeven, dat kan niet met ons telefoon-systeem"

Houd er wel rekening mee dat de nieuwe provider wel een melding zal krijgen als je nu een nieuwe aanvraag doet, dat er nog een actieve aansluiting is, en dat ze zonder extra informatie niet eens de aanvraag in behandeling zullen nemen.

Tip2: Neem telefonisch contact op met bijv. XS4ALL en leg ze het hele verhaal uit, ze zullen je dan met alle soorten van genoegen begeleiden, en ervoor zorgen dat de transitie een pijnloze onderneming wordt. (Wederom ervaring van m'n zwager)

Wat overblijft is de vraag: Hoe kunnen dit soort acties in gang gezet worden?
Wat wij ons hier ook al afvroegen, en waar ze zelfs bij KPN/Planet/XS4ALL geen antwoord op konden geven.... Er moet toch iemand opdracht hebben gegeven voor die 'sloop'?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek morgen gewoon contact met BBnet en ga hun het verhaal eens uitleggen en kijken hoe snel zij wat kunnen doen. Maar het is eigenlijk gewoon niet normaal meer toch?
"Ja meneer, het is een fout doordat een medewerker een klantnummer door de war heeft gehaald..." Er is 2x een aantekening geweest op mijn klantnummer geweest dat er medewerker op een verkeerd klantnummer had zitten werken en dat was dus mijn klantnummer. Ik heb nooit opdracht gegeven en nog nooit een brief ontvangen.

Maar oke..laat die gasten van Planet dan maar lekker. Ik heb ze een brief en een email gestuurd en gebeld met mijn verhaal en ga nu dan gewoon naar een andere provider toe dat lijkt me nog het heerlijkst om tegen ze te vertellen....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

wacht het maar even af hoor, ik zal wel eerst een brief schrijven waarin je eist dat de verbinding maximaal binnen twee weken vanaf nu weer werkt en dat je anders het contract opzegt. Je moet ze wettelijk volgens mij wel de kans geven om het recht te trekken (lukt ze nooit, kpn is stug: ingezette sloop is ingezette sloop, de lijn kan opnieuw aangevraagd worden als de sloop afgerond is)., anders heb je kans dat ze het als een "eenzijdige opzegging" ofzo gaan gooien en mag jij zomaar ineens nog alle resterende maanden van je contractdeel van planet internet gaan betalen!

Pas ermee op dus

BBned kan je toch pas aanvragen als je lijn van kpn-adsl compleet vrij is (dat kan je overigens wel informeren bij de kpn, status van de "order" :o)

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 05-08-2003 22:15 ]

Verwijderd

Hebben ze je misschien verwisseld met mij? Mijn abbo zou per 1 augustus worden beeindigd, maar ik ben nog steeds online. En als je planet belt kom je ook niet verder.
Mijn abbo nummer is: 1987300 (lijkt die een beetje op de jouwe??)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, het is standaard bij planet dat je nog drie maanden moet bellen voordat je verbinding helemaal weg is :{
Overstappen ADSL : een nachtmerrie
KPN houdt me ADSL onnodig lang vast!

maar het zou kunnen hoor.

Verwijderd

Voor alle mensen met Planet probs: probeer es te kijken op http://www.adslforum.nl/

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 14:29

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Om het zachtjes te zeggen: wat een gepruts weer. Jij zit nu opeens met een hoop extra moeite. Ik zou het daar niet bij laten zitten en op een gegeven moment laten doorschemeren dat je de vuile was naar buiten gaat brengen. Daar zijn grote jongens wel gevoelig voor. Bovendien is zo'n verhaal koren op de molen van allerlei consumentenorganisaties, en ook bij de concurrentie.

Dingen als klantnummer etc. check je toch drie keer voor je een klant afsluit? Ik bedoel, in de huidige economie kun je je het niet veroorloven klanten weg te jagen (eigenlijk nooit, maar goed). Toen ik bij Planet wegging, kreeg ik een brief dat ze het zo jammer vonden en dat ik me drie maanden kon bedenken, bla bla.

