Het inbouwen van een Peltier -> ervaring en mini FAQ

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.010 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ja dat stukje uit de TS heeft een limiet inderdaad zoals epsilon zegt. Wat wel kan is een TEC na je condensor het vloeibare koudemiddel laten koelen. Dit geeft lagere discharge drukken (waardoor je lagere zuigdrukken krijgt en dus lagere temperaturen) en aangezien je koudemiddel kouder is heeft het meer capaciteit dus nog lagere temps. Ik doe hier alsof het een wondermiddeltje is maar zo erg is het nou ook weer niet. En dit is eigenlijk meer info voor het phase-change topic, sorry :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkt dat dit topic al weer een tijdj stil licht maar ik probeer het maar. :)

Als ik een lage spanning over zo'n peltier doe waardoor er een lage stroom gaat lopen. Dan blijft de peltier het gewoon doen?
Want ik zie het wel zitten maar dat isoleren heb ik niet zo'n zin in. Dus als het nou een temp verschil maak van max 20 graden ben ik al blij.
Want bij 20 graden hoeft ik toch niet te gaan isoleren?
Temp van mijn CPU is momenteel idle 40 graden (XP3200+ met 9800pro@XT +overclock enkel met reserator gekoeld)

Want voor 30 euro wil ik wel leuk door knutselen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Moet ik het uitleggen? Nee he, maar het gaat niet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peltier werkt ook op lagere spanning ja... of je reserator je pelt kan koelen is een ander verhaal (kort verhaal eigenlijk : "nee" :D )
Pagina: 1 2 Laatste