Overstappen ADSL : een nachtmerrie

Pagina: 1
Acties:

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[.. lees onderaan voor korte versie :Z ..]
Begin dit jaar werd duidelijk dat ik ADSL via bbned kon krijgen, ik had toen al ruim een jaar een abbo bij Planet (adsl-advanced).

Nadat we besloten hadden om over te stappen naar een surfsnel verbinding (8mbit adsl e69,95 pm) met e50,- opstartkosten.

12 mei een brief naar Planet met mijn opzegging. Vervolgens werd ik drie dagen later al afgesloten. Geen brief gehad niets, gewoon ineens geen internetverbinding meer. Even met Planet gebeld: "U bent uit ons systeem verwijderd, wij hebben bericht gestuurd naar KPN gestuurd voor een sloop van uw adsl lijn."
Op dat moment gelijk mijn aanvraag ingediend bij interNL net (aanbieder van surfnetadsl verbindingen). Weekje later netjes telefoon: uw lijn is nog niet vrij, er zit nog een mxstream signaal op.
KPN gebeld: "wij hebben nog geen sloopopdracht".
Planet gebeld: "uw sloopopdracht is al lang verstuurd, gewoon nog even wachten".

Inmiddels zit ik al bijna 3 maand zonder internet, mijn lijn is vorige week eindelijk gesloopt en de nieuwe verbinding is aangevraagd.
De oude kortingsactie liep tot 31juni en de nieuwe startte 1 augustus.

[samengevat]
Mijn oude adsl is opgezegd (15 mei afgesloten), maar Planet heeft 2,5 maand verzuimd om een sloopopdracht naar KPN te sturen. Daardoor liep ik een kortingsactie mis. Nu is mijn aanvraag geaccepteerd in de enige maand dat er geen kortingsactie is.
[/samengevat]

Kan ik de kosten van de vertraging bij Planet verhalen?
Ik heb dit telefonisch al gevraagd bij een helpdesk medewerker en die kon mij niets anders vertellen dat ik een brief moest sturen met mijn "eis" erin.
Daarnaast is er nog de 2 maand van "internet" die ik wel aan kpn moet betalen...

bvd

[ Voor 9% gewijzigd door Luckeh op 04-08-2003 00:54 ]

iRacing Profiel

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-05 23:36
Ben bang dat er Planet elke keer weer naar KPN wijst en vica versa, daar kom je nooit uit. Probeer de algemene voorwaarden van die aanbieding te krijgen, mischien staat er daar wat in. De geschillencomissie van een bedrijf of de consumentenbond kan je natuurlijk ook altijd helpen.

Verwijderd

waarschijnlijk hebben ze een overmacht clausule
en theoretisch had je dus ook nog even kunnen wachten tot de kortingsactie weer inging
(je zat tenslotte al even zonder adsl)

ik geef je weinig kans

Verwijderd

is er bij planet ergens iets te vinden over hoe lang de ordersloop normaal duurt? Als dat niet zo is denk ik niet dat je een kans maakt...

• VisionMaster
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 01:22:
is er bij planet ergens iets te vinden over hoe lang de ordersloop normaal duurt? Als dat niet zo is denk ik niet dat je een kans maakt...
eerst rustig vragen hoe lang gemiddeld en maximaal een sloopopdracht kan duren (uit interesse). Daarna het bijltje oppakken en handelingen verrichten om even duidelijk te maken wat er nu gebeurt is.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
Waarom zie ik op surfsneladsl.nl gewoon staan dat er geen opstartkosten zijn en dat de router gratis is? (tot 31 oktober 2003)

Edit: Excuseer mijn lompheid, ik las juli ipv juni 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Jimster op 04-08-2003 01:49 ]

Verwijderd

Jimsterrr schreef op 04 augustus 2003 @ 01:29:
Waarom zie ik op surfsneladsl.nl gewoon staan dat er geen opstartkosten zijn en dat de router gratis is? (tot 31 oktober 2003)
is dat raar dan? De TS zegt toch dat er nu weer een actie is?
eerst rustig vragen hoe lang gemiddeld en maximaal een sloopopdracht kan duren (uit interesse). Daarna het bijltje oppakken en handelingen verrichten om even duidelijk te maken wat er nu gebeurt is.
je zegt het zelf. Gemiddeld. Je wordt gewoon afgescheept met: "Ja sorry. Soms duurt het langer."