Op je strepen gaan staan.

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• XanderV
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-05 15:05
Ben dus niet de enige...

Ongeveer 1,5 maand geleden een aantal mailtjes gestuurd om te informeren naar de mogelijkheden voor het opzeggen / downgraden van Planet ADSL, omdat ik over wilde stappen naar BBned.
En dan komen ze dus met de mailtjes, je moet tot einde van contract periode wachten e.d. (1 jaar).
Dus mailtje terug dat je wel zou moeten kunnen downgraden etc.
En op gegeven moment stopt de mail er mee (alleen hoofdaccount de andere subaccounts bleven het wel gewoon doen).
Na 1,5 dag bellen naar de helpdesk, en je raadt het al, te horen gekregen dat onze ADSL verbinding gesloopt zou worden. Omdat we dit schriftelijk aangevraagd zouden hebben. (nog nooit een brief naar Planet gestuurd)
Kwam voor mij op zich niet zo slecht uit vanwege overstappen naar BBned.
Maar toch iets eerder dan verwacht.

Oftewel Planet maakt wel vaker van dit soort 'foutjes'

ps: ik zit nu gezellig te surfen op 8Mbit surfsneladsl abbonementje

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik ga planet gewoon morgen weer bellen, emailen en schrijven dat ze die verbinding lekker mogen laten gaan zo. Hoe raak je je klanten kwijt toch? Als zij de stekker eruit trekken ga ik gewoon naar een ander. Ik wou al weg en dit maakt het nu wel makkelijk zo.
Ik WAS sinds oktober 2001 klant bij hun en ga nu maar naar BBnet over. Zit de zaak ook bij en bevalt ons best.
Toch zou ik die correspondentie wel eens willen zien zij het over hebben. Ze beweren dat ze vanaf mijn persoonlijke emailaccount een opzegging hebben ontvangen. Lang leve de lol!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 22:58
Omdat je nog wel linesync hebt lijkt het me dat kpn zijn gedeelte nog niet heeft afgesloten.
Oftewel als planet jouw account gewoon weer activeert dan kan je tot 11 augustus tenminste nog internetten.

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
mm, volgens mij hebben ze mijn brief voor die van topicstarter aangezien! Ik wil overstappen naar een andere ADSL-aanbieder, heb een brief gestuurd, en never meer iets van vernomen. Vaag verhaal
Wiebson, er ligt een taak voor je!

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk het Par_Martinos dat ze misschien onze accounts door elkaar heen hebben gehaald maar er zijn zoveel mensen zijn die weg willen of over willen stappen.

Ik heb vanmorgen even met Speedxs gebeld en die gaan op 12-8 me lijn proberen op te pakken. Ik heb nog steeds linesinq en volgens de KPN is dat op 11-8 weg.

Ik ben echt benieuwd of Planet nog van zich wat laat horen. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt voor de tips zover.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mooi dat die sloop goed doorgaat, dan heb je misschien binnen een maand van nu al wel weer adsl!
Nu alleen nog hopen dat je geen rekeningen van planet hoeft te betalen. Ik ben wel benieuwd of ze je daar wel toe kunnen dwingen, het LIJKT me persoonlijk van niet

[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 06-08-2003 23:15 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou per direct aangetekend melden dat je aansluiting ten onrechte niet werkt en dat je verwacht dat dit per direct opgelost wordt. Voor alle dagen waarin je geen gebruik kan maken van internet hou je evenredig abonnementsgeld in (machtiging direct intrekken). Een gedoe met wel/niet aansluiten met dito wachttijden en ellende met Planet/KPN miscommunicatie zou ik mijden als de pest als een verse ADLS aansluiting met een echte provider toch al in de rede lag ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

wat je ook kan doen, is die nieuwe aansluiting aanvragen en dan eisen dat planet het oplost 8-). Dat lukt ze dan namelijk noooooooit. En dan doe jij heel onschuldig "jamaar voor de tussentijd had ik even andere adsl genomen, weet ik veel dat ik niet twee tegelijk kan hebben" O-).

