Windows XP clonen

Pagina: 1
Acties:

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Ik heb net een nieuwe hd gekocht en nu wil ik mijn windows dus overzetten naar die nieuwe hd omdat mijn oude hd nogal een beetje onstabiel begint te worden enzo. Dus heb ik met Ghost een image gemaakt van mijn windows partitie en die overgezet naar de master partitie van mijn niewe hard disk. Dit werkt allemaal goed zonder errors. Maar als ik nu van mijn niewe hd boot dan start windows xp wel een gedeelte op maar op een gegeven moment blijft hij gewoon hangen bij een scherm wat lijkt op het login scherm alleen dat je dan nog geen users kan kiezen en alleen een windows xp logo ziet. Ik heb dit een keer een uur laten staan ofzo om te kijken of hij nog verder komt maar dat doet hij dus niet. Weet iemand mischien waar dit aan kan liggen? want ik heb geen zin om windows opnieuw te instaleren :P

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:55
start windows eerst in safe mode, maak een user aan en herstart je windows bak

control alt oeps deleted

Verwijderd

heb je wel de oude HD verwijderd??

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Ik zal het eens proberen als ik zo thuis kom. Maar als het goed is zou er toch nog een user moeten zijn want die was er eerst ook gewoon?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Je kan het beste xp opnieuw installeren , dat voorkomt heel veel probs .

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Ik heb nog even gekeken en het lukt me ook niet om in safe mode in te loggen. Dan heb ik hetzelfde probleem. Ook als ik in safe mode met console probeer in te loggen. Windows opnieuw installeren is op het moment eigenlijk niet echt een optie aangezien ik hier op het moment alleen een windows xp home edition heb en die is nog nederlands ook. Ik moet dan weer even wachten voordat ik een engelse professional versie heb en ik wil het eigenlijk zo snel mogelijk werkend hebben.

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:40

bitflusher

flushed die *** pc

ik heb hetzelfde probleem gehad.
probleem met product activation. heel vreemd zeker omdat ik win xp corp heb

heb een verse install gedaam met windows.net

p.s. ja we hebben msdn subscription binnen bedrijf ;)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
bitflusher schreef op 08 augustus 2002 @ 13:21:
ik heb hetzelfde probleem gehad.
probleem met product activation. heel vreemd zeker omdat ik win xp corp heb

heb een verse install gedaam met windows.net

p.s. ja we hebben msdn subscription binnen bedrijf ;)
Ja daar had ik ook al aan gedacht met die product activation. Ik vind het wel vreemd want ik heb ook de corp versie op mijn computer staan. En als hij vind dat je opnieuw moet activeren zou hij het toch gewoon moeten vragen lijkt mij. En niet gewoon blijven hangen zonder dat je nog maar iets kan doen.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:44

OgWok

U.N.C.L.E.

Zelf heb ik gezeur gehad met 2 bootable Win XP schijven in het systeem. Eerst geinstalleerd op de ene hd en dan met Ghost gekloond naar een Raid array. Als de oorspronkelijke hd er nog in zat werkte het niet; zo snel als ik die had losgenomen liep het als een speer.

Dus: 2 bootable partities/hd's werkt niet met XP.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

OgWok schreef op 08 augustus 2002 @ 16:24:
Zelf heb ik gezeur gehad met 2 bootable Win XP schijven in het systeem. Eerst geinstalleerd op de ene hd en dan met Ghost gekloond naar een Raid array. Als de oorspronkelijke hd er nog in zat werkte het niet; zo snel als ik die had losgenomen liep het als een speer.

Met bootmagic wel. De eerste bootable schijf wordt gebruikt door bootmagic en vandaar uit kunnen de andere primary partities gewoon opgestart worden.
Heb zelf w98se er 2 keer op staan + xp pro. Ieder os ziet de andere schijven gewoon niet zodat ze elkaar nooit in de weg zitten. :)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
OgWok schreef op 08 augustus 2002 @ 16:24:

Hmm.. das ook wel vreemd. Jammer genoeg doet hij het bij mij ook niet als ik mijn originele schijf eruit haal. Ik heb namelijk ook geprobeerd om alles los te koppelen behalve mijn nieuwe hd en dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem

Verwijderd

Probeer eens met de windows Xp cd-rom te booten en dan kies je de optie repair!
Haal wel ff die oude harddisk los zodat hij wel de goede HD repaired!
Laat me ff weten of dit lukt.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 17:03:
Probeer eens met de windows Xp cd-rom te booten en dan kies je de optie repair!
Haal wel ff die oude harddisk los zodat hij wel de goede HD repaired!
Laat me ff weten of dit lukt.
Op zich wel een goed idee maar het probleem is alleen dat ik geen xp proffesional cd bij de hand heb. Ik ga van het weekend mijn cd maar weer eens terug halen want het ziet er toch echt naar uit dat ik hem weer nodig heb

Verwijderd

Ja moet volgens mij toch echt lukken met die cd.
Je weet dat je dan in het bios in moet stellen (of dat staat ie standaard al) BOOT FROM: CD-ROM.
Hoe je precies die optie repair krijgt weet ik niet, (wel eens gehad) maar er zal vast wel een menu-tje verschijen.
Hou ons op de hoogte.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Ja ik weet wel hoe ik in die repair kan komen. Maar het boot een beetje lastig van cd-rom als ik de cd hier niet heb :) maar ik zal het van het weekend even proberen en het resultaat melden

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 09:24
Op de site van maxtor heb je een programmaatje dat heet maxblast II en daarmee kan je je hele schijf klonen, maar dat werkt alleen van ide naar ide. Ik weet niet of het ook alleen voor maxtor schijven is. Je moet dan een opstartdiskette maken en met die schijf kun je dan klonen!!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Oke bedankt dat ga ik eens proberen. Ik hoop dat het ook voor niet maxtor schijven geld of dat het ook voor schijven werkt van merken die hun hebben opgekocht :). Want ik wil van een quantum naar een maxtor

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:44

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 16:28:
[...]

Met bootmagic wel. De eerste bootable schijf wordt gebruikt door bootmagic en vandaar uit kunnen de andere primary partities gewoon opgestart worden.
Heb zelf w98se er 2 keer op staan + xp pro. Ieder os ziet de andere schijven gewoon niet zodat ze elkaar nooit in de weg zitten. :)
Goed lezen: 2 bootable XP partities/hd's.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Ik heb geprobeerd om hem te repairen maar dat heeft niet gewerkt. Ik heb windows nu maar opnieuw geinstaleerd. Toch vindt ik het vreemd dat hij het niet gewoon deed.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

mischien omdat hij op een andere hardeschijf staat en dan de hardeschijf niet goed herkende.
Pagina: 1