Toon posts:

[XP] Bootable partitie clonen met Ghost *

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 hdd's. 40g en 60g. Maar nu wil ik de XP PRO partitie van de 40g schijf naar de 60g schijf kopieren. Ik heb dit met PM8 en Ghost geprobeerd. PM8 geeft gelijk een error dat hij niet bootable zal zijn. Ghost doet dit niet. Wanneer ik nu opnieuw opstart, blijft XP bij het log in scherm hangen (de clone dan, de andere werkt nog wel goed). Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb al heel wat dingen gelezen maar voor XP geen oplossing.

Hier lukt het dus niet...
Windows XP clonen

Zo moet het volgens Ghost, maar ik lees niets over bootable...
http://service1.symantec....f/pfdocs/2001032917165825

De oplossing voor Linux...
http://www.experts-exchan...nux_Setup/Q_20687441.html

De oplossing voor XP PRO...
Die kan ik niet vinden en daarom deze vraag. Btw, opnieuw installeren heb ik echt geen zin in. Deze installatie is net 2 dagen oud!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Een paar vragen die dan nog beantwoord moeten worden is: welk bestandssysteem gebruik je, welke grootte was je (boot)partitie en welke grootte is je (boot)partitie nu? Er zijn namelijk omstandigheden waarin voor XP de boot partitie niet groter mag zijn dan 30 Gb!!! Ik gok dat dat problemen geeft nu.

My personal website

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 19:56
Interresant... Ghost maakt toch echt een 1:1 kopie... zou geen problemen moeten hebben met bootable, ik denk dat je het meer in de andere hoek moet zoeken...

- misschien iets niet goed met die hd?
- 60gb hd is niet compitable met degene van de 4gb hd?
- ander klein foutje, veilige modus al geprobeert?
..dat soort dingen.

Menthix.net | Contact Me

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd aan topictitel conform de WOS-Policy :).
edit:

momania: en duidelijker gemaakt :P

[ Voor 27% gewijzigd door momania op 04-08-2003 00:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry...NTFS gebruik ik.
De huidige partitie is 40g de clone partitie maakt Ghost 60g groot.
Hdd 100% zeker van dat ze goed zijn :).
Veilige modus werkt ook niet :(.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:38

momania

iPhone 30! Bam!

Recovery console geprobeerd via een boot met de windows xp cd?
En dan fixboot of fixmbr?

Heb je met clonen ook de mbr meegenomen?

[ Voor 20% gewijzigd door momania op 04-08-2003 00:14 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 04 augustus 2003 @ 00:13:
Recovery console geprobeerd via een boot met de windows xp cd?
En dan fixboot of fixmbr?

Heb je met clonen ook de mbr meegenomen?
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd.

Hoe kun je die dan meenemen?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb exact het zelfde probleem gehad. Het zit hem in de drive letter die je drive heeft gekregen. Wat je moet doen om dit op te lossen, is de drive letter van je 60 gb schijf veranderen naar C. Waarschijnlijk zal het nu D zijn, of misschien zelfs wel een andere letter. Wat je kunt doen is van een bootable diskette met PM8 opstarten. Dan zou je zo de letter moeten kunnen veranderen. Onder Windows zelf zou het ook moeten kunnen. Ga naar Control panel > Administrative Tools > Computer Management. Bij het kopje Disk Management kun je de drive letters veranderen. Hernoem eerst je C schijf naar iets wat vrij is, Vervolgens je D schijf (of wat dan ook jouw 2e HD voor letter heeft) naar C, en als laatste hernoem je je 40 Gb schijf weer naar wat je 60 Gb schijf was (ja het moet met deze omweg anders kan het echt niet).
Even opnieuw opstarten, en hij hoort helemaal te booten van je 60 Gb schijf.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Als je de kopie gemaakt hebt, moet je wel eerst opstarten van je gecopieerde schijf, zonder dat de originele schijf er in zit. Probleem is dat XP elke disk een unieke code mee geeft. ALs jij nou boot van je nieuwe disk, zal XP toch naar je oude disk kijken, omdat die er nog in zit, dus zal 'ie problemen geven.

Heb al vaker 'Upgrades' gedaan met Ghost, en gaat perfect.

[ Voor 11% gewijzigd door DaRealRenzel op 04-08-2003 00:33 ]

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
> E-Vix
Als ik met PM in DOS kijk dan zijn er helemaal geen drive letters toegewezen.
De drive letter in XP veranderen kan niet aangezien de schijf waar je op dat moment op werkt altijd c:\ moet heten.
Ik zie net dat het wel vanuit windows kan. Maar dat vind ik wel een groot risico, als het niet werkt dan moet ik een clean install doen.

> DaRealRenzel
Ook dit werkt bij mij niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 01:12 ]

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

zal ik je wat zeggen?
als ik winXP ga ghosten met partition -> partition doet hij het niet
als ik winXP ga ghosten met disk -> disk doet hij het wel.

je kan in ghost naar de opties gaan en verschillende manieren van clonen kiezen
-image all (p->p en d->-d)
-boot (alleen d->d)
-euh ben naam kwijt (alleen d->d)

ik heb ze allemaal geprobeerd en alleen als ik boot kiest, wilt winXP bij mij opstarten.

ik weet niet of die 60gb helemaal leeg is, anders moet je disk -> disk doen en dan later met pm8 je partities op die 60gb aanpassen.