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:11

_WgV_

It's a magical world!

JvS schreef op 06 August 2003 @ 23:41:
wat je ook kan doen, is die nieuwe aansluiting aanvragen en dan eisen dat planet het oplost 8-). Dat lukt ze dan namelijk noooooooit. En dan doe jij heel onschuldig "jamaar voor de tussentijd had ik even andere adsl genomen, weet ik veel dat ik niet twee tegelijk kan hebben" O-).
Als iedereen uit dit topic, die dezelfde problemen had dat nou doet...
Dan is planet over een paar maanden failliet :D
JvS: jij kan me ip + hostname zien toch? ;(

#StopBurningStuff

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

En ik was nog wel van Plan in december over te stappen naar BBned, dit wordt dus een drama..... :X :/

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Trek je machtiging niet in, maakt het alleen maar erger. idd terugvragen per brief aan de afdeling improvement. Ook niet aangetekend versturen heeft geen enkele zin. Voor de rest is het gewoon afwachten wat de technische dienst meldt over het voorval. (wij als helpdesk maken een webformulier aan, die intern doorgestuurd wordt. Deze kunnen we vervolgens opvragen en kijken welke handelingen zijn verricht).

specs

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wat een verschil, jij wil niet eens afgesloten worden maar ik werd maar niet afgesloten terwijl ik dat wel wou...bijna 3 maand lang! (let op: geen internet meer...maar nog wel een adsl signaal dus nog niet goed afgesloten).

Volgens mij is Planet flink aan het morrelen met het afsluiten van klanten, ik had voordat ik op ging zeggen nog nooit problemen gehad met Planet, maar de afgelopen 3 maand waren wel *erug* triest :/

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Nouja kijk voor mij geld hetzelfde. Ik was sinds oktober 2001 gewoon een klant van hun en heb nooit problemen gehad. Mijn verbinding heeft er 2x 20 minuten uitgelegen in twee jaar tijd alleen nu komen ze met deze grap. Het is nu vrijdagnacht en me linesinq brand nog steeds alleen kan niet inloggen bij planet. Ik heb ze nog een keer gebeld vandaag overdag maar ze snappen hetzelf ook niet helemaal. Ik hoop dat maandag me linesinq weg is dan stap ik naar BBnet over.

• Tripp

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 03:30:
Nouja kijk voor mij geld hetzelfde. Ik was sinds oktober 2001 gewoon een klant van hun en heb nooit problemen gehad. Mijn verbinding heeft er 2x 20 minuten uitgelegen in twee jaar tijd alleen nu komen ze met deze grap. Het is nu vrijdagnacht en me linesinq brand nog steeds alleen kan niet inloggen bij planet. Ik heb ze nog een keer gebeld vandaag overdag maar ze snappen hetzelf ook niet helemaal. Ik hoop dat maandag me linesinq weg is dan stap ik naar BBnet over.
het probleem is dat het aan de taskforce is(de echte technische jonges) . Die moeten weer het account her-activeren. Het enige wat te doen is afwachten tot wanneer zij dat weer gedaan hebben. De helpdesk die je aan de tel krijgt(zoals mij dus >:)), kan echt verder niets doen.

specs

• Tripp

Tripp

Wreah

JvS schreef op 06 August 2003 @ 23:41:
Dat is niet mogelijk als er ergen anders een adsl aanvraag of verbinding is. Zodra je ADSL hebt van KPN, kan je nooit bij een 2e ISP aanvragen.