Je kunt het probleem aan ze voor leggen. Misschien kennen ze het begrip coulance bij planet maar ik geef je weinig kans. (ik heb zelf Planet internet en ik heb er stevig de balen van. Ik zit er helaas nog voor 9 maanden aan vast)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb geen oplossing voor je, maar ik lees nu wel voor tigste keer dat Planet verzuimd om de sloop opdracht door te sturen. Het is daar dus schijnbaar vaste policy om een vertrekkende klant een schop na te geven.

Maar maar eens zoeken met de google in de nieuwsgroepen. (nl.internet.adsl/xs4all.adsl/cistron.broadband enz enz.) Vele mensen gingen je voor.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

meer mensen hebben daar ervaring mee hoor, users op dit forum (kroontjespen) bijvoorbeeld ook. Ik heb ook planet internet... Ik word daar echt niet blij van.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 19:00

Dielie

*BURP!*

Bekend verhaal! Zie mijn topic. Na vier maanden (waarin KPN haar facturen voortdurend foutief opstelde) heb ik het teveel betaalde abonnementsgeld terug ontvangen... :(

Maar je kan fluiten naar de gemiste korting. Ik heb mazzel gehad, omdat ik precies op de laatste dag van de actie een bevestiging van Planet kreeg dat eea was opgelost...

[ Voor 28% gewijzigd door Dielie op 04-08-2003 08:29 ]

Verwijderd

Het is geen onwil van Planet, alleen intern in de organisatie valt er regelmatig wat tussen wal en schip. Momenteel is het niet zo'n geoliede machine bij PI. Hopelijk gaat dat veranderen in de toekomst.

Verwijderd

Mijn ervaring is dat je nog mazzel hebt gehad. Planet is wat dat betreft echt traag. Ik heb op een gegeven moment mijn lijn opgezegt, en toen bleef planet netjes iedere maand geld afschrijven, en 1 dag later weer terug schrijven. :S

Dat bedrijf maakt er echt een zooitje van!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Planet is toch onlangs enorm afgeknepen door KPN? Wellicht is behalve een flink deel redactie nog wel meer personeel geloosd destijds.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 09:04:
Het is geen onwil van Planet, alleen intern in de organisatie valt er regelmatig wat tussen wal en schip. Momenteel is het niet zo'n geoliede machine bij PI. Hopelijk gaat dat veranderen in de toekomst.
het is logisch dat het geen onwil is, zelfs UPC zou het liefst alles keurig hebben werken, maar vervelend is het wel...
Ik zou bijna zeggen: adverteer eens een maandje niet en steek dat geld in je achtestalige administratie...

Verwijderd

En dat is nu ook precies de reden waarom ik niks met aanbieders zoals Planet Internet of UPC en nog meer te maken wil hebben!
Dan maar geen of minder korting want met dergelijke fustraties ed ben je die korting echt snel weer vergeten...

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 17:21
Hoe gaat zo'n overstap bij XS4ALL? Gaat dat wel soepel?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja. ik hoor bij andere providers dan hetnet of planet nooit problemen met het doorgeven van een "sloop" (moet idd door een provider doorgegeven en door kpn uitgevoerd worden).

• Luckeh
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties, ik heb trouwens ook nog steeds geen brief van planet gekregen over de afsluiting oid.

Ik ga iig een brief schrijven om de twee maanden teveel (2x e88,-) terug te krijgen en probeer daarbij ook de nieuwe opstartkosten te verhalen aan planet.

Gelukkig (maar voor mij te laat :/ ) gaat de OPTA kpn en andere adsl aanbieders verplichten om de overstap makkelijker te maken !

iRacing Profiel

Verwijderd

als ik over ga, schaf ik een nieuw nummer aan, en laat daar de diensten over komen. werkt dat goed, dan zeg ik de oude op. Is met kabel naar ADSL ook op die manier gegaan bij me, en dat werkt echt het prettigst. Die extra kosten maken me dan niets meer uit. Zonder internet zitten voor lange periode lijkt me al helemaal niets.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Lucky schreef op 04 augustus 2003 @ 00:50:

[samengevat]
Mijn oude adsl is opgezegd (15 mei afgesloten), maar Planet heeft 2,5 maand verzuimd om een sloopopdracht naar KPN te sturen. Daardoor liep ik een kortingsactie mis. Nu is mijn aanvraag geaccepteerd in de enige maand dat er geen kortingsactie is.
[/samengevat]

Kan ik de kosten van de vertraging bij Planet verhalen?
Ik heb dit telefonisch al gevraagd bij een helpdesk medewerker en die kon mij niets anders vertellen dat ik een brief moest sturen met mijn "eis" erin.
Daarnaast is er nog de 2 maand van "internet" die ik wel aan kpn moet betalen...
Gewoon een brief met je financiele eis naar Planet sturen. Wel zorgen dat je die kan onderbouwen, dus een gespecificeerde telefoonrekening van de tijd die je tussendoor per telefoon hebt geinternet, details van de actie bij Surfsnel die je hebt gemist etc.
Indien er geen bevredigend antwoord komt kan je altijd nog naar NLIP stapen.