Maar goed partition -> partition met winXP is me gewoonweg nog nooit goed gelukt (altijd vastblijven bij login scherm)

Verwijderd

Topicstarter
pokeran schreef op 04 August 2003 @ 02:34:
zal ik je wat zeggen?
als ik winXP ga ghosten met partition -> partition doet hij het niet
als ik winXP ga ghosten met disk -> disk doet hij het wel.

je kan in ghost naar de opties gaan en verschillende manieren van clonen kiezen
-image all (p->p en d->-d)
-boot (alleen d->d)
-euh ben naam kwijt (alleen d->d)

ik heb ze allemaal geprobeerd en alleen als ik boot kiest, wilt winXP bij mij opstarten.

ik weet niet of die 60gb helemaal leeg is, anders moet je disk -> disk doen en dan later met pm8 je partities op die 60gb aanpassen.

Maar goed partition -> partition met winXP is me gewoonweg nog nooit goed gelukt (altijd vastblijven bij login scherm)
Die 60g is helemaal leeg. En op die 40g staat maar 1 partitie. Disk to disk zou een mogelijkheid kunnen zijn alleen kan ik deze optie in mijn Ghost nergens vinden. Welke versie gebruik je?

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:06
Het gaat volgens mij alleen werken als je disk dump in Ghost gebruikt, tenminste zo installeren we hier altijd machines. Ik denk dat met een disk dump ook de eerste boot sector meegenomen wordt, welke het mogelijk maakt de je OS gebooted wordt. Dit zal met een partitie dump naar alle waarschijnlijkheid niet gebeuren, waardoor het niet werkt

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit heeft meer met Software Algemeen (Ghost) te maken dan met Windows Operated Systems....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Monkeybrains schreef op 04 augustus 2003 @ 16:24:
Het gaat volgens mij alleen werken als je disk dump in Ghost gebruikt, tenminste zo installeren we hier altijd machines. Ik denk dat met een disk dump ook de eerste boot sector meegenomen wordt, welke het mogelijk maakt de je OS gebooted wordt. Dit zal met een partitie dump naar alle waarschijnlijkheid niet gebeuren, waardoor het niet werkt
Ik vraag me af waar al die opties bij jullie zitten :|
Ik heb het volgende:
Ghost basic
Backup
Restore
View log
Ghost advanced
Clone
Run ghost interactively
Peer-to-peer
Create virtual partition
Image integrity check
Ghost utilities
Norton ghost boot wizard
Norton ghost explorer
Norton ghost user's guide

Iemand die hier iets met disk > disk vindt? Of een bootable partition?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik installeer ghost nooit in windows, ik heb een bootable diskette met ghost2003 erop.
Daar is het heel makkelijk om de opties te vinden.

Verwijderd

ehm, ik weet het niet zeker maar volgens mij is de bootsector anders als de grootte van de HDD anders is. Smak de WinXP cd erin, kies bij het eerste scherm de Recovery Console, en typ:
fixboot
fixmbr

nu moet er een verse bootsector opzitten met de juiste info. Nou nog jopen dat het werkt

jopen=hopen. Foutje bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 20:10 ]

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 23:58

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

hey ik heb een vergelijkend probleem...alleenmijn XP boot redelijk ver op.

Ik heb XP op een 120GB SATA schijf op een 15GB partitie en wil deze clonen naar een 200GB SATA ook op een 15GB partitie. Partitie blijft dus 15GB!!.

Ik heb 1st op mn nieuwe 200GB HDD 1 partitie gemaakt in XP van 15GB en geformat.
Toen heb ik met ghost9 in XP de 15GB XP bootpartitie gecloned naar de 15GB partitie op de nieuwe 200GB HDD. (de optie "make clone partitie ready for booting OS" o.i.d. aangevink is ghost9 tijdens clonen).

Daarna heb ik oud 120GB HDD losgekoppeld zodat alleen de 200GB HDD erin zat.
XP boot nu ene heel eind op van de nieuwe geclonde 15GB partitie op de 200GB HDD, de enige partitie ook op die HDD, de rest is unallocated om het ff simpel te houden.

Alleen bij het laaste opstart scherm van XP waar in het klein het XP logo staat gaat hij niet verder. Hij is dus al voorbij het scherm met de bewegende witte balk en het scherm met het grote XP logo.

Ik heb fixboot en fixmbr al geprobeerd van de XP bootableCD maar hij blijft op hetzelfde scherm hangen.

Iemand nog enig id om mijn XP voorbij dit laaste scherm te krijgen?

ps. het is een redelijk nieuwe XP installatie die ik clone en de partities zijn allen NTFS. Safemode komt nix verder.

aahh durka durka durka

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 23:58

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Ik ben er al uit.

Ghost 9 ondersteund geen clonen van OS'sen in de meeste gevallen, cker niet als er hardware gewijzigd is zoals een nieuwe HDD in mijn geval.

Ghost corporate 8 werk wel....die cloned ten 1e in dos via de bootfloppen.

Op de 1e bootflop van de twee ff ghstwalk.exe erbij zetten vanuit de programdir van ghost corp.8.

Daarna booten vanaf die floppen en clonen maar. Daarna ff die ghstwalk.exe draaien van de 1e flop en de naam vd pc ff veranderen en updaten maar(van de nieuwe boot partitie).

Ghstwalk.exe update de SID van de nieuwe geclonde bootpartitie....dat is nodig ivm hardware change zoals ene neiwue HDD. Daarna boot hij als een trein.

(SID = Security ID)

aahh durka durka durka

Pagina: 1