Jou vlieger gaat dus niet op >:)

specs

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

de adsl zit in een sloop (daar gaat de topicstart over), over een paar dagen zit er dus geen adsl signaal meer op de lijn en moet planet om het op te lossen weer een soort 'nieuwe' aanvraag doen bij kpn, zij moeten net zo hard wachten tot de lijn vrij is, als BBnet, dus als jij 12-08 die nieuwe aanvraag doet, en het komt op de lijn, dan kan planet het juist niet oplossen

• Tripp

Tripp

Wreah

JvS schreef op 09 August 2003 @ 08:54:
de adsl zit in een sloop (daar gaat de topicstart over), over een paar dagen zit er dus geen adsl signaal meer op de lijn en moet planet om het op te lossen weer een soort 'nieuwe' aanvraag doen bij kpn, zij moeten net zo hard wachten tot de lijn vrij is, als BBnet, dus als jij 12-08 die nieuwe aanvraag doet, en het komt op de lijn, dan kan planet het juist niet oplossen
als planet zelf er weer bij inschiet komt het niet vrij en kan je ook niet aanvragen. De hele order moet volledig geannuleerd zijn. Ook als bij KPN bekend is dat planet er nog mee bezig is(met nieuwe aanvraag) dan geven ze het niet vrij. Dat wordt "achter de schermen" afgehandeld.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb vandaag weer even contact gehad met Planet. " Nee meneer, u bent volledig gewist in ons systeem. U heeft geen aansluiting meer. Meer kunnen we er niet van maken.."

Vandaag zou me linesinq weg zijn aldus een brief van de KPN deze week. Ik heb deze avond nog steeds linesinq en kan nu dus ook geen nieuwe aanvraag bij BBnet indienen. Planet melde dat ze de sloop niet stop konden zetten en dat alles in werking is. Maargoed...ik heb me modem aan en uit gezet maar me linesinq nog steeds branden. Oftewel vandaag is het signaal er niet afgehaald. Straks raakt alles in de war en zit ik nog een paar weken met een linesinq. Iemand hier ervaringen mee?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:23
Compleet tegenovergesteld van wat ik mee heb gemaakt. Ik probreer planet nu al 7 maanden duidelijk te maken dat we geen abbonement bij hun hebben. Ondertussen zelfs al met een incasso burea te maken gehad :(

Maarja, geen adsl modem te vinden hier, e-mail adres bestaat niet meer, login niet meer en toch rekeningen krijgen :(

ontopic
Anyways, ze hebben erkend dat het hun fout is. Fixen is simpel. Lijkt me een kwestie van gratis weer aanlsuiten en tijd dat je niet kon i-netten geen abbokosten over betalen. Eventueel proberen de tijd dat je niet kon surfen nog gratis mee te pakken bij je weer werkende aansluiting.

Owja, laat ze dat mailtje eens weerleggen als ze lastig doen. Gratis i-net heb ik goeie ervaringen mee met planet. Keer een langdurige storing gehad (2 weken). Heb een maand niet hoeven te betalen.

[ Voor 46% gewijzigd door Terror op 12-08-2003 00:25 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 13:42
wij hebben ooit ook zo geintje gehad met telefoon tikken.
mooi 2 maanden van te voren mailtje gestuurd dat we wouden stoppen omdat we casema kregen.
bevestiging gehad etc dat ze het zouden opzeggen.
heb zelfs telefonisch nog een x gedaan.
kej mooi allemaal. tot einde van het jaar.
kregen we een rekening voor de volgende jaar van telefoon tikken, 65 euro, kej is niet al te veel maar het gaat om het principe.
wij weer allemaal mailtjes gestuurd en gebeld maar ze wouden maar niet luisteren. maar mijn ma wel telkens het geld weer terug boeken.

nog wat aangetekende brieven verstuurd van de bevestiging van hun, ondetekend, maar het was allemaal niet genoeg voor hun.
uiteindelijk brief gekregen, van de rechter, dat we het binnen 10 dagen moesten betalen + nog andere kosten: totaal 100 euro geloof ik.