En doe de rest van overstappend Nederland een plezier en stuur een afschrift naar de OPTA en vraag ze om nou eindelijk eens een keer een procedure voor telco-telco migratie af te dwingen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 20:35:
als ik over ga, schaf ik een nieuw nummer aan, en laat daar de diensten over komen. werkt dat goed, dan zeg ik de oude op. Is met kabel naar ADSL ook op die manier gegaan bij me, en dat werkt echt het prettigst. Die extra kosten maken me dan niets meer uit. Zonder internet zitten voor lange periode lijkt me al helemaal niets.
Uit veiligheid zou je het zo kunnen doen natuurlijk maar dan is het de vraag of het niet te duur gaat worden.
Om van KPN naar BBned over te stappen overweeg ik iets dergelijks ook daar het zou kunnen dat je twee maanden geen ADSL hebt en noodgedwongen weer duur en langzaam moet gaan inbellen met een analoog modem.
Dan is het de vraag wat voor extra kosten en rompslomp dit allemaal weer meebrengt en of dit dan nog voordeliger blijkt te zijn.
Maar goed, 2 maanden geen breedband is wel erg lang als je het eenmaal gewend bent.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 23:15:
[...]

Uit veiligheid zou je het zo kunnen doen natuurlijk maar dan is het de vraag of het niet te duur gaat worden.
Om van KPN naar BBned over te stappen overweeg ik iets dergelijks ook daar het zou kunnen dat je twee maanden geen ADSL hebt en noodgedwongen weer duur en langzaam moet gaan inbellen met een analoog modem.
Dan is het de vraag wat voor extra kosten en rompslomp dit allemaal weer meebrengt en of dit dan nog voordeliger blijkt te zijn.
Maar goed, 2 maanden geen breedband is wel erg lang als je het eenmaal gewend bent.
Dit verhaal heb ik ook van iemand gehoord uit Groningen die van Planet over gaat stappen naar een andere provider. 2 maanden zonder internet, k moet er niet aan denken... :P

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
Hier het zelfde probleem

een overstap van Planet Adsl naar Speedlinq
eerst de brief naar planet in maart 2003
netjes een brief terug dat hij afgesloten zou worden per einde contract
geen datum erbij , en dat ze het zouden doorgeven aan Kpn voor de sloop van de lijn , 1 mei 2003/ 8 uur geen internet meer , planet bellen , ja u bent afgesloten zoals afgesproken , maar er zat volgens speedling nog wel adsl op de lijn zat
planet & kpn gebeld , kpn niks doorgekregen van planet , planet jawel hebben we doorgegeven , kastje naar de muur en terug :-( uiteindelijk tot 1 juni zonder adsl gezeten , uit pure nood een inbel verbinding gemaakt , maar toch Noch kpn , Noch Planet doet er iets aan , helaas overmacht , Macht positie bedoelen ze

• Joen
Vind dat knap klote..
En als je van Planet (KPN ISP) overstapt naar een ander KPN ISP als Xs4all dan? Zal dat wel snelelr afgehandeld kunnen worden?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:26
Ik geef je op een briefje dat je dat gemiste actie-voordeel NIET terug kan vorderen. Die kpn-kosten uiteraard wel.

• eborn
  • Laatst online: 19-05 10:30
De belangrijkste vraag blijft natuurlijk constant waarom het zo enorm lang moet duren om een ADSL verbinding over te gooien. Wat zijn de achterliggende technische redenen?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

eborn schreef op 05 August 2003 @ 19:41:
Wat zijn de achterliggende technische redenen?
Concurrentje pesten.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Joen
Het zal wel te maken hebben met het gene dat BBNed alicht andere apparatuur en instellingen dan KPN gebruikt.
Maar tussen KPN-providers moet het geen 2 maanden kunnen duren vind ik.
Verder zal hetb wel administratieve rompslomp zijn zoals eerder gezegd in dit topic.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Burne schreef op 05 August 2003 @ 20:33:
[...]