en we wouden nog gaan overstappen van casema naar planet, maar dat kunnen ze mooi vergeten, stelletje fuckers

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
sjorremans schreef op 12 augustus 2003 @ 00:40:
wij hebben ooit ook zo geintje gehad met telefoon tikken.
mooi 2 maanden van te voren mailtje gestuurd dat we wouden stoppen omdat we casema kregen.
bevestiging gehad etc dat ze het zouden opzeggen.
heb zelfs telefonisch nog een x gedaan.
kej mooi allemaal. tot einde van het jaar.
kregen we een rekening voor de volgende jaar van telefoon tikken, 65 euro, kej is niet al te veel maar het gaat om het principe.
wij weer allemaal mailtjes gestuurd en gebeld maar ze wouden maar niet luisteren. maar mijn ma wel telkens het geld weer terug boeken.

nog wat aangetekende brieven verstuurd van de bevestiging van hun, ondetekend, maar het was allemaal niet genoeg voor hun.
uiteindelijk brief gekregen, van de rechter, dat we het binnen 10 dagen moesten betalen + nog andere kosten: totaal 100 euro geloof ik.

en we wouden nog gaan overstappen van casema naar planet, maar dat kunnen ze mooi vergeten, stelletje fuckers
Beetje vreemd dat de rechter zoiets kan beslissen zonder jouw kant aangehoord te hebben. Volgens mij klopt er dan toch echt iets niet.
Overigens ben ik wel vaker erachter gekomen dat het noemen van consumentenprogramma's wel goed helpt. Zelfs een keer zover gekomen dat m'n pa maar al een paar van z'n collega's voor de deur met camera had laten komen. Volgens mij zette die winkel toen het record van klant snel en goed helpen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zat mensen. Bel kpn om na te vragen hoe ver die sloop is. Als die gewoon loopt, dan moet je gewoon even wachten. Duurt totaal maximaal 3 weken

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Ik meen dat zowel sloop als aansluiiting 6-8 werkdagen in beslag neemt.

Verwijderd

machielk schreef op 12 augustus 2003 @ 08:30:
Ik meen dat zowel sloop als aansluiiting 6-8 werkdagen in beslag neemt.
Hoeveel dagen per week werken die mensen? Ik heb van heel veel mensen gehoord (bij ons in de regio kun je nou eenmaal beter @home nemen, dus er zijn wel wat mensen die hun adsl opzeggen) dat dat lang kan duren hoor. Niet dat het erg is als je gaat overstappen naar kabel, maar in zo'n geval natuurlijk wel.

Maar er is nog hoop. Natuurlijk gaat het niet altijd fout.... (is ie trouwens al gesloopt? De 11e was gisteren.....)

Verwijderd

Weet je wat het probleem is: Ik heb zelf ook mijn adsl verbinding opgezegd. In de voorwaarden die ik heb gelezen toen ik de adsl aanvroeg, stond in dat ik min een jaar adsl moest hebben om hem vervolgens te kunnen opzeggen met 1 maand opzegtermijn.
Ik kpn bellen: goed meneer, uw adsl verbinding is per 1 september afgesloten. Ik bellen met Planet. NIET goed meneer. wij hanteren een opzegtermijn van een half jaar. DAT IS TOCH VAN DE ZOTTE! ik betalen tot het half jaar over is. elke maand 23 euro als ik me niet vergis.
Dit is noooit duidelijk aangegeven bij het afsluiten van mijn abonnement.
Dus vorige week heb ik een boze brief op de post gedaan, dat ze mij per 1 september kunnen afsluiten. Want deze jongen betaald na 1 september geen cent meer.

Zo even me hart gelucht :)

Dit zijn ook van die acties waarvan ik denk...proberen ze het nu gewoonweg zo moeilijk mogelijk te maken voor hun klanten???

[edit]

dit bericht kreeg ik zonet binnen:

Amersfoort, dinsdag 12 augustus 2003

Geachte Heinen,

Onlangs hebt u bij KPN Telecom de verhuizing van uw ADSL-abonnement aangevraagd. Wij hebben echter van KPN Telecom het bericht ontvangen dat uw verzoek niet uitvoerbaar is om de volgende reden:

- uw telefoonaansluiting wordt opgeheven.

KPN Telecom zal uw huidige ADSL-abonnement beëindigen. Na bevestiging door KPN Telecom zullen wij uw ADSL-abonnement met klantnummer 1662555 per direct beëindigen.

Nu heb ik puur alleen mijn verbinding opgezegd....heeft kpn doorgegeven dat ik de adsl wil verhuizen 8)7 8)7 :? :? |:( |:(
ochoch...stelletje knuppels zijn het af en toe ook.

Maargoed...ik kan blij zijn dat me adsl verbing in zen geheel is opgezegd.
Nu kan ik op me nieuwe adres waar ik woon het abonnement nemen met 8 Mbit lijntje :*) :*)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 09:16 ]

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 23:57

fcs

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 09:06:

*KNIP verhaal*

Maargoed...ik kan blij zijn dat me adsl verbing in zen geheel is opgezegd.
Nu kan ik op me nieuwe adres waar ik woon het abonnement nemen met 8 Mbit lijntje :*) :*)
mzzz... waar komt deze gedachte vandaan :+

(zit in min of meer zelfde situatie als jij , maar dan met metia, gelukkig gaat bbnet de lijnen vanaf +/- september 1 op 1 over laten nemen, dus eerst niet opzegen, en opnieuw aanvragen. krijg rond september daarover uitsluitsel :) )

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

executor schreef op 09 August 2003 @ 04:01:

het probleem is dat het aan de taskforce is(de echte technische jonges) . Die moeten weer het account her-activeren. Het enige wat te doen is afwachten tot wanneer zij dat weer gedaan hebben. De helpdesk die je aan de tel krijgt(zoals mij dus >:)), kan echt verder niets doen.
Zijn ze daar wel toe in staat ? De planet helpdesk is bedroevend kwa nivo, en ik persoonlijk wordt schijtziek van de inflexibiliteit bij Planet. Maar goed, hopelijk voor de TS zit ie snel bij een andere ISP.

Verwijderd

Topicstarter
Nou hoera....sinds vanavond is me linesinq dus weg....
Morgen ga ik contact zoeken met een BBnet provider ofdat ze de aanvraag willen starten. Ik heb een brief gestuurd naar Planet waar ik opheldering vraag over de gang van zaken en ik wil de papieren zien waar mijn handtekening opstaat. Ik zit de komende weken aan een telefoonlijn vast wat me ook aardig wat geld kost. Ik ben benieuwd wat ze te melden hebben....

Verwijderd

fcs schreef op 12 augustus 2003 @ 14:30:
[...]

mzzz... waar komt deze gedachte vandaan :+

(zit in min of meer zelfde situatie als jij , maar dan met metia, gelukkig gaat bbnet de lijnen vanaf +/- september 1 op 1 over laten nemen, dus eerst niet opzegen, en opnieuw aanvragen. krijg rond september daarover uitsluitsel :) )
euhm... vanaf wanneer is dat mogelijk??? 1 op 1 overzetten had ik nog niet van gehoord.
Mij werd verteld dat het overzetten min 2 weken duurt: conclusie: 2 weken geen adsl

• fcs
  • Laatst online: 19-05 23:57

fcs

@BU_28_CREW: we gaan hier wel heel erg offtopic, maar goed.

Ik heb deze week demon gebelt, aangezien ik met mijn isp ook problemen heb.
Een verkoop gast (sales) zei dat bbnet daarover aan het overleggen is, en die persoon zou mij terugbellen wanneer er een besluit genomen is.