Concurrentje pesten.
neehoor, ze snijden zichzelf ook erg in de vingers als mensen willen overstappen naar een andere provider. Het is gewoon een molen die op gang gezet wordt en het gebrek aan soepelheid om die processen te verbeteren

Theoretisch kan de overstap binnen een uur, BBnet krijgt de order, sluit het hele handeltje aan en pas op het laatste moment wordt het signaal op de telefoondraad gezet, waar de kpn monteur die dat doet gelijk het draadje uit de kpn-adsl centrale trekt

(ja het is echt waar, adsl signaal is eigenlijk niets meer dan een draadje dat aan het telefoondraadje vastzit :P).

Overigens is degene die het op moet lossen Planet internet, zij hebben ervoor gekozen in alle gevallen aanspreekpunt te zijn van hun adsl klanten (ook bij kpn storingen, geven zij het door). Het is echt verschrikkelijk dat er dan nog steeds gezegd wordt "ja dat ligt aan de kpn, ga hun maar bellen" en dan kom je bij een SNT callcenter uit wat geen problemen van planet klanten oplost, omdat dat door een ander SNT callcenter (wat dan weer van planet is) wordt aangenomen en eventueel doorgestuurd...

Om heel erg treurig van te worden...

[ Voor 79% gewijzigd door JvS op 05-08-2003 20:42 ]

• Luckeh
  • Niet online
Sjah schreef op 05 August 2003 @ 19:24:
Ik geef je op een briefje dat je dat gemiste actie-voordeel NIET terug kan vorderen. Die kpn-kosten uiteraard wel.
Ik probeer het ook ff bij BBned, denk misschien dat daar nog de kans hoger is om de korting alsnog te krijgen...

iRacing Profiel

Verwijderd

Bij Planet zijn ze totaal niet soepel met dit soort dingen.
Ik sluit wel eens bij mensen ADSL aan, en heb al meerdere slechte ervaringen met Planet.
Laatst ook, een familie hier uit de buurt wil na jaren inbellen met 56k bij Planet, een ADSL abo nemen. Toen heb ik dus ff rondgekeken voor leuke acties, en Planet bleek een actie met gratis modem en geen aansluitkosten te hebben. Nou, dat leek dus mooi makkelijk, ze hebben daar al een abo, moet dus 'alleen' ff omgezet worden.

2 weken na de aanvraag kwam het pakket van KPN binnen, en was de lijn dus klaar voor ADSL. Maar, na het aansluiten konden we dus niet inbellen, username/pass werd niet geaccepteerd. Volgens Planet was het abonnement 'opgezegd', maar dat kon dus niet eens, ik had immers met die username/pass migratie naar het ADSL abonnement aangevraagd. Men zou het oplossen, kon een week duren. Nou, na een week werkte het nog niet. Weer gebeld, de medewerker wist ook niet waarom niet niet werkte. Hij had geen zicht of invloed op de procedure, en kon dus het abo niet activeren. Wachten was het devies. Nou, na nog eens 2 weken wachten, nog steeds geen internet. Toen een brief geschreven + nog een aantal keren gebeld. Geen reactie. Toen, na weer een week, werkte het plotseling wel. :) Al met al moest er dus bijna een maand overheen gaan, om simpelweg een abonnement te activeren (aan te passen!). Het lag deze keer dus niet aan KPN......

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
misschien niet zo zeer informatief voor dit topic, maar wel voor als iemand searcht:

tja als je verhuist van woning dan is het ook een hele opgave schijnt..... lees hier maar eens: ADSL verhuizen blijkt niet mogelijk

• eborn
  • Laatst online: 19-05 10:30
Maar om even terug te komen op het 'probleem': ik las dat er nog geen afspraken tussen de providers bestaan die het omgooien van een ADSL verbinding versimpelen. Het woordje 'nog' suggereert dan misschien dat er al wel aan gewerkt wordt? Heeft iemand hier meer informatie over? Ik heb namelijk al eens eerder geleden dat het 'in de toekomst' mogelijk moet worden om binnen no-time van KPN naar bbNed te gaan. Maar die toekomst blijkt toch elke keer weer erg ver weg te liggen. Is het dan niet eens een goed moment om hier actief 'protest' tegen te voeren? Zou zoiets daadwerkelijk effect kunnen hebben?

• Luckeh
  • Niet online
De opta wil het verplichten dat het een geautomatiseerde procedure wordt, bij BBned intern zal het overstappen van isp naar isp binnenkort vloeiend verlopen.

iRacing Profiel

Pagina: 1