Dit is idd iets nieuws, ik ga er vanuit dat demon weet waar ze het over hebben. Mocht dit niet kloppen, dan zet ik dat hier wel neer. Vanaf wanneer dat mogelijk is weet ik niet, ik weet wel dat ze rond september een besluit zouden nemen.

Dus rond die tijd hoor ik meer (rond die tijd is ook mijn contract verlopen...)

Ik zal denk ik toch wel enige tijd offline zijn aangezien ze waarschijnlijk van domein moeten over switchen. Hoe lang dit zal zijn weet ik niet, dat moet ik nog afwachten..

• S-Cript
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-03-2025
Artikel 14 / Duur en beëindiging van de Overeenkomst

De Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode die behoort bij de gekozen abonnementsvorm bij de Aanmelding. Iedere gekozen abonnementsvorm wordt, tot wederopzegging of wijziging, telkens automatisch verlengd met een zelfde periode.

De Overeenkomst kan uitsluitend schriftelijk worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal een kalendermaand voor het verstrijken van de in lid 1 genoemde termijn.

Planet Internet is gerechtigd met onmiddellijke ingang de Overeenkomst te beëindigen indien de Gebruiker een of meerdere verplichtingen, waaronder de betalingsverplichting en de verplichting van artikel 2.1, die uit de Overeenkomst voortvloeien jegens Planet Internet niet, niet behoorlijk of niet volledig nakomt.

Planet Internet heeft het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang zonder nadere ingebrekestelling of rechtelijke tussenkomst te ontbinden, zonder daarbij gehouden te zijn tot enige schadevergoeding, indien Gebruiker in staat van faillissement wordt verklaard, hetzij het faillissement van Gebruiker is aangevraagd, dan wel Gebruiker in surséance van betaling verkeert of surséance van betaling heeft aangevraagd, hetzij Gebruiker onder curatele of onder bewind is gesteld.

Indien Gebruiker de verschuldigde vergoedingen na een mislukte incasso en na nadere termijnstelling als genoemd in art 13.5 niet betaald heeft, heeft Planet Internet het recht de Overeenkomst met Gebruiker met onmiddellijke ingang te beëindigen.
is dat niet juridisch schreef??

planet mag wel ten alle tijden het contract ontbinden,maar de klant niet..
ik ben bij inmiddels al 7 jaar planet,wxs,planet lid en sinds 2 jaar adsl

als ik mijn machtiging intrek zou planet het geld niet meer kunnen incasseren en dus zou deze bepaling betekenen dat je dan het contract zou kunnen beeindigen..

voorbeeld brief :
"hierbij wil ik per 1 oktober mijn contract opzeggen voor bij Planet-adsl,dit houdt in dat de automatische incasso ook per 1 oktober wordt ingetrokken,
hierbij aangevend dat ondergetekende accoord gaat met de bepaling zoals vermeld in de algemene voorwaarden artikel 14.3 "Planet Internet is gerechtigd met onmiddellijke ingang de Overeenkomst te beëindigen indien de Gebruiker een of meerdere verplichtingen, waaronder de betalingsverplichting en de verplichting van artikel 2.1, die uit de Overeenkomst voortvloeien jegens Planet Internet niet, niet behoorlijk of niet volledig nakomt. "

ik hoop van u nog een schrijven te verwachten waarin u accoord gaat met eerder genoemde opdracht.
"

what about it???

niets bijzonders

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

S-Cript schreef op 26 augustus 2003 @ 22:11:
[...]
is dat niet juridisch schreef??

planet mag wel ten alle tijden het contract ontbinden,maar de klant niet..
ik ben bij inmiddels al 7 jaar planet,wxs,planet lid en sinds 2 jaar adsl

als ik mijn machtiging intrek zou planet het geld niet meer kunnen incasseren en dus zou deze bepaling betekenen dat je dan het contract zou kunnen beeindigen..

voorbeeld brief :
"hierbij wil ik per 1 oktober mijn contract opzeggen voor bij Planet-adsl,dit houdt in dat de automatische incasso ook per 1 oktober wordt ingetrokken,
hierbij aangevend dat ondergetekende accoord gaat met de bepaling zoals vermeld in de algemene voorwaarden artikel 14.3 "Planet Internet is gerechtigd met onmiddellijke ingang de Overeenkomst te beëindigen indien de Gebruiker een of meerdere verplichtingen, waaronder de betalingsverplichting en de verplichting van artikel 2.1, die uit de Overeenkomst voortvloeien jegens Planet Internet niet, niet behoorlijk of niet volledig nakomt. "

ik hoop van u nog een schrijven te verwachten waarin u accoord gaat met eerder genoemde opdracht.
"

what about it???
Fascinating >:) })

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Planet kan de overeenkomst ontbinden als je na de eerste aanmaning niet betaald. Kan, niet moet. Bovendien komt Planet dan ook haar schade halen (bestaande uit tenminste de duur van het contract zoals dat minimaal had gegolden tegen de vroegst mogelijke opzegtermijn) :Y)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat mij betreft mag er in de FAQ van tweakers.net komen te staan
":? waarom moet ik nou geen planet adsl nemen"
en dan weet ik als antwoord wel een paar leuke topics te vinden met problemen die je bij planet WEL vaak hebt en bij andere adsl providers niet.

Sterker nog, ik zit er over te denken om er een nieuwssubmit van te maken ofzo. :( Enorme k*tprovider...

• Neus
  • Laatst online: 19-05 15:05

Neus

www.zenaconsult.com

Basspip2003, heb je al meer nieuws ? Reactie van Planet? Ligt je nieuwe lijn er al ?

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• Neus
  • Laatst online: 19-05 15:05

Neus

www.zenaconsult.com

<dubbelpost>

[ Voor 96% gewijzigd door Neus op 29-08-2003 14:15 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• S-Cript
wat eventueel in de aanvulling geplaatst kan worden..

1) vorig jaar veranderde planet zonder enig alternatief de 10% regeling in een 3 euro regeling en wordt op onnodig op extra kosten
2) daar waar een andere KPN-dochter XS4all wel grotere pakketten aanbiedt
en planet niet,en volgens de servicedesk dit voorals nog ook niet van plan is.
wordt ook nu weer de klant benadeeld voor hun jarenlange steun voor planet.nl

ik ben bereid gezien artikel 14.2 een extra maand lidmaatschap te betalen
om zodoende met goed gevoel het contract te beeindigen

"

niets bijzonders

Verwijderd

tis ook mogelijk extra lijntje aan te vragen bij kpn. vervolgens die lijn laten overnemen door bijv bbnet en een 8mbit lijntje te nemen. vervolgens zeg je de andere lijn op en voila, geen overname tijd van 2 weken of meer.

• S-Cript
zojuist door de consumentenbond gebeld...

juridisch gezien worden leden van planet/KPN genaaid..:)
echter is er niets aan te doen..
ik had als argumenten de communicatie van planet opgegeven
de argumenten van xs4all
bbned
linesharing

er is niets aan te doen..

mijn verhaal over 'automatische incasso' levert volgens de consumentenbond alleen maar op dat zij meer geld kunnen claimen

het enige wanneer je onder je contract uitkan komen is als Planet
2x niet hun bepalingen nakomt dwz 1 keer kan gebeuren,en moet je ze nog een kans geven bij de 2e keer opzeggen..

het argument van linesharing welke bij de concurrent niet hoeft konden ze niets mee.
het argument dat kpndochter A (xs4all) wel 8 mb aanbiedt en kpndochter b(planet) niet konden ze ook niets mee...

ik ben dus gewoon gedoomt om na 7 jaar planet nu nog 1 jaar bij planet te blijven( mijn contract is in july ingegaan)

niets bijzonders

Pagina: 1